Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527quote:Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekrane. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.
Moskou wil de garantie dat Oekrane nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemeni. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.
Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekrane is momenteel vrij mild.
Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er nit zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."
Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekrane zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistri.
De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekrane zorgen.
Angst voor 'kleine' aanval
Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistri, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".
In Oekrane bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Denk dat je niet helemaal door hebt hoe erg de oorlog was op de andere fronten dan alleen het westen. Ja wij zijn hier vooral bekend met verdun etc. Maar er werd om meerdere fronten net zo hard gevochten als in het westen. Denk dat je je hier echt op verkijkt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Feitelijk wel natuurlijk, maar door gedoe met naburige kolonin was daar ook wat gerommel. Ik vind dat niet zo heel sterk om dat als 'vechten op drie continenten' te zien, maar goed, semantisch gezien voldoet het wel.
Zelfs Rusland/Poetin-vriendjes vinden het te ver gaan.quote:Felle veroordeling vanuit Tsjechi, 'noodzakelijk een gek te isoleren'
De Tsjechische president Zeman heeft de Russische invasie van Oekrane "een ongekende daad van agressie" genoemd. In een tv-toespraak sprak Zeman van een "misdaad tegen de vrede" en riep hij op tot harde sancties tegen de Russen en wil onder meer dat Rusland van het internationale banksysteem SWIFT wordt afgesloten.
Een week geleden noemde Zeman, die geldt als pro-Russisch, de verschillende waarschuwingen van een Russische inval nog een fout van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA. Hij heeft meermaals gezegd dat hij niet geloofde dat Rusland Oekrane echt binnen zou vallen.
"Ik zat fout", geeft hij nu toe. "Een irrationeel besluit van Rusland zal leiden tot grote schade aan Rusland." Volgens Zeman is het noodzakelijk "een gek" te isoleren, waarbij hij doelt op Rusland. "We moeten onszelf niet alleen met woorden, maar ook met daden beschermen."
Ook de Hongaarse premier Orbn, die goede banden heeft met president Poetin, heeft de inval veroordeeld. Hij zegt dat Hongarije humanitaire hulp aan Oekrane zal leveren en er klaar voor is om vluchtelingen op te vangen.
https://nos.nl/collectie/(...)-en-gas-snel-duurder
Hoe doen die computers dat als er uit een onderzeer een raket wordt afgeschoten?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
MAD.
Computers schieten automatisch nukes terug wanneer ze een nuke detecteren.
Het moet en zal het WEF zijn. Een neef die het de gehele crisis riep roept nu dat Poetin een lakei van Klaus Schwab is Hele vermoeiende mensenquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:37 schreef Ludachrist het volgende: [..] Toch weer die dekselse WEF. Dan zal dat binnenkort ook wel opduiken in BNW.
Duitsland. Gewoon uit gewoontequote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wiens schuld is het nu eigenlijk? Putin? Biden? Oekraine? De EU? De Navo? God?
Ja, ik weet daar ook niet het fijne van nee, misschien was het daar schrijnender dan 'wat spanningen'.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Denk dat je niet helemaal door hebt hoe erg de oorlog was op de andere fronten dan alleen het westen. Ja wij zijn hier vooral bekend met verdun etc. Maar er werd om meerdere fronten net zo hard gevochten als in het westen. Denk dat je je hier echt op verkijkt.
Dit loopt al zo lang terug dat daar eigenlijk geen zinnig antwoord op te geven is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
de wereld een beetje, Putin een beetje, de machtshebbers in Kiev een beetje en natuurlijk van Baalen en Verhofstadtquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Erg mooi.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Sfancta het volgende:
Gasprijs al 32% hoger las ik ergens?
Alleen dit is van een totaal andere orde natuurlijkquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tijdens de inval van de Krim destijds hebben ze zich er geloof ik niet echt duidelijk hun veroordeling over uitgesproken, alleen dat ze meeleefde met de Turken die er woonden.
en Duitslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Duitsland. Gewoon uit gewoonte
Het is de schuld van Paars.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
WEF en Klaus Schwab uiteraard. Vrijmetselaars misschien, Jezutenorde ook op zeker.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Neequote:Op donderdag 24 februari 2022 13:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wacht... RT zegt iets en jij gelooft dit?
Die hebben het nog vers in het geheugen zitten, vertrouwen de Russen niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Zelfs Rusland/Poetin-vriendjes vinden het te ver gaan.
Het schijnt dat Rob Jetten eerst een bemiddelingspoging met Puttin gaat doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft Rutte al met Putin gebeld?
gelukkig, ik maakte me al zorgenquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het schijnt dat Rob Jetten eerst een bemiddelingspoging met Puttin gaat doen.
#escalatie
Niet voor het eerst. "Amerika-kenner".quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Van Rossum was wel ontzettend pijnlijk gisteren zeg.
India newsquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Toch al een stuk of 20 helikopters neergeknald, vooral ten noorden van Kiev.
Je moet wel de wat onverwachte kanalen volgen als India news die ook live beelden toont in plaats van de eindeloze interviews van journalisten niet eens de buurt van het alles.
Zal misschien wel je meest geupvote bericht ooit worden zoquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)
Heb niet het idee dat ze die verwachting hadden. Ze vragen ook helemaal niet om militaire steun (troepen). Alleen om sancties. Ze weten dat ze het vechten echt zelf zullen moeten doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:40 schreef Terrorizer het volgende:
Oekrane is naar mijn mening goed in de zeik genomen door het paaien van het westen.
Puntje bij paaltje komt er niemand helpen, of het stelt niks voor.
Die mag al blij zijn als hij een telefoniste te spreken krijgt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft Rutte al met Putin gebeld?
Ja dat bereikt Poetin dus. Op korte termijn zal hij het vast inschatten als gunstig voor zijn positie. Maar op middellange termijn schiet hij Rusland in beide voeten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
De veilige aanname is altijd degene die agressief handelt en niet defensief.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die soldaten gun je het niet. Maar voor het Kremlin hoop ik dat ze zware verliezen lijden. Wat een totale gek.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:45 schreef NoXia het volgende:
Russische helikopter is af
[ afbeelding ]
Hij is het al een tijdje de weg kwijt ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Niet voor het eerst. "Amerika-kenner".
Ze zijn door het Westen meegenomen in de waan dat Rusland uiteindelijk wel koest zou blijven/overwonnen zou worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
eb niet het idee dat ze die verwachting hadden. Ze vragen ook helemaal niet om militaire steun (troepen). Alleen om sancties. Ze weten dat ze het vechten echt zelf zullen moeten doen.
Nice! Dat er maar velen mogen volgenquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:45 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
40% volgens ADquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Sfancta het volgende:
Gasprijs al 32% hoger las ik ergens?
En dat gaan ze wmb krijgen ook omdat een land, vooral waar die vrijheidswaarden voor haar zelf verkiezende burgers nastreeft, recht heeft op haar eigen sovereiniteit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oekraine vertrouwt op de support en sancties van het Westen dus.
Zelensky rulesquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:45 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze de parqchutisten gaan reddenquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die soldaten gun je het niet. Maar voor het Kremlin hoop ik dat ze zware verliezen lijden. Wat een totale gek.
Je post vooral veel filmpjes met verkeerde duidingen.quote:
Die doen wat ze altijd doen, afkijken en kopiren (en dan Taiwan inlijven)quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef Evenstar het volgende:
China is lekker stil, die zitten te genieten in een hoekje.
op verzoek van de 'nieuwe' regering een vredesmacht installerenquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef falling_away het volgende:
Putin blijft maar herhalen dat hij het land niet gaat bezetten.. hoe zal hij de feiten draaien om dat toch te doen? Zeggen dat het niet anders kon door de agressie van het Oekraiense leger? Of heeft hij een andere aap in zijn mouw?
Of gaat hij dat uiteindelijk daadwerkelijk niet doen en houdt hij het bij de Domblass?
Het lijkt me verstandig om niet naar die man te luisteren. Slaat alleen maar wartaal uit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef falling_away het volgende:
Putin blijft maar herhalen dat hij het land niet gaat bezetten.. hoe zal hij de feiten draaien om dat toch te doen? Zeggen dat het niet anders kon door de agressie van het Oekraiense leger? Of heeft hij een andere aap in zijn mouw?
Of gaat hij dat uiteindelijk daadwerkelijk niet doen en houdt hij het bij de Domblass?
Bijzonder weinig beelden voor een 2022-oorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Volgens de Duitse pers hebben de Russen Kiev bereikt.
Gewoon als bevrijdingsmacht blijven tot het land volledig gedenazificeerd is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef falling_away het volgende:
Halveer de belasting, probleem opgelost.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
40% volgens AD
https://www.ad.nl/economi(...)che-aanval~aa805ae5/
Ja dat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:40 schreef Terrorizer het volgende:
Oekrane is naar mijn mening goed in de zeik genomen door het paaien van het westen.
Puntje bij paaltje komt er niemand helpen, of het stelt niks voor.
Het is zo goed als 'gelopen'...
Kiev bereiken is 1 ding, innemen is anders wat..quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zie ik daar nou links van die pluim de piloot naar beneden komen aan een parachute?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:45 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hebben een shitload aan Stingers, Javelins e.d. gekregen dus dit soort fraaie beelden gaan we nog meer zienquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:45 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Als je aanvullingen hebt op de filmpjes hoort ik het graag, ik heb geen kennis van vliegtuigen en tanks.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je post vooral veel filmpjes met verkeerde duidingen.
Het eerste lijkt mij geen luchtgevecht. Om te beginnen zijn het al twee MiG-29s.
Die zijn vandaag weer druk om de Aliexpress bestellingen in te pakken genot.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef Evenstar het volgende:
Yep!quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zie ik daar nou links van die pluim de piloot naar beneden komen aan een parachute?
Volgens mij escaleerde WWII zo omdat Duitsland Nederland, Belgi en Frankrijk aanviel, maar ik kan me vergissen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef Confetti het volgende:
Ik begin overigens wel te snappen waarom WWII zo escaleerde. Zodra het eerste schot is gelost komt er bij mensen een gevoel los om de tegenpartij te vernietigen.
Poste ik al eerder. Vuurpluimen boven Kiev-Gostomel onder vuur en een berg Mi-17s low level.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ja dat was wel een beetje een kutstreekquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij escaleerde WWII zo omdat Duitsland Nederland, Belgi en Frankrijk aanviel, maar ik kan me vergissen.
Alsof dit niet alleen maar tot meer (en vooral roekelozere) agressie gaat leiden waar vooral burgers slachtoffers van zullen worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:47 schreef Stoorzendert het volgende:
Ze hebben een shitload aan Stingers, Javelins e.d. gekregen dus dit soort fraaie beelden gaan we nog meer zien
Die 2 gaan inderdaad de paar duizend russische straaljagers vast tegenhouden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederlandse F35 zouden boven Oosteuropa het luchtruim beveiligen.
Ook daarom: verzet je nooit tegen een invasie van een ander land, straks krijg je nog met agressie te maken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:49 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Alsof dit niet alleen maar tot meer (en vooral roekelozere) agressie gaat leiden waar vooral burgers slachtoffers van zullen worden.
zullen er wel meer zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:49 schreef NoXia het volgende:
[ twitter ]
Nucleaire - of conventionele bommen in de lucht.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef Evenstar het volgende:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die doen wat ze altijd doen, afkijken en kopiren (en dan Taiwan inlijven)
Ja. En voor de duidelijkheid: niet boven Oekrane, maar gewoon boven grondgebied van NAVO-landen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederlandse F35 zouden boven Oosteuropa het luchtruim beveiligen.
Ben benieuwd wat ie er aan gaat doen behalve praatjes de wereld insturen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De BV Open Deuren, afdeling Frankrijk meldt zich ook.
Gelukkig heeft Putin nog onze Thierry als trouwe bondgenoot.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Ja fair enough, maar als het onder de streep geen effect maakt kan je vraagtekens plaatsen wb doel vs consequentie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:49 schreef Ludachrist het volgende:
Ook daarom: verzet je nooit tegen een invasie van een ander land, straks krijg je nog met agressie te maken.
Dat is zeker sneu voor de bevolking.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat.
Best sneu voor de bevolking aldaar, lekker gemaakt met allemaal Westerse verdragen in het vooruitzicht. Maar het Westen laat hen vallen als een baksteen.
De Nederlanders gaan patrouilleren langs de grenzen. Europa doet niets in Oekraine. Dat is heel wat anders.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:49 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Die 2 gaan inderdaad de paar duizend russische straaljagers vast tegenhouden.
Ik denk niet dat deze bewapend zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:49 schreef NoXia het volgende:
[ twitter ]
Nucleaire - of conventionele bommen in de lucht.
Waarom nazi eigenlijk?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gewoon als bevrijdingsmacht blijven tot het land volledig gedenazificeerd is.
Putin zei zoveel en dat het een narcistische leugenachtige gek is weten we inmiddels wel dus ga maar nergens vanuit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef falling_away het volgende:
quote:
"Ons hart gaat uit naar"quote:
Dat zullen ze niet zeggen. Frankrijk heeft in hun nuke-doctrine staan dat ze rustig een first strike uitdelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ie er aan gaan doen behalve praatjes de wereld insturen.
Het mooiste zou zijn als wat Russische generalen zich tegen Putin keren...... maar dat is wel hele hele ijdele hoop denk ik....quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:51 schreef hhh38 het volgende:
Zijn er al prominente Russen die verder niet geaffilieerd zijn met het Kremlin die een juichreactie hebben geplaatst?
Lees al wel een aantal veroordelende reacties. Volgens mij is er echt zeer weinig interne steun voor dit idee.
Vroeger ging dan de koning met zijn strijders zelf orde op zaken stellenquote:
Ik heb hier altijd zo'n gevoel bij dat er een sjabloon is waar je een plaats/land aanklikt en dat de tekst dan automatisch geplaatst word.quote:
Waar maak je dat op uit ? Ik zie het Westerse blok unaniem reageren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat.
Best sneu voor de bevolking aldaar, lekker gemaakt met allemaal Westerse verdragen in het vooruitzicht. Maar het Westen laat hen vallen als een baksteen.
Heb zojuist aandelen gekocht ineen fabriek voor waspoeder voor witte was. Frankrijk gaat los op witte textiel kleuren in tijden van oorlogquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De BV Open Deuren, afdeling Frankrijk meldt zich ook.
Kan 'ie makkelijk zeggen, volgens hem is Oekrane namelijk geen land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef falling_away het volgende:
Je kunt oekrane ook vervangen met volendam en het blijft kloppen.quote:
Riskant hoor, een drankje doen met gifmenger Putin.quote:
ook alleen alstie kon winnenquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Vroeger ging dan de koning met zijn strijders zelf orde op zaken stellen
Haha, dit inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb hier altijd zo'n gevoel bij dat er een sjabloon is waar je een plaats/land aanklikt en dat de tekst dan automatisch geplaatst word.
Van Rossum haalt zijn info altijd van het seniorennet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Van Rossum was wel ontzettend pijnlijk gisteren zeg.
Ja dat is een gemiste kans.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:51 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat is zeker sneu voor de bevolking.
Oekrane had mooie rol kunnen spelen als (economisch) link tussen het westen en Rusland.
Die vliegtuigen blijven in NAVO landen en gaan niet naar Oekrane. Als ze uit de lucht worden gehaald in NAVO gebied dan heeft Rusland wel een probleem ja (en wij allemaal daarna).quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef Sfancta het volgende:
Is toch veel te gevaarlijk om als land straaljagers heen te zenden? Mocht er eentje uit de lucht worden gehaald van een of andere navo lidstaat, dan is WWIII toch gelijk aanstaande?
Maar ze gaan niet boven Oekrane vliegen. Als ze boven pak 'm beet Litouwen neer worden gehaald speelt er sowieso wel een ander probleem.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef Sfancta het volgende:
Is toch veel te gevaarlijk om als land straaljagers heen te zenden? Mocht er eentje uit de lucht worden gehaald van een of andere navo lidstaat, dan is WWIII toch gelijk aanstaande?
Altijd goed voor de publieke opinie om de Grote Vaderlandse Oorlog aan te roepen.quote:
Ik zou Vlad een Tikkie sturen.quote:
muziek style is KUT maar de texten zijn wel weer goedquote:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
muziek style is KUT maar de texten zijn wel weer goed
Leuk die woordjes, maar wanneer wordt er over gegaan tot actie om die putin te kaltstellen?quote:
Waarom?quote:
quote:...
Grote afwezige in de berichtgeving over het feest is de meest prominente klant van de parkeergarage: het Russische staatsbedrijf Gazprom. De ondergrondse gasopslag in Noord-Holland is een cruciaal puzzelstuk van een reeks Nederlands-Russische gasdeals. Gratis, maar niet voor niks, mogen de Russen bijna de helft van het volume van de opslag de komende dertig jaar gebruiken, mede met dank aan Maria van der Hoeven.
Nederlandse politici en ceo’s hebben de afgelopen tientallen jaren met veel zorg en moeite de toekomst van de Nederlandse gassector nauw verknoopt met het lot van Gazprom en het Kremlin. We kopen niet alleen gas uit Rusland, Den Haag was jarenlang de facto woordvoerder van Gazprom in de EU. Nederlandse staatsbedrijven hebben met Gazprom een opleiding in Groningen opgezet om de bedrijfsleiders van de toekomst samen op te leiden. En zelfs het groene alternatief voor aardgas, biogas, gewonnen uit planten en koeien, ontwikkelen we in samenwerking met de Russen.
Nederland heeft ruim acht miljard euro gestoken in de zogenoemde ‘gasrotondestrategie’ om, wanneer het Groningenveld leeg is, toch groothandelaar in gas voor Europa te blijven. Gazprom is d partner in die gasstrategie. Met ons voordelige Hollandse belastingklimaat bieden we bovendien een comfortabele vestigingsplek voor de brievenbussen van Gazprom. Van Blue Stream Pipeline Company BV, een bedrijf dat een pijpleiding tussen Rusland en Turkije bestiert, tot Gazprom EP International BV, een dochteronderneming die gas wint in bijvoorbeeld Oezbekistan en Venezuela – al de miljarden stromen door Amsterdam-Zuid.
Niets wezenlijks, zo blijkt uit ons onderzoek. Wij spraken met tientallen betrokkenen uit de gassector en de Nederlandse diplomatieke dienst. Door een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) ontvingen wij een grote hoeveelheid interne documenten van de ministeries van EZ, Financin en Buitenlandse Zaken, door de WikiLeaks-cables uit te pluizen zagen we hoe de Amerikaanse ambassadeur zich in 2009 verbaasde over de Nederlandse toenadering tot Rusland.
Ondanks een hele reeks politieke en economische crises blijft Nederland dicht tegen het Kremlin aan kruipen. Al het geld en alle moeite van EZ en de gassector zijn verloren als we de Russen niet binnenboord houden, ongeacht de Russische agressie in Oekrane. Bestuurders en kopstukken uit de Nederlandse gaswereld nemen, geheel in lijn met het huidige anti-Rusland-sentiment in de EU, weliswaar publiekelijk afstand van de Russische gasreus, maar in de lagere regionen blijven de banden gehandhaafd. In werkelijkheid staat de Nederlandse liefde voor Gazprom op een waakvlammetje, klaar om opgestookt te worden zodra het weer kan...
https://www.groene.nl/artikel/don-t-lecture-us-about-russia
Het is alsof je in april 1940 aan wedstrijden deelneemt aan wedstrijden in nazi-Duitsland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:56 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)elen-ons-veilig-hier
Zouden ze niet uit principe niet moeten spelen?
Dat zou inderdaad mooi zijn geweest.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:51 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat is zeker sneu voor de bevolking.
Oekrane had mooie rol kunnen spelen als (economisch) link tussen het westen en Rusland.
Wij houden de Oekraieners al jaren een worst voor met associatieverdragen en samenwerkingen, wetende dat dat tegen het zere been van de Russen is en tegen de weliswaar niet formeel vastgelegde afspraken van 1991 in dat de navo niet mag expanderen tot aan de Russische territoriale grenzen. Bovendien wordt in de top van de EU graag stoer gedaan tegenover de Russen en worden zijn niet erkend als groot en machtig land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar maak je dat op uit ? Ik zie het Westerse blok unaniem reageren.
Dat het Westen fysiek niet zelf het land helpt, is niet meer dan te verwachten. Het land zal zelf haar vrijheid moeten bevechten en mogen wmb rekenen op alle ondersteuning daarvan. Rusland dan op alle vlakken isoleren, lijkt mij een probaat middel. Vermoed dat de gemiddelde Rus niet terug wil naar de rijen voor de staatswinkels.
En nee, ook in Rusland is er inmiddels een flinke tegenbeweging die begrijpt dat dictaturen en mensen onderwerpen niet de manier is om echt welzijn te brengen.
dat is het ideequote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef Sfancta het volgende:
Doodnormaal tussen landen met economische banden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:56 schreef Complotwappie het volgende:
Interessant om terug te lezen (uit 2015):
[..]
Thoughts and prayers. thoughts and prayers....quote:
Willy en max die naar londen zijn vertrokken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:19 schreef Aether het volgende:
Nederlandse F35's vertrekken
https://nos.nl/l/2418619
Omdat het daarvoor vooral werd gezien als doemdenken, als iets dat nooit meer zou gebeuren. En nu is het dus daadwerkelijk zoquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:59 schreef westwoodblvd het volgende:
Maf hoe dit alles aan de ene kant zo voorspelbaar en verwacht is (Amerikanen waarschuwen al weken en hadden volledig gelijk) en aan de andere kant zo verbijsterend (grondoorlog tussen twee Europese landen).
Er is geen extra opvang nodig, want we houden altijd rekening met geopolitieke ontwikkelingen.quote:6 MINUTEN GELEDEN
Vluchtelingenwerk: asielregels voor Oekrane achterhaald
Vluchtelingenwerk Nederland vindt dat de Nederlandse asielregels voor Oekrane achterhaald zijn nu de situatie er zo is gescaleerd. Officieel geldt het nog als een veilig land, maar de organisatie roept het kabinet op voorlopig geen mensen uit te zetten naar Oekrane.
Doordat de Europese Unie in 2017 een associatieverdrag met Oekrane heeft gesloten. mogen Oekraners met een digitaal paspoort vrij reizen. Voor een korte reis is een verblijfsvergunning dus niet nodig. Het ministerie van Justitie en Veiligheid meldt dat voor asielaanvragen uit het land de bestaande procedures gelden.
Extra opvangmaatregelen zijn in Nederland nog niet nodig, zegt een woordvoerder van het ministerie. "We houden binnen de asielketen altijd rekening met fluctuaties in de asielinstroom als gevolg van nieuwe geopolitieke ontwikkelingen."
Ja. Ik had zelf ook die houding. Barbaarsheid en agressie die je gewoon niet durft te geloven tot je het met je eigen ogen ziet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat het daarvoor vooral werd gezien als doemdenken, als iets dat nooit meer zou gebeuren. En nu is het dus daadwerkelijk zo
Waarom denk je dat er nu troepenbewegingen binnen Nederland zijn?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:57 schreef Tengano het volgende:
Is er al een delegatie onderweg om met Groningen te gaan praten.
Die hadden we al.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef Jimbo het volgende:
Zijn er al protestliedjes verschenen?
Hoe die onstaan is, heb ik ook mijn gedachten waarbij ik nu "simpel" kijk dat er een rode lijn is gepasseerd waarbij Rusland aka Putin, het land Oekrane de oorlog verklaart en vervolgens het gaat aanvallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij houden de Oekraieners al jaren een worst voor met associatieverdragen en samenwerkingen, wetende dat dat tegen het zere been van de Russen is en tegen de weliswaar niet formeel vastgelegde afspraken van 1991 in dat de navo niet mag expanderen tot aan de Russische territoriale grenzen. Bovendien wordt in de top van de EU graag stoer gedaan tegenover de Russen en worden zijn niet erkend als groot en machtig land.
Hierdoor is deze vreselijke situatie ontstaan. En ja: wat de Russen doen is laakbaar en afschuwelijk.
Er zullen ongetwijfeld Oekraners komen, maar de overgrote meerderheid van de vluchtelingen gaat z'n heil zoeken in de buurlanden denk ik. Ze kunnen beter een briefje naar Polen en Roemeni sturen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is geen extra opvang nodig, want we houden altijd rekening met geopolitieke ontwikkelingen.
https://nos.nl/collectie/(...)uropa-is-verbrijzeld
Wat een idioten werken er toch bij het ministerie.
Nee, dat is hier om 14.18quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Is hier straks om 15.15 uur ook een cijfersmomentje?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
Misschien is dit nu wel het juist moment om belgie binnen te vallen, zeker nu alle ogen op het oosten gericht zijn!
Eens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe die onstaan is, heb ik ook mijn gedachten waarbij ik nu "simpel" kijk dat er een rode lijn is gepasseerd waarbij Rusland aka Putin, het land Oekrane de oorlog verklaart en vervolgens het gaat aanvallen.
Du moment dat iemand om zich een gaat slaan omdat die z'n zin niet krijgt om anderen te onderwerpen, houdt wmb elke discussie op.
Als wij Belgi annexeren wordt Nederland per saldo dommer, dus dat lijkt me onverstandig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
Misschien is dit nu wel het juist moment om belgie binnen te vallen, zeker nu alle ogen op het oosten gericht zijn!
Voor nu ja. Later reizen ze door naar landen met de beste uitkeringen en standaarden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld Oekraners komen, maar de overgrote meerderheid van de vluchtelingen gaat z'n heil zoeken in de buurlanden denk ik. Ze kunnen beter een briefje naar Polen en Roemeni sturen.
Vlaanderen*quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
Dit. De geboorteplaats van Nederland tenslotte. Onzin dat dat een onafhankelijk land is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
Onze luchtmacht is net uitgevlogen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
Europa, Azi, Afrika.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe zat dat tijdens de Eerste Wereldoorlog dan?
Dit dus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe die onstaan is, heb ik ook mijn gedachten waarbij ik nu "simpel" kijk dat er een rode lijn is gepasseerd waarbij Rusland aka Putin, het land Oekrane de oorlog verklaart en vervolgens het gaat aanvallen.
Du moment dat iemand om zich een gaat slaan omdat die z'n zin niet krijgt om anderen te onderwerpen, houdt wmb elke discussie op.
en de brutaliteit van Putin om met iets ongekend ergs te dreigen als andere landen er tussen komenquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:02 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ja. Ik had zelf ook die houding. Barbaarsheid en agressie die je gewoon niet durft te geloven tot je het met je eigen ogen ziet.
Waarom zou je dat willen doen ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:58 schreef zoekeenleven het volgende:
Zijn we al begonnen met russen te interneren?
We hebben er nog n in de motteballen, weet alleen niet of er nog kogels zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Onze luchtmacht is net uitgevlogen.
Sturen we al die belgen naar frankrijk, is de wooncrisis ook meteen opgelostquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als wij Belgi annexeren wordt Nederland per saldo dommer, dus dat lijkt me onverstandig.
Staat vast nog wel ergens een tank stof te vangen in een museum die we kunnen inzetten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Onze luchtmacht is net uitgevlogen.
De experts dachten allemaal dat de diplomatie zou overwinnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt ook helemaal gek van al die experts. Nu weer: de Russen zouden nit Oekraiene onder voet kunnen lopen met 150k aan manschappen.
Verbaasd mij niks als het hl snel voorbij is.
Warm bad hier.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Is hier straks om 15.15 uur ook een cijfersmomentje?
Tanks vliegen niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Staat vast nog wel ergens een tank stof te vangen in een museum die we kunnen inzetten.
Roemeni is bereid om 500.000 vluchtelingen op te vangenquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld Oekraners komen, maar de overgrote meerderheid van de vluchtelingen gaat z'n heil zoeken in de buurlanden denk ik. Ze kunnen beter een briefje naar Polen en Roemeni sturen.
Nee, dan gooi je alleen je eigen glazen in, helaas.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:56 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)elen-ons-veilig-hier
Zouden ze niet uit principe niet moeten spelen?
Een boel "experts" hier (voorheen experts in virussen) dachten/denken dat ook. Maar als Rusland er echt voor gaat is het land binnen een week tijd ingenomen, net zoals de Taliban Afghanistan innam. Wat meteen een teken is van dat er een puppetregime in Kiev zetelt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt ook helemaal gek van al die experts. Nu weer: de Russen zouden nit Oekraiene onder voet kunnen lopen met 150k aan manschappen.
Verbaasd mij niks als het hl snel voorbij is.
Dapper, ik hoop niet dat dit een enkeltje goelag oplevert.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef Momo het volgende:
Mooi draadje met celebrities uit Rusland die zich uitspreken tegen dit geweld.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We hebben er nog n in de motteballen, weet alleen niet of er nog kogels zijn
pang pang
Ja das altijd zo helaas.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:05 schreef Evenstar het volgende:
Iedereen op social media die over elkaar heen vallen om beelden te delen die jaren oud zijn ....
Delen beelden uit China en doen alsof er een kerncentrale is ontploft....
Ik vermoed dat de eisen van de Russen hl hoog waren. Als ze de eis hadden dat de NAVO niet meer mag uitbreiden hadden ze daar vast hun zin in gekregen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
De experts dachten allemaal dat de diplomatie zou overwinnen.
De enige vraag die we ons nu alleen nog maar kunnen stellen is: Waarom heeft de diplomatie verloren?
Vanuit die vraag zullen schuldigen naar voren moeten komen. Tenzij het ons niet kan schelen dat de geschiedenis zich in de toekomst nog eens zal herhalen.
En let op de bewoording. Hun hart is bij de Oekraense bevolking. Niets over de Oekraense regering.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
Koningshuis: ons hart is bij de Oekraense bevolking.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef Zipportal het volgende:
RTLZ met live in beeld. Laten alleen maar oude interviews zien.
De verhouding is 10 tegen 1 en itt Rusland heeft Oekrane een democratisch gekozen parlement/president, is er persvrijheid etc.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:07 schreef SterkStaal het volgende:
[..]
Een boel "experts" hier (voorheen experts in virussen) dachten/denken dat ook. Maar als Rusland er echt voor gaat is het land binnen een week tijd ingenomen, net zoals de Taliban Afghanistan innam. Wat meteen een teken is van dat er een puppetregime in Kiev zetelt.
Koningshuis moet zich ook niet uitlaten over politieke organen. Dat mogen Rutte/Hoekstra doenquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
En let op de bewoording. Hun hart is bij de Oekraense bevolking. Niets over de Oekraense regering.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dan gooi je alleen je eigen glazen in, helaas.
wtf.. waarom?quote:
Lekker man, russische propagandaquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:09 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De correspondenten lullen je de oren van de kop.
Gelukkig is er RT.
Gaat zulk soort loze discussies even lekker in BNW voeren gaarnequote:Op donderdag 24 februari 2022 14:09 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig is er RT.
Nu ze geen burgertje kunnen halen zullen de Russen vast omkerenquote:
Want het is juist Oekraine die de Russische troepen aanvalt?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:09 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig is er RT.
Das interessant en nuttig nieuws voor @Nober lijkt me! Blij dat RT deze nuttige informatie verschaft toch? Op westerse media lees je daar niets over #censuurquote:
https://www.nytimes.com/l(...)nctions-russia-putinquote:European Union ambassadors in Brussels moved closer to consensus on a significant package of sanctions targeting broad sectors of the Russian economy and individuals on Thursday, but were debating whether to keep President Vladimir V. Putin off their list for now, diplomats who participated in or were briefed on the talks said.
The ambassadors met on Thursday morning, just hours after the Russian invasion of Ukraine, and were due to meet again in the afternoon to prepare for negotiations that E.U. leaders will hold in Brussels on Thursday evening about an overall response to the invasion.
Diplomats said that earlier resistance by some countries over specific sectors — for example, by Italy over luxury goods and Belgium over diamonds — had evaporated in the face of the invasion and that there was now broad consensus across the 27 member states.
The E.U.’s top diplomat, Josep Borrell Fontelles, described the proposed measures on Thursday morning as the “the harshest package of sanctions we have ever implemented.”
But a new rift emerged: A handful of member states led by Germany were advocating that the package exclude Mr. Putin for now.
Asked for comment, a German diplomat did not deny that Germany wanted to keep Mr. Putin off the latest sanctions.
The rationale for omitting him is a desire to keep channels open for dialogue with the top Russian leadership. They were considering exempting Foreign Minister Sergei V. Lavrov for the same reason.
But other member states argued that the bloc should immediately inflict the maximum possible pain on Russia rather than hold back in hopes of renewed diplomatic dialogue.
E.U. leaders were due to convene in Brussels on Thursday evening and were expected to meet through the night. The sanctions they are expected to agree on will come into effect when the legal language is published, on Friday or Saturday, diplomats said.
Dus als de Russen binnenvallen dan vertrekt die walgelijke keten?]quote:
Spijkers laag water en zo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
En let op de bewoording. Hun hart is bij de Oekraense bevolking. Niets over de Oekraense regering.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gaat zulk soort loze discussies even lekker in BNW voeren gaarne
Toch een silver liningquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:12 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dus als de Russen binnenvallen dan vertrekt die walgelijke keten?]
*sovjet vlag afstoffen doet
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nober komt topic weer binnen na net Ongehoord Nederland te hebben gevolgd
Heb een LPG auto en blijkbaar komen er allerlei LPG schepen richting EU.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:12 schreef Gutanoth het volgende:
Het is een goed moment om een leaseauto te rijden en gasloos te wonen
Goedemorgen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:12 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Mcdonalds sluit in Oekraine.
Bradgetv baalt
Dictaturen die de bevolking ernstig onderdrukten maar laat je vooral niet weerhouden door feiten.quote:
Wait wut? Heeft Joost tussen 2001 en 2015 geen enkele krant gelezenquote:
Die was er ook gewoon hoor.quote:
Ik heb gisteravond nog maar even de tank volgegooidquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:12 schreef Gutanoth het volgende:
Leave russia alone, leave it alone I'm serious!quote:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:12 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik vind dat Oekraine moet stoppen met hun uitingen van agressie tegenover het Russische volk! Stop de genocide!
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wait wut? Heeft Joost tussen 2001 en 2015 geen enkele krant gelezen? Er was bakken verontwaardiging en kritiek.
Terecht, ouwehoeren kan later wel.quote:
De Amerikanen die in Oekrane zitten natuurlijk. Keep up @Momo .....quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Want het is juist Oekraine die de Russische troepen aanvalt?
Shit man, kweenie.... is wel even een omslag dit. Hoe is de moderatie hier? Verhitte discussies?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef Salina het volgende:
[..]
Warm bad hier.
Wij zitten al klaar voor de cijfertjes.
@:Mammietje
@:dick_laurent
@:bloodymary1
Vodka bij?
Op basis waarvan denk jij de vergelijking te kunnen maken? Wat is er precies vooraf gegaan aan de inval in Oekraiene en wat precies in Irak, Afghanistan en Syrie?quote:
White Russians klappen.quote:
Wel jammer. Had graag gezien hoe ze Baudet zouden afbranden.quote:
Ik heb net al een Big Lebowski-gifje gepost, dus je voelt je hier vast snel thuisquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shit man, kweenie.... is wel even een omslag dit. Hoe is de moderatie hier? Verhitte discussies?
Ik moet de boel hier nog even verkennen geloof ik.
Net als de Russische tanks heh heh heh...
De dagelijkse:quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shit man, kweenie.... is wel even een omslag dit. Hoe is de moderatie hier? Verhitte discussies?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Op basis waarvan denk jij de vergelijking te kunnen maken? Wat is er precies vooraf gegaan aan de inval in Oekraiene en wat precies in Irak, Afghanistan en Syrie?
Dit vind ik gewoon terecht. Ik zou het juist slecht vinden als de minister-president en de belangrijkste ministers nu moeten gaan lullen over details van details in de Tweede Kamer.quote:
Beter dat ze die clown geen tijd geven om te spreken. Die glijdt steeds verder af naar een soort totaal idioot.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel jammer. Had graag gezien hoe ze Baudet zouden afbranden.
Ik heb beide. Wel een dure huurwoning, maar ja. ik bespaar hier veel mee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:12 schreef Gutanoth het volgende:
Omdat iemand zonder argumenten kwam te zitten om zijn eigen wil door te kunnen drukken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef RetepV het volgende:
De enige vraag die we ons nu alleen nog maar kunnen stellen is: Waarom heeft de diplomatie verloren?
Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat Poetin na al die jaren uiteindelijk in zijn eigen propaganda is gaan geloven en denkt hij dat hij er met het installeren van een nieuwe regering van af is. Dat de Oekraners het er wel bij zullen laten omdat ze blij zijn dat ze van een, in hun ogen, door het Westen genstalleerde Nazistische regering af zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:15 schreef westwoodblvd het volgende:
Vraag me echt af welk doel Putin hiermee probeert te bereiken? Langdurige bezetting van Oekrane is niet haalbaar. Een pro-Russisch marionettenregime kan na deze oorlog moeilijk stand houden denk ik. Tegelijkertijd zijn de nadelen legio: isolatie, sancties, anti-Russisch sentiment in de regio. Wat is het einddoel?
Ja, inderdaad omslag, maar genoeg publiek om te genieten van leuke grapjes en spitsvondigheden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
quote:
Ben benieuwd of dat wanneer Polen en Hongarije vol zitten met vluchtelingen uit Kiev enzo, ze vinden dat vluchtelingen over de hele EU moeten worden verdeeld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Roemeni is bereid om 500.000 vluchtelingen op te vangen
Ja eng hequote:
Als er toch een staat is die zou moeten weten dat appeasement niet werktquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:17 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Duitsland wil Poetin nog een laatste kans geven. Maar nu echt de allerlaatste he! Ik meen het Vladimir!
Dat is in Rusland, hoewel het nog wel kan, ook niet zo eenvoudig meer (te verdoezelen).quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dapper, ik hoop niet dat dit een enkeltje goelag oplevert.
Zoek eens op wat 'bloedbad' betekent. Jij denkt waarschijnlijk "heel veel bloed" omdat je definities niet begrijpt en ze letterlijk neemt en strooit daarom met de term 'massaslachting', zonder dat je weet wat het inhoudt. Dat is namelijk een oorlogsmisdaad, waarvoor je voor een internationaal tribunaal berecht wordt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je moeder. Ik had niet eens stemrecht toen.
Maar oorlog is doorgaans een massaslachting ja. En al zijn we daar schuldig aan een massaslachting: WAT DE FUCK HEEFT DAT TE MAKEN MET WAT RUSLAND DOET?
Ik neem je mee naar de originele post:
[..]
Dat je eindeloos loopt te zeiken over definities die je zelf hebt verzonnen en met kromme jij-bakken komt zou een teken voor jezelf moeten zijn dat jij en Rusland aan de verkeerde kant staan.
Wel of geen mondkapjes in pantservoertuigen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aantal verpleegafdeling
Aantal IC
Aantal doden
We kunnen gewoon op zelfde voet verder
Terwijl Putin al jaren in z'n eigen bubbel leeft heeft de gemiddelde Rus gewoon een positief beeld van Oekrane en heeft iedereen wel familie, vrienden, kennissen of handelsrelaties daar. Ook is de invloed van de staatstelevisie en krant op de bevolking een stuk minder in het tijdperk van het internet en het veelvuldig reizen. Erg mooi.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef Momo het volgende:
Mooi draadje met celebrities uit Rusland die zich uitspreken tegen dit geweld.
[ twitter ]
Dat dus. 4 compleet verschillende uitgangspunten waarbij ik in met name Syrie en Afghanistan volledig terecht vindt. De inval op Irak was een pure hatecrime en is (zeker achteraf) ook door enorm veel mensen keihard veroordeeld.quote:
Dat betwijfel ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de eisen van de Russen hl hoog waren. Als ze de eis hadden dat de NAVO niet meer mag uitbreiden hadden ze daar vast hun zin in gekregen.
Dan kan de regen erin komenquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:19 schreef einzeinz het volgende:
Wat als plots het dak van de kerncentrale in Tsjernobyl het begeeft?
Cool, ik ook niet. Naja vodka doe ik ook niet meer zo aan. Vroegah was je boi wel goed in alcohol wegtikken, maar de laatste jaren is dat ook een beetje verwaterdquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, inderdaad omslag, maar genoeg publiek om te genieten van leuke grapjes en spitsvondigheden.
Moderatie geen idee, verhitte discussies doe ik niet aan.
Vodka en white russian er bij en gaan.
1,5 meter afstand houden van je medestrijders. Maximaal 2 in plaats van 6 mensen in een tank.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wel of geen mondkapjes in pantservoertuigen?
Dat zijn de belangrijke vragen.
Ik snap ook al niet hoe al die Russische millitairen over de grens zijn gekomen zonder QR code?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:40 schreef Poepz0r het volgende:
Dragen de militairen trouwens mondkapjes? WAS UW HANDEN STUC.
Ik zie wel iets roken daarquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:21 schreef Starhopper het volgende:
Geen nieuwe explosies nog. Waar was dat luchtalarm voor?
Moet er ook nog bij komen dat ze en masse aan de Pervitin gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:20 schreef DemonRage het volgende:
Zijn er al Russische soldaten op doping betrapt?
De youtube volgersquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:21 schreef Starhopper het volgende:
Corona kreeg pas bij deel #78 zijn eigen subforum, dus nog eventjes wachten tot we OEK krijgenquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aantal verpleegafdeling
Aantal IC
Aantal doden
We kunnen gewoon op zelfde voet verder
Er is vast wel een soort ballotage commissie. Dus als Belarus lid wil worden van de NAVO dan kan dat?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Het is niet aan de NAVO om leden te selecteren maar dat leden er voor kiezen zich conform willen verbinden.
Pavel kon weer eens niet van de knop afblijvenquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:21 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Terwijl Putin al jaren in z'n eigen bubbel leeft heeft de gemiddelde Rus gewoon een positief beeld van Oekrane en heeft iedereen wel familie, vrienden, kennissen of handelsrelaties daar. Ook is de invloed van de staatstelevisie en krant op de bevolking een stuk minder in het tijdperk van het internet en het veelvuldig reizen. Erg mooi.
Tijd om de belasting te halveren.quote:
Ook voor gas.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tijd om de belasting te halveren.
Vond dat vanmorgen ook zo onwerkelijk toen die RTL verslaggever in Oekrane stond en tijdens zijn verhaal dat alarm aangingquote:
Ja.quote:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:20 schreef DemonRage het volgende:
Bizar jaquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vond dat vanmorgen ook zo onwerkelijk toen die RTL verslaggever in Oekrane stond en tijdens zijn verhaal dat alarm aanging
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:20 schreef DemonRage het volgende:
Dat soort benaderingen werken ook andersom natuurlijk: als je je druk maakt (of maakte) om Irak, Syri of Afghanistan dan waarom niet om Oekrane? Als het de Russen betreft vinden we het wel goed?quote:
Zijn er 15-jarige Russische soldaten?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:20 schreef DemonRage het volgende:
Zal je zien dat de benzineprijzen hier zo hard stijgen dat je zelfs goedkoper uit bent als je vanuit Amsterdam naar Belgi rijdt voor een tank benzine.quote:
Als er toch 1 groep mensen is waar Rusland zich niets van aantrekt dan is het wel de LHGBTQETC gemeenschap die een groot deel van het songfestivalpubliek vormt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik vond deze draad ook we mooi als songfestivalmodDeze mensen zijn vaak genoeg ook in het buitenland geweest en in contact met buitenlanders, en weten dat het echt wel anders in elkaar steekt.
Is er tenminste nog n winnaar in dit verhaal: de VS.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb een LPG auto en blijkbaar komen er allerlei LPG schepen richting EU.
Rutte be like:quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tijd om de belasting te halveren.
Militair ingrijpen zal door Poetin worden gezien als een daad van ongekende agressie en de situatie alleen maar verder escaleren. Dit moet je gewoon met een fluwelen handschoen aanpakken en oplossen met diplomatie. Het is niet de meest spannende oplossing, maar wel een realistische. Het is geen videogame.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:02 schreef bianconeri het volgende:
NAVO baas die al slecht dat er niets militairs aanwezig is en niet komt.
Geen enkel land die ook maar iets roept om voor Oekrane te doen.
Oftewel RIP een onafhankelijk Oekrane.
Precies wat Poetin roept: de-nazifiseren van Oekrane. Iedereen die voor een onafhankelijk Oekraine is moet worden opgeruimd.
Deze artiesten zijn gewoon bekende artiesten in Rusland hoor, geen LGBT vertegenwoordigers.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als er toch 1 groep mensen is waar Rusland zich niets van aantrekt dan is het wel de LHGBTQETC gemeenschap die een groot deel van het songfestivalpubliek vormt.
Oh, is het nou weer hier te doen? Oorlog met Rusland boeit me eigenlijk niet zo. Zo jaren 80.... Maar misschien is het wel gezellig met een wodkaatje er bij, goed idee! Mogen hier ook gifjes?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef Salina het volgende:
[..]
Warm bad hier.
Wij zitten al klaar voor de cijfertjes.
@:Mammietje
@:dick_laurent
@:bloodymary1
Vodka bij?
Daarom Belgi dus niet annexeren, kunnen we tenminste nog 'goedkoop' tankenquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zal je zien dat de benzineprijzen hier zo hard stijgen dat je zelfs goedkoper uit bent als je vanuit Amsterdam naar Belgi rijdt voor een tank benzine.
Ja maar niet iedereen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Terwijl Putin al jaren in z'n eigen bubbel leeft heeft de gemiddelde Rus gewoon een positief beeld van Oekrane en heeft iedereen wel familie, vrienden, kennissen of handelsrelaties daar. Ook is de invloed van de staatstelevisie en krant op de bevolking een stuk minder in het tijdperk van het internet en het veelvuldig reizen. Erg mooi.
Panzerchokolatquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:20 schreef DemonRage het volgende:
Huhquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:25 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Militair ingrijpen zal door Poetin worden gezien als een daad van ongekende agressie en de situatie alleen maar verder escaleren. Dit moet je gewoon met een fluwelen handschoen aanpakken en oplossen met diplomatie. Het is niet de meest spannende oplossing, maar wel een realistische. Het is geen videogame.
Geen idee of gifjes mogen. Ik plaats ze meestal gewoon en als ze blijven staan, zal het wel goed zijn toch, ja tog niet dan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, is het nou weer hier te doen? Oorlog met Rusland boeit me eigenlijk niet zo. Zo jaren 80.... Maar misschien is het wel gezellig met een wodkaatje er bij, goed idee! Mogen hier ook gifjes?
[ afbeelding ]
Loeren een ook vooral laten zien dat je er bent als VS/NATO. Als ze echt iets willen hadden ze de transponder wel uitgezet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:26 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Wat zien we hier? Waarom eindeloos rondjes vliegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |