Ik zie wel een verband tussen het defensieve karakter van de NAVO en Tolkien inderdaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Geeft mij beetje LOTR gevoel.
Treebeard: "This is not our war." Merry: "But your part of this world! Aren't you?"
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt totaal niet.
Zijn mythologie is gebaseerd op eeuwenoude Europese folklore en mythologie.
Rusland vind al heel lang dat het min of meer recht heeft op Finland. Die twee landen hebben een uiterst ingewikkelde geschiedenis met elkaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die landen zijn niet te vergelijken met Oekrane.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:43 schreef Makrelis het volgende:
SAMP-T en PATRIOT wel dacht ik, maar weet er het fijne niet van.
We hebben ondertussen de PAC-3 missile (Patriot) en die is gemaakt om ballistic missiles uit de lucht te halen. Echter is de Patriot voor de short range/ tactical ballistic missiles zoals de SS-21, 26 etc. Als je ICBM's uit de lucht wil knallen moet je aan de THAAD, SM-3 etc. denken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:45 schreef raptorix het volgende:
Die Patriots misten destijds al de helft van Scutts en dat zijn nou niet echt intelligente raketten
Volgens mij was het ook een stukje marketing omdat die Patriots daar eigenlijk niet voor bedoeld waren.
Offtopic, maar toch even mijn gelijk halen:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt totaal niet.
Zijn mythologie is gebaseerd op eeuwenoude Europese folklore en mythologie.
quote:Tolkien stated, too, that he had been influenced by his childhood experiences of the English countryside of Worcestershire near Sarehole Mill, and its urbanisation by the growth of Birmingham,[T 10] and his personal experience of fighting in the trenches of the First World War.[31] Moreover, the militarization and industrialization inspired the character of Sauron and his forces. The Orcs represented the worst of it as workers that have been tortured and brutalized by the war and industry.[32]
Ja.quote:
Het gaat toch wel WO3 worden, of in ieder geval een strijd tussen Rusland en de NAVO. Tenzij Poetin het loodje legt voordat hij Estland, Polen of Letland aanvalt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wat is het anders? Het is of WO3, of Oekraine opofferen. Laatste gebeurd zoals verwacht
Ja dat heeft ie notabene zelf gezegd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.
Toen arme Treebeard dat gekapte bos ontdekte...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Treebeard: "This is not our war." Merry: "But your part of this world! Aren't you?"
Inderdaad. We gaan helemaal niet terug naar business as usual. De wereld is veranderd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
En je mag je afvragen terug naar business as usual nog wel in ons belang is.
Watte?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Ulx het volgende:
Rusland pakt de MSM aan.
[ twitter ]
Is het terecht dat de liegende pers gestraft wordt?
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Welke keutel, NATO is in principe niet gemachtigt om te gaan helpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
NAVO trekt keutel in dus en Oekrane wordt geofferd.
Klopt hij heeft in WO1 gevochten maar het was nooit zijn bedoeling om die ervaringen in zijn boeken te verwerken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.
De kans dat ik die kant op moet als het losbarst is erg klein om verschillende redenen. Misschien is jouw kans nog groter.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bang ofzo dat je uitgezonden gaat worden als militair? Continu die angst van jou om de Russen aan te pakken.
Jij bent toch militair geworden voor dit soort sitauties?
Kost je wel een hele dag als je de extended versies doetquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.
Lol.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat er op het forum hier niet nog 3 mensen zijn met meer ervaring. Waarschijnlijk heb ik het meeste kennis en ervaring over dit soort dingen.
Doe je ding.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.
huhquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tolkien zijn mythologie is dan ook geinspireerd door de eerste twee wereldoorlogen.
Alleen persberichten mogen worden overgenomen, de rest is fake newsquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Ulx het volgende:
Rusland pakt de MSM aan.
[ twitter ]
Scheelt dat ik kerona heb.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kost je wel een hele dag als je de extended versies doet
Thierry is zojuist klaar gekomen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Ulx het volgende:
Rusland pakt de MSM aan.
[ twitter ]
Ervaring met 'lastige' vrouwen? Dat geloof ik direct.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat er op het forum hier niet nog 3 mensen zijn met meer ervaring. Waarschijnlijk heb ik het meeste kennis en ervaring over dit soort dingen.
Als we zo blijven denken, staan we ook te weifelen op het moment dat Poetin de Baltische staten binnenvalt,quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee, maakt ook niet zoveel uit hoe je het wel of niet noemt.
Dat is de afweging ja. Een grootschalig conflict met kernwapens gaat waarschijnlijk veel meer slachtoffers opleveren dan er in Oekrane ooit gaan vallen.
Laten we even het Oekranescenario gebruiken: Rusland gaat na dit conflict een troepenmacht opbouwen in de buurt van de Finse grens. Voor 'oefeningen' uiteraard. Er komen weer allerlei beschuldigingen vanuit het Kremlin richting Finland, die verzinnen wel weer wat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat er geknokt gaat worden als Finland binnen wordt gevallen.
Hoezo ik? Jij wordt toch betaald om Nederland te beschermen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
De kans dat ik die kant op moet als het losbarst is erg klein om verschillende redenen. Misschien is jouw kans nog groter.
Wel veel nderschat ik de algehele hoeveelheid ellende niet die escalatie met zich mee kan brengen.
Het verschil met Oekrane is dat er in Finland amper Russen wonen, er wordt geen Russisch gesproken, Finland hoort al meer dan 100 jaar niet meer bij Rusland en is EU lid. Gewoon niet te vergelijken met Oekrane.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
nd al heel lang dat het min of meer recht heeft op Finland. Die twee landen heb
Moet jij niet in een potje gaan rukken dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt geen gelijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Offtopic, maar toch even mijn gelijk halen:
https://en.wikipedia.org/(...)Concept_and_creation
[..]
Ik heb van de trumpisten en het FvD/PVV volk geleerd dat de MSM liegt. Ik vroeg me af of ze vinden dat Poetin gelijk heeft dat hij daar een eind aan maakt.quote:
Maar niet van de NAVO, in Europa zal het huis te klein zijn als het gebeurt, maar Amerika zal niet staan te springen om zich voor deze 2 landen in een direct conflict te mengen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso zijn Finland en Zweden een heel ander verhaal aangezien ze lid zijn van de EU.
Door carnaval?quote:
En toch is Oekrane het allerbelangrijkste van al die landen voor Putin. Dat is het kroonjuweel. Die andere landen lijken niet essentieel voor hem, iig niet op korte termijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Rusland vind al heel lang dat het min of meer recht heeft op Finland. Die twee landen hebben een uiterst ingewikkelde geschiedenis met elkaar.
In principe moeten we militair ingrijpen als hij Finland aanvalt. Niet via de NAVO, maar via de EU.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Laten we even het Oekranescenario gebruiken: Rusland gaat na dit conflict een troepenmacht opbouwen in de buurt van de Finse grens. Voor 'oefeningen' uiteraard. Er komen weer allerlei beschuldigingen vanuit het Kremlin richting Finland, die verzinnen wel weer wat.
Gaan wij als NAVO dan daar troepen stationeren? Ik zie dat niet gebeuren. Als je dat niet doet, dan is het gewoon weer wachten totdat Poetie de grens over gaat steken en nog eens zijn nucleaire dreigement herhaalt.
Gaan wij dan ons toch daar mee bemoeien of denken we:"meh, Finland, altijd al rare snuiters geweest....".
Ik zie het niet snel gebeuren dat we daar iets mee gaan doen. Gelukkig zie ik het ook niet snel gebeuren dat Rusland Finland bovenaan zijn prioriteitenlijstje zet, die hebben nog genoeg voormalige sovjetgebieden waar ze hun aandacht op willen richten.
Je zit al vroeg aan het bier?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb van de trumpisten en het FvD/PVV volk geleerd dat de MSM liegt. Ik vroeg me af of ze vinden dat Poetin gelijk heeft dat hij daar een eind aan maakt.
Ik vermoed dat er ook flink wat NATO troepen aan de grens gaan liggen als "oefening", je kunt die moeilijk afknallen als Rusland, overigens denk ik dat Rusland helemaal niks gaat proberen tegen Finland, dat gaat veel pijn doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Laten we even het Oekranescenario gebruiken: Rusland gaat na dit conflict een troepenmacht opbouwen in de buurt van de Finse grens. Voor 'oefeningen' uiteraard. Er komen weer allerlei beschuldigingen vanuit het Kremlin richting Finland, die verzinnen wel weer wat.
Gaan wij als NAVO dan daar troepen stationeren? Ik zie dat niet gebeuren. Als je dat niet doet, dan is het gewoon weer wachten totdat Poetie de grens over gaat steken en nog eens zijn nucleaire dreigement herhaalt.
Gaan wij dan ons toch daar mee bemoeien of denken we:"meh, Finland, altijd al rare snuiters geweest....".
Ik zie het niet snel gebeuren dat we daar iets mee gaan doen. Gelukkig zie ik het ook niet snel gebeuren dat Rusland Finland bovenaan zijn prioriteitenlijstje zet, die hebben nog genoeg voormalige sovjetgebieden waar ze hun aandacht op willen richten.
Heeft het met de grondstoffen te maken?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En toch is Oekrane het allerbelangrijkste van al die landen voor Putin. Dat is het kroonjuweel. Die andere landen lijken niet essentieel voor hem, iig niet op korte termijn.
Je zag ook bij dat gelekte nieuwsbericht dat victorie claimde van verschillende staatsmedia een paar dagen na het begin van de invasie dat als Oekrane binnen is dat dan het oude rijk hersteld is en de oppermacht van het westen gebroken is. Niet dat dat pas zo is als Finland en de Baltische staten er weer bij zijn.
Dat gaat hij nooit aanvallen. Veel realistischer is het dat het in de Oekrane stapje-voor-stapje escaleert, bijvoorbeeld doordat Polen ook piloten gaat inzetten, dat die dan neergehaald worden, dat ze gaan opstijgen vanaf een Pools vliegveld, dat dat dan weer als aanvalsdoel wordt , te cetera.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat toch wel WO3 worden, of in ieder geval een strijd tussen Rusland en de NAVO. Tenzij Poetin het loodje legt voordat hij Estland, Polen of Letland aanvalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |