abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203024051
Ik bedoel, elk jaar of om de 2 jaar is er weer een nieuwe variant. Gaan we elke winter steeds weer in lockdown? Dit is de 2e keer in 2 jaar, waarbij het grootste deel gevaccineerd is.
pi_203024157
Wat is jouw voorstel om er van af te komen?
pi_203024202
Zolang als nodig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
pi_203024241
Nog 2 cruciale weken denk ik.
pi_203024467
Nog 24 boosters dan zijn we er wel zo'n beetje.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:15:54 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203024575
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik bedoel, elk jaar of om de 2 jaar is er weer een nieuwe variant. Gaan we elke winter steeds weer in lockdown? Dit is de 2e keer in 2 jaar, waarbij het grootste deel gevaccineerd is.
Het is pas het 2de jaar. Hoe vervelend het ook is voor ons allemaal. Ik vermoed dat dit weleens het laatste jaar kan zijn als de voorspellingen/hoop van de omikron variant zo doorzet.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_203024810
Houden mensen het dan nog vol? Ik heb toch de indruk dat iedereen maar gewoon zijn zin doet!
Cindy De Vuyst
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:32:05 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203024879
Zolang als nodig is :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203024897
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:32 schreef Starhopper het volgende:
Zolang als nodig is :)
Yup we zullen doorgaan :Y

pi_203025014
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:15 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Het is pas het 2de jaar. Hoe vervelend het ook is voor ons allemaal. Ik vermoed dat dit weleens het laatste jaar kan zijn als de voorspellingen/hoop van de omikron variant zo doorzet.
In Israël is nu Flurona gespot.

Dus op naar de volgende onzekere periode.

Flurona is dat je gewoon griep hebt en corona.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_203025110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:41 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
In Israël is nu Flurona gespot.

Dus op naar de volgende onzekere periode.

Flurona is dat je gewoon griep hebt en corona.
Griep in de linker long en Corona in de rechter long. Hoe bedoel je de sjaak?!
pi_203025123
Ik kan alleen voor mezelf spreken: zolang als nodig is volgens de regering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:52:40 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203025233
Zolang als nodig

Zoek een lockdown proof hobby ofzo
pi_203026609
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat is jouw voorstel om er van af te komen?
Flinke investering in de zorg. Denk aan speciale covid ziekenhuizen, meer personeel. Ja zorgpremie gaat iets omhoog, maar dat is het waard. Specifieke maatregelen voor de echte risicogroepen (zwaar obees, heel oud). Meer inzet op ventilatie.

Lockdowns zijn dan helemaal niet nodig. Stop ook met angst zaaien. Geen dagcijfers rapporteren, geen schreeuwerige paniekkoppen.
pi_203026809
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef Homey het volgende:

[..]
Flinke investering in de zorg. Denk aan speciale covid ziekenhuizen, meer personeel. Ja zorgpremie gaat iets omhoog, maar dat is het waard. Specifieke maatregelen voor de echte risicogroepen (zwaar obees, heel oud). Meer inzet op ventilatie.

Lockdowns zijn dan helemaal niet nodig. Stop ook met angst zaaien. Geen dagcijfers rapporteren, geen schreeuwerige paniekkoppen.
Geklets. Meer zorgcapaciteit lost het probleem niet op. Ga je eens inlezen in exponentiële groei.
pi_203026883
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef Homey het volgende:

[..]

Zie de opmerking van @Coritchando .
pi_203027062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:12 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Geklets. Meer zorgcapaciteit lost het probleem niet op. Ga je eens inlezen in exponentiële groei.
Jij kletst. Zorgcapaciteit dan maar verder verminderen, wat Rutte al 12 jaar doet? Ga jij je maar lekker inlezen. Hoog tijd.
pi_203027106
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Zie de opmerking van @:Coritchando .
Zie mijn opmerking.

Grappig dat veel mensen het gewoon niet willen zien en de valse Nederlandse superioriteit hooghouden; in het buitenland hebben ze het qua zorg veel beter voor elkaar. Simpelweg meer capaciteit. In België bijvoorbeeld hebben ze per inwoner 3x zoveel IC bedden. Er gaan patiënten naar IC bedden in Duitsland. Beschamend gewoon, omdat wij onze zorg zaakjes niet op orde hebben (hallo 12 jaar Rutte).

En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden. Dat Nederland de krapste zorgcapaciteit heeft, heeft er zogenaamd niks mee te maken. Uhuh.
pi_203027121
En dan hoor je vaak het lul drogargument van "ja maar dan gaat de zorgpremie omhoog".

Ja, en? Energieprijzen verdubbelen, en dat wordt toch ook gepikt?

En trouwens, zorgpremies in andere landen zijn een stuk lager, en toch hebben ze daar meer zorgcapaciteit. Hoe kan dat dan? Aanhangers van Rutte staan dan met de mond vol tanden.
pi_203027137
Gewoon van september tot juli alles dicht dan kunnen de scholen open blijven. ^O^
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 12:33:27 #21
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_203027152
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:29 schreef Homey het volgende:

[..]
Zie mijn opmerking.

Grappig dat veel mensen het gewoon niet willen zien en de valse Nederlandse superioriteit hooghouden; in het buitenland hebben ze het qua zorg veel beter voor elkaar. Simpelweg meer capaciteit. In België bijvoorbeeld hebben ze per inwoner 3x zoveel IC bedden. Er gaan patiënten naar IC bedden in Duitsland. Beschamend gewoon, omdat wij onze zorg zaakjes niet op orde hebben (hallo 12 jaar Rutte).
'Zorg' is natuurlijk veel meer dan aantal IC-bedden.
quote:
En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden.
Je hebt een bron dat de lockdown in deze vorm verlengd gaat worden?
F.K.A. SuperwormJim
pi_203027175
De basis grondhouding is: een heilig geloof in de superioriteit van Nederlandse bestuurders. Wij moeten altijd uniek zijn. De grootste netto betaler aan de EU. De meeste massa-immigratie per bewoner. De strengste lock-down. De "intelligent lockdown", als enige. De heilige modellen van het OMT, die continu de plank misslaan. De 'not invented here' syndroom, het OMT komt pas na 2 jaar achter dat ventilatie helpt tegen corona, terwijl dat in de rest van de wereld allang bekend is. Etcetera etcetera.

Maar helaas, feit is dat de Nederlandse bestuurders (Rutte, de Jonge, Kaag) qua niveau rechterrijtje Jupiler League zijn, en geen top eredivisie wat het gros nog gelooft (dankzij de kartelmedia). Maar ja, dat slaat weer op onszelf, want wij stemmen op die debiele leiders.
pi_203027179
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef SwJ het volgende:

[..]
[..]
Nieuws vandaag niet gezien? De hints van het OMT zelf zijn overduidelijk.
pi_203027216
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef SwJ het volgende:

[..]
[..]
Ook qua niet-IC bedden hebben ze het in veel landen veel beter voor elkaar. Maar dat inzien, is inzien dat Nederland zwaar inferieur is. En dat is te pijnlijk voor veel mensen.

Maar ik snap de historie wel. Nederland liep ook daadwerkelijk voor in de jaren '80 en '90. Maar dankzij een dramatische periode na 2000, is het verval hard ingetreden. De corona pandemie heeft dat versneld en uitvergroot. Andere landen zijn geen paradijs, maar staan er veel beter voor, qua mix corona management en geen lockdowns.
pi_203027249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:27 schreef Homey het volgende:

[..]
Jij kletst. Zorgcapaciteit dan maar verder verminderen, wat Rutte al 12 jaar doet? Ga jij je maar lekker inlezen. Hoog tijd.
Toevallig gedaan, waar precies hebben we geminderd? Er gaat jaar op jaar meer geld naar de zorg.

Je hebt echt geen idee hoe het werkt, dat blijkt. Maar het klinkt wel lekker populistisch "breid de zorg maar uit".
pi_203027274
quote:

[..]

En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden.
Vertel eens waar je deze wijsheid vandaan hebt? Je linker of rechter onderbuik?
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:40:04 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203027281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:30 schreef Homey het volgende:
En dan hoor je vaak het lul drogargument van "ja maar dan gaat de zorgpremie omhoog".

Ja, en? Energieprijzen verdubbelen, en dat wordt toch ook gepikt?

En trouwens, zorgpremies in andere landen zijn een stuk lager, en toch hebben ze daar meer zorgcapaciteit. Hoe kan dat dan? Aanhangers van Rutte staan dan met de mond vol tanden.
Ah weer zoeen die vind dat het kabinet met zijn toverstafje tienduizenden IC-bedden moet regelen..
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 12:41:06 #28
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_203027307
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:35 schreef Homey het volgende:

[..]
Nieuws vandaag niet gezien? De hints van het OMT zelf zijn overduidelijk.
Ik ben 't advies van het OMT nu aan het doorlezen en zie vooral deze passage:
quote:
Vanwege de vele onzekerheden over de
omikronvariant, die de komende weken duidelijk zullen worden uit het beloop in
de VK, Frankrijk en Denemarken, adviseert het OMT verdere versoepelingen nog
uit te stellen. Voor 14 januari zal het OMT de situatie opnieuw beschouwen en
met aanvullende adviezen komen met betrekking tot stapsgewijze
versoepelingen. Tot dan kan de tijd gebruikt worden om de boostervaccinaties zo
snel mogelijk uit te rollen.
Ik kan hier niet uithalen dat de lockdown sowieso verlengd gaat worden. Noem me naïef, maar ik wacht liever 14 januari af alvorens ik uitspraken doe.
F.K.A. SuperwormJim
pi_203027310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:39 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Vertel eens waar je deze wijsheid vandaan hebt? Je linker of rechter onderbuik?
Zit niet zo debiel te jij-bakken. Dag trol.
pi_203027356
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah weer zoeen die vind dat het kabinet met zijn toverstafje tienduizenden IC-bedden moet regelen..
Weer een die totaal niet geïnteresseerd hoe het kan dat omringende landen veel meer IC capaciteit hebben en dan maar met een domme dooddoener komt van toverstaf en ‘tienduizenden IC bedden’. Je lijkt Rutte wel, die pareert altijd met een volslagen debiele vergelijking, om geen inhoudelijk normaal antwoord te geven.
pi_203027400
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:41 schreef Homey het volgende:

[..]
Zit niet zo debiel te jij-bakken. Dag trol.
_O-

De natte krant heeft geen antwoord en probeert het te verbloemen. Val je even hard door de mand.
pi_203027430
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, en dan over 5 jaar lekker klagen dat ze zorg zo duur is en er zoveel bedden leegstaan....

Korte termijn denken is altijd makkelijk.
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 12:47:25 #33
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_203027463
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:42 schreef Homey het volgende:

[..]
Weer een die totaal niet geïnteresseerd hoe het kan dat omringende landen veel meer IC capaciteit hebben en dan maar met een domme dooddoener komt van toverstaf en ‘tienduizenden IC bedden’. Je lijkt Rutte wel, die pareert altijd met een volslagen debiele vergelijking, om geen inhoudelijk normaal antwoord te geven.
Misschien kun jij dan even uitleggen waar het geld voor de tienduizenden bedden en personeel dan vandaan moet komen in plaats van alleen roepen dat er meer moet komen. Want dat is wel erg makkelijk.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:48:06 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203027490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:42 schreef Homey het volgende:

[..]
Je kan de bedden uitbreiden maar een week later moet je alsnog een lockdown invoeren omdat dan het maximum is bereikt. Dat is gewoon een simpele rekensom. Dat zeuren over het aantal zorgbedden is dus vooral een domme dooddoener.
pi_203027553
quote:

[..]
Zie mijn opmerking.

En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden. Dat Nederland de krapste zorgcapaciteit heeft, heeft er zogenaamd niks mee te maken. Uhuh.
Want de IC capaciteit wordt op exact dezelfde manier berekend in Belgie of Duitsland als in Nederland.

Right,

quote:
Het is volgens Armand Girbes, hoogleraar intensivecaregeneeskunde aan het Amsterdam UMC, lastig om cijfers van Europese landen naast elkaar te leggen, omdat niet elke land de beschikbare ic-bedden op dezelfde manier telt of zelfs een ic-bed op dezelfde manier definieert.

"In Duitsland vallen bijvoorbeeld bedden met patiënten die herstellen van een operatie ook onder ic-bedden, terwijl ze er maar relatief kort liggen. Daarom is hun capaciteit ook zo groot. Op rustigere tijden liggen daar patiënten op ic-bedden die wij in Nederland geen ic-bedden zouden noemen."
https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.html

Maar zelfs dan nog: als er geen maatregelen genomen worden, dan zit je op een gegeven moment alsnog tegen je capaciteit aan, hoe groot die ook is. Waarom denk je dat er in al die andere landen nog steeds maatregelen genomen worden?
pi_203027679
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan de bedden uitbreiden maar een week later moet je alsnog een lockdown invoeren omdat dan het maximum is bereikt. Dat is gewoon een simpele rekensom. Dat zeuren over het aantal zorgbedden is dus vooral een domme dooddoener.
Niet dus, want andere landen hebben nog steeds geen strenge lockdown als hier. Stop met navelstaren en bestudeer de situatie in andere landen. Nogmaals, België heeft 3x zoveel IC bedden, waarvan genoeg leeg staan as we speak.
pi_203027694
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:47 schreef SwJ het volgende:

[..]
Misschien kun jij dan even uitleggen waar het geld voor de tienduizenden bedden en personeel dan vandaan moet komen in plaats van alleen roepen dat er meer moet komen. Want dat is wel erg makkelijk.
Wie heeft het over ‘tienduizenden bedden’?
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:56:10 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203027709
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:55 schreef Homey het volgende:

[..]
Niet dus, want andere landen hebben nog steeds geen strenge lockdown als hier. Stop met navelstaren en bestudeer de situatie in andere landen. Nogmaals, België heeft 3x zoveel IC bedden, waarvan genoeg leeg staan as we speak.
Belgie heeft een grote gok genomen op Omikron. Dat het goed uitpakt is meer geluk dan wijsheid.
pi_203027733
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Want de IC capaciteit wordt op exact dezelfde manier berekend in Belgie of Duitsland als in Nederland.

Right,
[..]

Maar zelfs dan nog: als er geen maatregelen genomen worden, dan zit je op een gegeven moment alsnog tegen je capaciteit aan, hoe groot die ook is. Waarom denk je dat er in al die andere landen nog steeds maatregelen genomen worden?
De ene maatregel is de ander niet. Elk land heeft maatregelen maar nergens zo doorgeslagen als hier. Het is een spectrum. Ik ben ook voor maatregelen, maar dan gericht op de echte risicogroepen. Ik ben anti-lockdown in elk geval.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:57:12 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203027740
quote:

[..]
Vrij simpel, als je COVID ongebreideld laat rondgaan zullen er op een gegeven moment tienduizenden doodzieke mensen zijn door exponentiele groei.
pi_203027757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Zolang als nodig

Zoek een lockdown proof hobby ofzo
Nodig voor wat? Tot de controle over de samenleving volledig en definitief is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 12:58:22 #42
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_203027772
quote:

[..]
Focus je eens op de kern van mijn post, namelijk de vraag zelf. Vooruit, ik zal het getal weghalen:
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:47 schreef SwJ het volgende:

[..]
Misschien kun jij dan even uitleggen waar het geld voor de benodigde bedden en personeel dan vandaan moet komen in plaats van alleen roepen dat er meer moet komen. Want dat is wel erg makkelijk.
F.K.A. SuperwormJim
pi_203027777
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Belgie heeft een grote gok genomen op Omikron. Dat het goed uitpakt is meer geluk dan wijsheid.
Nee hoor, ze hebben niet gegokt. Ze maken gebruik van betere modellen, en hebben betere bestuurders. Hun premier de Croo is van hoger niveau dan onze Rutte. Hun afwegingen zijn veel meer doordacht.
pi_203027805
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:58 schreef SwJ het volgende:

[..]
Focus je eens op de kern van mijn post, namelijk de vraag zelf. Vooruit, ik zal het getal weghalen:
[..]

Jij maakt er een domme karikatuur van door bizarre getallen te noemen. Die uit je dikke duim komen. Daarmee smoor je meteen de discussie. Dat doet Rutte ook altijd, want dan wordt de inhoud niet kritisch besproken.
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 13:00:34 #45
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_203027827
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:59 schreef Homey het volgende:

[..]
Jij maakt er een domme karikatuur van door bizarre getallen te noemen. Die uit je dikke duim komen. Daarmee smoor je meteen de discussie. Dat doet Rutte ook altijd, want dan wordt de inhoud niet kritisch besproken.
Ik heb de getallen weggehaald. Kun je nu ook inhoudelijk antwoord geven op mijn vraag in plaats van er steeds omheen te draaien?
F.K.A. SuperwormJim
pi_203027845
Overigens, er is geld zat. De schade van de lockdowns is een veelvoud van wat je zou moeten investeren in de zorg om in elk geval het niveau van België of Duitsland aan te tikken.

Het is gewoonweg politieke onwil. Daar zit de blokkade.
pi_203027857
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:00 schreef SwJ het volgende:

[..]
Ik heb de getallen weggehaald. Kun je nu ook inhoudelijk antwoord geven op mijn vraag in plaats van er steeds omheen te draaien?
Stel dan ook een gewone graag ipv debiele karikaturen te posten.
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 13:02:56 #48
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_203027866
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:01 schreef Homey het volgende:
Overigens, er is geld zat. De schade van de lockdowns is een veelvoud van wat je zou moeten investeren in de zorg om in elk geval het niveau van België of Duitsland aan te tikken.

'Er is geld zat'.
Dat weet jij? Knap. Hoeveel geld is er nodig voor de benodigde IC bedden, opleidingen en personeel? Aangezien je weet dat er geld genoeg is, weet je ook hoeveel er nodig is.
F.K.A. SuperwormJim
pi_203027917
Dit gaat nog wel jaren door totdat het sociaal kredietsysteem is geïntroduceerd, 3G,2G,1G is een voorstapje ervan.
Verwachting is rond 2030, dan wordt alles weer "normaal".

Covid wordt nu voornamelijk gebruikt als afleiding om er wetten doorheen te krijgen.

Ik teken liever voor om geen gebruik van het ziekenhuis te maken indien ik voor Covid opgenomen moet worden maar dat mag helaas weer niet want daarmee lopen de pharmaceuticals en de rijken met aandelen teveel geld mis.

Het virus gaat nooit meer weg, het kan alleen afzwakken wat nu ook lijkt te gebeuren met Omicron.

[ Bericht 12% gewijzigd door mrevil1337 op 04-01-2022 13:11:41 ]
  dinsdag 4 januari 2022 @ 13:12:37 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203028027
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:01 schreef Homey het volgende:

Geld is er inderdaad zat maar dan heb je nog mensen nodig. Dus waar is dat toverstafje om dat te regelen?
pi_203028326
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geld is er inderdaad zat maar dan heb je nog mensen nodig. Dus waar is dat toverstafje om dat te regelen?
Geen toverstafje (weer die domme karikatuur), maar betere leiders. Het management van dit land deugt niet. We moeten het er mee doen, maar vrolijkmakend is het niet. En ja, dan kan je wel eens jaloers kijken naar andere landen waar ze betere leiders hebben.
pi_203031972
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:38 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Toevallig gedaan, waar precies hebben we geminderd? Er gaat jaar op jaar meer geld naar de zorg.

Je hebt echt geen idee hoe het werkt, dat blijkt. Maar het klinkt wel lekker populistisch "breid de zorg maar uit".
Zijn ze anders al mee bezig, alleen in Gelderland al 101 IC verpleegkundigen in opleiding sinds maart vorig jaar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203032498
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 16:50 schreef halfway het volgende:

[..]
Zijn ze anders al mee bezig, alleen in Gelderland al 101 IC verpleegkundigen in opleiding sinds maart vorig jaar.
Dat werd ook wel tijd ook, we hebben zoveel uitstromers gehad de afgelopen maanden dat er nodig iets bij moet.

Maar die 101 extra gaan het aantal bedden niet verdubbelen op korte termijn. Het is waarschijnlijk al niet eens voldoende om de recente uitstroom op te vangen.
pi_203032990
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Dat werd ook wel tijd ook, we hebben zoveel uitstromers gehad de afgelopen maanden dat er nodig iets bij moet.

Maar die 101 extra gaan het aantal bedden niet verdubbelen op korte termijn. Het is waarschijnlijk al niet eens voldoende om de recente uitstroom op te vangen.
101 in Gelderland. Verder is de uitstroom niet zo erg dat waren hoofdzakelijk parttimers die er toch al geen zin in hadden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203033354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zij hebben een grote gok genomen? Hebben zij daar dan een ander variant? Daar is het al maanden open. Waarom merk je daar dan niks van die exponentiele groei in de ziekenhuizen?

Sowieso vreemd om de schuld niet bij de overheid neer te leggen. Overal in Europa heb je in verhouding meer ziekenhuis bedden per x aantal inwoners. Het is aan de overheid om zorgmedewerkers te regelen en het vak aantrekkelijker te maken.
pi_203034916
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Right,
[..]

Waarom zijn er in Engeland geen maatregelen meer? (zelfs discotheken open)
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_203035231
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:25 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Waarom zijn er in Engeland geen maatregelen meer? (zelfs discotheken open)
:{
Er zijn in Engeland wel degelijk maatregelen. Alleen minder strikt dan hier.
https://www.gov.uk/govern(...)to-plan-b-in-england

Maar ik snap wel dat jij denkt dat er geen maatregelen zijn. Immers, de pub en de discotheek zijn open dat is het enige wat er toe doet natuurlijk.
pi_203035266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
:{
Er zijn in Engeland wel degelijk maatregelen. Alleen minder strikt dan hier.
https://www.gov.uk/govern(...)to-plan-b-in-england
ja, alleen mondkapjes en covid pass alleen voor grote evenementen, minst strikt van Europa wel.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_203035312
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:39 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
ja, alleen mondkapjes en covid pass alleen voor grote evenementen, minst strikt van Europa wel.
Dus er zijn maatregelen. :{
  dinsdag 4 januari 2022 @ 19:41:24 #60
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_203035333
38 jaar
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_203035347
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus er zijn maatregelen. :{
Zolang ik naar de sportschool en discotheek mag, dan vergeet ik corona wel sterk verder.
pi_203035359
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:41 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Zolang ik naar de sportschool en discotheek mag, dan vergeet ik corona wel sterk verder.
Ik, ik, ik. Duidelijk. :{
pi_203035407
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:58 schreef Homey het volgende:

[..]
Nee hoor, ze hebben niet gegokt. Ze maken gebruik van betere modellen, en hebben betere bestuurders. Hun premier de Croo is van hoger niveau dan onze Rutte. Hun afwegingen zijn veel meer doordacht.
Betere modellen en wellicht minder vooringenomenheid. Wat het OMT doet is besmettingscurven in landen met veel vrijheid (Engeland, Denemarken) als referentie hanteren. Dat is appels met peren vergelijken. Zo zijn we dus in de boot genomen. Helaas zijn er nog te veel mensen die de bezoekbeperking netjes naleven. Waarom niet gewoon zeggen: boeien die buitenproportionele beperking. Verder was/is de halve afdeling op vakantie naar het buitenland, en dan werk ik bij de overheid... vertrouwen in de lockdownmaatregelen is vrij laag.

Omicron is een griep, en het OMT wijst op een besmettingspiek eind januari vanwege opening scholen. Dat is naar mijn idee pure manipulatie. Op op de vraag terug te komen: burgerlijke types gaan dit wel lang volhouden denk ik.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_203035602
Je past je aan he? Geen party in da club? Dan maar party thuis. Geen drankjes in de kroeg? Dan maar drankjes in iemands thuiskroeg. Geen sport? Dan naar vadsig worden. Geen hoeren? Dan maar collega's neuken. Geen collega's? Dan maar je nicht. Geen avondwinkel? Dan maar naar de middagwinkel? Geen kleren uit de winkel? Dan maar kleren uit de webwinkel? Geen sos op feestjes? Dan maar sos bij de BBQ.
pi_203036350
Wat mij betreft stoppen we hier zo snel mogelijk mee. Zeker met de QR-maatschappij en andere dingen die totaal niet helpen maar wel zorgen voor discriminatie en een tweedeling in de samenleving.

Lockdowns en dergelijke, tja. Die zijn alleen nodig omdat de zorg uitgekleed is en er geen goed werkende medicatie beschikbaar is. Al zijn de meningen verdeeld over Ivermectine, wat nu bijvoorbeeld in Japan massaal wordt gebruikt en daar gaat het nu erg goed en het leven weer zo goed als normaal. Maar dat terzijde.

Als we nou eens 1-2 Corona-hospitalen zouden inrichten, met spoed mensen opleiden zodat ze (alleen) covid-zorg kunnen geven en een IC bed of 3000 erbij, dan zijn we er. Dan kunnen we de winters gewoon opvangen en weer gaan leven.

Te duur hoor ik je denken? De afgelopen lockdowns (dus zonder de huidige) hebben meer dan 70 miljard gekost. Ondertussen komen er ook 1100 vluchtelingen per week bij die allemaal huisvesting ontvangen. De blaadjes worden in hier in de straat nog gewoon opgehaald. Schilderijen worden gekocht door de staat. Linkse hobby's gaan door. Klimaatplannen gaan door. Etc. Er is geld zat. Het wordt alleen niet aan het oplossen van deze crisis besteed. Blijkbaar is het nog niet erg genoeg.

Te weinig personeel beschikbaar hoor ik je denken? Er moeten 4 mensen per IC bed beschikbaar zijn! Dat zijn dus 12.000 nieuwe mensen! Er zijn al te weinig mensen in de zorg! Hoe dan!?

Zoals ik al zei. Het is toch crisis? Waarom zie ik (NOG STEEDS) niet elke dag op TV op NPO 1 / 2 / 3 de hele dag op repeat reclamespotjes waarin zorgpersoneel wordt gewerfd? "Dames en heren, vanwege de grootste crisis sinds de 2e wereldoorlog (ik citeer Rutte) zijn we op zoek naar jou. We hebben nu meer handen aan het bed nodig. In onze covid-noodhospitalen wordt alleen covid-zorg gegeven. Je hoeft dus geen achtergrond te hebben in de medische wereld. Wij leiden je binnen 6 maanden op tot covidzorgverlener. Je verdient ¤ 20.000 belastingvrij per maand en krijgt een gratisch Porsche. Dit is goedkoper dan weer 70 miljard uitgeven aan lockdowns en die kant willen we niet meer op. Meld je nu aan en dan zitten we in de winter van 2022 niet meer in de shit!"

Ik weet zeker dat heel veel mensen zich zouden aanmelden. Met dit salaris en zeg een termijn van maximaal 5 jaar of korter als de crisis is opgelost. Dan zijn deze mensen 'binnen' en hebben ze ons als helden uit de crisis geholpen. Dat kost maar 14 miljard, exclusief de 12.000 Porsches.

We kunnen wel, we willen blijkbaar niet. In een échte crisis, zoals bijvoorbeeld die 2e wereldoorlog, mobiliseerden landen zich in mum van tijd. Tanks en vliegtuigen rolden als warme broodjes van de lopende band. Olie werd opgepompt. Militairen kregen spoedcursussen parachute springen, wondverzorging, aanvalstactieken, etc. Vrouwen werden opgeroepen om in de fabrieken te werken. Kogels maken. Uniformen naaien. In een paar maanden tijd werd een hele natie oorlogsklaar.

En wij krijgen een virusje met een IFR van 0.15% niet onder controle? En ze kunnen niks beters verzinnen dan de huidige 'maatregelen'? Mensen uitsluiten? Wel buiten sporten maar daarna geen drankje op het terras? Openingstijden verkorten zodat meer mensen tegelijk in de supermarkt of sportschool aanwezig zijn? Flikker toch op. Echt.

Er zijn maar 2 opties. Ofwel, alle politici in het hele Westen zijn incomptente idioten en moeten dus worden ontslagen uit hun functie. Ofwel, er wordt hier een hele andere agenda naadloos uitgerold. En ook in dat geval weg met die corrupte bende. Hier klopt niks van.

Als het écht zo'n crisis was die aan de ene kant de meest vergaande maatregelen OOIT rechtvaardigt, zoals een vaccinatieplicht of een 2G systeem waarbij je mensen systematisch discrimineert en uitsluit op basis van een medische status, dan werd er aan de andere kant ook ALLES aan gedaan om dit te voorkomen. Het gaat er toch vanaf het begin aan om, om de zorg en met name de IC-capaciteit niet overbelast te laten geraken?

DOE DAN GODVERDOMME IETS. En dan is het ook direct, helemaal klaar en kun je alle maatregelen afschaffen. Met Omicron voor de deur, of zeg maar gerust al binnen, is er in feite voor vrijwel de gehele bevolking weinig meer aan de hand. En de ouderen en zwakkeren kunnen zich mooi, vrijwillig, laten vaccineren net zoals dat zij een griepprik nemen. Dat gecombineerd met heel bovenstaand verhaal kunnen we makkelijk een nieuwe golf in het najaar 2022 opvangen.

TL:DR: Flikker die QR-app van je telefoon en forceer de overheid om échte maatregelen te nemen die wel werken. Wat dan? Lees bovenstaand verhaal dan alsnog luie vlegel.

[ Bericht 2% gewijzigd door matigeuser op 04-01-2022 20:40:23 ]
pi_203036558
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik, ik, ik. Duidelijk. :{
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.
pi_203036939
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:33 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.
Heb ik iets gemist? Is de pandemie voorbij?
pi_203036962
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:31 schreef Homey het volgende:

[..]
Geen toverstafje (weer die domme karikatuur), maar betere leiders. Het management van dit land deugt niet. We moeten het er mee doen, maar vrolijkmakend is het niet. En ja, dan kan je wel eens jaloers kijken naar andere landen waar ze betere leiders hebben.
Waar ze betere leiders hebben die wel keihard durven aan te pakken ipv dat softe gedoe en die flut softe regeltjes die wij telkens krijgen.

Voor de wappie schaapjes en de mensen die van super softe laat alles maar gaan regeltjes houden doen ze het hier perfect.
pi_203037072
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef matigeuser het volgende:
Wat mij betreft stoppen we hier zo snel mogelijk mee. Zeker met de QR-maatschappij en andere dingen die totaal niet helpen maar wel zorgen voor discriminatie en een tweedeling in de samenleving.

Lockdowns en dergelijke, tja. Die zijn alleen nodig omdat de zorg uitgekleed is en er geen goed werkende medicatie beschikbaar is. Al zijn de meningen verdeeld over Ivermectine, wat nu bijvoorbeeld in Japan massaal wordt gebruikt en daar gaat het nu erg goed en het leven weer zo goed als normaal. Maar dat terzijde.

Als het écht zo'n crisis was die aan de ene kant de meest vergaande maatregelen OOIT rechtvaardigt, zoals een vaccinatieplicht of een 2G systeem waarbij je mensen systematisch discrimineert en uitsluit op basis van een medische status, dan werd er aan de andere kant ook ALLES aan gedaan om dit te voorkomen. Het gaat er toch vanaf het begin aan om, om de zorg en met name de IC-capaciteit niet overbelast te laten geraken?

Nou een deel van die onzin even bij elkaar gepakt.

1. QR maatschappij helpt zeker wel en is maar iets heel kleins.

2. Die dingen zorgen niet voor een 2-deling en zeker niet voor discriminatie.

3. Lockdowns hebben we hier niet echt gehad en hebben niets met zorg te maken.

4. Corona ziekenhuizen en hogere IC helpen geen ene reet. Dat heet gevolg bestrijden ipv oorzaak bestrijden.
Nutteloos dus.

5. 2G zou top zijn. Maar waarom ze in Nederland niet doorpakken? Om dezelfde reden waarom we nog nooit een lockdown gehad hebben.
De overheid hier is te lief voor de wappie schaapjes en durven geen lockdown te doen.
Zelfde omdat jij ook al zo'n figuur bent die roept bah bah bah wat erg.
pi_203037101
Hoe lang? Zo lang als het nodig is natuurlijk. Zo lastig is het niet.
Dat gejank dat je niet naar een disco kunt of niet naar een niet essentiële winkel kunt :')

Dus zo lang het gewoon nodig is, en dat is het, lukt dat prima.
pi_203037298
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Voor al die ongevaccineerde FVD idioten is er nooit een pandemie geweest, totdat ze in het ziekenhuis belanden.
pi_203037536
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nou een deel van die onzin even bij elkaar gepakt.

1. QR maatschappij helpt zeker wel en is maar iets heel kleins.

2. Die dingen zorgen niet voor een 2-deling en zeker niet voor discriminatie.

3. Lockdowns hebben we hier niet echt gehad en hebben niets met zorg te maken.

4. Corona ziekenhuizen en hogere IC helpen geen ene reet. Dat heet gevolg bestrijden ipv oorzaak bestrijden.
Nutteloos dus.

5. 2G zou top zijn. Maar waarom ze in Nederland niet doorpakken? Om dezelfde reden waarom we nog nooit een lockdown gehad hebben.
De overheid hier is te lief voor de wappie schaapjes en durven geen lockdown te doen.
Zelfde omdat jij ook al zo'n figuur bent die roept bah bah bah wat erg.
Wat de fuck heb jij gerookt de laatste tijd? QR maatschappij een klein iets? Geen tweedeling in de maatschappij? Als een bepaalde groep mensen niet meer naar de sportschool mag of het OV mogen gebruiken met het aankomende 2G systeem en een andere groep wel, hoe is dat geen discriminatie en geen tweedeling?

En onze lockdowns hebben niks met de zorg te maken??? Waar deden we dit dan ook alweer allemaal voor?

Serieus. Ik kan alleen maar vragen stellen. Soms lijkt het wel alsof ik van een andere planeet kom wanneer ik met dit soort idioterie te maken krijg.
pi_203037649
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:33 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Dat inderdaad! Het zijn vooral ongevaccineerde mensen met overgewicht en op hoge leeftijd die op de IC terecht komen. Gemiddelde sterfteleeftijd bij Covid-19 is iets van 81 jaar. Moet daarvoor het hele land op slot, terwijl de rest van de wereld voor 80-90% open is (op enkele steden in China na)? Bijna een open deur dat deze lockdown totaal buitenproportioneel is. Hier heb ik me niet voor laten vaccineren.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 21:51:31 #74
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203038139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:29 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat inderdaad! Het zijn vooral ongevaccineerde mensen met overgewicht en op hoge leeftijd die op de IC terecht komen. Gemiddelde sterfteleeftijd bij Covid-19 is iets van 81 jaar. Moet daarvoor het hele land op slot, terwijl de rest van de wereld voor 80-90% open is (op enkele steden in China na)? Bijna een open deur dat deze lockdown totaal buitenproportioneel is. Hier heb ik me niet voor laten vaccineren.
Klopt. Maatschappij open en in de ziektekostenverzekeringen een clausule opnemen dat zorg bij onvoldoende meedoen aan pro-actieve maatregelen niet vergoed wordt. Probleem opgelost. Ook voor de toekomst in vergelijkbare gevallen.
pi_203038545
Blijft e
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:12 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Ik blijf het een vreemde redenering vinden. Het is toch ook niet zo dat er geen maatregelen genomen kunnen worden en het virus ongebreideld zijn gang kan gaan? Het maakt alleen de range groter zodat je eerder af kunt schalen en iets meer ruimte hebt om af te wachten. Nu is het zo krap dat er gewacht kan worden tot de raven wit zijn en de signaalwaardes bereikt worden. Of tot het weer zomer is.
Als zorgcapaciteit geen issue is, waarom hebben we dan überhaupt het aantal ic-bedden dat we hebben en niet nog 100 minder? Je hebt er toch nauwelijks wat aan in de pandemie.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_203038608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Klopt. Maatschappij open en in de ziektekostenverzekeringen een clausule opnemen dat zorg bij onvoldoende meedoen aan pro-actieve maatregelen niet vergoed wordt. Probleem opgelost. Ook voor de toekomst in vergelijkbare gevallen.
Dan ook een clausule dat in dat geval er niet verplicht betaald hoeft te worden.

Als het alleen gaat over covidkosten: prima wat mij betreft, ik ziek wel weer uit, zeker met de nieuwe mutatie.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 22:34:08 #77
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203038862
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 22:16 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dan ook een clausule dat in dat geval er niet verplicht betaald hoeft te worden.

Als het alleen gaat over covidkosten: prima wat mij betreft, ik ziek wel weer uit, zeker met de nieuwe mutatie.
Prima, anti-vax mogen vijf euro korting.
pi_203038996
In ieder geval stoppen met die lockdowns, dit is niet meer te handelen en te accepteren
  dinsdag 4 januari 2022 @ 22:48:14 #79
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_203039025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Prima. Maak dan ook even de optie dat ik - in het zeer onwaarschijnlijke geval dat ik deze verkoudheid nogmaals krijg en er iets van merk - (uit eigen portemonnee) medicatie mag aankopen die een dokter mij zonder gevaar op faillissement mag voorschrijven.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 4 januari 2022 @ 23:23:29 #80
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203039469
quote:

Als we nou eens 1-2 Corona-hospitalen zouden inrichten, met spoed mensen opleiden zodat ze (alleen) covid-zorg kunnen geven en een IC bed of 3000 erbij, dan zijn we er. Dan kunnen we de winters gewoon opvangen en weer gaan leven.

Te duur hoor ik je denken? De afgelopen lockdowns (dus zonder de huidige) hebben meer dan 70 miljard gekost. Ondertussen komen er ook 1100 vluchtelingen per week bij die allemaal huisvesting ontvangen. De blaadjes worden in hier in de straat nog gewoon opgehaald. Schilderijen worden gekocht door de staat. Linkse hobby's gaan door. Klimaatplannen gaan door. Etc. Er is geld zat. Het wordt alleen niet aan het oplossen van deze crisis besteed. Blijkbaar is het nog niet erg genoeg.

Te weinig personeel beschikbaar hoor ik je denken? Er moeten 4 mensen per IC bed beschikbaar zijn! Dat zijn dus 12.000 nieuwe mensen! Er zijn al te weinig mensen in de zorg! Hoe dan!?

Zoals ik al zei. Het is toch crisis? Waarom zie ik (NOG STEEDS) niet elke dag op TV op NPO 1 / 2 / 3 de hele dag op repeat reclamespotjes waarin zorgpersoneel wordt gewerfd? "Dames en heren, vanwege de grootste crisis sinds de 2e wereldoorlog (ik citeer Rutte) zijn we op zoek naar jou. We hebben nu meer handen aan het bed nodig. In onze covid-noodhospitalen wordt alleen covid-zorg gegeven. Je hoeft dus geen achtergrond te hebben in de medische wereld. Wij leiden je binnen 6 maanden op tot covidzorgverlener. Je verdient ¤ 20.000 belastingvrij per maand en krijgt een gratisch Porsche. Dit is goedkoper dan weer 70 miljard uitgeven aan lockdowns en die kant willen we niet meer op. Meld je nu aan en dan zitten we in de winter van 2022 niet meer in de shit!"

Ik weet zeker dat heel veel mensen zich zouden aanmelden. Met dit salaris en zeg een termijn van maximaal 5 jaar of korter als de crisis is opgelost. Dan zijn deze mensen 'binnen' en hebben ze ons als helden uit de crisis geholpen. Dat kost maar 14 miljard, exclusief de 12.000 Porsches.

We kunnen wel, we willen blijkbaar niet. In een échte crisis, zoals bijvoorbeeld die 2e wereldoorlog, mobiliseerden landen zich in mum van tijd. Tanks en vliegtuigen rolden als warme broodjes van de lopende band. Olie werd opgepompt. Militairen kregen spoedcursussen parachute springen, wondverzorging, aanvalstactieken, etc. Vrouwen werden opgeroepen om in de fabrieken te werken. Kogels maken. Uniformen naaien. In een paar maanden tijd werd een hele natie oorlogsklaar.

En wij krijgen een virusje met een IFR van 0.15% niet onder controle? En ze kunnen niks beters verzinnen dan de huidige 'maatregelen'? Mensen uitsluiten? Wel buiten sporten maar daarna geen drankje op het terras? Openingstijden verkorten zodat meer mensen tegelijk in de supermarkt of sportschool aanwezig zijn? Flikker toch op. Echt.

Er zijn maar 2 opties. Ofwel, alle politici in het hele Westen zijn incomptente idioten en moeten dus worden ontslagen uit hun functie. Ofwel, er wordt hier een hele andere agenda naadloos uitgerold. En ook in dat geval weg met die corrupte bende. Hier klopt niks van.

DOE DAN GODVERDOMME IETS. En dan is het ook direct, helemaal klaar en kun je alle maatregelen afschaffen. Met Omicron voor de deur, of zeg maar gerust al binnen, is er in feite voor vrijwel de gehele bevolking weinig meer aan de hand. En de ouderen en zwakkeren kunnen zich mooi, vrijwillig, laten vaccineren net zoals dat zij een griepprik nemen. Dat gecombineerd met heel bovenstaand verhaal kunnen we makkelijk een nieuwe golf in het najaar 2022 opvangen.

TL:DR: Flikker die QR-app van je telefoon en forceer de overheid om échte maatregelen te nemen die wel werken. Wat dan? Lees bovenstaand verhaal dan alsnog luie vlegel.
_O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203039571
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 22:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Prima, anti-vax mogen vijf euro korting.
Wat krijg ik dan precies voor die prijs? Geen zorg?

En zolang er niet naar bescherming gekeken worden (ik heb al tweemaal covid gehad en zit boordevol “bescherming”, wat dt ook moge betekenen, ik sta alleen aan de verkeerde kant van de statistiek) maakt het toch niets uit.

Ik vraag me af waarom er ook niet naar leeftijd en risicofactoren gekeken wordt, deze zijn ondertussen goed duidelijk. In de gezondheidszorg is dit normaal, maar met covid op een of andere manier niet. Daarbij kennen we maar weinig ziekten die zo duidelijk op leeftijd selecteren dan covid. Van minder dan een verkoudheid voor een peuter, tot aardig gevaarlijj voor ene 80-jarige. Het lijkt wel een andere ziekte. De one size fits all-benadering is geprobeerd en werkt niet helaas en groepsimmuniteit is niet te bereiken met de huidige vaccins. Dan zou ik kiezen voor een gerichtere aanpak als je in het product gelooft.

Nope, boosteren, want dan zijn we 3 weken en daarna snel aflopend “beschermd” (wat dat ook moge betekenen), en zelfs dat is niet erg zeker voor de mutatie van de dag.
pi_203041209
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Rest van de wereld vrijwel alles open. Het geduld houdt een keer op.
pi_203041232
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 22:12 schreef Akkerdjie het volgende:
Blijft e
[..]
Ik blijf het een vreemde redenering vinden. Het is toch ook niet zo dat er geen maatregelen genomen kunnen worden en het virus ongebreideld zijn gang kan gaan? Het maakt alleen de range groter zodat je eerder af kunt schalen en iets meer ruimte hebt om af te wachten. Nu is het zo krap dat er gewacht kan worden tot de raven wit zijn en de signaalwaardes bereikt worden. Of tot het weer zomer is.
Als zorgcapaciteit geen issue is, waarom hebben we dan überhaupt het aantal ic-bedden dat we hebben en niet nog 100 minder? Je hebt er toch nauwelijks wat aan in de pandemie.
Als je meer bedden hebt zal je minder maatregelen nemen, maar exponentiële groei zal er voor zorgen dat deze bedden slechts korte tijd later vol zullen liggen. Waarmee je weer meer maatregelen moet nemen of nog meer bedden moet hebben. Natuurlijk bereik je ergens een keer een maximum, maar dan zit je echt in de vele duizenden bedden. Om nog maar niet te spreken over de uitval van zorgpersoneel omdat zij ook ziek worden.

Het aantal IC bedden wat we hebben is gebaseerd op een gemiddeld gebruik van ongeveer 80 procent in een normale situatie. Dat kan van te voren vrij eenvoudig bepaald worden, we weten hoeveel hartoperaties er zijn per jaar bijvoorbeeld. Andere virussen (griep met name) vereisen vooral verpleegbedden en geen IC bedden met beademing. Dat kan je dus wat makkelijker opvangen, maar ook in tijd van griepgolven wordt reguliere planbare zorg uitgesteld. En griep is een stuk minder besmettelijk en minder ziekmakend voor zorgpersoneel.

Onze ziekenhuizen (verpleeg en IC) zijn niet ingericht voor iets als Corona. Dat hebben we ook nog nooit meegemaakt, de laatste ziekte die vergelijkbaar was was de Spaanse Griep en dat is meer dan 100 jaar terug. Compleet andere tijd. Je kan nu wel de bedden verdubbelen, maar als het weer 100 jaar duurt dan is het best een zinloos en duur grapje.
  woensdag 5 januari 2022 @ 08:53:52 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203041325
quote:

Japan, waar men altijd al mondkapjes draagt als men een loopneus heeft, waar jij natuurlijk niet aan wil
Japan, dat alle grenzen dichtgooide
Japan, waar de nationale noodtoestand werd uitgeroepen en een keiharde lockdown werd ingevoerd
Japan, waar de inwoners zich heel strikt aan de regels houden
Dit had allemaal het gewenste resultaat en het is idd onder controle.
pi_203041412
Het blijft lachwekkend om te zien dat de gekkies blijven geloven in een antischurft middel wat natuurlijk nooit werkt tegen een infectieziekte.

Diezelfde mensen geloven dan natuurlijk weer niet in een tegen de infectieziekte ontwikkelt vaccin en pil.

Mensen die over Ivermectine of HCQ beginnen zijn bij mij direct af, het laat direct zien wat voor simpele zielen het zijn. Ze weten namelijk niet eens dat het in Japan helemaal niet ingezet wordt, er is geen eens een goedkeuring _O-
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:07:16 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203041435
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:04 schreef Coritchando het volgende:
Het blijft lachwekkend om te zien dat de gekkies blijven geloven in een antischurft middel wat natuurlijk nooit werkt tegen een infectieziekte.

Diezelfde mensen geloven dan natuurlijk weer niet in een tegen de infectieziekte ontwikkelt vaccin en pil.

Mensen die over Ivermectine of HCQ beginnen zijn bij mij direct af, het laat direct zien wat voor simpele zielen het zijn. Ze weten namelijk niet eens dat het in Japan helemaal niet ingezet wordt, er is geen eens een goedkeuring _O-
Ja maar, ja maar, ja maar,
Dat Hep op facebook gestaan
pi_203041508
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Japan, waar men altijd al mondkapjes draagt als men een loopneus heeft, waar jij natuurlijk niet aan wil
Japan, dat alle grenzen dichtgooide
Japan, waar de nationale noodtoestand werd uitgeroepen en een keiharde lockdown werd ingevoerd
Japan, waar de inwoners zich heel strikt aan de regels houden
Dit had allemaal het gewenste resultaat en het is idd onder controle.
Jawel hoor, ik heb niks tegen mondkapjes. Ik geloof alleen niet in de werking, tenminste niet de manier waarop we dat hier doen. Zo'n oud vod uit je jaszak halen, in de winkel opzetten, op de parkeerplek weer af, in de andere winkel weer op. Doet meer kwaad dan goed.

Maar prima, wat mij betreft doen we de maskers wel. De vaccinatiegraad in Japan is rond de 70%, dus ruim lager dan wij (88%) en daar kan nu alles weer open. Of dat nou aan ivermectine of andere middelen / behandelingen ligt, durf ik niet te bevestigen. Ik weet wel dat Japan zich heeft uitgesproken om geen vaccinatieplicht te gaan invoeren.

Hier in Europa gaan we de andere kant op, terwijl dat niet gerechtvaardigd is, niet nodig is en ook niet bewezen helpt. Zie mijn bovenstaande verhaal.

Dat Japanners zich meer 'aan de regels houden' geloof ik direct, maar ze hebben al een tijdje veel minder regels dan wij. Dus het aantal contactmomenten is ongetwijfeld veel groter.
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:21:52 #88
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203041581
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 22:46 schreef Cupfighter het volgende:
In ieder geval stoppen met die lockdowns, dit is niet meer te handelen en te accepteren
Weet ik niet. Wat ik denk is dat veel mensen de hoop verliezen. En duidelijk ook geen vertrouwen meer hebben in de toekomst. Kijk dan met name naar de ondernemers. Die hun zaak kapot zien gaan. Of jongeren die de muren op zich af zien komen. En een gebrek aan een eenduidige communicatie met name vanuit het OMT helpt zeker niet mee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:37:04 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203041798
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:15 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Jawel hoor, ik heb niks tegen mondkapjes. Ik geloof alleen niet in de werking, tenminste niet de manier waarop we dat hier doen. Zo'n oud vod uit je jaszak halen, in de winkel opzetten, op de parkeerplek weer af, in de andere winkel weer op. Doet meer kwaad dan goed.
Dus wat je bedoeld is dat Nederlanders viespeuken zijn met geen begrip voor hygiene
quote:
Maar prima, wat mij betreft doen we de maskers wel. De vaccinatiegraad in Japan is rond de 70%, dus ruim lager dan wij (88%) en daar kan nu alles weer open.

Volledig gevaccineerd totale bevolking Japan: 79,0%
Volledig gevaccineerd totale bevolking Nederland: 70%
quote:
Of dat nou aan ivermectine of andere middelen / behandelingen ligt, durf ik niet te bevestigen.

Je hebt dus geen idee
quote:
Ik weet wel dat Japan zich heeft uitgesproken om geen vaccinatieplicht te gaan invoeren.

Hier in Europa gaan we de andere kant op, terwijl dat niet gerechtvaardigd is, niet nodig is en ook niet bewezen helpt. Zie mijn bovenstaande verhaal.
Wat niet klopt
quote:
Dat Japanners zich meer 'aan de regels houden' geloof ik direct, maar ze hebben al een tijdje veel minder regels dan wij. Dus het aantal contactmomenten is ongetwijfeld veel groter.
Zeker nog nooit in Japan geweest
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:54:56 #90
3542 Gia
User under construction
pi_203042034
Als blijkt dat Omikron dusdanig mild is, dat de ziekenhuizen niet meer overspoeld worden, dan graag zo snel mogelijk de QR-code weg en alles weer open. Want of je nu als gevaccineerde of als ongevaccineerde besmet raakt, maakt met zo'n mild virus niet uit.

Kwetsbaren moeten zich maar laten vaccineren. Niet kwetsbaren kunnen het maar beter krijgen. Dat zorgt ook voor de groepsimmuniteit.

Maar, zoals gezegd, pas als de zorg het aankan.

Maatregelen om ongevaccineerden te beschermen graag zo snel mogelijk weg.
pi_203042080
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dus wat je bedoeld is dat Nederlanders viespeuken zijn met geen begrip voor hygiene
[..]
Volledig gevaccineerd totale bevolking Japan: 79,0%
Volledig gevaccineerd totale bevolking Nederland: 70%
[..]
Je hebt dus geen idee
[..]
Wat niet klopt
[..]
Zeker nog nooit in Japan geweest
Goed dat je de cijfers over de vaccinaties hebt opgehelderd. Dat was dus een fout van mij. Ik hield vast aan Hugo de Jonge's geroeptoeter over die 88%. Ook heb ik dat getal vaak ik het nieuws gezien. Waarschijnlijk omdat ze alleen vanaf 18 jaar telden i.p.v. de gehele bevolking. Dan staat Japan er dus iets beter voor. Al geloof ik niet dat dat verschil ook het grote verschil in de situaties tussen onze landen maakt.

Feit is wel dat zij momenteel geen lockdown hebben en wij wel. Ook dat zij geen vaccinatieplicht gaan krijgen, althans dat zegt de overheid, en wij waarschijnlijk wel. Volgens een vriend van me die er woont kan hij als ongevaccineerde gewoon overal naar binnen zonder iets te hoeven laten zien dus volgens mij hebben ze ook geen 2G of 3G systeem.

Het kán dus anders. En niet alleen Japan, er zijn veel meer landen waar het anders gaat dan hier. En niet altijd per definitie slechter. Dus, wat verklaart volgens jou dan het verschil? En wat moeten wij doen zodat het hier ook weer open kan? En waarom zitten wij in heel Europa met extreem vergaande regels zoals een 1G / 2G / 3G systeem, vaccinatieplichten, etc?
pi_203042102
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:54 schreef Gia het volgende:
Als blijkt dat Omikron dusdanig mild is, dat de ziekenhuizen niet meer overspoeld worden, dan graag zo snel mogelijk de QR-code weg en alles weer open. Want of je nu als gevaccineerde of als ongevaccineerde besmet raakt, maakt met zo'n mild virus niet uit.

Kwetsbaren moeten zich maar laten vaccineren. Niet kwetsbaren kunnen het maar beter krijgen. Dat zorgt ook voor de groepsimmuniteit.

Maar, zoals gezegd, pas als de zorg het aankan.

Maatregelen om ongevaccineerden te beschermen graag zo snel mogelijk weg.
En de niet gevaccineerden die denken dat ze niet kwetsbaar zijn voor het virus maar dit uiteindelijk toch zijn? Met andere woorden: de grootste groep die nu op de IC ligt?
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:10:20 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203042339
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:57 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Goed dat je de cijfers over de vaccinaties hebt opgehelderd. Dat was dus een fout van mij. Ik hield vast aan Hugo de Jonge's geroeptoeter over die 88%. Ook heb ik dat getal vaak ik het nieuws gezien. Waarschijnlijk omdat ze alleen vanaf 18 jaar telden i.p.v. de gehele bevolking. Dan staat Japan er dus iets beter voor. Al geloof ik niet dat dat verschil ook het grote verschil in de situaties tussen onze landen maakt.

Feit is wel dat zij momenteel geen lockdown hebben en wij wel. Ook dat zij geen vaccinatieplicht gaan krijgen, althans dat zegt de overheid, en wij waarschijnlijk wel. Volgens een vriend van me die er woont kan hij als ongevaccineerde gewoon overal naar binnen zonder iets te hoeven laten zien dus volgens mij hebben ze ook geen 2G of 3G systeem.

Het kán dus anders. En niet alleen Japan, er zijn veel meer landen waar het anders gaat dan hier. En niet altijd per definitie slechter. Dus, wat verklaart volgens jou dan het verschil? En wat moeten wij doen zodat het hier ook weer open kan? En waarom zitten wij in heel Europa met extreem vergaande regels zoals een 1G / 2G / 3G systeem, vaccinatieplichten, etc?
Ik haal al je argumenten onderuit en nog blijf je volhouden dat je toch gelijk hebt? Je geeft toe dat je je niet geïnformeerd hebt, maar toch trek je allerlei geflipte conclusies?
Heb je zelf door hoe dom je overkomt?
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:12:30 #94
3542 Gia
User under construction
pi_203042377
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:58 schreef Intint het volgende:

[..]
En de niet gevaccineerden die denken dat ze niet kwetsbaar zijn voor het virus maar dit uiteindelijk toch zijn? Met andere woorden: de grootste groep die nu op de IC ligt?
Doen het zichzelf aan. Niet de verantwoordelijkheid van de gevaccineerden.
Daarbij zeg ik ook duidelijk: pas afschaffen als de zorg het aan kan.

Maar ook zorgen dat de zorg het aan kan, door meer bedden (en personeel), zodat we een nieuwe pandemie of een oorlog qua zorg kunnen doorstaan.
pi_203042433
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar ook zorgen dat de zorg het aan kan, door meer bedden (en personeel), zodat we een nieuwe pandemie of een oorlog qua zorg kunnen doorstaan.
Ja als zij nu de enige waren die er last van hadden, by all means. Probleem is echter dat de hele bevolking last heeft van deze groep omdat zij de IC bedden grotendeels bezet houden.
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:15:37 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203042434
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef Gia het volgende:

[..]

En waar had jij de afgelopen 10-20 jaar op bezuinigd om meer geld voor de zorg te hebben om dat te betalen?
En wat brengen meer IC plekken? In D zijn die er veel meer, maar zijn er 136 op de 100.000 overleden aan corona en in NL 120
pi_203042813
Wat mij betreft mag alles open en gaan we nog slechts op 1 plek het CTB hanteren middels de 0,5G methode (enkel gevaccineerden): het ziekenhuis.

Dan zijn alle problemen voorbij en kunnen we YOLO.
pi_203042994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik haal al je argumenten onderuit en nog blijf je volhouden dat je toch gelijk hebt? Je geeft toe dat je je niet geïnformeerd hebt, maar toch trek je allerlei geflipte conclusies?
Heb je zelf door hoe dom je overkomt?
Je hebt volgens mij mijn hele grote verhaal hierboven helemaal niet gelezen. Ik kom helemaal niet tot 'geflipte conclusies' of waanzinnige ideeën. Het enige wat ik zeg dat we moeten doen is het massaal opschalen van de zorg en dat in combinatie met vrijwillige (!) vaccinaties en de opkomst van mildere varianten zoals Omicron, daarmee moeten we volgende winter de pieken kunnen opvangen zodat lockdowns en 2G en dergelijke niet meer nodig zijn.

Ik verwijs vervolgens naar andere landen die nu ook niet in lockdown zitten en waar ook geen 2G systeem aan de orde is. Dat ik er vervolgens een paar procent naast zit qua vaccinatiegraad en / of dat ivermectine nou wel of niet werkt, was helemaal niet mijn hoofdpunt. Vergeet Japan dan maar als voorbeeldland. Er zijn veel meer landen waar de situatie anders is dan in Nederland en waar ze met een andere aanpak tot een ander of hetzelfde resultaat zitten.

Daarnaast stel ik jou vragen. Oprechte vragen, die je niet beantwoordt.

Dat je vind dat ik dom overkomt, prima. Is je goed recht. Ik vind dat dat onze overheid inmiddels dom overkomt.
pi_203043614
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:02 schreef SwJ het volgende:

[..]
'Er is geld zat'.
Dat weet jij? Knap. Hoeveel geld is er nodig voor de benodigde IC bedden, opleidingen en personeel? Aangezien je weet dat er geld genoeg is, weet je ook hoeveel er nodig is.
:') we pissen 2 miljard per week weg voor een onnodige lockdown, maar het geld is op hoor
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 11:36:52 #100
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_203043660
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 11:34 schreef HarigeHarry83 het volgende:

[..]
:') we pissen 2 miljard per week weg voor een onnodige lockdown, maar het geld is op hoor
Wie is 'we'?
F.K.A. SuperwormJim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')