Die Duitsers zijn dan ook best lafjes bezig. Alles voor het gasssssssssss.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Las wat over Duitse beschimmelde en onbruikbare wapens vandaag….
NATO moderner? Nah heb mn twijfels.
Gewoon een ruitje Rotterdam, Volkel, Antwerpen, Vlissingen. Dan zit ik wel lekker in het middenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vlissingen zou dan ook absoluut een nuke krijgen in geval van een nuclear exchange.
OOOOOHHHH fout grapjequote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Die Duitsers zijn dan ook best lafjes bezig. Alles voor het gasssssssssss.
als het echt allen bij Rdam blijft zit ik wel eerste rangquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon een ruitje Rotterdam, Volkel, Antwerpen, Vlissingen. Dan zit ik wel lekker in het midden
En dan 2 weken later doodgaan door de straling op zeer onprettige wijze? Nee, dank je, dan maar in een snelle klap in een keer weg.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
Jullie die genuked gaan worden binnenkort in de randstad en shit zijn welkom om hier shelter en eten te krijgen. Maar als je in Ajax of Feyenoord shirt aan komt lopen dan rot je ook maar weer op hoor
Als je dit ziet gaat het sinds 27 februari te traag voor Rusland. Maar de val van strategische steden als Mariupol en Charkov kan het proces weer versnellen natuurlijk.quote:
In een Ajax of Feyenoord shirt?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan 2 weken later doodgaan door de straling? Nee, dank je, dan maar in een snelle klap in een keer weg.
Daar goedkoper per gallon dan hier per literquote:
Wat is dit voor omgekeerde B&B-kloon.quote:
Uh, nee?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:03 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
In een Ajax of Feyenoord shirt?
Als ze er 1 op Vlissingen gooien doe ik waarschijnlijk deze naquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon een ruitje Rotterdam, Volkel, Antwerpen, Vlissingen. Dan zit ik wel lekker in het midden
Vloggersquote:
Lekker blijven roeptoeteren zonder het even uit te zoeken:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:54 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Apparaten zijn al in service sinds maart 2021. Genoeg personeel dat ervoor getraind is maar bewust worden de raketten niet ingezet.
Vlissingen is te klein voor een eigen atoombomquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:05 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als ze er 1 op Vlissingen gooien doe ik waarschijnlijk deze na
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
Jullie die genuked gaan worden binnenkort in de randstad en shit zijn welkom om hier shelter en eten te krijgen. Maar als je in Ajax of Feyenoord shirt aan komt lopen dan rot je ook maar weer op hoor
Ze gebruiken de haven daar wel voor NAVO tanks dus Vlissingen gaat ook platquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vlissingen is te klein voor een eigen atoombom
Hebben Russen niet gewoon het metrische stelselquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar goedkoper per gallon dan hier per liter
Is dat nu ineens een ding ofzo?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:04 schreef quirina het volgende:
Gelukkig zijn de Russen inmiddels op weg naar een andere kerncentrale hoorde ik net op t nieuws.
Dus vandaag of morgen gaat er dus eentje aan?
Maar srs, stralingsziekte is wel de meest fucked up wijze om aan te sterven. Heb je die YT docu gezien over die japanner die bij ongeluk boven wonder overleefde en in ziekenhuis helemaal aftakelde? Ondanks alles wat ze probeerden. Door al die behandelingen hebben ze zijn hel alleen verlengd. Dat was echt wel heel akelig om te zien.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan 2 weken later doodgaan door de straling op zeer onprettige wijze? Nee, dank je, dan maar in een snelle klap in een keer weg.
Nee, ze hebben roebelsquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hebben Russen niet gewoon het metrische stelsel
Ja maar deze rekent het om van liter naar gallon en vervolgens van roebel naar dollarquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hebben Russen niet gewoon het metrische stelsel
Klein nukeje dan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vlissingen is te klein voor een eigen atoombom
War gebeurde er met de beste man? Overal tumoren?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar srs, stralingsziekte is wel de meest fucked up wijze om aan te sterven. Heb je die YT docu gezien over die japanner die bij ongeluk boven wonder overleefde en in ziekenhuis helemaal aftakelde? Ondanks alles wat ze probeerden. Door al die behandelingen hebben ze zijn hel alleen verlengd. Dat was echt wel heel akelig om te zien.
Nogmaals, denk dat soort dingen maar laat hem zijn domme bek houden. Wat is dit voor verstandsloos gelul. Serieus, wat bezielt die lui met zo'n positie..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:08 schreef Dutch_view het volgende:
Ook Rep. Sen. Lindsey Grahem spreekt zich openlijk uit dat omleggen van Vladje de beste oplossing is![]()
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vlissingen zou dan ook absoluut een nuke krijgen in geval van een nuclear exchange.
Tja idd, Putin wordt alleen maar panischer door dit soort uitsprakenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Nogmaals, denk dat soort dingen maar laat hem zijn domme bek houden. Wat is dit voor verstandsloos gelul. Serieus, wat bezielt die lui met zo'n positie..
Die Strela's werden tot pak hem beet 2010 nog gebruikt door de Duitse luchtverdedigers ter voorbereiding op het Stinger schieten. Ze schoten als basisopleiding op lichtgranaten (mortier) op Todendorf, ik ben daar nog wel een paar keer bij aanwezig geweest.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
De Strela raketten liggen sinds de re-unificatie van Duitsland in de opslag, he? Dat zijn Russische wapens die het Duitse leger nooit in gebruik heeft genomen vziw.
Daar krijgen veel dictators vroeg of laat mee te maken. Dat ze gek worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:14 schreef Lavenderr het volgende:
Maar ff zonder dollen. Het is een angstwekkende situatie door die idioot in Rusland. Is de man knettergek geworden?
Dat was hij al een tijdje, nu doorgeslagen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:14 schreef Lavenderr het volgende:
Maar ff zonder dollen. Het is een angstwekkende situatie door die idioot in Rusland. Is de man knettergek geworden?
Nee. Mijn persoonlijke gedachte is dat hij dit heel lang heeft voorbereid en dat dit het eindpunt is van wat hij begon toen de Krim bezet werd. Kijk naar de voortgang, Krim opstoken en overnemen, daarna de boel opstoken in de grensgebieden, als het werkt dan komen ze bij Rusland, werkt het niet dan is het een excuus voor een invasie. Win-winquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:14 schreef Lavenderr het volgende:
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar krijgen veel dictators vroeg of laat mee te maken. Dat ze gek worden.
Zat dat dorp volgens de Russen helemaal vol met nazi's of zo, dat het helemaal plat moest?quote:
Knul. Je hebt absoluut geen idee waar je het over hebt. Kort hiervoor wist je nog niet eens iets over het Neptune project maar na het lezen daarvan ben je ff vlug gaan googlen en kom je vervolgens met een nonsense Forbes artikel aan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:05 schreef archito het volgende:
[..]
Lekker blijven roeptoeteren zonder het even uit te zoeken:
https://www.forbes.com/si(...)sia/?sh=7e955d2939c7
April van dit jaar zou het grootste deel pas geleverd worden. Daar gaat je complottheorie.
Ja, misschien beter. Maar ja, je ontkomt er gewoon niet aan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:15 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat was hij al een tijdje, nu doorgeslagen.
Minder het nieuws volgen is de beste optie.
Hoe ging dat ook al weer vroeger, breng nooit slechts nieuws aan de tsaar?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Mijn persoonlijke gedachte is dat hij dit heel lang heeft voorbereid en dat dit het eindpunt is van wat hij begon toen de Krim bezet werd.
Alleen krijg ik het idee dat het Russische leger Poetin niet echt eerlijk heeft voorgelicht over de staat van dat leger en dat de tegenstand in Oekraine vele malen hoger is dan verwacht.
Klopt, je word er in mee getrokken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, misschien beter. Maar ja, je ontkomt er gewoon niet aan.
Yep, hoogste tijd om in mijn kribbe te duiken. Ik heb mijn portie onrust en ellende wel weer gehad. Morgenvroeg zie ik wel wat voor onheil erbij is gekomen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:15 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat was hij al een tijdje, nu doorgeslagen.
Minder het nieuws volgen is de beste optie.
Blijf maar zo lang mogelijk liggen, geniet van de rust en vredequote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:19 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Yep, hoogste tijd om in mijn kribbe te duiken. Ik heb mijn portie onrust en ellende wel weer gehad. Morgenvroeg zie ik wel wat voor onheil erbij is gekomen.
Dat eerste heb je denk ik helemaal gelijk in. Maar dan blijft de vraag: waarom ? Wie zit er op oorlog te wachten?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Mijn persoonlijke gedachte is dat hij dit heel lang heeft voorbereid en dat dit het eindpunt is van wat hij begon toen de Krim bezet werd.
Alleen krijg ik het idee dat het Russische leger Poetin niet echt eerlijk heeft voorgelicht over de staat van dat leger en dat de tegenstand in Oekraine vele malen hoger is dan verwacht.
Ook, maar huid die loslaat. Organen die gewoon niks meer doen.. Oogleden die loslaten.. Bloedingen.. En het hart en de longen deden het nog. Zijn hersenen ook dus hij kreeg alles mee. Kan de docu wel ff opzoeken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:12 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
War gebeurde er met de beste man? Overal tumoren?
De serie 'Chernobyl' geeft ook wel een beetje aan dat het niet bijster gezond is voor jequote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar srs, stralingsziekte is wel de meest fucked up wijze om aan te sterven. Heb je die YT docu gezien over die japanner die bij ongeluk boven wonder overleefde en in ziekenhuis helemaal aftakelde? Ondanks alles wat ze probeerden. Door al die behandelingen hebben ze zijn hel alleen verlengd. Dat was echt wel heel akelig om te zien.
Ook gezien, ik werd er bang van, wat een bak ellende is dat zegquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En in de Stille Oceaan kunnen ze je ook wel uitleggen dat het allemaal niet heel erg fijn is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De serie 'Chernobyl' geeft ook wel een beetje aan dat het niet bijster gezond is voor je
Dat gevoel krijg ik een beetje ja, alsof men op grote schaal fitness rapporten van legeronderdelen veel te positief heeft gemaakt om een wit voetje te halen (of je baan te houden) en tegelijkertijd de bereidheid van Oekraine om te vechten zwaar onderschat heeft.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe ging dat ook al weer vroeger, breng nooit slechts nieuws aan de tsaar?
Tegen tijd dat het zover is en de nukes neerdalen zet ik mijn jukebox vol open een zuip een fles single malt op.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ook, maar huid die loslaat. Organen die gewoon niks meer doen.. Oogleden die loslaten.. Bloedingen.. En het hart en de longen deden het nog. Zijn hersenen ook dus hij kreeg alles mee. Kan de docu wel ff opzoeken.
Ga ik ook proberen. Dank voor de tipquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:18 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Klopt, je word er in mee getrokken.
Maar ik merk wel als ik even met iets anders bezig ben en niet met dit dat ik mij meteen een stuk beter voel
Oorlog is het middel, niet het doel. Het doel is Groot-Rusland te herstellen en zoals het gezegde luidt "Mijn plan is jouw opoffering waard". Rusland heeft een ietwat lossere moraal over het belang van een mensenleven, altijd al zo geweest.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat eerste heb je denk ik helemaal gelijk in. Maar dan blijft de vraag: waarom ? Wie zit er op oorlog te wachten?
Helaas ben ik geen uitslaper.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Blijf maar zo lang mogelijk liggen, geniet van de rust en vrede
ach kan wel zijn voordelen hebben in het donkerquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De serie 'Chernobyl' geeft ook wel een beetje aan dat het niet bijster gezond is voor je
Gast, kom eens met een fatsoenlijke bron voor je beweringen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:17 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Knul. Je hebt absoluut geen idee waar je het over hebt. Kort hiervoor wist je nog niet eens iets over het Neptune project maar na het lezen daarvan ben je ff vlug gaan googlen en kom je vervolgens met een nonsense Forbes artikel aan.
Oekraïne was in feite al langer bezig met een dergelijke project maar vanaf 2015 is het officieel geworden en is in een korte tijdperk voltooid. In de afgelopen jaren zijn er veel succesvolle testen uitgevoerd. Vanaf 2021 zijn ze in service. Dit houdt in dat er al raketten geproduceerd zijn en bewaard worden. Dergelijke producten bevinden zich dan ook op de juiste locaties met juiste personeel.
Dit is maar een kleine voorbeeld van de tientallen andere raadsels die zich afspelen vanaf het begin van de oorlog.
Ik zou me gewoon echt geen illusies maken als het aankomt op een nuclear exchange. De kans dat het beperkt blijft tot een paar bommen is nihil. Reken er maar op dat gewoon heel Europa, heel de VS en heel Rusland veranderen in een radioactief horrorlandschap.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lijkt mij in oorlogstijd best wel een nadeelquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach kan wel zijn voordelen hebben in het donker
[ link | afbeelding ]
Luister,quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom is kennis van geschiedenis belangrijk. Natuurlijk staat Servië er anders in.
Servië is wat dat betreft net als Polen regelmatig de lul geweest van imperialistische tendensen van buurlanden. Maar nog meer: zoals Oekraïne terecht haar holodomor herdenkt, zo doet Servië dat met háár nauwelijks bekende genocide, verricht door de Kroatische extremisten van Ante Pavelic's Ustashe, die in WO II 300.000 tot 600.000 Serviërs op beestachtige wijze vermoordden. De brutaliteit waarmee dat geschiedde schokte zelfs de Duitse bezetter. Dodenkamp Jasenovac staat niet voor niets bekend als het Auschwitz van de Balkan.
Vanuit die lens dient men ook de Joegoslavische Burgeroorlog mede te duiden: dat was niet enkel Servische agressie (hoewel wel grotendeels door Milosevic ingezet in Kosovo in 1989), het was ook pure angst uit een herhaling van de Ustasa nachtmerrie.
Het Westen had wat dat betreft daaromtrent iets meer oog moeten hebben voor die historie.
ja dan weer een nadeel ... of je moet gaan liggen als een glow stick dan denken dat ze daar al geweest zijn en de boel gecleared is, dan maar hopen dat ze doorlopenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij in oorlogstijd best wel een nadeel
Waar heb je het over? Rusland is hier langzaam maar zeker flink door de mand aan het zakken. China staat hier buiten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:26 schreef LordVoldermort het volgende:
Het is toch wel een inmens treurige dag nu je weet dat China en Rusland ons gewoon compleet onder controle hebben door de angst die regeert. Ben benieuwd hoeveel landen er nog sneuvelen de komende jaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: https://www.digi24.ro/sti(...)derare-la-ue-1860427
Haha echt niet. China gaat hun gebied nog uitbreiden. Daar waren ze al mee bezig en ze zien nu dat zelfs Rusland het kan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:28 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Rusland is hier langzaam maar zeker flink door de mand aan het zakken. China staat hier buiten.
China en Rusland zijn wel niks anders dan gelegenheidsbondgenoten, dat zijn "vrienden", geen vrienden. Ze zijn verenigd in hun vijandschap met het Westen maar de relatie tussen die twee is al heel lang behoorlijk ingewikkeld en in China kijken ze stiekem verlekkerd naar hoe Rusland relatief gezien steeds zwakker wordt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:26 schreef LordVoldermort het volgende:
Het is toch wel een inmens treurige dag nu je weet dat China en Rusland ons gewoon compleet onder controle hebben door de angst die regeert. Ben benieuwd hoeveel landen er nog sneuvelen de komende jaren.
Rusland zelf gaat sneuvelen. Het enige wat terugkomt van de USSR is de armoede in die regioquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:26 schreef LordVoldermort het volgende:
Mooi. Is heel eenvoudig op te lossen. Zodra de laatste Rus Oekraïne verlaten heeft en de herstelbetalingen overgemaakt zijn heffen we ze zonder problemen op.quote:
Misschien krijg je wel superkrachten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach kan wel zijn voordelen hebben in het donker
[ link | afbeelding ]
In 1914 was Rusland bondgenoot van Servie na de aanslag in Sarajevo, de banden zijn wat ouder dan de NAVO, geloof ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Luister,
Mijn vader is een Kroaat en mijn moeder komt uit de Servische republiek, Heel mijn leven lang heb ik moeten aanhoren hoe slechts de Kroaten waren wanneer ik met mijn moeders familie was . En in Kroatie kreeg ik precies dezelfde verhaal te horen maar dan andersom
Sinds deze verhalen niets anders dan spanning, haat en ellende met zich meebrachten weiger ik in te gaan op de punten die je hier noemt
Dat gezegd te hebben , de Serven hebben een warme band met Rusland. Niet alleen hebben ze hetzelfde geloof, maar ook delen ze de afgunst voor de Navo . Dat ze daar staan te protesteren verbaasd me niets . Zou het eerder raar vinden als ze niet op straat zouden gaan om hun steun te betuigen
Alsof niet elk land zulke lui heeftquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:29 schreef Ali_boo het volgende:
Ongeacht wat je van Rusland vind, dit ziet er wel super cool uit
[ twitter ]
China wil Taiwan maar Taiwan is een eiland dus dat is een hele andere situatie. Verder heeft China nogal wat geld in Oekraine zitten en speelt dat een rol in hun connectie naar Europa dus echt blij is China hier ook niet mee en China is veel meer georienteerd op economische belangen dan op territorium uitbreiding.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:31 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Haha echt niet. China gaat hun gebied nog uitbreiden. Daar waren ze al mee bezig en ze zien nu dat zelfs Rusland het kan.
Klopt maar ik wou het niet te lang makenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In 1914 was Rusland bondgenoot van Servie na de aanslag in Sarajevo, de banden zijn wat ouder dan de NAVO, geloof ik.
Ze doen wel hun naam eer aan, konden de journalisten van sky bijna gaan hemelen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:36 schreef Mansjester het volgende:
Deze reportage is ook wel heftig,Sky journalisten die worden ̀beschoten en rennen voor hun leven. Filmpje staat in het artikel.
[ twitter ]
"I would rather not talk about it because it can be dangerous here."quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:53 schreef Momo het volgende:
https://9gag.com/gag/a0ZoQZd
Wel interessant om te zien hoe mensen in Rusland hier over denken, meeste jongeren zijn toch wel kritisch op hun overheid en Putin al durven ze dat natuurlijk niet helemaal te zeggen
Erg onpraktisch kaarten zo zonder rivieren, wegen en grote steden aangegeven.quote:
Okay. Nederland wel vergeven of komen ze ons nu aanvallen omdat wij een nazi als premier hebben EN wapens geleverd hebben?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Duitsland zal nooit vergeven worden dat ze wapens aan Ukraine geleverd hebben
[ twitter ]
Dat ie eerst maar eens kijkt of die Oekraïne kan innemen voordat hij verder plantquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Duitsland zal nooit vergeven worden dat ze wapens aan Ukraine geleverd hebben
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Okay. Nederland wel vergeven of komen ze ons nu aanvallen omdat wij een nazi als premier hebben EN wapens geleverd hebben?
Mogen we nu eigenlijk niet overwegen om de Russische ambassade te sluiten en het personeel uit te wijzen op deze basis?quote:
Heh, precies waarom ik eerder stelde dat Rusland niet zomaar onbeperkt troepen naar Oekraine kan sturen, ze hebben meer grenzen met onrustige situaties.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik dacht ook al dit voor Georgië toch het moment moet zijn om Abchazië en Zuid-Ossetië weer volledig onder controle te krijgen.
Jezus.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Sky News team beschoten door Russen in Kiev
Camera operator Richie Mockler took two rounds to his body armour, Stuart was wounded.
[ twitter ]
https://news.sky.com/stor(...)e-this-week-12557585
=============================================================
Sky News team's harrowing account of their violent ambush in Ukraine this week
=============================================================
On Monday, near Kyiv, chief correspondent Stuart Ramsay and his team were attacked. Camera operator Richie Mockler took two rounds to his body armour, Stuart was wounded. Their experience illustrates the scale of the mayhem and violence as Russia's invasion enters a new and deadlier phase.
Lees verder bij de link
Vind je dit al cool?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:29 schreef Ali_boo het volgende:
Ongeacht wat je van Rusland vind, dit ziet er wel super cool uit
[ twitter ]
Japan claimt ook nog een paar eilanden ten noordoosten van Hokkaidoquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, precies waarom ik eerder stelde dat Rusland niet zomaar onbeperkt troepen naar Oekraine kan sturen, ze hebben meer grenzen met onrustige situaties.
Waarom heeft Nederland die SM-3 eigenlijk niet? Pure bezuiniging?quote:
naar een oorlogsgebied gaan en klagen dat ze gaan lopen schietenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jezus.
Ik had mijn broek vol zitten.
Raar dat ze maar bleven schieten.
heb hem hier ook 100 keer al geluisterd je krijg het ook niet uit je kopquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:15 schreef EenAndereWeg het volgende:
Blijft goed! Vooral met Engelse ondertitels![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Verslavend gewoonquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
heb hem hier ook 100 keer al geluisterd je krijg het ook niet uit je kop
wil alleen dat intro wel hebben voor mijn telefoon :-)
iemand die hier er een MP4 van kan maken van dit nummer
ze hadden het op de eurovisie songfestival moeten doenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:19 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Verslavend gewoonIk moet hem elke dag wel 3x geluisterd hebben.
MP3 bedoel je denk ik? MP4 is met video, maar dat kan hier ook mee. Even de URL kopiëren van de videoquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
heb hem hier ook 100 keer al geluisterd je krijg het ook niet uit je kop
wil alleen dat intro wel hebben voor mijn telefoon :-)
iemand die hier er een MP4 van kan maken van dit nummer
Ja klopt hahaha geen video .. komt dat ik vaak bezig ben met MP4 vandaag .. maar ik bedoel MP3quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
MP3 bedoel je denk ik? MP4 is met video, maar dat kan hier ook mee. Even de URL kopiëren van de video
https://www.freemake.com/nl/free_video_downloader/
Russen schieten alleen op nazi's, dat weet je toch?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
naar een oorlogsgebied gaan en klagen dat ze gaan lopen schieten![]()
![]()
wat wil je dan .... met teddyberen gooien of zo
Allemachtigquote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:36 schreef Mansjester het volgende:
Deze reportage is ook wel heftig,Sky journalisten die worden ̀beschoten en rennen voor hun leven. Filmpje staat in het artikel.
[ twitter ]
Iedereen weet dat iedereen behalve Poetinistas nazi's zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Russen schieten alleen op nazi's, dat weet je toch?
Dan moeten ze even langs het Kremlin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn er een aantal. Gewoon even googlen op Youtube downloaderquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ja klopt hahaha geen video .. komt dat ik vaak bezig ben met MP4 vandaag .. maar ik bedoel MP3
Zo iets heb ik ooit gehad met link maar die is toen uit de lucht gehaald maar sla deze wel gelijk op :-) THX
laat hij dan lekker op zijn eigen mensen schieten .. nationaalsocialisme daar heeft hij er genoeg van in het landquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, en de Russischtalige bevolking in het oosten geeft aan dat ze zich de laatste acht jaar onderdrukt voelen door de Oekraïense overheid. O.a. de recente wetgeving m.b.t. het verplichte onderwijs in het Oekraïens i.p.v. Russisch, gewelddadigheden jegens pro-Russische bewegingen. Ik zag een filmpje van een Duitse jongedame in de straten van Donetsk, die aangaf dat ze tot nu toe hun leven gewoon voortzetten en de Russen als bevrijders zien die eindelijk voor hen opkomen. Explosies, beschietingen en kapotgeschoten gebouwen kijken ze niet van op, omdat ze daar al acht jaar in zitten, maar dan voornamelijk van Oekraïense zijde.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het walgelijke westen heeft ervoor gezorgd dat ze niet verder konden gaan in hun genocide jegens de Bosniërs he
Stijf van de adrenaline, zo'n inslag op een vest em voel je best dacht ik, en dan ook nog eens 2quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
AllemachtigIk vind ze best kalm gezien de omstandigheden. En een wonder dat ze allemaal leven.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:36 schreef Mansjester het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:40 schreef Montagui het volgende:
Ik ben tegen tegen de Russische oorlog aggressie En ik ben tegen de Oekrainse corruptie en nazi sympathieen.
Ik ben NU voor Oekraine en hun recht op zelfbeschikking, maar ik ben tegen hun verzoek om snel recht tot toetreding tot de Europese gemeenschap (om de bovengenoemde redenen).
Het ging om Strela's van de NVA; de nieuwste Strela's zijn nu dus minimaal 32 jaar oud...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Die Duitsers zijn dan ook best lafjes bezig. Alles voor het gasssssssssss.
Ik heb het idee dat sommige politici dat niet goed genoeg beseffenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:45 schreef slashdotter3 het volgende:
explaining why Putin played the nuclear card so soon and how Biden can still offer the Russian leader an honorable exit
Het is maar net waar de warme croissants, de natte poes en de Bentley zich bevinden, op het slagveld of thuis in het geboortedorp.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat sommige politici dat niet goed genoeg beseffen
“Build your opponent a golden bridge to retreat across.”
― Sun Tzu
Weet je wie een politicus is die dat niet beseft?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
― Sun Tzu
Even praktisch, wat stel je voor?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
― Sun Tzu
Ben het met je eens hoor, maar tenzij/totdat het regime omver geworpen wordt moet er imo wat voorzichtigheid geboden worden. Ik heb nl geen zin in een MAD event. En ja, ik snap dat Putin dat in de hand heeft, is gewoon een klotesituatiequote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Weet je wie een politicus is die dat niet beseft?
Poetin, die in onderhandelingen met de Oekraïners nog steeds maximaal (ver boven wat redelijk is) inzet. Je kunt hem best wel een gouden brug aanbieden maar als hij daarbuiten ook nog eens tienduizend vierkante kilometer aan land opeist loopt het stuk.
Dat laat ik aan de professionele en ervaren diplomaten over. Te makkelijk antwoord? Zeker, maar dit is retecomplexquote:
Ik zat ook al te kijken, van de week zat ie constant boven de Zwarte Zee. Misschien Wit-Rusland monitoren op troepenbewegingen ofzo?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:56 schreef RichardHammond het volgende:
Wel interessant die Amerikaanse drone die eerst bijna 24 uur langs de oostgrens van Polen patrouilleerde en nu constant in het noorden van Polen bij Kaliningrad iangs de grens vliegt.
Beetje gratuit wel. Laten we niet vergeten wat de oorzaak is van deze ellende, namelijk een volstrekt onaanvaardbare schending van de soevereiniteit van Oekraïne, dat moet je op geen enkele manier belonen...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat laat ik aan de professionele en ervaren diplomaten over. Te makkelijk antwoord? Zeker, maar dit is retecomplex
Jammer dat die roeptoeters vooral vanuit Brussel komenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor, maar tenzij/totdat het regime omver geworpen wordt moet er imo wat voorzichtigheid geboden worden. Ik heb nl geen zin in een MAD event. En ja, ik snap dat Putin dat in de hand heeft, is gewoon een klotesituatie
Achter de schermen beseffen de diplomaten/buza's/legertop dit ongetwijfeld maar er zijn genoeg roeptoeters
Vergeet Fok! niet, hier zitten ook veel mensen met heel wat Call of Duty uurtjes.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jammer dat die roeptoeters vooral vanuit Brussel komen
quote:Volodymyr Zelenskiy has critisized Nato for refusing to implement a no-fly zone over Ukraine, saying the decision has given “the green light for further bombing of Ukrainian towns and villages”.
“All the people who die from this day forward will also die because of you, because of your weakness, because of your lack of unity,” the Ukrainian president said in an emotional nighttime address.
Nato warned on Friday that imposing a no-fly zone could provoke full-fledged war in Europe with nuclear-armed Russia. “The only way to implement a no-fly zone is to send Nato fighter planes into Ukraine’s airspace, and then impose that no-fly zone by shooting down Russian planes,” Jens Stoltenberg, the Nato chief, said. “If we did that, we’ll end up with something that could end in a full-fledged war in Europe, involving many more countries and causing much more human suffering.”
Zelenskiy said Nato countries have created a narrative that a no-fly zone would provoke Russia’s aggression against NATO. “This is the self-hypnosis of those who are weak, insecure inside, despite the fact they possess weapons many times stronger than we have,” he said.
He also praised Ukrainians for their resistance against Russia’s invasion: “We are warriors of light,” he said. “The history of Europe will remember this forever.”
Doet dan ARMA 3 ...... dat is nog een beetje real en geen arcade zooi van CoDquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vergeet Fok! niet, hier zitten ook veel mensen met heel wat Call of Duty uurtjes.
Nou begint de man een beetje wartaal uit te slaan. Als de NAVO inderdaad een no fly zone zou uitroepen boven Ukraine moeten ze die ook handhaven en dan moet je Russen uit de lucht gaan schieten. Dat willen ze, logischerwijs, niet..quote:
In 1914zou (toen nog tsaristisch) Rusland de slavische volkeren zelfs beschermen tegen Oostenrijk-Hongarije op een zelfde soort manier als Groot-Brittanië de Belgische neutraliteit zou beschermen. De Habsburgers gingen volgens mij op zijn zachtst gezegd nl. niet zo heel netjes om met de Slavische volkeren in hun rijk. Na veertig jaar Sovjet overheersging konden de meeste Slavische volkeren het bloed van hun "beschermheer" echter drinken...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In 1914 was Rusland bondgenoot van Servie na de aanslag in Sarajevo, de banden zijn wat ouder dan de NAVO, geloof ik.
Niemand is dat vergeten, maar dan heb je nog steeds met een madman te maken. Zoals gezegd ik zou het ook niet weten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje gratuit wel. Laten we niet vergeten wat de oorzaak is van deze ellende, namelijk een volstrekt onaanvaardbare schending van de soevereiniteit van Oekraïne, dat moet je op geen enkele manier belonen...
Of je plaatst het natuurlijk even in perspectief en bedenkt dan dat hier een man spreekt die al sinds 24 februari niet meer fatsoenlijk geslapen, gegeten of geneukt heeft. Je hoeft op het moment even geen bijster genuanceerde reacties van hem te verwachten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:13 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Nou begint de man een beetje wartaal uit te slaan. Als de NAVO inderdaad een no fly zone zou uitroepen boven Ukraine moeten ze die ook handhaven en dan moet je Russen uit de lucht gaan schieten. Dat willen ze, logischerwijs, niet..
De man heeft veel sympathie opgewekt, maar door de dood van Oekrainers nu in de schoenen van de NATO te schuiven gaat hij ook weer veel sympathie kwijtspelen denk ik..
Snap je punt en ben het op zich met je eens, maar wij moeten hier wel een uitweg uit zien te vinden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje gratuit wel. Laten we niet vergeten wat de oorzaak is van deze ellende, namelijk een volstrekt onaanvaardbare schending van de soevereiniteit van Oekraïne, dat moet je op geen enkele manier belonen...
Nu gaat Zelensky zich over geven en samen met Rusland maar de NAVO als straf aanvallenquote:
Link voor meer info?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:56 schreef RichardHammond het volgende:
Wel interessant die Amerikaanse drone die eerst bijna 24 uur langs de oostgrens van Polen patrouilleerde en nu constant in het noorden van Polen bij Kaliningrad iangs de grens vliegt.
Zelensky moet gaan beseffen dat de navo hem niet gaat helpen en dat zijn uitweg zich aan de onderhandelingstafel bevind.quote:
Dat snap ik, sterker nog, dat wilde ik eigenlijk nog typen..quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of je plaatst het natuurlijk even in perspectief en bedenkt dan dat hier een man spreekt die al sinds 24 februari niet meer fatsoenlijk geslapen, gegeten of geneukt heeft. Je hoeft op het moment even geen bijster genuanceerde reacties van hem te verwachten.
plottwistquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nu gaat Zelensky zich over geven en samen met Rusland maar de NAVO als straf aanvallen
En dan beloon je dus deze agressie. Over vier jaar in Polen of de Baltische staten weer hetzelfde doen? Geen optie wat mij betreft.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap je punt en ben het op zich met je eens, maar wij moeten hier wel een uitweg uit zien te vinden.
Ik zou zeggen:
- Rusland trekt zich terug.
- Oekraïne blijft tot 2042 neutraal (noem maar een jaartal)
- De Krim wordt erkend.
Ja, dan lijkt het alsof Rusland heeft "gewonnen", maar ondertussen is hun economie 30 jaar terug in de tijd gegaan. Hebben ze belachelijk veel schade opgelopen op militair gebied en hebben zij zichzelf tot een paria gemaakt in 95% van de wereld.
Ja, dan lijkt het alsof Oekraïne en het Westen verliezen, maar wij voorkomen dan wel een grootschalig oorlog en krijgt Oekraïne zijn soevereiniteit terug. Als Rusland wil kunnen ze Oekraïne namelijk morgen nog platgooien.
In de tijd van "vrede" kan het Westen verder werken aan defensie, terwijl Rusland jaren en jaren nodig gaat hebben om alle schade weer te herstellen. Ook is het dan belangrijk dat wij ons totaal gaan loskoppelen van Russisch gas en alle andere Russische invloeden (van grote sponsordeals tot rijke lui die clubs overkopen).
Er zijn meer Russen met Nazi sympathiën dan Oekraïeners. Oekraïene heeft vrije verkiezingen en een vrije pers. In Rusland krijgen oppositieleden zuur in hun gezicht gegooid of ze worden vergiftigd. Putin is de Nazi.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:40 schreef Montagui het volgende:
Ik ben tegen tegen de Russische oorlog aggressie En ik ben tegen de Oekrainse corruptie en nazi sympathieen.
Ik ben NU voor Oekraine en hun recht op zelfbeschikking, maar ik ben tegen hun verzoek om snel recht tot toetreding tot de Europese gemeenschap (om de bovengenoemde redenen).
Maar als hij Polen binnenvalt is het een andere verhaal want een aanval op een navo land is een aanval op alle navo lidstaten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan beloon je dus deze agressie. Over vier jaar in Polen of de Baltische staten weer hetzelfde doen? Geen optie wat mij betreft.
Verkeerde uitspraken dit, erg jammer. Natuurlijk is die doodmoe en weet die waarschijnlijk niet eens meer wat zijn voor- of achterkant is, maar toch .....quote:
Squad schijnt leuker dan Arma 3 te zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
Doet dan ARMA 3 ...... dat is nog een beetje real en geen arcade zooi van CoD
en hier heb ik heeeel wat uren in zitten ... net zo als deel 1 en 2 en veel mods
Dus aan de ene kant hebben we te maken met een madman en moeten we hem een uitweg bieden want anders gaat hij gekke dingen doen, maar aan de andere kant is het een rationele actor die de NAVO nooit zal aanvallen. Dat strookt niet met mekaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Maar als hij Polen binnenvalt is het een andere verhaal want een aanval op een navo land is een aanval op alle navo lidstaten.
Dat is wel heel kort door de bocht natuurlijk. Als de boze ex van Viv waarvan jij elk moment wist dat hij bestaat morgen aan de deur staat, geef jij haar dan ook een knuppel aan en ben je weg of heb je dan toch nog wel iets meer verantwoordelijkheidquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Verkeerde uitspraken dit, erg jammer. Natuurlijk is die doodmoe en weet die waarschijnlijk niet eens meer wat zijn voor- of achterkant is, maar toch .....
De schuld ligt bij Rusland Zelensky niet bij de NAVO. Als je zo gaat beginnen kunnen we de schuld ook bij jou leggen, had je maar niet moeten onderhandelen met de NAVO, terwijl Putin dat niet wilde. Dat is namelijk niet zo'n onzin opmerking als de schuld nu bij de NAVO leggen.
Top ideequote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:19 schreef Evenstar het volgende:
- De Krim wordt erkend.
Ja, dan lijkt het alsof Rusland heeft "gewonnen", maar ondertussen is hun economie 30 jaar terug in de tijd gegaan. Hebben ze belachelijk veel schade opgelopen op militair gebied en hebben zij zichzelf tot een paria gemaakt in 95% van de wereld.
Ja, dan lijkt het alsof Oekraïne en het Westen verliezen, maar wij voorkomen dan wel een grootschalig oorlog en krijgt Oekraïne zijn soevereiniteit terug. Als Rusland wil kunnen ze Oekraïne namelijk morgen nog platgooien.
In de tijd van "vrede" kan het Westen verder werken aan defensie, terwijl Rusland jaren en jaren nodig gaat hebben om alle schade weer te herstellen. Ook is het dan belangrijk dat wij ons totaal gaan loskoppelen van Russisch gas en alle andere Russische invloeden (van grote sponsordeals tot rijke lui die clubs overkopen).
Geloof het narratief van de goede Oekrainische leiding maar..quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:22 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er zijn meer Russen met Nazi sympathiën dan Oekraïeners. Oekraïene heeft vrije verkiezingen en een vrije pers. In Rusland krijgen oppositieleden zuur in hun gezicht gegooid of ze worden vergiftigd. Putin is de Nazi.
Alsof poetin daarin trapt. Die kent dat bekende boek the art of war van voor naar achter.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Top idee![]()
Putin heeft z'n 'win' waardoor hij 'zonder gezichtsverlies' de oorlog kan beeindigen.
Mwah, kan me zijn opmerking wel voorstellen. Rusland valt je land binnen en bombardeert iedereen en diens moeder kapot en los van wat ondersteunend materieel kun je enkel rekenen op steunbetuigingen vanuit veel landen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Verkeerde uitspraken dit, erg jammer. Natuurlijk is die doodmoe en weet die waarschijnlijk niet eens meer wat zijn voor- of achterkant is, maar toch .....
De schuld ligt bij Rusland Zelensky niet bij de NAVO. Als je zo gaat beginnen kunnen we de schuld ook bij jou leggen, had je maar niet moeten onderhandelen met de NAVO, terwijl Putin dat niet wilde. Dat is namelijk niet zo'n onzin opmerking als de schuld nu bij de NAVO leggen.
Is het niet eerder een straf voor Rusland om Mazepin nog door te laten rijdenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat gelul hier is echt triest geworden.
Allemaal experts hier.
Mazapin zit nog niet op zijn knieën in de F1, das voor mijn een maatstaaf. Voor de Russische garde…
Uitgekotst en klaar, en een escape gekregen maar nog niet getekend.
Draai de duimschroeven nog wat verder aan.
Je kan het zeker zien als agressie belonen, maar eigenlijk is dat het niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan beloon je dus deze agressie. Over vier jaar in Polen of de Baltische staten weer hetzelfde doen? Geen optie wat mij betreft.
Ik zie anders genoeg roeptoeters uit Rusland voorbij komen met boodschappen aan Nederland en Duitsland onder andere. Geen vriendelijke, trouwens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jammer dat die roeptoeters vooral vanuit Brussel komen
De Krim is al de facto van Rusland, dus dat is niet als overwinning te verkopen in Rusland, net als uitgestelde neutraliteit. Enige is om het oosten op te geven en bij Rusland te trekken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap je punt en ben het op zich met je eens, maar wij moeten hier wel een uitweg uit zien te vinden.
Ik zou zeggen:
- De Krim wordt erkend.
Welke nazi-sympathieën? Ja, er wonen nazi's in Oekraïne. Ja, er zitten nazi's in een tak van het leger. Maar je denkt oprecht dat dit alleen voor Oekraïne geldt? En dat in een land als Duitsland geen nazi's wonen of onderdeel zijn van de militaire macht?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:40 schreef Montagui het volgende:
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
De rest van de F1 rijders, met onze Max voorop verdienen bakken met geld.
Maken de dames al een statement?
Is idd niet echt een visitekaartjequote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is het niet eerder een straf voor Rusland om Mazepin nog door te laten rijden?
Nee, want hij deed heel veel goeds voor de Russische bevolking. Dat joch is echt een tof ei.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is het niet eerder een straf voor Rusland om Mazepin nog door te laten rijden?
Laat die fles nou eens sta-haaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
De rest van de F1 rijders, met onze Max voorop verdienen bakken met geld.
Maken de dames al een statement?
Als je kan aangeven waarom je dat niet moet geloven dan helpt dat mischien?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geloof het narratief van de goede Oekrainische leiding maar..
Ja dat boeit wel. Daarmee legitimeer je landjepik. Dat is gewoon een harde grens. En twee, het is ook nog de grond van een lading sancties.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je kan het zeker zien als agressie belonen, maar eigenlijk is dat het niet.
De Krim heeft hij al in handen of je het nou erkend of niet. Erken het gewoon om zijn ego te strelen en hem iets te geven waardoor hij even weer met zijn piemel kan zwaaien in Rusland. Boeien.
Het westen kan niets anders doen dan dat laten gebeuren, ja heel erg naar. Maar Poetin móet de prijs betalen, anders gaat deze gekte maar door. Dit kan niet. De grens schuift steeds verder op.quote:Hoe dan ook Rusland zal altijd gaan winnen in Oekraïne, desnoods met kernreactoren die worden opgeblazen, desnoods met een miljoen burgerdoden, desnoods met nukes en desnoods met geen enkel gebouw meer rechtop. NAVO gaat niet helpen, Oekraïne gaat het niet volhouden. Wij kunnen dan lekker stoer blijven doen en roepen dat wij agressie niet gaan belonen, maar dat gaat geen oplossing brengen zolang de NAVO niet bereid is om mee te vechten. Dat de NAVO niet mee gaat vechten is nu wel duidelijk en terecht.
Wat is dan de oplossing? Volgens mij iets in de lijn wat ik beschrijf, anders weet ik het ook niet, want enige andere optie lijkt mij dan om het te gaan escaleren en daar wordt niemand blij van.
Och rode lijnen, tja. Zegt Syrië je wat? Er zit een inconsequentie in dit betoog, aan de ene kant moeten we absoluut niets doen wat de boel zou kunnen escaleren, want dan gaat Poetin gekke dingen doen. Aan de andere kant moeten we er op vertrouwen dat Poetin geen gekke dingen gaat doen, dat gaat niet samen. Poetin spreekt maar twee talen, economische macht en militaire macht en die moet je nu laten gelden. Er is geen andere optie.quote:Als hij een Baltische staat of Polen binnen durft te vallen is het een ander verhaal, want dan escaleert het al vanaf de eerste seconde. Zowel de NAVO als geheel als de VS hebben duidelijk aangegeven dat dat de grens is en dat het dan meteen oorlog zal zijn. Net als Rusland heeft aangegeven dat het oorlog zou zijn als Oekraïe niet neutraal zou blijven.
Mee eens, beter verwoord dan ik zou kunnen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De Krim heeft hij al in handen of je het nou erkend of niet. Erken het gewoon om zijn ego te strelen en hem iets te geven waardoor hij even weer met zijn piemel kan zwaaien in Rusland. Boeien.
Hoe dan ook Rusland zal altijd gaan winnen in Oekraïne, desnoods met kernreactoren die worden opgeblazen, desnoods met een miljoen burgerdoden, desnoods met nukes en desnoods met geen enkel gebouw meer rechtop. NAVO gaat niet helpen, Oekraïne gaat het niet volhouden. Wij kunnen dan lekker stoer blijven doen en roepen dat wij agressie niet gaan belonen, maar dat gaat geen oplossing brengen zolang de NAVO niet bereid is om mee te vechten. Dat de NAVO niet mee gaat vechten is nu wel duidelijk en terecht.
Wat is dan de oplossing? Volgens mij iets in de lijn wat ik beschrijf, anders weet ik het ook niet, want enige andere optie lijkt mij dan om het te gaan escaleren en daar wordt niemand blij van.
Als hij een Baltische staat of Polen binnen durft te vallen is het een ander verhaal, want dan escaleert het al vanaf de eerste seconde. Zowel de NAVO als geheel als de VS hebben duidelijk aangegeven dat dat de grens is en dat het dan meteen oorlog zal zijn. Net als Rusland heeft aangegeven dat het oorlog zou zijn als Oekraïe niet neutraal zou blijven.
In een echt land zou je die twee kerels mens-erger-je-niet zien spelen en die beer op de achtergrond hun belastingaangifte zien doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:10 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Vind je dit al cool?
Een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen.
Ergens is hij ook wel de perfecte metafoor voor Rusland in de zin dat ie niks toevoegt en alleen maar andere coureurs het leven zuur kan maken.quote:
Mja, geen goede vergelijking.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is wel heel kort door de bocht natuurlijk. Als de boze ex van Viv waarvan jij elk moment wist dat hij bestaat morgen aan de deur staat, geef jij haar dan ook een knuppel aan en ben je weg of heb je dan toch nog wel iets meer verantwoordelijkheid
Goh 4 dagen geleden werd ik verguisd als Kremlin aanhanger na zelfde soort reacties/oplossingen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zou zeggen:
- De Krim wordt erkend.
Dat is dan toch gewoon uitstel van executie? Wat houdt hem tegen om dat zelfde trucje bij Polen of de baltische staten uit te halen over 4 jaar?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Goh 4 dagen geleden werd ik verguisd als Kremlin aanhanger na zelfde soort reacties/oplossingen.
Maar je hebt gelijk dat dit de enige niet nucleaire uitweg is.
Een probleem, Poetin weet ook dat hij uiteindelijk zal winnen, wat is dan zijn incentive om jouw eerdere voorstel te volgens en zich uit Oekraine terug te trekken waarvoor hij dan alleen de Krim (die hij al heeft) terugkrijgt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoe dan ook Rusland zal altijd gaan winnen in Oekraïne, desnoods met kernreactoren die worden opgeblazen, desnoods met een miljoen burgerdoden, desnoods met nukes en desnoods met geen enkel gebouw meer rechtop. NAVO gaat niet helpen, Oekraïne gaat het niet volhouden. Wij kunnen dan lekker stoer blijven doen en roepen dat wij agressie niet gaan belonen, maar dat gaat geen oplossing brengen zolang de NAVO niet bereid is om mee te vechten. Dat de NAVO niet mee gaat vechten is nu wel duidelijk en terecht.
Als hij een Baltische staat of Polen binnen durft te vallen is het een ander verhaal, want dan escaleert het al vanaf de eerste seconde. Zowel de NAVO als geheel als de VS hebben duidelijk aangegeven dat dat de grens is en dat het dan meteen oorlog zal zijn. Net als Rusland heeft aangegeven dat het oorlog zou zijn als Oekraïe niet neutraal zou blijven.
Daar is helemaal geen sprake van.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is dan toch gewoon uitstel van executie? Wat houdt hem tegen om dat zelfde trucje bij Polen of de baltische staten uit te halen over 4 jaar?
Er is een reden dat er Amerikaanse troepen bij de grens liggen in zowel Polen als Estland.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is dan toch gewoon uitstel van executie? Wat houdt hem tegen om dat zelfde trucje bij Polen of de baltische staten uit te halen over 4 jaar?
De man krijgt veel meer steun dan NL kreeg toen DL aanviel.. Toen kwamen er Engelse ploegen die sabotage moesten plegen zodat Duitsland onze rijkdom niet in handen kreeg. Ze vielen per ongeluk Nederlandse soldaten aan op vliegveld Walhaven (dat al terugveroverd was)..Meer niet...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kan wel frustratie van Zelensky een beete begrijpen.
Precies of een kind zwaar gepest wordt door een pestkop, geschopt, geslagen, uitgescholden. En dat de andere leerlingen en leerkrachten toekijken.
En als er wel sprake van is? 2 weken geleden riepen velen dat Poetin alleen maar aan het dreigen was en niets zou doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar is helemaal geen sprake van.
Dat snap ik. Maar als hij echt zo gek is om in een aanvalsoorlog te escaleren naar nucleair dan doet hij dat toch gewoon dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een reden dat er Amerikaanse troepen bij de grens liggen in zowel Polen als Estland.
Dan verschillen wij hierin gewoon van mening en dat magquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat boeit wel. Daarmee legitimeer je landjepik. Dat is gewoon een harde grens. En twee, het is ook nog de grond van een lading sancties.
[..]
Het westen kan niets anders doen dan dat laten gebeuren, ja heel erg naar. Maar Poetin móet de prijs betalen, anders gaat deze gekte maar door. Dit kan niet. De grens schuift steeds verder op.
[..]
Och rode lijnen, tja. Zegt Syrië je wat? Er zit een inconsequentie in dit betoog, aan de ene kant moeten we absoluut niets doen wat de boel zou kunnen escaleren, want dan gaat Poetin gekke dingen doen. Aan de andere kant moeten we er op vertrouwen dat Poetin geen gekke dingen gaat doen, dat gaat niet samen. Poetin spreekt maar twee talen, economische macht en militaire macht en die moet je nu laten gelden. Er is geen andere optie.
Frappant om te zien dat in deze analyse niet 1 keer de naam van Zelensky wordt genoemd. Het verhaal in de media is vrijwel continu in de trant van "soevereine staat, de Oekraïners mogen dat zelf bepalen, het is hun keuze, etc."quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Voormalig directeur van Mossad doet een analyse
==============================================================
https://www.haaretz.com/w(...)speration-1.10643778
Former Mossad Chief: Putin’s Nuclear Threats Show His Desperation
==============================================================
Efraim Halevy, who led Israel’s Mossad from 1998 to 2002, writes for Haaretz on the war in Ukraine, explaining why Putin played the nuclear card so soon and how Biden can still offer the Russian leader an honorable exit
Russian President Vladimir Putin’s decision Sunday to play the nuclear threat card for the first time since the end of the Cold War, and to do so less than a week after invading Ukraine with a massive ground force, requires more than a perfunctory mention.
On the face of it, the move appears self-defeating given the clear, massive advantage Russia has in conventional forces over Ukraine. If the threat had to be announced so soon, the reason for this invites serious analysis. In my view, it reflects an element of growing desperation on Putin’s part.
First and foremost, it points to the failure of the troops on the ground to score a spectacular success. They lacked experience and were very short on motivation. Those who became prisoners of war in Ukraine told a grim story of complete ignorance as to the motives for the operation. They thought they were undergoing a training exercise rather than being saddled with a comprehensive challenge to defeat an enemy within days.
Moreover, their plight being relayed back home helped the internal opposition in Russia, which succeeded in organizing widespread public demonstrations in several cities – leading to many thousands of arrests. Meanwhile, the Russian economy suffered a major setback as a result of the tough international sanctions, further increasing the domestic pressure on Putin.
On the international scene, Moscow is isolated and enjoys very little sympathy. Eleven of the 15 members of the UN Security Council supported the U.S. draft resolution censuring Russia. Of those abstaining, China stood out – Russia’s closest and most powerful ally on the international scene. China also made it public that its leader, Xi Jinping, had advised Putin to enter into negotiations with Ukraine, advice Putin rejected the very same day using the most derogatory language.
Putin has tried to emphasize the historical nature of the current dispute. The truth is that for many years in the 20th century, Russia and Ukraine were partners in one national entity. Mikhail Gorbachev, the last president of the Soviet Union, was the son of Russians of Ukrainian origin. Nikita Khrushchev, who confronted U.S. President John F. Kennedy during the Cuban Missile Crisis, had his origins in “Western Russia” and grew up in the Donbas region. But Putin has failed to realize that once the international community has accepted Ukraine as a member state, the clock of history cannot be turned back by force.
The very hint of a nuclear confrontation reminds many of the October 1962 nuclear missile crisis, when Russia sent a squadron of fighter aircraft to Cuba and a warship carrying nuclear warheads, bringing the U.S. East Coast within range of this capability. Thirteen agonizing days passed until a team of high-level figures at the White House managed to resolve the crisis. Perhaps their success can inform us how to avoid a nuclear catastrophe in our current, escalating crisis.
By pure coincidence, at the height of the Cuban Missile Crisis, Isaiah Berlin was on a private visit to the United States. Isaiah, a close relative of mine, had served in World War II as Winston Churchill’s personal emissary to both Washington and Moscow, and was highly regarded in both capitals.
One evening during those tense autumn days, he was attending a cocktail party in Washington when the front door opened and President Kennedy came in and asked if Isaiah was there. He walked up to him, shook his hand and left.
The following day, Isaiah and his wife were invited for a private dinner at the White House. The president picked the brains of his guest, seeking an answer to one vital question: “What can I offer the Russian leader that will enable him to explain to his domestic followers why he ‘gave in’ and removed the nuclear threat from our shores?”
Shortly afterward, the Russian aircraft and the missile-carrying destroyer were withdrawn. A few months later, the United States removed Jupiter missiles from Turkey, taking down a capability that was threatening and disturbing in the eyes of Russia.
Turning to today, the challenge for the White House is equally clear: How to support the brave and innocent citizens of the bleeding Ukraine, while at the same time providing Putin with an honorable exit – one he can reasonably present to his domestic supporters.
The massive damage that has already been dealt to Putin's prestige, both internationally and domestically, is immense and will require years to overcome. A ceasefire is one possible step in the right direction, but it must be accompanied by the the United States and Russia working together to produce the outlines for a long-term solution. Putin cannot afford a Chechen style end to the present war, while Biden cannot afford to let events spin out of control.
Efraim Halevy served in Israel's Mossad for four decades and led it during the years 1998-2002.
Daarvoor kun je bepaalde sancties verlichten lijkt me?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een probleem, Poetin weet ook dat hij uiteindelijk zal winnen, wat is dan zijn incentive om jouw eerdere voorstel te volgens en zich uit Oekraine terug te trekken waarvoor hij dan alleen de Krim (die hij al heeft) terugkrijgt.
Er staat ondertussen 15 miljoen op zijn kop.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een forse NAVO/EU legermacht? Je hoeft de strijd tegen Rusland niet per sé nu te winnen, dat kan ook prima ook over 10 jaar (zeker in het geval van Rusland dat een zeldzaam groot talent heeft om zichzelf te verslaan op termijn).quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Inderdaad, er is anders nooit gekloot met Poetin en landjepik en militaire optreden is voormalige Sovjetlanden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar is helemaal geen sprake van.
Dat ligt meer aan het gegeven dat je steeds presteert de wens van Oekraïners om toenadering tot het Westen te zoeken te framen als 'expansie', alsof het Westen Oekraïne is binnengevallen. Omgekeerde wereld.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Goh 4 dagen geleden werd ik verguisd als Kremlin aanhanger na zelfde soort reacties/oplossingen.
Maar je hebt gelijk dat dit de enige niet nucleaire uitweg is.
Je zou de Russen meer moeten geven om het te eindigen. Een pact van neutraliteit rondom de grenzen van Russisch grondgebied, geen grote militaire acties aan die grenzen, bufferzones. Geen verdere westerse expansie.
Is voor het latere doel niet erg, de Russen zijn enorm verzwakt wat dat betreft.
Niet exact wat ik bedoelde. De reden dat er Amerikaanse troepen aan de grens liggen is om uit te sluiten dat er geen NAVO respons komt bij een inval. Dan zijn namelijk Amerikaanse troepen meteen in het gevecht betrokken en is respons onder Art 5 gegarandeerd.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij echt zo gek is om in een aanvalsoorlog te escaleren naar nucleair dan doet hij dat toch gewoon dan?
quote:Ukrainian President Volodymyr Zelensky will address the US Senate on Saturday during a Zoom call that is scheduled for 9.30am Eastern Time. The call has been requested by Zelenskiy.
Here is AFP’s report
As the war in Ukraine intensifies, some US lawmakers are urging President Joe Biden to take a tougher stance against Russia, such as by suspending imports of its oil.
The White House has ruled this out so far, fearing it might cause rising oil prices to go up even more and hurt US consumers stung by record inflation.
Republican Senator Lindsey Graham has called for “somebody in Russia” to assassinate President Vladimir Putin.
Zelensky himself is strongly urging NATO to enforce a no-fly zone over Ukraine to halt bombing raids but the Biden administration has ruled this out, fearing it might lead to an all-out war between the West and Russia, although some US lawmakers support the creation of such a zone.
Hehe, die man weet ook niet veel van Roosevelt.quote:
Ik zou me even inlezen. Daar had de VS ook wat rode lijnen getrokken. Kamp-Rusland stapte daar over heen en wat gebeurde er? Niets. (oh ja, wat kruisraketten)quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan verschillen wij hierin gewoon van mening en dat mag
Syrië boeit mijn bizar weinig in huidige context, sorry.
Ja en dan? Als hij weer op volle sterkte is. Wat garandeert ons dat hij dan niet aan de Poolse grens staat? Of bij de Suwalki-gap?quote:Putin heeft zowel economisch als militair gigantische verliezen geleden in de afgelopen tien dagen. Verliezen die hij nooit had verwacht. Verliezen waardoor hij weer jarenlang moet opbouwen. Ik denk dat het slimmer is om daar gebruik van te maken in plaats van nu domweg te gaan escaleren om het escaleren door te zeggen "dit pikken we niet meer".
Kan maar is dat voldoende, de vraag is of Poetin voldoende last heeft van de sancties.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daarvoor kun je bepaalde sancties verlichten lijkt me?
Nog los van de 'vraag' of Poetin daarmee akkoord zou gaan en überhaupt betrouwbaar genoeg is om afspraken mee te maken: Oekraïne laat dit niet over zich heen laat komen. Zelfs als we als NAVO zeggen dat we Poetin met rust laten, de oorlog daar gaat door. Het verzet en de weerstand vanuit Oekraïne, die blijven voorlopig.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan verschillen wij hierin gewoon van mening en dat mag
Syrië boeit mijn bizar weinig in huidige context, sorry. Putin heeft zowel economisch als militair gigantische verliezen geleden in de afgelopen tien dagen. Verliezen die hij nooit had verwacht. Verliezen waardoor hij weer jarenlang moet opbouwen. Ik denk dat het slimmer is om daar gebruik van te maken in plaats van nu domweg te gaan escaleren om het escaleren door te zeggen "dit pikken we niet meer".
Ja. De NATO toont de afgelopen week echt aan los zand te zijn als het er echt op aan komt...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:43 schreef UitStraling het volgende:
Als soldaatje t.b.v. de NAVO ingezet worden is op zich natuurlijk ook wel een uitdaging, sterf als Teun uit Emmen maar eens tijdens de verdediging van Ankara, daarom is de NAVO ook zo'n los zand, het verschil tussen boerenkool met worst en pasta met calamaris.
Tijdens de Nederlandse tanktijd in Seedorf lagen er ook altijd plannen klaar om zo snel mogelijk naar Nederland terug te kunnen komen met manschappen en materieel, fuck the Fulda Gap noemden ze dat
Het helpt sowieso niet, zeker niet als je (zoals Poetin) ook nog ambities in het buitenland hebt. Die kun je moeilijk waarmaken als al je aandacht wordt weggetrokken door het voorkomen dat je staat ineenstort.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan maar is dat voldoende, de vraag is of Poetin voldoende last heeft van de sancties.
Dat had ook zijn redenen, de aanhang die Hitler had in de VS was er een van, een andere was dat de meeste Amerikanen geen oorlog wilden en isolationisme prefereerden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:42 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Hehe, die man weet ook niet veel van Roosevelt.
De man mengde zich alleen militair in de oorlog toen Japan Pearl Harbor aan had gevallen. Voor de rest was het materiele steun aan Engeland. Precies wat de NAVO doet met Oekraine. Niet alle steun hoeft militair te zijn.
Zo is het wel helaas. Dat bloedvergieten valt nog mee nu hè? Dat kan nog veel gekker.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Frappant om te zien dat in deze analyse niet 1 keer de naam van Zelensky wordt genoemd. Het verhaal in de media is vrijwel continu in de trant van "soevereine staat, de Oekraïners mogen dat zelf bepalen, het is hun keuze, etc."
In deze analyse van een oud-Mossad directeur staat dus wat een aantal (waaronder ik) zeggen: het is een onderonsje tussen de VS en Rusland. Niet dat dat onomstotelijk de waarheid is, maar het is wel wat ik het meest waarschijnlijk vind. Het lijkt mij dat een oud-Mossad directeur ook niet volledig uit zijn nek lult. Maar het kan ook volledig buiten de waarheid zijn.
Het gaat hier dus om Oekraïne, maar de vraag is wat de president van de VS aan de president van Rusland kan geven om dit conflict te beslechten. De rest, inclusief de president en de bevolking van Oekraïne zelf, is slechts figurant in deze uitleg. Het zou toch wel uiterst pijnlijk voor de Oekraïners moeten zijn als dit inderdaad op deze manier tot vredë leidt en de uitkomst uiteindelijk zou zijn wat Putin voorafgaand aan de invasie heeft geëist. Dan is alle strijd, bloedvergieten en doden volledig voor niets geweest.
Sterven in de verdediging van je vaderland is nooit 'voor niets'.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Frappant om te zien dat in deze analyse niet 1 keer de naam van Zelensky wordt genoemd. Het verhaal in de media is vrijwel continu in de trant van "soevereine staat, de Oekraïners mogen dat zelf bepalen, het is hun keuze, etc."
In deze analyse van een oud-Mossad directeur staat dus wat een aantal (waaronder ik) zeggen: het is een onderonsje tussen de VS en Rusland. Niet dat dat onomstotelijk de waarheid is, maar het is wel wat ik het meest waarschijnlijk vind. Het lijkt mij dat een oud-Mossad directeur ook niet volledig uit zijn nek lult. Maar het kan ook volledig buiten de waarheid zijn.
Het gaat hier dus om Oekraïne, maar de vraag is wat de president van de VS aan de president van Rusland kan geven om dit conflict te beslechten. De rest, inclusief de president en de bevolking van Oekraïne zelf, is slechts figurant in deze uitleg. Het zou toch wel uiterst pijnlijk voor de Oekraïners moeten zijn als dit inderdaad op deze manier tot vredë leidt en de uitkomst uiteindelijk zou zijn wat Putin voorafgaand aan de invasie heeft geëist. Dan is alle strijd, bloedvergieten en doden volledig voor niets geweest.
Heeft hij die? Dat zie ik niet zo helder, eigenlijk, ik heb meer het idee dat Poetin toch flink buiten de reguliere gang van zaken in Rusland staat, mischien lees ik er te veel in maar die achterlijke lange tafels waar hij 15 meter bij iedereen vandaan zit is toch geen goed teken, denk ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het helpt sowieso niet, zeker niet als je (zoals Poetin) ook nog ambities in het buitenland hebt. Die kun je moeilijk waarmaken als al je aandacht wordt weggetrokken door het voorkomen dat je staat ineenstort.
Omdat hij gigantische economische en militaire verliezen krijgt te verduren die Rusland echt lam aan het leggen zijn. Dat gaat vroeg of laat tegen hem werken. Zij hebben straks niks meer. Banken vallen om, vliegmaatschappijen valen om, rijken laken veel bezittingen kwijt, mensen die nog wat te bieden hebben vluchten het land uit.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een probleem, Poetin weet ook dat hij uiteindelijk zal winnen, wat is dan zijn incentive om jouw eerdere voorstel te volgens en zich uit Oekraine terug te trekken waarvoor hij dan alleen de Krim (die hij al heeft) terugkrijgt.
yeah, about that...............quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat hij gigantische economische en militaire verliezen krijgt te verduren die Rusland echt lam aan het leggen zijn. Dat gaat vroeg of laat tegen hem werken. Zij hebben straks niks meer. Banken vallen om, vliegmaatschappijen valen om, rijken laken veel bezittingen kwijt, mensen die nog wat te bieden hebben vluchten het land uit.
Als de Krim erkend wordt als Rusland is dat zeker als een overwinning te verkopen. Ze kunnen ook een inval in een soevereine staat verkopen als een vredesmissie, dan is dit appeltje eitje. Als Oekraïne neutral blijft en er geen wapens aan de grens komen is dat ook een overwinning voor ze.
Desnoods maken ze nog een deal dat als Finland/Zweden lid wordt van de NAVO dat er dan geen materiaal geïnstalleerd mag worden binnen X-km van de grens. Er zijn echt wel wat opties te bedenken om het niet te laten escaleren. Putin moet dan bereid zijn om zijn eisen bij te stellen en het Westen moet even wat minder trots doen
Ik hou mij liever aan de Patton gedachte:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sterven in de verdediging van je vaderland is nooit 'voor niets'.
quote:No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making some other poor dumb bastard die for his country.
Dat weet ik, maar toch. De man doet alsof Roosevelt en Churchill zo standvastig waren en meteen in actie waren gekomen. Terwijl de tijden enorm veranderd zijn. Met kernwapens en dergelijke, daar moet je gewoon rekening mee houden. Churchill en Roosevelt konden de wereld niet in ronkende puinhopen achterlaten..Niet zoals men dat nu kan althans met 1 vinger op de knop.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat had ook zijn redenen, de aanhang die Hitler had in de VS was er een van, een andere was dat de meeste Amerikanen geen oorlog wilden en isolationisme prefereerden.
Duurt sowieso nog wel even voordat het z'n volle effect heeft. Beurs is bijv nog steeds dicht en bevoorrading zal nu nog wel even uit bestaande voorraad komen. Maar hoe lang is het bij elkaar te houden?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan maar is dat voldoende, de vraag is of Poetin voldoende last heeft van de sancties.
Prima; ik voor mij zie bijvoorbeeld de soldaten die in mei 1940 gesneuveld zijn voor Nederland als helden die voor meer dan 'niets' zijn gestorven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hou mij liever aan de Patton gedachte:
[..]
Pattonquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[..]
Een man die niets meer te verliezen heeft is wat eerder geneigd om op het rode knopje te drukken dan een man die alles te verliezen heeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat hij gigantische economische en militaire verliezen krijgt te verduren die Rusland echt lam aan het leggen zijn. Dat gaat vroeg of laat tegen hem werken. Zij hebben straks niks meer. Banken vallen om, vliegmaatschappijen valen om, rijken laken veel bezittingen kwijt, mensen die nog wat te bieden hebben vluchten het land uit.
Als de Krim erkend wordt als Rusland is dat zeker als een overwinning te verkopen. Ze kunnen ook een inval in een soevereine staat verkopen als een vredesmissie, dan is dit appeltje eitje. Als Oekraïne neutral blijft en er geen wapens aan de grens komen is dat ook een overwinning voor ze.
Desnoods maken ze nog een deal dat als Finland/Zweden lid wordt van de NAVO dat er dan geen materiaal geïnstalleerd mag worden binnen X-km van de grens. Er zijn echt wel wat opties te bedenken om het niet te laten escaleren. Putin moet dan bereid zijn om zijn eisen bij te stellen en het Westen moet even wat minder trots doen
Ja dat snap ik, dat is niet hoe ik of “het westen” het ziet. Zo zien de Russen het.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan het gegeven dat je steeds presteert de wens van Oekraïners om toenadering tot het Westen te zoeken te framen als 'expansie', alsof het Westen Oekraïne is binnengevallen. Omgekeerde wereld.
Wat mij betreft het domste wat we kunnen doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daarvoor kun je bepaalde sancties verlichten lijkt me?
En zo kun je aan de gang blijven; ben ook wel benieuwd wat Zelensky precies moet 'overleggen' en 'onderhandelen' met iemand als Putin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, dat is niet hoe ik of “het westen” het ziet. Zo zien de Russen het.
Patton had het huidige scenario graag gezien, die wilde besties worden met de Nazi's en meteen gezamenlijk oprukken naar Moskou, daarom moest hij dood.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[..]
Exact de reden dat het Pentagon Amerikaanse militairen aan de buitengrenzen met Rusland heeft gepositioneerd.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:48 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar toch. De man doet alsof Roosevelt en Churchill zo standvastig waren en meteen in actie waren gekomen. Terwijl de tijden enorm veranderd zijn. Met kernwapens en dergelijke, daar moet je gewoon rekening mee houden. Churchill en Roosevelt konden de wereld niet in ronkende puinhopen achterlaten..Niet zoals men dat nu kan althans met 1 vinger op de knop.
Tevens is het zo dat men nu ook in Amerika isolatie wil. Geen oorlog meer in Europa of welke ver van de bed show dan ook.
En hoe lang denk je dat dat gaat duren (en hoe veel slachtoffers vallen dan in de tussentijd nog in Oekraïne)? Als een dictator echt bereid is om de repressie op te voeren kan dat heel vies tegenvallen, zie bijvoorbeeld ook een Maduro die 8 jaar later nog steeds in het zadel zit in Venezuela.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat mij betreft het domste wat we kunnen doen.
Beter voet bij stuk houden en zelfs nog verder gaan met sancties tot Poetin en zijn kliek uit de macht gezet is daar.
Uiteraard. Al is elke dode die er tot nu toe al is gevallen 1 teveel. Maar als de Russen full force gaan en tapijtbombardementen vanuit de lucht gaan uitvoeren ziet het er wel anders uit dan nu.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo is het wel helaas. Dat bloedvergieten valt nog mee nu hè? Dat kan nog veel gekker.
An honerable exit is de beste weg uit totale vernietiging
Dat kan best, ben geen CoD speler, ik heb zijn biografie in de kast staan. Vreselijk mens, fantastische soldaatquote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:49 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Patton![]()
En Call of Duty![]()
Tenminste, ik dacht deze quote bij cod gelezen te hebben.
Precies.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een forse NAVO/EU legermacht? Je hoeft de strijd tegen Rusland niet per sé nu te winnen, dat kan ook prima ook over 10 jaar (zeker in het geval van Rusland dat een zeldzaam groot talent heeft om zichzelf te verslaan op termijn).
Zelensky word niet serieus genomen, dit is aan de VS om te beëindigen/verder te escaleren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En zo kun je aan de gang blijven; ben ook wel benieuwd wat Zelensky precies moet 'overleggen' en 'onderhandelen' met iemand als Putin.
Dat is toch vrij duidelijk;quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En zo kun je aan de gang blijven; ben ook wel benieuwd wat Zelensky precies moet 'overleggen' en 'onderhandelen' met iemand als Putin.
Zelensky kan zich overgeven bijvoorbeeld en daarbij aangeven niet bij de EU aan te sluiten. Dan is de “vredesmissie” van Putin geslaagd. Daarna kunnen Putin en Loekashenko ook nog “vrede maken in Moldavië”quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Polen slachten Poetin's oud ijzer parade waarschijnlijk gewoon af; koude oorlogtechniek vs. Leopard 2's, binnenkort M1A2's, F-16's en een volk dat het bloed van de Russen van oudsher kan drinken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Maar als hij Polen binnenvalt is het een andere verhaal want een aanval op een navo land is een aanval op alle navo lidstaten.
Gaat Oekraïne nooit mee akkoord natuurlijk. Logisch ook.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is toch vrij duidelijk;
Donbas naar Rusland
Demilitarisatie Oekraïne
Geen lidmaatschap NAVO
In ruil voor x levens.
De sovjet-geschiedenis een beetje kennende gaat het maken van slachtoffers ook (en vooral juist) na 'onderhandelingen en ondertekening van de vrede' vrolijk verder... Affijn, vraag het een paar Hongaren of Polen van een jaar of 50, 60.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe lang denk je dat dat gaat duren (en hoe veel slachtoffers vallen dan in de tussentijd nog in Oekraïne)? Als een dictator echt bereid is om de repressie op te voeren kan dat heel vies tegenvallen, zie bijvoorbeeld ook een Maduro die 8 jaar later nog steeds in het zadel zit in Venezuela.
Ik vind niet dat je een deal moet maken waarbij je toetreding tot de NAVO uitsluit. Rusland heeft hier haar ware gezicht laten zien en daarmee de noodzaak voor landen die bedreigd worden door Rusland om zich aan te sluiten bij NAVO.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zou zeggen:
- De Krim wordt erkend.
Ik heb geen hoge pet op van die zelenski die praat liever Europa in fullscale oorlog.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Donbas naar Rusland
Demilitarisatie Oekraïne
Geen lidmaatschap NAVO
In ruil voor x levens.
Hij kan wel goed dansen en ballen heeft hij ook.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb geen hoge pet op van die zelenski die praat liever Europa in fullscale oorlog.
Die oorlog in Oekraïne zal over enkele weken wel klaar zijn maar dat moet niet betekenen dat alles normaliseert, isolatie dus. Ook al duurt het misschien 20 tot 30 jaar voordat Rusland weer bij zinnen komt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe lang denk je dat dat gaat duren (en hoe veel slachtoffers vallen dan in de tussentijd nog in Oekraïne)? Als een dictator echt bereid is om de repressie op te voeren kan dat heel vies tegenvallen, zie bijvoorbeeld ook een Maduro die 8 jaar later nog steeds in het zadel zit in Venezuela.
de tering los...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb geen hoge pet op van die zelenski die praat liever Europa in fullscale oorlog.
Misschien is het wel een Kremlin spion.
Mischien vind Oekraine jouw angst dat niet waard?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Donbas naar Rusland
Demilitarisatie Oekraïne
Geen lidmaatschap NAVO
In ruil voor x levens.
Geef hem eens ongelijk, die pakt iedere strohalm vast natuurlijk?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is wel het toppunt van stupiditeit, sorry, maar daar kan ik niets anders van maken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja, en dat gaat Oekraïne accepteren?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Donbas naar Rusland
Demilitarisatie Oekraïne
Geen lidmaatschap NAVO
In ruil voor x levens.
Er is geen oplossing zolang je een land wat dreigt met kernwapens vervolgens maar zijn zin geeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De Polen zouden Lviv wel graag terug in handen hebben, is toch een aanzienlijk stuk van hun identiteit dat ze dwars zit dat de Oekraïners het in handen hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Polen slachten Poetin's oud ijzer parade waarschijnlijk gewoon af; koude oorlogtechniek vs. Leopard 2's, binnenkort M1A2's, F-16's en een volk dat het bloed van de Russen van oudsher kan drinken.
De dag dat staan voor je land en volk je de beschulding van Poetin spion oplevert terwijl ondertussen in Nederland 2 fractieleiders Poetin feteren. Het is net een vreselijk slecht boek.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Geef hem eens ongelijk, die pakt iedere strohalm vast natuurlijk?
Dit is zo belangrijk om te beseffen. Helaas wordt iedereen die dit probeert uit te leggen al snel weggezet als iemand die er niks van snapt .... of nog erger ... iemand die Russische propaganda verkondigd.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, dat is niet hoe ik of “het westen” het ziet. Zo zien de Russen het.
We zullen wel weer eens zien.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is wel het toppunt van stupiditeit, sorry, maar daar kan ik niets anders van maken.
Er zit wellicht een verschil tussen het daadwerkelijke motief en wat er wordt uitgegeven als zijnde het motief.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is zo belangrijk om te beseffen. Helaas wordt iedereen die dit probeert uit te leggen al snel weggezet als iemand die er niks van snapt .... of nog erger ... iemand die Russische propaganda verkondigd.
Hij zegt niets stouts, hij probeert uit alle macht meer steun voor zijn land te krijgen, exact wat zijn volk van hem vraagt dus. En zo te zien zijn de Oekrainers zich niet bepaald massaal aan het overgeven omdat ze het met hem oneens zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:01 schreef Scrummie het volgende:
Dat 'boehoe Zelensky zegt wat stoute dingen'
Gek he. Duurde nog vrij lang wat mij betreft.
Ligt eraan wat het x getal gaat worden in de komende weken, toch?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en dat gaat Oekraïne accepteren?
Wat denk je zelf?
Nee hoor, dat gebeurt alleen wanneer dat perspectief gepaard gaat met een hoge dosis zelfhaat t.o.v. het Westen en diens vrijheden, en een chronische neiging deze hele episode te koppelen aan Nederlandse begrippen van links en rechts en, natuurlijk, het hele woke-debacle.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is zo belangrijk om te beseffen. Helaas wordt iedereen die dit probeert uit te leggen al snel weggezet als iemand die er niks van snapt .... of nog erger ... iemand die Russische propaganda verkondigd.
Als Zelenski zich overgeeft, zullen ze hem afmaken. Hij heeft al meerdere door Poetin bestelde aanslagen overleefd. En het is algemeen bekend hoe Poetin met zijn opponenten omgaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Zelensky kan zich overgeven bijvoorbeeld en daarbij aangeven niet bij de EU aan te sluiten. Dan is de “vredesmissie” van Putin geslaagd. Daarna kunnen Putin en Loekashenko ook nog “vrede maken in Moldavië”
En heeft Rusland weer een provincie terug die “vreedzaam” is en bevrijd van de “nazi’s”
Die zoekt gewoon steun en moet ook zijn bevolking tevreden houden. Ik snap wel wat die zegt. Maar ik snap ook wat de NAVO doet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:01 schreef Scrummie het volgende:
Dat 'boehoe Zelensky zegt wat stoute dingen'
Gek he. Duurde nog vrij lang wat mij betreft.
Poetin is eerder een filmfan:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alsof poetin daarin trapt. Die kent dat bekende boek the art of war van voor naar achter.
Ja eens. Stout is niet de goede benaming.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij zegt niets stouts, hij probeert uit alle macht meer steun voor zijn land te krijgen, exact wat zijn volk van hem vraagt dus. En zo te zien zijn de Oekrainers zich niet bepaald massaal aan het overgeven omdat ze het met hem oneens zijn.
Qua conventionele oorlogsvoering is Polen inderdaad een machtige speler, een stuk machtier dan Oekraïne volgens mij.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Polen slachten Poetin's oud ijzer parade waarschijnlijk gewoon af; koude oorlogtechniek vs. Leopard 2's, binnenkort M1A2's, F-16's en een volk dat het bloed van de Russen van oudsher kan drinken.
Ik snap echt niet hoe mensen Zelensky dit soort dingen kunnen verwijten. Dat land zit in een volle oorlog met Rusland, tuurlijk grijpt ie iedere kans aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De dag dat staan voor je land en volk je de beschulding van Poetin spion oplevert terwijl ondertussen in Nederland 2 fractieleiders Poetin feteren. Het is net een vreselijk slecht boek.
Kan, alles kanquote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:03 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Er zit wellicht een verschil tussen het daadwerkelijke motief en wat er wordt uitgegeven als zijnde het motief.
De Russen of Poetin? Dat is ook nog een ding, laten we wel even realistisch zijn en accepteren dat de Russen geen clou hebben omdat ze die informatie niet krijgen of hebben en dat wat Poetin zegt niet per se waar is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik begin zo langzaamaan te vermoeden dat een FOK!-er deze oorlog in de hand heeft gewerkt. Telkens weer lees ik berichten van ene Scrummie en denk ik "zo is dat". Was jij het niet toevallig gewoon zelf om gewoon eenmalig op FOK! vrij unieke eensgezindheid te creëeren? Ja hè?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja eens. Stout is niet de goede benaming.
Dat is hoe een Big Lie werkt, he? Dat moet je wel meenemen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kan, alles kan
Dit is echter wel een motief wat al JAREN of zelfs decennia lang gebruikt wordt. Ze zijn dan in ieder geval wel erg consequent.
Nou ja, ik ben ook uitgemaakt voor iemand die doet aan Russische propagandaquote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gebeurt alleen wanneer dat perspectief gepaard gaat met een hoge dosis zelfhaat t.o.v. het Westen en diens vrijheden, en een chronische neiging deze hele episode te koppelen aan Nederlandse begrippen van links en rechts en, natuurlijk, het hele woke-debacle.
En ja, dat zijn er hier nogal veel, die dat doen.
Ik vraag me oprecht af of Rusland dat echt zo ziet. Of ze zich echt bedreigd voelen. Ik heb het gevoel dat het toch meer de ego van Poetin is die bedreigd wordt, die het niet kan verkroppen dat na het uiteenvallen van de SU, vrijwel elk land daarvan toenadering naar het Westen geeft gezocht. En ik kan me voorstellen dat zijn eigen macht bedreigd wordt als een groot buurland, met een Russische cultuur en taal steeds meer voor democratie kiest, hij zal niet willen dat dit overslaat naar Rusland.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar kom op zeg, de enige reden dat we nu niets doen zijn toch die kernwapens? Niet de staat van het Russische leger, niet de staat van onze (het Westen) legers.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies.
Veel landen zijn echt wel wakker nu. Zweden is al meer aan het investeren sinds 2014 en gaat nu meer investeren. Finland zelfde verhaal. Duitsland dat eindelijk wakker is. Nederland, UK, Frankrijk, Polen .... die zijn echt wel een stuk alerter. Rusland heeft straks geen cent meer om te investeren in hun militaire operaties, terwijl het westen door kan ontwikkelen. Vier of vijf jaar is behoorlijk veel tijd.
Waarom nu uitvechten als wij het ook kunnen voorkomen of op z'n minst uitstellen. Misschien is Putin er over vijf jaar niet eens meer. Ondertussen gaat het straks met Rusland nog slechter dan tijdens de USSR tijden. Banken vallen om, geen vliegtuigmaatschappij staat straks nog overeind.
Het is in mijn ogen echt niet slim om nu op escalatie aan te sturen. Gaat het Westen weinig opleveren en het gaat Oekraïne helemaal niks opleveren.
Natuurlijk, maar dat is niet zo ingewikkeld. Er wordt ook gezegd dat Poetin uit is op het vernietigen van de nazi's. Vervolgens hier op FOK!: "Tja jongens, Poetin wil de nazi's weg hebben, daar is wat voor te zeggen!".quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kan, alles kan
Dit is echter wel een motief wat al JAREN of zelfs decennia lang gebruikt wordt. Ze zijn dan in ieder geval wel erg consequent.
Die antieke Tupolev is al uit de lucht geschoten voor ie goed en wel op kruishoogte isquote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Qua conventionele oorlogsvoering is Polen inderdaad een machtige speler, een stuk machtier dan Oekraïne volgens mij.
Maar als Polen zich zelf in het conflict gaat mengen wordt Warschau natuurlijk als eerste met de grond gelijk gemaakt met een Tsar Bomba en geeft half Polen licht of gaat dood aan straling, en dat zal de kernapocalyps inluiden. Die kleuter Poetin drukt zo op de rooie knop.
Ssst.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik begin zo langzaamaan te vermoeden dat een FOK!-er deze oorlog in de hand heeft gewerkt. Telkens weer lees ik berichten van ene Scrummie en denk ik "zo is dat". Was jij het niet toevallig gewoon zelf om gewoon eenmalig op FOK! vrij unieke eensgezindheid te creëeren? Ja hè?
Wij zeggen hetzelfde.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of Rusland dat echt zo ziet. Of ze zich echt bedreigd voelen. Ik heb het gevoel dat het toch meer de ego van Poetin is die bedreigd wordt, die het niet kan verkroppen dat na het uiteenvallen van de SU, vrijwel elk land daarvan toenadering naar het Westen geeft gezocht. En ik kan me voorstellen dat zijn eigen macht bedreigd wordt als een groot buurland, met een Russische cultuur en taal steeds meer voor democratie kiest, hij zal niet willen dat dit overslaat naar Rusland.
Putin, dus indirect ook de Russen, want die hebben geen enkel clou zoals jij zegt, maar het komt inderdaad vanuit Putin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Russen of Poetin? Dat is ook nog een ding, laten we wel even realistisch zijn en accepteren dat de Russen geen clou hebben omdat ze die informatie niet krijgen of hebben en dat wat Poetin zegt niet per se waar is.
Zoals Poem al zegt, wat er gezegd word en wat waar is kunnen twee verschillende zaken zijn.
Ik begrijp de angst van voornoemde Oost-Europeanen ook.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Putin, dus indirect ook de Russen, want die hebben geen enkel clou zoals jij zegt, maar het komt inderdaad vanuit Putin.
Paar dagen geleden ook over gehad. Het is zijn irreële angst, maar ik denk eigenlijk wel dat die angst er serieus is bij dat soort mensen.
Dit is kolder natuurlijk, ook Russen hebben tot nog toe altijd vrij kunnen surfen op het web en weten echt wel wat er speelt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:06 schreef Tijger_m het volgende:
dat de Russen geen clou hebben omdat ze die informatie niet krijgen
Lieve hemel, wat heb jij gebruikt? Je hallucineert! Een Kremlinspion? Vandaar natuurlijk dat er al 3 moordeskaders op hem afgestuurd zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 01:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan begrijp je toch ook meteen de zenuwen van het Rusland van Poetin, je kunt een standpunt niet begrijpen als je het andere standpunt niet meeneemt in het fabriceren van je eigen standpunt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als je niet begrijpt waarom de Oost-Europese landen en voormalige Europese Sovjet-republieken toenadering tot het Westen zoeken en een hoge mate van paranoia hebben t.o.v. de Russen, snap je er inderdaad geen zak van.
Ja tuurlijk, die weten precies wat er speelt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:09 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit is kolder natuurlijk, ook Russen hebben tot nog toe altijd vrij kunnen surfen op het web en weten echt wel wat er speelt.
Die zaten niet slechts voor Russische staats-tv.
Van heel Rusland? Denk inderdaad vooral van Putin en de oude garde. Soort laatste sovjet stuiptrekking.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan begrijp je toch ook meteen de zenuwen van het Rusland van Poetin, je kunt een standpunt niet begrijpen als je het andere standpunt niet meeneemt in het fabriceren van je eigen standpunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |