Dit ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heeft niets met ballen te maken, lijkt me meer aandachts hoeren, ik zie wel als ze echt zit.
Ja, maar dat soort geschut bestaat niet echt meer, nu kunnen 155mm en MLRS systemen zeer lange afstanden overbruggen zonder alle mobiliteits problemen van dergelijke geschut.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
130 KM, alsjeblieft
https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_Gun
En dan hebben we het niet over rakketten. Die halen dat natuurlijk met gemak.
Zoals zij Russen probeert te vermoorden?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:27 schreef Complotwappie het volgende:
Ik voorzie al de Telegraafkop: Russen hebben Nederlandse heldin vermoord!
Meer sancties incoming?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:15 schreef mother_mercury het volgende:
Persconferentie Nato.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/events_67375.htm
Dat heeft Poetin aan zichzelf te danken want hij is druk bezig het Oekraiense volk uit te roeien.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog niet, maar de situatie wordt wel steeds nijpender en het argument van "Oekraïne is geen lid.." wordt met dag dunner en dunner wmb.
Waarom niet humanitaire hulp of medische hulp. Daar met een wapen proberen wat Russen af te knallen dan denk je bijna aan zelfmoord.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heeft niets met ballen te maken, lijkt me meer aandachts hoeren, ik zie wel als ze echt zit.
Dat niet erkennen met zo een titel is the point ofcquote:
Dat willen blijkbaar veel mensen. Oorlog waar de NAVO bij betrokken is dan. Je hoort die geluiden ook in de Tweede Kamer.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar gewoon heel graag oorlog, want dat is onvermijdelijk in dit scenario.
Leuk verhaal, doordat de Duitsers de Paris Gun maakten hebben we nu de CIA te dankenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
130 KM, alsjeblieft
https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_Gun
En dan hebben we het niet over rakketten. Die halen dat natuurlijk met gemak.
Is ze zo anders dan ouders in Oekraine dan? Veel vrouwen en vooral mannen die vechten daar zijn ook gewoon ouder. Veel kinderen daar gaan ook ouders verliezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dappere vrouw? Niet goed wijs, dat is ze. Als ze nou alleen was, dikke prima. Gewoon gaan als je vindt dat je moet gaan. Maar ze heeft een stel kinderen... Die constant bezorgd zijn, zich constant vragen of het goed gaat en of hun moeder nog leeft.
En dan wil ze hiermee laten zien aan haar kinderen dat je klaar moet staan voor anderen. Haar plicht is klaar te staan voor haar kinderen ja.
Spreek je nu weer uit die onbegrensde schat van ervaring van je?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt maar weinig aan een 40- jarige Nederlandse moeder aan het front en hoe moet het verder met haar jonge kinderen als ze sneuvelt? Ik vind het onverantwoord en aandachtttrekkerij.
?quote:Ukraine’s culture ministry has called for closing the skies over Ukraine because Russian forces are “destroying Ukrainian cultural sites”.
Oleksandr Tkachenko, Ukraine’s minister of culture and information policy, said most of Putin’s “war crimes” in his country had been “committed from the air”, according to a statement by the ministry.
Russia’s missiles and planes are deliberately destroying historic centres of big cities. Putin wants to destroy Europe’s heritage and culture, wipe it from the face of the earth.
The statement warned:
A mad dictator threatens to destroy St. Sophia Cathedral in Kyiv, a Unesco church built in the 11th century.
Hundreds of innocent victims, the total destruction of churches, cathedrals and museums – is the price of the still opened sky over Ukraine.
Liever een stabiele strenge man zoals Poetin als vader natuurlijk. Komt ie zo je kamer binnen lopen, koopt neemt een paar vierkante meter in beslag en begint op je speelgoed te stampen. "Ja ik heb dit toch gekocht als gebied aangewezen voor een vredesmissie"quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het blijven labiele emotionele wezens he, vrouwen
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat willen blijkbaar veel mensen. Oorlog waar de NAVO bij betrokken is dan. Je hoort die geluiden ook in de Tweede Kamer.
Orban zei vandaag in een interview ook al dat het lijkt alsof vooral links-"liberaal" daar op zit te azen.
Ik begrijp de keus van die vrouw ook niet direct, maar het is weer zo typisch dat uitgerekend LXIV hier komt vertellen wat vrouwwezens moeten doen. Niet vreemd, aangezien hij ook precies weet wat Oekraïners zouden moeten doen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Liever een stabiele strenge man zoals Poetin als vader natuurlijk.
Niemand 'wil' oorlog. Wat een totaal flauwekul. Het is al oorlog en de vraag is niet of maar wanneer de NAVO verder betrokken wordt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat willen blijkbaar veel mensen. Oorlog waar de NAVO bij betrokken is dan. Je hoort die geluiden ook in de Tweede Kamer.
Orban zei vandaag in een interview ook al dat het lijkt alsof vooral links-"liberaal" daar op zit te azen.
Nee. Sorry, maar nee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik neem dat we wel een soort schild hebben om een gedeelte van de raketten tegen te houden
Er zijn ook genoeg mannen die labiel an emotioneel zijn . Geruchten gaan dat ze voornamelijk in omgeving Brabant wonenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het blijven labiele emotionele wezens he, vrouwen
dat er door niemand gevlogen mag worden over Oekraine, bewaakt door een vredesmachtquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze eigenlijk precies met no-fly zone?
Dat de NAVO Russische vliegtuigen boven Oekraine zou neerhalenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tja als in Nederland de pleuris uitbreekt kun je bijna ook niet anders. Maar om als Nederlander in een totaal onbekende omgeving een gewapend conflict voeren als vrijwilliger is toch zeer zeer risicovol.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Is ze zo anders dan ouders in Oekraine dan? Veel vrouwen en vooral mannen die vechten daar zijn ook gewoon ouder. Veel kinderen daar gaan ook ouders verliezen.
Dat er niks en niemand door het luchtruim van Oekraine kan vliegen. Het is natuurlijk onzin, want dan kun je net zo goed per direct de oorlog verklaren aan Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Poetin is boos dat Ukraine een eigen Orthodoxe kerk heeft, een kerk waarover hij in tegenstelling tot de Russische, geen macht heeft.quote:
Mmmm jammer. Daar zit dus geen hoop in om te bluffen wat betreft dat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Sorry, maar nee.
Er zijn zaken in ontwikkeling en er zijn tests geweest die een ICBM hebben neergehaald maar dat waren specifieke tests waarbij de origine en doel van de raket bekend waren. Er kan ooit een systeem komen wat ICBM's kan neerhalen voordat ze hun werk kunnen doen maar daar zijn we nog lang niet.
Rafael Mariano Grossi is een Argentijnse diplomaat.quote:Following the fire at the Zaporizhzhia nuclear plant the director general of the International Atomic Energy Authority, Rafael Mariano Grossi, said on Friday that he has offered to travel to the Chernobyl site to facilitate a negotiation between Ukraine and Russia.
The aim would be to agree a framework to guarantee safety of nuclear plants during the conflict, including how to ensure the physical integrity of sites, maintaining power, safety monitoring systems and that staff at sites are able to fulfil duties. Both sides are considering the proposal.
“The situation continues to be extremely tense and challenging,” said Grossi. He added:
The physical integrity of the plant has been compromised with what happened last night. we are fortunate that there was no release of radiation and the integrity of the reactors themselves were not compromised.
I have indicated to both the Russian Federation and Ukraine my availability and disposition to travel to Chernobyl as soon as possible.
De oorlog verklaren is hopeloos ouderwets. Dat heeft Poetie ook niet gedaan. Je noemt zoiets 'een speciale militaire operatie' tegenwoordigquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat er niks en niemand door het luchtruim van Oekraine kan vliegen. Het is natuurlijk onzin, want dan kun je net zo goed per direct de oorlog verklaren aan Rusland.
Dat valt tegen, dat is meer voor inkomend klein spul, zoals een C-Ram en andere anti-raket dingen, maar daarme hou je geen Interbalastic Missiles mee tegen, dat idee was er wel, was Starwars programma van Raegan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik neem dat we wel een soort schild hebben om een gedeelte van de raketten tegen te houden
Als die geruchten uit dezelfde bronnen zijn getrokken als je antisemitische meuk, kunnen we ze duiden voor wat ze zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mannen die labiel an emotioneel zijn . Geruchten gaan dat ze voornamelijk in omgeving Brabant wonen
Dat dacht ik al, maar alsof Rusland daar naar gaat luisteren....quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat er niks en niemand door het luchtruim van Oekraine kan vliegen. Het is natuurlijk onzin, want dan kun je net zo goed per direct de oorlog verklaren aan Rusland.
Al dat gehits doet anders vermoeden. Er zijn best nog scenario's denkbaar waarin de NAVO er gewoon buiten blijft.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Niemand 'wil' oorlog. Wat een totaal flauwekul. Het is al oorlog en de vraag is niet of maar wanneer de NAVO verder betrokken wordt.
Nee hoor , ik hou het ook bij een donatie, ik zou daar ook niks te zoeken hebben. Maar ik vind juist wel dapper van haar dat ze dit wil doen voor mensen die ze niet kent.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja als in Nederland de pleuris uitbreekt kun je bijna ook niet anders. Maar om als Nederlander in een totaal onbekende omgeving een gewapend conflict voeren als vrijwilliger is toch zeer zeer risicovol.
En dan mag je mij een lafaard vinden dat ik niet in de Oekraïne wat Russen ga afschieten maar met giro 555 vind ik mijn bijdrage genoeg.
Nog niet, nee. Over 10 jaar is het mischien een ander verhaal maar ook de aanvals kant staat niet in stil, dergelijke ABM wapens zijn weer niet geschikt om kruisraketten te onderscheppen, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Mmmm jammer. Daar zit dus geen hoop in om te bluffen wat betreft dat.
Vreemde tweet. Oost-EU wil toch juist streng optreden door de navo?quote:
Nee, dit is gewoon een vrij gebruikelijke modus operandi op het internet. Je roept dat "Iedereen X riep en X niet uitgekomen' is, dus nu roep jij gewoon dat Y gaat gebeuren. Dat helemaal niet 'iedereen X riep' of dat er geen enkele relatie tussen X of Y zit lijkt daarbij dan verder niet relevant.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Gaat de NAVO ingrijpen?
het westen begint straks een vredesmissie in rusland, burgers beschermen tegen hun eigen overheid.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De oorlog verklaren is hopeloos ouderwets. Dat heeft Poetie ook niet gedaan. Je noemt zoiets 'een speciale militaire operatie' tegenwoordig
Het neerschieten van Russische vliegtuigen. Media zou dat er beter duidelijk bij zetten. Is veel duidelijker en concreter dan no-fly zone.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Star Wars bestaat nog steeds alleen heeft het nu een andere naam. Star Wars was officieel het SDI program en dat is nu het MDA programquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat valt tegen, dat is meer voor inkomend klein spul, zoals een C-Ram en andere anti-raket dingen, maar daarme hou je geen Interbalastic Missiles mee tegen, dat idee was er wel, was Starwars programma van Raegan.
Een stedentripje in de volksmond.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De oorlog verklaren is hopeloos ouderwets. Dat heeft Poetie ook niet gedaan. Je noemt zoiets 'een speciale militaire operatie' tegenwoordig
Reken maar dat Putin dat heeft gedaan, diplomatiek is het een grote schande als je dit doet, net zoals dat je eigenlijk wel een reden moet aanvoeren, daarom was VS boos op Japan en Pearl Harbor, maar achteraf is gebleken dat ze wel degelijk een verklaring hebben gestuurt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat de Russen die kerk willen bombarderen, laat staan dat ze daarmee gedreigd hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Poetin is boos dat Ukraine een eigen Orthodoxe kerk heeft, een kerk waarover hij in tegenstellen tot de Russische, geen macht heeft.
Dat gebeurt toch ook?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vreemde tweet. Oost-EU wil toch juist streng optreden door de navo?
Bang ofzo dat je uitgezonden gaat worden als militair? Continu die angst van jou om de Russen aan te pakken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt maar weinig aan een 40- jarige Nederlandse moeder aan het front en hoe moet het verder met haar jonge kinderen als ze sneuvelt? Ik vind het onverantwoord en aandachtttrekkerij.
Ik wilde nog wel naar Krakau gaan dit voorjaar, maar dat sla ik nu maar even overquote:
Maar ze zijn tegen de no fly? Zelfs Duitse oppositieleider gebruikt dat woord.quote:
Ik vrees dat de enige scenario nog is dat de NATO probeert Rusland te overwegen die humanitaire corridors in te richten en burgers de kans te geven het land te ontvluchten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al dat gehits doet anders vermoeden. Er zijn best nog scenario's denkbaar waarin de NAVO er gewoon buiten blijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |