abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203024051
Ik bedoel, elk jaar of om de 2 jaar is er weer een nieuwe variant. Gaan we elke winter steeds weer in lockdown? Dit is de 2e keer in 2 jaar, waarbij het grootste deel gevaccineerd is.
pi_203024157
Wat is jouw voorstel om er van af te komen?
pi_203024202
Zolang als nodig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
pi_203024241
Nog 2 cruciale weken denk ik.
pi_203024467
Nog 24 boosters dan zijn we er wel zo'n beetje.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:15:54 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203024575
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik bedoel, elk jaar of om de 2 jaar is er weer een nieuwe variant. Gaan we elke winter steeds weer in lockdown? Dit is de 2e keer in 2 jaar, waarbij het grootste deel gevaccineerd is.
Het is pas het 2de jaar. Hoe vervelend het ook is voor ons allemaal. Ik vermoed dat dit weleens het laatste jaar kan zijn als de voorspellingen/hoop van de omikron variant zo doorzet.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_203024810
Houden mensen het dan nog vol? Ik heb toch de indruk dat iedereen maar gewoon zijn zin doet!
Cindy De Vuyst
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:32:05 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203024879
Zolang als nodig is :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203024897
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:32 schreef Starhopper het volgende:
Zolang als nodig is :)
Yup we zullen doorgaan :Y

pi_203025014
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:15 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Het is pas het 2de jaar. Hoe vervelend het ook is voor ons allemaal. Ik vermoed dat dit weleens het laatste jaar kan zijn als de voorspellingen/hoop van de omikron variant zo doorzet.
In Israël is nu Flurona gespot.

Dus op naar de volgende onzekere periode.

Flurona is dat je gewoon griep hebt en corona.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_203025110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:41 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
In Israël is nu Flurona gespot.

Dus op naar de volgende onzekere periode.

Flurona is dat je gewoon griep hebt en corona.
Griep in de linker long en Corona in de rechter long. Hoe bedoel je de sjaak?!
pi_203025123
Ik kan alleen voor mezelf spreken: zolang als nodig is volgens de regering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:52:40 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203025233
Zolang als nodig

Zoek een lockdown proof hobby ofzo
pi_203026609
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat is jouw voorstel om er van af te komen?
Flinke investering in de zorg. Denk aan speciale covid ziekenhuizen, meer personeel. Ja zorgpremie gaat iets omhoog, maar dat is het waard. Specifieke maatregelen voor de echte risicogroepen (zwaar obees, heel oud). Meer inzet op ventilatie.

Lockdowns zijn dan helemaal niet nodig. Stop ook met angst zaaien. Geen dagcijfers rapporteren, geen schreeuwerige paniekkoppen.
pi_203026809
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef Homey het volgende:

[..]
Flinke investering in de zorg. Denk aan speciale covid ziekenhuizen, meer personeel. Ja zorgpremie gaat iets omhoog, maar dat is het waard. Specifieke maatregelen voor de echte risicogroepen (zwaar obees, heel oud). Meer inzet op ventilatie.

Lockdowns zijn dan helemaal niet nodig. Stop ook met angst zaaien. Geen dagcijfers rapporteren, geen schreeuwerige paniekkoppen.
Geklets. Meer zorgcapaciteit lost het probleem niet op. Ga je eens inlezen in exponentiële groei.
pi_203026883
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef Homey het volgende:

[..]

Zie de opmerking van @Coritchando .
pi_203027062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:12 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Geklets. Meer zorgcapaciteit lost het probleem niet op. Ga je eens inlezen in exponentiële groei.
Jij kletst. Zorgcapaciteit dan maar verder verminderen, wat Rutte al 12 jaar doet? Ga jij je maar lekker inlezen. Hoog tijd.
pi_203027106
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Zie de opmerking van @:Coritchando .
Zie mijn opmerking.

Grappig dat veel mensen het gewoon niet willen zien en de valse Nederlandse superioriteit hooghouden; in het buitenland hebben ze het qua zorg veel beter voor elkaar. Simpelweg meer capaciteit. In België bijvoorbeeld hebben ze per inwoner 3x zoveel IC bedden. Er gaan patiënten naar IC bedden in Duitsland. Beschamend gewoon, omdat wij onze zorg zaakjes niet op orde hebben (hallo 12 jaar Rutte).

En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden. Dat Nederland de krapste zorgcapaciteit heeft, heeft er zogenaamd niks mee te maken. Uhuh.
pi_203027121
En dan hoor je vaak het lul drogargument van "ja maar dan gaat de zorgpremie omhoog".

Ja, en? Energieprijzen verdubbelen, en dat wordt toch ook gepikt?

En trouwens, zorgpremies in andere landen zijn een stuk lager, en toch hebben ze daar meer zorgcapaciteit. Hoe kan dat dan? Aanhangers van Rutte staan dan met de mond vol tanden.
pi_203027137
Gewoon van september tot juli alles dicht dan kunnen de scholen open blijven. ^O^
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 12:33:27 #21
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_203027152
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:29 schreef Homey het volgende:

[..]
Zie mijn opmerking.

Grappig dat veel mensen het gewoon niet willen zien en de valse Nederlandse superioriteit hooghouden; in het buitenland hebben ze het qua zorg veel beter voor elkaar. Simpelweg meer capaciteit. In België bijvoorbeeld hebben ze per inwoner 3x zoveel IC bedden. Er gaan patiënten naar IC bedden in Duitsland. Beschamend gewoon, omdat wij onze zorg zaakjes niet op orde hebben (hallo 12 jaar Rutte).
'Zorg' is natuurlijk veel meer dan aantal IC-bedden.
quote:
En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden.
Je hebt een bron dat de lockdown in deze vorm verlengd gaat worden?
F.K.A. SuperwormJim
pi_203027175
De basis grondhouding is: een heilig geloof in de superioriteit van Nederlandse bestuurders. Wij moeten altijd uniek zijn. De grootste netto betaler aan de EU. De meeste massa-immigratie per bewoner. De strengste lock-down. De "intelligent lockdown", als enige. De heilige modellen van het OMT, die continu de plank misslaan. De 'not invented here' syndroom, het OMT komt pas na 2 jaar achter dat ventilatie helpt tegen corona, terwijl dat in de rest van de wereld allang bekend is. Etcetera etcetera.

Maar helaas, feit is dat de Nederlandse bestuurders (Rutte, de Jonge, Kaag) qua niveau rechterrijtje Jupiler League zijn, en geen top eredivisie wat het gros nog gelooft (dankzij de kartelmedia). Maar ja, dat slaat weer op onszelf, want wij stemmen op die debiele leiders.
pi_203027179
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef SwJ het volgende:

[..]
[..]
Nieuws vandaag niet gezien? De hints van het OMT zelf zijn overduidelijk.
pi_203027216
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef SwJ het volgende:

[..]
[..]
Ook qua niet-IC bedden hebben ze het in veel landen veel beter voor elkaar. Maar dat inzien, is inzien dat Nederland zwaar inferieur is. En dat is te pijnlijk voor veel mensen.

Maar ik snap de historie wel. Nederland liep ook daadwerkelijk voor in de jaren '80 en '90. Maar dankzij een dramatische periode na 2000, is het verval hard ingetreden. De corona pandemie heeft dat versneld en uitvergroot. Andere landen zijn geen paradijs, maar staan er veel beter voor, qua mix corona management en geen lockdowns.
pi_203027249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:27 schreef Homey het volgende:

[..]
Jij kletst. Zorgcapaciteit dan maar verder verminderen, wat Rutte al 12 jaar doet? Ga jij je maar lekker inlezen. Hoog tijd.
Toevallig gedaan, waar precies hebben we geminderd? Er gaat jaar op jaar meer geld naar de zorg.

Je hebt echt geen idee hoe het werkt, dat blijkt. Maar het klinkt wel lekker populistisch "breid de zorg maar uit".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')