Ik zie wel een verband tussen het defensieve karakter van de NAVO en Tolkien inderdaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Geeft mij beetje LOTR gevoel.
Treebeard: "This is not our war." Merry: "But your part of this world! Aren't you?"
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt totaal niet.
Zijn mythologie is gebaseerd op eeuwenoude Europese folklore en mythologie.
Rusland vind al heel lang dat het min of meer recht heeft op Finland. Die twee landen hebben een uiterst ingewikkelde geschiedenis met elkaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die landen zijn niet te vergelijken met Oekrane.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:43 schreef Makrelis het volgende:
SAMP-T en PATRIOT wel dacht ik, maar weet er het fijne niet van.
We hebben ondertussen de PAC-3 missile (Patriot) en die is gemaakt om ballistic missiles uit de lucht te halen. Echter is de Patriot voor de short range/ tactical ballistic missiles zoals de SS-21, 26 etc. Als je ICBM's uit de lucht wil knallen moet je aan de THAAD, SM-3 etc. denken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:45 schreef raptorix het volgende:
Die Patriots misten destijds al de helft van Scutts en dat zijn nou niet echt intelligente raketten
Volgens mij was het ook een stukje marketing omdat die Patriots daar eigenlijk niet voor bedoeld waren.
Offtopic, maar toch even mijn gelijk halen:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt totaal niet.
Zijn mythologie is gebaseerd op eeuwenoude Europese folklore en mythologie.
quote:Tolkien stated, too, that he had been influenced by his childhood experiences of the English countryside of Worcestershire near Sarehole Mill, and its urbanisation by the growth of Birmingham,[T 10] and his personal experience of fighting in the trenches of the First World War.[31] Moreover, the militarization and industrialization inspired the character of Sauron and his forces. The Orcs represented the worst of it as workers that have been tortured and brutalized by the war and industry.[32]
Ja.quote:
Het gaat toch wel WO3 worden, of in ieder geval een strijd tussen Rusland en de NAVO. Tenzij Poetin het loodje legt voordat hij Estland, Polen of Letland aanvalt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wat is het anders? Het is of WO3, of Oekraine opofferen. Laatste gebeurd zoals verwacht
Ja dat heeft ie notabene zelf gezegd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.
Toen arme Treebeard dat gekapte bos ontdekte...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Treebeard: "This is not our war." Merry: "But your part of this world! Aren't you?"
Inderdaad. We gaan helemaal niet terug naar business as usual. De wereld is veranderd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
En je mag je afvragen terug naar business as usual nog wel in ons belang is.
Watte?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Ulx het volgende:
Rusland pakt de MSM aan.
[ twitter ]
Is het terecht dat de liegende pers gestraft wordt?
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Welke keutel, NATO is in principe niet gemachtigt om te gaan helpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
NAVO trekt keutel in dus en Oekrane wordt geofferd.
Klopt hij heeft in WO1 gevochten maar het was nooit zijn bedoeling om die ervaringen in zijn boeken te verwerken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.
De kans dat ik die kant op moet als het losbarst is erg klein om verschillende redenen. Misschien is jouw kans nog groter.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bang ofzo dat je uitgezonden gaat worden als militair? Continu die angst van jou om de Russen aan te pakken.
Jij bent toch militair geworden voor dit soort sitauties?
Kost je wel een hele dag als je de extended versies doetquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.
Lol.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat er op het forum hier niet nog 3 mensen zijn met meer ervaring. Waarschijnlijk heb ik het meeste kennis en ervaring over dit soort dingen.
Doe je ding.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |