Ik denk niet dat Puttin op gaat geven en dit een spoor van ellende op gaat leveren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Je verwacht dat Poetin dan de pijp uitgaat?
Als ik jouw gisteravond (of andersom) had verteld dat de gehele Ukrainse luchtmacht ws al uitgeschakeld is, en dat zelfs velden bij Lvov/Lviv zijn aangevallen had je mij voor gek verklaard (of andersom).quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en de oorlog in mei 1940 duurde slechts 5 dagen, dit feest gaat ook niet heel veel langer duren vermoed ik
het ging gewoon niet goed tegen een overduidelijk zwakkere tegenstander, de Russen zijn heel erg gaan moderniseren en nu proberen ze het nog eens
Omdat de president van Oekraïne dat wil .quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou NATO nukes plaatsen in een niet-NATO land?
https://en.wikipedia.org/wiki/Foundations_of_Geopoliticsquote:Ukraine should be annexed by Russia because "Ukraine as a state has no geopolitical meaning, no particular cultural import or universal significance, no geographic uniqueness, no ethnic exclusiveness, its certain territorial ambitions represents an enormous danger for all of Eurasia and, without resolving the Ukrainian problem, it is in general senseless to speak about continental politics". Ukraine should not be allowed to remain independent, unless it is cordon sanitaire, which would be inadmissible.
Go out with a bang.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:27 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien denkt Poetin ook wel van "Ik ben nu 70, dus heb nog een jaar of tien, laat ik eens de hele wereld even kapot maken voordat ik de pan uit ga"
Al die jaren ultieme macht doet toch iets met je geest.
Juist niet. Nederlanders zouden dat niet doen wat de Oekrainse mensen nu doen. Nederlanders het lachertje in oorlogenquote:
Misschien iets voor Baudet?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:27 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Volgende week zijn er dus 140 burgermeesterposities vrij in Rusland
De meeste burgers in een soortgelijk regime worden daar niet blij van. Het probleem is dat ze er weinig aan kunnen doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:28 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
dat blijft natuurlijk de vraag hoeveel % van de burgers achter putin staan.
Ik kan mij niet voorstellen dat de gemiddelde rus hier nu blij van word.
quote:Entry into the territory of the Slovak Republic will be made possible after individual assessment even to persons who will not have a valid travel document (biometric passport).
The Ministry of the Interior of the Slovak Republic announces that all border crossings at the border with Ukraine are currently in operation, except for the Čierna nad Tisou - Chop railway border crossing, where passenger traffic has been stopped. Entry will be granted to all persons fleeing this war.
Slovakia will also send cca 1,500 soldiers troops to the border with Ukraine. They will help with refugees and organization of refugees camps, the Slovak Ministry of the Interior announced. At the same time, it gave its consent to the preparations for the operation of a NATO military unit in the country along the borders
The Slovak-Ukrainian border, 98 kilometers long, is the external border of the EU and the Schengen area of free movement of persons..
surequote:Op donderdag 24 februari 2022 13:28 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Als ik jouw gisteravond (of andersom) had verteld dat de gehele Ukrainse luchtmacht ws al uitgeschakeld is, en dat zelfs velden bij Lvov/Lviv zijn aangevallen had je mij voor gek verklaard (of andersom).
De NAVO gaat dat niet doen. Maar zelfs als ze dat wel doen is dat een zaak van het soevereine Oekraïne en de NAVO. Niet van Putin.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat de president van Oekraïne dat wil .
Wat hij nu doet is ook helemaal niet logisch meer. Lijkt net een verwend miljonairs kind die boos wordt op de ouders omdat hij een verkeerde kleur Ferrari heeft gekregen, en dat de ouders dan een nieuwe gaan halen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:27 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien denkt Poetin ook wel van "Ik ben nu 70, dus heb nog een jaar of tien, laat ik eens de hele wereld even kapot maken voordat ik de pan uit ga"
"Als ik te oud wordt en niet meer leven mag, dan niemand meer"quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:27 schreef Discombobulate het volgende:
De NAVO doet weinig, inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
NAVO gaat daar sowieso niet over onderhandelen
wel Oekraine, geen Oekraine, lekker belangrijk
is er ook niet bij betrokken feitelijkquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De NAVO doet weinig, inderdaad.
Hoe zou hij dat moeten doen? Wij zitten bij de NAVO, dus onschendbaar tenzij je graag een pak slaag wil hebben. En er zitten zo'n 10 landen tussen Turkije en Nederland. Het is te ver weg om ons helemaal vanuit Turkije te komen bombarderen en te gaan bezetten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gaat Erdo dan ook ons land bezetten op grond dat er zoveel Turken wonen dat het eigenlijk van Turkije hoort te zijn?
Kan worden geregeld. Geen nukes in landen die aan Rusland grenzen in ruil voor geen nukes in landen die aan NATO-landen grenzen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je begrijpt het verkeerd, Polen is dan de directe buur van Rusland en dan gaan ze zoiets eisen.
Dat gaat Russia never nooit winnen. Wanneer elke inwoner een wapen heeft en je ter westerzijde flink wordt bevoorraad, is het einde heel erg ver weg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Justinn het volgende:
[..]
Zegt niet zo veel he? Het is geen verrassing dat Rusland qua materiaal sterker is. Tactisch kunnen ze het makkelijk winnen. Of een dergelijke invasie en daarop volgende bezetting ook vanuit strategisch oogpunt te winnen valt, is nog maar de vraag.
Zie de bevolking maar eens mee te krijgen, zowel van Oekraine als Rusland. Stel dat de oorlog vervalt in een guerilla oorlog, gaat Rusland het uiteindelijk afleggen, te beginnen met een eigen lijdende bevolking vanwege sancties.
Ze moeten zich er ook niet in mengen. Als ze dat wel doen volgen wat nukes vanuit Rusland. Kiezen of delen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
is er ook niet bij betrokken feitelijk
Daarom is het ook niet onlogisch van Poetin.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:30 schreef Momo het volgende:
En ook nu komt hij er mee weg omdat hij weet dat NAVO landen niet mee gaan vechten.
De vereiste van een wereldoorlog is dat er op minstens 3 continenten gevochten word.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Voor een wereldoorlog is het wel een vereiste dat er veel landen meedoen.
En dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef phpmystyle het volgende:
Heb het gevoel dat het bijna over is en dat Oekraine zich overgeeft.
nee helemaal niet, Rusland gaat echt niet om Oekraine met kernraketten schieten, dat is pas een dingetje als we doorrollen naar Moskouquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze moeten zich er ook niet in mengen. Als ze dat wel doen volgen wat nukes vanuit Rusland. Kiezen of delen.
Hoe zat dat tijdens de Eerste Wereldoorlog dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
De vereiste van een wereldoorlog is dat er op minstens 3 continenten gevochten word.
Oekraine vertrouwt op de support en sancties van het Westen dus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef phpmystyle het volgende:
Heb het gevoel dat het bijna over is en dat Oekraine zich overgeeft.
Iedereen kan tegenwoordig een wereldoorlog winnen. Je gooit 1 nuke klaar. Tegenstander heeft nooit de mogelijkheid er 1 terug te gooien, gezien de impact van zo'n nuke.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gaat Russia never nooit winnen. Wanneer elke inwoner een wapen heeft en je ter westerzijde flink wordt bevoorraad, is het einde heel erg ver weg.
Zelf vermoed ik dat de lijn ter lengte van de Dnjepr zal komen te liggen en de boel nog heel, heel erg lang zal gaan etteren met de uiteindelijk uitkomst dat na veel leed en lijdzaamheid, Rusland wordt uitgeput. Er valt sws niets te winnen, hoezeer iemand ook gelooft in voorbijgegane glorie en ideologieën.
Mijn "vrees" is vooral de actie van MAD-men waar een doorgedraaide despoot de verkeerde coördinaten in een Nuke zet en die ook weet te lanceren. Ik hoop dat de NATO heel erg snel een irondome weet te plaatsen.
Ik hoop en geloof in dat - los van ideologie, er ruim genoeg verstand zit inde onderlaag van leidinggevende Russen dat zij hun handjes thuis willen houden.
Ik schat hem nog steeds niet zo in. Die man is echt heel intelligent. Het lijkt wel allemaal zo idd, maar hij zal vast anders spelen. Niemand weet wat hij van plan is, maar ik denk niet dat ie volslagen gek is geworden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat hij nu doet is ook helemaal niet logisch meer. Lijkt net een verwend miljonairs kind die boos wordt op de ouders omdat hij een verkeerde kleur Ferrari heeft gekregen, en dat de ouders dan een nieuwe gaan halen.
Niemand die hem stopt, niemand die hem tegenspreekt, hele team daar bestaat uit jaknikkers. En ook nu komt hij er mee weg omdat hij weet dat NAVO landen niet mee gaan vechten.
Als 90's kid weet ik ook wat een knaak en een kwartje is hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mensen die knaak zeggen![]()
40 plusser gespot.
Werd ook op bijna alle continenten uitgevochten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe zat dat tijdens de Eerste Wereldoorlog dan?
China schaart zich achter Rusland in dit conflict. En China heeft na de VS het grootste leger ter wereld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees nu wel eens wat over een 3e Wereldoorlog. Ik ben niet zo thuis in deze situatie, maar als een hoop landen tegen Rusland zijn, kan dit toch helemaal niet? Of klinkt dit nu naïef?
Bron?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
De vereiste van een wereldoorlog is dat er op minstens 3 continenten gevochten word.
Nee, hij wil de Soviet Unie weer in ere herstellen maar dan zonder het communisme. Hij was daar zeer duidelijk over in zijn speech. Wat wel kan is dat hij "fuck it" denkt als het hem niet lukt... dat zou het zwartste scenario zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:27 schreef Discombobulate het volgende:
Via de koloniën werd aan die vereiste voldaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toen werd ook in onder andere Afrika en de Stille Oceaan gevochten. Wel op minder grote schaal als in Europa maar toch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet om Oekraïene, maar als NAVO zich militair in het conflict mengt, gaat het niet meer om Oekraiene maar nog veel meer. Dan is de dreiging voor een full-blown wereldoorlog aanzienlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee helemaal niet, Rusland gaat echt niet om Oekraine met kernraketten schieten, dat is pas een dingetje als we doorrollen naar Moskou
Wat? Je denkt dat ww1 alleen in europa was?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelukkig is en zal ze verstandig genoeg zijn alleen dat uit te kramen dat de militaire adviseurs haar wijsmaken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:19 schreef superniger het volgende:
Ollongren als minister van defensie blijft lachwekkend.
Kolonieën. Daar waren ook gevechten in Afrika en Oost Aziëquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er komt geen wereldoorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:33 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Niet om Oekraïene, maar als NAVO zich militair in het conflict mengt, gaat het niet meer om Oekraiene maar nog veel meer. Dan is de dreiging voor een full-blown wereldoorlog aanzienlijk.
Dat is verrassend, had niet verwacht dat Turkije zich er zo over zou uitspreken tegen Ruslandquote:Turkije veroordeelt aanval
Turkije heeft de Russische aanval op Oekraïne veroordeeld, die regionale en mondiale veiligheid bedreigt. Maar tegelijkertijd beschouwt Turkije zowel Oekraïne als Rusland als bevriende naties, zo zei de Turkse president Erdogan na afloop van een twee uur durende bijeenkomst van zijn veiligheidskabinet. Het conflict moet via dialoog worden opgelost, aldus Erdogan. Wel steunt hij Oekraïnes "strijd voor territoriale integriteit".
Erdogan liet zich niet direct uit over het verzoek van Oekraïne om Russische schepen te weren uit de Zwarte Zee. Aan de Zwarte Zee liggen belangrijke havens van zowel Rusland als Oekraïne. De toegang tot de Zwarte Zee gaat via zeestraat de Dardanellen en de Bosporus. Turkije heeft daar de controle over.
Turkije heeft onder meer defensie- en energiebelangen in Rusland. Toch heeft het ook militaire banden met Oekraïne, waar het onder meer drones aan geleverd heeft. Oekraïne riep Turkije op niet neutraal te blijven in het huidige conflict.
https://nos.nl/collectie/(...)uropa-is-verbrijzeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |