abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203951018
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:33:57 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203951029
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:57 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee het was een stinger. Javelin gaat eerst de hoogte in en stort zich daarna op zijn projectiel. Bovendien is een helikopter te snel daarvoor.
Javelin heeft 2 modus, de top attack waar jij het over hebt en de direct attack modus. Deze laatste is geschikt voor helicopters. En een Javelin gaat sneller dan een helicopter.
pi_203951038
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Want die raak je kwijt als Russisch-gezinde president leiderschap overneemt? Ik snap dat het niet de voorkeursoptie is, maar is niet alsof hele bevolking gaat worden uitgemoord onder Putin.
Je zal alleen een cursus Russisch moeten doen :P
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:34:45 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203951041
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:27 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zeker weten. Onhaalbare zaken moet je, zeker in dit soort tijden, niet haalbaar willen maken qua forceren. Het is wel ff mooi geweest met al dat klimaatgedram, we hebben grotere problemen op dit moment.
Klimaatgedram had juist harder gemoeten. Dan waren we nu waarschijnlijk al veel onafhankelijker van olie van rusland.

We importeren ook veel minder olie van bv Iran nu. Heeft ook niks met het klimaat te maken, noch met gedram, maar omdat Ome Trump sancties erop heeft gezet.

probleem is vooral dat iedereen (vooral duitsland) opeens van kernenergie af wou. Dat was een slechte stap denk ik. maar daarvan willen afstappen had weinig met klimaat te maken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:34:46 #105
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203951042
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Het gaat niet om de afzetmarkt. Het gaat om de politieke en militaire deel.
Vroeger zei men; the pen is mightier than the sword.

Nu kun je pen vervangen door economy.

Misschien moeten wij gewoon melden dat we de soldij van de soldaten vertienvoudigen als ze direct overlopen. Gewoon omkopen dus.

Zou nog de goedkoopste optie kunnen zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203951048
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:33 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien geeft 'ie zich over :')

Of ze hebben er een kernwapen onder gehangen _O-
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:36:41 #107
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203951060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vroeger zei men; the pen is mightier than the sword.

Nu kun je pen vervangen door economy.

Misschien moeten wij gewoon melden dat we de soldij van de soldaten vertienvoudigen als ze direct overlopen. Gewoon omkopen dus.

Zou nog de goedkoopste optie kunnen zijn.
Dat laatste proberen ze ook hoor? $40k als je je overgeeft als Russische soldaat
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203951070
quote:
[ afbeelding ]
Poah goed nieuws als dat waar is.
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 5 maart 2022 @ 11:38:03 #109
284411 crew  heywoodu
pi_203951072
quote:
[ afbeelding ]
Flink heen en weer gevlogen tussen Wit-Rusland en Rusland de afgelopen dagen :P

pi_203951077
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Klimaatgedram had juist harder gemoeten. Dan waren we nu waarschijnlijk al veel onafhankelijker van olie van rusland.

We importeren ook veel minder olie van bv Iran nu. Heeft ook niks met het klimaat te maken, noch met gedram, maar omdat Ome Trump sancties erop heeft gezet.

probleem is vooral dat iedereen (vooral duitsland) opeens van kernenergie af wou. Dat was een slechte stap denk ik. maar daarvan willen afstappen had weinig met klimaat te maken.
Qua afhankelijkheid ben ik het volledig met je eens hoor. Alleen i.p.v. harder, had het vooral eerder gemoeten.
Regeren is immers vooruitzien.
pi_203951086
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Misschien geeft 'ie zich over :')

Of ze hebben er een kernwapen onder gehangen _O-
Of ze vallen Brighton Beach, New York binnen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203951097
quote:

[..]

Met angst vooral
Vakman pur sang
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:40:33 #113
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203951098
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:39 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Qua afhankelijkheid ben ik het volledig met je eens hoor. Alleen i.p.v. harder, had het vooral eerder gemoeten.
Regeren is immers vooruitzien.
Lekker makkelijk roepen zeg :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203951099
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:39 schreef Aether het volgende:

[..]
Of ze vallen Brighton Beach, New York binnen.
Of hij wijkt snel van z'n route af en doet een kamikazeactie op Pearl Harbor. Is maar een klein stukje verder _O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203951104
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Want die raak je kwijt als Russisch-gezinde president leiderschap overneemt? Ik snap dat het niet de voorkeursoptie is, maar is niet alsof hele bevolking gaat worden uitgemoord onder Putin.
Jij denkt dat de Oekraïners in Oekraïne beter behandeld worden dan de Russen in Rusland?

Of heb je je hoofd in je reet zitten?
pi_203951108
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:26 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Maar die winst over de grondstoffen, die zeer profijtelijk zijn, kan worden ingezet om bepaalde inkomstenstromingen vast te zetten. Uiteraard heeft Rusland geen "markt", zoals wij dat kennen, maar in tegenstelling tot vroeger, alwaar ze enkel de publieke sector kende, heeft Rusland de poorten geopend voor de private sector. Daar zijn een heleboel mensen, lees vriendjes van Poetin, rijk door geworden en in potentie zou dat een enorme welvaartsstijging kunnen betekenen voor de bevolking.
In de eerdere jaren van Poetins regime is er wel geprobeerd om te investeren in de economie. En het lukte aardig, natuurlijk is Poetin corrupt en moest je tot zijn cirkel horen om te profiteren (of je mocht in ieder geval geen tegenstander van hem zijn).

De rijkste geïndustrialiseerde landen kwamen, samen met Rusland, ook bijeen, dat was toen de G8. Na de bezetting van de Krim en de Donbas is dat verdwenen en kreeg Poetin te maken met sancties, en sindsdien kwakkelt de Russische economie.

quote:
Maar nee hoor, onze onvriendelijke buurman wil koste wat het kost de bevolking arm en zwijgzaam houden. Dan word je ook nooit een serieuze economische concurrent van Europa en Amerika. Daarom vermoed ik dat Poetin met jaloerse ogen keek naar Oekraïne, omdat de democratie, weliswaar mondjesmaat maar toch, wél voor een welvaartsstijging zorgde binnen de bevolking. Daar mag de modale Russische burger geen weet van hebben uiteraard, want dadelijk krijgen zij ook hang naar een democratie en dat zal het einde betekenen van de oligarchie in Rusland.
Ik denk ook dat dat meespeelt, succesvolle democratisch landen aan Poetins grens kunnen burgers natuurlijk op verkeerde ideeën brengen (in zijn ogen).

quote:
Maar dan snap ik vooralsnog niet waarom Poetin nooit heeft geïnvesteerd in diens economie: land en burgers heeft hij genoeg; als er ook maar op enige manier inzet zou worden getoond op dat vlak, zou Rusland binnen een decennia gemakkelijk kunnen stijgen in de top tien rijkste landen ter wereld. Puur omdat ze een groot grondgebied hebben met meer inwoners dan Frankrijk en Duitsland bij elkaar.
Met een economie die het vooral van de verkoop van grondstoffen moet hebben, heb je weinig aan veel inwoners, dan moet de winst alleen maar met meer mensen gedeeld worden (overigens hebben Duitsland en Frankrijk samen wel nipt meer inwoners dan Rusland).

quote:
Daar geef ik je gelijk in. Maar is Poetin dan zo blind om dat zelf niet in te zien? Is hij geradicaliseerd, leeft hij in een fantasiewereld? Hij lijkt me diplomatisch als strategisch van een dergelijk niveau om te snappen dat hij zijn eigen vonnis heeft getekend.
Ja, ik denk dat Poetin oprecht gedacht heeft dat de burgers zijn leger, in ieder geval op de Donbas en in het oosten van Oekraïne, welkom geheten hadden.

quote:
Het doet me denken aan de inval van Napoleon in Rusland, toen ze hartje winter gingen vertrekken om de boel te veroveren. Ook zo'n gigantische militaire blunder.
Militair valt Oekraïne wel in te nemen. Dat was bij de aanval van Napoleon al lastiger. Het probleem zal hem er in de periode erna zitten. Wat mij betreft lijkt het dus ook meer op de Russen in Afghanistan en de Amerikanen in Vietnam.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 05-03-2022 11:47:02 ]
pi_203951109
Die kerncentrale hè?
Dat volgden wij toen savonds. Daar werd niet gericht op geschoten voor zover ik weet. Maar de omgeving werd geannexeerd.
Nu 2 dagen later schreeuwt de 2e kamer in paniek moord en brand. Dat is met de juiste intel echt wel een beetje achterlijk om zo te zien.
Vakman pur sang
pi_203951125
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Lekker makkelijk roepen zeg :')
Lekker makkelijk afhankelijk zijn van landen die een bedreiging vormen voor ons allen.
Groetjes, our so-called leaders.
pi_203951128
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Of hij wijkt snel van z'n route af en doet een kamikazeactie op Pearl Harbor. Is maar een klein stukje verder _O-
Heb je enig idee waar Pearl Harbor ligt?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:44:27 #120
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203951130
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Die kerncentrale hè?
Dat volgden wij toen savonds. Daar werd niet gericht op geschoten voor zover ik weet. Maar de omgeving werd geannexeerd.
Nu 2 dagen later schreeuwt de 2e kamer in paniek moord en brand. Dat is met de juiste intel echt wel een beetje achterlijk om zo te zien.
Jongen jij wist geeneens dat Oekraïne in Europa ligt _O-
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:44:59 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203951136
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:44 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Lekker makkelijk afhankelijk zijn van landen die een bedreiging vormen voor ons allen.
Groetjes, our so-called leaders.
Mijn punt is dat het heel makkelijk is om dit nu te roepen. Wat heb jij in het verleden gedaan om te zorgen dat dit niet het geval was?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:45:20 #122
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203951139
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:44 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Nee dus.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203951144
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:44 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Uiteraard. Vandaar m'n reactie dat het maar iets verder is :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203951149
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Simpel gezegd; zelfverrijking.
Poetin is geradicaliseerd. Toen hij pas aan de macht kwam heeft hij wel een deel van de puinhopen die Jeltsin gemaakt had opgeruimd. En zo dachten velen.

Maar op de een of andere manier is hij compleet de weg kwijt geraakt. Maar het blijft Rusland. En net als China kijken die toch met een andere bril op de wereld dan het westen. En dat zal wel nooit veranderen. Ver vandaan blijven dus. En minder afhankelijk worden van een Rusland en China is daarbij noodzakelijk.

En bij Poetin is dat het herstellen van de USSR en een combinatie van geopolitiek zoals grondstoffen, graan etc.

De enige hoop die ik heb is een coup om Poetin te verwijderen. Maar dan blijft het alsnog de vraag wie gaat hem opvolgen. Een Rusland in chaos zoals een Irak, Libië staan we ook niet op te wachten.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:45:53 #125
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203951150
quote:

[..]

De mensen die denken dat we 'dankzij klimaatgedram' afhankelijk zijn van Russisch gas. Net zoals de mensen die roepen dat we nu maar even minder moeten investeren in hernieuwbare energie. Ja, nee, dat gaat helpen in de strijd tegen afhankelijkheid van gas. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')