Vertel eens waar je deze wijsheid vandaan hebt? Je linker of rechter onderbuik?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:29 schreef Homey het volgende:
[..]
En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden.
Ah weer zoeen die vind dat het kabinet met zijn toverstafje tienduizenden IC-bedden moet regelen..quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:30 schreef Homey het volgende:
En dan hoor je vaak het lul drogargument van "ja maar dan gaat de zorgpremie omhoog".
Ja, en? Energieprijzen verdubbelen, en dat wordt toch ook gepikt?
En trouwens, zorgpremies in andere landen zijn een stuk lager, en toch hebben ze daar meer zorgcapaciteit. Hoe kan dat dan? Aanhangers van Rutte staan dan met de mond vol tanden.
Ik ben 't advies van het OMT nu aan het doorlezen en zie vooral deze passage:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:35 schreef Homey het volgende:
[..]
Nieuws vandaag niet gezien? De hints van het OMT zelf zijn overduidelijk.
Ik kan hier niet uithalen dat de lockdown sowieso verlengd gaat worden. Noem me naïef, maar ik wacht liever 14 januari af alvorens ik uitspraken doe.quote:Vanwege de vele onzekerheden over de
omikronvariant, die de komende weken duidelijk zullen worden uit het beloop in
de VK, Frankrijk en Denemarken, adviseert het OMT verdere versoepelingen nog
uit te stellen. Voor 14 januari zal het OMT de situatie opnieuw beschouwen en
met aanvullende adviezen komen met betrekking tot stapsgewijze
versoepelingen. Tot dan kan de tijd gebruikt worden om de boostervaccinaties zo
snel mogelijk uit te rollen.
Zit niet zo debiel te jij-bakken. Dag trol.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:39 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Vertel eens waar je deze wijsheid vandaan hebt? Je linker of rechter onderbuik?
Weer een die totaal niet geïnteresseerd hoe het kan dat omringende landen veel meer IC capaciteit hebben en dan maar met een domme dooddoener komt van toverstaf en ‘tienduizenden IC bedden’. Je lijkt Rutte wel, die pareert altijd met een volslagen debiele vergelijking, om geen inhoudelijk normaal antwoord te geven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah weer zoeen die vind dat het kabinet met zijn toverstafje tienduizenden IC-bedden moet regelen..
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:41 schreef Homey het volgende:
[..]
Zit niet zo debiel te jij-bakken. Dag trol.
Ja, en dan over 5 jaar lekker klagen dat ze zorg zo duur is en er zoveel bedden leegstaan....quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah weer zoeen die vind dat het kabinet met zijn toverstafje tienduizenden IC-bedden moet regelen..
Misschien kun jij dan even uitleggen waar het geld voor de tienduizenden bedden en personeel dan vandaan moet komen in plaats van alleen roepen dat er meer moet komen. Want dat is wel erg makkelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Weer een die totaal niet geïnteresseerd hoe het kan dat omringende landen veel meer IC capaciteit hebben en dan maar met een domme dooddoener komt van toverstaf en ‘tienduizenden IC bedden’. Je lijkt Rutte wel, die pareert altijd met een volslagen debiele vergelijking, om geen inhoudelijk normaal antwoord te geven.
Je kan de bedden uitbreiden maar een week later moet je alsnog een lockdown invoeren omdat dan het maximum is bereikt. Dat is gewoon een simpele rekensom. Dat zeuren over het aantal zorgbedden is dus vooral een domme dooddoener.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Weer een die totaal niet geïnteresseerd hoe het kan dat omringende landen veel meer IC capaciteit hebben en dan maar met een domme dooddoener komt van toverstaf en ‘tienduizenden IC bedden’. Je lijkt Rutte wel, die pareert altijd met een volslagen debiele vergelijking, om geen inhoudelijk normaal antwoord te geven.
Want de IC capaciteit wordt op exact dezelfde manier berekend in Belgie of Duitsland als in Nederland.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Zie mijn opmerking.
Grappig dat veel mensen het gewoon niet willen zien en de valse Nederlandse superioriteit hooghouden; in het buitenland hebben ze het qua zorg veel beter voor elkaar. Simpelweg meer capaciteit. In België bijvoorbeeld hebben ze per inwoner 3x zoveel IC bedden. Er gaan patiënten naar IC bedden in Duitsland. Beschamend gewoon, omdat wij onze zorg zaakjes niet op orde hebben (hallo 12 jaar Rutte).
En guess what, Nederland zit VAN ALLE EUROPESE LANDEN, in de strengste lockdown die weer verlengd gaat worden. Dat Nederland de krapste zorgcapaciteit heeft, heeft er zogenaamd niks mee te maken. Uhuh.
https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.htmlquote:Het is volgens Armand Girbes, hoogleraar intensivecaregeneeskunde aan het Amsterdam UMC, lastig om cijfers van Europese landen naast elkaar te leggen, omdat niet elke land de beschikbare ic-bedden op dezelfde manier telt of zelfs een ic-bed op dezelfde manier definieert.
"In Duitsland vallen bijvoorbeeld bedden met patiënten die herstellen van een operatie ook onder ic-bedden, terwijl ze er maar relatief kort liggen. Daarom is hun capaciteit ook zo groot. Op rustigere tijden liggen daar patiënten op ic-bedden die wij in Nederland geen ic-bedden zouden noemen."
Niet dus, want andere landen hebben nog steeds geen strenge lockdown als hier. Stop met navelstaren en bestudeer de situatie in andere landen. Nogmaals, België heeft 3x zoveel IC bedden, waarvan genoeg leeg staan as we speak.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan de bedden uitbreiden maar een week later moet je alsnog een lockdown invoeren omdat dan het maximum is bereikt. Dat is gewoon een simpele rekensom. Dat zeuren over het aantal zorgbedden is dus vooral een domme dooddoener.
Wie heeft het over ‘tienduizenden bedden’?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:47 schreef SwJ het volgende:
[..]
Misschien kun jij dan even uitleggen waar het geld voor de tienduizenden bedden en personeel dan vandaan moet komen in plaats van alleen roepen dat er meer moet komen. Want dat is wel erg makkelijk.
Belgie heeft een grote gok genomen op Omikron. Dat het goed uitpakt is meer geluk dan wijsheid.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:55 schreef Homey het volgende:
[..]
Niet dus, want andere landen hebben nog steeds geen strenge lockdown als hier. Stop met navelstaren en bestudeer de situatie in andere landen. Nogmaals, België heeft 3x zoveel IC bedden, waarvan genoeg leeg staan as we speak.
De ene maatregel is de ander niet. Elk land heeft maatregelen maar nergens zo doorgeslagen als hier. Het is een spectrum. Ik ben ook voor maatregelen, maar dan gericht op de echte risicogroepen. Ik ben anti-lockdown in elk geval.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want de IC capaciteit wordt op exact dezelfde manier berekend in Belgie of Duitsland als in Nederland.
Right,
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.html
Maar zelfs dan nog: als er geen maatregelen genomen worden, dan zit je op een gegeven moment alsnog tegen je capaciteit aan, hoe groot die ook is. Waarom denk je dat er in al die andere landen nog steeds maatregelen genomen worden?
Vrij simpel, als je COVID ongebreideld laat rondgaan zullen er op een gegeven moment tienduizenden doodzieke mensen zijn door exponentiele groei.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:55 schreef Homey het volgende:
[..]
Wie heeft het over ‘tienduizenden bedden’?
Nodig voor wat? Tot de controle over de samenleving volledig en definitief is?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Zolang als nodig
Zoek een lockdown proof hobby ofzo
Focus je eens op de kern van mijn post, namelijk de vraag zelf. Vooruit, ik zal het getal weghalen:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:55 schreef Homey het volgende:
[..]
Wie heeft het over ‘tienduizenden bedden’?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:47 schreef SwJ het volgende:
[..]
Misschien kun jij dan even uitleggen waar het geld voor de benodigde bedden en personeel dan vandaan moet komen in plaats van alleen roepen dat er meer moet komen. Want dat is wel erg makkelijk.
Nee hoor, ze hebben niet gegokt. Ze maken gebruik van betere modellen, en hebben betere bestuurders. Hun premier de Croo is van hoger niveau dan onze Rutte. Hun afwegingen zijn veel meer doordacht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Belgie heeft een grote gok genomen op Omikron. Dat het goed uitpakt is meer geluk dan wijsheid.
Jij maakt er een domme karikatuur van door bizarre getallen te noemen. Die uit je dikke duim komen. Daarmee smoor je meteen de discussie. Dat doet Rutte ook altijd, want dan wordt de inhoud niet kritisch besproken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:58 schreef SwJ het volgende:
[..]
Focus je eens op de kern van mijn post, namelijk de vraag zelf. Vooruit, ik zal het getal weghalen:
[..]
Ik heb de getallen weggehaald. Kun je nu ook inhoudelijk antwoord geven op mijn vraag in plaats van er steeds omheen te draaien?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Jij maakt er een domme karikatuur van door bizarre getallen te noemen. Die uit je dikke duim komen. Daarmee smoor je meteen de discussie. Dat doet Rutte ook altijd, want dan wordt de inhoud niet kritisch besproken.
Stel dan ook een gewone graag ipv debiele karikaturen te posten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:00 schreef SwJ het volgende:
[..]
Ik heb de getallen weggehaald. Kun je nu ook inhoudelijk antwoord geven op mijn vraag in plaats van er steeds omheen te draaien?
'Er is geld zat'.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:01 schreef Homey het volgende:
Overigens, er is geld zat. De schade van de lockdowns is een veelvoud van wat je zou moeten investeren in de zorg om in elk geval het niveau van België of Duitsland aan te tikken.
Het is gewoonweg politieke onwil. Daar zit de blokkade.
Geld is er inderdaad zat maar dan heb je nog mensen nodig. Dus waar is dat toverstafje om dat te regelen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:01 schreef Homey het volgende:
Overigens, er is geld zat. De schade van de lockdowns is een veelvoud van wat je zou moeten investeren in de zorg om in elk geval het niveau van België of Duitsland aan te tikken.
Het is gewoonweg politieke onwil. Daar zit de blokkade.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |