Dat zullen ze niet zeggen. Frankrijk heeft in hun nuke-doctrine staan dat ze rustig een first strike uitdelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ie er aan gaan doen behalve praatjes de wereld insturen.
Het mooiste zou zijn als wat Russische generalen zich tegen Putin keren...... maar dat is wel hele hele ijdele hoop denk ik....quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:51 schreef hhh38 het volgende:
Zijn er al prominente Russen die verder niet geaffilieerd zijn met het Kremlin die een juichreactie hebben geplaatst?
Lees al wel een aantal veroordelende reacties. Volgens mij is er echt zeer weinig interne steun voor dit idee.
Vroeger ging dan de koning met zijn strijders zelf orde op zaken stellenquote:
Ik heb hier altijd zo'n gevoel bij dat er een sjabloon is waar je een plaats/land aanklikt en dat de tekst dan automatisch geplaatst word.quote:
Waar maak je dat op uit ? Ik zie het Westerse blok unaniem reageren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat.
Best sneu voor de bevolking aldaar, lekker gemaakt met allemaal Westerse verdragen in het vooruitzicht. Maar het Westen laat hen vallen als een baksteen.
Heb zojuist aandelen gekocht ineen fabriek voor waspoeder voor witte was. Frankrijk gaat los op witte textiel kleuren in tijden van oorlogquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De BV Open Deuren, afdeling Frankrijk meldt zich ook.
Kan 'ie makkelijk zeggen, volgens hem is Oekrane namelijk geen land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:46 schreef falling_away het volgende:
Putin blijft maar herhalen dat hij het land niet gaat bezetten.. hoe zal hij de feiten draaien om dat toch te doen? Zeggen dat het niet anders kon door de agressie van het Oekraiense leger? Of heeft hij een andere aap in zijn mouw?
Of gaat hij dat uiteindelijk daadwerkelijk niet doen en houdt hij het bij de Domblass?
Je kunt oekrane ook vervangen met volendam en het blijft kloppen.quote:
Riskant hoor, een drankje doen met gifmenger Putin.quote:
ook alleen alstie kon winnenquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Vroeger ging dan de koning met zijn strijders zelf orde op zaken stellen
Haha, dit inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb hier altijd zo'n gevoel bij dat er een sjabloon is waar je een plaats/land aanklikt en dat de tekst dan automatisch geplaatst word.
Van Rossum haalt zijn info altijd van het seniorennet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Van Rossum was wel ontzettend pijnlijk gisteren zeg.
Ja dat is een gemiste kans.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:51 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat is zeker sneu voor de bevolking.
Oekrane had mooie rol kunnen spelen als (economisch) link tussen het westen en Rusland.
Die vliegtuigen blijven in NAVO landen en gaan niet naar Oekrane. Als ze uit de lucht worden gehaald in NAVO gebied dan heeft Rusland wel een probleem ja (en wij allemaal daarna).quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef Sfancta het volgende:
Is toch veel te gevaarlijk om als land straaljagers heen te zenden? Mocht er eentje uit de lucht worden gehaald van een of andere navo lidstaat, dan is WWIII toch gelijk aanstaande?
Maar ze gaan niet boven Oekrane vliegen. Als ze boven pak 'm beet Litouwen neer worden gehaald speelt er sowieso wel een ander probleem.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef Sfancta het volgende:
Is toch veel te gevaarlijk om als land straaljagers heen te zenden? Mocht er eentje uit de lucht worden gehaald van een of andere navo lidstaat, dan is WWIII toch gelijk aanstaande?
Altijd goed voor de publieke opinie om de Grote Vaderlandse Oorlog aan te roepen.quote:
Ik zou Vlad een Tikkie sturen.quote:
muziek style is KUT maar de texten zijn wel weer goedquote:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
muziek style is KUT maar de texten zijn wel weer goed
Leuk die woordjes, maar wanneer wordt er over gegaan tot actie om die putin te kaltstellen?quote:
Waarom?quote:
quote:...
Grote afwezige in de berichtgeving over het feest is de meest prominente klant van de parkeergarage: het Russische staatsbedrijf Gazprom. De ondergrondse gasopslag in Noord-Holland is een cruciaal puzzelstuk van een reeks Nederlands-Russische gasdeals. Gratis, maar niet voor niks, mogen de Russen bijna de helft van het volume van de opslag de komende dertig jaar gebruiken, mede met dank aan Maria van der Hoeven.
Nederlandse politici en ceo’s hebben de afgelopen tientallen jaren met veel zorg en moeite de toekomst van de Nederlandse gassector nauw verknoopt met het lot van Gazprom en het Kremlin. We kopen niet alleen gas uit Rusland, Den Haag was jarenlang de facto woordvoerder van Gazprom in de EU. Nederlandse staatsbedrijven hebben met Gazprom een opleiding in Groningen opgezet om de bedrijfsleiders van de toekomst samen op te leiden. En zelfs het groene alternatief voor aardgas, biogas, gewonnen uit planten en koeien, ontwikkelen we in samenwerking met de Russen.
Nederland heeft ruim acht miljard euro gestoken in de zogenoemde ‘gasrotondestrategie’ om, wanneer het Groningenveld leeg is, toch groothandelaar in gas voor Europa te blijven. Gazprom is d partner in die gasstrategie. Met ons voordelige Hollandse belastingklimaat bieden we bovendien een comfortabele vestigingsplek voor de brievenbussen van Gazprom. Van Blue Stream Pipeline Company BV, een bedrijf dat een pijpleiding tussen Rusland en Turkije bestiert, tot Gazprom EP International BV, een dochteronderneming die gas wint in bijvoorbeeld Oezbekistan en Venezuela – al de miljarden stromen door Amsterdam-Zuid.
Niets wezenlijks, zo blijkt uit ons onderzoek. Wij spraken met tientallen betrokkenen uit de gassector en de Nederlandse diplomatieke dienst. Door een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) ontvingen wij een grote hoeveelheid interne documenten van de ministeries van EZ, Financin en Buitenlandse Zaken, door de WikiLeaks-cables uit te pluizen zagen we hoe de Amerikaanse ambassadeur zich in 2009 verbaasde over de Nederlandse toenadering tot Rusland.
Ondanks een hele reeks politieke en economische crises blijft Nederland dicht tegen het Kremlin aan kruipen. Al het geld en alle moeite van EZ en de gassector zijn verloren als we de Russen niet binnenboord houden, ongeacht de Russische agressie in Oekrane. Bestuurders en kopstukken uit de Nederlandse gaswereld nemen, geheel in lijn met het huidige anti-Rusland-sentiment in de EU, weliswaar publiekelijk afstand van de Russische gasreus, maar in de lagere regionen blijven de banden gehandhaafd. In werkelijkheid staat de Nederlandse liefde voor Gazprom op een waakvlammetje, klaar om opgestookt te worden zodra het weer kan...
https://www.groene.nl/artikel/don-t-lecture-us-about-russia
Het is alsof je in april 1940 aan wedstrijden deelneemt aan wedstrijden in nazi-Duitsland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:56 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)elen-ons-veilig-hier
Zouden ze niet uit principe niet moeten spelen?
Dat zou inderdaad mooi zijn geweest.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:51 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat is zeker sneu voor de bevolking.
Oekrane had mooie rol kunnen spelen als (economisch) link tussen het westen en Rusland.
Wij houden de Oekraieners al jaren een worst voor met associatieverdragen en samenwerkingen, wetende dat dat tegen het zere been van de Russen is en tegen de weliswaar niet formeel vastgelegde afspraken van 1991 in dat de navo niet mag expanderen tot aan de Russische territoriale grenzen. Bovendien wordt in de top van de EU graag stoer gedaan tegenover de Russen en worden zijn niet erkend als groot en machtig land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar maak je dat op uit ? Ik zie het Westerse blok unaniem reageren.
Dat het Westen fysiek niet zelf het land helpt, is niet meer dan te verwachten. Het land zal zelf haar vrijheid moeten bevechten en mogen wmb rekenen op alle ondersteuning daarvan. Rusland dan op alle vlakken isoleren, lijkt mij een probaat middel. Vermoed dat de gemiddelde Rus niet terug wil naar de rijen voor de staatswinkels.
En nee, ook in Rusland is er inmiddels een flinke tegenbeweging die begrijpt dat dictaturen en mensen onderwerpen niet de manier is om echt welzijn te brengen.
dat is het ideequote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef Sfancta het volgende:
Doodnormaal tussen landen met economische banden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:56 schreef Complotwappie het volgende:
Interessant om terug te lezen (uit 2015):
[..]
Thoughts and prayers. thoughts and prayers....quote:
Willy en max die naar londen zijn vertrokken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:19 schreef Aether het volgende:
Nederlandse F35's vertrekken
https://nos.nl/l/2418619
Omdat het daarvoor vooral werd gezien als doemdenken, als iets dat nooit meer zou gebeuren. En nu is het dus daadwerkelijk zoquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:59 schreef westwoodblvd het volgende:
Maf hoe dit alles aan de ene kant zo voorspelbaar en verwacht is (Amerikanen waarschuwen al weken en hadden volledig gelijk) en aan de andere kant zo verbijsterend (grondoorlog tussen twee Europese landen).
Er is geen extra opvang nodig, want we houden altijd rekening met geopolitieke ontwikkelingen.quote:6 MINUTEN GELEDEN
Vluchtelingenwerk: asielregels voor Oekrane achterhaald
Vluchtelingenwerk Nederland vindt dat de Nederlandse asielregels voor Oekrane achterhaald zijn nu de situatie er zo is gescaleerd. Officieel geldt het nog als een veilig land, maar de organisatie roept het kabinet op voorlopig geen mensen uit te zetten naar Oekrane.
Doordat de Europese Unie in 2017 een associatieverdrag met Oekrane heeft gesloten. mogen Oekraners met een digitaal paspoort vrij reizen. Voor een korte reis is een verblijfsvergunning dus niet nodig. Het ministerie van Justitie en Veiligheid meldt dat voor asielaanvragen uit het land de bestaande procedures gelden.
Extra opvangmaatregelen zijn in Nederland nog niet nodig, zegt een woordvoerder van het ministerie. "We houden binnen de asielketen altijd rekening met fluctuaties in de asielinstroom als gevolg van nieuwe geopolitieke ontwikkelingen."
Ja. Ik had zelf ook die houding. Barbaarsheid en agressie die je gewoon niet durft te geloven tot je het met je eigen ogen ziet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat het daarvoor vooral werd gezien als doemdenken, als iets dat nooit meer zou gebeuren. En nu is het dus daadwerkelijk zo
Waarom denk je dat er nu troepenbewegingen binnen Nederland zijn?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:57 schreef Tengano het volgende:
Is er al een delegatie onderweg om met Groningen te gaan praten.
Die hadden we al.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef Jimbo het volgende:
Zijn er al protestliedjes verschenen?
Hoe die onstaan is, heb ik ook mijn gedachten waarbij ik nu "simpel" kijk dat er een rode lijn is gepasseerd waarbij Rusland aka Putin, het land Oekrane de oorlog verklaart en vervolgens het gaat aanvallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij houden de Oekraieners al jaren een worst voor met associatieverdragen en samenwerkingen, wetende dat dat tegen het zere been van de Russen is en tegen de weliswaar niet formeel vastgelegde afspraken van 1991 in dat de navo niet mag expanderen tot aan de Russische territoriale grenzen. Bovendien wordt in de top van de EU graag stoer gedaan tegenover de Russen en worden zijn niet erkend als groot en machtig land.
Hierdoor is deze vreselijke situatie ontstaan. En ja: wat de Russen doen is laakbaar en afschuwelijk.
Er zullen ongetwijfeld Oekraners komen, maar de overgrote meerderheid van de vluchtelingen gaat z'n heil zoeken in de buurlanden denk ik. Ze kunnen beter een briefje naar Polen en Roemeni sturen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is geen extra opvang nodig, want we houden altijd rekening met geopolitieke ontwikkelingen.
https://nos.nl/collectie/(...)uropa-is-verbrijzeld
Wat een idioten werken er toch bij het ministerie.
Nee, dat is hier om 14.18quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Is hier straks om 15.15 uur ook een cijfersmomentje?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
Misschien is dit nu wel het juist moment om belgie binnen te vallen, zeker nu alle ogen op het oosten gericht zijn!
Eens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe die onstaan is, heb ik ook mijn gedachten waarbij ik nu "simpel" kijk dat er een rode lijn is gepasseerd waarbij Rusland aka Putin, het land Oekrane de oorlog verklaart en vervolgens het gaat aanvallen.
Du moment dat iemand om zich een gaat slaan omdat die z'n zin niet krijgt om anderen te onderwerpen, houdt wmb elke discussie op.
Als wij Belgi annexeren wordt Nederland per saldo dommer, dus dat lijkt me onverstandig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
Misschien is dit nu wel het juist moment om belgie binnen te vallen, zeker nu alle ogen op het oosten gericht zijn!
Voor nu ja. Later reizen ze door naar landen met de beste uitkeringen en standaarden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld Oekraners komen, maar de overgrote meerderheid van de vluchtelingen gaat z'n heil zoeken in de buurlanden denk ik. Ze kunnen beter een briefje naar Polen en Roemeni sturen.
Vlaanderen*quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
Dit. De geboorteplaats van Nederland tenslotte. Onzin dat dat een onafhankelijk land is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
Onze luchtmacht is net uitgevlogen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef zoekeenleven het volgende:
Europa, Azi, Afrika.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe zat dat tijdens de Eerste Wereldoorlog dan?
Dit dus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe die onstaan is, heb ik ook mijn gedachten waarbij ik nu "simpel" kijk dat er een rode lijn is gepasseerd waarbij Rusland aka Putin, het land Oekrane de oorlog verklaart en vervolgens het gaat aanvallen.
Du moment dat iemand om zich een gaat slaan omdat die z'n zin niet krijgt om anderen te onderwerpen, houdt wmb elke discussie op.
en de brutaliteit van Putin om met iets ongekend ergs te dreigen als andere landen er tussen komenquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:02 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ja. Ik had zelf ook die houding. Barbaarsheid en agressie die je gewoon niet durft te geloven tot je het met je eigen ogen ziet.
Waarom zou je dat willen doen ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:58 schreef zoekeenleven het volgende:
Zijn we al begonnen met russen te interneren?
We hebben er nog n in de motteballen, weet alleen niet of er nog kogels zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Onze luchtmacht is net uitgevlogen.
Sturen we al die belgen naar frankrijk, is de wooncrisis ook meteen opgelostquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als wij Belgi annexeren wordt Nederland per saldo dommer, dus dat lijkt me onverstandig.
Staat vast nog wel ergens een tank stof te vangen in een museum die we kunnen inzetten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Onze luchtmacht is net uitgevlogen.
De experts dachten allemaal dat de diplomatie zou overwinnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt ook helemaal gek van al die experts. Nu weer: de Russen zouden nit Oekraiene onder voet kunnen lopen met 150k aan manschappen.
Verbaasd mij niks als het hl snel voorbij is.
Warm bad hier.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Is hier straks om 15.15 uur ook een cijfersmomentje?
Tanks vliegen niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Staat vast nog wel ergens een tank stof te vangen in een museum die we kunnen inzetten.
Roemeni is bereid om 500.000 vluchtelingen op te vangenquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld Oekraners komen, maar de overgrote meerderheid van de vluchtelingen gaat z'n heil zoeken in de buurlanden denk ik. Ze kunnen beter een briefje naar Polen en Roemeni sturen.
Nee, dan gooi je alleen je eigen glazen in, helaas.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:56 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)elen-ons-veilig-hier
Zouden ze niet uit principe niet moeten spelen?
Een boel "experts" hier (voorheen experts in virussen) dachten/denken dat ook. Maar als Rusland er echt voor gaat is het land binnen een week tijd ingenomen, net zoals de Taliban Afghanistan innam. Wat meteen een teken is van dat er een puppetregime in Kiev zetelt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt ook helemaal gek van al die experts. Nu weer: de Russen zouden nit Oekraiene onder voet kunnen lopen met 150k aan manschappen.
Verbaasd mij niks als het hl snel voorbij is.
Dapper, ik hoop niet dat dit een enkeltje goelag oplevert.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef Momo het volgende:
Mooi draadje met celebrities uit Rusland die zich uitspreken tegen dit geweld.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We hebben er nog n in de motteballen, weet alleen niet of er nog kogels zijn
pang pang
Ja das altijd zo helaas.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:05 schreef Evenstar het volgende:
Iedereen op social media die over elkaar heen vallen om beelden te delen die jaren oud zijn ....
Delen beelden uit China en doen alsof er een kerncentrale is ontploft....
Ik vermoed dat de eisen van de Russen hl hoog waren. Als ze de eis hadden dat de NAVO niet meer mag uitbreiden hadden ze daar vast hun zin in gekregen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
De experts dachten allemaal dat de diplomatie zou overwinnen.
De enige vraag die we ons nu alleen nog maar kunnen stellen is: Waarom heeft de diplomatie verloren?
Vanuit die vraag zullen schuldigen naar voren moeten komen. Tenzij het ons niet kan schelen dat de geschiedenis zich in de toekomst nog eens zal herhalen.
En let op de bewoording. Hun hart is bij de Oekraense bevolking. Niets over de Oekraense regering.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
Koningshuis: ons hart is bij de Oekraense bevolking.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef Zipportal het volgende:
RTLZ met live in beeld. Laten alleen maar oude interviews zien.
De verhouding is 10 tegen 1 en itt Rusland heeft Oekrane een democratisch gekozen parlement/president, is er persvrijheid etc.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:07 schreef SterkStaal het volgende:
[..]
Een boel "experts" hier (voorheen experts in virussen) dachten/denken dat ook. Maar als Rusland er echt voor gaat is het land binnen een week tijd ingenomen, net zoals de Taliban Afghanistan innam. Wat meteen een teken is van dat er een puppetregime in Kiev zetelt.
Koningshuis moet zich ook niet uitlaten over politieke organen. Dat mogen Rutte/Hoekstra doenquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
En let op de bewoording. Hun hart is bij de Oekraense bevolking. Niets over de Oekraense regering.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dan gooi je alleen je eigen glazen in, helaas.
wtf.. waarom?quote:
Lekker man, russische propagandaquote:Op donderdag 24 februari 2022 14:09 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De correspondenten lullen je de oren van de kop.
Gelukkig is er RT.
Gaat zulk soort loze discussies even lekker in BNW voeren gaarnequote:Op donderdag 24 februari 2022 14:09 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig is er RT.
Nu ze geen burgertje kunnen halen zullen de Russen vast omkerenquote:
Want het is juist Oekraine die de Russische troepen aanvalt?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:09 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig is er RT.
Das interessant en nuttig nieuws voor @Nober lijkt me! Blij dat RT deze nuttige informatie verschaft toch? Op westerse media lees je daar niets over #censuurquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |