WO3 is helemaal geen feit. Dat denken wij allemaal. Maar het zou kunnen hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het wel direct WO3 inluidt... Dus het is nogal een dingetje.
Ik bedoel, als je toch WO3 start kan je net zo goed beginnen met een poging Poetin uit te schakelen
De meeste oorlogen worden uiteindelijk beëindigd aan de onderhandelingstafel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of doel je op de scenario's waarbij we op onze rug gaan liggen voor de grote Putin?
Ik zie niet in hoe het daar dan blijft. Rusland voelt zich dan genoodzaakt vliegvelden aan te vallen waar vandaan ze opstijgen gok ik, dus ook in andere landen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo WO3? Het wordt alleen in Oost-Europa uitgevochten.
Plus betrekkingen met Rusland compleet op z'n gat. Dat gaat decennia duren om te repareren lijkt me. Als dat ooit al lukt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef archito het volgende:
[..]
Bij welke heftigheid van deze oorlog zou je het 'met een sisser aflopen' willen noemen?
Als er duizenden militairen en burgers in Oekraïne worden gedood maar het geen WW3 wordt?
In mijn ogen is het al veel te laat voor met een sisser aflopen, daarvoor zijn er nu al te veel oorlogsmisdaden gepleegd.
Zelensky begint (terecht) wanhopig te worden en dat is inderdaad aan zijn taalgebruik te merken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Overigens heb ik wel het idee dat Oekraine (Zelensky) de boel wat aanwakkert om de rest in beweging te krijgen.
Hoop dat onze leiders buiten de emotie blijven.
No fly zone komt waarschijnlijk neer op dat de russen in ukraine daarna rap geslacht worden. Lucht overmacht is zo ongeveer het enige wat de russen hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo WO3? Het wordt alleen in Oost-Europa uitgevochten.
Volgens mij is een paar jaar terug ontdekt dat hij wel verstuurt is maar dat er iets fout aan de VS zijde was gegaan, overigens hebben de Japanners een enorme blunder gemaakt met Pearl Harbour, ik begreep dat als ze gewoon het brandstof depot hadden geraakt ze pas echt pijn hadden gedaan: https://pearlharbor.org/p(...)hat-could-have-been/quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Japan publiceerde een oorlogsverklaring 7.5 uur na de aanval op Pearl Harbor, die is toendertijd in alle kranten in Japan afgedrukt maar was niet afgegeven voor de aanval op Pearl
Denk dat ze in Polen wel jeukende handen hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als het om hun eigen bescherming gaat ja, niet om die van Oekraïne.
SAMP-T en PATRIOT wel dacht ik, maar weet er het fijne niet van.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Sorry, maar nee.
Er zijn zaken in ontwikkeling en er zijn tests geweest die een ICBM hebben neergehaald maar dat waren specifieke tests waarbij de origine en doel van de raket bekend waren. Er kan ooit een systeem komen wat ICBM's kan neerhalen voordat ze hun werk kunnen doen maar daar zijn we nog lang niet.
Met Turkse Materieel?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
Russische SU-25 uit de lucht gesschoten.
De helicopter die de piloot kwam redden is ook uit de lucht geschoten.
[ twitter ]
stingers have arrivedquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Kan je het hem kwalijk nemen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Overigens heb ik wel het idee dat Oekraine (Zelensky) de boel wat aanwakkert om de rest in beweging te krijgen.
Die Patriots misten destijds al de helft van Scutts en dat zijn nou niet echt intelligente rakettenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:43 schreef Makrelis het volgende:
[..]
SAMP-T en PATRIOT wel dacht ik, maar weet er het fijne niet van.
Nope, ze hebben in Oekraïne ook niks meer te verliezen ondertussen.quote:
Het is toch al oorlog... Het westen wordt totaal niet serieus genomen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar gewoon heel graag oorlog, want dat is onvermijdelijk in dit scenario.
Je bent allesbehalve “behoorlijkkritisch” maar juist heel eenvoudig op te zwepen en voor een karretje te spannen. Denk er eens over je usernaam te veranderen.
Ja, maar die vechten voor hetgeen ze daar hebben opgebouwd. Niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Is ze zo anders dan ouders in Oekraine dan? Veel vrouwen en vooral mannen die vechten daar zijn ook gewoon ouder. Veel kinderen daar gaan ook ouders verliezen.
Duizenden? Was het maar zo positief.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef archito het volgende:
[..]
Bij welke heftigheid van deze oorlog zou je het 'met een sisser aflopen' willen noemen?
Als er duizenden militairen en burgers in Oekraïne worden gedood maar het geen WW3 wordt?
In mijn ogen is het al veel te laat voor met een sisser aflopen, daarvoor zijn er nu al te veel oorlogsmisdaden gepleegd.
Zo streng vind ik de maatregel niet:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jammer. Juist de academische wereld kan een katalysator zijn voor een tegenluid en verandering in deze oorlog. Daar zul je zonder twijfel veel Russen vinden die het absoluut niet eens zijn met de huidige situatie. Ik denk ook dat je Russische wetenschappers en intellectuelen zo stukken kwetsbaarder maakt.
Ten slotte is het ook wel enigszins ironisch dat de westerse academische wereld het heeft over een 'aanval op vrijheid en democratie'. In het westen is het juist radicaal gedachtegoed uit deze contreien dat al tijden aan de vrijheid hier probeert in te perken. Iedereen die een afvallige menig heeft wordt ontslagen of gecanceld.
Inclusief verificatie, netjes.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Klopt, maar het a priori afwijzen van mensen, in dit geval omdat ze Russisch zijn, lijkt me zeer onwenselijk. Neigt een beetje naar dat Vierdaagse geneuzel...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo streng vind ik de maatregel niet:
''Studenten, docenten en onderzoekers uit die landen die in Nederland zijn, mogen blijven.''
Maar goed. De Russen hier wel toelaten en onze kennis en expertise mee naar Rusland laten nemen is ook niet bepaald slim in oorlogstijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |