SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Het is pas het 2de jaar. Hoe vervelend het ook is voor ons allemaal. Ik vermoed dat dit weleens het laatste jaar kan zijn als de voorspellingen/hoop van de omikron variant zo doorzet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik bedoel, elk jaar of om de 2 jaar is er weer een nieuwe variant. Gaan we elke winter steeds weer in lockdown? Dit is de 2e keer in 2 jaar, waarbij het grootste deel gevaccineerd is.
In Israël is nu Flurona gespot.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Het is pas het 2de jaar. Hoe vervelend het ook is voor ons allemaal. Ik vermoed dat dit weleens het laatste jaar kan zijn als de voorspellingen/hoop van de omikron variant zo doorzet.
Griep in de linker long en Corona in de rechter long. Hoe bedoel je de sjaak?!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:41 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
In Israël is nu Flurona gespot.
Dus op naar de volgende onzekere periode.
Flurona is dat je gewoon griep hebt en corona.
Flinke investering in de zorg. Denk aan speciale covid ziekenhuizen, meer personeel. Ja zorgpremie gaat iets omhoog, maar dat is het waard. Specifieke maatregelen voor de echte risicogroepen (zwaar obees, heel oud). Meer inzet op ventilatie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat is jouw voorstel om er van af te komen?
Geklets. Meer zorgcapaciteit lost het probleem niet op. Ga je eens inlezen in exponentiële groei.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Flinke investering in de zorg. Denk aan speciale covid ziekenhuizen, meer personeel. Ja zorgpremie gaat iets omhoog, maar dat is het waard. Specifieke maatregelen voor de echte risicogroepen (zwaar obees, heel oud). Meer inzet op ventilatie.
Lockdowns zijn dan helemaal niet nodig. Stop ook met angst zaaien. Geen dagcijfers rapporteren, geen schreeuwerige paniekkoppen.
Zie de opmerking van @Coritchando .quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Flinke investering in de zorg. Denk aan speciale covid ziekenhuizen, meer personeel. Ja zorgpremie gaat iets omhoog, maar dat is het waard. Specifieke maatregelen voor de echte risicogroepen (zwaar obees, heel oud). Meer inzet op ventilatie.
Lockdowns zijn dan helemaal niet nodig. Stop ook met angst zaaien. Geen dagcijfers rapporteren, geen schreeuwerige paniekkoppen.
Jij kletst. Zorgcapaciteit dan maar verder verminderen, wat Rutte al 12 jaar doet? Ga jij je maar lekker inlezen. Hoog tijd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:12 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Geklets. Meer zorgcapaciteit lost het probleem niet op. Ga je eens inlezen in exponentiële groei.
Zie mijn opmerking.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zie de opmerking van @:Coritchando .
'Zorg' is natuurlijk veel meer dan aantal IC-bedden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Zie mijn opmerking.
Grappig dat veel mensen het gewoon niet willen zien en de valse Nederlandse superioriteit hooghouden; in het buitenland hebben ze het qua zorg veel beter voor elkaar. Simpelweg meer capaciteit. In België bijvoorbeeld hebben ze per inwoner 3x zoveel IC bedden. Er gaan patiënten naar IC bedden in Duitsland. Beschamend gewoon, omdat wij onze zorg zaakjes niet op orde hebben (hallo 12 jaar Rutte).
Je hebt een bron dat de lockdown in deze vorm verlengd gaat worden?quote:En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden.
Nieuws vandaag niet gezien? De hints van het OMT zelf zijn overduidelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef SwJ het volgende:
[..]
'Zorg' is natuurlijk veel meer dan aantal IC-bedden.
[..]
Je hebt een bron dat de lockdown in deze vorm verlengd gaat worden?
Ook qua niet-IC bedden hebben ze het in veel landen veel beter voor elkaar. Maar dat inzien, is inzien dat Nederland zwaar inferieur is. En dat is te pijnlijk voor veel mensen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef SwJ het volgende:
[..]
'Zorg' is natuurlijk veel meer dan aantal IC-bedden.
[..]
Je hebt een bron dat de lockdown in deze vorm verlengd gaat worden?
Toevallig gedaan, waar precies hebben we geminderd? Er gaat jaar op jaar meer geld naar de zorg.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Jij kletst. Zorgcapaciteit dan maar verder verminderen, wat Rutte al 12 jaar doet? Ga jij je maar lekker inlezen. Hoog tijd.
Vertel eens waar je deze wijsheid vandaan hebt? Je linker of rechter onderbuik?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:29 schreef Homey het volgende:
[..]
En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden.
Ah weer zoeen die vind dat het kabinet met zijn toverstafje tienduizenden IC-bedden moet regelen..quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:30 schreef Homey het volgende:
En dan hoor je vaak het lul drogargument van "ja maar dan gaat de zorgpremie omhoog".
Ja, en? Energieprijzen verdubbelen, en dat wordt toch ook gepikt?
En trouwens, zorgpremies in andere landen zijn een stuk lager, en toch hebben ze daar meer zorgcapaciteit. Hoe kan dat dan? Aanhangers van Rutte staan dan met de mond vol tanden.
Ik ben 't advies van het OMT nu aan het doorlezen en zie vooral deze passage:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:35 schreef Homey het volgende:
[..]
Nieuws vandaag niet gezien? De hints van het OMT zelf zijn overduidelijk.
Ik kan hier niet uithalen dat de lockdown sowieso verlengd gaat worden. Noem me naïef, maar ik wacht liever 14 januari af alvorens ik uitspraken doe.quote:Vanwege de vele onzekerheden over de
omikronvariant, die de komende weken duidelijk zullen worden uit het beloop in
de VK, Frankrijk en Denemarken, adviseert het OMT verdere versoepelingen nog
uit te stellen. Voor 14 januari zal het OMT de situatie opnieuw beschouwen en
met aanvullende adviezen komen met betrekking tot stapsgewijze
versoepelingen. Tot dan kan de tijd gebruikt worden om de boostervaccinaties zo
snel mogelijk uit te rollen.
Zit niet zo debiel te jij-bakken. Dag trol.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:39 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Vertel eens waar je deze wijsheid vandaan hebt? Je linker of rechter onderbuik?
Weer een die totaal niet geïnteresseerd hoe het kan dat omringende landen veel meer IC capaciteit hebben en dan maar met een domme dooddoener komt van toverstaf en ‘tienduizenden IC bedden’. Je lijkt Rutte wel, die pareert altijd met een volslagen debiele vergelijking, om geen inhoudelijk normaal antwoord te geven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah weer zoeen die vind dat het kabinet met zijn toverstafje tienduizenden IC-bedden moet regelen..
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:41 schreef Homey het volgende:
[..]
Zit niet zo debiel te jij-bakken. Dag trol.
Ja, en dan over 5 jaar lekker klagen dat ze zorg zo duur is en er zoveel bedden leegstaan....quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah weer zoeen die vind dat het kabinet met zijn toverstafje tienduizenden IC-bedden moet regelen..
Misschien kun jij dan even uitleggen waar het geld voor de tienduizenden bedden en personeel dan vandaan moet komen in plaats van alleen roepen dat er meer moet komen. Want dat is wel erg makkelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Weer een die totaal niet geïnteresseerd hoe het kan dat omringende landen veel meer IC capaciteit hebben en dan maar met een domme dooddoener komt van toverstaf en ‘tienduizenden IC bedden’. Je lijkt Rutte wel, die pareert altijd met een volslagen debiele vergelijking, om geen inhoudelijk normaal antwoord te geven.
Je kan de bedden uitbreiden maar een week later moet je alsnog een lockdown invoeren omdat dan het maximum is bereikt. Dat is gewoon een simpele rekensom. Dat zeuren over het aantal zorgbedden is dus vooral een domme dooddoener.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Weer een die totaal niet geïnteresseerd hoe het kan dat omringende landen veel meer IC capaciteit hebben en dan maar met een domme dooddoener komt van toverstaf en ‘tienduizenden IC bedden’. Je lijkt Rutte wel, die pareert altijd met een volslagen debiele vergelijking, om geen inhoudelijk normaal antwoord te geven.
Want de IC capaciteit wordt op exact dezelfde manier berekend in Belgie of Duitsland als in Nederland.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Zie mijn opmerking.
Grappig dat veel mensen het gewoon niet willen zien en de valse Nederlandse superioriteit hooghouden; in het buitenland hebben ze het qua zorg veel beter voor elkaar. Simpelweg meer capaciteit. In België bijvoorbeeld hebben ze per inwoner 3x zoveel IC bedden. Er gaan patiënten naar IC bedden in Duitsland. Beschamend gewoon, omdat wij onze zorg zaakjes niet op orde hebben (hallo 12 jaar Rutte).
En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden. Dat Nederland de krapste zorgcapaciteit heeft, heeft er zogenaamd niks mee te maken. Uhuh.
https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.htmlquote:Het is volgens Armand Girbes, hoogleraar intensivecaregeneeskunde aan het Amsterdam UMC, lastig om cijfers van Europese landen naast elkaar te leggen, omdat niet elke land de beschikbare ic-bedden op dezelfde manier telt of zelfs een ic-bed op dezelfde manier definieert.
"In Duitsland vallen bijvoorbeeld bedden met patiënten die herstellen van een operatie ook onder ic-bedden, terwijl ze er maar relatief kort liggen. Daarom is hun capaciteit ook zo groot. Op rustigere tijden liggen daar patiënten op ic-bedden die wij in Nederland geen ic-bedden zouden noemen."
Niet dus, want andere landen hebben nog steeds geen strenge lockdown als hier. Stop met navelstaren en bestudeer de situatie in andere landen. Nogmaals, België heeft 3x zoveel IC bedden, waarvan genoeg leeg staan as we speak.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan de bedden uitbreiden maar een week later moet je alsnog een lockdown invoeren omdat dan het maximum is bereikt. Dat is gewoon een simpele rekensom. Dat zeuren over het aantal zorgbedden is dus vooral een domme dooddoener.
Wie heeft het over ‘tienduizenden bedden’?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:47 schreef SwJ het volgende:
[..]
Misschien kun jij dan even uitleggen waar het geld voor de tienduizenden bedden en personeel dan vandaan moet komen in plaats van alleen roepen dat er meer moet komen. Want dat is wel erg makkelijk.
Belgie heeft een grote gok genomen op Omikron. Dat het goed uitpakt is meer geluk dan wijsheid.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:55 schreef Homey het volgende:
[..]
Niet dus, want andere landen hebben nog steeds geen strenge lockdown als hier. Stop met navelstaren en bestudeer de situatie in andere landen. Nogmaals, België heeft 3x zoveel IC bedden, waarvan genoeg leeg staan as we speak.
De ene maatregel is de ander niet. Elk land heeft maatregelen maar nergens zo doorgeslagen als hier. Het is een spectrum. Ik ben ook voor maatregelen, maar dan gericht op de echte risicogroepen. Ik ben anti-lockdown in elk geval.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want de IC capaciteit wordt op exact dezelfde manier berekend in Belgie of Duitsland als in Nederland.
Right,
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.html
Maar zelfs dan nog: als er geen maatregelen genomen worden, dan zit je op een gegeven moment alsnog tegen je capaciteit aan, hoe groot die ook is. Waarom denk je dat er in al die andere landen nog steeds maatregelen genomen worden?
Vrij simpel, als je COVID ongebreideld laat rondgaan zullen er op een gegeven moment tienduizenden doodzieke mensen zijn door exponentiele groei.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:55 schreef Homey het volgende:
[..]
Wie heeft het over ‘tienduizenden bedden’?
Nodig voor wat? Tot de controle over de samenleving volledig en definitief is?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Zolang als nodig
Zoek een lockdown proof hobby ofzo
Focus je eens op de kern van mijn post, namelijk de vraag zelf. Vooruit, ik zal het getal weghalen:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:55 schreef Homey het volgende:
[..]
Wie heeft het over ‘tienduizenden bedden’?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:47 schreef SwJ het volgende:
[..]
Misschien kun jij dan even uitleggen waar het geld voor de benodigde bedden en personeel dan vandaan moet komen in plaats van alleen roepen dat er meer moet komen. Want dat is wel erg makkelijk.
Nee hoor, ze hebben niet gegokt. Ze maken gebruik van betere modellen, en hebben betere bestuurders. Hun premier de Croo is van hoger niveau dan onze Rutte. Hun afwegingen zijn veel meer doordacht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Belgie heeft een grote gok genomen op Omikron. Dat het goed uitpakt is meer geluk dan wijsheid.
Jij maakt er een domme karikatuur van door bizarre getallen te noemen. Die uit je dikke duim komen. Daarmee smoor je meteen de discussie. Dat doet Rutte ook altijd, want dan wordt de inhoud niet kritisch besproken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:58 schreef SwJ het volgende:
[..]
Focus je eens op de kern van mijn post, namelijk de vraag zelf. Vooruit, ik zal het getal weghalen:
[..]
Ik heb de getallen weggehaald. Kun je nu ook inhoudelijk antwoord geven op mijn vraag in plaats van er steeds omheen te draaien?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Jij maakt er een domme karikatuur van door bizarre getallen te noemen. Die uit je dikke duim komen. Daarmee smoor je meteen de discussie. Dat doet Rutte ook altijd, want dan wordt de inhoud niet kritisch besproken.
Stel dan ook een gewone graag ipv debiele karikaturen te posten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:00 schreef SwJ het volgende:
[..]
Ik heb de getallen weggehaald. Kun je nu ook inhoudelijk antwoord geven op mijn vraag in plaats van er steeds omheen te draaien?
'Er is geld zat'.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:01 schreef Homey het volgende:
Overigens, er is geld zat. De schade van de lockdowns is een veelvoud van wat je zou moeten investeren in de zorg om in elk geval het niveau van België of Duitsland aan te tikken.
Het is gewoonweg politieke onwil. Daar zit de blokkade.
Geld is er inderdaad zat maar dan heb je nog mensen nodig. Dus waar is dat toverstafje om dat te regelen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:01 schreef Homey het volgende:
Overigens, er is geld zat. De schade van de lockdowns is een veelvoud van wat je zou moeten investeren in de zorg om in elk geval het niveau van België of Duitsland aan te tikken.
Het is gewoonweg politieke onwil. Daar zit de blokkade.
Geen toverstafje (weer die domme karikatuur), maar betere leiders. Het management van dit land deugt niet. We moeten het er mee doen, maar vrolijkmakend is het niet. En ja, dan kan je wel eens jaloers kijken naar andere landen waar ze betere leiders hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geld is er inderdaad zat maar dan heb je nog mensen nodig. Dus waar is dat toverstafje om dat te regelen?
Zijn ze anders al mee bezig, alleen in Gelderland al 101 IC verpleegkundigen in opleiding sinds maart vorig jaar.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:38 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Toevallig gedaan, waar precies hebben we geminderd? Er gaat jaar op jaar meer geld naar de zorg.
Je hebt echt geen idee hoe het werkt, dat blijkt. Maar het klinkt wel lekker populistisch "breid de zorg maar uit".
Dat werd ook wel tijd ook, we hebben zoveel uitstromers gehad de afgelopen maanden dat er nodig iets bij moet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Zijn ze anders al mee bezig, alleen in Gelderland al 101 IC verpleegkundigen in opleiding sinds maart vorig jaar.
101 in Gelderland. Verder is de uitstroom niet zo erg dat waren hoofdzakelijk parttimers die er toch al geen zin in hadden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dat werd ook wel tijd ook, we hebben zoveel uitstromers gehad de afgelopen maanden dat er nodig iets bij moet.
Maar die 101 extra gaan het aantal bedden niet verdubbelen op korte termijn. Het is waarschijnlijk al niet eens voldoende om de recente uitstroom op te vangen.
Zij hebben een grote gok genomen? Hebben zij daar dan een ander variant? Daar is het al maanden open. Waarom merk je daar dan niks van die exponentiele groei in de ziekenhuizen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Belgie heeft een grote gok genomen op Omikron. Dat het goed uitpakt is meer geluk dan wijsheid.
Waarom zijn er in Engeland geen maatregelen meer? (zelfs discotheken open)quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want de IC capaciteit wordt op exact dezelfde manier berekend in Belgie of Duitsland als in Nederland.
Right,
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.html
Maar zelfs dan nog: als er geen maatregelen genomen worden, dan zit je op een gegeven moment alsnog tegen je capaciteit aan, hoe groot die ook is. Waarom denk je dat er in al die andere landen nog steeds maatregelen genomen worden?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:25 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Waarom zijn er in Engeland geen maatregelen meer? (zelfs discotheken open)
ja, alleen mondkapjes en covid pass alleen voor grote evenementen, minst strikt van Europa wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Er zijn in Engeland wel degelijk maatregelen. Alleen minder strikt dan hier.
https://www.gov.uk/govern(...)to-plan-b-in-england
Dus er zijn maatregelen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:39 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
ja, alleen mondkapjes en covid pass alleen voor grote evenementen, minst strikt van Europa wel.
Zolang ik naar de sportschool en discotheek mag, dan vergeet ik corona wel sterk verder.quote:
Ik, ik, ik. Duidelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:41 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Zolang ik naar de sportschool en discotheek mag, dan vergeet ik corona wel sterk verder.
Betere modellen en wellicht minder vooringenomenheid. Wat het OMT doet is besmettingscurven in landen met veel vrijheid (Engeland, Denemarken) als referentie hanteren. Dat is appels met peren vergelijken. Zo zijn we dus in de boot genomen. Helaas zijn er nog te veel mensen die de bezoekbeperking netjes naleven. Waarom niet gewoon zeggen: boeien die buitenproportionele beperking. Verder was/is de halve afdeling op vakantie naar het buitenland, en dan werk ik bij de overheid... vertrouwen in de lockdownmaatregelen is vrij laag.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:58 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee hoor, ze hebben niet gegokt. Ze maken gebruik van betere modellen, en hebben betere bestuurders. Hun premier de Croo is van hoger niveau dan onze Rutte. Hun afwegingen zijn veel meer doordacht.
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.quote:
Heb ik iets gemist? Is de pandemie voorbij?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:33 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.
Waar ze betere leiders hebben die wel keihard durven aan te pakken ipv dat softe gedoe en die flut softe regeltjes die wij telkens krijgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Geen toverstafje (weer die domme karikatuur), maar betere leiders. Het management van dit land deugt niet. We moeten het er mee doen, maar vrolijkmakend is het niet. En ja, dan kan je wel eens jaloers kijken naar andere landen waar ze betere leiders hebben.
Nou een deel van die onzin even bij elkaar gepakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef matigeuser het volgende:
Wat mij betreft stoppen we hier zo snel mogelijk mee. Zeker met de QR-maatschappij en andere dingen die totaal niet helpen maar wel zorgen voor discriminatie en een tweedeling in de samenleving.
Lockdowns en dergelijke, tja. Die zijn alleen nodig omdat de zorg uitgekleed is en er geen goed werkende medicatie beschikbaar is. Al zijn de meningen verdeeld over Ivermectine, wat nu bijvoorbeeld in Japan massaal wordt gebruikt en daar gaat het nu erg goed en het leven weer zo goed als normaal. Maar dat terzijde.
Als het écht zo'n crisis was die aan de ene kant de meest vergaande maatregelen OOIT rechtvaardigt, zoals een vaccinatieplicht of een 2G systeem waarbij je mensen systematisch discrimineert en uitsluit op basis van een medische status, dan werd er aan de andere kant ook ALLES aan gedaan om dit te voorkomen. Het gaat er toch vanaf het begin aan om, om de zorg en met name de IC-capaciteit niet overbelast te laten geraken?
Voor al die ongevaccineerde FVD idioten is er nooit een pandemie geweest, totdat ze in het ziekenhuis belanden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Is de pandemie voorbij?
Wat de fuck heb jij gerookt de laatste tijd? QR maatschappij een klein iets? Geen tweedeling in de maatschappij? Als een bepaalde groep mensen niet meer naar de sportschool mag of het OV mogen gebruiken met het aankomende 2G systeem en een andere groep wel, hoe is dat geen discriminatie en geen tweedeling?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou een deel van die onzin even bij elkaar gepakt.
1. QR maatschappij helpt zeker wel en is maar iets heel kleins.
2. Die dingen zorgen niet voor een 2-deling en zeker niet voor discriminatie.
3. Lockdowns hebben we hier niet echt gehad en hebben niets met zorg te maken.
4. Corona ziekenhuizen en hogere IC helpen geen ene reet. Dat heet gevolg bestrijden ipv oorzaak bestrijden.
Nutteloos dus.
5. 2G zou top zijn. Maar waarom ze in Nederland niet doorpakken? Om dezelfde reden waarom we nog nooit een lockdown gehad hebben.
De overheid hier is te lief voor de wappie schaapjes en durven geen lockdown te doen.
Zelfde omdat jij ook al zo'n figuur bent die roept bah bah bah wat erg.
Dat inderdaad! Het zijn vooral ongevaccineerde mensen met overgewicht en op hoge leeftijd die op de IC terecht komen. Gemiddelde sterfteleeftijd bij Covid-19 is iets van 81 jaar. Moet daarvoor het hele land op slot, terwijl de rest van de wereld voor 80-90% open is (op enkele steden in China na)? Bijna een open deur dat deze lockdown totaal buitenproportioneel is. Hier heb ik me niet voor laten vaccineren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:33 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.
Klopt. Maatschappij open en in de ziektekostenverzekeringen een clausule opnemen dat zorg bij onvoldoende meedoen aan pro-actieve maatregelen niet vergoed wordt. Probleem opgelost. Ook voor de toekomst in vergelijkbare gevallen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:29 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat inderdaad! Het zijn vooral ongevaccineerde mensen met overgewicht en op hoge leeftijd die op de IC terecht komen. Gemiddelde sterfteleeftijd bij Covid-19 is iets van 81 jaar. Moet daarvoor het hele land op slot, terwijl de rest van de wereld voor 80-90% open is (op enkele steden in China na)? Bijna een open deur dat deze lockdown totaal buitenproportioneel is. Hier heb ik me niet voor laten vaccineren.
Ik blijf het een vreemde redenering vinden. Het is toch ook niet zo dat er geen maatregelen genomen kunnen worden en het virus ongebreideld zijn gang kan gaan? Het maakt alleen de range groter zodat je eerder af kunt schalen en iets meer ruimte hebt om af te wachten. Nu is het zo krap dat er gewacht kan worden tot de raven wit zijn en de signaalwaardes bereikt worden. Of tot het weer zomer is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:12 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Geklets. Meer zorgcapaciteit lost het probleem niet op. Ga je eens inlezen in exponentiële groei.
Dan ook een clausule dat in dat geval er niet verplicht betaald hoeft te worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt. Maatschappij open en in de ziektekostenverzekeringen een clausule opnemen dat zorg bij onvoldoende meedoen aan pro-actieve maatregelen niet vergoed wordt. Probleem opgelost. Ook voor de toekomst in vergelijkbare gevallen.
Prima, anti-vax mogen vijf euro korting.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:16 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dan ook een clausule dat in dat geval er niet verplicht betaald hoeft te worden.
Als het alleen gaat over covidkosten: prima wat mij betreft, ik ziek wel weer uit, zeker met de nieuwe mutatie.
Prima. Maak dan ook even de optie dat ik - in het zeer onwaarschijnlijke geval dat ik deze verkoudheid nogmaals krijg en er iets van merk - (uit eigen portemonnee) medicatie mag aankopen die een dokter mij zonder gevaar op faillissement mag voorschrijven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt. Maatschappij open en in de ziektekostenverzekeringen een clausule opnemen dat zorg bij onvoldoende meedoen aan pro-actieve maatregelen niet vergoed wordt. Probleem opgelost. Ook voor de toekomst in vergelijkbare gevallen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef matigeuser het volgende:
Wat mij betreft stoppen we hier zo snel mogelijk mee. Zeker met de QR-maatschappij en andere dingen die totaal niet helpen maar wel zorgen voor discriminatie en een tweedeling in de samenleving.
Lockdowns en dergelijke, tja. Die zijn alleen nodig omdat de zorg uitgekleed is en er geen goed werkende medicatie beschikbaar is. Al zijn de meningen verdeeld over Ivermectine, wat nu bijvoorbeeld in Japan massaal wordt gebruikt en daar gaat het nu erg goed en het leven weer zo goed als normaal. Maar dat terzijde.
Als we nou eens 1-2 Corona-hospitalen zouden inrichten, met spoed mensen opleiden zodat ze (alleen) covid-zorg kunnen geven en een IC bed of 3000 erbij, dan zijn we er. Dan kunnen we de winters gewoon opvangen en weer gaan leven.
Te duur hoor ik je denken? De afgelopen lockdowns (dus zonder de huidige) hebben meer dan 70 miljard gekost. Ondertussen komen er ook 1100 vluchtelingen per week bij die allemaal huisvesting ontvangen. De blaadjes worden in hier in de straat nog gewoon opgehaald. Schilderijen worden gekocht door de staat. Linkse hobby's gaan door. Klimaatplannen gaan door. Etc. Er is geld zat. Het wordt alleen niet aan het oplossen van deze crisis besteed. Blijkbaar is het nog niet erg genoeg.
Te weinig personeel beschikbaar hoor ik je denken? Er moeten 4 mensen per IC bed beschikbaar zijn! Dat zijn dus 12.000 nieuwe mensen! Er zijn al te weinig mensen in de zorg! Hoe dan!?
Zoals ik al zei. Het is toch crisis? Waarom zie ik (NOG STEEDS) niet elke dag op TV op NPO 1 / 2 / 3 de hele dag op repeat reclamespotjes waarin zorgpersoneel wordt gewerfd? "Dames en heren, vanwege de grootste crisis sinds de 2e wereldoorlog (ik citeer Rutte) zijn we op zoek naar jou. We hebben nu meer handen aan het bed nodig. In onze covid-noodhospitalen wordt alleen covid-zorg gegeven. Je hoeft dus geen achtergrond te hebben in de medische wereld. Wij leiden je binnen 6 maanden op tot covidzorgverlener. Je verdient ¤ 20.000 belastingvrij per maand en krijgt een gratisch Porsche. Dit is goedkoper dan weer 70 miljard uitgeven aan lockdowns en die kant willen we niet meer op. Meld je nu aan en dan zitten we in de winter van 2022 niet meer in de shit!"
Ik weet zeker dat heel veel mensen zich zouden aanmelden. Met dit salaris en zeg een termijn van maximaal 5 jaar of korter als de crisis is opgelost. Dan zijn deze mensen 'binnen' en hebben ze ons als helden uit de crisis geholpen. Dat kost maar 14 miljard, exclusief de 12.000 Porsches.
We kunnen wel, we willen blijkbaar niet. In een échte crisis, zoals bijvoorbeeld die 2e wereldoorlog, mobiliseerden landen zich in mum van tijd. Tanks en vliegtuigen rolden als warme broodjes van de lopende band. Olie werd opgepompt. Militairen kregen spoedcursussen parachute springen, wondverzorging, aanvalstactieken, etc. Vrouwen werden opgeroepen om in de fabrieken te werken. Kogels maken. Uniformen naaien. In een paar maanden tijd werd een hele natie oorlogsklaar.
En wij krijgen een virusje met een IFR van 0.15% niet onder controle? En ze kunnen niks beters verzinnen dan de huidige 'maatregelen'? Mensen uitsluiten? Wel buiten sporten maar daarna geen drankje op het terras? Openingstijden verkorten zodat meer mensen tegelijk in de supermarkt of sportschool aanwezig zijn? Flikker toch op. Echt.
Er zijn maar 2 opties. Ofwel, alle politici in het hele Westen zijn incomptente idioten en moeten dus worden ontslagen uit hun functie. Ofwel, er wordt hier een hele andere agenda naadloos uitgerold. En ook in dat geval weg met die corrupte bende. Hier klopt niks van.
Als het écht zo'n crisis was die aan de ene kant de meest vergaande maatregelen OOIT rechtvaardigt, zoals een vaccinatieplicht of een 2G systeem waarbij je mensen systematisch discrimineert en uitsluit op basis van een medische status, dan werd er aan de andere kant ook ALLES aan gedaan om dit te voorkomen. Het gaat er toch vanaf het begin aan om, om de zorg en met name de IC-capaciteit niet overbelast te laten geraken?
DOE DAN GODVERDOMME IETS. En dan is het ook direct, helemaal klaar en kun je alle maatregelen afschaffen. Met Omicron voor de deur, of zeg maar gerust al binnen, is er in feite voor vrijwel de gehele bevolking weinig meer aan de hand. En de ouderen en zwakkeren kunnen zich mooi, vrijwillig, laten vaccineren net zoals dat zij een griepprik nemen. Dat gecombineerd met heel bovenstaand verhaal kunnen we makkelijk een nieuwe golf in het najaar 2022 opvangen.
TL:DR: Flikker die QR-app van je telefoon en forceer de overheid om échte maatregelen te nemen die wel werken. Wat dan? Lees bovenstaand verhaal dan alsnog luie vlegel.
Wat krijg ik dan precies voor die prijs? Geen zorg?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Prima, anti-vax mogen vijf euro korting.
Rest van de wereld vrijwel alles open. Het geduld houdt een keer op.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Is de pandemie voorbij?
Als je meer bedden hebt zal je minder maatregelen nemen, maar exponentiële groei zal er voor zorgen dat deze bedden slechts korte tijd later vol zullen liggen. Waarmee je weer meer maatregelen moet nemen of nog meer bedden moet hebben. Natuurlijk bereik je ergens een keer een maximum, maar dan zit je echt in de vele duizenden bedden. Om nog maar niet te spreken over de uitval van zorgpersoneel omdat zij ook ziek worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:12 schreef Akkerdjie het volgende:
Blijft e
[..]
Ik blijf het een vreemde redenering vinden. Het is toch ook niet zo dat er geen maatregelen genomen kunnen worden en het virus ongebreideld zijn gang kan gaan? Het maakt alleen de range groter zodat je eerder af kunt schalen en iets meer ruimte hebt om af te wachten. Nu is het zo krap dat er gewacht kan worden tot de raven wit zijn en de signaalwaardes bereikt worden. Of tot het weer zomer is.
Als zorgcapaciteit geen issue is, waarom hebben we dan überhaupt het aantal ic-bedden dat we hebben en niet nog 100 minder? Je hebt er toch nauwelijks wat aan in de pandemie.
Japan, waar men altijd al mondkapjes draagt als men een loopneus heeft, waar jij natuurlijk niet aan wilquote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef matigeuser het volgende:
Ja maar, ja maar, ja maar,quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:04 schreef Coritchando het volgende:
Het blijft lachwekkend om te zien dat de gekkies blijven geloven in een antischurft middel wat natuurlijk nooit werkt tegen een infectieziekte.
Diezelfde mensen geloven dan natuurlijk weer niet in een tegen de infectieziekte ontwikkelt vaccin en pil.
Mensen die over Ivermectine of HCQ beginnen zijn bij mij direct af, het laat direct zien wat voor simpele zielen het zijn. Ze weten namelijk niet eens dat het in Japan helemaal niet ingezet wordt, er is geen eens een goedkeuring![]()
Jawel hoor, ik heb niks tegen mondkapjes. Ik geloof alleen niet in de werking, tenminste niet de manier waarop we dat hier doen. Zo'n oud vod uit je jaszak halen, in de winkel opzetten, op de parkeerplek weer af, in de andere winkel weer op. Doet meer kwaad dan goed.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Japan, waar men altijd al mondkapjes draagt als men een loopneus heeft, waar jij natuurlijk niet aan wil
Japan, dat alle grenzen dichtgooide
Japan, waar de nationale noodtoestand werd uitgeroepen en een keiharde lockdown werd ingevoerd
Japan, waar de inwoners zich heel strikt aan de regels houden
Dit had allemaal het gewenste resultaat en het is idd onder controle.
Weet ik niet. Wat ik denk is dat veel mensen de hoop verliezen. En duidelijk ook geen vertrouwen meer hebben in de toekomst. Kijk dan met name naar de ondernemers. Die hun zaak kapot zien gaan. Of jongeren die de muren op zich af zien komen. En een gebrek aan een eenduidige communicatie met name vanuit het OMT helpt zeker niet mee.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:46 schreef Cupfighter het volgende:
In ieder geval stoppen met die lockdowns, dit is niet meer te handelen en te accepteren
Dus wat je bedoeld is dat Nederlanders viespeuken zijn met geen begrip voor hygienequote:Op woensdag 5 januari 2022 09:15 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik heb niks tegen mondkapjes. Ik geloof alleen niet in de werking, tenminste niet de manier waarop we dat hier doen. Zo'n oud vod uit je jaszak halen, in de winkel opzetten, op de parkeerplek weer af, in de andere winkel weer op. Doet meer kwaad dan goed.
Volledig gevaccineerd totale bevolking Japan: 79,0%quote:Maar prima, wat mij betreft doen we de maskers wel. De vaccinatiegraad in Japan is rond de 70%, dus ruim lager dan wij (88%) en daar kan nu alles weer open.
Je hebt dus geen ideequote:Of dat nou aan ivermectine of andere middelen / behandelingen ligt, durf ik niet te bevestigen.
Wat niet kloptquote:Ik weet wel dat Japan zich heeft uitgesproken om geen vaccinatieplicht te gaan invoeren.
Hier in Europa gaan we de andere kant op, terwijl dat niet gerechtvaardigd is, niet nodig is en ook niet bewezen helpt. Zie mijn bovenstaande verhaal.
Zeker nog nooit in Japan geweestquote:Dat Japanners zich meer 'aan de regels houden' geloof ik direct, maar ze hebben al een tijdje veel minder regels dan wij. Dus het aantal contactmomenten is ongetwijfeld veel groter.
Goed dat je de cijfers over de vaccinaties hebt opgehelderd. Dat was dus een fout van mij. Ik hield vast aan Hugo de Jonge's geroeptoeter over die 88%. Ook heb ik dat getal vaak ik het nieuws gezien. Waarschijnlijk omdat ze alleen vanaf 18 jaar telden i.p.v. de gehele bevolking. Dan staat Japan er dus iets beter voor. Al geloof ik niet dat dat verschil ook het grote verschil in de situaties tussen onze landen maakt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus wat je bedoeld is dat Nederlanders viespeuken zijn met geen begrip voor hygiene
[..]
Volledig gevaccineerd totale bevolking Japan: 79,0%
Volledig gevaccineerd totale bevolking Nederland: 70%
[..]
Je hebt dus geen idee
[..]
Wat niet klopt
[..]
Zeker nog nooit in Japan geweest
En de niet gevaccineerden die denken dat ze niet kwetsbaar zijn voor het virus maar dit uiteindelijk toch zijn? Met andere woorden: de grootste groep die nu op de IC ligt?quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:54 schreef Gia het volgende:
Als blijkt dat Omikron dusdanig mild is, dat de ziekenhuizen niet meer overspoeld worden, dan graag zo snel mogelijk de QR-code weg en alles weer open. Want of je nu als gevaccineerde of als ongevaccineerde besmet raakt, maakt met zo'n mild virus niet uit.
Kwetsbaren moeten zich maar laten vaccineren. Niet kwetsbaren kunnen het maar beter krijgen. Dat zorgt ook voor de groepsimmuniteit.
Maar, zoals gezegd, pas als de zorg het aankan.
Maatregelen om ongevaccineerden te beschermen graag zo snel mogelijk weg.
Ik haal al je argumenten onderuit en nog blijf je volhouden dat je toch gelijk hebt? Je geeft toe dat je je niet geïnformeerd hebt, maar toch trek je allerlei geflipte conclusies?quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:57 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Goed dat je de cijfers over de vaccinaties hebt opgehelderd. Dat was dus een fout van mij. Ik hield vast aan Hugo de Jonge's geroeptoeter over die 88%. Ook heb ik dat getal vaak ik het nieuws gezien. Waarschijnlijk omdat ze alleen vanaf 18 jaar telden i.p.v. de gehele bevolking. Dan staat Japan er dus iets beter voor. Al geloof ik niet dat dat verschil ook het grote verschil in de situaties tussen onze landen maakt.
Feit is wel dat zij momenteel geen lockdown hebben en wij wel. Ook dat zij geen vaccinatieplicht gaan krijgen, althans dat zegt de overheid, en wij waarschijnlijk wel. Volgens een vriend van me die er woont kan hij als ongevaccineerde gewoon overal naar binnen zonder iets te hoeven laten zien dus volgens mij hebben ze ook geen 2G of 3G systeem.
Het kán dus anders. En niet alleen Japan, er zijn veel meer landen waar het anders gaat dan hier. En niet altijd per definitie slechter. Dus, wat verklaart volgens jou dan het verschil? En wat moeten wij doen zodat het hier ook weer open kan? En waarom zitten wij in heel Europa met extreem vergaande regels zoals een 1G / 2G / 3G systeem, vaccinatieplichten, etc?
Doen het zichzelf aan. Niet de verantwoordelijkheid van de gevaccineerden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:58 schreef Intint het volgende:
[..]
En de niet gevaccineerden die denken dat ze niet kwetsbaar zijn voor het virus maar dit uiteindelijk toch zijn? Met andere woorden: de grootste groep die nu op de IC ligt?
Ja als zij nu de enige waren die er last van hadden, by all means. Probleem is echter dat de hele bevolking last heeft van deze groep omdat zij de IC bedden grotendeels bezet houden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Doen het zichzelf aan. Niet de verantwoordelijkheid van de gevaccineerden.
Daarbij zeg ik ook duidelijk: pas afschaffen als de zorg het aan kan.
Maar ook zorgen dat de zorg het aan kan, door meer bedden (en personeel), zodat we een nieuwe pandemie of een oorlog qua zorg kunnen doorstaan.
En waar had jij de afgelopen 10-20 jaar op bezuinigd om meer geld voor de zorg te hebben om dat te betalen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Doen het zichzelf aan. Niet de verantwoordelijkheid van de gevaccineerden.
Daarbij zeg ik ook duidelijk: pas afschaffen als de zorg het aan kan.
Maar ook zorgen dat de zorg het aan kan, door meer bedden (en personeel), zodat we een nieuwe pandemie of een oorlog qua zorg kunnen doorstaan.
Je hebt volgens mij mijn hele grote verhaal hierboven helemaal niet gelezen. Ik kom helemaal niet tot 'geflipte conclusies' of waanzinnige ideeën. Het enige wat ik zeg dat we moeten doen is het massaal opschalen van de zorg en dat in combinatie met vrijwillige (!) vaccinaties en de opkomst van mildere varianten zoals Omicron, daarmee moeten we volgende winter de pieken kunnen opvangen zodat lockdowns en 2G en dergelijke niet meer nodig zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik haal al je argumenten onderuit en nog blijf je volhouden dat je toch gelijk hebt? Je geeft toe dat je je niet geïnformeerd hebt, maar toch trek je allerlei geflipte conclusies?
Heb je zelf door hoe dom je overkomt?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:02 schreef SwJ het volgende:
[..]
'Er is geld zat'.
Dat weet jij? Knap. Hoeveel geld is er nodig voor de benodigde IC bedden, opleidingen en personeel? Aangezien je weet dat er geld genoeg is, weet je ook hoeveel er nodig is.
Wie is 'we'?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:34 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]we pissen 2 miljard per week weg voor een onnodige lockdown, maar het geld is op hoor
Achteraf heb je gemakkelijk praten, waar had jij 10 jaar geleden op bezuinigd om meer IC Bedden en personeel op te leiden, en waar had je dat mee gerechtvaardigd?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:34 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]we pissen 2 miljard per week weg voor een onnodige lockdown, maar het geld is op hoor
Dit dus, en het gaat niet alleen om jongeren, ook om alleenstaanden/ouderen die het gewoon lastig hebben mentaal gezien, dan hoor ik al hier en daar geluiden dat de lockdown verlengt gaat worden, gekkenwerk gewoonquote:Op woensdag 5 januari 2022 09:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Weet ik niet. Wat ik denk is dat veel mensen de hoop verliezen. En duidelijk ook geen vertrouwen meer hebben in de toekomst. Kijk dan met name naar de ondernemers. Die hun zaak kapot zien gaan. Of jongeren die de muren op zich af zien komen. En een gebrek aan een eenduidige communicatie met name vanuit het OMT helpt zeker niet mee.
Ik kan en ben bereid meer voor de zorg te betalen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En waar had jij de afgelopen 10-20 jaar op bezuinigd om meer geld voor de zorg te hebben om dat te betalen?
En wat brengen meer IC plekken? In D zijn die er veel meer, maar zijn er 136 op de 100.000 overleden aan corona en in NL 120
Daarom meer bedden. En met 'bed' bedoel ik inclusief personeel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:15 schreef Intint het volgende:
[..]
Ja als zij nu de enige waren die er last van hadden, by all means. Probleem is echter dat de hele bevolking last heeft van deze groep omdat zij de IC bedden grotendeels bezet houden.
Het verschil met bovenstaande is dat Corona voor heel veel mensen geen enkel probleem is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Stel je voor dat je in 1900 geboren bent.
Op je 14e verjaardag begint de Eerste Wereldoorlog, die eindigt op je 18e verjaardag. 22 miljoen mensen komen om in die oorlog. Later in het jaar wordt de planeet getroffen door een Spaanse griepepidemie die duurt tot je 20e verjaardag. 50 miljoen mensen sterven eraan in die twee jaar. Ja, 50 miljoen.
Op je 29e verjaardag, begint de Grote Depressie. De werkloosheid loopt op tot 25%, het BBP daalt met 27%. Dat duurt tot je 33ste. Het land stort bijna in, samen met de wereldeconomie.
Als je 39 wordt, begint de Tweede Wereldoorlog. Je bent nog niet eens over de heuvel. En probeer niet op adem te komen. Op je 41e verjaardag, wordt de Verenigde Staten volledig bij WO II betrokken. Tussen je 39ste en 45ste verjaardag, komen 75 miljoen mensen om in de oorlog.
Pokken waren epidemisch tot je 40e, het doodde 300 miljoen mensen tijdens je leven.
Als je 50 bent, begint de Koreaanse oorlog. 5 miljoen mensen komen om. Vanaf je geboorte, tot je 55e, heb je elke zomer te maken met de angst voor polio-epidemieën. Je maakte mee dat vrienden en familie polio kregen en verlamd raakten en/of stierven.
Op je 55e begint de oorlog in Vietnam, die pas na 20 jaar eindigt. 4 miljoen mensen komen om in dat conflict. Tijdens de Koude Oorlog leefde je elke dag met de angst voor nucleaire vernietiging. Op je 62e verjaardag heb je de Cubaanse Raket Crisis, een kantelpunt in de Koude Oorlog. Het leven op onze planeet, zoals wij het kennen, eindigde bijna. Als je 75 wordt, eindigt de Vietnamoorlog eindelijk.
Denk aan iedereen op deze planeet die in 1900 geboren is. Hoe hebben zij dat allemaal kunnen doorstaan? Toen je een kind was in 1985 en dacht dat je 85 jarige grootouder niet begreep hoe moeilijk school was. En hoe gemeen dat kind in je klas was. Toch overleefden ze alles wat hierboven staat. Perspectief is een verbazingwekkende kunst. Verfijnd en verhelderend naarmate de tijd verstrijkt. Laten we proberen de dingen in perspectief te houden. Je ouders en/of grootouders waren geroepen om al het bovenstaande te doorstaan - jij bent geroepen om thuis te blijven en op de bank te zitten.
Ja? Is dit de oplossing? Of is er een makkelijkere?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom meer bedden. En met 'bed' bedoel ik inclusief personeel.
Niet afschalen is ook een oplossing.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:02 schreef Intint het volgende:
[..]
Ja? Is dit de oplossing? Of is er een makkelijkere?
En thuis op de bank hangen voor Netflix is dat wel?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:58 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Het verschil met bovenstaande is dat Corona voor heel veel mensen geen enkel probleem is.
Dus we zouden ons moeten richten op het uitvinden tijdmachine in plaats van gewoon zorgen dat meer mensen zich laten prikken?quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet afschalen is ook een oplossing.
Het schijntquote:Op woensdag 5 januari 2022 12:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En thuis op de bank hangen voor Netflix is dat wel?
Niet achteraf, we zitten er nog midden in hoor. We pissen nog steeds miljarden aan lockdowns weg, plus al die kosten voor controles. Dat geld had je ook kunnen besteden aan de zorg.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Achteraf heb je gemakkelijk praten, waar had jij 10 jaar geleden op bezuinigd om meer IC Bedden en personeel op te leiden, en waar had je dat mee gerechtvaardigd?
Je beantwoord de vraag nietquote:Op woensdag 5 januari 2022 12:24 schreef Homey het volgende:
[..]
Niet achteraf, we zitten er nog midden in hoor. We pissen nog steeds miljarden aan lockdowns weg, plus al die kosten voor controles. Dat geld had je ook kunnen besteden aan de zorg.
Dit is bestuursfalen.
Voorlopig zijn we nog niet uit deze, ik verwacht er niks van 14 januaro.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:01 schreef Netsplitter het volgende:
Bij elke nieuwe mutatie gaan we weer in een lockdown. Er is er weer eentje gevonden in Frankrijk, dus bereid je maar voor...
Laat dit soort copypaste rotzooi gewoon lekker op je Facebook boomergroep svp.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Op je 14e verjaardag begint de Eerste Wereldoorlog, die eindigt op je 18e verjaardag. 22 miljoen mensen komen om in die oorlog. Later in het jaar wordt de planeet getroffen door een Spaanse griepepidemie die duurt tot je 20e verjaardag. 50 miljoen mensen sterven eraan in die twee jaar. Ja, 50 miljoen.
Op je 29e verjaardag, begint de Grote Depressie. De werkloosheid loopt op tot 25%, het BBP daalt met 27%. Dat duurt tot je 33ste. Het land stort bijna in, samen met de wereldeconomie.
Als je 39 wordt, begint de Tweede Wereldoorlog. Je bent nog niet eens over de heuvel. En probeer niet op adem te komen. Op je 41e verjaardag, wordt de Verenigde Staten volledig bij WO II betrokken. Tussen je 39ste en 45ste verjaardag, komen 75 miljoen mensen om in de oorlog.
Direct na de oorlog gaan we naar Indonesie om daar nog eens 4 jaar lang oorlog te voeren. Een slordige 80.000 mensen komen om.
Pokken waren epidemisch tot je 40e, het doodde 300 miljoen mensen tijdens je leven.
Als je 50 bent, begint de Koreaanse oorlog. 5 miljoen mensen komen om. Vanaf je geboorte, tot je 55e, heb je elke zomer te maken met de angst voor polio-epidemieën. Je maakte mee dat vrienden en familie polio kregen en verlamd raakten en/of stierven.
Op je 55e begint de oorlog in Vietnam, die pas na 20 jaar eindigt. 4 miljoen mensen komen om in dat conflict. Tijdens de Koude Oorlog leefde je elke dag met de angst voor nucleaire vernietiging. Op je 62e verjaardag heb je de Cubaanse Raket Crisis, een kantelpunt in de Koude Oorlog. Het leven op onze planeet, zoals wij het kennen, eindigde bijna. Als je 75 wordt, eindigt de Vietnamoorlog eindelijk.
Denk aan iedereen op deze planeet die in 1900 geboren is. Hoe hebben zij dat allemaal kunnen doorstaan? Toen je een kind was in 1985 en dacht dat je 85 jarige grootouder niet begreep hoe moeilijk school was. En hoe gemeen dat kind in je klas was. Toch overleefden ze alles wat hierboven staat. Perspectief is een verbazingwekkende kunst. Verfijnd en verhelderend naarmate de tijd verstrijkt. Laten we proberen de dingen in perspectief te houden. Je ouders en/of grootouders waren geroepen om al het bovenstaande te doorstaan - jij bent geroepen om thuis te blijven en op de bank te zitten.
Kijk, een millennial die niet om kan gaan met sarcasme.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Laat dit soort copypaste rotzooi gewoon lekker op je Facebook boomergroep svp.
quote:
Wilde ik net die van Shaffy plaatsen...quote:
Dus je beseft dat dit dom gelul is maar het was een grapje?quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kijk, een millennial die niet om kan gaan met sarcasme.
COR / Stel je voor dat je in 1900 geboren bent.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dus je beseft dat dit dom gelul is maar het was een grapje?Daar hebben ze dus een groep voor op FB.
Dat topic is toch wel het ergste gevolg van corona. Wat een doffe ellende.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
COR / Stel je voor dat je in 1900 geboren bent.
Die post heeft inmiddels zelfs een eigen topic
Dit hele verhaal toont aan dat alle maatregelen onzin zijn en dat we beter het virus hadden kunnen laten uitrazen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Direct na de oorlog gaan we naar Indonesie om daar nog eens 4 jaar lang oorlog te voeren. Een slordige 80.000 mensen komen om.
Deze lockdown gaat tot begin/halverwege feb duren. Terwijl daar geen aanleiding voor is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:34 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Voorlopig zijn we nog niet uit deze, ik verwacht er niks van 14 januaro.
Als de overheid zo begaan is met corona hadden ze niet het aantal IC bedden afgeschaald.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:16 schreef Intint het volgende:
[..]
Dus we zouden ons moeten richten op het uitvinden tijdmachine in plaats van gewoon zorgen dat meer mensen zich laten prikken?
Ik vermoed dat we weer 'gefaseerd' open gaan. Eerst de niet-essentiele winkels met zoveel mensen per m2 en QR controle. 3 weken later de restaurants met vaste plaatsen en controle. En pas eind maart de horeca, ongeveer als de terrassen weer open kunnen. Eerder niet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Deze lockdown gaat tot begin/halverwege feb duren. Terwijl daar geen aanleiding voor is.
Het resultaat van de huidige Angst regeert keuzes van het kabinet en OMT.quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we weer 'gefaseerd' open gaan. Eerst de niet-essentiele winkels met zoveel mensen per m2 en QR controle. 3 weken later de restaurants met vaste plaatsen en controle. En pas eind maart de horeca, ongeveer als de terrassen weer open kunnen. Eerder niet.
En daar moeten we dan blij mee zijn. Not!
Tja, met terugwerkende kracht kan het niet, natuurlijk. Maar waarom dan niet NU beginnen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:16 schreef Intint het volgende:
Dus we zouden ons moeten richten op het uitvinden tijdmachine in plaats van gewoon zorgen dat meer mensen zich laten prikken?
Heb je een bron van de afschaling van de IC bedden TIJDENS de pandemie?quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als de overheid zo begaan is met corona hadden ze niet het aantal IC bedden afgeschaald.
Maar dat hebben ze wel gedaan en en passant nog even de ongevaccineerden als zondebok aangewezen. Als je na 2 jaar de strategie van de overheid nog niet wil zien moet je inderdaad aan tijdmachines gaan denken.
Sterker nog. We zitten nu al met lege bedden. Het gaat om meer dan enkel bedden. Het gaat ook om de personen die bij die bedden moeten staan. De burn-out cijfers in de zorg (of de mensen die er überhaupt mee kappen omdat ze het niet meer aankunnen) zijn torenhoog momenteel. Er worden mensen opgeleid, maar iemand die aan het begin van de crisis (toen we dachten dat we er zo vanaf zouden zijn en de roep om meer bedden nog niet zo hard klink als nu) kan nu eens langzaam aan een bed gaan staan (afhankelijk van vooropleiding).quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, met terugwerkende kracht kan het niet, natuurlijk. Maar waarom dan niet NU beginnen?
Omdat het misschien straks toch niet nodig blijkt en dan zit je met al die bedden?
En dan blijkt het komende herfst toch weer een puinhoop te zijn, nieuwe variant en is het weer hetzelfde. Hadden we maar...., maar dat konden we niet voorzien.
Wij ook.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:17 schreef TornadoDK het volgende:
God wat ben ik blij dat ik niet meer in Nederland woon
Mijn afspraak, staat alweer een uur reizen vanaf huis, ik ben dat gebagatelliseer over dat mensen zich niet willen laten prikken nu wel een beetje zat.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:38 schreef Intint het volgende:
[..]
Sterker nog. We zitten nu al met lege bedden. Het gaat om meer dan enkel bedden. Het gaat ook om de personen die bij die bedden moeten staan. De burn-out cijfers in de zorg (of de mensen die er überhaupt mee kappen omdat ze het niet meer aankunnen) zijn torenhoog momenteel. Er worden mensen opgeleid, maar iemand die aan het begin van de crisis (toen we dachten dat we er zo vanaf zouden zijn en de roep om meer bedden nog niet zo hard klink als nu) kan nu eens langzaam aan een bed gaan staan (afhankelijk van vooropleiding).
Het genereren van IC capaciteit is veel moeilijker dan het genereren van vaccinaties. Niets is echter zo makkelijk als het genereren van een afspraak om een veilig prikje te halen, en zelfs dat is al te veel gevraagd voor veel mensen.
Fijn van je dat dit oplucht. Jammer dat het ten koste gaat van relevantie. Als je de volgende keer iets post wat niets met mijn post te maken heeft, kun je me dan in ieder geval niet quoten?quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:55 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Mijn afspraak, staat alweer een uur reizen vanaf huis, ik ben dat gebagatelliseer over dat mensen zich niet willen laten prikken nu wel een beetje zat.
Ja dat gaat helemaal goedkomen.
Want wat is dit voor gepruts?
Het is zelfs nog verder dan de vorige 2 keren.
En ja ja je kan dit en je kan dat, dat klopt ja, ik had ook kunnen wachten dan was het dichter bij huis, of wat voor stom excuus je hebt. Voor beleidsmakers die gewoon, niet zo competent zijn en eigenlijk gewoon zitten te prutsen in een politiek systeem waar niemand z'n bek open durft te trekken, omdat ze daar zitten voor hun eigen carriere. En werkelijk niet daadkrachtig en kundig zijn en lekker bijna niets voor elkaar krijgen, behalve mee te varen op de politieke keuzes uit een ander land.
En dan die premier, met die homofiele maniertjes en dat gedraai en meest vreemde zinsconstructies. Die met nieuw elan, jaja, elan, gewoon lichtzinnig staat te prutsen.
Ik geloof dat het nogal pijn doet om toe te geven dat onze beleidsmakers gewoon eigenlijk niet zoveel voorstellen en ook niet zo vaardig zijn, behalve verbaal dan. Is dat schaamte? Toe te geven dat je baas eigenlijk flapdrol is die niet zoveel kan, behalve lekker kletsen.
oooh wat lucht dit op.,
Jammer dat je de relevantie niet ziet, ik ging inhoudelijk op je in. Dat ik je ongelijk geef, is meer jammer voor jou.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:59 schreef Intint het volgende:
[..]
Fijn van je dat dit oplucht. Jammer dat het ten koste gaat van relevantie. Als je de volgende keer iets post wat niets met mijn post te maken heeft, kun je me dan in ieder geval niet quoten?
Dito. Wat een gejankzakquote:Op woensdag 5 januari 2022 17:17 schreef TornadoDK het volgende:
God wat ben ik blij dat ik niet meer in Nederland woon
Nou goed correctie dan: voor 99% van de mensen is het makkelijk om een prikje te halen. Voor de resterende mensen die in een uithoek in een klein gat wonen kost dat net iets meer moeite.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:06 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Jammer dat je de relevantie niet ziet, ik ging inhoudelijk op je in. Dat ik je ongelijk geef, is meer jammer voor jou.
Jij zegt, van huh mensen kunnen niet eens ff een prikje halen, nee dat kan ook niet eens.
Ik zeg dat dat voor teveel niet gaat lukken als ze een uur naar die prik moeten reizen, mij lukt het maar een heleboel mensen, gaan niet een uur reizen voor die prik.
Gemiste kans, verkeerde inschatting van de burgers
Dat vrees ik dus ook, stelletje prutsersquote:Op woensdag 5 januari 2022 14:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Deze lockdown gaat tot begin/halverwege feb duren. Terwijl daar geen aanleiding voor is.
Ja, dat is maanden geleden al in het reguliere nieuws geweest.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:23 schreef Intint het volgende:
[..]
Heb je een bron van de afschaling van de IC bedden TIJDENS de pandemie?
De WHO én zelfs de EU waarschuwen ons al 7 jaar dat onze zorg en dan m.n. de IC capaciteit niet aan de minimale omvang voldoet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:55 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik geloof dat het nogal pijn doet om toe te geven dat onze beleidsmakers gewoon eigenlijk niet zoveel voorstellen en ook niet zo vaardig zijn, behalve verbaal dan. Is dat schaamte? Toe te geven dat je baas eigenlijk flapdrol is die niet zoveel kan, behalve lekker kletsen.
Ik persoonlijk vind het prima te doen. Al besef ik dat dit voor de meeste mensen niet zal gelden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik bedoel, elk jaar of om de 2 jaar is er weer een nieuwe variant. Gaan we elke winter steeds weer in lockdown? Dit is de 2e keer in 2 jaar, waarbij het grootste deel gevaccineerd is.
Nee, omdat mensen niet bewust uit elkaar gehaald worden. Iedereen kan gewoon eigen keuzes maken en doen wat hij of zij wil.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:23 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat de fuck heb jij gerookt de laatste tijd? QR maatschappij een klein iets? Geen tweedeling in de maatschappij? Als een bepaalde groep mensen niet meer naar de sportschool mag of het OV mogen gebruiken met het aankomende 2G systeem en een andere groep wel, hoe is dat geen discriminatie en geen tweedeling?
En onze lockdowns hebben niks met de zorg te maken??? Waar deden we dit dan ook alweer allemaal voor?
Jij snapt er serieus helemaal niks van. Het gaat er niet om of het een keuze is of niet. Het gaat erom dat de overheid een eis stelt en dat jij daar aan moet voldoen, want anders vrijheid kwijt. Wat als die keuze was 'je moet afvallen?' Of 'je moet van je geloof afstappen?' Of 'je moet je blank schminken elke dag?'quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, omdat mensen niet bewust uit elkaar gehaald worden. Iedereen kan gewoon eigen keuzes maken en doen wat hij of zij wil.
QR ''maatschappij'' is zeker maar een klein ding, even een code laten zien en klaar ben je.
Nee, meer ook in de zin dat de zorg een gevolg bestrijding is en niet een oorzaak kan bestrijden.
Dat is een flinke aanname. Het gaat om optimaal beleid, niet om zomaar wat doen. Bij optimaal beleid heb je meer range met meer functionele capaciteit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:43 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Als je meer bedden hebt zal je minder maatregelen nemen, maar exponentiële groei zal er voor zorgen dat deze bedden slechts korte tijd later vol zullen liggen. Waarmee je weer meer maatregelen moet nemen of nog meer bedden moet hebben. Natuurlijk bereik je ergens een keer een maximum, maar dan zit je echt in de vele duizenden bedden. Om nog maar niet te spreken over de uitval van zorgpersoneel omdat zij ook ziek worden.
Het aantal IC bedden wat we hebben is gebaseerd op een gemiddeld gebruik van ongeveer 80 procent in een normale situatie. Dat kan van te voren vrij eenvoudig bepaald worden, we weten hoeveel hartoperaties er zijn per jaar bijvoorbeeld. Andere virussen (griep met name) vereisen vooral verpleegbedden en geen IC bedden met beademing. Dat kan je dus wat makkelijker opvangen, maar ook in tijd van griepgolven wordt reguliere planbare zorg uitgesteld. En griep is een stuk minder besmettelijk en minder ziekmakend voor zorgpersoneel.
Onze ziekenhuizen (verpleeg en IC) zijn niet ingericht voor iets als Corona. Dat hebben we ook nog nooit meegemaakt, de laatste ziekte die vergelijkbaar was was de Spaanse Griep en dat is meer dan 100 jaar terug. Compleet andere tijd. Je kan nu wel de bedden verdubbelen, maar als het weer 100 jaar duurt dan is het best een zinloos en duur grapje.
Vast. Dat geloof je toch zelf niet. Als we 2x zoveel IC bedden zouden hebben zou Nederland veel en veel later ingrijpen en alsnog in hetzelfde probleem lopen. Sowieso heb je bij exponentiële groei geen weken extra, hooguit dagen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:04 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dat is een flinke aanname. Het gaat om optimaal beleid, niet om zomaar wat doen. Bij optimaal beleid heb je meer range met meer functionele capaciteit.
En wat hadden ze er meer aan kunnen doen? Heb jij een geheim blik met verpleegkundigen wat opengetrokken en ingezet kan worden?quote:Wat betreft de laatste alinea; de overheid heeft twee jaar de tijd gehad er iets aan te doen. In plaats daarvan hebben ze al hun eieren in een mandje gelegd. Helaas.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vrij simpel, als je COVID ongebreideld laat rondgaan zullen er op een gegeven moment tienduizenden doodzieke mensen zijn door exponentiele groei.
Vrijheid is nooit onvoorwaardelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:00 schreef matigeuser het volgende:
Vrijheid is onvoorwaardelijk. Op het moment dat er voorwaarden worden gesteld, of die nou 'keuzes' zijn of aangeboren eigenschappen, doet er niet toe. In hetzelfde licht hadden de Joden ook gewoon de keuze om uit Duitsland te vertrekken toen ze daar toe opgeroepen werden. Echt. Doe iets aan je moraliteit en historisch besef.
Exponentiële groei is een toename evenredig aan de eigen omvang. Iedere grootheid die continu met hetzelfde percentage per tijdseenheid groeit, ondergaat een exponentiële groei.quote:
Er zijn mensen die niet beseffen dat al zou je 0 opnames hebben met Omikron dat je als land dan alsnog helemaal naar de klote gaat. Als de helft van het land ziek is en niet kan werken dan is er ook geen zorg of supermarkt meer.quote:
Sowieso is de vrijheid van wappie direct van invloed op de vrijheid van een niet-wappie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vrijheid is nooit onvoorwaardelijk.
Je mag in Nederland naar buiten, maar je moet wel een ID of paspoort hebben.
Kom je niet uit Nederland dan zitten er nog meer haken en ogen aan.
Je mag vrij rondrijden, maar je moet wel een rijbewijs hebben. En je mag maar een bepaalde snelheid!
Etc etc etc.
De Joden hadden geen keuze, Jood ben en blijf je.
Geloof kun je ook niet afzweren (1 van je voorbeelden).
Dat zijn geen keuzes.
Wappie schaap zijn wel. Die kiezen heel bewust uit 1 of andere vage principe om geen vaccin te nemen.
Terwijl ze gewoon de feiten kunnen onderzoeken e.d.
De vrijheid om te mogen autorijden is wel anders dan de vrijheid om naar een winkel, een horecagelegenheid of je werk te mogen gaan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je mag vrij rondrijden, maar je moet wel een rijbewijs hebben. En je mag maar een bepaalde snelheid!
Etc etc etc.
Dat zijn geen keuzes.
Wappie schaap zijn wel. Die kiezen heel bewust uit 1 of andere vage principe om geen vaccin te nemen.
Als het essentieel is, mag je nog steeds van alles.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:17 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
De vrijheid om te mogen autorijden is wel anders dan de vrijheid om naar een winkel, een horecagelegenheid of je werk te mogen gaan.
En ik maar denken dat bijvoorbeeld de Joden 5 jaar lang niet welkom waren op deze plekken. Die waren enkel welkom binnen de omheining van hun kamp. 'Altijd vrij', dank je de koekoek.quote:Mensen hebben altijd vrij naar dat soort plekken gemogen, er zit geen inherent gevaar in om naar dat soort plekken toe te gaan, het is belangrijk voor het functioneren in de maatschappij.
Vernieuwing is eng hè. Dezelfde kwats hoorde je toen de autogordel en later het bromfietscertificaat (nu rijbewijs) werd ingevoerd. Allemaal dom geklets van mensen die bang zijn voor verandering. Jaren laten kan je niet anders concluderen dat het meesterlijke zetten geweest zijn.quote:Als er nu een fietsrijbewijs zou worden ingevoerd zou ik me daar ook hard tegen maken.
Jij staat hier veel te eenzijdig in en hebt totaal geen respect of ook maar interesse om de andere kant te begrijpen. Niet iedereen wil het vaccin nemen en sommigen hebben daar hele goede redenen voor. Anderen hebben er zelfs medische redenen voor en kunnen het vaccin niet nemen. Er zal dus altijd een groep ongevaccineerden blijven. Domme idioten heb je aan beide kampen, het gemiddelde IQ is niet zo hoog. Daar zullen we mee moeten dealen als maatschappij. Hopelijk zonder 'verboden' en 'verplichten'.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Etc etc etc.
Dat zijn geen keuzes.
Tsja, pech voor Robin maar zo kan je ook naar de andere kant kijken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Maar we weten allemaal dat als de wappies eenmaal Corona hebben ze zich melden bij het ziekenhuis en ze dan huilend smeken om een vaccin waar het dan te laat voor is. Misschien moeten ze eens informeren bij Robin Fransman hoe dat is, te dom en te laat zijn.
Jij bent hier de debiel want je snapt totaal niet dat dit cynisch geschreven was en ik meeging in het wereldbeeld van idioot 'bianconeri' hierboven. Als reactie op zijn post waarin hij het ontnemen van vrijheden en lichamelijke integriteit rechtvaardigt door te zeggen dat mensen een simpele 'keuze' hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Deze alinea durven schrijven en dan denken dat iemand in zijn volle verstand jou en jouw waanzin serieus neemt.
De slachtoffers van de holocaust, 6 miljoen vermoorde joden, babies en kleine kinderen inclusief, miljoenen andere verminkte en beschadigde mensen, medeverantwoordelijk maken voor hun aangedane leed is te bespottelijk voor woorden. Je bent echt af als een walgelijk individu vriend. Bah bah bah. Hoe diep moet je gezonken zijn in je wappie-schap om überhaupt te durven dit soort onzin op te schrijven? Echt, ga je diep diep schamen als de debiel die je bent!
Ofwel hun keuze, en daar zitten consequenties aanvast.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:45 schreef matigeuser het volgende:
Jij staat hier veel te eenzijdig in en hebt totaal geen respect of ook maar interesse om de andere kant te begrijpen. Niet iedereen wil het vaccin nemen en sommigen hebben daar hele goede redenen voor.
Volgens mij is men daarmee bezig voor een oplossing.quote:Anderen hebben er zelfs medische redenen voor en kunnen het vaccin niet nemen.
Dat is geen keuze, immers je kunt niet joods opgeven of aanpassen.quote:Joden hadden wel een keuze, ik ben te lui op te zoeken in welk jaar maar er werd ze op een gegeven moment opgeroepen om Duitsland te verlaten. Dat hadden ze dus kunnen doen.
Ben je nu echt serieus hier?quote:Daarnaast kun je een geloof wel afzweren, of in ieder geval niet in het openbare leven in de praktijk brengen. Dat had ook veel doden gescheeld in het verleden.
quote:En het trieste voorbeeld van een rijbewijs is al zo vaak ontkracht. Het is totaal niet te vergelijken. Ik zal het nog 1 keer uitleggen. Een rijbewijs geeft je toegang tot het besturen van een auto. Dit is gelukkig iets wat niet noodzakelijk is en er zijn alternatieven. Zoals met andere mensen meerijden. Fietsen. Openbaar vervoer. Het is ook alleen maar nodig in die specifieke setting, namelijk wanneer je zelf een auto bestuurt en dat sluit direct aan bij het 'diploma' wat je hebt gekregen voor het slagen van de opleiding specifiek daarvoor.
Voor sommige beroepen bestaat er al langer een vaccinatieplicht. Maar is 2G ook voor essentiële winkels verplicht?quote:Niet te vergelijken met een vaccinatieplicht of een 2G systeem, waarbij je door 1 'diploma' niet te halen, ineens nergens meer naar binnen mag behalve dan nog de supermarkt. Het is een soort omgekeerd rijbewijs. Haal je je rijbewijs niet? Dan mag je nergens meer in behalve de auto. Dat zou een beter voorbeeld zijn. Daarnaast wordt er daadwerkelijk iets in je lichaam aangebracht wat niet ongedaan gemaakt kan worden, en is dus wederom niet te vergelijken met een papiertje of pasje wat je in je zak moet hebben. Daarnaast zijn er geen alternatieven, want in het geval van 2G mag je dus letterlijk nergens meer naar binnen of naartoe. In andere landen om ons heen betreft dat dan ook het openbaar vervoer, alle niet-essentiële winkels en sommige gevallen zelfs de werkvloer. Je kunt dan niet eens meer aan geld komen en dus in het slechtste geval overleven! En in het geval van vaccinatieplicht lijkt me dat evident. Daar heb je helemaal geen keuze meer en bepaalt de staat dat er een middel naar hun keuze in je lichaam wordt ingebracht.
Auto geeft je flexibiliteit, maar ongevaccineerde worden uitgesloten van niet essentiële winkels. Ik denk dat dit best een vergelijkbaar iets is.quote:Je kunt er voor kiezen om geen rijbewijs te nemen en dus niet als bestuurder deel te nemen aan het verkeer. Maar door een vaccin niet te kunnen of willen nemen, worden zo goed als al je rechten om te gaan en staan waar je wil afgenomen. Als jij dat vergelijkbaar vindt dan moet je, wederom, eens goed je eigen moraliteit onder de loep gaan nemen.
Klopt, er zijn inderdaad mensen overleden aan de vaccins. Gelukkig een hele grote uitzondering want dit komt bijna niet voor. Maar het komt inderdaad wel wel.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:29 schreef Wouter2006 het volgende:
Al die mensen die zijn overleden door de vaccinatie.. (bijv de combinatie van trombose met een verlaagd aantal bloedplaatjes).
Je probeert het elke keer kleiner te maken door te stellen dat 2G alleen de toegang ontzegt tot niet-essentiële winkels. Maar het is veel meer dan dat. In de landen om ons heen waar 2G nu al is of binnenkort wordt ingevoerd betreft het vrijwel alles behalve de essentiële winkels. Dan blijft er dus eigenlijk praktisch behalve de Kruidvat en de supermarkt niks meer over.quote:
Andere landen zijn niet Nederland. Maar er zitten eigenschappen aan je keuzes. Niet leuk, maar covid is nu eenmaal een realiteit waar we rekening mee moeten houden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:26 schreef matigeuser het volgende:
Je probeert het elke keer kleiner te maken door te stellen dat 2G alleen de toegang ontzegt tot niet-essentiële winkels. Maar het is veel meer dan dat. In de landen om ons heen waar 2G nu al is of binnenkort wordt ingevoerd betreft het vrijwel alles behalve de essentiële winkels. Dan blijft er dus eigenlijk praktisch behalve de Kruidvat en de supermarkt niks meer over.
Sommige vaccins zijn op de werkvloer al verplicht. Daarnaast moet de werkvloer ook veilig zijn voor medische risico gevallen.quote:Horeca. Musea. Kinderspeeltuinen. Zeg maar gerust, alles wat binnen plaatsvindt. Zelfs het OV. En in sommige landen zelfs op de WERKVLOER. Dit zijn geen 'luxeproducten', vrijheid en deelname aan sociaal-maatschappelijk leven zijn geen luxeproducten.
Niet leuk he, de consequenties van je keuze te ervaren. Welkom in de grote mensen wereld.quote:Met andere woorden, zonder vaccinatie kun je dan niets 'leuks' meer doen
Volgens mij valt OV nog niet onder de 2G, ook niet in andere landen. Maar dat weet ik niet zeker.quote:niet meer reizen als je geen auto hebt en zelfs niet meer werken en dus verlies van inkomsten. Dat is een giga-grote inbreuk op je leven.
Je vergelijking spreekt hier boekdelen. Ik kan er niets over zeggen.quote:Daarnaast heb ook jij weer niks van mijn post begrepen of je steekt moreel gezien gewoon heel anders in elkaar. Het is geen simpele keuze. Het is net zo'n achterbakse, immorele keuze als 'vertrek uit Duitsland anders ga je er aan'. Of 'Wil je in je reet worden verkracht of in je mond?'
Ik wist niet dat frikandel ook een oplossing was voor de pandemie. Maar ik hou het maar weer op mijn opmerking hierboven, boekdelen....quote:Al zou je vaccinatie vervangen door het eten van een frikandel speciaal. Nooit mag je iemand laten kiezen tussen 'of je eet een frikandel, of je mag niet meer werken, met het OV, of ergens naar binnen behalve de supermarkt'.
Dat vaccins verdomde goed werken?quote:Jullie zijn blind gestaard door jullie eigen geloof in het goede van het vaccin. Daardoor zien jullie de hele situatie niet meer objectief zoals die is. Zelfs verplicht een frikandel laten eten is VOLSTREKT ONETHISCH. Ook al stelt het niks voor. Ook al vinden veel mensen een frikandel zelfs lekker.
Basale rechten... Zoals gezondheidszorg?quote:Je mag gewoon nooit, basale rechten, laten afhangen van een verplichting. Wat de verplichting dan ook is. Nu is het een vaccinatie. Wat is het in de toekomst?
. Heb je de lange termijn klachten van Covid-19 wel eens gezien? O wacht... die weten we ook niet. Afgezien al een lange lijst van complicaties die we wel weten.quote:Het is niet zomaar een keuze. Als je dit, nogmaals, niet kunt of wilt begrijpen dan ben je wat mij betreft af. En ik zal wel weer beticht worden van 'asociaal gedrag' door me niet te laten vaccineren. Maar ik zal het je nog mooier maken. De vaccinatie neem ik puur simpelweg niet omdat ik bang ben voor eventuele bijwerkingen op de lange termijn.
Ik denk een goede redenen? Of dit een juiste redenen is, is een tweede vraag. Maar aan je keuzes zitten consequenties.quote:Dat is mijn eigen afweging, mijn keuze. Ik durf het niet.
Ik zou het eerder misinformed noemen.quote:Noem me maar een lafaard.
Statistisch gezien, is de kans op complicaties uit het vaccin veel kleiner dan uit een Covid-19 infectie.quote:Ik kan anderen ook een lafaard noemen omdat ze bang zijn voor het virus. Prima.
Je ervaart en beschrijft nu perfect de consequenties van jouw keuze. Je probeert alleen jouw keuze consequenties bij andere te beleggen en daar maak je een fout.quote:En dat doe ik dus niet voor mezelf! Zelf lijd ik hier alleen maar onder. Ik loop inkomsten mis. Mijn vrouw verliest wellicht haar baan met 2G. Ik mag niet meer naar de sportschool, het cafe, het restaurant. In het weekend kunnen we niet meer naar de binnenspeeltuin, maar we zitten met de kinderen thuis. 'Het is vakantie' zeg ik maar tegen ze. Ik ben 2e-rangsburger geworden in mijn eigen land. En met mijn kritiek hierop maak ik geen vrienden, eerder vijanden. Vrouwen gooien hun slipjes niet naar me. Ik win hier helemaal niks mee. Noppes.
Ik heb ook nog gewoon alle vrijheid. Jij zorgt er juist voor dat alles langer duurt en mensen juist thuis moeten blijven, omdat hun transplantatie niet door gaat, of dat mensen door hun uitgestelde chemokuur minder lang nog te leven hebben. Dat doe jij nu voor andere.quote:Ik doe dit, omdat ik vrijheid voor IEDEREEN het allerhoogste goed vind. Ik doe dit voor anderen. Ik weiger de QR-maatschappij ook om de rechten van idioten zoals jij te beschermen. Als de overheid namelijk nu wegkomt met het inzetten van deze vergaande middelen, waar gaat dit dan eindigen? En wat doet de volgende regering over 4 jaar? Of 10? Komen er meer lockdowns voor andere redenen? Meer eisen aan de QR-code? Wordt hij nog breder ingezet?
BNW topic onzin.quote:Een Chinees sociaal-kredietsysteem?
De meeste leven ook gewoon door. Die zien de realiteit waar we momenteel mee te maken hebben. Ze nemen hun maatregelen (vaccins) en gaan door met hun leven. Ofwel we passen ons nu even aan, aan waar we nu mee te maken hebben.quote:Deze kant mogen we niet opgaan. Het zijn mensen zoals ik die SOCIAAL zijn, voor de bescherming van de rechten van ons allemaal. Het zijn provaxxers die het prikje nemen, waarschijnlijk omdat ze zelf bang zijn en vervolgens de polonaise gaan doen op een bruiloft (zelf gezien) of nu lekker op wintersport gaan in het vliegtuig en straks weer besmet terugkomen, die de échte asocialen zijn. Als ze écht zo begaan waren met hun medemens, dan gingen ze niet. Dan bleven ze thuis. Deden ze elke dag nog een zelftest voordat ze mensen zien.
Ik volg de wetenschap voornamelijk. Die zeggen bijvoorbeeld dat vaccins heel goed werken.quote:Het zijn opportunisten zonder moreel besef. Laat je niet gek maken door wat de overheid uitkraamt.
Dat doe ik ook, zou jij misschien ook eens moeten doen. De wereld draait niet om IKKE IKKE IKKE, maar om WIJ.quote:Blijf objectief en houdt het grote plaatje voor ogen.
Klopt, vaak verkeerd voorgelicht.quote:Niet elke prikweigeraar is een idioot.
Klopt.quote:En andersom, niet elke prikker is een schaap.
We hebben inderdaad een gemeenschappelijke vijand, die noemen we SARS-CoV2. Die heeft ons leven veranderd, tijd om dat te accepteren en er mee leren te leven.quote:De overheid heeft een zeer lastig klimaat gecreëerd in dit land met een scheidslijn tussen 2 kampen en een vals keuzevoorstel gebaseerd op onethische vrijheidsontneming. We hebben een gemeenschappelijke vijand.
Dat zou ook met je argument (kop in het zand) en je mening te maken kunnen hebben.quote:En hiermee mijn laatste post in dit topic. Ik krijg toch niemand overtuigd.
Of je uitspraken kloppen niet helemaal en je vergeet het nodige. Jouw keuze heeft consequenties voor andere.quote:De tegenstanders trekken mijn uitspraken uit zijn verband en blijven maar hun eigen riedeltje herhalen. Het heeft geen zin meer.
De realiteit zo te zien oo niet.quote:Principes kun je niet aanleren op latere leeftijd denk ik.
Criminelen mogen ook niet winkelen, soms hebben mensen puur een verbod voor 1 winkel.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:17 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
De vrijheid om te mogen autorijden is wel anders dan de vrijheid om naar een winkel, een horecagelegenheid of je werk te mogen gaan.
Mensen hebben altijd vrij naar dat soort plekken gemogen, er zit geen inherent gevaar in om naar dat soort plekken toe te gaan, het is belangrijk voor het functioneren in de maatschappij.
Als er nu een fietsrijbewijs zou worden ingevoerd zou ik me daar ook hard tegen maken.
Dat is nog steeds een flinke IC en zorg belasting. Heb je daar ook wel eens over nagedacht? Is de normale planbare zorg al weer normaal?quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:36 schreef Netsplitter het volgende:
Het aantal mensen dat met COVID-19 in een ziekenhuis ligt, is donderdag gedaald naar 1.541. Dat zijn er 93 minder dan woensdag. Op de intensive cares liggen 30 coronapatiënten minder, daar worden er nog 419 behandeld. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) donderdag.
Het betreft de grootste daling van de ic-bezetting sinds 1 juni 2021. Toen kwamen ook op één dag 30 plekken vrij.
https://www.nu.nl/uitgeli(...)ers-van-vandaag.html
Het gaat de goede kant op, maar we zijn er nog niet.quote:Er is geen excuus meer om de lockdown in de huidige vorm voort te zetten.
Mensen die om medische reden niet kunnen vallen er buiten, dat snapt iedereen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:45 schreef matigeuser het volgende:
Jij staat hier veel te eenzijdig in en hebt totaal geen respect of ook maar interesse om de andere kant te begrijpen. Niet iedereen wil het vaccin nemen en sommigen hebben daar hele goede redenen voor. Anderen hebben er zelfs medische redenen voor en kunnen het vaccin niet nemen. Er zal dus altijd een groep ongevaccineerden blijven. Domme idioten heb je aan beide kampen, het gemiddelde IQ is niet zo hoog. Daar zullen we mee moeten dealen als maatschappij. Hopelijk zonder 'verboden' en 'verplichten'.
Dus we moeten dan maar zeggen dump alle wappie schapen in Noord-Korea?quote:Joden hadden wel een keuze, ik ben te lui op te zoeken in welk jaar maar er werd ze op een gegeven moment opgeroepen om Duitsland te verlaten. Dat hadden ze dus kunnen doen. Daarnaast kun je een geloof wel afzweren, of in ieder geval niet in het openbare leven in de praktijk brengen. Dat had ook veel doden gescheeld in het verleden. (dit is dus cynisch bedoeld, om mee te gaan in de gedachtegang van Bianconeri. Ik vind dus niet echt dat de Joden een eerlijk keuze-voorstel hadden en gewoon hadden moeten vertrekken. De hele keuze tussen 'dood of vertrekken' is een onethische en onredelijke. Net zoals pro-vaccinatieverplichters en 2G-wappies dat doen. 'Laten vaccineren of al je rechten om te gaan en staan waar je wil kwijt' is ook zo'n idioot voorstel. Even ter opheldering want zoals hieronder te lezen werd dit door een andere user niet begrepen en die trok de conclusie dat ik oprecht geloof dat Joden het aan zichzelf te danken hadden... Integendeel dus, ik beschuldig hier de Nazi's van onethiek)
Uhm....quote:En het trieste voorbeeld van een rijbewijs is al zo vaak ontkracht. Het is totaal niet te vergelijken. Ik zal het nog 1 keer uitleggen. Een rijbewijs geeft je toegang tot het besturen van een auto. Dit is gelukkig iets wat niet noodzakelijk is en er zijn alternatieven. Zoals met andere mensen meerijden. Fietsen. Openbaar vervoer. Het is ook alleen maar nodig in die specifieke setting, namelijk wanneer je zelf een auto bestuurt en dat sluit direct aan bij het 'diploma' wat je hebt gekregen voor het slagen van de opleiding specifiek daarvoor.
Hoezo zou je dan nergens in mogen behalve de auto? Dat slaat nergens op.quote:Niet te vergelijken met een vaccinatieplicht of een 2G systeem, waarbij je door 1 'diploma' niet te halen, ineens nergens meer naar binnen mag behalve dan nog de supermarkt. Het is een soort omgekeerd rijbewijs. Haal je je rijbewijs niet? Dan mag je nergens meer in behalve de auto. Dat zou een beter voorbeeld zijn. Daarnaast wordt er daadwerkelijk iets in je lichaam aangebracht wat niet ongedaan gemaakt kan worden, en is dus wederom niet te vergelijken met een papiertje of pasje wat je in je zak moet hebben. Daarnaast zijn er geen alternatieven, want in het geval van 2G mag je dus letterlijk nergens meer naar binnen of naartoe. In andere landen om ons heen betreft dat dan ook het openbaar vervoer, alle niet-essentiële winkels en sommige gevallen zelfs de werkvloer. Je kunt dan niet eens meer aan geld komen en dus in het slechtste geval overleven! En in het geval van vaccinatieplicht lijkt me dat evident. Daar heb je helemaal geen keuze meer en bepaalt de staat dat er een middel naar hun keuze in je lichaam wordt ingebracht.
Nee is nee, de reden gaat jou niks aan. Maar blijkbaar respecteer je andermans keuze niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mensen die om medische reden niet kunnen vallen er buiten, dat snapt iedereen.
Alleen anderen hebben echt geen goede reden hoor. Ja dan hoor je ''uit principe''. Owh, maar welke dan?
Hoor je niet. Ik heb nog nooit een goede reden gehoord van de mensen die het niet uit medische redenen niet mogen.
Omdat je vooral onzinbronnen raadpleegtquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:01 schreef DesertNomad het volgende:
Waarom lees je overal dat de helft in het ziekenhuis juist gevacineerd is?
Mensen die het vaccin hebben genomen daarbij verloopt hun status zeker nooit?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Omdat je vooral onzinbronnen raadpleegt
Je bedoeld die ene vrouw?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:29 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Tsja, pech voor Robin maar zo kan je ook naar de andere kant kijken.
Al die mensen die zijn overleden door de vaccinatie.. (bijv de combinatie van trombose met een verlaagd aantal bloedplaatjes).
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:01 schreef DesertNomad het volgende:
Waarom lees je overal dat de helft in het ziekenhuis juist gevacineerd is?
Tja, hoe minder bedden, hoe krapper de tijd om in te grijpen en hoe harder de normale zorg getroffen wordt. Dat blijft een logisch gegeven wat mij betreft. Het is een beetje een dooddoener om te zeggen dat het toch niet uit maakt. Nogmaals: als het niet uitmaakt kunnen er best nog 100 bedden vanaf. Die lagen zonder corona ook niet altijd vol, en met corona heb je er toch niks aan; enkele dagen later liggen ze toch vol. De redenering gaat spaak.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Vast. Dat geloof je toch zelf niet. Als we 2x zoveel IC bedden zouden hebben zou Nederland veel en veel later ingrijpen en alsnog in hetzelfde probleem lopen. Sowieso heb je bij exponentiële groei geen weken extra, hooguit dagen.
NL gaat het echt niet accepteren als we nu 1000 lege IC bedden zouden hebben met deze set maatregelen, want dan wordt er geroepen dat er capaciteit genoeg is.
[..]
En wat hadden ze er meer aan kunnen doen? Heb jij een geheim blik met verpleegkundigen wat opengetrokken en ingezet kan worden?
Welkom bij de club functioneel ongevaccineerden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:04 schreef ZarB het volgende:
Na mijn vaccinaties vond ik het welletjes. Nog steeds maatregelen omdat een kleine groep niet wil vaccineren.
Vertel eens, hoe ben ik, eenmaal besmet met Wuhan en eenmaal met Delta, boordevol antistoffen, t- en b-cellen, een direct gevaar voor jou? (even voor het gemak mij een wappie noemen en jij een non-wappie). Behalve politiek beleid die geen onderscheid wilt maken tussen mensen die beschermd zijn/niet beschermd zijn en bijvoorbeeld leeftijd of gewicht.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Sowieso is de vrijheid van wappie direct van invloed op de vrijheid van een niet-wappie.
Eigenlijk zou je enkel van vrijheid mogen spreken als de niet-wappies de wappies zouden mogen weigeren bij bijvoorbeeld de ziekenhuizen. De vrijheid van de wappie en de vrijheid van de niet-wappie staan dan op gelijk niveau.
Ik heb deze vraag al meerdere malen gesteld op dit forum, maar niemand geeft me tot nu toe antwoord. Ja eenmaal heeft iemand aangegeven dat ze het beleid ook niet helemaal logisch vinden.
Maar we weten allemaal dat als de wappies eenmaal Corona hebben ze zich melden bij het ziekenhuis en ze dan huilend smeken om een vaccin waar het dan te laat voor is. Misschien moeten ze eens informeren bij Robin Fransman hoe dat is, te dom en te laat zijn.
Daarbij zijn er tal van alternatieven voor de auto: bus, trein, fiets, liften, etc etc. Die zijn er niet met 2G. Ergens niet naartoe mogen gaan is de enige optie. Een plek voor geteste ongevaccineerden opzetten is verboden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:17 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Mensen hebben altijd vrij naar dat soort plekken gemogen, er zit geen inherent gevaar in om naar dat soort plekken toe te gaan, het is belangrijk voor het functioneren in de maatschappij.
Als er nu een fietsrijbewijs zou worden ingevoerd zou ik me daar ook hard tegen maken.
Het einddoel was de gehele vernietiging van alle Joden, en nee, volgens Nazi's kon een Jood zijn geloof niet afzweren. Overigens had dat vertrek in theorie al weinig zin aangezien een scala aan Joden die vertrokken naar Nederland, België, Frankrijk en elders alsnog naar de dodenkampen afgevoerd werden toen de Nazi's daar binnenvielen... En aangezien hun einddoel werelddominantie was, was er dus ook ook helemaal nergens om heen te vluchten om 100% veilig te zijn. Dus hoe je het ook wendt of keert, die vergelijking blijft volstrekt achterlijk. Dat constant maar zoeken naar mitsen en maren om jezelf toch maar als een soort Jood 2.0 te kunnen profileren... tenenkrommend.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:45 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Jij staat hier veel te eenzijdig in en hebt totaal geen respect of ook maar interesse om de andere kant te begrijpen. Niet iedereen wil het vaccin nemen en sommigen hebben daar hele goede redenen voor. Anderen hebben er zelfs medische redenen voor en kunnen het vaccin niet nemen. Er zal dus altijd een groep ongevaccineerden blijven. Domme idioten heb je aan beide kampen, het gemiddelde IQ is niet zo hoog. Daar zullen we mee moeten dealen als maatschappij. Hopelijk zonder 'verboden' en 'verplichten'.
Joden hadden wel een keuze, ik ben te lui op te zoeken in welk jaar maar er werd ze op een gegeven moment opgeroepen om Duitsland te verlaten. Dat hadden ze dus kunnen doen. Daarnaast kun je een geloof wel afzweren, of in ieder geval niet in het openbare leven in de praktijk brengen. Dat had ook veel doden gescheeld in het verleden. (dit is dus cynisch bedoeld, om mee te gaan in de gedachtegang van Bianconeri. Ik vind dus niet echt dat de Joden een eerlijk keuze-voorstel hadden en gewoon hadden moeten vertrekken. De hele keuze tussen 'dood of vertrekken' is een onethische en onredelijke. Net zoals pro-vaccinatieverplichters en 2G-wappies dat doen. 'Laten vaccineren of al je rechten om te gaan en staan waar je wil kwijt' is ook zo'n idioot voorstel. Even ter opheldering want zoals hieronder te lezen werd dit door een andere user niet begrepen en die trok de conclusie dat ik oprecht geloof dat Joden het aan zichzelf te danken hadden... Integendeel dus, ik beschuldig hier de Nazi's van onethiek)
En het trieste voorbeeld van een rijbewijs is al zo vaak ontkracht. Het is totaal niet te vergelijken. Ik zal het nog 1 keer uitleggen. Een rijbewijs geeft je toegang tot het besturen van een auto. Dit is gelukkig iets wat niet noodzakelijk is en er zijn alternatieven. Zoals met andere mensen meerijden. Fietsen. Openbaar vervoer. Het is ook alleen maar nodig in die specifieke setting, namelijk wanneer je zelf een auto bestuurt en dat sluit direct aan bij het 'diploma' wat je hebt gekregen voor het slagen van de opleiding specifiek daarvoor.
Niet te vergelijken met een vaccinatieplicht of een 2G systeem, waarbij je door 1 'diploma' niet te halen, ineens nergens meer naar binnen mag behalve dan nog de supermarkt. Het is een soort omgekeerd rijbewijs. Haal je je rijbewijs niet? Dan mag je nergens meer in behalve de auto. Dat zou een beter voorbeeld zijn. Daarnaast wordt er daadwerkelijk iets in je lichaam aangebracht wat niet ongedaan gemaakt kan worden, en is dus wederom niet te vergelijken met een papiertje of pasje wat je in je zak moet hebben. Daarnaast zijn er geen alternatieven, want in het geval van 2G mag je dus letterlijk nergens meer naar binnen of naartoe. In andere landen om ons heen betreft dat dan ook het openbaar vervoer, alle niet-essentiële winkels en sommige gevallen zelfs de werkvloer. Je kunt dan niet eens meer aan geld komen en dus in het slechtste geval overleven! En in het geval van vaccinatieplicht lijkt me dat evident. Daar heb je helemaal geen keuze meer en bepaalt de staat dat er een middel naar hun keuze in je lichaam wordt ingebracht.
Je kunt er voor kiezen om geen rijbewijs te nemen en dus niet als bestuurder deel te nemen aan het verkeer. Maar door een vaccin niet te kunnen of willen nemen, worden zo goed als al je rechten om te gaan en staan waar je wil afgenomen. Als jij dat vergelijkbaar vindt dan moet je, wederom, eens goed je eigen moraliteit onder de loep gaan nemen.
Jij weet ook dat het om een verwaarloosbare minderheid gaat. Jij wilt je niet laten vaccineren; prima. Maar als je nu echt gaat doen alsof er veel mensen aan dood gaan dan diskwalificeer je jezelf toch echt van de discussie.quote:
Het ging erom dat die ene anti-vaxxer overleden was. Dus gaf ook even de andere kant aan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:06 schreef Intint het volgende:
[..]
Jij weet ook dat het om een verwaarloosbare minderheid gaat. Jij wilt je niet laten vaccineren; prima. Maar als je nu echt gaat doen alsof er veel mensen aan dood gaan dan diskwalificeer je jezelf toch echt van de discussie.
Beetje scheve vergelijking.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:39 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het ging erom dat die ene anti-vaxxer overleden was. Dus gaf ook even de andere kant aan.
Is verder geen discussie voor nodig.
Nee.... Omdat die reden gewoon grote onzin is en mensen geen goede reden hebben om geen vaccin te nemen behalve dat ze anderen nakletsen en het deftig is te roepen ''PRINCIPUSSS''.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Nee is nee, de reden gaat jou niks aan. Maar blijkbaar respecteer je andermans keuze niet.
Dat jij voor iemand anders zijn redenen gaat bepalen dat het onzin is vind ik dan weer onzin 🤪quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.... Omdat die reden gewoon grote onzin is en mensen geen goede reden hebben om geen vaccin te nemen behalve dat ze anderen nakletsen en het deftig is te roepen ''PRINCIPUSSS''.
Tja, de oorzaak zijn de niet gevaccineerden. Die maken ons land helemaal kapot. Zonder de niet gevaccineerden hadden we geen overvolle ziekenhuizen gehad en was alles gewoon open geweest. De niet gevaccineerden zijn de reden dat bedrijven kapot gaat, volwassenen en kinderen met kanker niet meteen geholpen kunnen worden enz enz.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef Fietsenrek het volgende:
Wat ben jij gehersenspoeld zeg, haha, niet normaal. Applausje voor Hugo en media.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 03:02 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Tja, de oorzaak zijn de niet gevaccineerden. Die maken ons land helemaal kapot. Zonder de niet gevaccineerden hadden we geen overvolle ziekenhuizen gehad en was alles gewoon open geweest. De niet gevaccineerden zijn de reden dat bedrijven kapot gaat, volwassenen en kinderen met kanker niet meteen geholpen kunnen worden enz enz.
Het is tijd dat we dat eens gaan benoemen!
Soms is het toch lastig, als je geconfronteerd wordt met de eigenschappen van je keuze.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:33 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Daarbij zijn er tal van alternatieven voor de auto: bus, trein, fiets, liften, etc etc. Die zijn er niet met 2G. Ergens niet naartoe mogen gaan is de enige optie. Een plek voor geteste ongevaccineerden opzetten is verboden.
Je wilt gewoon de cijfers negeren, omdat dit niet bij je mening past?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 07:27 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Wat ben jij gehersenspoeld zeg, haha, niet normaal. Applausje voor Hugo en media.
Kan wel een redenen zijn, daardoor de lockdown misschien langer gaat duren.quote:Vergeet in je verhaal trouwens niet de boosterweigeraars. Ook uitschot van de maatschappij 🥴
Die cijfers stellen niet veel voor op een bevolking van 18 miljoen mensen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:38 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Je wilt gewoon de cijfers negeren, omdat dit niet bij je mening past?
Als 50-70% van de zorg opnames uit 15% van de bevolking komt.....Dan zit daar wel het grootste probleem.
[..]
Kan wel een redenen zijn, daardoor de lockdown misschien langer gaat duren.
In principe ben je een risico voor de zorg, en daarmee voor heel Nederland. Zeker omdat je blijkbaar zo'n slecht immuunsysteem hebt dat je Wuhan + Delta gehad hebt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:27 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe ben ik, eenmaal besmet met Wuhan en eenmaal met Delta, boordevol antistoffen, t- en b-cellen, een direct gevaar voor jou? (even voor het gemak mij een wappie noemen en jij een non-wappie). Behalve politiek beleid die geen onderscheid wilt maken tussen mensen die beschermd zijn/niet beschermd zijn en bijvoorbeeld leeftijd of gewicht.
Ik heb deze vraag al meerdere malen gesteld op dit forum, maar tot nu toe nog geen antwoord op gehad. Ja, een keer toen iemand aangaf het beleid niet helemaal logisch te vinden.
Ik kan binnen 5 minuten meer bewijs van dode antivaxxers die aantoonbaar aan Corona zijn gegaan vinden dan jij in 5 dagen van dode vaxxers die aantoonbaar aan het vaccin overleden zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:39 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het ging erom dat die ene anti-vaxxer overleden was. Dus gaf ook even de andere kant aan.
Is verder geen discussie voor nodig.
In de afgelopen 13 maanden heb ik slechts 1 keer gehoord dat iemand een goede reden had om zicht op dat moment niet te vaccineren (enkele weken later is dit wel gebeurd). Uiteraard aantoonbaar medisch niet mogelijk daargelaten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 00:27 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Dat jij voor iemand anders zijn redenen gaat bepalen dat het onzin is vind ik dan weer onzin 🤪
Zijn zat goede redenen om niet te vaccineren.
Logisch. De vaccinatie gaat niet in het bloed....quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:01 schreef christmastsunami het volgende:
Zo onderweg naar de booster modificatie. Alvast 500 gr paracetamol genomen, als bloedverdunner, zodat het lekker goed door de aderen jaagt.
Ik doe het voor jullie:')
Ohwja het gaat in de spier, toch. Ik weet niet hoe precies. Hoe dat anatomisch nou zit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:02 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Logisch. De vaccinatie gaat niet in het bloed....
Je had beter een pilsje kunnen drinken, had je lekker ontspannen kunnen zitten wat voor een minder stijve arm zorgt.
Het is geen wedstrijd. De tweestrijd is al erg zat in Nederland.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:59 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik kan binnen 5 minuten meer bewijs van dode antivaxxers die aantoonbaar aan Corona zijn gegaan vinden dan jij in 5 dagen van dode vaxxers die aantoonbaar aan het vaccin overleden zijn.
Ik heb een wat beurse arm gehad een dagje nu prima. Als je fit bent en gezond is er geen centje pijn. Ik heb echt 0,0 last van "bijwerkingen".quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:02 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Logisch. De vaccinatie gaat niet in het bloed....
Je had beter een pilsje kunnen drinken, had je lekker ontspannen kunnen zitten wat voor een minder stijve arm zorgt.
Bedankt voor de bevestiging dat je uit je nek lult. Dat het maar even duidelijk is voor iedereen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:14 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd. De tweestrijd is al erg zat in Nederland.
Als een prikje tegen Corona je leven zodanig negatief zou beïnvloeden dat je hier last van hebt dan moet je je echt zorgen maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ohwja het gaat in de spier, toch. Ik weet niet hoe precies. Hoe dat anatomisch nou zit.
Ik ben zen hoor, ben al zovaak geprikt, als kind al. Voel me normaal, beetje gelaten.
Zo van daar gaan we weer, maar ik mag niet klagen, ik draag m'n steentje bij, voor de groep, ipv een droeftoeter anti-vaxxer te zijn in een pandemie.
Jeetje, hoe oud ben jij? Je komt in ieder geval heel kinderachtig over.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:27 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging dat je uit je nek lult. Dat het maar even duidelijk is voor iedereen.
Je beweerd van alles, maar als er om een bewijs gevraagd wordt dan ga je snel ontwijken en daarna op de man spelen. Bekende wappie techniek overigens, groot mondje maar geen bewijzen. Heb je al wat gedoneerd aan je grote wappie voorbeelden trouwens?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:34 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Jeetje, hoe oud ben jij? Je komt in ieder geval heel kinderachtig over.
Ik beweer niet "van alles", ik zei alleen dat er ook doden zijn door vaccinatie, zoals die jonge vrouwen met die bloedplaatjes. Jij wilt er gelijk een wedstrijd van maken wie de meeste namen kan noemen wat ik gewoon onnodig vindt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:36 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Je beweerd van alles, maar als er om een bewijs gevraagd wordt dan ga je snel ontwijken en daarna op de man spelen. Bekende wappie techniek overigens, groot mondje maar geen bewijzen. Heb je al wat gedoneerd aan je grote wappie voorbeelden trouwens?
Kom eens met bewijs dan, in plaats van dom te roeptoeteren. Hoeveel mensen zijn er overleden DOOR vaccinatie. Waar is je bewijs.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:47 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik beweer niet "van alles", ik zei alleen dat er ook doden zijn door vaccinatie, zoals die jonge vrouwen met die bloedplaatjes.
En stel dat je nou eens zou nadenken, zou je dan begrijpen waarom we dat uithouden? Of is dat een stapje te ver?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:52 schreef Chandler het volgende:
Hoe lang houden we het al uit met de griep zelf? die heeft ook ieder jaar nieuwe varianten en daar word dan de griepprik weer op aangepast....
Dus heel lang... super heel lang!
Nadenken is nooit slecht, zelf een keuze maken ook niet. Anderen respecteren voor hun eigen keuzes zou ook fijn zijn!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:58 schreef Coritchando het volgende:
En stel dat je nou eens zou nadenken, zou je dan begrijpen waarom we dat uithouden? Of is dat een stapje te ver?
Niet er om heen kletsen, beantwoord de vraag eens. Als jij zo goed zelf kan nadenken en keuzes maken en beweerd dat Corona en griep op eenzelfde niveau staan dan ben ik wel eens benieuwd om te lezen waarom jij dit denkt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:58 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nadenken is nooit slecht, zelf een keuze maken ook niet. Anderen respecteren voor hun eigen keuzes zou ook fijn zijn!
Dat heb ik gedaan, vandaar dat ik geen prikken heb genomen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:07 schreef Coritchando het volgende:
Niet er om heen kletsen, beantwoord de vraag eens. Als jij zo goed zelf kan nadenken en keuzes maken en beweerd dat Corona en griep op eenzelfde niveau staan dan ben ik wel eens benieuwd om te lezen waarom jij dit denkt.
Ga toch een eind fietsen met je serieus gevaar! laat mij niet lachen!? als het serieus gevaarlijk zou zijn zouden de ziekenhuizen niets meer aankunnen, zouden de doden bij de weg liggen.. Dit is niets meer dan 2x zoveel als griep jaarlijks doet... we zijn gewoon gestoord aan het worden.quote:Overigens is het nergens voor nodig om mensen "te respecteren voor hun eigen keuze" als deze keuze mij en anderen beperkt en in serieus gevaar brengt. Jouw vrijheid stopt waar die van mij ingeperkt wordt door jouw vrijheid. Tenzij iemand een keuze maakt en de gevolgen accepteert natuurlijk. Maar aan de huilende antivaxxers in de ziekenhuizen te zien is dat niet het geval.
Nou, zal ik happen dan?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:56 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Kom eens met bewijs dan, in plaats van dom te roeptoeteren. Hoeveel mensen zijn er overleden DOOR vaccinatie. Waar is je bewijs.
Weer eromheen kletsen. Ben je gewoon een beetje bang voor een prikje?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:12 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, vandaar dat ik geen prikken heb genomen.
Zoals ik al dacht, je hebt werkelijk geen idee wat de verschillen zijn tussen griep en Corona. En de impact daarvan op de zorg.quote:Ga toch een eind fietsen met je serieus gevaar! laat mij niet lachen!? als het serieus gevaarlijk zou zijn zouden de ziekenhuizen niets meer aankunnen, zouden de doden bij de weg liggen.. Dit is niets meer dan 2x zoveel als griep jaarlijks doet... we zijn gewoon gestoord aan het worden.
Doden zijn niet interessant. Bekende wappie tactiek, iets aanhalen wat er niet toe doet.quote:Dat heel veel mensen blijkbaar een hoop corona doden hebben meegemaakt kan, echter kan ik mij daar niet in vinden, wat ik al schreef, ik heb een best groot netwerk en daarin nog niemand getroffen die er aan dood is gegaan of erg ziek is geworden. Ik ga liever af op mijn netwerk dan op pro-vaxinatie wappies.
Kom je niet huilen als je straks een buisje krijgt? Of is dat dan weer iets waar je dan op terugkomt. Moet je even met Robin Fransman bellen, die had ook zo'n geweldige eigen keuze gemaakt.quote:Maar ga vooral prikken, wees vrij in die keuze!dat ben ik ook en blijf ik ook!
Je weigert mee te doen aan het collectief, dus het collectief hoeft ook niet voor jouw zorg te betalen. We pakken jouw 1200 euro zorgpremie en dan mag je kijken hoelang je het uithoudt met dat geld in het ziekenhuis. 1 nachtje denk ik zo.quote:Ik betaal voor zorg, dus eis zorg, indien ik niet meer hoef te betalen, hoeven ze mij ook niets te leveren daar waar ik het nodig heb!
Bedankt dat je zelf je argument al ontkracht. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat 1/3 door de prik is overleden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:14 schreef Wouter2006 het volgende:
Ten eerste:
https://www.skipr.nl/nieu(...)lareb-na-coronaprik/
Ja klopt, er staat "NA" coronaprik. Laten we ervan uitgaan dat 1-derde "DOOR" de coronaprik is overleden,
en goed, daar heb je gelijk in, dat kan ik niet bewijzen.
Klopt. Er is dan ook niemand die beweerd heeft dat er geen doden zijn gevallen door vaccinatie. Nu worden de Britten erbij gehaald, maar dan kan je beter naar de wereld kijken. Dan zijn er nog wel iets meer. Maar in geen enkele verhouding tot de miljoenen (!) doden dankzij Corona (of misschien moet ik beter zeggen: waar Corona het laatste zetje was).quote:Daarnaast de Astra Zeneca doden in het begin die zeker "DOOR" vaccinatie zijn overleden.
Bijvoorbeeld:
https://www.metronieuws.n(...)boses-bloedstolsels/
Op een enkele vrouw met AZ na is er niets te vinden in NL.quote:Er zijn nog genoeg vaccinatie doden berichten te vinden op betrouwbare media, dus leef je uit.
"frontnieuws". Dat je dat serieus neemt is al tranentrekkend. Straks kom je ook met Nieuwspaal en de Speld aan.quote:Ook voor deze man was het bijna fataal afgelopen en lijkt gewoon echt door vaccinatie te komen:
https://www.frontnieuws.c(...)-vijf-hartaanvallen/
https://www.hollywoodlane(...)brazil-heart-attack/
Maar ongetwijfeld vind je dit weer allemaal onzin, onwaar, niet te bewijzen e.d.
Dus hou jij het lekker bij je prikabonnement, ik heb die zooi niet nodig in mijn lichaam.
Waaruit blijkt dat ik bang ben voor een prikje? en waar klets ik omheen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:18 schreef Coritchando het volgende:
Weer eromheen kletsen. Ben je gewoon een beetje bang voor een prikje?
Ok, blijkbaar weet jij meer dan ik!quote:Zoals ik al dacht, je hebt werkelijk geen idee wat de verschillen zijn tussen griep en Corona. En de impact daarvan op de zorg.
Haha, dank voor uitlichten van bepaalde tactieken, wist niet dat dat mogelijk was!quote:Doden zijn niet interessant. Bekende wappie tactiek, iets aanhalen wat er niet toe doet.
Huilen? ja van het lachen om je reacties!quote:Kom je niet huilen als je straks een buisje krijgt? Of is dat dan weer iets waar je dan op terugkomt. Moet je even met Robin Fransman bellen, die had ook zo'n geweldige eigen keuze gemaakt.
Ach gossie... kun je het niet aan... ik ben collectief verzekerd omdat HET MOET! niet omdat het mag!quote:Je weigert mee te doen aan het collectief, dus het collectief hoeft ook niet voor jouw zorg te betalen. We pakken jouw 1200 euro zorgpremie en dan mag je kijken hoelang je het uithoudt met dat geld in het ziekenhuis. 1 nachtje denk ik zo.
Afgezien dit juist meestal beter is om dit niet te doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:01 schreef christmastsunami het volgende:
Zo onderweg naar de booster modificatie. Alvast 500 gr paracetamol genomen, als bloedverdunner, zodat het lekker goed door de aderen jaagt.
Ik doe het voor jullie:')
Op mijn vragen over de verschillen tussen Corona en griep bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:25 schreef Chandler het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ik bang ben voor een prikje? en waar klets ik omheen?
Dat blijkt. Want ik heb de antwoorden wel, jij niet. Jammer, als je zo stellig en hoog van de toren blaast dan komt het beter over als je daar ook een onderbouwing bij zou hebben. Nu sta je een beetje voor gek.quote:Ok, blijkbaar weet jij meer dan ik!
Die mensen hadden anders ook wel overleden, aan bijvoorbeeld de door jouw zo gewaardeerde griep. Het is niet leuk dat mensen overlijden, zeker niet als het iets eerder is dan gehoopt. Maar de overlijdens zijn in geen enkel opzicht een reden om iets te doen tegen Corona.quote:Haha, dank voor uitlichten van bepaalde tactieken, wist niet dat dat mogelijk was!maar doden doen er idd weinig toe, zeker als het gaat om veelal ouderen met onderliggend lijden, mensen met stevig overgewicht.
Ik zou je Google eens gaan gebruiken. Robin is een van je maatjes die het met je eens is. Vaccinatie is maar onzin en bla bla.quote:Huilen? ja van het lachen om je reacties!en wie is Robin? moet ik die kennen?
Hoop gewauwel, maar er is maar 1 vraag: accepteer je ook de gevolgen van jouw keuze?quote:Ach gossie... kun je het niet aan... ik ben collectief verzekerd omdat HET MOET! niet omdat het mag!en daarnaast bepaal ik toch zelf wat ik in mijn lichaam spuit of stop. Dat is geheel mijn eigen keuze. Ik weiger mee te doen aan een experimenteel vaccin plan waar IK persoonlijk het nut niet van inzie.. dat mag, maar blijkbaar zoek jij naar redenen die ik niet kan vinden. Ik heb het beste met de mensheid voor, dat gezegd hebben zou het echt niet erg zijn als er gedeelte doodgaat aan het een of ander, dat zorgt voor ruimte.
Who cares. Als je een Robin Fransmannetje doet zal er niemand wakker van liggen. Het is volledig aan jezelf te danken als je stikt in je eigen longvocht. Het is onnodig, maar wees gerust: ik slaap er geen seconde slecht door.quote:En je krijgt mij toch niet overtuigd met je onzinnige niet nuttige pogingen om een discussie te voeren op punten die ik niet eens aanvoer
Wees vrij, geniet van je prikje zoals ik geniet van het leven zonder!
Ik loop al sinds de eerste golf met long covid.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:12 schreef Chandler het volgende:
Ga toch een eind fietsen met je serieus gevaar! laat mij niet lachen!? als het serieus gevaarlijk zou zijn zouden de ziekenhuizen niets meer aankunnen, zouden de doden bij de weg liggen.. Dit is niets meer dan 2x zoveel als griep jaarlijks doet... we zijn gewoon gestoord aan het worden.
Gewoon invoeren dat enkel gevaccineerden in de ziekenhuizen worden opgenomen. Kan de samenleving voor 100% los.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:37 schreef dikkedaniel het volgende:
gaat nog wel paar jaar zo door denk ik, niks aan te doen. Behalve antivax mensen.
Laten we ervanuit uitgaan, dat jij hier nu met je dikke duim bezig bent.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:14 schreef Wouter2006 het volgende:
Ja klopt, er staat "NA" coronaprik. Laten we ervan uitgaan dat 1-derde "DOOR" de coronaprik is overleden,
en goed, daar heb je gelijk in, dat kan ik niet bewijzen.
AZ had inderdaad een verhoogt risico, daarom heeft men aanpassingen in het beleid hiervoor gedaan.quote:Daarnaast de Astra Zeneca doden in het begin die zeker "DOOR" vaccinatie zijn overleden.
Bijvoorbeeld:
https://www.metronieuws.n(...)boses-bloedstolsels/
Wil je serieus nu frontnieuws, een complot website vol met onzin, betrouwbare media noemen?quote:Er zijn nog genoeg vaccinatie doden berichten te vinden op betrouwbare media, dus leef je uit.[
Ook voor deze man was het bijna fataal afgelopen en lijkt gewoon echt door vaccinatie te komen:
https://www.frontnieuws.c(...)-vijf-hartaanvallen/
https://www.hollywoodlane(...)brazil-heart-attack/
Als je met frontnieuws komt, ja, dan kom je echt met onzin.quote:Maar ongetwijfeld vind je dit weer allemaal onzin, onwaar, niet te bewijzen e.d.
Helaas te slappe houding. Iedereen heeft toch de keuze, die vrijheid waar vooral de wappies zo over oreren?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:41 schreef dikkedaniel het volgende:
ja maar dat gaat in democratie nederland nooit gebeuren
Het is ook niet experimenteel, misschien is je keuze dus op verkeerde informatie gebaseerd?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:25 schreef Chandler het volgende:
Ik weiger mee te doen aan een experimenteel vaccin plan waar IK persoonlijk het nut niet van inzie.. dat mag, maar blijkbaar zoek jij naar redenen die ik niet kan vinden.
Het enige is dat jouw keuze negatief uitpakt is voor een ander.quote:Wees vrij, geniet van je prikje zoals ik geniet van het leven zonder!
De wappies denken sowieso dat als je een vaccin hebt gehad en daarna klachten krijgt dat de zorg te stom is om klachten te duiden. Als jij met een probleem bij de dokter aanklopt wat op een of andere manier te relateren is aan een coronabesmetting of vaccinatie (de bijwerkingen zijn gelijk) dan is de eerste vraag of en wanneer je gevaccineerd bent. Dan gaan er hele andere protocollen in werking dan wanneer je 3 jaar geleden met deze klacht had aangeklopt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:41 schreef Rolfieo het volgende:
Zou het kunnen dat dit door het vaccin komt, zeker, maar bewijs is dit niet. Maar het vaccin kan ernstige complicaties geven, dat is bekend. Maar het is heel uitzonderlijk.
Inhoudelijk weinig, weet wel dat het x2 zo erg is als griep, tenminste dat schrijft men.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:31 schreef Coritchando het volgende:
Op mijn vragen over de verschillen tussen Corona en griep bijvoorbeeld.
Hoho, het zijn JOU antwoorden hé, dat hoeven voor mij geen antwoorden te zijn. En ik sta niet voor gek, al denk je dat wel, dat sta ik niet. Maar jij mag vinden van wel!quote:Dat blijkt. Want ik heb de antwoorden wel, jij niet. Jammer, als je zo stellig en hoog van de toren blaast dan komt het beter over als je daar ook een onderbouwing bij zou hebben. Nu sta je een beetje voor gek.
Als jij werkzaam bent in de zorg weet je dat we jaarlijks te maken hebben met duizenden griepdoden... nu al 2 jaar amper tot geen.... daar gingen ouderen eerst dood aan, nu voornamelijk aan corona...quote:Die mensen hadden anders ook wel overleden, aan bijvoorbeeld de door jouw zo gewaardeerde griep. Het is niet leuk dat mensen overlijden, zeker niet als het iets eerder is dan gehoopt. Maar de overlijdens zijn in geen enkel opzicht een reden om iets te doen tegen Corona.
Leuk dat het een van mijn maatjes is, ken hem niet en hoef hem ook niet te kennen, evenals jouquote:Ik zou je Google eens gaan gebruiken. Robin is een van je maatjes die het met je eens is. Vaccinatie is maar onzin en bla bla.
Yup!quote:Hoop gewauwel, maar er is maar 1 vraag: accepteer je ook de gevolgen van jouw keuze?
"experimenteel vaccin", ik had niet verwacht dat zelfs een wappie nog met die onzin zou aankomen. Het maakt je niet heel geloofwaardig.
Ik ook niet, dat scheelt dan ook alweer!quote:Who cares. Als je een Robin Fransmannetje doet zal er niemand wakker van liggen. Het is volledig aan jezelf te danken als je stikt in je eigen longvocht. Het is onnodig, maar wees gerust: ik slaap er geen seconde slecht door.
Ik ben zeker niet gestoord, ik ben een nuchtere Groninger die eerst denkt voordat hij iets doet (tenminste meestal ;-) en het spijt mij om te lezen dat het rondom jou slecht gaat, dat vind ik vervelend voor jou.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:36 schreef Rolfieo het volgende:
Ik loop al sinds de eerste golf met long covid.
Vorige maand vriendin van vriendin, ongevaccineerd opgenomen in het ziekenhuis, was op het randje voor de IC.
Meerdere collega's die al maanden klachten hebben, en sommige bijna richting uitdiensttreding gaan na 2 jaar.
Oom, ziekenhuis opname, kan zich er letterlijk niets meer van herinneren.
2 vrienden die family zijn verloren.
2 die al 14 maanden geen of aangepaste reuk smaak hebben.
Buurland die sinds covid geen cola meer kan drinken, omdat zijn smaak aangepast is.
We zijn inderdaad gestoord geworden.... Ik zou zou zeggen kijk eens in de spiegel? Of probeer eens te begrijpen waar we mee te maken hebben? Immers we zijn er pas 21 maanden mee bezig.
Voor die 1/3 kijk ik dan gewoon even naar de leeftijd. Tuurlijk kunnen er andere factoren spelenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:41 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Laten we ervanuit uitgaan, dat jij hier nu met je dikke duim bezig bent.
Het zou kunnen, maar het zou ook niet kunnen.
Heb je enige onderbouwing voor je 1/3? Kan net zo goed 1/10 of 1/100 zijn of 1/5 zijn.
[..]
AZ had inderdaad een verhoogt risico, daarom heeft men aanpassingen in het beleid hiervoor gedaan.
[..]
Wil je serieus nu frontnieuws, een complot website vol met onzin, betrouwbare media noemen?
[..]
Als je met frontnieuws komt, ja, dan kom je echt met onzin.
Zou het kunnen dat dit door het vaccin komt, zeker, maar bewijs is dit niet. Maar het vaccin kan ernstige complicaties geven, dat is bekend. Maar het is heel uitzonderlijk.
Waar zou ik die opleveren? Dat heb ik volgens mij nooit gezegd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:49 schreef Coritchando het volgende:
@:Wouter2006 waar blijft je lijstje met goede redenen om geen vaccin te nemen? Die zou je nog opleveren na je grootspraak daarover.
Duidelijk, je weet dus niets en neemt beslissingen op basis van je onderbuikgevoel. Waarschijnlijk omdat je bang bent.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:51 schreef Chandler het volgende:
[..]
Inhoudelijk weinig, weet wel dat het x2 zo erg is als griep, tenminste dat schrijft men.
Mijn antwoorden zijn feiten. Dat is niet wat ik vind, dat is wat de volledige medische wetenschap vindt.quote:Hoho, het zijn JOU antwoorden hé, dat hoeven voor mij geen antwoorden te zijn. En ik sta niet voor gek, al denk je dat wel, dat sta ik niet. Maar jij mag vinden van wel!
Zoals al eerder laat het nadenken je weer in steek, want ook hiervoor kan ik je vragen hoe dit komt. Want wat je zegt klopt prima, er zijn veel minder ouderen overleden aan griep dan gemiddeld. Maar dat heeft een reden, ik weet die, jij ook?quote:Als jij werkzaam bent in de zorg weet je dat we jaarlijks te maken hebben met duizenden griepdoden... nu al 2 jaar amper tot geen.... daar gingen ouderen eerst dood aan, nu voornamelijk aan corona...
Ik zou vooral eens gaan zoeken naar zijn keuze, die eng dichtbij die van jou zit. En met hem liep het top af, hij hoeft nooit meer belasting te betalen.quote:Leuk dat het een van mijn maatjes is, ken hem niet en hoef hem ook niet te kennen, evenals jou
Je beweerde iets, ik heb je gevraagd om bewijs. Jij negeert dat, omdat je het niet hebt. Waarmee we dus kunnen vaststellen dat er eigenlijk geen goede redenen zijn om je niet te vaccineren.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:52 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Waar zou ik die opleveren? Dat heb ik volgens mij nooit gezegd.
Nee, geen wappie techniek gebruiken. Kom eens met je goede redenen die je benadrukte. Dat moet niet moeilijk zijn toch, als ze zo goed zijn heb je ze paraat.quote:Zoek maar terug in de oude threads, heb je wat te doen.
Want er is geen bewijs, daarom niet. Een speculatie blijven herhalen maakt het nog geen bewijs.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:51 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Voor die 1/3 kijk ik dan gewoon even naar de leeftijd. Tuurlijk kunnen er andere factoren spelen
maar lijkt me gewoon door vaccinatie te komen. Want waarom niet?
Niemand zal ontkennen dat hij overleden is aan een hartaanval. Maar bewijs voor een causaal verband (moet je mogelijk ook even opzoeken) is er niet.quote:Googlen op 'Rafael Silva Heart Attack' geeft genoeg resultaten.
Denk dat Chandler en ik juist niet bang zijn, anders hadden we de prikken wel genomen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:54 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Duidelijk, je weet dus niets en neemt beslissingen op basis van je onderbuikgevoel. Waarschijnlijk omdat je bang bent.
Of de rest is wel zo slim om zich bij de feiten te houden. Er zal vast een reden zijn dat +/- 90% van NL gevaccineerd is en er wereldwijd miljarden vaccinaties zijn gezet. En dat de ziekenhuizen voornamelijk vol liggen met niet gevaccineerde mensen, die ook nog eens een zeer kleine groep van het totaal vormen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:51 schreef Chandler het volgende:
maar dat zien blijkbaar alleen de anti vaxxers... de rest is zo gewillig als het maar kan om te bukken als het gevraagd word...
Stop met denken, dat gaat je het hele topic al niet zo goed af samen met Chandler.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:00 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Denk dat Chandler en ik juist niet bang zijn, anders hadden we de prikken wel genomen.
Dan heb je in ieder geval geen last meer van ons toch? Jij ook weer blij.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:03 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Maar troost je, de meeste antivaxxers die tot inzicht komen dat ze mis zaten doen dit nog net bij bewustzijn. Daarna gaan ze lekker een slapie doen en hopen dat ze een paar weken later nog wakker worden.
Ok, als jij het zegt zal het zo zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:54 schreef Coritchando het volgende:
Duidelijk, je weet dus niets en neemt beslissingen op basis van je onderbuikgevoel. Waarschijnlijk omdat je bang
Fijn dat jou antwoorden feiten zijn, geweldig! een dikke krul voor jou maar wat wil dat zeggen? dat ik iets moet?quote:Mijn antwoorden zijn feiten. Dat is niet wat ik vind, dat is wat de volledige medische wetenschap vindt.
Het zou fijn zijn als je duidelijk in je postings bent, gelijk even onderbouwt en niet zinspeelt op iets waar ik mogelijk niet van op de hoogte ben, dus vertel de reden eens dat er geen griepdoden meer zijn, terwijl dit een heel normaal fenomeen is, zeker in de ouderenzorg.quote:Zoals al eerder laat het nadenken je weer in steek, want ook hiervoor kan ik je vragen hoe dit komt. Want wat je zegt klopt prima, er zijn veel minder ouderen overleden aan griep dan gemiddeld. Maar dat heeft een reden, ik weet die, jij ook?
Waarom? er zijn zoveel andere bronnen die ik zou kunnen gaan lezen maar ook de tijd niet voor neem, wel neem ik de tijd even om op jou te reageren, das toch best aardig niet!quote:Ik zou vooral eens gaan zoeken naar zijn keuze, die eng dichtbij die van jou zit. En met hem liep het top af, hij hoeft nooit meer belasting te betalen.
Gaat volgens de statistieken toch echt steeds meer de andere kant op, logisch ook. Minder niet gevaccineerde, maar dat was niet iets waar ze op gerekend hadden. Ze dachten dat het de oplossing was, niet geheel dus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:00 schreef Coritchando het volgende:
Of de rest is wel zo slim om zich bij de feiten te houden. Er zal vast een reden zijn dat +/- 90% van NL gevaccineerd is en er wereldwijd miljarden vaccinaties zijn gezet. En dat de ziekenhuizen voornamelijk vol liggen met niet gevaccineerde mensen, die ook nog eens een zeer kleine groep van het totaal vormen.
Dank voor een groep bepalen wat ze doen, ik behoor dan blijkbaar niet bij deze groep aangezien ik niet steeds onzin herhaal, ik ga vaak zelfs mee in feiten, wil nog niet zeggen dat ik daarmee iets verplicht ben. Ik ben jou of wie dan ook NIETS verplicht, wel wil ik mee bewegen maar niet op ieder front. Respecteer dat, net zoals ik jullie bubbel respecteer!quote:Antivaxxers herhalen vooral elkaars onzin in een grote echoput. En als het dan vaak genoeg herhaald is, dan is het ineens waar. Het zal niemand verbazen dat veel antivaxxers ook denken dat de aarde plat is.
Ik had liever dat jullie verstandig werden, de feiten zouden bekijken en tot de conclusie zouden komen dat je je foute keuze nog kan terugdraaien.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:05 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Dan heb je in ieder geval geen last meer van ons toch? Jij ook weer blij.
Ik doe je juist een plezier toch. Jullie van de wappies zijn toch zo verzot op het "eIGeN OnDErSOeK"?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:14 schreef Chandler het volgende:
Het zou fijn zijn als je duidelijk in je postings bent, gelijk even onderbouwt en niet zinspeelt op iets waar ik mogelijk niet van op de hoogte ben, dus vertel de reden eens dat er geen griepdoden meer zijn, terwijl dit een heel normaal fenomeen is, zeker in de ouderenzorg.
Je vriendin is dus ook al niet bijster intelligent, hopelijk is ze wel knap.quote:En een puntje zoals m'n vriendin het net tegen mij zei; je neemt een prik voor jezelf, om jezelf te beschermen. En mogelijk uit zorg voor anderen, echter kunnen die het prikje namelijk zelf nemen en zichzelf beschermen... dus wat doe je moeilijk zeg.. pffff
Inderdaad heel logisch. En nog steeds is een 100% vaccinatie (die uiteraard om hele goede redenen onhaalbaar is) de uitkomst. Er komen dan zo weinig mensen in het ziekenhuis terecht dat dit prima te behappen is voor de zorg.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:14 schreef Chandler het volgende:
Gaat volgens de statistieken toch echt steeds meer de andere kant op, logisch ook. Minder niet gevaccineerde, maar dat was niet iets waar ze op gerekend hadden. Ze dachten dat het de oplossing was, niet geheel dus.
Je bent de maatschappij, waar jij onderdeel van wilt zijn, wel iets verplicht. Jezelf, maar vooral de zorg beschermen tegen instorting.quote:Dank voor een groep bepalen wat ze doen, ik behoor dan blijkbaar niet bij deze groep aangezien ik niet steeds onzin herhaal, ik ga vaak zelfs mee in feiten, wil nog niet zeggen dat ik daarmee iets verplicht ben. Ik ben jou of wie dan ook NIETS verplicht, wel wil ik mee bewegen maar niet op ieder front. Respecteer dat, net zoals ik jullie bubbel respecteer!
Ik heb er gewoon een andere visie op (door mijn omgeving en hoe ik erin sta) en jammer dat je dat niet respecteert.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:17 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik had liever dat jullie verstandig werden, de feiten zouden bekijken en tot de conclusie zouden komen dat je je foute keuze nog kan terugdraaien.
Graag voorbeelden van landen met een goed zorgsysteem, waar deze aanpak goed blijkt te werken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat komt omdat die worden uitvergroot in de media. Wat je niet leest en hoort is dat mensen die geboosterd zijn ook op de IC terecht komen. Die informatie hoor ik van mensen die in ziekenhuizen werken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:59 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik kan binnen 5 minuten meer bewijs van dode antivaxxers die aantoonbaar aan Corona zijn gegaan vinden dan jij in 5 dagen van dode vaxxers die aantoonbaar aan het vaccin overleden zijn.
Omdat het niet op basis van feiten maar onderbuik is, ik weiger te accepteren en respecteren dat mensen keuzes maken op basis van foutieve argumenten. Dat zit niet in mijn aard.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:33 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon een andere visie op (door mijn omgeving en hoe ik erin sta) en jammer dat je dat niet respecteert.
Ik ken ook niemand met HIV, maar toch steek ik mijn dingetje niet zomaar in elk gat.quote:Net zoals Chandler ken ik ook helemaal niemand die echt ziek is geworden of uberhaupt in het ziekenhuis is gekomen en ik begrijp dat dat voor iedereen anders is.
Ik ben blij dat ze er dit keer goed mee weggekomen is, een volgende keer hoeft dat niet zo te zijn als hoop ik dat van wel. Net als van Corona zal ze van een vaccinatie amper last hebben, maar wel een stuk meer zekerheid op een hogere bescherming als ze onverhoopt een variant van Corona oppikt waar haar eigen immuunsysteem geen raad mee weet nu.quote:Mijn dochter heeft een maand geleden Corona gehad en gewoon met zijn allen in quarantaine gegaan.
Ze had nauwelijks een snotneus. Om haar te laten vaccineren gaat me gewoon te ver.
Dat is fijn om te horen, dat is 1 van de basis dingen waarmee we ons uit deze shit kunnen krijgen.quote:Verder houd ik me gewoon aan de regels en doe geen rare dingen want ik mag toch nergens meer komen.
18 maanden geleden zou ik dit argument nog enigszins serieus hebben genomen. Maar nu we 18 maanden en miljarden prikken verder zijn en geen vaccinatieschade constateren denk ik daar anders over.quote:Ik hoop gewoon dat jullie na al die prikken (en dat worden er waarschijnlijk nog al wat) geen vaccinatie schade o.i.d. overhouden, want ook dat kan gebeuren en waarschijnlijk in jullie visie niet maar die kans is er.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:07 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Overigens is het nergens voor nodig om mensen "te respecteren voor hun eigen keuze" als deze keuze mij en anderen beperkt en in serieus gevaar brengt. Jouw vrijheid stopt waar die van mij ingeperkt wordt door jouw vrijheid. Tenzij iemand een keuze maakt en de gevolgen accepteert natuurlijk. Maar aan de huilende antivaxxers in de ziekenhuizen te zien is dat niet het geval.
*geldtquote:
Dat klopt. Zij moeten ook gewoon zorgpremie betalen en hebben recht op zorg. Net als jij.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:51 schreef Coritchando het volgende:
[..]
*geldt
Gek genoeg heb ik niet de vrijheid om te zeggen dat we bij de deur van het ziekenhuis antivaxxers weigeren, of de vrijheid om te zeggen dat we antivaxxers overal moeten weigeren.
Vaccers willen alleen de lusten, voor zichzelf.quote:Antivaxxers willen enkel de lusten, niet de lasten. Iets wat vaxxers wel accepteren. Het is tijd om de 90% van NL hun vrijheid terug te geven.
Ze hebben wat mij betreft recht op alle zorg, behalve Coronazorg. Ze weigeren ook de zorg vooraf (vaccin), dus dan moet je ook consequent zijn en op het moment dat het mis gaat deze zorg ook weigeren.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat klopt. Zij moeten ook gewoon zorgpremie betalen en hebben recht op zorg. Net als jij.
Ik ben niet gevaccineerd voor mijzelf. Ik heb het gedaan om de zorg niet te overbelasten mocht ik onverhoopt aan de verkeerde kant van de medaille zitten.quote:Vaccers willen alleen de lusten, voor zichzelf.
Dat jij geen vaccinatieschade constateert wil niet zeggen dat die er ook niet is. Die is er wel degelijk. En in grote aantallen zelfs. Op het geheel van het aantal geprikte valt het natuurlijk mee qua percentages en alles, maar wereldwijd zijn er duizenden en duizenden gevallen van vaccinatieschade. Zelfs duizenden doden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:48 schreef Coritchando het volgende:
18 maanden geleden zou ik dit argument nog enigszins serieus hebben genomen. Maar nu we 18 maanden en miljarden prikken verder zijn en geen vaccinatieschade constateren denk ik daar anders over.
Maar je haalt wel precies aan waar ik veel antivaxxers van verdenk, angst voor onbestaande dingen.
Bron?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat jij geen vaccinatieschade constateert wil niet zeggen dat die er ook niet is. Die is er wel degelijk. En in grote aantallen zelfs. Op het geheel van het aantal geprikte valt het natuurlijk mee qua percentages en alles, maar wereldwijd zijn er duizenden en duizenden gevallen van vaccinatieschade. Zelfs duizenden doden.
Maar ja, je weet niet wat die 9e prik met jou gaat doen. (Hoop niks hoor, laat dat voorop staan).quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:48 schreef Coritchando het volgende:
[..]
18 maanden geleden zou ik dit argument nog enigszins serieus hebben genomen. Maar nu we 18 maanden en miljarden prikken verder zijn en geen vaccinatieschade constateren denk ik daar anders over.
Wat ik persoonlijk een goede bron vind zijn de video's van Dr. John Campbell.quote:
Wat ik een goede bron vind, is wetenschappelijk peer reviewed onderzoek.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:09 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Wat ik persoonlijk een goede bron vind zijn de video's van Dr. John Campbell.
Hier een voorbeeld:
Als je die reacties lees zijn er zoveel mensen met vaccinatie schade.
Of deze schades worden gewoon niet gemeld aan de juiste instantie of je leest er gewoon niks over in de media.
Al die reacties kunnen toch niet allemaal trollen zijn?
Vooral Kyle zelf, het zal je maar overkomen..
Je kan bij vaers kijken. Dat is wat er officieel gemeld is in Amerika.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat ik een goede bron vind, is wetenschappelijk peer reviewed onderzoek.
Jij claimt dat het duizenden zijn, dus onderbouw die claim.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan bij vaers kijken. Dat is wat er officieel gemeld is in Amerika.
Dat zeg ik toch net.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij claimt dat het duizenden zijn, dus onderbouw die claim.
Dat is geen onderbouwing. Dat is een vage verwijzing met de "verborgen" boodschap: zoek zelf maar.quote:
Wat jij een goede bron vindt heeft vrij weinig te maken met wat een goede bron is en meer met wat een bron is die voor jou goed uitkomt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:09 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Hier een voorbeeld:
Of deze schades worden gewoon niet gemeld aan de juiste instantie of je leest er gewoon niks over in de media.
Works fine for mequote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is geen onderbouwing. Dat is een vage verwijzing met de "verborgen" boodschap: zoek zelf maar.
Zo werkt het niet.
En deze bron komt voor jou niet goed uit dus gelijk onzin en in de prullenbak. Werkt beide kanten op.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:20 schreef Intint het volgende:
[..]
Wat jij een goede bron vindt heeft vrij weinig te maken met wat een goede bron is en meer met wat een bron is die voor jou goed uitkomt.
Uiteraard. Nu hoef je je claim niet te onderbouwen. Dus kan je zeggen wat je wil.quote:
De data kun je gewoon downloaden en inzien bij VAERS. Moet ik er een plaatje voor je van maken? Klinkt als een vijf jarig kind wat zelf niks kan opzoeken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uiteraard. Nu hoef je je claim niet te onderbouwen. Dus kan je zeggen wat je wil.
Klinkt als een vijf jarig kind.
Dit is jouw bron:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:24 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En deze bron komt voor jou niet goed uit dus gelijk onzin en in de prullenbak. Werkt beide kanten op.
Ja. Jij claimt dat er duizenden zijn dood gegaan door de vaccinaties. Jij mag dat dus gaan onderbouwen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:29 schreef vosss het volgende:
[..]
De data kun je gewoon downloaden en inzien bij VAERS. Moet ik er een plaatje voor je van maken? Klinkt als een vijf jarig kind wat zelf niks kan opzoeken.
Enkel en alleen al het feit dat er honderden miljoenen prikken zijn gezet bij mensen die al allerhande problemen hebben en daar geen gevolgen van ondervinden lijkt mij een duidelijk punt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat jij geen vaccinatieschade constateert wil niet zeggen dat die er ook niet is. Die is er wel degelijk. En in grote aantallen zelfs. Op het geheel van het aantal geprikte valt het natuurlijk mee qua percentages en alles, maar wereldwijd zijn er duizenden en duizenden gevallen van vaccinatieschade. Zelfs duizenden doden.
Wederom weer vanuit de onderbuik en vooral angst.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:05 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Maar ja, je weet niet wat die 9e prik met jou gaat doen. (Hoop niks hoor, laat dat voorop staan).
Uiteraard is voor een wappie een "goede bron" een mede wappie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:09 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Hier een voorbeeld:
Even natellen hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:37 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Wederom weer vanuit de onderbuik en vooral angst.
Welke 9e prik bedoel je precies?
En dan verwijst hij naar een instituut wat met name bijwerkingen registreert (net als het Lareb). Want voor een antivax gekkie staat een bijwerking gelijk aan vaccinatieschade.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is geen onderbouwing. Dat is een vage verwijzing met de "verborgen" boodschap: zoek zelf maar.
Zo werkt het niet.
Ik ben mij niet bewust van deze prikken. We hebben 1 en 2 gehad (soms 1, in geval van Janssen) en 3 loopt nu. En dat is het vooralsnog.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:40 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Even natellen hoor.
2022: Prik 4 en 5
2023: Prik 6 en 7 (en misschien 8)
2024: Prik 9 dan.
Nee, totaal 0,0 bezorgd. De bijwerkingen zijn zaken als een stijve arm of een dagje een rilling. Elke vaccinatie kent dergelijke bijwerkingen, ook vaccinaties die we al tientallen jaren zetten en waarmee we heel veel leed hebben uitgebannen uit de wereld.quote:Maar alle gekheid op een stokje, jij denkt dus niet, bij meer prikken, meer bijwerkingen? Niet enigszins bezorgd?
Reacties van mensen onder zijn Youtube videos, ook reacties op Nu.nl onder sommige nieuwsberichten met vaccinatie schade zie ik wel als serieus ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:37 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Uiteraard is voor een wappie een "goede bron" een mede wappie.
Heb je ook serieuze bronnen?
Er staan behoorlijk wat ernstige bijwerkingen tussen hoor. De dood is daar 1 van. Dus doe niet net alsof daar alleen onschuldige dingen tussen staan, want dat is niet zo.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:40 schreef Coritchando het volgende:
[..]
En dan verwijst hij naar een instituut wat met name bijwerkingen registreert (net als het Lareb). Want voor een antivax gekkie staat een bijwerking gelijk aan vaccinatieschade.
Vaccinatieschade is iets waar iemand jarenlang (of voor de rest van zijn leven) dermate hinder van ondervindt dat hij of zij niet meer normaal kan meedoen in de maatschappij. Er is dan echt iets kapot ("schade").
Een stijf armpje of een rilling over de rug is een simpele bijwerking die met 2 a 3 dagen weg is.
Nou ja, geen angst voor het onbekende, het komt gewoon in het nieuws:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:44 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik ben mij niet bewust van deze prikken. We hebben 1 en 2 gehad (soms 1, in geval van Janssen) en 3 loopt nu. En dat is het vooralsnog.
Weer duidelijk geval van angst voor het onbekende.
Ach, stel je niet zo aan. Ook die menstruatie stoornissen vallen allemaal mee. Nog niet eens duidelijk of dit wel door de vaccins komt. Lange termijn effect m.b.t. bijvoorbeeld zwangerschappen zal ook echt wel niets zijn, hoor. Niet erg belangrijk ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Er staan behoorlijk wat ernstige bijwerkingen tussen hoor. De dood is daar 1 van. Dus doe niet net alsof daar alleen onschuldige dingen tussen staan, want dat is niet zo.
Laten we vooral NuJIJ als fatsoenlijke bron nemen inderdaadquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:45 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Reacties van mensen onder zijn Youtube videos, ook reacties op Nu.nl onder sommige nieuwsberichten met vaccinatie schade zie ik wel als serieus ja.
Tuurlijk zullen er trollen bij zitten maar ja, ik lees het toch steeds en steeds meer.
Een ernstige bijwerking is nog geen vaccinatieschade.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Er staan behoorlijk wat ernstige bijwerkingen tussen hoor. De dood is daar 1 van. Dus doe niet net alsof daar alleen onschuldige dingen tussen staan, want dat is niet zo.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:02 schreef vosss het volgende:
Ik ben niet bang. Daarom neem ik ook geen vaccin
Net zolang als dat mensen mee blijven doen met boosteren, binnen blijven, hun zaak sluiten, etc.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef Fietsenrek het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)de-vaccinatiebewijs/quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:44 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik ben mij niet bewust van deze prikken. We hebben 1 en 2 gehad (soms 1, in geval van Janssen) en 3 loopt nu. En dat is het vooralsnog.
Dat ze nooit vertellen wat de reden is, buiten PRINCIPPUUUSSSSS, zegt mij genoeg.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 00:27 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Dat jij voor iemand anders zijn redenen gaat bepalen dat het onzin is vind ik dan weer onzin 🤪
Zijn zat goede redenen om niet te vaccineren.
Wat dacht je van, ik vertrouw het vaccin nog niet? Of mag dat geen reden zijn. Of je het er nou eens mee bent of niet het blijft toch je eigen keuze?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat ze nooit vertellen wat de reden is, buiten PRINCIPPUUUSSSSS, zegt mij genoeg.
En nee er zijn geen goeden redenen om niet te vaccineren, buiten als je het medisch niet kan/mag.
Ik ben niet bang voor het virus. Dat heb ik reeds gehad en mijn lichaam heeft dat keurig en vlot opgeruimd zonder veel last van gehad te hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Coritchando het volgende:
[..]![]()
Je bent zo bang als wat, dat zie je aan alle posts hierboven. Ooeeh dat enge vaccin.
Maar troost je, eenmaal op de verpleegafdeling heb een week of 2 om echt bang te zijn.
Vraagje; had je het vaccin ook niet genomen als je een veel hogere leeftijd had gehad, zeg maar 60+?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben niet bang voor het virus. Dat heb ik reeds gehad en mijn lichaam heeft dat keurig en vlot opgeruimd zonder veel last van gehad te hebben.
Het vaccin is volstrekt onduidelijk van wat dat op de lange termijn doet en dat bv een Pfizer haar onderzoeken pas na 75 jaar(!!!) wilde vrijgegeven geeft mij nou niet bepaald vertrouwen dat dat allemaal netjes volgens de spelregels gegaan is.
Goddank heeft een rechter daar een stok voor gestoken en moeten ze nu per maand 55.000 documenten openbaren over alles rondom covid-19 vaccinaties en onderzoeken.
Dus nee, ik ben totaal niet bang voor het virus; ik ben louter terughoudend met dingen waarvan ik niet weet wat dat op de lange termijn met ons doet.
Ren jij toch lekker op naar je 4de en 5de booster en noem iemand anders bang; angsthaas dat je er bent!
Nofi offcourse
Ja. En kan jij begrijpend lezen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://www.metronieuws.n(...)de-vaccinatiebewijs/
Volg je zelf het nieuws wel?
Als ik volle bak in de risicogroep had gezeten dan had ik dat mogelijk wel genomen. Zou kunnen. Dus zegmaar 60+, overgewicht, diabeet, hoge bloeddruk. Ja, mogelijk wel, maar aangezien ik dat niet heb, heb ik daar niet over nagedacht verderquote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:32 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Vraagje; had je het vaccin ook niet genomen als je een veel hogere leeftijd had gehad, zeg maar 60+?
Hahahah hahahaha ‘lange termijn’ hahaha. Zelfs de grootste wappies gebruiken dat nonsens argument al maanden niet meer. Hahahaha. Lange termijn. Dweil me op.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Het vaccin is volstrekt onduidelijk van wat dat op de lange termijn doet en dat bv een Pfizer haar onderzoeken pas na 75 jaar(!!!) wilde vrijgegeven geeft mij nou niet bepaald vertrouwen dat dat allemaal netjes volgens de spelregels gegaan is.
Lekker belangrijk, ga jij ze lekker doornemen omdat je toch angstig binnen zit. Ga ik lekker met mijn QR code op stapquote:Goddank heeft een rechter daar een stok voor gestoken en moeten ze nu per maand 55.000 documenten openbaren over alles rondom covid-19 vaccinaties en onderzoeken.
Maar dit wel lekker typen via je wifi verbinding hihiquote:Dus nee, ik ben totaal niet bang voor het virus; ik ben louter terughoudend met dingen waarvan ik niet weet wat dat op de lange termijn met ons doet.
Je “ZeLLUf onDErzOEK” is stuk. Er is geen 4e of 5e booster. Ben je wel bang voor natuurlijk, elke wappie is bang voor dingen die er helemaal (nog) niet zijn. Wat een grapjurkje ben je.quote:Ren jij toch lekker op naar je 4de en 5de booster en noem iemand anders bang; angsthaas dat je er bent!
Nofi offcourse
Hij zit maar wat te dollen joh, hij is allang geboosterd. Maar hij doet nu stoere praatje, leer mij vossje kennen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:32 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Vraagje; had je het vaccin ook niet genomen als je een veel hogere leeftijd had gehad, zeg maar 60+?
Sorry als je niet gelooft dat er geen 4e of 5e boosters gaan komen ben je echt naïef.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:47 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Hahahah hahahaha ‘lange termijn’ hahaha. Zelfs de grootste wappies gebruiken dat nonsens argument al maanden niet meer. Hahahaha. Lange termijn. Dweil me op.
[..]
Lekker belangrijk, ga jij ze lekker doornemen omdat je toch angstig binnen zit. Ga ik lekker met mijn QR code op stap
[..]
Maar dit wel lekker typen via je wifi verbinding hihi
[..]
Je “ZeLLUf onDErzOEK” is stuk. Er is geen 4e of 5e booster. Ben je wel bang voor natuurlijk, elke wappie is bang voor dingen die er helemaal (nog) niet zijn. Wat een grapjurkje ben je.
Waar kan je op stap dan met je QR code?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:47 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, ga jij ze lekker doornemen omdat je toch angstig binnen zit. Ga ik lekker met mijn QR code op stap
we zitten nu al op de 2e booster? dan zitten we binnen 6 maanden op nr 4 idd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:44 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Sorry als je niet gelooft dat er geen 4e of 5e boosters gaan komen ben je echt naïef.
waar is het wetenschappelijk peer reviewed onderzoek dat lockdowns, avondklokken, lapjes stof voor je gezicht werken tegen covid?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat ik een goede bron vind, is wetenschappelijk peer reviewed onderzoek.
Dit, deze mensen bepalen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Net zolang als dat mensen mee blijven doen met boosteren, binnen blijven, hun zaak sluiten, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |