En dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef phpmystyle het volgende:
Heb het gevoel dat het bijna over is en dat Oekraine zich overgeeft.
nee helemaal niet, Rusland gaat echt niet om Oekraine met kernraketten schieten, dat is pas een dingetje als we doorrollen naar Moskouquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze moeten zich er ook niet in mengen. Als ze dat wel doen volgen wat nukes vanuit Rusland. Kiezen of delen.
Hoe zat dat tijdens de Eerste Wereldoorlog dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
De vereiste van een wereldoorlog is dat er op minstens 3 continenten gevochten word.
Oekraine vertrouwt op de support en sancties van het Westen dus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef phpmystyle het volgende:
Heb het gevoel dat het bijna over is en dat Oekraine zich overgeeft.
Iedereen kan tegenwoordig een wereldoorlog winnen. Je gooit 1 nuke klaar. Tegenstander heeft nooit de mogelijkheid er 1 terug te gooien, gezien de impact van zo'n nuke.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gaat Russia never nooit winnen. Wanneer elke inwoner een wapen heeft en je ter westerzijde flink wordt bevoorraad, is het einde heel erg ver weg.
Zelf vermoed ik dat de lijn ter lengte van de Dnjepr zal komen te liggen en de boel nog heel, heel erg lang zal gaan etteren met de uiteindelijk uitkomst dat na veel leed en lijdzaamheid, Rusland wordt uitgeput. Er valt sws niets te winnen, hoezeer iemand ook gelooft in voorbijgegane glorie en ideologieën.
Mijn "vrees" is vooral de actie van MAD-men waar een doorgedraaide despoot de verkeerde coördinaten in een Nuke zet en die ook weet te lanceren. Ik hoop dat de NATO heel erg snel een irondome weet te plaatsen.
Ik hoop en geloof in dat - los van ideologie, er ruim genoeg verstand zit inde onderlaag van leidinggevende Russen dat zij hun handjes thuis willen houden.
Ik schat hem nog steeds niet zo in. Die man is echt heel intelligent. Het lijkt wel allemaal zo idd, maar hij zal vast anders spelen. Niemand weet wat hij van plan is, maar ik denk niet dat ie volslagen gek is geworden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat hij nu doet is ook helemaal niet logisch meer. Lijkt net een verwend miljonairs kind die boos wordt op de ouders omdat hij een verkeerde kleur Ferrari heeft gekregen, en dat de ouders dan een nieuwe gaan halen.
Niemand die hem stopt, niemand die hem tegenspreekt, hele team daar bestaat uit jaknikkers. En ook nu komt hij er mee weg omdat hij weet dat NAVO landen niet mee gaan vechten.
Als 90's kid weet ik ook wat een knaak en een kwartje is hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mensen die knaak zeggen![]()
40 plusser gespot.
Werd ook op bijna alle continenten uitgevochten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe zat dat tijdens de Eerste Wereldoorlog dan?
China schaart zich achter Rusland in dit conflict. En China heeft na de VS het grootste leger ter wereld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees nu wel eens wat over een 3e Wereldoorlog. Ik ben niet zo thuis in deze situatie, maar als een hoop landen tegen Rusland zijn, kan dit toch helemaal niet? Of klinkt dit nu naïef?
Bron?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
De vereiste van een wereldoorlog is dat er op minstens 3 continenten gevochten word.
Nee, hij wil de Soviet Unie weer in ere herstellen maar dan zonder het communisme. Hij was daar zeer duidelijk over in zijn speech. Wat wel kan is dat hij "fuck it" denkt als het hem niet lukt... dat zou het zwartste scenario zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:27 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien denkt Poetin ook wel van "Ik ben nu 70, dus heb nog een jaar of tien, laat ik eens de hele wereld even kapot maken voordat ik de pan uit ga"
Al die jaren ultieme macht doet toch iets met je geest.
Via de koloniën werd aan die vereiste voldaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toen werd ook in onder andere Afrika en de Stille Oceaan gevochten. Wel op minder grote schaal als in Europa maar toch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet om Oekraïene, maar als NAVO zich militair in het conflict mengt, gaat het niet meer om Oekraiene maar nog veel meer. Dan is de dreiging voor een full-blown wereldoorlog aanzienlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee helemaal niet, Rusland gaat echt niet om Oekraine met kernraketten schieten, dat is pas een dingetje als we doorrollen naar Moskou
Wat? Je denkt dat ww1 alleen in europa was?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelukkig is en zal ze verstandig genoeg zijn alleen dat uit te kramen dat de militaire adviseurs haar wijsmaken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:19 schreef superniger het volgende:
Ollongren als minister van defensie blijft lachwekkend.
Kolonieën. Daar waren ook gevechten in Afrika en Oost Aziëquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er komt geen wereldoorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:33 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Niet om Oekraïene, maar als NAVO zich militair in het conflict mengt, gaat het niet meer om Oekraiene maar nog veel meer. Dan is de dreiging voor een full-blown wereldoorlog aanzienlijk.
Dat is verrassend, had niet verwacht dat Turkije zich er zo over zou uitspreken tegen Ruslandquote:Turkije veroordeelt aanval
Turkije heeft de Russische aanval op Oekraïne veroordeeld, die regionale en mondiale veiligheid bedreigt. Maar tegelijkertijd beschouwt Turkije zowel Oekraïne als Rusland als bevriende naties, zo zei de Turkse president Erdogan na afloop van een twee uur durende bijeenkomst van zijn veiligheidskabinet. Het conflict moet via dialoog worden opgelost, aldus Erdogan. Wel steunt hij Oekraïnes "strijd voor territoriale integriteit".
Erdogan liet zich niet direct uit over het verzoek van Oekraïne om Russische schepen te weren uit de Zwarte Zee. Aan de Zwarte Zee liggen belangrijke havens van zowel Rusland als Oekraïne. De toegang tot de Zwarte Zee gaat via zeestraat de Dardanellen en de Bosporus. Turkije heeft daar de controle over.
Turkije heeft onder meer defensie- en energiebelangen in Rusland. Toch heeft het ook militaire banden met Oekraïne, waar het onder meer drones aan geleverd heeft. Oekraïne riep Turkije op niet neutraal te blijven in het huidige conflict.
https://nos.nl/collectie/(...)uropa-is-verbrijzeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |