abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:11:14 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203951402
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:05 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Wit-Rusland 2.0.
Ja, dat is inderdaad ook echt een voorbeeld van een land waar de bevolking het zo slecht nog niet heeft. Alleen je vergeet even dat in Oekraïne zo'n beetje iedereen en z'n grootmoeder bereid tot vechten en tot de tandjes bewapend is. Die gaan met echt niet accepteren wanneer Poetin daar wat mannetjes parkeert en het een regering noemt zonder daar militair aanwezig te blijven.

Sterker nog: de bevolking heeft eerder een Russisch poppetje het land uitgejaagd.
Huilen dan.
pi_203951403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Slaaf is wel een beetje gechargeerd. Ben je al wel eens in Rusland geweest? De omstandigheden qua democratie zijn er beter dan in China of bijv Turkije, toch zijn we daar minder kritisch op. Dat vind ik vreemd.
Right, want de kranten stonden vol met kritiek op Ruslands democratie voor deze aanval, toch? Doe eens normaal, man, de kritiek op Rusland en Poetin is vanwege hun acties in Oekraine en ja, er wordt nu ook belicht dat het een schijn democratie is waarin politieke tegenstanders vermoord of opgesloten worden.
En dat word over China en Turkije ook geregeld bericht.
pi_203951404
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:08 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik hoor dit al zo vaak. Het onderschatten van Rusland en China. Als je het mij vraagt is juist die onderschatting een deel van het probleem waar we nu mee te maken hebben.

Bovendien verkopen ze nog steeds hun gas en olie.
Dat schild tegen sancties is geld dat ze opgespaard hebben. Maar dat geld is natuurlijk afgeroomd van de bevolking, ze hadden er ook auto's, apparaten en voedsel van kunnen kopen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:11:35 #204
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203951405
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Ik ook, EU en NATO laten oren hangen naar Oekraine en brengen rest van Europa volledig onnodig in gevaar. Houd je gvd aan de afspraken.
Welke afspraken? :')
pi_203951421
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nieuwe theorie is dat hij een Russische dubbelspion is.
True story ;)
Dat is jouw belachelijke onzin verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2022 12:14:17 ]
pi_203951426
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Ik ook, EU en NATO laten oren hangen naar Oekraine en brengen rest van Europa volledig onnodig in gevaar. Houd je gvd aan de afspraken.
Dat doen ze ook dus stop gewoon met dat gejammer.
pi_203951431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Welke afspraken? :')
Pas inmengen als nato land wordt aangevallen.
pi_203951441
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:14 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Pas inmengen als nato land wordt aangevallen.
Er is geen NAVO soldaat in Oekraine dus wat lul je nou, man?

Hulp sturen is geen NAVO beslissing.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2022 12:15:59 ]
pi_203951445
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Right, want de kranten stonden vol met kritiek op Ruslands democratie voor deze aanval, toch? Doe eens normaal, man, de kritiek op Rusland en Poetin is vanwege hun acties in Oekraine en ja, er wordt nu ook belicht dat het een schijn democratie is waarin politieke tegenstanders vermoord of opgesloten worden.
En dat word over China en Turkije ook geregeld bericht.
Ik veroordeel de inval van Rusland dan ook en ben geen fan van Rusland. Vraag me alleen af of alle bloedvergieten het waard zullen zijn of dat een verzet tegen pro-russische regering beter zou werken.
pi_203951463
.nvm
pi_203951464
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Ik veroordeel de actie dan ook en ben geen fan van Rusland. Vraag me alleen af of alle bloedvergieten het waard zullen zijn of dat een verzet tegen pro-russische regering beter zou werken.
Dat mag Oekraine bepalen, niet jij.
pi_203951465
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik zag op Sky News dat het zeer waarschijnlijk binnen nu en twee weken veel moeilijker zal worden om wapens via Polen het land in te krijgen.
Het is maar net hoe hard die Amerikanen willen vliegen in 2 weken tijd kun je best wat wapens in de Oekraïne krijgen in dit tempo. Waarom wordt het moeilijker omdat het land bezet is dan?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:18:21 #213
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203951467
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In de eerdere jaren van Poetins regime is er wel geprobeerd om te investeren in de economie. En het lukte aardig, natuurlijk is Poetin corrupt en moest je tot zijn cirkel horen om te profiteren (of je mocht in ieder geval geen tegenstander van hem zijn).

De rijkste geïndustrialiseerde landen kwamen, samen met Rusland, ook bijeen, dat was toen de G8. Na de bezetting van de Krim en de Donbas is dat verdwenen en kreeg Poetin te maken met sancties, en sindsdien kwakkelt de Russische economie.
Maar dat ligt niet enkel door de sancties dat Rusland de afgelopen jaren is verarmd. Ook de economische besluiten van Poetin waren dramatisch, zo zijn er amper bedrijven met dienstverlening, geen sociale zekerheid, invoering van dubieuze wetten die de rijken alsmaar rijker maakten en armen enkel armer, noem het allemaal maar op, alles wat hij had moeten doen heeft hij niet gedaan. Naar mijn mening is Poetin dan ook de grootste kwelgeest van de economie, en niet die sancties.
quote:
Ik denk ook dat dat meespeelt, succesvolle democratisch landen aan Poetins grens kunnen burgers natuurlijk op verkeerde ideeën brengen (in zijn ogen).
Ja, als de Russische burger daar lucht van zal krijgen, zal deze ook achter diens oren krabben en zich afvragen waar ze allemaal mee bezig zijn in het Kremlin. Maar het gegeven dat Poetin, in plaats van de penibele economische situatie aan te pakken, het land eerder wil invallen, want 'broeders', dan hun eigen maatschappij renoveren, zegt alles over de bereidheid van Poetin om de economie te verbeteren.
quote:
Met een economie die het vooral van de verkoop van grondstoffen moet hebben, heb je weinig aan veel inwoners, dan moet de winst alleen maar met meer mensen gedeeld worden (overigens hebben Duitsland en Frankrijk samen wel nipt meer inwoners dan Rusland).
Ik weet dat het niet volgens de klassieke Sovjet-richtlijnen is, maar waarom teren ze enkel op grondstoffen? Het lijkt mij zeer onverstandig om maar op een enkel paard te wedden. Investeren, investeren, investeren - dat doet hun grote broer China toch ook?
quote:
Ja, ik denk dat Poetin oprecht gedacht heeft dat de burgers zijn leger, in ieder geval op de Donbas en in het oosten van Oekraïne, welkom geheten hadden.
Waarom hebben de inlichtingendiensten Poetin niet duidelijk gemaakt dat de situatie toch wat anders ligt dan hij dacht? Want als hij niet eens meer naar de FSB-topman luistert, krijg ik het gevoel dat het een persoon betreft die het contact met de buitenwereld heeft verloren; beetje zoals Hitler en Rommel
quote:
Militair valt Oekraïne wel in te nemen. Dat was bij de aanval van Napoleon al lastiger. Het probleem zal hem er in de periode erna zitten. Wat mij betreft lijkt het dus ook meer op de Russen in Afghanistan en de Amerikanen in Vietnam.
Het was meer een vergelijking over de statuur van de militaire blunder dan de veldslag op zich. De aangehaalde voorbeelden van jou zijn uiteraard treffender.

Ik wilde er enkel en alleen mee aangeven dat een megalomane gek besluit om halsoverdekop een land binnen te vallen zonder een vooruitziende blik, dat indirect ook het sluitstuk vormde voor deze beide dictatoren. Althans, ik hoop van harte dat dit 'huzarenstukje' van Poetin enorm wordt afgestraft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:50 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat laatste uiteraard, de man wil groots de geschiedenis ingaan en heeft zijn waanideeën nu omgezet in daden, er zijn alleen maar slachtoffers, zoals altijd met dit soort engnekken, de geschiedenis staat er vol mee en het komt keer op keer terug. Dit eindigt alleen met zijn dood en dat zullen de Russen toch echt zelf moeten doen.
Het is een stuk historisme dat zich wederom tot in de oneindigheid herhaalt. Het is ook een teken, als ik zo vrijpostig mag zijn om een stuk filosofie aan deze materie toe te voegen, dat de menselijke aard onveranderlijk is en dat deze dan ook een negatief karakter heeft. Wij leven allemaal onder de impressie dat het leven alsmaar wordt verbeterd, naargelang de tijd verstrijkt, omdat wij nieuwe kennis vergaren die ons leven zou moeten vergemakkelijken. Helaas is dat naar mijns inziens een misvatting: de mensheid zal altijd om de meest stupide redenen oorlogen beginnen, elkaar vernederen en kleineren, hongersnoden fabriceren, et cetera. Dat komt omdat, vanuit mijn perspectief dan, de mens een wilsobject is die nimmer verzadigd raakt - dat ziet men bijvoorbeeld aan deze Russische dictator, maar er zijn, zoals jezelf aangaf, duizend-en-één voorbeelden die deze man zijn voorgegaan.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_203951476
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Ik reageer op deze tweet, flapdrol. Miss eens wat minder blind boos reageren.

https://twitter.com/Yoeri(...)%2F2%2F100p203951259
Zelensky mag en moet dat zeggen, hij is voor zijn volk aan het werk, de NAVO gaat er niet in op en schend geen afspraken en kap maar met schelden, doe gewoon even volwassen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:19:23 #215
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203951477
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Ik veroordeel de inval van Rusland dan ook en ben geen fan van Rusland. Vraag me alleen af of alle bloedvergieten het waard zullen zijn of dat een verzet tegen pro-russische regering beter zou werken.
Elke pro-russische regering die wordt geïnstalleerd zal verzet proberen met harde hand neer te slaan -> ook bloedig. En als dat niet lukt, dan komen de Russische tanks gewoon weer binnengerold om de boel met nog hardere hand neer te slaan -> nog bloediger.
Geef je Oekraïne aan Rusland, dan ga je 20 jaar aan onderdrukkende terreur tegemoet.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:19:31 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203951480
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat mag Oekraine bepalen, niet jij.
Ik mag daar gelukkig ook wat van vinden en dat in twijfel trekken. Die president is me net iets te publiciteitsgeil en corrupt om het niet in twijfel te trekken.
pi_203951483
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef vipergts het volgende:

[..]
Het is maar net hoe hard die Amerikanen willen vliegen in 2 weken tijd kun je best wat wapens in de Oekraïne krijgen in dit tempo. Waarom wordt het moeilijker omdat het land bezet is dan?
Omdat de aanvoerlijnen dan onder vuur komen. De Russen hebben nu geen capaciteit beschikbaar om die structureel aan te vallen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:20:37 #219
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203951486
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Op wat voor manier beter zou werken?
Huilen dan.
pi_203951487
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Ik mag daar gelukkig ook wat van vinden en dat in twijfel trekken. Die president is me net iets te publiciteitsgeil en corrupt om het niet in twijfel te trekken.
Bewijs dat hij corrupt is?
pi_203951499
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bewijs dat hij corrupt is?
Pandora papers geven reden voor gerede achterdocht.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:22:10 #222
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203951500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Maar dat ligt niet enkel door de sancties dat Rusland de afgelopen jaren is verarmd. Ook de economische besluiten van Poetin waren dramatisch, zo zijn er amper bedrijven met dienstverlening, geen sociale zekerheid, invoering van dubieuze wetten die de rijken alsmaar rijker maakten en armen enkel armer, noem het allemaal maar op, alles wat hij had moeten doen heeft hij niet gedaan. Naar mijn mening is Poetin dan ook de grootste kwelgeest van de economie, en niet die sancties.
[..]
Ja, als de Russische burger daar lucht van zal krijgen, zal deze ook achter diens oren krabben en zich afvragen waar ze allemaal mee bezig zijn in het Kremlin. Maar het gegeven dat Poetin, in plaats van de penibele economische situatie aan te pakken, het land eerder wil invallen, want 'broeders', dan hun eigen maatschappij renoveren, zegt alles over de bereidheid van Poetin om de economie te verbeteren.
[..]
Ik weet dat het niet volgens de klassieke Sovjet-richtlijnen is, maar waarom teren ze enkel op grondstoffen? Het lijkt mij zeer onverstandig om maar op een enkel paard te wedden. Investeren, investeren, investeren - dat doet hun grote broer China toch ook?
[..]
Waarom hebben de inlichtingendiensten Poetin niet duidelijk gemaakt dat de situatie toch wat anders ligt dan hij dacht? Want als hij niet eens meer naar de FSB-topman luistert, krijg ik het gevoel dat het een persoon betreft die het contact met de buitenwereld heeft verloren; beetje zoals Hitler en Rommel
[..]
Het was meer een vergelijking over de statuur van de militaire blunder dan de veldslag op zich. De aangehaalde voorbeelden van jou zijn uiteraard treffender.

Ik wilde er enkel en alleen mee aangeven dat een megalomane gek besluit om halsoverdekop een land binnen te vallen zonder een vooruitziende blik, dat indirect ook het sluitstuk vormde voor deze beide dictatoren. Althans, ik hoop van harte dat dit 'huzarenstukje' van Poetin enorm wordt afgestraft.
[..]
Het is een stuk historisme dat zich wederom tot in de oneindigheid herhaalt. Het is ook een teken, als ik zo vrijpostig mag zijn om een stuk filosofie aan deze materie toe te voegen, dat de menselijke aard onveranderlijk is en dat deze dan ook een negatief karakter heeft. Wij leven allemaal onder de impressie dat het leven alsmaar wordt verbeterd, naargelang de tijd verstrijkt, omdat wij nieuwe kennis vergaren die ons leven zou moeten vergemakkelijken. Helaas is dat naar mijns inziens een misvatting: de mensheid zal altijd om de meest stupide redenen oorlogen beginnen, elkaar vernederen en kleineren, hongersnoden fabriceren, et cetera. Dat komt omdat, vanuit mijn perspectief dan, de mens een wilsobject is die nimmer verzadigd raakt - dat ziet men bijvoorbeeld aan deze Russische dictator, maar er zijn, zoals jezelf aangaf, duizend-en-één voorbeelden die deze man zijn voorgegaan.
Klassiek geval van jaknikken anders enkeltje goelag.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203951501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Want die raak je kwijt als Russisch-gezinde president leiderschap overneemt? Ik snap dat het niet de voorkeursoptie is, maar is niet alsof hele bevolking gaat worden uitgemoord onder Putin.
"Bekom" jij ook wel eens wat? Twee "pilsbieren" bijvoorbeeld...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:22:18 #224
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203951502
quote:

[..]
Klagen over vermeende corruptie en dan voorstellen dat Poetin daar een regering installeert... _O-

Lees je wel wat je zelf schrijft?
Huilen dan.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:23:23 #225
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203951509
quote:

[..]
Je begeleiding belde, tijd voor je zwaardere pillen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')