abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2022 @ 13:48:30 #126
3542 Gia
User under construction
pi_203046067
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Stel je voor dat je in 1900 geboren bent.

Op je 14e verjaardag begint de Eerste Wereldoorlog, die eindigt op je 18e verjaardag. 22 miljoen mensen komen om in die oorlog. Later in het jaar wordt de planeet getroffen door een Spaanse griepepidemie die duurt tot je 20e verjaardag. 50 miljoen mensen sterven eraan in die twee jaar. Ja, 50 miljoen.

Op je 29e verjaardag, begint de Grote Depressie. De werkloosheid loopt op tot 25%, het BBP daalt met 27%. Dat duurt tot je 33ste. Het land stort bijna in, samen met de wereldeconomie.

Als je 39 wordt, begint de Tweede Wereldoorlog. Je bent nog niet eens over de heuvel. En probeer niet op adem te komen. Op je 41e verjaardag, wordt de Verenigde Staten volledig bij WO II betrokken. Tussen je 39ste en 45ste verjaardag, komen 75 miljoen mensen om in de oorlog.

Direct na de oorlog gaan we naar Indonesie om daar nog eens 4 jaar lang oorlog te voeren. Een slordige 80.000 mensen komen om.

Pokken waren epidemisch tot je 40e, het doodde 300 miljoen mensen tijdens je leven.

Als je 50 bent, begint de Koreaanse oorlog. 5 miljoen mensen komen om. Vanaf je geboorte, tot je 55e, heb je elke zomer te maken met de angst voor polio-epidemieën. Je maakte mee dat vrienden en familie polio kregen en verlamd raakten en/of stierven.

Op je 55e begint de oorlog in Vietnam, die pas na 20 jaar eindigt. 4 miljoen mensen komen om in dat conflict. Tijdens de Koude Oorlog leefde je elke dag met de angst voor nucleaire vernietiging. Op je 62e verjaardag heb je de Cubaanse Raket Crisis, een kantelpunt in de Koude Oorlog. Het leven op onze planeet, zoals wij het kennen, eindigde bijna. Als je 75 wordt, eindigt de Vietnamoorlog eindelijk.

Denk aan iedereen op deze planeet die in 1900 geboren is. Hoe hebben zij dat allemaal kunnen doorstaan? Toen je een kind was in 1985 en dacht dat je 85 jarige grootouder niet begreep hoe moeilijk school was. En hoe gemeen dat kind in je klas was. Toch overleefden ze alles wat hierboven staat. Perspectief is een verbazingwekkende kunst. Verfijnd en verhelderend naarmate de tijd verstrijkt. Laten we proberen de dingen in perspectief te houden. Je ouders en/of grootouders waren geroepen om al het bovenstaande te doorstaan - jij bent geroepen om thuis te blijven en op de bank te zitten.
Dit hele verhaal toont aan dat alle maatregelen onzin zijn en dat we beter het virus hadden kunnen laten uitrazen.
Vaccinatie, prima, voor wie wil. Net als de griepprik. Ook aan de griep sterven jaarlijks mensen die te oud of zwak zijn om een besmetting te doorstaan.

Enige probleem blijft die zorg. Te weinig bedden voor teveel zorgbehoeftigen.

Ik heb op zich weinig last van de lockdown, niet in mijn portemonee in elk geval. Maar ik vind het heell vervelend voor die mensen die een bedrijf te runnen hebben en nu moeten interen.
En dan hoor je dat er weer zoveel besmette mensen terug gekomen zijn van vakantie.

Ons land gooit prima alle winkels en scholen dicht, maar vakanties moeten door kunnen blijven gaan.
Gooi gewoon die grenzen dicht. Niemand erin, niemand eruit, totdat Corona verdwenen is.
Staat het je niet aan, dan verhuis je maar naar een land waar het beter is, maar niet terugkomen voordat Corona weg is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 januari 2022 @ 14:10:24 #127
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203046426
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:34 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Voorlopig zijn we nog niet uit deze, ik verwacht er niks van 14 januaro.
Deze lockdown gaat tot begin/halverwege feb duren. Terwijl daar geen aanleiding voor is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 5 januari 2022 @ 14:24:36 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203046679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:16 schreef Intint het volgende:

[..]
Dus we zouden ons moeten richten op het uitvinden tijdmachine in plaats van gewoon zorgen dat meer mensen zich laten prikken?
Als de overheid zo begaan is met corona hadden ze niet het aantal IC bedden afgeschaald.
Maar dat hebben ze wel gedaan en en passant nog even de ongevaccineerden als zondebok aangewezen. Als je na 2 jaar de strategie van de overheid nog niet wil zien moet je inderdaad aan tijdmachines gaan denken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 5 januari 2022 @ 14:42:38 #129
3542 Gia
User under construction
pi_203046933
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Deze lockdown gaat tot begin/halverwege feb duren. Terwijl daar geen aanleiding voor is.
Ik vermoed dat we weer 'gefaseerd' open gaan. Eerst de niet-essentiele winkels met zoveel mensen per m2 en QR controle. 3 weken later de restaurants met vaste plaatsen en controle. En pas eind maart de horeca, ongeveer als de terrassen weer open kunnen. Eerder niet.

En daar moeten we dan blij mee zijn. Not!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 januari 2022 @ 14:44:04 #130
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203046955
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vermoed dat we weer 'gefaseerd' open gaan. Eerst de niet-essentiele winkels met zoveel mensen per m2 en QR controle. 3 weken later de restaurants met vaste plaatsen en controle. En pas eind maart de horeca, ongeveer als de terrassen weer open kunnen. Eerder niet.

En daar moeten we dan blij mee zijn. Not!
Het resultaat van de huidige Angst regeert keuzes van het kabinet en OMT.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 5 januari 2022 @ 14:46:50 #131
3542 Gia
User under construction
pi_203046992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:16 schreef Intint het volgende:

Dus we zouden ons moeten richten op het uitvinden tijdmachine in plaats van gewoon zorgen dat meer mensen zich laten prikken?
Tja, met terugwerkende kracht kan het niet, natuurlijk. Maar waarom dan niet NU beginnen?
Omdat het misschien straks toch niet nodig blijkt en dan zit je met al die bedden?
En dan blijkt het komende herfst toch weer een puinhoop te zijn, nieuwe variant en is het weer hetzelfde. Hadden we maar...., maar dat konden we niet voorzien.
pi_203048912
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:24 schreef daNpy het volgende:

[..]
Als de overheid zo begaan is met corona hadden ze niet het aantal IC bedden afgeschaald.
Maar dat hebben ze wel gedaan en en passant nog even de ongevaccineerden als zondebok aangewezen. Als je na 2 jaar de strategie van de overheid nog niet wil zien moet je inderdaad aan tijdmachines gaan denken.
Heb je een bron van de afschaling van de IC bedden TIJDENS de pandemie?
pi_203049145
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Tja, met terugwerkende kracht kan het niet, natuurlijk. Maar waarom dan niet NU beginnen?
Omdat het misschien straks toch niet nodig blijkt en dan zit je met al die bedden?
En dan blijkt het komende herfst toch weer een puinhoop te zijn, nieuwe variant en is het weer hetzelfde. Hadden we maar...., maar dat konden we niet voorzien.
Sterker nog. We zitten nu al met lege bedden. Het gaat om meer dan enkel bedden. Het gaat ook om de personen die bij die bedden moeten staan. De burn-out cijfers in de zorg (of de mensen die er überhaupt mee kappen omdat ze het niet meer aankunnen) zijn torenhoog momenteel. Er worden mensen opgeleid, maar iemand die aan het begin van de crisis (toen we dachten dat we er zo vanaf zouden zijn en de roep om meer bedden nog niet zo hard klink als nu) kan nu eens langzaam aan een bed gaan staan (afhankelijk van vooropleiding).
Het genereren van IC capaciteit is veel moeilijker dan het genereren van vaccinaties. Niets is echter zo makkelijk als het genereren van een afspraak om een veilig prikje te halen, en zelfs dat is al te veel gevraagd voor veel mensen.
pi_203049882
God wat ben ik blij dat ik niet meer in Nederland woon
pi_203050255
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:17 schreef TornadoDK het volgende:
Wij ook.
pi_203050463
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:38 schreef Intint het volgende:

[..]
Sterker nog. We zitten nu al met lege bedden. Het gaat om meer dan enkel bedden. Het gaat ook om de personen die bij die bedden moeten staan. De burn-out cijfers in de zorg (of de mensen die er überhaupt mee kappen omdat ze het niet meer aankunnen) zijn torenhoog momenteel. Er worden mensen opgeleid, maar iemand die aan het begin van de crisis (toen we dachten dat we er zo vanaf zouden zijn en de roep om meer bedden nog niet zo hard klink als nu) kan nu eens langzaam aan een bed gaan staan (afhankelijk van vooropleiding).
Het genereren van IC capaciteit is veel moeilijker dan het genereren van vaccinaties. Niets is echter zo makkelijk als het genereren van een afspraak om een veilig prikje te halen, en zelfs dat is al te veel gevraagd voor veel mensen.
Mijn afspraak, staat alweer een uur reizen vanaf huis, ik ben dat gebagatelliseer over dat mensen zich niet willen laten prikken nu wel een beetje zat.

Ja dat gaat helemaal goedkomen.

Want wat is dit voor gepruts?
Het is zelfs nog verder dan de vorige 2 keren.

En ja ja je kan dit en je kan dat, dat klopt ja, ik had ook kunnen wachten dan was het dichter bij huis, of wat voor stom excuus je hebt. Voor beleidsmakers die gewoon, niet zo competent zijn en eigenlijk gewoon zitten te prutsen in een politiek systeem waar niemand z'n bek open durft te trekken, omdat ze daar zitten voor hun eigen carriere. En werkelijk niet daadkrachtig en kundig zijn en lekker bijna niets voor elkaar krijgen, behalve mee te varen op de politieke keuzes uit een ander land.
En dan die premier, met die homofiele maniertjes en dat gedraai en meest vreemde zinsconstructies. Die met nieuw elan, jaja, elan, gewoon lichtzinnig staat te prutsen.

Ik geloof dat het nogal pijn doet om toe te geven dat onze beleidsmakers gewoon eigenlijk niet zoveel voorstellen en ook niet zo vaardig zijn, behalve verbaal dan. Is dat schaamte? Toe te geven dat je baas eigenlijk flapdrol is die niet zoveel kan, behalve lekker kletsen.

oooh wat lucht dit op.,
pi_203050517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:55 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Mijn afspraak, staat alweer een uur reizen vanaf huis, ik ben dat gebagatelliseer over dat mensen zich niet willen laten prikken nu wel een beetje zat.

Ja dat gaat helemaal goedkomen.

Want wat is dit voor gepruts?
Het is zelfs nog verder dan de vorige 2 keren.

En ja ja je kan dit en je kan dat, dat klopt ja, ik had ook kunnen wachten dan was het dichter bij huis, of wat voor stom excuus je hebt. Voor beleidsmakers die gewoon, niet zo competent zijn en eigenlijk gewoon zitten te prutsen in een politiek systeem waar niemand z'n bek open durft te trekken, omdat ze daar zitten voor hun eigen carriere. En werkelijk niet daadkrachtig en kundig zijn en lekker bijna niets voor elkaar krijgen, behalve mee te varen op de politieke keuzes uit een ander land.
En dan die premier, met die homofiele maniertjes en dat gedraai en meest vreemde zinsconstructies. Die met nieuw elan, jaja, elan, gewoon lichtzinnig staat te prutsen.

Ik geloof dat het nogal pijn doet om toe te geven dat onze beleidsmakers gewoon eigenlijk niet zoveel voorstellen en ook niet zo vaardig zijn, behalve verbaal dan. Is dat schaamte? Toe te geven dat je baas eigenlijk flapdrol is die niet zoveel kan, behalve lekker kletsen.

oooh wat lucht dit op.,
Fijn van je dat dit oplucht. Jammer dat het ten koste gaat van relevantie. Als je de volgende keer iets post wat niets met mijn post te maken heeft, kun je me dan in ieder geval niet quoten?
pi_203050630
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:59 schreef Intint het volgende:

[..]
Fijn van je dat dit oplucht. Jammer dat het ten koste gaat van relevantie. Als je de volgende keer iets post wat niets met mijn post te maken heeft, kun je me dan in ieder geval niet quoten?
Jammer dat je de relevantie niet ziet, ik ging inhoudelijk op je in. Dat ik je ongelijk geef, is meer jammer voor jou.

Jij zegt, van huh mensen kunnen niet eens ff een prikje halen, nee dat kan ook niet eens.
Ik zeg dat dat voor teveel niet gaat lukken als ze een uur naar die prik moeten reizen, mij lukt het maar een heleboel mensen, gaan niet een uur reizen voor die prik.

Gemiste kans, verkeerde inschatting van de burgers
  woensdag 5 januari 2022 @ 18:16:52 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203050790
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:17 schreef TornadoDK het volgende:
Dito. Wat een gejankzak
pi_203051315
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:06 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Jammer dat je de relevantie niet ziet, ik ging inhoudelijk op je in. Dat ik je ongelijk geef, is meer jammer voor jou.

Jij zegt, van huh mensen kunnen niet eens ff een prikje halen, nee dat kan ook niet eens.
Ik zeg dat dat voor teveel niet gaat lukken als ze een uur naar die prik moeten reizen, mij lukt het maar een heleboel mensen, gaan niet een uur reizen voor die prik.

Gemiste kans, verkeerde inschatting van de burgers
Nou goed correctie dan: voor 99% van de mensen is het makkelijk om een prikje te halen. Voor de resterende mensen die in een uithoek in een klein gat wonen kost dat net iets meer moeite.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 januari 2022 @ 18:58:56 #141
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203051532
Nieuwe minister Kuipers: 'We moeten naar langetermijnbeleid voor COVID-19'
Ernst Kuipers vindt dat het ministerie van Volksgezondheid zich de komende tijd vooral moet richten op "behoud, en op toegankelijkheid en kwaliteit van zorg". "Dat stond al voor COVID-19 onder druk en is de afgelopen twee jaar alleen maar verder onder druk komen te staan", zei hij na een gesprek met formateur Mark Rutte. "En natuurlijk moeten we naar een langetermijnbeleid voor COVID-19."

https://www.nu.nl/coronav(...)d-voor-covid-19.html

Er staat ons nog wel wat te wachten vrees ik...
pi_203051546
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dat vrees ik dus ook, stelletje prutsers
pi_203051594
Gwoon On bended knee
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:07:12 #144
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203051708
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:23 schreef Intint het volgende:

[..]
Heb je een bron van de afschaling van de IC bedden TIJDENS de pandemie?
Ja, dat is maanden geleden al in het reguliere nieuws geweest.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:17:08 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203051850
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:55 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
De WHO én zelfs de EU waarschuwen ons al 7 jaar dat onze zorg en dan m.n. de IC capaciteit niet aan de minimale omvang voldoet.
De hoeveelheid smoesjes van de politiek verbaast me niet eens meer, maar de hoeveelheid mensen die er maar al te graag in mee gaan om "een ander" te schuld te geven eigenlijk wel.
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:18:05 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203051871
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik bedoel, elk jaar of om de 2 jaar is er weer een nieuwe variant. Gaan we elke winter steeds weer in lockdown? Dit is de 2e keer in 2 jaar, waarbij het grootste deel gevaccineerd is.
Ik persoonlijk vind het prima te doen. Al besef ik dat dit voor de meeste mensen niet zal gelden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203054189
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:23 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Wat de fuck heb jij gerookt de laatste tijd? QR maatschappij een klein iets? Geen tweedeling in de maatschappij? Als een bepaalde groep mensen niet meer naar de sportschool mag of het OV mogen gebruiken met het aankomende 2G systeem en een andere groep wel, hoe is dat geen discriminatie en geen tweedeling?

En onze lockdowns hebben niks met de zorg te maken??? Waar deden we dit dan ook alweer allemaal voor?

Nee, omdat mensen niet bewust uit elkaar gehaald worden. Iedereen kan gewoon eigen keuzes maken en doen wat hij of zij wil.
QR ''maatschappij'' is zeker maar een klein ding, even een code laten zien en klaar ben je.

Nee, meer ook in de zin dat de zorg een gevolg bestrijding is en niet een oorzaak kan bestrijden.
pi_203054946
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 21:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, omdat mensen niet bewust uit elkaar gehaald worden. Iedereen kan gewoon eigen keuzes maken en doen wat hij of zij wil.
QR ''maatschappij'' is zeker maar een klein ding, even een code laten zien en klaar ben je.

Nee, meer ook in de zin dat de zorg een gevolg bestrijding is en niet een oorzaak kan bestrijden.
Jij snapt er serieus helemaal niks van. Het gaat er niet om of het een keuze is of niet. Het gaat erom dat de overheid een eis stelt en dat jij daar aan moet voldoen, want anders vrijheid kwijt. Wat als die keuze was 'je moet afvallen?' Of 'je moet van je geloof afstappen?' Of 'je moet je blank schminken elke dag?'

Komt het dan al dichter in de buurt?

Vrijheid is onvoorwaardelijk. Op het moment dat er voorwaarden worden gesteld, of die nou 'keuzes' zijn of aangeboren eigenschappen, doet er niet toe. In hetzelfde licht hadden de Joden ook gewoon de keuze om uit Duitsland te vertrekken toen ze daar toe opgeroepen werden. Echt. Doe iets aan je moraliteit en historisch besef.
pi_203055058
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 08:43 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Als je meer bedden hebt zal je minder maatregelen nemen, maar exponentiële groei zal er voor zorgen dat deze bedden slechts korte tijd later vol zullen liggen. Waarmee je weer meer maatregelen moet nemen of nog meer bedden moet hebben. Natuurlijk bereik je ergens een keer een maximum, maar dan zit je echt in de vele duizenden bedden. Om nog maar niet te spreken over de uitval van zorgpersoneel omdat zij ook ziek worden.

Het aantal IC bedden wat we hebben is gebaseerd op een gemiddeld gebruik van ongeveer 80 procent in een normale situatie. Dat kan van te voren vrij eenvoudig bepaald worden, we weten hoeveel hartoperaties er zijn per jaar bijvoorbeeld. Andere virussen (griep met name) vereisen vooral verpleegbedden en geen IC bedden met beademing. Dat kan je dus wat makkelijker opvangen, maar ook in tijd van griepgolven wordt reguliere planbare zorg uitgesteld. En griep is een stuk minder besmettelijk en minder ziekmakend voor zorgpersoneel.

Onze ziekenhuizen (verpleeg en IC) zijn niet ingericht voor iets als Corona. Dat hebben we ook nog nooit meegemaakt, de laatste ziekte die vergelijkbaar was was de Spaanse Griep en dat is meer dan 100 jaar terug. Compleet andere tijd. Je kan nu wel de bedden verdubbelen, maar als het weer 100 jaar duurt dan is het best een zinloos en duur grapje.
Dat is een flinke aanname. Het gaat om optimaal beleid, niet om zomaar wat doen. Bij optimaal beleid heb je meer range met meer functionele capaciteit.

Wat betreft de laatste alinea; de overheid heeft twee jaar de tijd gehad er iets aan te doen. In plaats daarvan hebben ze al hun eieren in een mandje gelegd. Helaas.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_203055084
En daar zijn we weer het gaat weer over de nazi's en de tweede wereldoorlog.
Dus iedereen uitgeluld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')