Dat zou dan betekenen dat 'ie Oekrane moet blijven bezetten. In het geheel. Lijkt me geen haalbare kaart.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Poetin zegt iets anders en als je erover nadenkt dan snap je waarom, een onafhankelijk Oekraine kan dan nog steeds NAVO lid worden namelijk.
Lijkt me wel. Denk eerlijk gezegd dat dat leger van ze in betere staat is dan dat van de meeste andere Europese landen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat nite teveel whisfull thinking?
Hoezo komt dit scenario me nou zo bekend voor..🤔quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Alleen maar 'demilitariseren' en een puppet neerzetten.
Is dat berhaupt een optie? Het stukje Oekrane dat ze dat niet onder controle hebben gaat er geheid voor zorgen dat het conflict voort blijft duren, zowel aan het front daar als intern in de door hun bezette gebieden door een veilig oord voor guerrilla's te worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:33 schreef scrupuleus het volgende:
Rusland wil ukraine vast niet in het geheel bezetten
Dat soort figuren lopen er genoeg rond hoor, het is dat deze horror zich erg dicht bij huis afspeelt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:38 schreef HiZ het volgende:
Het is trouwens wel een prestatie om iemand te worden waarvan letterlijk miljoenen hopen dat zij zsm doodvalt. Niveau Hitler zeg maar.
Het alternatief is een Oekraine wat NAVO lid kan worden, iets waar hij claimt zo bang voor te zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou dan betekenen dat 'ie Oekrane moet blijven bezetten. In het geheel. Lijkt me geen haalbare kaart.
Ik snap ook niet echt de behoefte van allerlei mannetjes om de roverhoofdman of maffiabaas te spelen. Blijkbaar krijgen die een opgewonden gevoel van keihard de baas spelen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:38 schreef HiZ het volgende:
Het is trouwens wel een prestatie om iemand te worden waarvan letterlijk miljoenen hopen dat zij zsm doodvalt. Niveau Hitler zeg maar.
Daar zal het dan wel op uitdraaien. Daar draait het ook op uit als hij Oekrane probeert te bezetten en dat blijkt dan niet te lukken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het alternatief is een Oekraine wat NAVO lid kan worden, iets waar hij claimt zo bang voor te zijn.
RT heeft zich uit de VS teruggetrokken, .com domeinen zijn VS registraties dus dat zou kunnen.quote:
Dat is heel slecht nieuws voor de Oekraense bevolking.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland trekt een extra blik Wagner mannetjes uit Syrie en Armenie open. Is een goede indicatie dat het slecht gaat want dit heeft een strategisch invloed op de operaties in die landen.
[ twitter ]
Was dat niet in een strengere winter dan nu?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Heb toch nog eens de situatie van 1943 (Wehrmacht in Oekrane) erbij gepakt. Het rode leger deed er toen ongeveer een maand over om de Duitsers van de sector Charkov naar de Dnepr terug te drijven. Vervolgens duurde het nog zeker een maand of 6 voor ze helemaal uit Oekrane verdreven waren. Andere tactische situatie maar ook met vergelijkbare elementen.
Nee want zonder de facto staat kan Oekraine geen lid worden, er zitten wel degelijk voorwaarden aan lidmaatschap.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar zal het dan wel op uitdraaien. Daar draait het ook op uit als hij Oekrane probeert te bezetten en dat blijkt dan niet te lukken.
Yup, maar wel oud en nog meer verzwakt door deze inval. Moeten het niet overschatten. Maar ik denk niet dat het de komende dagen al implodeert helaas.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Denk eerlijk gezegd dat dat leger van ze in betere staat is dan dat van de meeste andere Europese landen.
Jawel. Maar de aanval werd destijds al in augustus en september ingezet. En kwam in de wintermaanden inderdaad stil te liggen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was dat niet in een strengere winter dan nu?
403 - Forbidden . That’s an error.quote:
Mwah, dachten we dat ook niet over die Tsjetsjenen die nu terug naar mama gerend zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is heel slecht nieuws voor de Oekraense bevolking.
En dan nog, maak je maar geen illusies dat er niet nog significante (elite)-onderdelen zijn die volstrekt loyaal, goed getraind en uitstekend bewapend zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Yup, maar wel oud en nog meer verzwakt door deze inval. Moeten het niet overschatten. Maar ik denk niet dat het de komende dagen al implodeert helaas.
Hoezo? Ik verwacht niet dat die lui wonderen kunnen verrichten voor Rusland. En als ze dat wel konden dan waren ze wel eerder ingezet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dan zouden die gebieden onafhankelijk moeten worden. Dan heb je een deel Oekrane over dat lid kan worden. Maar goed, je hebt een goed punt. Rusland kan een situatie creren waarin Oekrane de facto geen lid kan worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee want zonder de facto staat kan Oekraine geen lid worden, er zitten wel degelijk voorwaarden aan lidmaatschap.
Dus reden voor Turkije om ff terloops Armeni erbij te betrekkenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland trekt een extra blik Wagner mannetjes uit Syrie open. Is een goede indicatie dat het slecht gaat want dit heeft een strategisch invloed op de operaties in Syrie.
[ twitter ]
Riepen we ook toen de eerste Wagner groep en een lading Tsjetsjenen naar Oekrane ging, dat bleek volgens mij ook mee te vallen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Door heel Oekraine in te lijven. Precies wat Poetin zegt te willen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zouden die gebieden onafhankelijk moeten worden. Dan heb je een deel Oekrane over dat lid kan worden. Maar goed, je hebt een goed punt. Rusland kan een situatie creren waarin Oekrane de facto geen lid kan worden.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:38 schreef HiZ het volgende:
Ze zijn wat nietsontziender dan de gemiddelde dienstplichtige Russische jongen van 18-19 die dacht dat ze als bevrijders naar Oekrane gingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik verwacht niet dat die lui wonderen kunnen verrichten voor Rusland. En als ze dat wel konden dan waren ze wel eerder ingezet.
Zalenski moet als de sodemieter dat land uit. Hij vertegenwoordigt UA meer dan prima digitaal.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik verwacht niet dat die lui wonderen kunnen verrichten voor Rusland. En als ze dat wel konden dan waren ze wel eerder ingezet.
Zelfs met een Nederlandse VPN werkt het, maar met mijn eigen IP niet. Waarschijnlijk een DNS dingetje.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Krijg 'n 403. Nu met 'n Zwitsers IP werkt het wel.
Nee. De mensen in Oekraine moeten hem kunnen zien en horen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zalenski moet als de sodemieter dat land uit. Hij vertegenwoordigt UA meer dan prima digitaal.
Nee, ook wel als er gebieden zijn die de facto onafhankelijk zijn. Denk dat dat ook al vrij problematisch is voor de NAVO.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Door heel Oekraine in te lijven. Precies wat Poetin zegt te willen.
Hopelijk dat ze beter presteren als de "befaamde" Kadyrovtsy van eerder deze week waarvan er per abuis 70 waren opgeblazen ofzo.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze zijn wat nietsontziender dan de gemiddelde dienstplichtige Russische jongen van 18-19 die dacht dat ze als bevrijders naar Oekrane gingen.
Ik zit gewoon in NL. Het rt.com doet het. Wel wat traag.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Krijg 'n 403. Nu met 'n Zwitsers IP werkt het wel.
Hoe slaap je trouwens in een oorlogquote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Yup, maar wel oud en nog meer verzwakt door deze inval. Moeten het niet overschatten. Maar ik denk niet dat het de komende dagen al implodeert helaas.
slecht voor die huurlingen, want de intel van oekraine is top notchquote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Want dat lukte ook zo lekker bij Hitlerquote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:49 schreef Mansjester het volgende:
Waarom is er geen 1 hoge Russische legervent die zn leven op het spel zet door Poetin door zn kop te schieten
Lijkt me dat Poetin sws mensen face to face ziet. En als Poetin dood is zal de oorlog wel stoppen toch?
Denk dat iedereen snapt dat Kiev een no-go area voor hem is geworden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. De mensen in Oekraine moeten hem kunnen zien en horen.
Ik hoop dat ze allemaal stikken in hun eigen stront eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk dat ze beter presteren als de "befaamde" Kadyrovtsy van eerder deze week waarvan er per abuis 70 waren opgeblazen ofzo.
"Kernenergie is veilig!"quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:50 schreef RAVW het volgende:
misschien nog een andere kern ramp die nu staat te gebeuren ... zuid korea staat een bos in de brand bij een reactor
https://www.nu.nl/291761/(...)ij-kerncentrale.html
Goede vraag.quote:
Best. News. Ever.quote:
Kijk maar uit dat er zo geen Russisch busje voor je deur stopt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:48 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Zelfs met een Nederlandse VPN werkt het, maar met mijn eigen IP niet. Waarschijnlijk een DNS dingetje.
Goh...Dit zal indruk makenquote:
Ik hoop met je mee hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze allemaal stikken in hun eigen stront eerlijk gezegd.
Sorry was de nieuwste bericht vergetenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Breaking van 28 februari? Je loopt knap achter.
Putin is fucked wat die nu ook doetquote:
Corona was nog niet genoeg, nu krijgen wij alles shit die maar denkbaar is.quote:
Nederlandse VPN werkt het hier ook. Zonder VPN niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:48 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Zelfs met een Nederlandse VPN werkt het, maar met mijn eigen IP niet. Waarschijnlijk een DNS dingetje.
RT werkt hier nog:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:49 schreef Mansjester het volgende:
Waarom is er geen 1 hoge Russische legervent die zn leven op het spel zet door Poetin door zn kop te schieten
Lijkt me dat Poetin sws mensen face to face ziet. En als Poetin dood is zal de oorlog wel stoppen toch?
Gewoon je ogen dichtdoen... Lukt zelfs lopend als je lang genoeg wakker bent gebleven weet ik uit ervaring.quote:
Lol.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon je ogen dichtdoen... Lukt zelfs lopend als je lang genoeg wakker bent gebleven weet ik uit ervaring.
mogen ze wel op gaan schieten we hebben nog 2 uurtjesquote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:53 schreef onlogisch het volgende:
Er wordt zelfs verwezen naar vandaag, 4 maart
Of echt vl te veel gezopen hebt, weet ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon je ogen dichtdoen... Lukt zelfs lopend als je lang genoeg wakker bent gebleven weet ik uit ervaring.
Ogen dichtdoen, als je moe genoeg bent val je in slaap. En ik ben 100% serieus.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol.
Maar ff serieus, hoe slapen die lui in zo'n vijandelijke omgeving?
Net zoals ik zeg. Een paar man wacht en de rest snurken en afwisselend wacht draaien... Standaard routine.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:54 schreef phpmystyle het volgende:
Lol.
Ja waar je ogen dichtdoen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ogen dichtdoen, als je moe genoeg bent val je in slaap. En ik ben 100% serieus.
Niet, zitten helemaal volgepompt met Pervitinquote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol.
Ik heb thuis sowieso al een blok zitten op .ru, .su en .cn domeinnamen lolquote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:53 schreef phpmystyle het volgende:
Alles ligt eruit volgens mij : http://government.ru/en/
Verdomme, wilde eindelijk eens wat neutraal nieuws opdoen en goed genformeerd worden.
Kijk nu komt de aap uit de mouwquote:
Zoals je op de foto's kan zien vertrouwt Putin zijn eigen mensen niet, daarom zit hij aan een tafel 20 meter van ze af.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:49 schreef Mansjester het volgende:
Probeer het even in "Hier zeuren over X" topic ipv hier?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
Weet iemand al of de nieuwe 007 zwart/blank/vrouw/trans gaat worden? Misschien als dat bekent is die ergens die kant op sturen? Welke kant dan ook op.... 007 klaart ieder probleem.
Een Oekraner die ik in een interview hoorde zei het zo:"Slapen is wat lastig met die beschietingen, maar dan denk ik gewoon:"Ik laat die klootzakken mijn slaap niet verstoren!" en doe ik mijn ogen dicht...".quote:
In een dictatuur gelden alleen natuurwetten ook voor de dictator.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:56 schreef roos94 het volgende:
Wat ik niet snap, is vast weer heel simpel gedacht. Maar wat Putin flikt is toch hartstikke strafbaar. Hoezo pakt niemand die gast op dan ? Ja ik snap dat hij machtig is enz. Maar zijn er geen wetten in Rusland?
Dit is van afgelopen nacht.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:57 schreef Ali_boo het volgende:
Dezelfde bericht maar iets betere bron
[ twitter ]
Op de grond, in een voertuig, staand. Liefst liggend in een slaapzak, natuurlijk maar je moet pakken wat je pakken kan. Krijg je vanzelf ook handigheid in.quote:
Vandaag geen zin in, leest hier verder wel lekker weg. Sorryquote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probeer het even in "Hier zeuren over X" topic ipv hier?
De Kremlin gremlin s de wet daar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:56 schreef roos94 het volgende:
Wat ik niet snap, is vast weer heel simpel gedacht. Maar wat Putin flikt is toch hartstikke strafbaar. Hoezo pakt niemand die gast op dan ? Ja ik snap dat hij machtig is enz. Maar zijn er geen wetten in Rusland?
dat maakt niet uit .. ik slaap overal ..quote:
Ah behelpen dus. Dit houd je dus maar 2 weken max vol?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op de grond, in een voertuig, staand. Liefst liggend in een slaapzak, natuurlijk maar je moet pakken wat je pakken kan. Krijg je vanzelf ook handigheid in.
Ik lag nog te snurken als de M109 en later de PzH aan het knallen was...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een Oekraner die ik in een interview hoorde zei het zo:"Slapen is wat lastig met die beschietingen, maar dan denk ik gewoon:"Ik laat die klootzakken mijn slaap niet verstoren!" en doe ik mijn ogen dicht...".
Ik de praktijk zal het wat moeilijker zijn maar je gaat letterlijk elke minuut die je kn slapen gewoon slapen.
Jup, spionnen van de VS, UK en Mossad in het Kremlin, satellieten, drones en F35s voor in Ukraine en zelfs opstandige elementen in de FSB die een handje helpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
slecht voor die huurlingen, want de intel van oekraine is top notch
https://www.theguardian.c(...)-nuclear-power-plantquote:Poland has arrested a Spanish journalist on suspicion of being a Russian spy who was planning to “go to Ukraine in order to continue his activity,” Internal Security Agency (ABW) said on Friday.
The suspect, identified as an “agent of Russia’s military intelligence agency (GRU)”, is currently detained in Przemysl - near Poland’s border with Ukraine on Sunday night, ABW said in a statement.
The note released by the Police said he was of Russian origin.
ABW said the man carried out operations to benefit Russia and travelled in Europe and elsewhere under the cover of being a journalist.
His lawyer, Gonzalo Boye, told Reuters he had not yet been able to contact his client. He tweeted earlier that his client had been charged with espionage and was being held in Rzeszow prison.
Spain’s foreign ministry said it had been informed by Polish authorities of the charges but could not provide any details. It said it would offer consular assistance.
“Before his detention, he was planning to go to Ukraine in order to continue his activity,” said Spain’s foreign ministry.
Slapen wanneer je slapen kan!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat maakt niet uit .. ik slaap overal ..
zelfs in de lift![]()
zelfs op de fiets/brommer voor het stoplicht![]()
zelfs in een badkuip zonder water weet ik nog een nacht door te komen
En nee ik drink niet en ook geen drugs gebruik
puur door me werk
Vikings?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:00 schreef TLC het volgende:
Zal putin in zijn vrije tijd ook netflixen en zo ?
Ffs , volg je het een dagje niet en je mist weer werkelijk van allesquote:
Oud nieuws man. Kijk nou eens naar wanneer die comments zijn geplaatst.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:57 schreef Ali_boo het volgende:
Dezelfde bericht maar iets betere bron
[ twitter ]
Maar is allemaal wel zwaar kut, erbij nadenkende dat je vaak naast slaapgebrek ook niet fatsoenlijk kan eten en drinken dat sloopt ieder mens.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Slapen wanneer je slapen kan!
Met de rug tegen de tracks snurken in afwachting van de go...
Ja ik vroeg me ook af wat die oude zooi hier nog deed.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:02 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ffs , volg je het een dagje niet en je mist weer werkelijk van alles
Fcukquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:03 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dan is de blood eagle wel wat voor Putin. Lijkt me een fantastisch eind voor die klootzak.
Ok dat is beter idd. Denk dat de VS wel ingrijpt als de kerncentrale straling gaat lekken en dreigt een Chernobyl te worden die heel Europa bedreigt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Sorry was de nieuwste bericht vergeten
[ twitter ]
Hij doet aan beerrijden, speervissen en vuurspugen heb ik gelezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:00 schreef TLC het volgende:
Daarom is ook niet iedereen geschikt om bij het leger te gaanquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar is allemaal wel zwaar kut, erbij nadenkende dat je vaak naast slaapgebrek ook niet fatsoenlijk kan eten en drinken dat sloopt ieder mens.
Niet per se, niet slapen hou je iig minder volquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah behelpen dus. Dit houd je dus maar 2 weken max vol?
Ik dacht jij zit al in de Ukraine?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:04 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Daarom is ook niet iedereen geschikt om bij het leger te gaan
In trannies we trustquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ok dat is beter idd. Denk dat de VS wel ingrijpt als de kerncentrale straling gaat lekken en dreigt een Chernobyl te worden die heel Europa bedreigt.
Netflix and chillquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:00 schreef TLC het volgende:
Ja en nee, want je weet niet wat ze dan nog uit de trukendoos gaan halen de komende week om misschien toch nog een overgave te forcerenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[ twitter ]
Als dat klopt. Is dat goed nieuws.
Toch? Toch??
ach het komt bij mij vaak voor dat ik dagen niet kan slapen of maar een paar uurtjes ...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Slapen wanneer je slapen kan!
Met de rug tegen de tracks snurken in afwachting van de go...
Geloof wel dat er een europees shield is, en anders hopen dat je niet in de randstad woontquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:06 schreef roos94 het volgende:
Nog een vraag. Als Rusland een raket of atoombom of whatever richting NL werpt, hebben wij dan de middelen om die vroegtijdig onschadelijk te maken of kan dit niet?
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:06 schreef roos94 het volgende:
Nog een vraag. Als Rusland een raket of atoombom of whatever richting NL werpt, hebben wij dan de middelen om die vroegtijdig onschadelijk te maken of kan dit niet?
Het lijkt mij sterk. Wat hebben ze na zondag niet meer? Geld? Voedsel? Brandstof? Ammo?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[ twitter ]
Toch? Toch??
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[ twitter ]
Toch? Toch??
Dat schild is er toch niet?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geloof wel dat er een europees shield is, en anders hopen dat je niet in de randstad woont
Meende ooit gelezen te hebben van wel, maar niet zeker hoor. Als niet.. zie randstad verhaal.quote:
"We" zijn Isral niet met een Iron Domequote:
LOL je gewoon de vraag stellen wat doe je liever ... afrekenen aan de pomp , of nu ergens in Kyiv zitten in een bunker omdat er bommen op je huis vallenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:08 schreef R-woud93 het volgende:
Even reagerende op de TT, morgen weer huilen aan de pomp.
Dat vind ik het ergste nog van alles, dat het mij persoonlijk raakt, beetje egostisch, maar toch voel ik het zo.
Holy fuck wat een inzoom videokwaliteit. Die drone zit op een kilometer hoogte en zoomed in alsof ie vlak boven de truck zit. Je zou letterlijk gezichten kunnen herkennen en dan bepalen of dat je target is waar je een raket aan wilt spenderen.quote:
Iron Dome werkt alleen tegen korte afstands raketten en granaten, niet tegen grotere raketten of ICBM'squote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:08 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
"We" zijn Isral niet met een Iron Dome
Ja, je enige issue is bandbreedte, Full HD of 4K camera's zijn klein en licht tenslotte.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Holy fuck wat een videokwaliteit. Die drone zit op een kilometer hoogte en zoomed in alsof ie vlak boven de brandende truck zit
Was ook niet super serieus bedoeld..niks is bestand tegen een atoombomquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iron Dome werkt alleen tegen korte afstands raketten en granaten, niet tegen grotere raketten of ICBM's
The Guardianquote:British prime minister Boris Johnson said in an interview today that he saw a “close analogy” between Russian president Vladimir Putin and late Serbian strongman Slobodan Milosevic, who was charged with war crimes, reports Agence France-Presse.
Here are Johnson’s full comments from an interview he did with El Pas:
[Interview question]: You said in the House of Commons that Putin is a war criminal. Should the West aspire to put this war criminal in front of an International court, like Milosevic or the Nuremberg trial?
[Johnson’s answer] What I certainly believe is that there is a close analogy between Putin’s behavior and the last years of Slobodan Milosevic. It’s very interesting that both leaders had been in power for a long time, both increasingly autocratic, both seeking to shore up their domestic position, and found a great nationalist cause. Slobodan Milosevic identified the birthplace of Serbian nationalism, indeed the Serbian nation, in Kosovo Poljie, and he inspired his people with this misbegotten idea that it needed to be rescued and liberated. There’s a very close sort of analogy between that catastrophic mistake, and what the president of Russia has been saying about Kyiv and the origins of Russian religion and culture and civilization and his objectives in Ukraine. When it comes to the International Criminal Court, that’s a matter for them. There would have to be the gathering of evidence. If there is evidence of the use of illegal munitions, cluster bombs, barrel weapons, this clearly will have to be brought to the Netherlands.
Dat is toch wel een teken dat Rusland in militair en economisch opzicht een gammel huis is dat weliswaar een indrukwekkend mooie laag verf had, maar dat nu pijnlijk begint af te bladderen. Ze kunnen nog af en toe dreigend rammelen met hun kernwapens, maar dat is het wel. Zou vanzelfsprekend gunstig zijn als ze niet die kernwapens gaan inzetten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[ twitter ]
Toch? Toch??
Ik rij diesel, en nee dat valt niet mee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
LOL je gewoon de vraag stellen wat doe je liever ... afrekenen aan de pomp , of nu ergens in Kyiv zitten in een bunker omdat er bommen op je huis vallen
dan valt die 2 euro 40 wel mee per liter
Alles went. Eten is gewoon vulling, hoeft niet lekker te zijn ofzo. En slapen doe je gewoon op elk moment wanneer het kan, dat leer je wel. Ik kan ook gewoon slapen op momenten wanneer ik dat wil en waar dat is boeit niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
Maar is allemaal wel zwaar kut, erbij nadenkende dat je vaak naast slaapgebrek ook niet fatsoenlijk kan eten en drinken dat sloopt ieder mens.
Jaloers op, ik meur elke nacht met oordoppen in omdat ik anders 17 keer wakker wordquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik lag nog te snurken als de M109 en later de PzH aan het knallen was...![]()
Ook in Afghanistan bij beschietingen overigens... Tussen de hesco's in slaap pleuren...
Het is kut ja, maar als ik de garantie krijg dat alles met een sisser afloopt fiets ik wel in het vervolg.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik rij diesel, en nee dat valt niet mee.
Ik noem mezelf ook egostisch, want ik snap het heus wel, maar ben ook gewoon van mening dat ik dat vervelend voor mezelf mag vinden.
Nee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:06 schreef roos94 het volgende:
ja snap het ... leuk is het niet .... ga daarna ook gelijk even boodschappen doenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik rij diesel, en nee dat valt niet mee.
Ik noem mezelf ook egostisch, want ik snap het heus wel, maar ben ook gewoon van mening dat ik dat vervelend voor mezelf mag vinden.
Ze blijven achter in een eindeloze rij stilstaand ronkend blik van tientallen kilometers lang ergens ten noorden van Kyivquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En dan? Alle Russische troepen maar lekker laten verrotten?
Ik snap het maat. Stel je voor dat het ritje naar je ouders 3 euro meer kost.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:08 schreef R-woud93 het volgende:
Dat vind ik het ergste nog van alles, dat het mij persoonlijk raakt, beetje egostisch, maar toch voel ik het zo.
Ook prima, ik nietquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:16 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is kut ja, maar als ik de garantie krijg dat alles met een sisser afloopt fiets ik wel in het vervolg.
Nee. Vette pech voor de raaf.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:06 schreef roos94 het volgende:
Er is een soort van schild met de Patriot raketten. Echter zijn er lang niet genoeg voor heel Nederland. In geval van oorlog zal men moeten kiezen om 1 of 2 plekken te beschermen.quote:
dan hoef je niet meer te tanken dat scheelt dan ook weer , en je bent van al je problemen afquote:
Ouwe meuk weerquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:16 schreef Ali_boo het volgende:
In Servie protesteren ze voor Rusland
[ twitter ]
Voordat mensen hier het komen veroordelen , ze staan er compleet anders in . Zien Navo als de agressor ect
Je hoeft er verder niet mee eens te zijn
Ja ik heb een bus van de baas dus ivm werk kom iker wel, maar rij ook veel prive, maar dat zijn wel belangrijke kilometersquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:18 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Nou heb ik makkelijk lullen, ik kan als het moet lopend naar mijn werk. Dat dan wel weer.
Ik heb inmiddels zo veel voorspellingen gezien dat ik niemand meer serieus neem daar inquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Chodorkovski verwacht einde poetin presidentschap binnen een jaar. Het zal me benieuwen, hij is extreem biased natuurlijk.
Geen auto hebbenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:08 schreef R-woud93 het volgende:
13 min oud ja, het is watquote:
Mocht het daadwerkelijk uitlopen op WW3, en ze een atoombom droppen op Nederland ofzo, dan hoop ik dat ik bij de doden hoor, moet er niet aan denken om in 1 of ander postapocalyptische wereld te moeten (over)leven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
dan hoef je niet meer te tanken dat scheelt dan ook weer , en je bent van al je problemen af![]()
![]()
Ja, daar is ook de nodige kritiek op gekomen. Typisch Europees geblunder van landen die al decennia geen ervaring hebben met fatsoenlijke militaire geopolitiek voeren. Dat soort shit doe je in het geniep, je geeft er geen commentaar op als er iets over gevraagd wordt ipv het breed in de media uit te metenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:11 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat ik raar vind, waarom lopen we zo te koop op allerlei media met wat voor wapens er vanuit hier naar Oekrane gaan?? Zeg gewoon dat alle humanitaire hulp volop wordt gegeven, maar doe eventuele wapens lekker in het geniep lijkt me dan. Waarom alles zo open en bloot? De Russen lezen mee lijkt toch?
Begrijp ik ook niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:11 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat ik raar vind, waarom lopen we zo te koop op allerlei media met wat voor wapens er vanuit hier naar Oekrane gaan?? Zeg gewoon dat alle humanitaire hulp volop wordt gegeven, maar doe eventuele wapens lekker in het geniep lijkt me dan. Waarom alles zo open en bloot? De Russen lezen mee lijkt toch?
Hoop voor je dat je ergens in de Randstad woontquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:21 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Mocht het daadwerkelijk uitlopen op WW3, en ze een atoombom droppen op Nederland ofzo, dan hoop ik dat ik bij de doden hoor, moet er niet aan denken om in 1 of ander postapocalyptische wereld te moeten (over)leven.
De tweet ja, het nieuws niet.quote:
Yep op zichquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoop voor je dat je ergens in de Randstad woont
Er staan niet heel zuinig weinig Iskanders rondom Oekraine...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:17 schreef Werkperd het volgende:
WAAROM WORDEN DEZE GEAVANCEERDE WAPENS NIET GEBRUIKT? Oekrane beschikt over moderne wapens die ze niet gebruiken maar tegelijkertijd vragen (smeken) ze aan Europa om wapensteun.
#BNWquote:Ik zei al eerder dat er een vies spelletje wordt gespeeld en dat het Oekraense volk hier de dupen van is.
Ik las dit en vroeg mij vooral af wie dit geschreven had. Even naar boven scrollen en je ziet Werkperd staan en dat verklaarde allesquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:17 schreef Werkperd het volgende:
[ afbeelding ]
Beste mensen. Zoals eerder besproken zijn er veel tegenstrijdigheden op te noemen in deze oorlog. De manier van aanvallen en verdedigen zijn niet te rijmen met de leer van de algemene oorlogsfilosofie.
Het blijft nog altijd een raadsel waarom het 64km lange konvooi dat een openlijk doelwit is niet wordt aangevallen. Het Oekraense leger beschikt over geavanceerde wapentuig waarmee desastreuze schade kan worden aangericht aan het konvooi.
Een tweede onbegrijpelijke situatie (vanuit beide kanten) zijn de Russische vlooteenheden die nog geen eens 10km van Odessa's strand ''geparkeerd' staan. Welk land doet zo iets geks? Dit is de kant van Rusland.
De kant van Oekrane is nog onbegrijpelijker omdat het Oekraense leger over zeer geavanceerd anti-scheepsraketten beschikt, namelijk de Neptune's met een maximaal bereik van 300km.
[ afbeelding ]
WAAROM WORDEN DEZE GEAVANCEERDE WAPENS NIET GEBRUIKT? Oekrane beschikt over moderne wapens die ze niet gebruiken maar tegelijkertijd vragen (smeken) ze aan Europa om wapensteun.
Waar gaat dit over mensen?
Het lijkt erop dat deze oorlog zodanig gepland is dat deze heel lang gaat duren. Amerika houdt deze oorlog in ''balans''. Ze geven niet te veel weg aan Oekrane om voorsprong te boeken op Rusland en Rusland is op zijn beurt weer aan het blunderen.
Waar baseer ik dit op? De wapensteun van Amerika bestaat onder andere uit wapens om ''verzet'' te plegen zoals antitankraketten en lichte luchtdoelraketten zoals Stingers. Als Amerika serieus achter Oekraine stond dan zou die gewapende drones, luchtverdedigingssystemen zoals Patriots etc. geven.
Ik zei al eerder dat er een vies spelletje wordt gespeeld en dat het Oekraense volk hier de dupen van is.
ja op 10 km ongeveer van Rotterdam afquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoop voor je dat je ergens in de Randstad woont
Scrolde omhoog, las alleen laatste alinea en wist al van wie het was. Totale onzin weer.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:23 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik las dit en vroeg mij vooral af wie dit geschreven had. Even naar boven scrollen en je ziet Werkperd staan en dat verklaarde alles
Klopt, die policy is dan ook echt net gewijzigd. De wapen leveringen gaan gewoon door maar je zal er niets meer over lezen in het nieuws.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:11 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat ik raar vind, waarom lopen we zo te koop op allerlei media met wat voor wapens er vanuit hier naar Oekrane gaan?? Zeg gewoon dat alle humanitaire hulp volop wordt gegeven, maar doe eventuele wapens lekker in het geniep lijkt me dan. Waarom alles zo open en bloot? De Russen lezen mee toch?
quote:Booking.com staakt activiteiten in Rusland, Heineken stopt export naar Rusland
Booking.com staakt alle activiteiten in Rusland. De website is in Rusland niet meer te gebruiken, en ook niet in het buurland Belarus. Het hotelboekingsplatform volgt hiermee Airbnb dat eerder vandaag al bekendmaakte alle activiteiten in Rusland en Belarus op te schorten. Booking.com laat weten zeer bezorgd te zijn over de "vernietigende oorlog in Oekrane" en "steunt de mensen die lijden".
Ook Heineken neemt maatregelen vanwege de oorlog in Oekrane. Een woordvoerder bevestigt dat de export van bier naar Rusland wordt stopgezet. Ook wordt van nieuwe investeringen in het land afgezien.
"We zijn geschokt en bedroefd om te zien hoe de tragedie in Oekrane zich ontvouwt", verklaart de bierbrouwer. "Ons hart gaat uit naar alle getroffen mensen. We staan achter de leiders van de G7 en beschouwen de grootschalige militaire actie van Rusland als een invasie en een niet uitgelokte en volledig ongerechtvaardigde aanval." De lokale productie van bier voor de Russische markt gaat voorlopig wel door. De woordvoerder laat weten dat Rusland minder dan 2 procent van de wereldwijde bierverkoop van Heineken vertegenwoordigd. Het bedrijf benadrukt ook dat het al steun had aangekondigd aan lokale ngo's. Het bedrijf zal 1 miljoen euro doneren voor humanitaire hulp.
https://nos.nl/collectie/(...)no-flyzone-instellen
fingers crossedquote:
Dat wordt een stuk moeilijker jaquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:25 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen ze nog zicht over wat er in Rusland gebeurd als alle buitenlandse journalisten weg zijn ?
Daar wil ik m'n auto nog wel een tijdje voor duwen ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
Als wij hier doorheen komen met als enige schade een gat in onze portemonnee dan moeten wij heel blij zijn.
Nou boohoo dure benzine. Wil best 10/L betalen voor een tijdje als dat betekent dat Putin ten val komt, Rusland er nog erger aan toe is dan in de USSR tijd en er geen nukes zijn gebruikt.
Ik ben dol op postapocalyptische boeken, films en games maar die hebben me ook duidelijk gemaakt dat ik het geen week uit zou houden in zo'n wereld.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:21 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Mocht het daadwerkelijk uitlopen op WW3, en ze een atoombom droppen op Nederland ofzo, dan hoop ik dat ik bij de doden hoor, moet er niet aan denken om in 1 of ander postapocalyptische wereld te moeten (over)leven.
Ok, Utca hierquote:
Heineken stopt met de export naar Rusland? Dat vind ik niet echt een sanctie maar meer gewoon geluk hebben.quote:
I'm goodquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:26 schreef Ali_boo het volgende:
quote:
1s.gif
Op vrijdag 4 maart 2022 22:22 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Yep op zich![]()
fingers crossed![]()
Roffa hierzo
Precies dat ja !quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben dol op postapocalyptische boeken, films en games maar die hebben me ook duidelijk gemaakt dat ik het geen week uit zou houden in zo'n wereld.
Ik vind het zo zielig amateuristisch overkomen. Zelfs als leek snap je dat dit voor geen ruk deugt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Begrijp ik ook niet.
Andere kant, de Russen zijn niet gek. Die weten wel hoe sterk de diverse Europese legers zijn. Dus als Oekrane ineens moderne drones, tank afweerraketten en weet ik veel wat ze allemaal gekregen hebben gebruiken, snapt Rusland ookwel dat dit gegeven is en waarschijnlijk zien de Russen met radar beelden wie het gegeven heeft. Dus als het niet in het geheim kan, dan maar net openbaar en hopen dat andere landen volgen. En dat laatste is zeker gebeurd, veel landen hebben gegeven en dat is een daad van agressie
Ik hoop dat de troepen van die 40mile konvooi het nog even kunnen volhouden totdat de boel instort en dat het Ukrainse leger zo genadig is om hun met rust te laten ipv ze uit te moorden met hun mooie anti tank wapens.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En dan? Alle Russische troepen maar lekker laten verrotten?
Ik ook denk ikquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben dol op postapocalyptische boeken, films en games maar die hebben me ook duidelijk gemaakt dat ik het geen week uit zou houden in zo'n wereld.
Anti schip raketten afvuren op een konvooi...*zucht*quote:
Als je donker bent mag je niet vluchten?quote:
Daarom is kennis van geschiedenis belangrijk. Natuurlijk staat Servi er anders in.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:16 schreef Ali_boo het volgende:
In Servie protesteren ze voor Rusland
[ twitter ]
Voordat mensen hier het komen veroordelen , ze staan er compleet anders in . Zien Navo als de agressor ect
Je hoeft er verder niet mee eens te zijn
He nog een Rotterdammerquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja op 10 km ongeveer van Rotterdam af
dus zal hier snel weg zijn
Weet niet hoe het nu is hoor, maar zag begin deze week vlog van Bald and Bankrupt die ook vanuit Kiev met de trein wegvluchtte.. Maar zag daar niet veel donkere mensen bij. Vooral gewoon blanken en dan families met kinderen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:28 schreef grrrrg het volgende:
[..]
O jee, weer een dom tweetjes van onze Geert
Want als je een kleurtje hebt kun je geen vluchteling zijnquote:
Jawel, terug naar waar ze daarvoor vandaan kwamenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je donker bent mag je niet vluchten?
Eens. Het komt enorm ongemakkelijk overquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:27 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik vind het zo zielig amateuristisch overkomen. Zelfs als leek snap je dat dit voor geen ruk deugt.
Je leest niet. Doe je overigens vaker.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Anti schip raketten afvuren op een konvooi...*zucht*
En stuur je dan ook personeel mee om de Oekrainers uit te leggen hoe je een Patriot afvuurt, installeert, richt en onderhoud of krijgen ze het "Patriot raketten voor Dummies" boek erbij of zo?
De tandjes, zeg
Daar zien we best wat over in de media. Was pas nog in het Journaal. Reportage dat in Oekrane veel Afrikaanse studenten wonen, die nu massaal het land uit willen, terug naar huis.quote:
Echt, zo'n recht van de sterkste wereld, waar je buren je na een week al de kop in proberen te slaan omdat je nog 2 blikken soep en een fles spa in de kast hebt staan. Niks voor mij.quote:
Dan krijg je Hulk Putin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:29 schreef grrrrg het volgende:
Kunnen ze niet vanuit de ruimte Putin bestralen met een lading gammastralingof zo?
Zozo, rijen dik welquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:30 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Geert zit zelfs foto's te maken van de Afrikaanse studenten
[ twitter ]
Ja, ik heb een oogprobleem, dat weigert dienst na te veel bullshit in een post.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je leest niet. Doe je overigens vaker.
Het zag er zwart van de mensenquote:
Dat verhaal van Sergej zou inderdaad weleens kunnen kloppen, omdat ze nu zelfs Wagner uit Syri halen. Rusland wil ook Kazakhstanen inzetten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland trekt een extra blik Wagner mannetjes uit Syrie open. Is een goede indicatie dat het slecht gaat want dit heeft een strategisch invloed op de operaties in Syrie.
[ twitter ]
Ja in films, boeken en games komt het heel spannend en geromantiseerd over, maar in het echt gaat het waarschijnlijk gewoon ronduit kut zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Echt, zo'n recht van de sterkste wereld, waar je buren je na een week al de kop in proberen te slaan omdat je nog 2 blikken soep en een fles spa in de kast hebt staan. Niks voor mij.
quote:
Wees nou eens solidair met ons . Alleen samen krijgen we Putin onder controlequote:
Weet niet of het zo is maar ik hoop dat de Amerikanen vermoeden dat het Russische leger binnen een week instort en dat ze daarom terughoudend zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:17 schreef Werkperd het volgende:
[ afbeelding ]
Beste mensen. Zoals eerder besproken zijn er veel tegenstrijdigheden op te noemen in deze oorlog. De manier van aanvallen en verdedigen zijn niet te rijmen met de leer van de algemene oorlogsfilosofie.
Het blijft nog altijd een raadsel waarom het 64km lange konvooi dat een openlijk doelwit is niet wordt aangevallen. Het Oekraense leger beschikt over geavanceerde wapentuig waarmee desastreuze schade kan worden aangericht aan het konvooi.
Een tweede onbegrijpelijke situatie (vanuit beide kanten) zijn de Russische vlooteenheden die nog geen eens 10km van Odessa's strand ''geparkeerd' staan. Welk land doet zo iets geks? Dit is de kant van Rusland.
De kant van Oekrane is nog onbegrijpelijker omdat het Oekraense leger over zeer geavanceerd anti-scheepsraketten beschikt, namelijk de Neptune's met een maximaal bereik van 300km.
[ afbeelding ]
Waar gaat dit over mensen?
Het lijkt erop dat deze oorlog zodanig gepland is dat deze heel lang gaat duren. Amerika houdt deze oorlog in ''balans''. Ze geven niet te veel weg aan Oekrane om voorsprong te boeken op Rusland en Rusland is op zijn beurt weer aan het blunderen.
Waar baseer ik dit op? De wapensteun van Amerika bestaat onder andere uit wapens om ''verzet'' te plegen zoals antitankraketten en lichte luchtdoelraketten zoals Stingers. Als Amerika serieus achter Oekraine stond dan zou die gewapende drones, luchtverdedigingssystemen zoals Patriots etc. geven.
Ik zei al eerder dat er een vies spelletje wordt gespeeld en dat het Oekraense volk hier de dupen van is.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:31 schreef Mansjester het volgende:
Kut racist,ga lekker janken in je bedje straks over je koopkracht.
Food and shelter offered bij dezequote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Wees nou eens solidair met ons . Alleen samen krijgen we Putin onder controle
Daarom zei ik ook laat mij dan maar doodgaanquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja in films, boeken en games komt het heel spannend en geromantiseerd over, maar in het echt gaat het waarschijnlijk gewoon ronduit kut zijn
Ik denk en hoop dat hij uitgeschakeld zou worden. Wat is dit erg. Zou de man krankzinnig zijn geworden? Dat vraag ik me soms af.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef So_Surreal het volgende:
Over die supplies tot zondag, dat geloof ik niet.
Eerder was er nog een bericht dat er Russische troepen uit het oosten van Rusland overgeplaatst worden naar Ukraine.
Die zouden er over een week zijn, het lijkt me niet dat ze meer mondjes om te voeden sturen als ze echt zulke logistieke problemen hebben.
Wat denken jullie ?
Misschien hadden ze de hele invasie logistiek (brandstof, voedsel etc.) wel gepland volgens het just in time principe en flikkert dat allemaal in het water door de zwaarder dan verwachte sanctiesquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef So_Surreal het volgende:
Eerder was er nog een bericht dat er Russische troepen uit het oosten van Rusland overgeplaatst worden naar Ukraine.
Die zouden er over een week zijn, het lijkt me niet dat ze meer mondjes om te voeden sturen als ze echt zulke logistieke problemen hebben.
Wat denken jullie ?
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als het zo ver komt, Rutte zei laatst nog dat we een heel gaaf landje zijn en elkaar helpenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook laat mij dan maar doodgaanben geen doomsday prepper geval, dus nevermind
Dat hoop ik ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk en hoop dat hij uitgeschakeld zou worden. Wat is dit erg. Zou de man krankzinnig zijn geworden? Dat vraag ik me soms af.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hou even je bek Geert, nu even niet.
Die moeten anders net zo goed eten toch? Maar, inderdaad, het komt op me ook niet plausibel over. Alsof je een oorlog begint en dan na twee weken door alles heen bent… dat overstijgt toch wel wat mijn voorstellingsvermogen…quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef So_Surreal het volgende:
Wat denken jullie ?
In Rutte we trust...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als het zo ver komt, Rutte zei laatst nog dat we een heel gaaf landje zijn en elkaar helpen![]()
Wait... Ok you're fucked
Nou, geromantiseerd zou ik het niet willen noemen. Wel heel spannendquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja in films, boeken en games komt het heel spannend en geromantiseerd over, maar in het echt gaat het waarschijnlijk gewoon ronduit kut zijn
En toch zou ik er wel nieuwsgierig naar zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook laat mij dan maar doodgaanben geen doomsday prepper geval, dus nevermind
Ik kan me echt niet voorstellen dat Rusland hier zo op zou gokken na waarschijnlijk jaren van voorbereiden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien hadden ze de hele invasie logistiek (brandstof, voedsel etc.) wel gepland volgens het just in time principe en flikkert dat allemaal in het water door de zwaarder dan verwachte sancties.
Wat zouden mensen opeens ook zonder social media moeten...die worden gekkkk..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, geromantiseerd zou ik het niet willen noemen. Wel heel spannend![]()
Ooit eens aan een vriendin uitgelegd dat ons laagje beschaving ongeveer twee warme maaltijden dun is (als in, 2 dagen lang geen avondeten hebben in een groot geografisch gebied) en wat voor scenario's dat allemaal zouden kunnen veroorzaken. Ze vroeg me vriendelijk om dat onderwerp niet meer aan te snijden
Als je gewoon normaal leest dan zie je dat de alinea over Russische vlooteenheden gaat. Die kunnen namelijk aangevallen worden door de geavanceerde Neptune antischeepsraketten die het Oekraense leger bezit.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik heb een oogprobleem, dat weigert dienst na te veel bullshit in een post.
Gewoon Tsar Bomba op Rotterdam en dan ben je van de meeste problemen afquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Bereken op deze site de gevolgen van een kernexplosie in je eigen regio!
Qua kernbommen is de keuze werkelijke reuze; van een Davy Crockett (nucleaire muggenscheet met de kracht van slechts 20 ton TNT) tot Tsar Bomba.
De lont in WO 1 was Servie wat gesteund werd door Rusland, die vergat je nogquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom is kennis van geschiedenis belangrijk. Natuurlijk staat Servi er anders in.
Servi is wat dat betreft net als Polen regelmatig de lul geweest van imperialistische tendensen van buurlanden. Maar nog meer: zoals Oekrane terecht haar holodomor herdenkt, zo doet Servi dat met hr nauwelijks bekende genocide, verricht door de Kroatische extremisten van Ante Pavelic's Ustashe, die in WO II 300.000 tot 600.000 Servirs op beestachtige wijze vermoordden. De brutaliteit waarmee dat geschiedde schokte zelfs de Duitse bezetter. Dodenkamp Jasenovac staat niet voor niets bekend als het Auschwitz van de Balkan.
Vanuit die lens dient men ook de Joegoslavische Burgeroorlog mede te duiden: dat was niet enkel Servische agressie (hoewel wel grotendeels door Milosevic ingezet in Kosovo in 1989), het was ook pure angst uit een herhaling van de Ustasa nachtmerrie.
Het Westen had wat dat betreft daaromtrent iets meer oog moeten hebben voor die historie.
Dit was goedschiks?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Snap echt dat amateurisme van Rusland niet, als je zgn zo trots op je professionele leger bent. Ik vrees voor wat er komt als het goedschiks niet lukt in Oekraine..
Als dit de nalatenschap is die je kiest voor je kinderen en het boeit je geen ruk hoe de wereld er door jouw toedoen gaat uitzien, dan kun je er wel aardig vanuit gaan dat je een redelijk zware klap van de molen hebt gehad.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk en hoop dat hij uitgeschakeld zou worden. Wat is dit erg. Zou de man krankzinnig zijn geworden? Dat vraag ik me soms af.
Die maken echt geen schijn van kans in Rusland. KGB is veelte actief.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Weet niet of het zo is maar ik hoop dat de Amerikanen vermoeden dat het Russische leger binnen een week instort en dat ze daarom terughoudend zijn.
Het Kremlin is zwaar geinfiltreerd door alle geheime diensten he, CIA, MI6, Mossad. Die hebben gezamelijk wel een redelijk beeld van wat er speelt achter de schermen.
Zoveel dat ik hem nog wel een fax zie sturen naar Poetin: "Hi mr. President Vlad, I just want you to know that Amsterdam and Rotterdam are on the east border of the Netherlands. Groetjes en nazdravje, Mark R"quote:
Het uitvallen van internet zal de eerste schok zijn. Denk dat heel veel mensen ook geen radio meer in huis hebben (ik niet iig). Maar daar ben je binnen een dag overheen als je erachter komt dat je ook niet meer aan naar de supermarkt kan, er geen water meer uit de kraan komt, de verwarming het niet meer doet en dat de stroom is uitgevallenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:38 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Wat zouden mensen opeens ook zonder social media moeten...die worden gekkkk..![]()
Rusland heeft geen professioneel leger. Het Russische leger is voor 85% dienstplichtig.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Snap echt dat amateurisme van Rusland niet, als je zgn zo trots op je professionele leger bent. Ik vrees voor wat er komt als het goedschiks niet lukt in Oekraine..
Misschien omdat ze het juist niet willen laten escaleren 🤔 heb in Isral gewoond toen ze in oorlog waren met Libanon/Hezbollah in 2006, en Isral gebruikte 15% van hun militaire kunnen ..misschien is dit ook zoiets?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Je moet er wel even bij vermelden dat er geen Tsar Bomba's zijn. Niet dat die nodig zijn, met een tiental nukes in de 100-en kiloton range verander je NL ook al grotendeels in een puinhoop en de rest in een radioactief wasteland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Bereken op deze site de gevolgen van een kernexplosie in je eigen regio!
Qua kernbommen is de keuze werkelijke reuze; van een Davy Crockett (nucleaire muggenscheet met de kracht van slechts 20 ton TNT) tot Tsar Bomba.
100% inzetten in Oekraine betekent alle andere regio onbewaakt laten en dat is een probleem voor Rusland en ze hebben nogal wat grens, zeg maar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:41 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Misschien omdat ze het juist niet willen laten escaleren 🤔 heb in Isral gewoond toen ze in oorlog waren met Libanon/Hezbollah in 2006, en Isral gebruikte 15% van hun militaire kunnen ..misschien is dit ook zoiets?
Als ze maar wel een "shitlading" aan pleepapier hebbenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het uitvallen van internet zal de eerste schok zijn. Denk dat heel veel mensen ook geen radio meer in huis hebben (ik niet iig). Maar daar ben je binnen een dag overheen als je erachter komt dat je ook niet meer aan naar de supermarkt kan, er geen water meer uit de kraan komt, de verwarming het niet meer doet en dat de stroom is uitgevallen
Dacht het niet vriend, de Russen noemden Rutte vanavond nog een naziquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zoveel dat ik hem nog wel een fax zie sturen naar Poetin: "Hi mr. President Vlad, I just want you to know that Amsterdam and Rotterdam are on the east border of the Netherlands. Groetjes en nazdravje, Mark R"
Not gonna happen, NL is niet een prime object voor Putin bij echte escalatie...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je moet er wel even bij vermelden dat er geen Tsar Bomba's zijn. Niet dat die nodig zijn, met een tiental nukes in de 100-en kiloton range verander je NL ook al grotendeels in een puinhoop en de rest in een radioactief wasteland.
Ach, hij is wel voor ergere dingen uitgemaaktquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dacht het niet vriend, de Russen noemden Rutte vanavond nog een nazi
De haven van Rotterdam is anders strategisch best belangrijkquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Not gonna happen, NL is niet een prime object voor Putin bij echte escalatie...
Je kan veel van hem vinden, maar dit is wel wat overdreven. Waarom een nazi?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dacht het niet vriend, de Russen noemden Rutte vanavond nog een nazi
Daarom zoals ik al eerder zei, woon je niet in de randstad.. you're good.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De haven van Rotterdam is anders strategisch best belangrijk
Rusland heeft meer dan genoeg nukes om het hele Westen te nuken. En dat zal ook gebeuren bij echte escalatie.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
I'm not guiltyquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:44 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ach, hij is wel voor ergere dingen uitgemaakt
Rotterdam zal wel wat te verduren krijgen. Maar verder…quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En in Volkel liggen Amerikaanse nukes, dat soort bases staan bovenaan het lijstje, gevolgd door havens en andere militaire bases. Dan heb je al zo 10 nukes op je land, nog zonder de bedoeling om bevolkingscentra te decimeren, wat overigens ook gewoon gaat gebeuren bij een nuclear exchange.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De haven in Rotterdam is wel een belangrijk punt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)extracted/index.htmlquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:40 schreef Werkperd het volgende:
Die maken echt geen schijn van kans in Rusland. KGB is veelte actief.
De belangrijkste Europees gezien.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
De haven in Rotterdam is wel een belangrijk punt.
Dan komt Putin er zelf ook niet best af. Vrij dom voor iemand die geschiedenis wil schrijven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Rusland heeft meer dan genoeg nukes om het hele Westen te nuken. En dat zal ook gebeuren bij echte escalatie.
Rusland heeft er 6000 waarvan een deel te oud is om te gebruiken. De Nato heeft er iets minder maar veel moderner. Tevens kan de Nato ook gerichter Nukes plaatsen. Putin weet dat ook en gaat echt niet zijn hele land en het Westen naar de klote laten nuken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Rusland heeft meer dan genoeg nukes om het hele Westen te nuken. En dat zal ook gebeuren bij echte escalatie.
Als ze gaan nuken, zal Rotterdam wel de sigaar zijn. Militaire basis in Volkel ook wel, zoals iemand hier al zei.quote:
En dan ook nog 1 op Den Haag, zijn ze gelijk van Rutte afquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
De haven in Rotterdam is wel een belangrijk punt.
Misschien hadden ze daadwerkelijk verwacht als helden onthaald te worden daar in ekraine. Daardoor waarschijnlijk ook niet gerekend op dergelijk veel weerstand.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:37 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat Rusland hier zo op zou gokken na waarschijnlijk jaren van voorbereiden.
En Amsterdam zal waarschijnlijk zonde zijn van de nuke.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:48 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
En dan ook nog 1 op Den Haag, zijn ze gelijk van Rutte af
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:45 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Je kan veel van hem vinden, maar dit is wel wat overdreven. Waarom een nazi?
Op zichquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
En Amsterdam zal waarschijnlijk zonde zijn van de nuke.
Daarom zei ik al een paar keer, buiten de randstad zit je wel aardig. Denk Volkel is niet eens een target want er zijn veel grotere depots en doelen waar ie zijn nukes aan wil besteden in een worst case scenario. (waarvan ik denk dat ie niet gaat komen)quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ze gaan nuken, zal Rotterdam wel de sigaar zijn. Militaire basis in Volkel ook wel, zoals iemand hier al zei.
Als jij je beter ingelezen had, had je kunnen weten dat de eerste volledige divisie van dit type raketten pas in april geleverd zou worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als je gewoon normaal leest dan zie je dat de alinea over Russische vlooteenheden gaat. Die kunnen namelijk aangevallen worden door de geavanceerde Neptune antischeepsraketten die het Oekraense leger bezit.
Helaas wordt het topic veelvuldig vertroebeld door mensen met weinig kennis zoals jij.
Oh, geschiedenis schrijf je wel als je een nuclear war start hoor, waarschijnlijk wel het laatste hoofdstuk van de menselijke geschiedenisquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:47 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dan komt Putin er zelf ook niet best af. Vrij dom voor iemand die geschiedenis wil schrijven.
Poetie is knettergek, en zijn entourage ook, allemaal havikken uit de Koude Oorlog, die zullen als hun regime dreigt te vallen liever de wereld in vlammen op zien gaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Rusland heeft er 6000 waarvan een deel te oud is om te gebruiken. De Nato heeft er iets minder maar veel moderner. Tevens kan de Nato ook gerichter Nukes plaatsen. Putin weet dat ook en gaat echt niet zijn hele land en het Westen naar de klote laten nuken.
Die vervelende Nazi's in WW1quote:
Het blijft bijzonder dat Rotterdam ook 80 jaar na bombardement belangrijkste stad van NL is. Bij een oorlog wederom target no. 1. Dit itt Hiroshima/Nagasaki, die nooit meer zijn opgeklommen na verwoesting.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
China gaat daar Russische vliegtuigen uit de lucht schieten?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Kan China of de VN niet een no fly zone afdwingen?
Zolang Biden en Johnson daar niet op zitten te wachten zal dat niet zo snel gebeuren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die Japanse steden hebben dat handiger aangepakt jaquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:51 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder dat Rotterdam ook 80 jaar na bombardement belangrijkste stad van NL is. Bij een oorlog wederom target no. 1. Dit itt Hiroshima/Nagasaki, die nooit meer zijn opgeklommen na verwoesting.
location is keyquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:51 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder dat Rotterdam ook 80 jaar na bombardement belangrijkste stad van NL is. Bij een oorlog wederom target no. 1. Dit itt Hiroshima/Nagasaki, die nooit meer zijn opgeklommen na verwoesting.
Wel wat sneu. Doe je zoiets "groots", en dan is er geen hond meer die het leest.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh, geschiedenis schrijf je wel als je een nuclear war start hoor, waarschijnlijk wel het laatste hoofdstuk van de menselijke geschiedenis
[..]
Poetie is knettergek, en zijn entourage ook, allemaal havikken uit de Koude Oorlog, die zullen als hun regime dreigt te vallen liever de wereld in vlammen op zien gaan.
Nee. De VN is sowieso een tandeloze tijger en China spint bij dit conflict op de lange termijn alleen maar garen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
In Rotterdam komt anders wel het groot materieel van de NAVO door de haven aldaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kwam dit net tegen:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iron Dome werkt alleen tegen korte afstands raketten en granaten, niet tegen grotere raketten of ICBM's
Apparaten zijn al in service sinds maart 2021. Genoeg personeel dat ervoor getraind is maar bewust worden de raketten niet ingezet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:49 schreef archito het volgende:
[..]
Als jij je beter ingelezen had, had je kunnen weten dat de eerste volledige divisie van dit type raketten pas in april geleverd zou worden.
Op dit moment hebben ze nauwelijks iets werkend en personeel nog niet getraind.
Las wat over Duitse beschimmelde en onbruikbare wapens vandaag….quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Rusland heeft er 6000 waarvan een deel te oud is om te gebruiken. De Nato heeft er iets minder maar veel moderner. Tevens kan de Nato ook gerichter Nukes plaatsen. Putin weet dat ook en gaat echt niet zijn hele land en het Westen naar de klote laten nuken.
Dat zit nu allemaal in Vlissingenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:53 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
In Rotterdam komt anders wel het groot materieel van de NAVO door de haven aldaar.
Dat zou fijn zijn, dan zijn we af van de Russische trolletjes en botfarms.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:48 schreef Werkperd het volgende:
Wisten jullie dat Rusland in 2019 een landelijke repetitie oftewel een scenario-oefening heeft gedaan? De oefening ging over het wegvallen van internet en het opzetten van een intranet.
Nog steeds Nederland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat zit nu allemaal in Vlissingen
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)vlissingen~a6b7ecb7/
De Strela raketten liggen sinds de re-unificatie van Duitsland in de opslag, he? Dat zijn Russische wapens die het Duitse leger nooit in gebruik heeft genomen vziw.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Las wat over Duitse beschimmelde en onbruikbare wapens vandaag….
NATO moderner? Nah heb mn twijfels.
Vlissingen zou dan ook absoluut een nuke krijgen in geval van een nuclear exchange.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat zit nu allemaal in Vlissingen
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)vlissingen~a6b7ecb7/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |