abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203948118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En zo kun je aan de gang blijven; ben ook wel benieuwd wat Zelensky precies moet 'overleggen' en 'onderhandelen' met iemand als Putin.
Dat is toch vrij duidelijk;

Donbas naar Rusland
Demilitarisatie Oekraïne
Geen lidmaatschap NAVO

In ruil voor x levens.
pi_203948121
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En zo kun je aan de gang blijven; ben ook wel benieuwd wat Zelensky precies moet 'overleggen' en 'onderhandelen' met iemand als Putin.
Zelensky kan zich overgeven bijvoorbeeld en daarbij aangeven niet bij de EU aan te sluiten. Dan is de “vredesmissie” van Putin geslaagd. Daarna kunnen Putin en Loekashenko ook nog “vrede maken in Moldavië”
En heeft Rusland weer een provincie terug die “vreedzaam” is en bevrijd van de “nazi’s”
pi_203948124
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:23 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Maar als hij Polen binnenvalt is het een andere verhaal want een aanval op een navo land is een aanval op alle navo lidstaten.
De Polen slachten Poetin's oud ijzer parade waarschijnlijk gewoon af; koude oorlogtechniek vs. Leopard 2's, binnenkort M1A2's, F-16's en een volk dat het bloed van de Russen van oudsher kan drinken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 01:56:44 #254
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203948125
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Donbas naar Rusland
Demilitarisatie Oekraïne
Geen lidmaatschap NAVO

In ruil voor x levens.
Gaat Oekraïne nooit mee akkoord natuurlijk. Logisch ook.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 01:56:58 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En hoe lang denk je dat dat gaat duren (en hoe veel slachtoffers vallen dan in de tussentijd nog in Oekraïne)? Als een dictator echt bereid is om de repressie op te voeren kan dat heel vies tegenvallen, zie bijvoorbeeld ook een Maduro die 8 jaar later nog steeds in het zadel zit in Venezuela.
De sovjet-geschiedenis een beetje kennende gaat het maken van slachtoffers ook (en vooral juist) na 'onderhandelingen en ondertekening van de vrede' vrolijk verder... Affijn, vraag het een paar Hongaren of Polen van een jaar of 50, 60.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948127
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Snap je punt en ben het op zich met je eens, maar wij moeten hier wel een uitweg uit zien te vinden.

Ik zou zeggen:

- Rusland trekt zich terug.
- Oekraïne blijft tot 2042 neutraal (noem maar een jaartal)
- De Krim wordt erkend.

Ja, dan lijkt het alsof Rusland heeft "gewonnen", maar ondertussen is hun economie 30 jaar terug in de tijd gegaan. Hebben ze belachelijk veel schade opgelopen op militair gebied en hebben zij zichzelf tot een paria gemaakt in 95% van de wereld.

Ja, dan lijkt het alsof Oekraïne en het Westen verliezen, maar wij voorkomen dan wel een grootschalig oorlog en krijgt Oekraïne zijn soevereiniteit terug. Als Rusland wil kunnen ze Oekraïne namelijk morgen nog platgooien.

In de tijd van "vrede" kan het Westen verder werken aan defensie, terwijl Rusland jaren en jaren nodig gaat hebben om alle schade weer te herstellen. Ook is het dan belangrijk dat wij ons totaal gaan loskoppelen van Russisch gas en alle andere Russische invloeden (van grote sponsordeals tot rijke lui die clubs overkopen).
Ik vind niet dat je een deal moet maken waarbij je toetreding tot de NAVO uitsluit. Rusland heeft hier haar ware gezicht laten zien en daarmee de noodzaak voor landen die bedreigd worden door Rusland om zich aan te sluiten bij NAVO.
Цой жив
pi_203948129
quote:

[..]

Donbas naar Rusland
Demilitarisatie Oekraïne
Geen lidmaatschap NAVO

In ruil voor x levens.
Ik heb geen hoge pet op van die zelenski die praat liever Europa in fullscale oorlog.
Misschien is het wel een Kremlin spion.
Vakman pur sang
pi_203948133
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik heb geen hoge pet op van die zelenski die praat liever Europa in fullscale oorlog.
Hij kan wel goed dansen en ballen heeft hij ook.
pi_203948134
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En hoe lang denk je dat dat gaat duren (en hoe veel slachtoffers vallen dan in de tussentijd nog in Oekraïne)? Als een dictator echt bereid is om de repressie op te voeren kan dat heel vies tegenvallen, zie bijvoorbeeld ook een Maduro die 8 jaar later nog steeds in het zadel zit in Venezuela.
Die oorlog in Oekraïne zal over enkele weken wel klaar zijn maar dat moet niet betekenen dat alles normaliseert, isolatie dus. Ook al duurt het misschien 20 tot 30 jaar voordat Rusland weer bij zinnen komt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_203948136
Zelensky staat voor zijn volk, Putin niet..
  zaterdag 5 maart 2022 @ 01:58:57 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948137
quote:

[..]
de tering los...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948138
quote:

[..]

Donbas naar Rusland
Demilitarisatie Oekraïne
Geen lidmaatschap NAVO

In ruil voor x levens.
Mischien vind Oekraine jouw angst dat niet waard?
pi_203948140
Als zelensky een Kremlin spion was was Oekraïne allang een provincie van Rusland.
pi_203948141
quote:

[..]
Geef hem eens ongelijk, die pakt iedere strohalm vast natuurlijk?
pi_203948143
quote:

[..]
Dit is wel het toppunt van stupiditeit, sorry, maar daar kan ik niets anders van maken.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:00:26 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948146
quote:

[..]

Donbas naar Rusland
Demilitarisatie Oekraïne
Geen lidmaatschap NAVO

In ruil voor x levens.
Ja, en dat gaat Oekraïne accepteren?

Wat denk je zelf?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:00:34 #267
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203948147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Je kan het zeker zien als agressie belonen, maar eigenlijk is dat het niet.

De Krim heeft hij al in handen of je het nou erkend of niet. Erken het gewoon om zijn ego te strelen en hem iets te geven waardoor hij even weer met zijn piemel kan zwaaien in Rusland. Boeien.

Hoe dan ook Rusland zal altijd gaan winnen in Oekraïne, desnoods met kernreactoren die worden opgeblazen, desnoods met een miljoen burgerdoden, desnoods met nukes en desnoods met geen enkel gebouw meer rechtop. NAVO gaat niet helpen, Oekraïne gaat het niet volhouden. Wij kunnen dan lekker stoer blijven doen en roepen dat wij agressie niet gaan belonen, maar dat gaat geen oplossing brengen zolang de NAVO niet bereid is om mee te vechten. Dat de NAVO niet mee gaat vechten is nu wel duidelijk en terecht.

Wat is dan de oplossing? Volgens mij iets in de lijn wat ik beschrijf, anders weet ik het ook niet, want enige andere optie lijkt mij dan om het te gaan escaleren en daar wordt niemand blij van.

Als hij een Baltische staat of Polen binnen durft te vallen is het een ander verhaal, want dan escaleert het al vanaf de eerste seconde. Zowel de NAVO als geheel als de VS hebben duidelijk aangegeven dat dat de grens is en dat het dan meteen oorlog zal zijn. Net als Rusland heeft aangegeven dat het oorlog zou zijn als Oekraïe niet neutraal zou blijven.
Er is geen oplossing zolang je een land wat dreigt met kernwapens vervolgens maar zijn zin geeft.
pi_203948149
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De Polen slachten Poetin's oud ijzer parade waarschijnlijk gewoon af; koude oorlogtechniek vs. Leopard 2's, binnenkort M1A2's, F-16's en een volk dat het bloed van de Russen van oudsher kan drinken.
De Polen zouden Lviv wel graag terug in handen hebben, is toch een aanzienlijk stuk van hun identiteit dat ze dwars zit dat de Oekraïners het in handen hebben.

Misschien als ultiem toetje Koningsbergen ook nog wel.
pi_203948154
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:59 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Geef hem eens ongelijk, die pakt iedere strohalm vast natuurlijk?
De dag dat staan voor je land en volk je de beschulding van Poetin spion oplevert terwijl ondertussen in Nederland 2 fractieleiders Poetin feteren. Het is net een vreselijk slecht boek.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:01:48 #270
498282 Scrummie
pi_203948155
Dat 'boehoe Zelensky zegt wat stoute dingen' :')

Gek he. Duurde nog vrij lang wat mij betreft.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:01:56 #271
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203948158
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, dat is niet hoe ik of “het westen” het ziet. Zo zien de Russen het.
Dit is zo belangrijk om te beseffen. Helaas wordt iedereen die dit probeert uit te leggen al snel weggezet als iemand die er niks van snapt .... of nog erger ... iemand die Russische propaganda verkondigd.

Het gaat hier niet om wat jij of ik vinden, maar hoe de Russen het zien (of in ieder geval Putin het ziet). Je kan het propaganda noemen, maar dat is gewoon hoe het is. Dat wil niet zeggen dat jij of ik ermee eens zijn ...... of dat wij het goed vinden, of weet ik veel. Die onderscheid kan men soms niet maken lijkt het.
pi_203948160
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit is wel het toppunt van stupiditeit, sorry, maar daar kan ik niets anders van maken.
We zullen wel weer eens zien.
Vakman pur sang
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:03:23 #273
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203948162
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dit is zo belangrijk om te beseffen. Helaas wordt iedereen die dit probeert uit te leggen al snel weggezet als iemand die er niks van snapt .... of nog erger ... iemand die Russische propaganda verkondigd.
Er zit wellicht een verschil tussen het daadwerkelijke motief en wat er wordt uitgegeven als zijnde het motief.
pi_203948164
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:01 schreef Scrummie het volgende:

Hij zegt niets stouts, hij probeert uit alle macht meer steun voor zijn land te krijgen, exact wat zijn volk van hem vraagt dus. En zo te zien zijn de Oekrainers zich niet bepaald massaal aan het overgeven omdat ze het met hem oneens zijn.
pi_203948165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, en dat gaat Oekraïne accepteren?

Wat denk je zelf?
Ligt eraan wat het x getal gaat worden in de komende weken, toch?
Poetin gaat in ieder geval net zolang door tot Oekraïne op zijn rug ligt, daarin is geen weg terug voor hem.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:03:45 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948167
quote:

[..]
Nee hoor, dat gebeurt alleen wanneer dat perspectief gepaard gaat met een hoge dosis zelfhaat t.o.v. het Westen en diens vrijheden, en een chronische neiging deze hele episode te koppelen aan Nederlandse begrippen van links en rechts en, natuurlijk, het hele woke-debacle.

En ja, dat zijn er hier nogal veel, die dat doen.

Daarbij is het kennelijk ook teveel gevraagd om EVENEENS het perspectief van Oost-Europa te duiden, en te begrijpen waarom al die landen toenadering tot het Westen zoeken. Hint: dat was niet omdat die 80 tot 50 jaar communistische overheersing zo geweldig was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948168
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:55 schreef quirina het volgende:

[..]
Zelensky kan zich overgeven bijvoorbeeld en daarbij aangeven niet bij de EU aan te sluiten. Dan is de “vredesmissie” van Putin geslaagd. Daarna kunnen Putin en Loekashenko ook nog “vrede maken in Moldavië”
En heeft Rusland weer een provincie terug die “vreedzaam” is en bevrijd van de “nazi’s”
Als Zelenski zich overgeeft, zullen ze hem afmaken. Hij heeft al meerdere door Poetin bestelde aanslagen overleefd. En het is algemeen bekend hoe Poetin met zijn opponenten omgaat.
pi_203948169
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:01 schreef Scrummie het volgende:

Die zoekt gewoon steun en moet ook zijn bevolking tevreden houden. Ik snap wel wat die zegt. Maar ik snap ook wat de NAVO doet.
pi_203948171
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Alsof poetin daarin trapt. Die kent dat bekende boek the art of war van voor naar achter.
Poetin is eerder een filmfan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Seventeen_Moments_of_Spring
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:04:27 #280
498282 Scrummie
pi_203948172
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij zegt niets stouts, hij probeert uit alle macht meer steun voor zijn land te krijgen, exact wat zijn volk van hem vraagt dus. En zo te zien zijn de Oekrainers zich niet bepaald massaal aan het overgeven omdat ze het met hem oneens zijn.
Ja eens. Stout is niet de goede benaming.
pi_203948175
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Qua conventionele oorlogsvoering is Polen inderdaad een machtige speler, een stuk machtier dan Oekraïne volgens mij.

Maar als Polen zich zelf in het conflict gaat mengen wordt Warschau natuurlijk als eerste met de grond gelijk gemaakt met een Tsar Bomba en geeft half Polen licht of gaat dood aan straling, en dat zal de kernapocalyps inluiden. Die kleuter Poetin drukt zo op de rooie knop.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203948176
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De dag dat staan voor je land en volk je de beschulding van Poetin spion oplevert terwijl ondertussen in Nederland 2 fractieleiders Poetin feteren. Het is net een vreselijk slecht boek.
Ik snap echt niet hoe mensen Zelensky dit soort dingen kunnen verwijten. Dat land zit in een volle oorlog met Rusland, tuurlijk grijpt ie iedere kans aan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:05:09 #283
416575 crew  Evenstar
pi_203948177
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Er zit wellicht een verschil tussen het daadwerkelijke motief en wat er wordt uitgegeven als zijnde het motief.
Kan, alles kan :)

Dit is echter wel een motief wat al JAREN of zelfs decennia lang gebruikt wordt. Ze zijn dan in ieder geval wel erg consequent.
pi_203948180
quote:

[..]
De Russen of Poetin? Dat is ook nog een ding, laten we wel even realistisch zijn en accepteren dat de Russen geen clou hebben omdat ze die informatie niet krijgen of hebben en dat wat Poetin zegt niet per se waar is.

Zoals Poem al zegt, wat er gezegd word en wat waar is kunnen twee verschillende zaken zijn.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:06:32 #285
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203948182
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja eens. Stout is niet de goede benaming.
Ik begin zo langzaamaan te vermoeden dat een FOK!-er deze oorlog in de hand heeft gewerkt. Telkens weer lees ik berichten van ene Scrummie en denk ik "zo is dat". Was jij het niet toevallig gewoon zelf om gewoon eenmalig op FOK! vrij unieke eensgezindheid te creëeren? Ja hè?
pi_203948184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dit is echter wel een motief wat al JAREN of zelfs decennia lang gebruikt wordt. Ze zijn dan in ieder geval wel erg consequent.
Dat is hoe een Big Lie werkt, he? Dat moet je wel meenemen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:07:06 #287
416575 crew  Evenstar
pi_203948185
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor, dat gebeurt alleen wanneer dat perspectief gepaard gaat met een hoge dosis zelfhaat t.o.v. het Westen en diens vrijheden, en een chronische neiging deze hele episode te koppelen aan Nederlandse begrippen van links en rechts en, natuurlijk, het hele woke-debacle.

En ja, dat zijn er hier nogal veel, die dat doen.
Nou ja, ik ben ook uitgemaakt voor iemand die doet aan Russische propaganda :D Heb echt NUL zelfhaat tegen het Westen en diens vrijheden en kan dit hele gebeuren ook helemaal nergens koppelen aan links/rechts of woke-debacle.

Je zal grotendeels wel gelijk hebben hoor daar niet van, maar het gebeurt niet alleen in de gevallen die jij benoemt.
pi_203948187
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, dat is niet hoe ik of “het westen” het ziet. Zo zien de Russen het.
Ik vraag me oprecht af of Rusland dat echt zo ziet. Of ze zich echt bedreigd voelen. Ik heb het gevoel dat het toch meer de ego van Poetin is die bedreigd wordt, die het niet kan verkroppen dat na het uiteenvallen van de SU, vrijwel elk land daarvan toenadering naar het Westen geeft gezocht. En ik kan me voorstellen dat zijn eigen macht bedreigd wordt als een groot buurland, met een Russische cultuur en taal steeds meer voor democratie kiest, hij zal niet willen dat dit overslaat naar Rusland.
Цой жив
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:07:22 #289
498282 Scrummie
pi_203948188
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies.

Veel landen zijn echt wel wakker nu. Zweden is al meer aan het investeren sinds 2014 en gaat nu meer investeren. Finland zelfde verhaal. Duitsland dat eindelijk wakker is. Nederland, UK, Frankrijk, Polen .... die zijn echt wel een stuk alerter. Rusland heeft straks geen cent meer om te investeren in hun militaire operaties, terwijl het westen door kan ontwikkelen. Vier of vijf jaar is behoorlijk veel tijd.

Waarom nu uitvechten als wij het ook kunnen voorkomen of op z'n minst uitstellen. Misschien is Putin er over vijf jaar niet eens meer. Ondertussen gaat het straks met Rusland nog slechter dan tijdens de USSR tijden. Banken vallen om, geen vliegtuigmaatschappij staat straks nog overeind.

Het is in mijn ogen echt niet slim om nu op escalatie aan te sturen. Gaat het Westen weinig opleveren en het gaat Oekraïne helemaal niks opleveren.
Maar kom op zeg, de enige reden dat we nu niets doen zijn toch die kernwapens? Niet de staat van het Russische leger, niet de staat van onze (het Westen) legers.

Die kernwapens zijn er over 10 jaar nog steeds en de 10 jaar daarop ook nog. Waarom nu niet ingrijpen en over 10 jaar wel? Of 20 jaar?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:07:26 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948190
Als je niet begrijpt waarom de Oost-Europese landen en voormalige Europese Sovjet-republieken toenadering tot het Westen zoeken en een hoge mate van paranoia hebben t.o.v. de Russen, snap je er inderdaad geen zak van.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:07:40 #291
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203948192
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat is niet zo ingewikkeld. Er wordt ook gezegd dat Poetin uit is op het vernietigen van de nazi's. Vervolgens hier op FOK!: "Tja jongens, Poetin wil de nazi's weg hebben, daar is wat voor te zeggen!".
pi_203948194
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Qua conventionele oorlogsvoering is Polen inderdaad een machtige speler, een stuk machtier dan Oekraïne volgens mij.

Maar als Polen zich zelf in het conflict gaat mengen wordt Warschau natuurlijk als eerste met de grond gelijk gemaakt met een Tsar Bomba en geeft half Polen licht of gaat dood aan straling, en dat zal de kernapocalyps inluiden. Die kleuter Poetin drukt zo op de rooie knop.
Die antieke Tupolev is al uit de lucht geschoten voor ie goed en wel op kruishoogte is
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:08:25 #293
498282 Scrummie
pi_203948195
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ik begin zo langzaamaan te vermoeden dat een FOK!-er deze oorlog in de hand heeft gewerkt. Telkens weer lees ik berichten van ene Scrummie en denk ik "zo is dat". Was jij het niet toevallig gewoon zelf om gewoon eenmalig op FOK! vrij unieke eensgezindheid te creëeren? Ja hè?
Ssst.
pi_203948196
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik vraag me oprecht af of Rusland dat echt zo ziet. Of ze zich echt bedreigd voelen. Ik heb het gevoel dat het toch meer de ego van Poetin is die bedreigd wordt, die het niet kan verkroppen dat na het uiteenvallen van de SU, vrijwel elk land daarvan toenadering naar het Westen geeft gezocht. En ik kan me voorstellen dat zijn eigen macht bedreigd wordt als een groot buurland, met een Russische cultuur en taal steeds meer voor democratie kiest, hij zal niet willen dat dit overslaat naar Rusland.
Wij zeggen hetzelfde.
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:08:52 #295
416575 crew  Evenstar
pi_203948197
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De Russen of Poetin? Dat is ook nog een ding, laten we wel even realistisch zijn en accepteren dat de Russen geen clou hebben omdat ze die informatie niet krijgen of hebben en dat wat Poetin zegt niet per se waar is.

Zoals Poem al zegt, wat er gezegd word en wat waar is kunnen twee verschillende zaken zijn.
Putin, dus indirect ook de Russen, want die hebben geen enkel clou zoals jij zegt, maar het komt inderdaad vanuit Putin.

Paar dagen geleden ook over gehad. Het is zijn irreële angst, maar ik denk eigenlijk wel dat die angst er serieus is bij dat soort mensen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:09:25 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948200
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Putin, dus indirect ook de Russen, want die hebben geen enkel clou zoals jij zegt, maar het komt inderdaad vanuit Putin.

Paar dagen geleden ook over gehad. Het is zijn irreële angst, maar ik denk eigenlijk wel dat die angst er serieus is bij dat soort mensen.
Ik begrijp de angst van voornoemde Oost-Europeanen ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948202
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:06 schreef Tijger_m het volgende:
dat de Russen geen clou hebben omdat ze die informatie niet krijgen
Dit is kolder natuurlijk, ook Russen hebben tot nog toe altijd vrij kunnen surfen op het web en weten echt wel wat er speelt.
Die zaten niet slechts voor Russische staats-tv.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_203948206
quote:

[..]
Lieve hemel, wat heb jij gebruikt? Je hallucineert! Een Kremlinspion? Vandaar natuurlijk dat er al 3 moordeskaders op hem afgestuurd zijn.
pi_203948207
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als je niet begrijpt waarom de Oost-Europese landen en voormalige Europese Sovjet-republieken toenadering tot het Westen zoeken en een hoge mate van paranoia hebben t.o.v. de Russen, snap je er inderdaad geen zak van.
Dan begrijp je toch ook meteen de zenuwen van het Rusland van Poetin, je kunt een standpunt niet begrijpen als je het andere standpunt niet meeneemt in het fabriceren van je eigen standpunt.
pi_203948211
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:09 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dit is kolder natuurlijk, ook Russen hebben tot nog toe altijd vrij kunnen surfen op het web en weten echt wel wat er speelt.
Die zaten niet slechts voor Russische staats-tv.
Ja tuurlijk, die weten precies wat er speelt.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')