Dat vrees ik dus ook, stelletje prutsersquote:Op woensdag 5 januari 2022 14:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Deze lockdown gaat tot begin/halverwege feb duren. Terwijl daar geen aanleiding voor is.
Ja, dat is maanden geleden al in het reguliere nieuws geweest.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:23 schreef Intint het volgende:
[..]
Heb je een bron van de afschaling van de IC bedden TIJDENS de pandemie?
De WHO én zelfs de EU waarschuwen ons al 7 jaar dat onze zorg en dan m.n. de IC capaciteit niet aan de minimale omvang voldoet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:55 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik geloof dat het nogal pijn doet om toe te geven dat onze beleidsmakers gewoon eigenlijk niet zoveel voorstellen en ook niet zo vaardig zijn, behalve verbaal dan. Is dat schaamte? Toe te geven dat je baas eigenlijk flapdrol is die niet zoveel kan, behalve lekker kletsen.
Ik persoonlijk vind het prima te doen. Al besef ik dat dit voor de meeste mensen niet zal gelden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik bedoel, elk jaar of om de 2 jaar is er weer een nieuwe variant. Gaan we elke winter steeds weer in lockdown? Dit is de 2e keer in 2 jaar, waarbij het grootste deel gevaccineerd is.
Nee, omdat mensen niet bewust uit elkaar gehaald worden. Iedereen kan gewoon eigen keuzes maken en doen wat hij of zij wil.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:23 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat de fuck heb jij gerookt de laatste tijd? QR maatschappij een klein iets? Geen tweedeling in de maatschappij? Als een bepaalde groep mensen niet meer naar de sportschool mag of het OV mogen gebruiken met het aankomende 2G systeem en een andere groep wel, hoe is dat geen discriminatie en geen tweedeling?
En onze lockdowns hebben niks met de zorg te maken??? Waar deden we dit dan ook alweer allemaal voor?
Jij snapt er serieus helemaal niks van. Het gaat er niet om of het een keuze is of niet. Het gaat erom dat de overheid een eis stelt en dat jij daar aan moet voldoen, want anders vrijheid kwijt. Wat als die keuze was 'je moet afvallen?' Of 'je moet van je geloof afstappen?' Of 'je moet je blank schminken elke dag?'quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, omdat mensen niet bewust uit elkaar gehaald worden. Iedereen kan gewoon eigen keuzes maken en doen wat hij of zij wil.
QR ''maatschappij'' is zeker maar een klein ding, even een code laten zien en klaar ben je.
Nee, meer ook in de zin dat de zorg een gevolg bestrijding is en niet een oorzaak kan bestrijden.
Dat is een flinke aanname. Het gaat om optimaal beleid, niet om zomaar wat doen. Bij optimaal beleid heb je meer range met meer functionele capaciteit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:43 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Als je meer bedden hebt zal je minder maatregelen nemen, maar exponentiële groei zal er voor zorgen dat deze bedden slechts korte tijd later vol zullen liggen. Waarmee je weer meer maatregelen moet nemen of nog meer bedden moet hebben. Natuurlijk bereik je ergens een keer een maximum, maar dan zit je echt in de vele duizenden bedden. Om nog maar niet te spreken over de uitval van zorgpersoneel omdat zij ook ziek worden.
Het aantal IC bedden wat we hebben is gebaseerd op een gemiddeld gebruik van ongeveer 80 procent in een normale situatie. Dat kan van te voren vrij eenvoudig bepaald worden, we weten hoeveel hartoperaties er zijn per jaar bijvoorbeeld. Andere virussen (griep met name) vereisen vooral verpleegbedden en geen IC bedden met beademing. Dat kan je dus wat makkelijker opvangen, maar ook in tijd van griepgolven wordt reguliere planbare zorg uitgesteld. En griep is een stuk minder besmettelijk en minder ziekmakend voor zorgpersoneel.
Onze ziekenhuizen (verpleeg en IC) zijn niet ingericht voor iets als Corona. Dat hebben we ook nog nooit meegemaakt, de laatste ziekte die vergelijkbaar was was de Spaanse Griep en dat is meer dan 100 jaar terug. Compleet andere tijd. Je kan nu wel de bedden verdubbelen, maar als het weer 100 jaar duurt dan is het best een zinloos en duur grapje.
Vast. Dat geloof je toch zelf niet. Als we 2x zoveel IC bedden zouden hebben zou Nederland veel en veel later ingrijpen en alsnog in hetzelfde probleem lopen. Sowieso heb je bij exponentiële groei geen weken extra, hooguit dagen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:04 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dat is een flinke aanname. Het gaat om optimaal beleid, niet om zomaar wat doen. Bij optimaal beleid heb je meer range met meer functionele capaciteit.
En wat hadden ze er meer aan kunnen doen? Heb jij een geheim blik met verpleegkundigen wat opengetrokken en ingezet kan worden?quote:Wat betreft de laatste alinea; de overheid heeft twee jaar de tijd gehad er iets aan te doen. In plaats daarvan hebben ze al hun eieren in een mandje gelegd. Helaas.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vrij simpel, als je COVID ongebreideld laat rondgaan zullen er op een gegeven moment tienduizenden doodzieke mensen zijn door exponentiele groei.
Vrijheid is nooit onvoorwaardelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:00 schreef matigeuser het volgende:
Vrijheid is onvoorwaardelijk. Op het moment dat er voorwaarden worden gesteld, of die nou 'keuzes' zijn of aangeboren eigenschappen, doet er niet toe. In hetzelfde licht hadden de Joden ook gewoon de keuze om uit Duitsland te vertrekken toen ze daar toe opgeroepen werden. Echt. Doe iets aan je moraliteit en historisch besef.
Exponentiële groei is een toename evenredig aan de eigen omvang. Iedere grootheid die continu met hetzelfde percentage per tijdseenheid groeit, ondergaat een exponentiële groei.quote:
Er zijn mensen die niet beseffen dat al zou je 0 opnames hebben met Omikron dat je als land dan alsnog helemaal naar de klote gaat. Als de helft van het land ziek is en niet kan werken dan is er ook geen zorg of supermarkt meer.quote:
Sowieso is de vrijheid van wappie direct van invloed op de vrijheid van een niet-wappie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vrijheid is nooit onvoorwaardelijk.
Je mag in Nederland naar buiten, maar je moet wel een ID of paspoort hebben.
Kom je niet uit Nederland dan zitten er nog meer haken en ogen aan.
Je mag vrij rondrijden, maar je moet wel een rijbewijs hebben. En je mag maar een bepaalde snelheid!
Etc etc etc.
De Joden hadden geen keuze, Jood ben en blijf je.
Geloof kun je ook niet afzweren (1 van je voorbeelden).
Dat zijn geen keuzes.
Wappie schaap zijn wel. Die kiezen heel bewust uit 1 of andere vage principe om geen vaccin te nemen.
Terwijl ze gewoon de feiten kunnen onderzoeken e.d.
De vrijheid om te mogen autorijden is wel anders dan de vrijheid om naar een winkel, een horecagelegenheid of je werk te mogen gaan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je mag vrij rondrijden, maar je moet wel een rijbewijs hebben. En je mag maar een bepaalde snelheid!
Etc etc etc.
Dat zijn geen keuzes.
Wappie schaap zijn wel. Die kiezen heel bewust uit 1 of andere vage principe om geen vaccin te nemen.
Als het essentieel is, mag je nog steeds van alles.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:17 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
De vrijheid om te mogen autorijden is wel anders dan de vrijheid om naar een winkel, een horecagelegenheid of je werk te mogen gaan.
En ik maar denken dat bijvoorbeeld de Joden 5 jaar lang niet welkom waren op deze plekken. Die waren enkel welkom binnen de omheining van hun kamp. 'Altijd vrij', dank je de koekoek.quote:Mensen hebben altijd vrij naar dat soort plekken gemogen, er zit geen inherent gevaar in om naar dat soort plekken toe te gaan, het is belangrijk voor het functioneren in de maatschappij.
Vernieuwing is eng hč. Dezelfde kwats hoorde je toen de autogordel en later het bromfietscertificaat (nu rijbewijs) werd ingevoerd. Allemaal dom geklets van mensen die bang zijn voor verandering. Jaren laten kan je niet anders concluderen dat het meesterlijke zetten geweest zijn.quote:Als er nu een fietsrijbewijs zou worden ingevoerd zou ik me daar ook hard tegen maken.
Jij staat hier veel te eenzijdig in en hebt totaal geen respect of ook maar interesse om de andere kant te begrijpen. Niet iedereen wil het vaccin nemen en sommigen hebben daar hele goede redenen voor. Anderen hebben er zelfs medische redenen voor en kunnen het vaccin niet nemen. Er zal dus altijd een groep ongevaccineerden blijven. Domme idioten heb je aan beide kampen, het gemiddelde IQ is niet zo hoog. Daar zullen we mee moeten dealen als maatschappij. Hopelijk zonder 'verboden' en 'verplichten'.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Etc etc etc.
Dat zijn geen keuzes.
Tsja, pech voor Robin maar zo kan je ook naar de andere kant kijken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Maar we weten allemaal dat als de wappies eenmaal Corona hebben ze zich melden bij het ziekenhuis en ze dan huilend smeken om een vaccin waar het dan te laat voor is. Misschien moeten ze eens informeren bij Robin Fransman hoe dat is, te dom en te laat zijn.
Jij bent hier de debiel want je snapt totaal niet dat dit cynisch geschreven was en ik meeging in het wereldbeeld van idioot 'bianconeri' hierboven. Als reactie op zijn post waarin hij het ontnemen van vrijheden en lichamelijke integriteit rechtvaardigt door te zeggen dat mensen een simpele 'keuze' hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Deze alinea durven schrijven en dan denken dat iemand in zijn volle verstand jou en jouw waanzin serieus neemt.
De slachtoffers van de holocaust, 6 miljoen vermoorde joden, babies en kleine kinderen inclusief, miljoenen andere verminkte en beschadigde mensen, medeverantwoordelijk maken voor hun aangedane leed is te bespottelijk voor woorden. Je bent echt af als een walgelijk individu vriend. Bah bah bah. Hoe diep moet je gezonken zijn in je wappie-schap om überhaupt te durven dit soort onzin op te schrijven? Echt, ga je diep diep schamen als de debiel die je bent!
Ofwel hun keuze, en daar zitten consequenties aanvast.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:45 schreef matigeuser het volgende:
Jij staat hier veel te eenzijdig in en hebt totaal geen respect of ook maar interesse om de andere kant te begrijpen. Niet iedereen wil het vaccin nemen en sommigen hebben daar hele goede redenen voor.
Volgens mij is men daarmee bezig voor een oplossing.quote:Anderen hebben er zelfs medische redenen voor en kunnen het vaccin niet nemen.
Dat is geen keuze, immers je kunt niet joods opgeven of aanpassen.quote:Joden hadden wel een keuze, ik ben te lui op te zoeken in welk jaar maar er werd ze op een gegeven moment opgeroepen om Duitsland te verlaten. Dat hadden ze dus kunnen doen.
Ben je nu echt serieus hier?quote:Daarnaast kun je een geloof wel afzweren, of in ieder geval niet in het openbare leven in de praktijk brengen. Dat had ook veel doden gescheeld in het verleden.
quote:En het trieste voorbeeld van een rijbewijs is al zo vaak ontkracht. Het is totaal niet te vergelijken. Ik zal het nog 1 keer uitleggen. Een rijbewijs geeft je toegang tot het besturen van een auto. Dit is gelukkig iets wat niet noodzakelijk is en er zijn alternatieven. Zoals met andere mensen meerijden. Fietsen. Openbaar vervoer. Het is ook alleen maar nodig in die specifieke setting, namelijk wanneer je zelf een auto bestuurt en dat sluit direct aan bij het 'diploma' wat je hebt gekregen voor het slagen van de opleiding specifiek daarvoor.
Voor sommige beroepen bestaat er al langer een vaccinatieplicht. Maar is 2G ook voor essentiële winkels verplicht?quote:Niet te vergelijken met een vaccinatieplicht of een 2G systeem, waarbij je door 1 'diploma' niet te halen, ineens nergens meer naar binnen mag behalve dan nog de supermarkt. Het is een soort omgekeerd rijbewijs. Haal je je rijbewijs niet? Dan mag je nergens meer in behalve de auto. Dat zou een beter voorbeeld zijn. Daarnaast wordt er daadwerkelijk iets in je lichaam aangebracht wat niet ongedaan gemaakt kan worden, en is dus wederom niet te vergelijken met een papiertje of pasje wat je in je zak moet hebben. Daarnaast zijn er geen alternatieven, want in het geval van 2G mag je dus letterlijk nergens meer naar binnen of naartoe. In andere landen om ons heen betreft dat dan ook het openbaar vervoer, alle niet-essentiële winkels en sommige gevallen zelfs de werkvloer. Je kunt dan niet eens meer aan geld komen en dus in het slechtste geval overleven! En in het geval van vaccinatieplicht lijkt me dat evident. Daar heb je helemaal geen keuze meer en bepaalt de staat dat er een middel naar hun keuze in je lichaam wordt ingebracht.
Auto geeft je flexibiliteit, maar ongevaccineerde worden uitgesloten van niet essentiële winkels. Ik denk dat dit best een vergelijkbaar iets is.quote:Je kunt er voor kiezen om geen rijbewijs te nemen en dus niet als bestuurder deel te nemen aan het verkeer. Maar door een vaccin niet te kunnen of willen nemen, worden zo goed als al je rechten om te gaan en staan waar je wil afgenomen. Als jij dat vergelijkbaar vindt dan moet je, wederom, eens goed je eigen moraliteit onder de loep gaan nemen.
Klopt, er zijn inderdaad mensen overleden aan de vaccins. Gelukkig een hele grote uitzondering want dit komt bijna niet voor. Maar het komt inderdaad wel wel.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:29 schreef Wouter2006 het volgende:
Al die mensen die zijn overleden door de vaccinatie.. (bijv de combinatie van trombose met een verlaagd aantal bloedplaatjes).
Je probeert het elke keer kleiner te maken door te stellen dat 2G alleen de toegang ontzegt tot niet-essentiële winkels. Maar het is veel meer dan dat. In de landen om ons heen waar 2G nu al is of binnenkort wordt ingevoerd betreft het vrijwel alles behalve de essentiële winkels. Dan blijft er dus eigenlijk praktisch behalve de Kruidvat en de supermarkt niks meer over.quote:
Andere landen zijn niet Nederland. Maar er zitten eigenschappen aan je keuzes. Niet leuk, maar covid is nu eenmaal een realiteit waar we rekening mee moeten houden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:26 schreef matigeuser het volgende:
Je probeert het elke keer kleiner te maken door te stellen dat 2G alleen de toegang ontzegt tot niet-essentiële winkels. Maar het is veel meer dan dat. In de landen om ons heen waar 2G nu al is of binnenkort wordt ingevoerd betreft het vrijwel alles behalve de essentiële winkels. Dan blijft er dus eigenlijk praktisch behalve de Kruidvat en de supermarkt niks meer over.
Sommige vaccins zijn op de werkvloer al verplicht. Daarnaast moet de werkvloer ook veilig zijn voor medische risico gevallen.quote:Horeca. Musea. Kinderspeeltuinen. Zeg maar gerust, alles wat binnen plaatsvindt. Zelfs het OV. En in sommige landen zelfs op de WERKVLOER. Dit zijn geen 'luxeproducten', vrijheid en deelname aan sociaal-maatschappelijk leven zijn geen luxeproducten.
Niet leuk he, de consequenties van je keuze te ervaren. Welkom in de grote mensen wereld.quote:Met andere woorden, zonder vaccinatie kun je dan niets 'leuks' meer doen
Volgens mij valt OV nog niet onder de 2G, ook niet in andere landen. Maar dat weet ik niet zeker.quote:niet meer reizen als je geen auto hebt en zelfs niet meer werken en dus verlies van inkomsten. Dat is een giga-grote inbreuk op je leven.
Je vergelijking spreekt hier boekdelen. Ik kan er niets over zeggen.quote:Daarnaast heb ook jij weer niks van mijn post begrepen of je steekt moreel gezien gewoon heel anders in elkaar. Het is geen simpele keuze. Het is net zo'n achterbakse, immorele keuze als 'vertrek uit Duitsland anders ga je er aan'. Of 'Wil je in je reet worden verkracht of in je mond?'
Ik wist niet dat frikandel ook een oplossing was voor de pandemie. Maar ik hou het maar weer op mijn opmerking hierboven, boekdelen....quote:Al zou je vaccinatie vervangen door het eten van een frikandel speciaal. Nooit mag je iemand laten kiezen tussen 'of je eet een frikandel, of je mag niet meer werken, met het OV, of ergens naar binnen behalve de supermarkt'.
Dat vaccins verdomde goed werken?quote:Jullie zijn blind gestaard door jullie eigen geloof in het goede van het vaccin. Daardoor zien jullie de hele situatie niet meer objectief zoals die is. Zelfs verplicht een frikandel laten eten is VOLSTREKT ONETHISCH. Ook al stelt het niks voor. Ook al vinden veel mensen een frikandel zelfs lekker.
Basale rechten... Zoals gezondheidszorg?quote:Je mag gewoon nooit, basale rechten, laten afhangen van een verplichting. Wat de verplichting dan ook is. Nu is het een vaccinatie. Wat is het in de toekomst?
. Heb je de lange termijn klachten van Covid-19 wel eens gezien? O wacht... die weten we ook niet. Afgezien al een lange lijst van complicaties die we wel weten.quote:Het is niet zomaar een keuze. Als je dit, nogmaals, niet kunt of wilt begrijpen dan ben je wat mij betreft af. En ik zal wel weer beticht worden van 'asociaal gedrag' door me niet te laten vaccineren. Maar ik zal het je nog mooier maken. De vaccinatie neem ik puur simpelweg niet omdat ik bang ben voor eventuele bijwerkingen op de lange termijn.
Ik denk een goede redenen? Of dit een juiste redenen is, is een tweede vraag. Maar aan je keuzes zitten consequenties.quote:Dat is mijn eigen afweging, mijn keuze. Ik durf het niet.
Ik zou het eerder misinformed noemen.quote:Noem me maar een lafaard.
Statistisch gezien, is de kans op complicaties uit het vaccin veel kleiner dan uit een Covid-19 infectie.quote:Ik kan anderen ook een lafaard noemen omdat ze bang zijn voor het virus. Prima.
Je ervaart en beschrijft nu perfect de consequenties van jouw keuze. Je probeert alleen jouw keuze consequenties bij andere te beleggen en daar maak je een fout.quote:En dat doe ik dus niet voor mezelf! Zelf lijd ik hier alleen maar onder. Ik loop inkomsten mis. Mijn vrouw verliest wellicht haar baan met 2G. Ik mag niet meer naar de sportschool, het cafe, het restaurant. In het weekend kunnen we niet meer naar de binnenspeeltuin, maar we zitten met de kinderen thuis. 'Het is vakantie' zeg ik maar tegen ze. Ik ben 2e-rangsburger geworden in mijn eigen land. En met mijn kritiek hierop maak ik geen vrienden, eerder vijanden. Vrouwen gooien hun slipjes niet naar me. Ik win hier helemaal niks mee. Noppes.
Ik heb ook nog gewoon alle vrijheid. Jij zorgt er juist voor dat alles langer duurt en mensen juist thuis moeten blijven, omdat hun transplantatie niet door gaat, of dat mensen door hun uitgestelde chemokuur minder lang nog te leven hebben. Dat doe jij nu voor andere.quote:Ik doe dit, omdat ik vrijheid voor IEDEREEN het allerhoogste goed vind. Ik doe dit voor anderen. Ik weiger de QR-maatschappij ook om de rechten van idioten zoals jij te beschermen. Als de overheid namelijk nu wegkomt met het inzetten van deze vergaande middelen, waar gaat dit dan eindigen? En wat doet de volgende regering over 4 jaar? Of 10? Komen er meer lockdowns voor andere redenen? Meer eisen aan de QR-code? Wordt hij nog breder ingezet?
BNW topic onzin.quote:Een Chinees sociaal-kredietsysteem?
De meeste leven ook gewoon door. Die zien de realiteit waar we momenteel mee te maken hebben. Ze nemen hun maatregelen (vaccins) en gaan door met hun leven. Ofwel we passen ons nu even aan, aan waar we nu mee te maken hebben.quote:Deze kant mogen we niet opgaan. Het zijn mensen zoals ik die SOCIAAL zijn, voor de bescherming van de rechten van ons allemaal. Het zijn provaxxers die het prikje nemen, waarschijnlijk omdat ze zelf bang zijn en vervolgens de polonaise gaan doen op een bruiloft (zelf gezien) of nu lekker op wintersport gaan in het vliegtuig en straks weer besmet terugkomen, die de échte asocialen zijn. Als ze écht zo begaan waren met hun medemens, dan gingen ze niet. Dan bleven ze thuis. Deden ze elke dag nog een zelftest voordat ze mensen zien.
Ik volg de wetenschap voornamelijk. Die zeggen bijvoorbeeld dat vaccins heel goed werken.quote:Het zijn opportunisten zonder moreel besef. Laat je niet gek maken door wat de overheid uitkraamt.
Dat doe ik ook, zou jij misschien ook eens moeten doen. De wereld draait niet om IKKE IKKE IKKE, maar om WIJ.quote:Blijf objectief en houdt het grote plaatje voor ogen.
Klopt, vaak verkeerd voorgelicht.quote:Niet elke prikweigeraar is een idioot.
Klopt.quote:En andersom, niet elke prikker is een schaap.
We hebben inderdaad een gemeenschappelijke vijand, die noemen we SARS-CoV2. Die heeft ons leven veranderd, tijd om dat te accepteren en er mee leren te leven.quote:De overheid heeft een zeer lastig klimaat gecreëerd in dit land met een scheidslijn tussen 2 kampen en een vals keuzevoorstel gebaseerd op onethische vrijheidsontneming. We hebben een gemeenschappelijke vijand.
Dat zou ook met je argument (kop in het zand) en je mening te maken kunnen hebben.quote:En hiermee mijn laatste post in dit topic. Ik krijg toch niemand overtuigd.
Of je uitspraken kloppen niet helemaal en je vergeet het nodige. Jouw keuze heeft consequenties voor andere.quote:De tegenstanders trekken mijn uitspraken uit zijn verband en blijven maar hun eigen riedeltje herhalen. Het heeft geen zin meer.
De realiteit zo te zien oo niet.quote:Principes kun je niet aanleren op latere leeftijd denk ik.
Criminelen mogen ook niet winkelen, soms hebben mensen puur een verbod voor 1 winkel.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:17 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
De vrijheid om te mogen autorijden is wel anders dan de vrijheid om naar een winkel, een horecagelegenheid of je werk te mogen gaan.
Mensen hebben altijd vrij naar dat soort plekken gemogen, er zit geen inherent gevaar in om naar dat soort plekken toe te gaan, het is belangrijk voor het functioneren in de maatschappij.
Als er nu een fietsrijbewijs zou worden ingevoerd zou ik me daar ook hard tegen maken.
Dat is nog steeds een flinke IC en zorg belasting. Heb je daar ook wel eens over nagedacht? Is de normale planbare zorg al weer normaal?quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:36 schreef Netsplitter het volgende:
Het aantal mensen dat met COVID-19 in een ziekenhuis ligt, is donderdag gedaald naar 1.541. Dat zijn er 93 minder dan woensdag. Op de intensive cares liggen 30 coronapatiënten minder, daar worden er nog 419 behandeld. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) donderdag.
Het betreft de grootste daling van de ic-bezetting sinds 1 juni 2021. Toen kwamen ook op één dag 30 plekken vrij.
https://www.nu.nl/uitgeli(...)ers-van-vandaag.html
Het gaat de goede kant op, maar we zijn er nog niet.quote:Er is geen excuus meer om de lockdown in de huidige vorm voort te zetten.
Mensen die om medische reden niet kunnen vallen er buiten, dat snapt iedereen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:45 schreef matigeuser het volgende:
Jij staat hier veel te eenzijdig in en hebt totaal geen respect of ook maar interesse om de andere kant te begrijpen. Niet iedereen wil het vaccin nemen en sommigen hebben daar hele goede redenen voor. Anderen hebben er zelfs medische redenen voor en kunnen het vaccin niet nemen. Er zal dus altijd een groep ongevaccineerden blijven. Domme idioten heb je aan beide kampen, het gemiddelde IQ is niet zo hoog. Daar zullen we mee moeten dealen als maatschappij. Hopelijk zonder 'verboden' en 'verplichten'.
Dus we moeten dan maar zeggen dump alle wappie schapen in Noord-Korea?quote:Joden hadden wel een keuze, ik ben te lui op te zoeken in welk jaar maar er werd ze op een gegeven moment opgeroepen om Duitsland te verlaten. Dat hadden ze dus kunnen doen. Daarnaast kun je een geloof wel afzweren, of in ieder geval niet in het openbare leven in de praktijk brengen. Dat had ook veel doden gescheeld in het verleden. (dit is dus cynisch bedoeld, om mee te gaan in de gedachtegang van Bianconeri. Ik vind dus niet echt dat de Joden een eerlijk keuze-voorstel hadden en gewoon hadden moeten vertrekken. De hele keuze tussen 'dood of vertrekken' is een onethische en onredelijke. Net zoals pro-vaccinatieverplichters en 2G-wappies dat doen. 'Laten vaccineren of al je rechten om te gaan en staan waar je wil kwijt' is ook zo'n idioot voorstel. Even ter opheldering want zoals hieronder te lezen werd dit door een andere user niet begrepen en die trok de conclusie dat ik oprecht geloof dat Joden het aan zichzelf te danken hadden... Integendeel dus, ik beschuldig hier de Nazi's van onethiek)
Uhm....quote:En het trieste voorbeeld van een rijbewijs is al zo vaak ontkracht. Het is totaal niet te vergelijken. Ik zal het nog 1 keer uitleggen. Een rijbewijs geeft je toegang tot het besturen van een auto. Dit is gelukkig iets wat niet noodzakelijk is en er zijn alternatieven. Zoals met andere mensen meerijden. Fietsen. Openbaar vervoer. Het is ook alleen maar nodig in die specifieke setting, namelijk wanneer je zelf een auto bestuurt en dat sluit direct aan bij het 'diploma' wat je hebt gekregen voor het slagen van de opleiding specifiek daarvoor.
Hoezo zou je dan nergens in mogen behalve de auto? Dat slaat nergens op.quote:Niet te vergelijken met een vaccinatieplicht of een 2G systeem, waarbij je door 1 'diploma' niet te halen, ineens nergens meer naar binnen mag behalve dan nog de supermarkt. Het is een soort omgekeerd rijbewijs. Haal je je rijbewijs niet? Dan mag je nergens meer in behalve de auto. Dat zou een beter voorbeeld zijn. Daarnaast wordt er daadwerkelijk iets in je lichaam aangebracht wat niet ongedaan gemaakt kan worden, en is dus wederom niet te vergelijken met een papiertje of pasje wat je in je zak moet hebben. Daarnaast zijn er geen alternatieven, want in het geval van 2G mag je dus letterlijk nergens meer naar binnen of naartoe. In andere landen om ons heen betreft dat dan ook het openbaar vervoer, alle niet-essentiële winkels en sommige gevallen zelfs de werkvloer. Je kunt dan niet eens meer aan geld komen en dus in het slechtste geval overleven! En in het geval van vaccinatieplicht lijkt me dat evident. Daar heb je helemaal geen keuze meer en bepaalt de staat dat er een middel naar hun keuze in je lichaam wordt ingebracht.
Nee is nee, de reden gaat jou niks aan. Maar blijkbaar respecteer je andermans keuze niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mensen die om medische reden niet kunnen vallen er buiten, dat snapt iedereen.
Alleen anderen hebben echt geen goede reden hoor. Ja dan hoor je ''uit principe''. Owh, maar welke dan?
Hoor je niet. Ik heb nog nooit een goede reden gehoord van de mensen die het niet uit medische redenen niet mogen.
Omdat je vooral onzinbronnen raadpleegtquote:Op donderdag 6 januari 2022 18:01 schreef DesertNomad het volgende:
Waarom lees je overal dat de helft in het ziekenhuis juist gevacineerd is?
Mensen die het vaccin hebben genomen daarbij verloopt hun status zeker nooit?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Omdat je vooral onzinbronnen raadpleegt
Je bedoeld die ene vrouw?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:29 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Tsja, pech voor Robin maar zo kan je ook naar de andere kant kijken.
Al die mensen die zijn overleden door de vaccinatie.. (bijv de combinatie van trombose met een verlaagd aantal bloedplaatjes).
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:01 schreef DesertNomad het volgende:
Waarom lees je overal dat de helft in het ziekenhuis juist gevacineerd is?
Tja, hoe minder bedden, hoe krapper de tijd om in te grijpen en hoe harder de normale zorg getroffen wordt. Dat blijft een logisch gegeven wat mij betreft. Het is een beetje een dooddoener om te zeggen dat het toch niet uit maakt. Nogmaals: als het niet uitmaakt kunnen er best nog 100 bedden vanaf. Die lagen zonder corona ook niet altijd vol, en met corona heb je er toch niks aan; enkele dagen later liggen ze toch vol. De redenering gaat spaak.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Vast. Dat geloof je toch zelf niet. Als we 2x zoveel IC bedden zouden hebben zou Nederland veel en veel later ingrijpen en alsnog in hetzelfde probleem lopen. Sowieso heb je bij exponentiële groei geen weken extra, hooguit dagen.
NL gaat het echt niet accepteren als we nu 1000 lege IC bedden zouden hebben met deze set maatregelen, want dan wordt er geroepen dat er capaciteit genoeg is.
[..]
En wat hadden ze er meer aan kunnen doen? Heb jij een geheim blik met verpleegkundigen wat opengetrokken en ingezet kan worden?
Welkom bij de club functioneel ongevaccineerden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:04 schreef ZarB het volgende:
Na mijn vaccinaties vond ik het welletjes. Nog steeds maatregelen omdat een kleine groep niet wil vaccineren.
Vertel eens, hoe ben ik, eenmaal besmet met Wuhan en eenmaal met Delta, boordevol antistoffen, t- en b-cellen, een direct gevaar voor jou? (even voor het gemak mij een wappie noemen en jij een non-wappie). Behalve politiek beleid die geen onderscheid wilt maken tussen mensen die beschermd zijn/niet beschermd zijn en bijvoorbeeld leeftijd of gewicht.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Sowieso is de vrijheid van wappie direct van invloed op de vrijheid van een niet-wappie.
Eigenlijk zou je enkel van vrijheid mogen spreken als de niet-wappies de wappies zouden mogen weigeren bij bijvoorbeeld de ziekenhuizen. De vrijheid van de wappie en de vrijheid van de niet-wappie staan dan op gelijk niveau.
Ik heb deze vraag al meerdere malen gesteld op dit forum, maar niemand geeft me tot nu toe antwoord. Ja eenmaal heeft iemand aangegeven dat ze het beleid ook niet helemaal logisch vinden.
Maar we weten allemaal dat als de wappies eenmaal Corona hebben ze zich melden bij het ziekenhuis en ze dan huilend smeken om een vaccin waar het dan te laat voor is. Misschien moeten ze eens informeren bij Robin Fransman hoe dat is, te dom en te laat zijn.
Daarbij zijn er tal van alternatieven voor de auto: bus, trein, fiets, liften, etc etc. Die zijn er niet met 2G. Ergens niet naartoe mogen gaan is de enige optie. Een plek voor geteste ongevaccineerden opzetten is verboden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:17 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Mensen hebben altijd vrij naar dat soort plekken gemogen, er zit geen inherent gevaar in om naar dat soort plekken toe te gaan, het is belangrijk voor het functioneren in de maatschappij.
Als er nu een fietsrijbewijs zou worden ingevoerd zou ik me daar ook hard tegen maken.
Het einddoel was de gehele vernietiging van alle Joden, en nee, volgens Nazi's kon een Jood zijn geloof niet afzweren. Overigens had dat vertrek in theorie al weinig zin aangezien een scala aan Joden die vertrokken naar Nederland, België, Frankrijk en elders alsnog naar de dodenkampen afgevoerd werden toen de Nazi's daar binnenvielen... En aangezien hun einddoel werelddominantie was, was er dus ook ook helemaal nergens om heen te vluchten om 100% veilig te zijn. Dus hoe je het ook wendt of keert, die vergelijking blijft volstrekt achterlijk. Dat constant maar zoeken naar mitsen en maren om jezelf toch maar als een soort Jood 2.0 te kunnen profileren... tenenkrommend.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:45 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Jij staat hier veel te eenzijdig in en hebt totaal geen respect of ook maar interesse om de andere kant te begrijpen. Niet iedereen wil het vaccin nemen en sommigen hebben daar hele goede redenen voor. Anderen hebben er zelfs medische redenen voor en kunnen het vaccin niet nemen. Er zal dus altijd een groep ongevaccineerden blijven. Domme idioten heb je aan beide kampen, het gemiddelde IQ is niet zo hoog. Daar zullen we mee moeten dealen als maatschappij. Hopelijk zonder 'verboden' en 'verplichten'.
Joden hadden wel een keuze, ik ben te lui op te zoeken in welk jaar maar er werd ze op een gegeven moment opgeroepen om Duitsland te verlaten. Dat hadden ze dus kunnen doen. Daarnaast kun je een geloof wel afzweren, of in ieder geval niet in het openbare leven in de praktijk brengen. Dat had ook veel doden gescheeld in het verleden. (dit is dus cynisch bedoeld, om mee te gaan in de gedachtegang van Bianconeri. Ik vind dus niet echt dat de Joden een eerlijk keuze-voorstel hadden en gewoon hadden moeten vertrekken. De hele keuze tussen 'dood of vertrekken' is een onethische en onredelijke. Net zoals pro-vaccinatieverplichters en 2G-wappies dat doen. 'Laten vaccineren of al je rechten om te gaan en staan waar je wil kwijt' is ook zo'n idioot voorstel. Even ter opheldering want zoals hieronder te lezen werd dit door een andere user niet begrepen en die trok de conclusie dat ik oprecht geloof dat Joden het aan zichzelf te danken hadden... Integendeel dus, ik beschuldig hier de Nazi's van onethiek)
En het trieste voorbeeld van een rijbewijs is al zo vaak ontkracht. Het is totaal niet te vergelijken. Ik zal het nog 1 keer uitleggen. Een rijbewijs geeft je toegang tot het besturen van een auto. Dit is gelukkig iets wat niet noodzakelijk is en er zijn alternatieven. Zoals met andere mensen meerijden. Fietsen. Openbaar vervoer. Het is ook alleen maar nodig in die specifieke setting, namelijk wanneer je zelf een auto bestuurt en dat sluit direct aan bij het 'diploma' wat je hebt gekregen voor het slagen van de opleiding specifiek daarvoor.
Niet te vergelijken met een vaccinatieplicht of een 2G systeem, waarbij je door 1 'diploma' niet te halen, ineens nergens meer naar binnen mag behalve dan nog de supermarkt. Het is een soort omgekeerd rijbewijs. Haal je je rijbewijs niet? Dan mag je nergens meer in behalve de auto. Dat zou een beter voorbeeld zijn. Daarnaast wordt er daadwerkelijk iets in je lichaam aangebracht wat niet ongedaan gemaakt kan worden, en is dus wederom niet te vergelijken met een papiertje of pasje wat je in je zak moet hebben. Daarnaast zijn er geen alternatieven, want in het geval van 2G mag je dus letterlijk nergens meer naar binnen of naartoe. In andere landen om ons heen betreft dat dan ook het openbaar vervoer, alle niet-essentiële winkels en sommige gevallen zelfs de werkvloer. Je kunt dan niet eens meer aan geld komen en dus in het slechtste geval overleven! En in het geval van vaccinatieplicht lijkt me dat evident. Daar heb je helemaal geen keuze meer en bepaalt de staat dat er een middel naar hun keuze in je lichaam wordt ingebracht.
Je kunt er voor kiezen om geen rijbewijs te nemen en dus niet als bestuurder deel te nemen aan het verkeer. Maar door een vaccin niet te kunnen of willen nemen, worden zo goed als al je rechten om te gaan en staan waar je wil afgenomen. Als jij dat vergelijkbaar vindt dan moet je, wederom, eens goed je eigen moraliteit onder de loep gaan nemen.
Jij weet ook dat het om een verwaarloosbare minderheid gaat. Jij wilt je niet laten vaccineren; prima. Maar als je nu echt gaat doen alsof er veel mensen aan dood gaan dan diskwalificeer je jezelf toch echt van de discussie.quote:
Het ging erom dat die ene anti-vaxxer overleden was. Dus gaf ook even de andere kant aan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:06 schreef Intint het volgende:
[..]
Jij weet ook dat het om een verwaarloosbare minderheid gaat. Jij wilt je niet laten vaccineren; prima. Maar als je nu echt gaat doen alsof er veel mensen aan dood gaan dan diskwalificeer je jezelf toch echt van de discussie.
Beetje scheve vergelijking.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:39 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het ging erom dat die ene anti-vaxxer overleden was. Dus gaf ook even de andere kant aan.
Is verder geen discussie voor nodig.
Nee.... Omdat die reden gewoon grote onzin is en mensen geen goede reden hebben om geen vaccin te nemen behalve dat ze anderen nakletsen en het deftig is te roepen ''PRINCIPUSSS''.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Nee is nee, de reden gaat jou niks aan. Maar blijkbaar respecteer je andermans keuze niet.
Dat jij voor iemand anders zijn redenen gaat bepalen dat het onzin is vind ik dan weer onzin 🤪quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.... Omdat die reden gewoon grote onzin is en mensen geen goede reden hebben om geen vaccin te nemen behalve dat ze anderen nakletsen en het deftig is te roepen ''PRINCIPUSSS''.
Tja, de oorzaak zijn de niet gevaccineerden. Die maken ons land helemaal kapot. Zonder de niet gevaccineerden hadden we geen overvolle ziekenhuizen gehad en was alles gewoon open geweest. De niet gevaccineerden zijn de reden dat bedrijven kapot gaat, volwassenen en kinderen met kanker niet meteen geholpen kunnen worden enz enz.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik bedoel, elk jaar of om de 2 jaar is er weer een nieuwe variant. Gaan we elke winter steeds weer in lockdown? Dit is de 2e keer in 2 jaar, waarbij het grootste deel gevaccineerd is.
Wat ben jij gehersenspoeld zeg, haha, niet normaal. Applausje voor Hugo en media.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 03:02 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Tja, de oorzaak zijn de niet gevaccineerden. Die maken ons land helemaal kapot. Zonder de niet gevaccineerden hadden we geen overvolle ziekenhuizen gehad en was alles gewoon open geweest. De niet gevaccineerden zijn de reden dat bedrijven kapot gaat, volwassenen en kinderen met kanker niet meteen geholpen kunnen worden enz enz.
Het is tijd dat we dat eens gaan benoemen!
Soms is het toch lastig, als je geconfronteerd wordt met de eigenschappen van je keuze.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:33 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Daarbij zijn er tal van alternatieven voor de auto: bus, trein, fiets, liften, etc etc. Die zijn er niet met 2G. Ergens niet naartoe mogen gaan is de enige optie. Een plek voor geteste ongevaccineerden opzetten is verboden.
Je wilt gewoon de cijfers negeren, omdat dit niet bij je mening past?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 07:27 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Wat ben jij gehersenspoeld zeg, haha, niet normaal. Applausje voor Hugo en media.
Kan wel een redenen zijn, daardoor de lockdown misschien langer gaat duren.quote:Vergeet in je verhaal trouwens niet de boosterweigeraars. Ook uitschot van de maatschappij 🥴
Die cijfers stellen niet veel voor op een bevolking van 18 miljoen mensen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:38 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Je wilt gewoon de cijfers negeren, omdat dit niet bij je mening past?
Als 50-70% van de zorg opnames uit 15% van de bevolking komt.....Dan zit daar wel het grootste probleem.
[..]
Kan wel een redenen zijn, daardoor de lockdown misschien langer gaat duren.
In principe ben je een risico voor de zorg, en daarmee voor heel Nederland. Zeker omdat je blijkbaar zo'n slecht immuunsysteem hebt dat je Wuhan + Delta gehad hebt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:27 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe ben ik, eenmaal besmet met Wuhan en eenmaal met Delta, boordevol antistoffen, t- en b-cellen, een direct gevaar voor jou? (even voor het gemak mij een wappie noemen en jij een non-wappie). Behalve politiek beleid die geen onderscheid wilt maken tussen mensen die beschermd zijn/niet beschermd zijn en bijvoorbeeld leeftijd of gewicht.
Ik heb deze vraag al meerdere malen gesteld op dit forum, maar tot nu toe nog geen antwoord op gehad. Ja, een keer toen iemand aangaf het beleid niet helemaal logisch te vinden.
Ik kan binnen 5 minuten meer bewijs van dode antivaxxers die aantoonbaar aan Corona zijn gegaan vinden dan jij in 5 dagen van dode vaxxers die aantoonbaar aan het vaccin overleden zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:39 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het ging erom dat die ene anti-vaxxer overleden was. Dus gaf ook even de andere kant aan.
Is verder geen discussie voor nodig.
In de afgelopen 13 maanden heb ik slechts 1 keer gehoord dat iemand een goede reden had om zicht op dat moment niet te vaccineren (enkele weken later is dit wel gebeurd). Uiteraard aantoonbaar medisch niet mogelijk daargelaten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 00:27 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Dat jij voor iemand anders zijn redenen gaat bepalen dat het onzin is vind ik dan weer onzin 🤪
Zijn zat goede redenen om niet te vaccineren.
Logisch. De vaccinatie gaat niet in het bloed....quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:01 schreef christmastsunami het volgende:
Zo onderweg naar de booster modificatie. Alvast 500 gr paracetamol genomen, als bloedverdunner, zodat het lekker goed door de aderen jaagt.
Ik doe het voor jullie:')
Ohwja het gaat in de spier, toch. Ik weet niet hoe precies. Hoe dat anatomisch nou zit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:02 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Logisch. De vaccinatie gaat niet in het bloed....
Je had beter een pilsje kunnen drinken, had je lekker ontspannen kunnen zitten wat voor een minder stijve arm zorgt.
Het is geen wedstrijd. De tweestrijd is al erg zat in Nederland.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:59 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik kan binnen 5 minuten meer bewijs van dode antivaxxers die aantoonbaar aan Corona zijn gegaan vinden dan jij in 5 dagen van dode vaxxers die aantoonbaar aan het vaccin overleden zijn.
Ik heb een wat beurse arm gehad een dagje nu prima. Als je fit bent en gezond is er geen centje pijn. Ik heb echt 0,0 last van "bijwerkingen".quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:02 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Logisch. De vaccinatie gaat niet in het bloed....
Je had beter een pilsje kunnen drinken, had je lekker ontspannen kunnen zitten wat voor een minder stijve arm zorgt.
Bedankt voor de bevestiging dat je uit je nek lult. Dat het maar even duidelijk is voor iedereen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:14 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd. De tweestrijd is al erg zat in Nederland.
Als een prikje tegen Corona je leven zodanig negatief zou beīnvloeden dat je hier last van hebt dan moet je je echt zorgen maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ohwja het gaat in de spier, toch. Ik weet niet hoe precies. Hoe dat anatomisch nou zit.
Ik ben zen hoor, ben al zovaak geprikt, als kind al. Voel me normaal, beetje gelaten.
Zo van daar gaan we weer, maar ik mag niet klagen, ik draag m'n steentje bij, voor de groep, ipv een droeftoeter anti-vaxxer te zijn in een pandemie.
Jeetje, hoe oud ben jij? Je komt in ieder geval heel kinderachtig over.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:27 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging dat je uit je nek lult. Dat het maar even duidelijk is voor iedereen.
Je beweerd van alles, maar als er om een bewijs gevraagd wordt dan ga je snel ontwijken en daarna op de man spelen. Bekende wappie techniek overigens, groot mondje maar geen bewijzen. Heb je al wat gedoneerd aan je grote wappie voorbeelden trouwens?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:34 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Jeetje, hoe oud ben jij? Je komt in ieder geval heel kinderachtig over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |