Wat wil je met Jodiumtabletten dan? In Nederland zit je altijd binnen een direct effectgebied van een kernbom, mocht die vallen. Dan kan je die 65 mg jodium net zo goed in je reet steken, want tegen de tijd dat jij de pillen na een inslag slikt is je schildklier al volledig verzadigd met radioactief jodium.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik heb collega’s die blikvoer, water en jodiumtabletten inslaan. Dat gaat toch ver?
En ze krijgen dagelijks modern en goed EU-spul binnen en de Amerikanen helpen ze vast ook achter de schermen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:38 schreef LitmanenAFCA het volgende: [..] Maar Oekrane heeft geen slecht materiaal
Dat ligt toch vooral aan waar die bom valt? Als dat ding op Washington valt zullen we het hier niet merken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat wil je met Jodiumtabletten dan? In Nederland zit je altijd binnen een direct effectgebied van een kernbom, mocht die vallen. Dan kan je die 65 mg jodium net zo goed in je reet steken, want tegen de tijd dat jij de pillen na een inslag slikt is je schildklier al volledig verzadigd met radioactief jodium.
FP = From Putin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:40 schreef TLC het volgende:
Ik kan niet op de FP komen, zit putin hier achter ??!!
Ik heb ze nog in de kast toen ik ze kreeg van de overheidquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat wil je met Jodiumtabletten dan? In Nederland zit je altijd binnen een direct effectgebied van een kernbom, mocht die vallen. Dan kan je die 65 mg jodium net zo goed in je reet steken, want tegen de tijd dat jij de pillen na een inslag slikt is je schildklier al volledig verzadigd met radioactief jodium.
Hier op kantoor hele ochtend al haperend internet, krijg bericht van vriendin uit de UK dat daar alle systemen platliggen. Je zou bijna gaan denken....quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:40 schreef TLC het volgende:
Ik kan niet op de FP komen, zit putin hier achter ??!!
Nee, maar de Russen hebben zoveel kernwapens dat ze alle NAVO landen 20x naar de hel kunnen nuken. Reken maar dat als het losgaat je die jodiumpillen niet meer hoeft te gebruiken, volledig zinloos. Besteed die 2 euro gewoon aan een biertje.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral aan waar die bom valt? Als dat ding op Washington valt zullen we het hier niet merken.
Nee, verwijdering van Poetin moet van binnenuit komen. Een directe aanslag op Poetin, succesvol of niet, zal kunnen leiden tot de meest ernstige escalatie.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Kan er niet gewoon een SEAL-team naar Moskou worden gestuurd om met 3 perfect geplaatste kogels Poetin om te leggen? Ben je in n klap klaar (nou ja, drie).
True, maar dan blazen de Russen zichzelf ook volledig naar de tering. Daar hebben zij ook niks aan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, maar de Russen hebben zoveel kernwapens dat ze alle NAVO landen 20x naar de hel kunnen nuken. Reken maar dat als het losgaat je die jodiumpillen niet meer hoeft te gebruiken, volledig zinloos. Besteed die 2 euro gewoon aan een biertje.
Zwijgen is toestemmen. Zo simpel is het.quote:
De Russen hebben alleen ontzettend veel troep en miljoenen soldaten en reservisten die ze kunnen inzetten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zonder inzet van kernwapens kunnen ze Finland niet eens de baas momenteel. In tegen stelling tot Oekrane heeft Finland wel een modern goed getraind leger met veel moderne wapens die gehakt maken van die oude troep van de Russen.
Het is ook moeilijk te bevatten allemaal, wat er gebeurd de laatste weken. En ja, het moet denk ik nog echt doordringen, wat er allemaal aan de hand is. Ook bij mij hoor. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook op Mr.Sandman. Het post-Koude Oorlog tijdperk is voorbij. Het moet nog doordringen.
of gewoon op oneindig scheelt ook van die vele onnodige gesloten topicsquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:41 schreef Red_85 het volgende:
Kan de postcount per topic niet verhoogd worden naar 600?
Alleen valt FOK! dan om en dan valt er helemaal niets meer te postenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
of gewoon op oneindig scheelt ook van die vele onnodige gesloten topics
want om hier nu elke keer om de 10 min automatisch een nieuwe te starten :-( is ook niet goed voor het gebruiksvriendelijkheid
Doe je die special forces gewoon een Russisch uniform aan joh, doet het altijd goed in filmsquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nee, verwijdering van Poetin moet van binnenuit komen. Een directe aanslag op Poetin, succesvol of niet, zal kunnen leiden tot de meest ernstige escalatie.
Hoe zo .. als ze het bij TWEAKERS (GoT) lukt moet het hier toch ook lukken :-)quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen valt FOK! dan om en dan valt er helemaal niets meer te posten
De nieuwe trend is dat al die verklaringen minstens een half uur later beginnenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:46 schreef vosss het volgende:
Waar blijft die verklaring van die NAVO pief?
Je denkt niet dat Poetin best wel paranoide is en zichzelf omringt met mensen die 100% loyaal aan hem zijn? Als voormalig KGB kolonel weet hij maar al te goed dat bedreigingen meestal van binnenuit komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Doe je die special forces gewoon een Russisch uniform aan joh, doet het altijd goed in films
Serieus; ik snap dat er geen Amerikaans, Duits, Brits, Belgisch, Nederlands of welk ander NAVO-lid team heen kan om 'm om te leggen, maar van binnenuit gebeurt dat niet lijkt me. Nog niet althans.
Niks, want als ze ook maar 1 kogel lossen op de Russen dan trekken vervolgens alle andere NATO leden de handen van Polen af zodra deze aangevallen wordt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:46 schreef UitStraling het volgende:
Ook wel benieuwd wat de Polen gaan doen als Rusland bij Lviv is aangekomen, dat is voor de Polen een belangrijke stad ook al is die afgepakt door Oekrane onder de Sovjet-Unie.
Andere codebase.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:46 schreef RAVW het volgende:
[..]
Hoe zo .. als ze het bij TWEAKERS (GoT) lukt moet het hier toch ook lukken :-)
Komt iets later:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:46 schreef vosss het volgende:
Waar blijft die verklaring van die NAVO pief?
Nee, zo werkt dat niet. Je kan Art 5 niet inroepen als je zelf het conflict begint. NAVO hoeft zijn handen er niet vanaf te trekken maar hoeft zich er ook niet mee te bemoeien.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Niks, want als ze ook maar 1 kogel lossen op de Russen dan trekken vervolgens alle andere NATO leden de handen van Polen af zodra deze aangevallen wordt.
Ik verdenk de NAVO ook van verregaande broosheid en ik heb het idee dat Poetin dat wel eens uit zou willen testen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Niks, want als ze ook maar 1 kogel lossen op de Russen dan trekken vervolgens alle andere NATO leden de handen van Polen af zodra deze aangevallen wordt.
Gewoon weer terug hernoemen naar Lemberg.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:46 schreef UitStraling het volgende:
Ook wel benieuwd wat de Polen gaan doen als Rusland bij Lviv is aangekomen, dat is voor de Polen een belangrijke stad ook al is die afgepakt door Oekrane onder de Sovjet-Unie.
...Dat dacht hij ook van de EU. Die lijken nu closer dan ooit.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik verdenk de NAVO ook van verregaande broosheid en ik heb het idee dat Poetin dat wel eens uit zou willen testen.
Denk dat ze dan niks gaan doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:46 schreef UitStraling het volgende:
Dat snap ik, daarom zei ik ook dat ik het (voorlopig) niet van binnenuit zie komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je denkt niet dat Poetin best wel paranoide is en zichzelf omringt met mensen die 100% loyaal aan hem zijn? Als voormalig KGB kolonel weet hij maar al te goed dat bedreigingen meestal van binnenuit komen.
Niets te maken met broosheid, de NAVO heeft geen rol in een conflict wat een lidstaat zelf start.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik verdenk de NAVO ook van verregaande broosheid en ik heb het idee dat Poetin dat wel eens uit zou willen testen.
Dat zeg ik min of meer toch? Als Polen een agressieve actie naar de Russen uitvoert dan staan ze er alleen voor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. Je kan Art 5 niet inroepen als je zelf het conflict begint. NAVO hoeft zijn handen er niet vanaf te trekken maar hoeft zich er ook niet mee te bemoeien.
Dan is het toch 'n beetje wachten op het moment dat een individuele lidstaat uit z'n slof schiet. Zelf 'n NAVO-staat aan gaan vallen, dan steunt de rest wel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Inderdaad maar Polen kan gewoon NAVO lid blijven in zo'n situatie hoe krom dat ook mag lijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat zeg ik min of meer toch? Als Polen een agressieve actie naar de Russen uitvoert dan staan ze er alleen voor.
De Finnen heb enorm veel artillerie en kunnen deze verstoppen in hun bossen. Zodra Rusland dat soort geintjes flikt dan wordt Sint Petersburg ook platgebombardeerd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zwijgen is toestemmen. Zo simpel is het.
[..]
De Russen hebben alleen ontzettend veel troep en miljoenen soldaten en reservisten die ze kunnen inzetten.
En zoals je met Oekraine ziet, als het wat tegenzit dan hebben ze er geen probleem mee om de boel maar plat te gooien en even de oogjes dicht te knijpen als er vrouwen en kinderen levend verbranden.
Niet dat ik denk dat het in Rusland haar strategisch belang is om Finland aan te vallen overigens, ze zullen wel eerst Moldavie en de baltische staten pakken.
https://www.ad.nl/schaats(...)elijk-leed~a3a7b899/quote:Kleintje Pils wil Oekraners hart onder riem steken: ‘Band geraakt door menselijk leed’
Vanwege corona moest Kleintje Pils vorige maand verstek laten gaan bij de Olympische Spelen in Peking, maar bij de WK Sprint en Allround in het Noorse Hamar is het dweilorkest uit Sassenheim weer van de partij. Mt een statement tegen de Russische inval in Oekrane.
Ik denk dat wanneer Putlin maar de indruk heeft dat een van zijn ‘vertrouwelingen’ een beetje vreemd uit zijn ogen kijkt, deze meteen een ‘functie elders’ krijgt.😕quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Doe je die special forces gewoon een Russisch uniform aan joh, doet het altijd goed in films
Serieus; ik snap dat er geen Amerikaans, Duits, Brits, Belgisch, Nederlands of welk ander NAVO-lid team heen kan om 'm om te leggen, maar van binnenuit gebeurt dat niet lijkt me. Nog niet althans.
Artillerie met een bereik van 100 km?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De Finnen heb enorm veel artillerie en kunnen deze verstoppen in hun bossen. Zodra Rusland dat soort geintjes flikt dan wordt Sint Petersburg ook platgebombardeerd.
En de drones van Erdo niet vergeten al lijken die even stil te liggen op dit moment.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En ze krijgen dagelijks modern en goed EU-spul binnen en de Amerikanen helpen ze vast ook achter de schermen.
De moord op Franz-Ferdinand is daar wel een goed voorbeeld van inderdaad. Toen liep alles met een sisser af.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Putin omleggen lijkt mij een altijd goed actie, ook van buitenaf. Een kenmerk met dictators als Putin is dat er dan altijd direct een machtsvacum ontstaat wat leidt tot interne strijd. Juist die strijd maakt de kans op externe escalatie kleiner.
Het beste is die smerige fascist afmaken met een Russisch wapen natuurlijk.
Krijg opeens een stuk meer sympathie voor Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:55 schreef superniger het volgende:
How can I make this about me:
[..]
https://www.ad.nl/schaats(...)elijk-leed~a3a7b899/
Koude Oorlog was best tof. Nike maakte nog raketten ipv. schoenen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk te bevatten allemaal, wat er gebeurd de laatste weken. En ja, het moet denk ik nog echt doordringen, wat er allemaal aan de hand is. Ook bij mij hoor. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht.
De hele wereld is veranderd of aan het veranderen. En daar gaan we allemaal wat van merken.
Zelfde behandeling als Beria geven. Hopelijk vertoont Poetin dezelfde emoties en wordt het live uitgezonden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Putin omleggen lijkt mij een altijd goed actie, ook van buitenaf. Een kenmerk met dictators als Putin is dat er dan altijd direct een machtsvacum ontstaat wat leidt tot interne strijd. Juist die strijd maakt de kans op externe escalatie kleiner.
Het beste is die smerige fascist afmaken met een Russisch wapen natuurlijk.
True, en de Canadezen sturen spullen en vast nog veel meer landenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En de drones van Erdo niet vergeten al lijken die even stil te liggen op dit moment.
Dat was inderdaad een echte dictatorquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
De moord op Franz-Ferdinand is daar wel een goed voorbeeld van inderdaad. Toen liep alles met een sisser af.
Of van een balkon valt van de 27e verdieping. Slechte valbeveiliging daarquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:55 schreef Maron het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer Putlin maar de indruk heeft dat een van zijn ‘vertrouwelingen’ een beetje vreemd uit zijn ogen kijkt, deze meteen een ‘functie elders’ krijgt.😕
Jan Roos (ook een enorme debiel trouwens) omschreef hem ooit als ‘waterige deegsliert’ en dat vind ik een uitstekende omschrijving.quote:
Daar heeft Finland er 22 van.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/M270_Multiple_Launch_Rocket_System
En vrij recent een verse batch extended range raketten bijgekocht.quote:
Mensen zijn achterlijkquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Jammer. Juist de academische wereld kan een katalysator zijn voor een tegenluid en verandering in deze oorlog. Daar zul je zonder twijfel veel Russen vinden die het absoluut niet eens zijn met de huidige situatie. Ik denk ook dat je Russische wetenschappers en intellectuelen zo stukken kwetsbaarder maakt.quote:Kennisinstellingen bevriezen wetenschappelijke samenwerkingen met Rusland
Universiteiten, hogescholen academische ziekenhuizen en onderzoeksinstellingen zetten de wetenschappelijke samenwerking met kennisinstellingen in Rusland en Belarus stil. Studenten, docenten en onderzoekers uit die landen die in Nederland zijn, mogen blijven. Daarmee geven ze gehoor aan de oproep van de European University Association, de vereniging van Europese universiteiten, die deze week al haar leden oproep om de samenwerking met Russische instellingen te verbreken.
Universiteiten van Nederland, de Vereniging Hogescholen, de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW), de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO), de Nederlandse Federatie van Universitair Medische Centra (NFU) en De Jonge Akademie maakten die beslissing gezamenlijk bekend. De Russische invasie, gesteund door Belarus, noemen ze "een rechtstreekse aanval op vrijheid en democratie, de fundamentele waarden waarop academische vrijheid en samenwerking zijn gebaseerd".
Ben benieuwd wat we maandag gaan zien bij die actie van alle omroepen...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:55 schreef superniger het volgende:
How can I make this about me:
[..]
https://www.ad.nl/schaats(...)elijk-leed~a3a7b899/
Waarom zou de NAVO ingrijpen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:07 schreef Automatisch het volgende:
Moet wel lachen om al die kenners hier die vanmorgen nog elke keer riepen Navo gaat niks doen n.a.v. de aanslag op kerncentrale, zelfde mensen die zeiden twee weken geleden dat Rusland echt niet heel Oekraine wilde innemen en dat er echt geen 3e wereldoorlog komt.
Kijk nu hoe snel de ontwikkelingen gaan dat zelfs militair navo ingrijpen dichtbij komt.
Aanval op de kerncentrale? Dat is nogal relatief. Filmpjes die ik heb gezien werd er een flare afgeschoten. Lekker sensationeel zeg. Die centrale is ingenomen door grondtroepen om de Oekrane van haar stroomvoorziening af te snijden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:07 schreef Automatisch het volgende:
Moet wel lachen om al die kenners hier die vanmorgen nog elke keer riepen Navo gaat niks doen n.a.v. de aanslag op kerncentrale, zelfde mensen die zeiden twee weken geleden dat Rusland echt niet heel Oekraine wilde innemen en dat er echt geen 3e wereldoorlog komt.
Kijk nu hoe snel de ontwikkelingen gaan dat zelfs militair navo ingrijpen dichtbij komt.
130 KM, alsjeblieftquote:
Dat is inderdaad wel lachen zegquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:07 schreef Automatisch het volgende:
Nog niet, maar de situatie wordt wel steeds nijpender en het argument van "Oekrane is geen lid.." wordt met dag dunner en dunner wmb.quote:
2 euro? Zijn die pillen niet gratis in Nederland?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, maar de Russen hebben zoveel kernwapens dat ze alle NAVO landen 20x naar de hel kunnen nuken. Reken maar dat als het losgaat je die jodiumpillen niet meer hoeft te gebruiken, volledig zinloos. Besteed die 2 euro gewoon aan een biertje.
De NAVO wilde niet uit angst voor nucleaire gevolgen. Als nu blijkt dat Rusland de Oekrane onder druk wil gaan zetten met een kerncentrale (en dat scenario is reel) dan valt die reden om te deescaleren weg.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:07 schreef Automatisch het volgende:
Nu is ie ineens wel voor het herverdelen van vluchtelingen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:12 schreef Halcon het volgende:
Interview met Viktor Orban:
Viktor Orbn said at the beginning of the conversation what we are seeing now is the beginning of the crisis. He met the refugees in Hungary, they come from the interior, and of course there are Hungarians from Transcarpathia. He met people from third countries, so many Indians. Viktor Orbn will speak to the Indian prime minister to allow the Indians to go home[. The situation is similar in many other countries.
Transcarpathia is not yet a military area, which is a great fortune. If that changed, a lot of people would come from there, too, the prime minister said. He also said that the lives of those who stay here need to be organized, but for the time being, 70 to 80 percent go further. And third-country nationals will be flown home. Those who stay here need to create life here, ”he added.
Viktor Orbn said that negotiations are taking place with employers on how to put those in jobs. If you have to talk, you can always count on Brussels, but the nation states are acting. I don't know what's going on in Brussels, but if we waited for that, very serious conditions would develop on the border, said Viktor Orbn. Brussels has not given a penny for migratory pressure and fencing, so let us solve this ourselves.
Viktor Orbn also said that he had previously drawn attention to the need for a peaceful settlement of the Russian-Ukrainian conflict, because everyone knew that a possible war would put neighboring countries in a difficult situation.
A common V4 asylum system needs to be developed, the prime minister said.
Viktor Orbn said that something very important had happened in Germany, because the development of the army there would completely change Europe. Germany is being re-armed now. The missing German force was made up by the Americans. Weak people do not get peace, the prime minister said.
Viktor Orbn recalled that after 2010, the development of the army was not the most important thing, but the restart of the economy was the most important thing. After that, the development of the army began. It could be a problem if we drift into this war, ”he added.
The left would bring the country into war
We are in a very difficult situation, so we need strategic peace, ”the prime minister said. Everyone is upset about the war. In a situation like this, it’s easy to make mistakes, so you shouldn’t make any hasty decisions.
I see the left is on the side of the war because what they want will take us into the war.
According to the prime minister, arms transfers would turn Transcarpathia into a military target. It is not possible for our Western friends to do me a favor, ”he added.
The most important thing in this conflict is the peace and security of the Hungarians
said the prime minister.
The immediate danger is that Westerners have opted for sanctions. We did not want to be wary of sanctions, the prime minister said. According to Orbn, unity is important, but sanctions come at a price. We will pay for this in the short term and we will work to eliminate the negative effects of the sanctions, he added. The second immediate threat is the sudden rise in energy prices, and the results of overhead cuts must be protected. The third problem is that 50 percent of inflation will come from rising energy prices, and that will continue to rise, the prime minister said. In the medium term, there is a danger that the performance of the entire European economy will be lower, so everything will have to be recalculated.
https://www.origo.hu/itth(...)-2022-marcius-4.html
Aanslag op een kerncentrale? Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:07 schreef Automatisch het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-lonend-voor-ruslandquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Aanslag op een kerncentrale? Waar heb je het over?
Dat hopen we dan maar.quote:Poetin waarschuwt buurlanden: niet escaleren
De Russische president Poetin heeft zijn buurlanden opgeroepen om de spanningen niet te escaleren als gevolg van zijn actie in Oekrane. "Er zijn geen slechte bedoelingen ten opzichte van onze buren. Ik zou ze ook adviseren om de situatie niet te escaleren en geen beperkingen in te stellen", zei Poetin in een verklaring op de Russische staatstelevisie.
"We voldoen aan al onze verplichtingen en zullen dat ook blijven doen. We zien geen reden om onze relatie te verslechteren. Al onze acties, als die zich voordoen, zijn altijd in reactie op onvriendelijk optreden tegen de Russische Federatie", aldus Poetin.
Ik neem dat we wel een soort schild hebben om een gedeelte van de raketten tegen te houdenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dit ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:09 schreef byah het volgende:
[..]
Waarom zou de NAVO ingrijpen?
Je weet dat de propaganda van zowel Rusland, Oekraine en het Westen op volle sterkte draait momenteel?
Voor mensen die vlak bij een kerncentrale wonen zijn ze gratis en worden ze verstrekt door de overheid. Andere konden de pillen bestellen bij drogisterijen, maar die zijn dus lang en breed uitverkocht.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
2 euro? Zijn die pillen niet gratis in Nederland?
Heb ik iets gemist? Gaat de NAVO ingrijpen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:07 schreef Automatisch het volgende:
Kosovo veteraan. Ze zal wellicht geen vechtervaring hebben, maar ze is wel getraind.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Domme muts met 0,0 gevechtservaring. Kan beter gewoon voor haar 3 kinderen blijven zorgen voordat haar daar iets overkomt.
Dat mag je aannemen. Dat schild gaat nog geen 50% van de afgeschoten kernwapens afvangen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik neem dat we wel een soort schild hebben om een gedeelte van de raketten tegen te houden
Nee en nee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Gaat de NAVO ingrijpen?
Daar staan allemaal dingen in die gewoon aantoonbaar onjuist zijn. Het is helemaal iet zo riskant te vechten bij een kerncentrale. Je kunt er met een tank of houwitser op vuren zonder dat er iets gebeurd. In Borssele mag er een vliegtuig op neerstorten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-lonend-voor-rusland
Het Westen koopt hopelijk geen isotopen van Rusland? Tracers voor de olieindustrie bvb...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jammer. Juist de academische wereld kan een katalysator zijn voor een tegenluid en verandering in deze oorlog. Daar zul je zonder twijfel veel Russen vinden die het absoluut niet eens zijn met de huidige situatie. Ik denk ook dat je Russische wetenschappers en intellectuelen zo stukken kwetsbaarder maakt.
Ten slotte is het ook wel enigszins ironisch dat de westerse academische wereld het heeft over een 'aanval op vrijheid en democratie'. In het westen is het juist radicaal gedachtegoed uit deze contreien dat al tijden aan de vrijheid hier probeert in te perken. Iedereen die een afvallige menig heeft wordt ontslagen of gecanceld.
Als je naast een centrale woont wel ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:13 schreef crystal_meth het volgende:
2 euro? Zijn die pillen niet gratis in Nederland?
Je bedoel een soort raketschild? Zo eentje wat jaren geleden al gebouwd had moeten worden maar sindsdien stil ligt omdat Rusland daar erg boos om was. Zo'n schild ja?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik neem dat we wel een soort schild hebben om een gedeelte van de raketten tegen te houden
Jij wil blijkbaar gewoon heel graag oorlog, want dat is onvermijdelijk in dit scenario.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De NAVO wilde niet uit angst voor nucleaire gevolgen. Als nu blijkt dat Rusland de Oekrane onder druk wil gaan zetten met een kerncentrale (en dat scenario is reel) dan valt die reden om te deescaleren weg.
Ik snap de bezorgdheid van de NAVO. Maar goed, ik vind dan ook dat ze al veel sneller krachtiger hadden moeten optreden. Die no-fly zone boven Oekrane had er al lang moeten zijn.
Laat de NAVO nu maar binnen komen voor een vredesoperatie. Troepen herkenbaar als NAVO naar binnen en pas schieten als een Rus eerst de trekker over haalt.
Newsflash: het is al oorlog.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar gewoon heel graag oorlog, want dat is onvermijdelijk in dit scenario.
Je bent allesbehalve “behoorlijkkritisch” maar juist heel eenvoudig op te zwepen en voor een karretje te spannen. Denk er eens over je usernaam te veranderen.
Dan zullen die bezetters de tegenwoordigheid van geest moeten hebben dat ze het personeel van die centrale met rust moeten laten en hun ding moeten laten doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar staan allemaal dingen in die gewoon aantoonbaar onjuist zijn. Het is helemaal iet zo riskant te vechten bij een kerncentrale. Je kunt er met een tank of houwitser op vuren zonder dat er iets gebeurd. In Borssele mag er een vliegtuig op neerstorten.
Klets allemaal. Net als die kamerleden. Totaal geen benul, maar kerncentrale klinkt gevaarlijk dus maar even tweeten dat Europa door het oog van de naald is gekropen. Gewoon echt niet waar.
Onzin, hij is superduperkritisch op mensen die voor het wereldoorlogkarretje gaan staan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:
Jij wil blijkbaar gewoon heel graag oorlog, want dat is onvermijdelijk in dit scenario.
Je bent allesbehalve “behoorlijkkritisch” maar juist heel eenvoudig op te zwepen en voor een karretje te spannen. Denk er eens over je usernaam te veranderen.
Je hebt maar weinig aan een 40- jarige Nederlandse moeder aan het front en hoe moet het verder met haar jonge kinderen als ze sneuvelt? Ik vind het onverantwoord en aandachtttrekkerij.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij bent pas een domme muts met zo makkelijk oordelen over een ander, het is iemand die wel voor anderen iets wil doen en relevante ervaring heeft.
Heeft niets met ballen te maken, lijkt me meer aandachts hoeren, ik zie wel als ze echt zit.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Durf wel met zekerheid te zeggen dat ze meer ballen heeft dan jou.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
En ng wat extra glijmiddel dus. Als je het niet voelt, is het er ook niet!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 14:42 schreef Scrummie het volgende:
Putin verkracht het westen anaal, en het enige wat het westen doet is vragen of ie alsjeblieft glijmiddel wil gebruiken. Wat een slap gezeik zeg.
Dan mijn wat?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Durf wel met zekerheid te zeggen dat ze meer ballen heeft dan jou.
Hmm, ze zouden een meer efficiente encoding mogen gebruiken, enige dat beweegt zijn de seconden, maar toch bijna 70 kB/squote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:15 schreef mother_mercury het volgende:
Persconferentie Nato.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/events_67375.htm
Uitgesteld naar 13:45? Of wat is die tijd links in beeld?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hmm, ze zouden een meer efficiente encoding mogen gebruiken, enige dat beweegt zijn de seconden, maar toch bijna 70 kB/s
Alsof er geen 40-jarige militairen worden ingezet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt maar weinig aan een 40- jarige Nederlandse moeder aan het front en hoe moet het verder met haar jonge kinderen als ze sneuvelt? Ik vind het onverantwoord en aandachtttrekkerij.
Dappere vrouw? Niet goed wijs, dat is ze. Als ze nou alleen was, dikke prima. Gewoon gaan als je vindt dat je moet gaan. Maar ze heeft een stel kinderen... Die constant bezorgd zijn, zich constant vragen of het goed gaat en of hun moeder nog leeft.quote:
Dit ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heeft niets met ballen te maken, lijkt me meer aandachts hoeren, ik zie wel als ze echt zit.
Ja, maar dat soort geschut bestaat niet echt meer, nu kunnen 155mm en MLRS systemen zeer lange afstanden overbruggen zonder alle mobiliteits problemen van dergelijke geschut.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
130 KM, alsjeblieft
https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_Gun
En dan hebben we het niet over rakketten. Die halen dat natuurlijk met gemak.
Zoals zij Russen probeert te vermoorden?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:27 schreef Complotwappie het volgende:
Ik voorzie al de Telegraafkop: Russen hebben Nederlandse heldin vermoord!
Meer sancties incoming?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:15 schreef mother_mercury het volgende:
Persconferentie Nato.
Dat heeft Poetin aan zichzelf te danken want hij is druk bezig het Oekraiense volk uit te roeien.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog niet, maar de situatie wordt wel steeds nijpender en het argument van "Oekrane is geen lid.." wordt met dag dunner en dunner wmb.
Waarom niet humanitaire hulp of medische hulp. Daar met een wapen proberen wat Russen af te knallen dan denk je bijna aan zelfmoord.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heeft niets met ballen te maken, lijkt me meer aandachts hoeren, ik zie wel als ze echt zit.
Dat niet erkennen met zo een titel is the point ofcquote:
Dat willen blijkbaar veel mensen. Oorlog waar de NAVO bij betrokken is dan. Je hoort die geluiden ook in de Tweede Kamer.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leuk verhaal, doordat de Duitsers de Paris Gun maakten hebben we nu de CIA te dankenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
130 KM, alsjeblieft
https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_Gun
En dan hebben we het niet over rakketten. Die halen dat natuurlijk met gemak.
Is ze zo anders dan ouders in Oekraine dan? Veel vrouwen en vooral mannen die vechten daar zijn ook gewoon ouder. Veel kinderen daar gaan ook ouders verliezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dappere vrouw? Niet goed wijs, dat is ze. Als ze nou alleen was, dikke prima. Gewoon gaan als je vindt dat je moet gaan. Maar ze heeft een stel kinderen... Die constant bezorgd zijn, zich constant vragen of het goed gaat en of hun moeder nog leeft.
En dan wil ze hiermee laten zien aan haar kinderen dat je klaar moet staan voor anderen. Haar plicht is klaar te staan voor haar kinderen ja.
Spreek je nu weer uit die onbegrensde schat van ervaring van je?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt maar weinig aan een 40- jarige Nederlandse moeder aan het front en hoe moet het verder met haar jonge kinderen als ze sneuvelt? Ik vind het onverantwoord en aandachtttrekkerij.
?quote:Ukraine’s culture ministry has called for closing the skies over Ukraine because Russian forces are “destroying Ukrainian cultural sites”.
Oleksandr Tkachenko, Ukraine’s minister of culture and information policy, said most of Putin’s “war crimes” in his country had been “committed from the air”, according to a statement by the ministry.
Russia’s missiles and planes are deliberately destroying historic centres of big cities. Putin wants to destroy Europe’s heritage and culture, wipe it from the face of the earth.
The statement warned:
A mad dictator threatens to destroy St. Sophia Cathedral in Kyiv, a Unesco church built in the 11th century.
Hundreds of innocent victims, the total destruction of churches, cathedrals and museums – is the price of the still opened sky over Ukraine.
Liever een stabiele strenge man zoals Poetin als vader natuurlijk. Komt ie zo je kamer binnen lopen, koopt neemt een paar vierkante meter in beslag en begint op je speelgoed te stampen. "Ja ik heb dit toch gekocht als gebied aangewezen voor een vredesmissie"quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het blijven labiele emotionele wezens he, vrouwen
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat willen blijkbaar veel mensen. Oorlog waar de NAVO bij betrokken is dan. Je hoort die geluiden ook in de Tweede Kamer.
Orban zei vandaag in een interview ook al dat het lijkt alsof vooral links-"liberaal" daar op zit te azen.
Ik begrijp de keus van die vrouw ook niet direct, maar het is weer zo typisch dat uitgerekend LXIV hier komt vertellen wat vrouwwezens moeten doen. Niet vreemd, aangezien hij ook precies weet wat Oekraners zouden moeten doen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Liever een stabiele strenge man zoals Poetin als vader natuurlijk.
Niemand 'wil' oorlog. Wat een totaal flauwekul. Het is al oorlog en de vraag is niet of maar wanneer de NAVO verder betrokken wordt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat willen blijkbaar veel mensen. Oorlog waar de NAVO bij betrokken is dan. Je hoort die geluiden ook in de Tweede Kamer.
Orban zei vandaag in een interview ook al dat het lijkt alsof vooral links-"liberaal" daar op zit te azen.
Nee. Sorry, maar nee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mannen die labiel an emotioneel zijn . Geruchten gaan dat ze voornamelijk in omgeving Brabant wonenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het blijven labiele emotionele wezens he, vrouwen
dat er door niemand gevlogen mag worden over Oekraine, bewaakt door een vredesmachtquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze eigenlijk precies met no-fly zone?
Dat de NAVO Russische vliegtuigen boven Oekraine zou neerhalenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tja als in Nederland de pleuris uitbreekt kun je bijna ook niet anders. Maar om als Nederlander in een totaal onbekende omgeving een gewapend conflict voeren als vrijwilliger is toch zeer zeer risicovol.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Is ze zo anders dan ouders in Oekraine dan? Veel vrouwen en vooral mannen die vechten daar zijn ook gewoon ouder. Veel kinderen daar gaan ook ouders verliezen.
Dat er niks en niemand door het luchtruim van Oekraine kan vliegen. Het is natuurlijk onzin, want dan kun je net zo goed per direct de oorlog verklaren aan Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Poetin is boos dat Ukraine een eigen Orthodoxe kerk heeft, een kerk waarover hij in tegenstelling tot de Russische, geen macht heeft.quote:
Mmmm jammer. Daar zit dus geen hoop in om te bluffen wat betreft dat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Sorry, maar nee.
Er zijn zaken in ontwikkeling en er zijn tests geweest die een ICBM hebben neergehaald maar dat waren specifieke tests waarbij de origine en doel van de raket bekend waren. Er kan ooit een systeem komen wat ICBM's kan neerhalen voordat ze hun werk kunnen doen maar daar zijn we nog lang niet.
Rafael Mariano Grossi is een Argentijnse diplomaat.quote:Following the fire at the Zaporizhzhia nuclear plant the director general of the International Atomic Energy Authority, Rafael Mariano Grossi, said on Friday that he has offered to travel to the Chernobyl site to facilitate a negotiation between Ukraine and Russia.
The aim would be to agree a framework to guarantee safety of nuclear plants during the conflict, including how to ensure the physical integrity of sites, maintaining power, safety monitoring systems and that staff at sites are able to fulfil duties. Both sides are considering the proposal.
“The situation continues to be extremely tense and challenging,” said Grossi. He added:
The physical integrity of the plant has been compromised with what happened last night. we are fortunate that there was no release of radiation and the integrity of the reactors themselves were not compromised.
I have indicated to both the Russian Federation and Ukraine my availability and disposition to travel to Chernobyl as soon as possible.
De oorlog verklaren is hopeloos ouderwets. Dat heeft Poetie ook niet gedaan. Je noemt zoiets 'een speciale militaire operatie' tegenwoordigquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat er niks en niemand door het luchtruim van Oekraine kan vliegen. Het is natuurlijk onzin, want dan kun je net zo goed per direct de oorlog verklaren aan Rusland.
Dat valt tegen, dat is meer voor inkomend klein spul, zoals een C-Ram en andere anti-raket dingen, maar daarme hou je geen Interbalastic Missiles mee tegen, dat idee was er wel, was Starwars programma van Raegan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Als die geruchten uit dezelfde bronnen zijn getrokken als je antisemitische meuk, kunnen we ze duiden voor wat ze zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mannen die labiel an emotioneel zijn . Geruchten gaan dat ze voornamelijk in omgeving Brabant wonen
Dat dacht ik al, maar alsof Rusland daar naar gaat luisteren....quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat er niks en niemand door het luchtruim van Oekraine kan vliegen. Het is natuurlijk onzin, want dan kun je net zo goed per direct de oorlog verklaren aan Rusland.
Al dat gehits doet anders vermoeden. Er zijn best nog scenario's denkbaar waarin de NAVO er gewoon buiten blijft.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Niemand 'wil' oorlog. Wat een totaal flauwekul. Het is al oorlog en de vraag is niet of maar wanneer de NAVO verder betrokken wordt.
Nee hoor , ik hou het ook bij een donatie, ik zou daar ook niks te zoeken hebben. Maar ik vind juist wel dapper van haar dat ze dit wil doen voor mensen die ze niet kent.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja als in Nederland de pleuris uitbreekt kun je bijna ook niet anders. Maar om als Nederlander in een totaal onbekende omgeving een gewapend conflict voeren als vrijwilliger is toch zeer zeer risicovol.
En dan mag je mij een lafaard vinden dat ik niet in de Oekrane wat Russen ga afschieten maar met giro 555 vind ik mijn bijdrage genoeg.
Nog niet, nee. Over 10 jaar is het mischien een ander verhaal maar ook de aanvals kant staat niet in stil, dergelijke ABM wapens zijn weer niet geschikt om kruisraketten te onderscheppen, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Mmmm jammer. Daar zit dus geen hoop in om te bluffen wat betreft dat.
Vreemde tweet. Oost-EU wil toch juist streng optreden door de navo?quote:
Nee, dit is gewoon een vrij gebruikelijke modus operandi op het internet. Je roept dat "Iedereen X riep en X niet uitgekomen' is, dus nu roep jij gewoon dat Y gaat gebeuren. Dat helemaal niet 'iedereen X riep' of dat er geen enkele relatie tussen X of Y zit lijkt daarbij dan verder niet relevant.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Gaat de NAVO ingrijpen?
het westen begint straks een vredesmissie in rusland, burgers beschermen tegen hun eigen overheid.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De oorlog verklaren is hopeloos ouderwets. Dat heeft Poetie ook niet gedaan. Je noemt zoiets 'een speciale militaire operatie' tegenwoordig
Het neerschieten van Russische vliegtuigen. Media zou dat er beter duidelijk bij zetten. Is veel duidelijker en concreter dan no-fly zone.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Star Wars bestaat nog steeds alleen heeft het nu een andere naam. Star Wars was officieel het SDI program en dat is nu het MDA programquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat valt tegen, dat is meer voor inkomend klein spul, zoals een C-Ram en andere anti-raket dingen, maar daarme hou je geen Interbalastic Missiles mee tegen, dat idee was er wel, was Starwars programma van Raegan.
Een stedentripje in de volksmond.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De oorlog verklaren is hopeloos ouderwets. Dat heeft Poetie ook niet gedaan. Je noemt zoiets 'een speciale militaire operatie' tegenwoordig
Reken maar dat Putin dat heeft gedaan, diplomatiek is het een grote schande als je dit doet, net zoals dat je eigenlijk wel een reden moet aanvoeren, daarom was VS boos op Japan en Pearl Harbor, maar achteraf is gebleken dat ze wel degelijk een verklaring hebben gestuurt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat de Russen die kerk willen bombarderen, laat staan dat ze daarmee gedreigd hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Poetin is boos dat Ukraine een eigen Orthodoxe kerk heeft, een kerk waarover hij in tegenstellen tot de Russische, geen macht heeft.
Dat gebeurt toch ook?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vreemde tweet. Oost-EU wil toch juist streng optreden door de navo?
Bang ofzo dat je uitgezonden gaat worden als militair? Continu die angst van jou om de Russen aan te pakken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wilde nog wel naar Krakau gaan dit voorjaar, maar dat sla ik nu maar even overquote:
Maar ze zijn tegen de no fly? Zelfs Duitse oppositieleider gebruikt dat woord.quote:
Ik vrees dat de enige scenario nog is dat de NATO probeert Rusland te overwegen die humanitaire corridors in te richten en burgers de kans te geven het land te ontvluchten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al dat gehits doet anders vermoeden. Er zijn best nog scenario's denkbaar waarin de NAVO er gewoon buiten blijft.
Bosni-Herzegovina was er blij mee om door Oostenrijk-Hongarije geannexeerd te zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:03 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een echte dictator
Oost-EU wil voornamelijk meer verdediging vanuit de NAVO. Een no-fly zone is in principe gewoon een oorlogsverklaring. Drie keer raden welke landen dan als eerste de sjaak zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het om hun eigen bescherming gaat ja, niet om die van Oekrane.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat het wel direct WO3 inluidt... Dus het is nogal een dingetje.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ze zijn tegen de no fly? Zelfs Duitse oppositieleider gebruikt dat woord.
Ah had ik moeten weten, volgens mij zijn er wel wat dingen, alleen vervelende is dat als er zo een raket doorheen glipt je alsnog de sjaak bentquote:
Waarom zijn we er zo van overtuigd dat het uitschakelen van Putin direct een einde aan deze crisis maakt?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik bedoel, als je toch WO3 start kan je net zo goed beginnen met een poging Poetin uit te schakelen
Hoezo WO3? Het wordt alleen in Oost-Europa uitgevochten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het wel direct WO3 inluidt... Dus het is nogal een dingetje.
Ik bedoel, als je toch WO3 start kan je net zo goed beginnen met een poging Poetin uit te schakelen
Nee, Japan publiceerde een oorlogsverklaring 7.5 uur na de aanval op Pearl Harbor, die is toendertijd in alle kranten in Japan afgedrukt maar was niet afgegeven voor de aanval op Pearlquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Reken maar dat Putin dat heeft gedaan, diplomatiek is het een grote schande als je dit doet, net zoals dat je eigenlijk wel een reden moet aanvoeren, daarom was VS boos op Japan en Pearl Harbor, maar achteraf is gebleken dat ze wel degelijk een verklaring hebben gestuurt.
Jij noemt dit een sisser????quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Spannend weekendje zo met deze ontwikkelingen. Toch heb ik het gevoel dat dit met een sisser af gaat lopen
Er wordt geen no fly zone ingesteld maar dat betekent toch niet dat er vanuit het Westen helemaal geen actie tegen Rusland ondernomen wordt?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ze zijn tegen de no fly? Zelfs Duitse oppositieleider gebruikt dat woord.
Geen idee maar zoals gezegd, het is wel een strijdpunt voor Poetin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat de Russen die kerk willen bombarderen, laat staan dat ze daarmee gedreigd hebben.
Sissende en rokende puinhopen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Spannend weekendje zo met deze ontwikkelingen. Toch heb ik het gevoel dat dit met een sisser af gaat lopen
Gaat het ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al dat gehits doet anders vermoeden. Er zijn best nog scenario's denkbaar waarin de NAVO er gewoon buiten blijft.
Bij welke heftigheid van deze oorlog zou je het 'met een sisser aflopen' willen noemen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dat zou een kleine edoch prima stap zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Rafael Mariano Grossi is een Argentijnse diplomaat.
Geen militaire actie. Wel economische. En men blijft Oekraine steunen met materieel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er wordt geen no fly zone ingesteld maar dat betekent toch niet dat er vanuit het Westen helemaal geen actie tegen Rusland ondernomen wordt?
Ten opzichte van wat nog kan komen wel ja.quote:
WO3 is helemaal geen feit. Dat denken wij allemaal. Maar het zou kunnen hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het wel direct WO3 inluidt... Dus het is nogal een dingetje.
De meeste oorlogen worden uiteindelijk beindigd aan de onderhandelingstafel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of doel je op de scenario's waarbij we op onze rug gaan liggen voor de grote Putin?
Ik zie niet in hoe het daar dan blijft. Rusland voelt zich dan genoodzaakt vliegvelden aan te vallen waar vandaan ze opstijgen gok ik, dus ook in andere landen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo WO3? Het wordt alleen in Oost-Europa uitgevochten.
Plus betrekkingen met Rusland compleet op z'n gat. Dat gaat decennia duren om te repareren lijkt me. Als dat ooit al lukt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef archito het volgende:
[..]
Bij welke heftigheid van deze oorlog zou je het 'met een sisser aflopen' willen noemen?
Als er duizenden militairen en burgers in Oekrane worden gedood maar het geen WW3 wordt?
In mijn ogen is het al veel te laat voor met een sisser aflopen, daarvoor zijn er nu al te veel oorlogsmisdaden gepleegd.
Zelensky begint (terecht) wanhopig te worden en dat is inderdaad aan zijn taalgebruik te merken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Overigens heb ik wel het idee dat Oekraine (Zelensky) de boel wat aanwakkert om de rest in beweging te krijgen.
Hoop dat onze leiders buiten de emotie blijven.
No fly zone komt waarschijnlijk neer op dat de russen in ukraine daarna rap geslacht worden. Lucht overmacht is zo ongeveer het enige wat de russen hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo WO3? Het wordt alleen in Oost-Europa uitgevochten.
Volgens mij is een paar jaar terug ontdekt dat hij wel verstuurt is maar dat er iets fout aan de VS zijde was gegaan, overigens hebben de Japanners een enorme blunder gemaakt met Pearl Harbour, ik begreep dat als ze gewoon het brandstof depot hadden geraakt ze pas echt pijn hadden gedaan: https://pearlharbor.org/p(...)hat-could-have-been/quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Japan publiceerde een oorlogsverklaring 7.5 uur na de aanval op Pearl Harbor, die is toendertijd in alle kranten in Japan afgedrukt maar was niet afgegeven voor de aanval op Pearl
Denk dat ze in Polen wel jeukende handen hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als het om hun eigen bescherming gaat ja, niet om die van Oekrane.
SAMP-T en PATRIOT wel dacht ik, maar weet er het fijne niet van.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Sorry, maar nee.
Er zijn zaken in ontwikkeling en er zijn tests geweest die een ICBM hebben neergehaald maar dat waren specifieke tests waarbij de origine en doel van de raket bekend waren. Er kan ooit een systeem komen wat ICBM's kan neerhalen voordat ze hun werk kunnen doen maar daar zijn we nog lang niet.
Met Turkse Materieel?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
Russische SU-25 uit de lucht gesschoten.
De helicopter die de piloot kwam redden is ook uit de lucht geschoten.
[ twitter ]
stingers have arrivedquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Kan je het hem kwalijk nemen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Overigens heb ik wel het idee dat Oekraine (Zelensky) de boel wat aanwakkert om de rest in beweging te krijgen.
Die Patriots misten destijds al de helft van Scutts en dat zijn nou niet echt intelligente rakettenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:43 schreef Makrelis het volgende:
[..]
SAMP-T en PATRIOT wel dacht ik, maar weet er het fijne niet van.
Nope, ze hebben in Oekrane ook niks meer te verliezen ondertussen.quote:
Het is toch al oorlog... Het westen wordt totaal niet serieus genomen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar die vechten voor hetgeen ze daar hebben opgebouwd. Niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Is ze zo anders dan ouders in Oekraine dan? Veel vrouwen en vooral mannen die vechten daar zijn ook gewoon ouder. Veel kinderen daar gaan ook ouders verliezen.
Duizenden? Was het maar zo positief.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef archito het volgende:
[..]
Bij welke heftigheid van deze oorlog zou je het 'met een sisser aflopen' willen noemen?
Als er duizenden militairen en burgers in Oekrane worden gedood maar het geen WW3 wordt?
In mijn ogen is het al veel te laat voor met een sisser aflopen, daarvoor zijn er nu al te veel oorlogsmisdaden gepleegd.
Zo streng vind ik de maatregel niet:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jammer. Juist de academische wereld kan een katalysator zijn voor een tegenluid en verandering in deze oorlog. Daar zul je zonder twijfel veel Russen vinden die het absoluut niet eens zijn met de huidige situatie. Ik denk ook dat je Russische wetenschappers en intellectuelen zo stukken kwetsbaarder maakt.
Ten slotte is het ook wel enigszins ironisch dat de westerse academische wereld het heeft over een 'aanval op vrijheid en democratie'. In het westen is het juist radicaal gedachtegoed uit deze contreien dat al tijden aan de vrijheid hier probeert in te perken. Iedereen die een afvallige menig heeft wordt ontslagen of gecanceld.
Inclusief verificatie, netjes.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Klopt, maar het a priori afwijzen van mensen, in dit geval omdat ze Russisch zijn, lijkt me zeer onwenselijk. Neigt een beetje naar dat Vierdaagse geneuzel...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo streng vind ik de maatregel niet:
''Studenten, docenten en onderzoekers uit die landen die in Nederland zijn, mogen blijven.''
Maar goed. De Russen hier wel toelaten en onze kennis en expertise mee naar Rusland laten nemen is ook niet bepaald slim in oorlogstijd.
Meerdere keren opgewaardeerd na de golfoorlog om de trefzekerheid te vergroten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die Patriots misten destijds al de helft van Scutts en dat zijn nou niet echt intelligente raketten
Volgens mij was het ook een stukje marketing omdat die Patriots daar eigenlijk niet voor bedoeld waren.
*bibbert*quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:51 schreef crystal_meth het volgende:
Begint:
Jens een beetje buiten adem.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, maar het a priori afwijzen van mensen, in dit geval omdat ze Russisch zijn, lijkt me zeer onwenselijk.
Onzin.quote:
Geef mensen nou niet onnodig een hartaanvalquote:
Die keutel glijdt de keel van Zelanskyy in.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
NAVO trekt keutel in dus en Oekrane wordt geofferd.
Yes. RIP Oekraine. Zoals verwachtquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
NAVO heeft - sinds dat Rusland is binnengevallen - toch nooit gezegd dat ze mee zou gaan knokken?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
proberen de economie op peil te houdenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Welke keutel?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Kortom, Oekraine wordt opgeofferd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
NAVO heeft - sinds dat Rusland is binnengevallen - toch nooit gezegd dat ze mee zou gaan knokken?
Feitelijk bedoelen ze dat de Russische luchtmacht gestopt moet worden in het bombarderen van doelen en het beschermen van de grondtroepen. Dus dat wij ons gaan mengen in de oorlog.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Speaking of which, ik denk dat het wel waard is om eerst te kijken wat economische sancties gaan doen in Rusland, voordat we gaan nadenken over iets militairs.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
proberen de economie op peil te houden
Aanval op Zweden en Finland (die er niet gaat komen), zullen ze waarschijnlijk dus niet accepteren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Perox het volgende:
Zweden en Finland worden nu rechtstreeks betrokken bij NATO efforts. Dat is wel een waarschuwing.
Geeft mij beetje LOTR gevoel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef crystal_meth het volgende:
NATO is defensive alliance, we are not part of this conflict...
Dat is gelul - Oekrane is geen lid van NATO. Kan dus ook niet opgeofferd worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:57 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom, Oekraine wordt opgeofferd.
Tenzij ze zich er aan houdenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het neerschieten van Russische vliegtuigen. Media zou dat er beter duidelijk bij zetten. Is veel duidelijker en concreter dan no-fly zone.
Nee, maar hier trekken ze de lijn nog een keer en geven daarmee de facto Oekrane op.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
NAVO heeft - sinds dat Rusland is binnengevallen - toch nooit gezegd dat ze mee zou gaan knokken?
En daarvan werd indertijd vastgesteld dat de techniek er gewoon niet was. Ik heb geen idee of dat nu nog steeds zo is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat valt tegen, dat is meer voor inkomend klein spul, zoals een C-Ram en andere anti-raket dingen, maar daarme hou je geen Interbalastic Missiles mee tegen, dat idee was er wel, was Starwars programma van Raegan.
Als je het zo wilt noemen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:57 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom, Oekraine wordt opgeofferd.
Tolkien zijn mythologie is dan ook geinspireerd door de eerste twee wereldoorlogen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Geeft mij beetje LOTR gevoel.
Treebeard: "This is not our war." Merry: "But your part of this world! Aren't you?"
We moeten ze foppen en richting Isengard laten lopen!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Treebeard: "This is not our war." Merry: "But your part of this world! Aren't you?"
Vergeet ook niet dat China (en wellicht ook de russen) die nieuwe soort raketten hebben. Onlangs had China daar nog de VS mee verrast.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
En daarvan werd indertijd vastgesteld dat de techniek er gewoon niet was. Ik heb geen idee of dat nu nog steeds zo is.
En hard gezegd, heb ik dat liever dat dat wij gaan meeknokken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wat is het anders? Het is of WO3, of Oekraine opofferen. Laatste gebeurd zoals verwacht
De aanval op Oekrane wordt ook niet geaccepteerd maar we gaan er niet om vechten. Of dat om Finland en Zweden wel zou gebeuren durf ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aanval op Zweden en Finland (die er niet gaat komen), zullen ze waarschijnlijk dus niet accepteren.
Correct. Steun maar geen militair ingrijpen is tot nu toe altijd de positie geweestquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kan toch niks opofferen wat je niet hebt?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wat is het anders? Het is of WO3, of Oekraine opofferen. Laatste gebeurd zoals verwacht
En je mag je afvragen terug naar business as usual nog wel in ons belang is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Plus betrekkingen met Rusland compleet op z'n gat. Dat gaat decennia duren om te repareren lijkt me. Als dat ooit al lukt.
Geen idee, maakt ook niet zoveel uit hoe je het wel of niet noemt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee dat klopt totaal niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tolkien zijn mythologie is dan ook geinspireerd door de eerste twee wereldoorlogen.
Die landen zijn niet te vergelijken met Oekrane.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De aanval op Oekrane wordt ook niet geaccepteerd maar we gaan er niet om vechten. Of dat om Finland en Zweden wel zou gebeuren durf ik te betwijfelen.
De vrijheid en zelfbeschikking die het Oekraense volk heeft worden opgeofferd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan toch niks opofferen wat je niet hebt?
Ik denk dat er geknokt gaat worden als Finland binnen wordt gevallen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De aanval op Oekrane wordt ook niet geaccepteerd maar we gaan er niet om vechten. Of dat om Finland en Zweden wel zou gebeuren durf ik te betwijfelen.
Niet als WO3 in een nucleaire oorlog eindigt. Die kans is er wel. Dan is het gewoon klaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En hard gezegd, heb ik dat liever dat dat wij gaan meeknokken.
Ja. Ik denk dat er op het forum hier niet nog 3 mensen zijn met meer ervaring. Waarschijnlijk heb ik het meeste kennis en ervaring over dit soort dingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Spreek je nu weer uit die onbegrensde schat van ervaring van je?
Ownee! Dit is tegen het zere been van Poetin! Snel, buigen en zo snel mogelijk deze landen opofferen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Perox het volgende:
Zweden en Finland worden nu rechtstreeks betrokken bij NATO efforts. Dat is wel een waarschuwing.
Ik zie wel een verband tussen het defensieve karakter van de NAVO en Tolkien inderdaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt totaal niet.
Zijn mythologie is gebaseerd op eeuwenoude Europese folklore en mythologie.
Rusland vind al heel lang dat het min of meer recht heeft op Finland. Die twee landen hebben een uiterst ingewikkelde geschiedenis met elkaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die landen zijn niet te vergelijken met Oekrane.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:43 schreef Makrelis het volgende:
SAMP-T en PATRIOT wel dacht ik, maar weet er het fijne niet van.
We hebben ondertussen de PAC-3 missile (Patriot) en die is gemaakt om ballistic missiles uit de lucht te halen. Echter is de Patriot voor de short range/ tactical ballistic missiles zoals de SS-21, 26 etc. Als je ICBM's uit de lucht wil knallen moet je aan de THAAD, SM-3 etc. denken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:45 schreef raptorix het volgende:
Die Patriots misten destijds al de helft van Scutts en dat zijn nou niet echt intelligente raketten
Volgens mij was het ook een stukje marketing omdat die Patriots daar eigenlijk niet voor bedoeld waren.
Offtopic, maar toch even mijn gelijk halen:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt totaal niet.
Zijn mythologie is gebaseerd op eeuwenoude Europese folklore en mythologie.
quote:Tolkien stated, too, that he had been influenced by his childhood experiences of the English countryside of Worcestershire near Sarehole Mill, and its urbanisation by the growth of Birmingham,[T 10] and his personal experience of fighting in the trenches of the First World War.[31] Moreover, the militarization and industrialization inspired the character of Sauron and his forces. The Orcs represented the worst of it as workers that have been tortured and brutalized by the war and industry.[32]
Het gaat toch wel WO3 worden, of in ieder geval een strijd tussen Rusland en de NAVO. Tenzij Poetin het loodje legt voordat hij Estland, Polen of Letland aanvalt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja dat heeft ie notabene zelf gezegd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.
Toen arme Treebeard dat gekapte bos ontdekte...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Inderdaad. We gaan helemaal niet terug naar business as usual. De wereld is veranderd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
En je mag je afvragen terug naar business as usual nog wel in ons belang is.
Watte?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Ulx het volgende:
Rusland pakt de MSM aan.
[ twitter ]
Is het terecht dat de liegende pers gestraft wordt?
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Welke keutel, NATO is in principe niet gemachtigt om te gaan helpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Klopt hij heeft in WO1 gevochten maar het was nooit zijn bedoeling om die ervaringen in zijn boeken te verwerken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.
De kans dat ik die kant op moet als het losbarst is erg klein om verschillende redenen. Misschien is jouw kans nog groter.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bang ofzo dat je uitgezonden gaat worden als militair? Continu die angst van jou om de Russen aan te pakken.
Jij bent toch militair geworden voor dit soort sitauties?
Kost je wel een hele dag als je de extended versies doetquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.
Lol.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat er op het forum hier niet nog 3 mensen zijn met meer ervaring. Waarschijnlijk heb ik het meeste kennis en ervaring over dit soort dingen.
Doe je ding.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.
huhquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tolkien zijn mythologie is dan ook geinspireerd door de eerste twee wereldoorlogen.
Alleen persberichten mogen worden overgenomen, de rest is fake newsquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Ulx het volgende:
Rusland pakt de MSM aan.
[ twitter ]
Scheelt dat ik kerona heb.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kost je wel een hele dag als je de extended versies doet
Thierry is zojuist klaar gekomen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Ulx het volgende:
Rusland pakt de MSM aan.
[ twitter ]
Ervaring met 'lastige' vrouwen? Dat geloof ik direct.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat er op het forum hier niet nog 3 mensen zijn met meer ervaring. Waarschijnlijk heb ik het meeste kennis en ervaring over dit soort dingen.
Als we zo blijven denken, staan we ook te weifelen op het moment dat Poetin de Baltische staten binnenvalt,quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee, maakt ook niet zoveel uit hoe je het wel of niet noemt.
Dat is de afweging ja. Een grootschalig conflict met kernwapens gaat waarschijnlijk veel meer slachtoffers opleveren dan er in Oekrane ooit gaan vallen.
Laten we even het Oekranescenario gebruiken: Rusland gaat na dit conflict een troepenmacht opbouwen in de buurt van de Finse grens. Voor 'oefeningen' uiteraard. Er komen weer allerlei beschuldigingen vanuit het Kremlin richting Finland, die verzinnen wel weer wat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat er geknokt gaat worden als Finland binnen wordt gevallen.
Hoezo ik? Jij wordt toch betaald om Nederland te beschermen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
De kans dat ik die kant op moet als het losbarst is erg klein om verschillende redenen. Misschien is jouw kans nog groter.
Wel veel nderschat ik de algehele hoeveelheid ellende niet die escalatie met zich mee kan brengen.
Het verschil met Oekrane is dat er in Finland amper Russen wonen, er wordt geen Russisch gesproken, Finland hoort al meer dan 100 jaar niet meer bij Rusland en is EU lid. Gewoon niet te vergelijken met Oekrane.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
nd al heel lang dat het min of meer recht heeft op Finland. Die twee landen heb
Moet jij niet in een potje gaan rukken dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt geen gelijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Offtopic, maar toch even mijn gelijk halen:
https://en.wikipedia.org/(...)Concept_and_creation
[..]
Ik heb van de trumpisten en het FvD/PVV volk geleerd dat de MSM liegt. Ik vroeg me af of ze vinden dat Poetin gelijk heeft dat hij daar een eind aan maakt.quote:
Maar niet van de NAVO, in Europa zal het huis te klein zijn als het gebeurt, maar Amerika zal niet staan te springen om zich voor deze 2 landen in een direct conflict te mengen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso zijn Finland en Zweden een heel ander verhaal aangezien ze lid zijn van de EU.
Door carnaval?quote:
En toch is Oekrane het allerbelangrijkste van al die landen voor Putin. Dat is het kroonjuweel. Die andere landen lijken niet essentieel voor hem, iig niet op korte termijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Rusland vind al heel lang dat het min of meer recht heeft op Finland. Die twee landen hebben een uiterst ingewikkelde geschiedenis met elkaar.
In principe moeten we militair ingrijpen als hij Finland aanvalt. Niet via de NAVO, maar via de EU.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Laten we even het Oekranescenario gebruiken: Rusland gaat na dit conflict een troepenmacht opbouwen in de buurt van de Finse grens. Voor 'oefeningen' uiteraard. Er komen weer allerlei beschuldigingen vanuit het Kremlin richting Finland, die verzinnen wel weer wat.
Gaan wij als NAVO dan daar troepen stationeren? Ik zie dat niet gebeuren. Als je dat niet doet, dan is het gewoon weer wachten totdat Poetie de grens over gaat steken en nog eens zijn nucleaire dreigement herhaalt.
Gaan wij dan ons toch daar mee bemoeien of denken we:"meh, Finland, altijd al rare snuiters geweest....".
Ik zie het niet snel gebeuren dat we daar iets mee gaan doen. Gelukkig zie ik het ook niet snel gebeuren dat Rusland Finland bovenaan zijn prioriteitenlijstje zet, die hebben nog genoeg voormalige sovjetgebieden waar ze hun aandacht op willen richten.
Je zit al vroeg aan het bier?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb van de trumpisten en het FvD/PVV volk geleerd dat de MSM liegt. Ik vroeg me af of ze vinden dat Poetin gelijk heeft dat hij daar een eind aan maakt.
Ik vermoed dat er ook flink wat NATO troepen aan de grens gaan liggen als "oefening", je kunt die moeilijk afknallen als Rusland, overigens denk ik dat Rusland helemaal niks gaat proberen tegen Finland, dat gaat veel pijn doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Laten we even het Oekranescenario gebruiken: Rusland gaat na dit conflict een troepenmacht opbouwen in de buurt van de Finse grens. Voor 'oefeningen' uiteraard. Er komen weer allerlei beschuldigingen vanuit het Kremlin richting Finland, die verzinnen wel weer wat.
Gaan wij als NAVO dan daar troepen stationeren? Ik zie dat niet gebeuren. Als je dat niet doet, dan is het gewoon weer wachten totdat Poetie de grens over gaat steken en nog eens zijn nucleaire dreigement herhaalt.
Gaan wij dan ons toch daar mee bemoeien of denken we:"meh, Finland, altijd al rare snuiters geweest....".
Ik zie het niet snel gebeuren dat we daar iets mee gaan doen. Gelukkig zie ik het ook niet snel gebeuren dat Rusland Finland bovenaan zijn prioriteitenlijstje zet, die hebben nog genoeg voormalige sovjetgebieden waar ze hun aandacht op willen richten.
Heeft het met de grondstoffen te maken?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En toch is Oekrane het allerbelangrijkste van al die landen voor Putin. Dat is het kroonjuweel. Die andere landen lijken niet essentieel voor hem, iig niet op korte termijn.
Je zag ook bij dat gelekte nieuwsbericht dat victorie claimde van verschillende staatsmedia een paar dagen na het begin van de invasie dat als Oekrane binnen is dat dan het oude rijk hersteld is en de oppermacht van het westen gebroken is. Niet dat dat pas zo is als Finland en de Baltische staten er weer bij zijn.
Dat gaat hij nooit aanvallen. Veel realistischer is het dat het in de Oekrane stapje-voor-stapje escaleert, bijvoorbeeld doordat Polen ook piloten gaat inzetten, dat die dan neergehaald worden, dat ze gaan opstijgen vanaf een Pools vliegveld, dat dat dan weer als aanvalsdoel wordt , te cetera.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat toch wel WO3 worden, of in ieder geval een strijd tussen Rusland en de NAVO. Tenzij Poetin het loodje legt voordat hij Estland, Polen of Letland aanvalt.
... but we will provide military support to Ukraine. Dat rijmt niet. En ik denk dat Poetin daar hetzelfde over denkt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef crystal_meth het volgende:
NATO is defensive alliance, we are not part of this conflict...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |