abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2022 @ 01:44:30 #226
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203948075
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dan verschillen wij hierin gewoon van mening en dat mag ;)

Syrië boeit mijn bizar weinig in huidige context, sorry. Putin heeft zowel economisch als militair gigantische verliezen geleden in de afgelopen tien dagen. Verliezen die hij nooit had verwacht. Verliezen waardoor hij weer jarenlang moet opbouwen. Ik denk dat het slimmer is om daar gebruik van te maken in plaats van nu domweg te gaan escaleren om het escaleren door te zeggen "dit pikken we niet meer".
Nog los van de 'vraag' of Poetin daarmee akkoord zou gaan en überhaupt betrouwbaar genoeg is om afspraken mee te maken: Oekraïne laat dit niet over zich heen laat komen. Zelfs als we als NAVO zeggen dat we Poetin met rust laten, de oorlog daar gaat door. Het verzet en de weerstand vanuit Oekraïne, die blijven voorlopig.
pi_203948076
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:43 schreef UitStraling het volgende:
Als soldaatje t.b.v. de NAVO ingezet worden is op zich natuurlijk ook wel een uitdaging, sterf als Teun uit Emmen maar eens tijdens de verdediging van Ankara, daarom is de NAVO ook zo'n los zand, het verschil tussen boerenkool met worst en pasta met calamaris.

Tijdens de Nederlandse tanktijd in Seedorf lagen er ook altijd plannen klaar om zo snel mogelijk naar Nederland terug te kunnen komen met manschappen en materieel, fuck the Fulda Gap noemden ze dat :')
Ja. De NATO toont de afgelopen week echt aan los zand te zijn als het er echt op aan komt... :')
zie email 27 oktober
pi_203948077
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kan maar is dat voldoende, de vraag is of Poetin voldoende last heeft van de sancties.
Het helpt sowieso niet, zeker niet als je (zoals Poetin) ook nog ambities in het buitenland hebt. Die kun je moeilijk waarmaken als al je aandacht wordt weggetrokken door het voorkomen dat je staat ineenstort.
pi_203948078
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:42 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]
Hehe, die man weet ook niet veel van Roosevelt.

De man mengde zich alleen militair in de oorlog toen Japan Pearl Harbor aan had gevallen. Voor de rest was het materiele steun aan Engeland. Precies wat de NAVO doet met Oekraine. Niet alle steun hoeft militair te zijn.
Dat had ook zijn redenen, de aanhang die Hitler had in de VS was er een van, een andere was dat de meeste Amerikanen geen oorlog wilden en isolationisme prefereerden.
pi_203948079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Frappant om te zien dat in deze analyse niet 1 keer de naam van Zelensky wordt genoemd. Het verhaal in de media is vrijwel continu in de trant van "soevereine staat, de Oekraïners mogen dat zelf bepalen, het is hun keuze, etc."

In deze analyse van een oud-Mossad directeur staat dus wat een aantal (waaronder ik) zeggen: het is een onderonsje tussen de VS en Rusland. Niet dat dat onomstotelijk de waarheid is, maar het is wel wat ik het meest waarschijnlijk vind. Het lijkt mij dat een oud-Mossad directeur ook niet volledig uit zijn nek lult. Maar het kan ook volledig buiten de waarheid zijn.

Het gaat hier dus om Oekraïne, maar de vraag is wat de president van de VS aan de president van Rusland kan geven om dit conflict te beslechten. De rest, inclusief de president en de bevolking van Oekraïne zelf, is slechts figurant in deze uitleg. Het zou toch wel uiterst pijnlijk voor de Oekraïners moeten zijn als dit inderdaad op deze manier tot vredë leidt en de uitkomst uiteindelijk zou zijn wat Putin voorafgaand aan de invasie heeft geëist. Dan is alle strijd, bloedvergieten en doden volledig voor niets geweest.
Zo is het wel helaas. Dat bloedvergieten valt nog mee nu hè? Dat kan nog veel gekker.
An honerable exit is de beste weg uit totale vernietiging
Vakman pur sang
  zaterdag 5 maart 2022 @ 01:46:48 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948082
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Frappant om te zien dat in deze analyse niet 1 keer de naam van Zelensky wordt genoemd. Het verhaal in de media is vrijwel continu in de trant van "soevereine staat, de Oekraïners mogen dat zelf bepalen, het is hun keuze, etc."

In deze analyse van een oud-Mossad directeur staat dus wat een aantal (waaronder ik) zeggen: het is een onderonsje tussen de VS en Rusland. Niet dat dat onomstotelijk de waarheid is, maar het is wel wat ik het meest waarschijnlijk vind. Het lijkt mij dat een oud-Mossad directeur ook niet volledig uit zijn nek lult. Maar het kan ook volledig buiten de waarheid zijn.

Het gaat hier dus om Oekraïne, maar de vraag is wat de president van de VS aan de president van Rusland kan geven om dit conflict te beslechten. De rest, inclusief de president en de bevolking van Oekraïne zelf, is slechts figurant in deze uitleg. Het zou toch wel uiterst pijnlijk voor de Oekraïners moeten zijn als dit inderdaad op deze manier tot vredë leidt en de uitkomst uiteindelijk zou zijn wat Putin voorafgaand aan de invasie heeft geëist. Dan is alle strijd, bloedvergieten en doden volledig voor niets geweest.
Sterven in de verdediging van je vaderland is nooit 'voor niets'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948084
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het helpt sowieso niet, zeker niet als je (zoals Poetin) ook nog ambities in het buitenland hebt. Die kun je moeilijk waarmaken als al je aandacht wordt weggetrokken door het voorkomen dat je staat ineenstort.
Heeft hij die? Dat zie ik niet zo helder, eigenlijk, ik heb meer het idee dat Poetin toch flink buiten de reguliere gang van zaken in Rusland staat, mischien lees ik er te veel in maar die achterlijke lange tafels waar hij 15 meter bij iedereen vandaan zit is toch geen goed teken, denk ik.
En dat is geen uitzondering, bekijk de beelden van de afgelopen jaren maar eens.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 01:47:16 #233
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203948086
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een probleem, Poetin weet ook dat hij uiteindelijk zal winnen, wat is dan zijn incentive om jouw eerdere voorstel te volgens en zich uit Oekraine terug te trekken waarvoor hij dan alleen de Krim (die hij al heeft) terugkrijgt.
Omdat hij gigantische economische en militaire verliezen krijgt te verduren die Rusland echt lam aan het leggen zijn. Dat gaat vroeg of laat tegen hem werken. Zij hebben straks niks meer. Banken vallen om, vliegmaatschappijen valen om, rijken laken veel bezittingen kwijt, mensen die nog wat te bieden hebben vluchten het land uit.

Als de Krim erkend wordt als Rusland is dat zeker als een overwinning te verkopen. Ze kunnen ook een inval in een soevereine staat verkopen als een vredesmissie, dan is dit appeltje eitje. Als Oekraïne neutral blijft en er geen wapens aan de grens komen is dat ook een overwinning voor ze.

Desnoods maken ze nog een deal dat als Finland/Zweden lid wordt van de NAVO dat er dan geen materiaal geïnstalleerd mag worden binnen X-km van de grens. Er zijn echt wel wat opties te bedenken om het niet te laten escaleren. Putin moet dan bereid zijn om zijn eisen bij te stellen en het Westen moet even wat minder trots doen
  zaterdag 5 maart 2022 @ 01:47:56 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:47 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Omdat hij gigantische economische en militaire verliezen krijgt te verduren die Rusland echt lam aan het leggen zijn. Dat gaat vroeg of laat tegen hem werken. Zij hebben straks niks meer. Banken vallen om, vliegmaatschappijen valen om, rijken laken veel bezittingen kwijt, mensen die nog wat te bieden hebben vluchten het land uit.

Als de Krim erkend wordt als Rusland is dat zeker als een overwinning te verkopen. Ze kunnen ook een inval in een soevereine staat verkopen als een vredesmissie, dan is dit appeltje eitje. Als Oekraïne neutral blijft en er geen wapens aan de grens komen is dat ook een overwinning voor ze.

Desnoods maken ze nog een deal dat als Finland/Zweden lid wordt van de NAVO dat er dan geen materiaal geïnstalleerd mag worden binnen X-km van de grens. Er zijn echt wel wat opties te bedenken om het niet te laten escaleren. Putin moet dan bereid zijn om zijn eisen bij te stellen en het Westen moet even wat minder trots doen
yeah, about that...............
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948091
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Sterven in de verdediging van je vaderland is nooit 'voor niets'.
Ik hou mij liever aan de Patton gedachte:

quote:
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making some other poor dumb bastard die for his country.
pi_203948092
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat had ook zijn redenen, de aanhang die Hitler had in de VS was er een van, een andere was dat de meeste Amerikanen geen oorlog wilden en isolationisme prefereerden.
Dat weet ik, maar toch. De man doet alsof Roosevelt en Churchill zo standvastig waren en meteen in actie waren gekomen. Terwijl de tijden enorm veranderd zijn. Met kernwapens en dergelijke, daar moet je gewoon rekening mee houden. Churchill en Roosevelt konden de wereld niet in ronkende puinhopen achterlaten..Niet zoals men dat nu kan althans met 1 vinger op de knop.

Tevens is het zo dat men nu ook in Amerika isolatie wil. Geen oorlog meer in Europa of welke ver van de bed show dan ook.
pi_203948093
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kan maar is dat voldoende, de vraag is of Poetin voldoende last heeft van de sancties.
Duurt sowieso nog wel even voordat het z'n volle effect heeft. Beurs is bijv nog steeds dicht en bevoorrading zal nu nog wel even uit bestaande voorraad komen. Maar hoe lang is het bij elkaar te houden?

Maar het ligt iig op tafel
  zaterdag 5 maart 2022 @ 01:49:26 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948095
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
[..]

Prima; ik voor mij zie bijvoorbeeld de soldaten die in mei 1940 gesneuveld zijn voor Nederland als helden die voor meer dan 'niets' zijn gestorven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948096
quote:

[..]
[..]

Patton _O_

En Call of Duty _O_

Tenminste, ik dacht deze quote bij cod gelezen te hebben.
pi_203948097
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:47 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Een man die niets meer te verliezen heeft is wat eerder geneigd om op het rode knopje te drukken dan een man die alles te verliezen heeft.
pi_203948098
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat ligt meer aan het gegeven dat je steeds presteert de wens van Oekraïners om toenadering tot het Westen te zoeken te framen als 'expansie', alsof het Westen Oekraïne is binnengevallen. Omgekeerde wereld.
Ja dat snap ik, dat is niet hoe ik of “het westen” het ziet. Zo zien de Russen het.
Vakman pur sang
pi_203948099
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Daarvoor kun je bepaalde sancties verlichten lijkt me?
Wat mij betreft het domste wat we kunnen doen.
Beter voet bij stuk houden en zelfs nog verder gaan met sancties tot Poetin en zijn kliek uit de macht gezet is daar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 01:51:06 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948101
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, dat is niet hoe ik of “het westen” het ziet. Zo zien de Russen het.
En zo kun je aan de gang blijven; ben ook wel benieuwd wat Zelensky precies moet 'overleggen' en 'onderhandelen' met iemand als Putin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948104
quote:

[..]
[..]

Patton had het huidige scenario graag gezien, die wilde besties worden met de Nazi's en meteen gezamenlijk oprukken naar Moskou, daarom moest hij dood.
pi_203948107
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:48 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar toch. De man doet alsof Roosevelt en Churchill zo standvastig waren en meteen in actie waren gekomen. Terwijl de tijden enorm veranderd zijn. Met kernwapens en dergelijke, daar moet je gewoon rekening mee houden. Churchill en Roosevelt konden de wereld niet in ronkende puinhopen achterlaten..Niet zoals men dat nu kan althans met 1 vinger op de knop.

Tevens is het zo dat men nu ook in Amerika isolatie wil. Geen oorlog meer in Europa of welke ver van de bed show dan ook.
Exact de reden dat het Pentagon Amerikaanse militairen aan de buitengrenzen met Rusland heeft gepositioneerd.
pi_203948110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:50 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Wat mij betreft het domste wat we kunnen doen.
Beter voet bij stuk houden en zelfs nog verder gaan met sancties tot Poetin en zijn kliek uit de macht gezet is daar.
En hoe lang denk je dat dat gaat duren (en hoe veel slachtoffers vallen dan in de tussentijd nog in Oekraïne)? Als een dictator echt bereid is om de repressie op te voeren kan dat heel vies tegenvallen, zie bijvoorbeeld ook een Maduro die 8 jaar later nog steeds in het zadel zit in Venezuela.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 01:54:39 #247
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203948111
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zo is het wel helaas. Dat bloedvergieten valt nog mee nu hè? Dat kan nog veel gekker.
An honerable exit is de beste weg uit totale vernietiging
Uiteraard. Al is elke dode die er tot nu toe al is gevallen 1 teveel. Maar als de Russen full force gaan en tapijtbombardementen vanuit de lucht gaan uitvoeren ziet het er wel anders uit dan nu.
pi_203948112
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:49 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]
Patton _O_

En Call of Duty _O_

Tenminste, ik dacht deze quote bij cod gelezen te hebben.
Dat kan best, ben geen CoD speler, ik heb zijn biografie in de kast staan. Vreselijk mens, fantastische soldaat ;)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 01:54:53 #249
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203948113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Een forse NAVO/EU legermacht? Je hoeft de strijd tegen Rusland niet per sé nu te winnen, dat kan ook prima ook over 10 jaar (zeker in het geval van Rusland dat een zeldzaam groot talent heeft om zichzelf te verslaan op termijn).
Precies.

Veel landen zijn echt wel wakker nu. Zweden is al meer aan het investeren sinds 2014 en gaat nu meer investeren. Finland zelfde verhaal. Duitsland dat eindelijk wakker is. Nederland, UK, Frankrijk, Polen .... die zijn echt wel een stuk alerter. Rusland heeft straks geen cent meer om te investeren in hun militaire operaties, terwijl het westen door kan ontwikkelen. Vier of vijf jaar is behoorlijk veel tijd.

Waarom nu uitvechten als wij het ook kunnen voorkomen of op z'n minst uitstellen. Misschien is Putin er over vijf jaar niet eens meer. Ondertussen gaat het straks met Rusland nog slechter dan tijdens de USSR tijden. Banken vallen om, geen vliegtuigmaatschappij staat straks nog overeind.

Het is in mijn ogen echt niet slim om nu op escalatie aan te sturen. Gaat het Westen weinig opleveren en het gaat Oekraïne helemaal niks opleveren.
pi_203948115
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 01:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En zo kun je aan de gang blijven; ben ook wel benieuwd wat Zelensky precies moet 'overleggen' en 'onderhandelen' met iemand als Putin.
Zelensky word niet serieus genomen, dit is aan de VS om te beëindigen/verder te escaleren.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')