quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:31 schreef Mansjester het volgende:
Kut racist,ga lekker janken in je bedje straks over je koopkracht.
Food and shelter offered bij dezequote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Wees nou eens solidair met ons . Alleen samen krijgen we Putin onder controle
Daarom zei ik ook laat mij dan maar doodgaanquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja in films, boeken en games komt het heel spannend en geromantiseerd over, maar in het echt gaat het waarschijnlijk gewoon ronduit kut zijn
Ik denk en hoop dat hij uitgeschakeld zou worden. Wat is dit erg. Zou de man krankzinnig zijn geworden? Dat vraag ik me soms af.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef So_Surreal het volgende:
Over die supplies tot zondag, dat geloof ik niet.
Eerder was er nog een bericht dat er Russische troepen uit het oosten van Rusland overgeplaatst worden naar Ukraine.
Die zouden er over een week zijn, het lijkt me niet dat ze meer mondjes om te voeden sturen als ze echt zulke logistieke problemen hebben.
Wat denken jullie ?
Misschien hadden ze de hele invasie logistiek (brandstof, voedsel etc.) wel gepland volgens het just in time principe en flikkert dat allemaal in het water door de zwaarder dan verwachte sanctiesquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef So_Surreal het volgende:
Eerder was er nog een bericht dat er Russische troepen uit het oosten van Rusland overgeplaatst worden naar Ukraine.
Die zouden er over een week zijn, het lijkt me niet dat ze meer mondjes om te voeden sturen als ze echt zulke logistieke problemen hebben.
Wat denken jullie ?
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als het zo ver komt, Rutte zei laatst nog dat we een heel gaaf landje zijn en elkaar helpenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook laat mij dan maar doodgaanben geen doomsday prepper geval, dus nevermind
Dat hoop ik ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk en hoop dat hij uitgeschakeld zou worden. Wat is dit erg. Zou de man krankzinnig zijn geworden? Dat vraag ik me soms af.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hou even je bek Geert, nu even niet.
Die moeten anders net zo goed eten toch? Maar, inderdaad, het komt op me ook niet plausibel over. Alsof je een oorlog begint en dan na twee weken door alles heen bent… dat overstijgt toch wel wat mijn voorstellingsvermogen…quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef So_Surreal het volgende:
Wat denken jullie ?
In Rutte we trust...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als het zo ver komt, Rutte zei laatst nog dat we een heel gaaf landje zijn en elkaar helpen![]()
Wait... Ok you're fucked
Nou, geromantiseerd zou ik het niet willen noemen. Wel heel spannendquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja in films, boeken en games komt het heel spannend en geromantiseerd over, maar in het echt gaat het waarschijnlijk gewoon ronduit kut zijn
En toch zou ik er wel nieuwsgierig naar zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook laat mij dan maar doodgaanben geen doomsday prepper geval, dus nevermind
Ik kan me echt niet voorstellen dat Rusland hier zo op zou gokken na waarschijnlijk jaren van voorbereiden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien hadden ze de hele invasie logistiek (brandstof, voedsel etc.) wel gepland volgens het just in time principe en flikkert dat allemaal in het water door de zwaarder dan verwachte sancties.
Wat zouden mensen opeens ook zonder social media moeten...die worden gekkkk..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, geromantiseerd zou ik het niet willen noemen. Wel heel spannend![]()
Ooit eens aan een vriendin uitgelegd dat ons laagje beschaving ongeveer twee warme maaltijden dun is (als in, 2 dagen lang geen avondeten hebben in een groot geografisch gebied) en wat voor scenario's dat allemaal zouden kunnen veroorzaken. Ze vroeg me vriendelijk om dat onderwerp niet meer aan te snijden
Als je gewoon normaal leest dan zie je dat de alinea over Russische vlooteenheden gaat. Die kunnen namelijk aangevallen worden door de geavanceerde Neptune antischeepsraketten die het Oekraïense leger bezit.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik heb een oogprobleem, dat weigert dienst na te veel bullshit in een post.
Gewoon Tsar Bomba op Rotterdam en dan ben je van de meeste problemen afquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Bereken op deze site de gevolgen van een kernexplosie in je eigen regio!
Qua kernbommen is de keuze werkelijke reuze; van een Davy Crockett (nucleaire muggenscheet met de kracht van slechts 20 ton TNT) tot Tsar Bomba.
De lont in WO 1 was Servie wat gesteund werd door Rusland, die vergat je nogquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom is kennis van geschiedenis belangrijk. Natuurlijk staat Servië er anders in.
Servië is wat dat betreft net als Polen regelmatig de lul geweest van imperialistische tendensen van buurlanden. Maar nog meer: zoals Oekraïne terecht haar holodomor herdenkt, zo doet Servië dat met háár nauwelijks bekende genocide, verricht door de Kroatische extremisten van Ante Pavelic's Ustashe, die in WO II 300.000 tot 600.000 Serviërs op beestachtige wijze vermoordden. De brutaliteit waarmee dat geschiedde schokte zelfs de Duitse bezetter. Dodenkamp Jasenovac staat niet voor niets bekend als het Auschwitz van de Balkan.
Vanuit die lens dient men ook de Joegoslavische Burgeroorlog mede te duiden: dat was niet enkel Servische agressie (hoewel wel grotendeels door Milosevic ingezet in Kosovo in 1989), het was ook pure angst uit een herhaling van de Ustasa nachtmerrie.
Het Westen had wat dat betreft daaromtrent iets meer oog moeten hebben voor die historie.
Dit was goedschiks?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Snap echt dat amateurisme van Rusland niet, als je zgn zo trots op je professionele leger bent. Ik vrees voor wat er komt als het goedschiks niet lukt in Oekraine..
Als dit de nalatenschap is die je kiest voor je kinderen en het boeit je geen ruk hoe de wereld er door jouw toedoen gaat uitzien, dan kun je er wel aardig vanuit gaan dat je een redelijk zware klap van de molen hebt gehad.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk en hoop dat hij uitgeschakeld zou worden. Wat is dit erg. Zou de man krankzinnig zijn geworden? Dat vraag ik me soms af.
Die maken echt geen schijn van kans in Rusland. KGB is veelte actief.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Weet niet of het zo is maar ik hoop dat de Amerikanen vermoeden dat het Russische leger binnen een week instort en dat ze daarom terughoudend zijn.
Het Kremlin is zwaar geinfiltreerd door alle geheime diensten he, CIA, MI6, Mossad. Die hebben gezamelijk wel een redelijk beeld van wat er speelt achter de schermen.
Zoveel dat ik hem nog wel een fax zie sturen naar Poetin: "Hi mr. President Vlad, I just want you to know that Amsterdam and Rotterdam are on the east border of the Netherlands. Groetjes en nazdravje, Mark R"quote:
Het uitvallen van internet zal de eerste schok zijn. Denk dat heel veel mensen ook geen radio meer in huis hebben (ik niet iig). Maar daar ben je binnen een dag overheen als je erachter komt dat je ook niet meer aan naar de supermarkt kan, er geen water meer uit de kraan komt, de verwarming het niet meer doet en dat de stroom is uitgevallenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:38 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Wat zouden mensen opeens ook zonder social media moeten...die worden gekkkk..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |