Zolang ik naar de sportschool en discotheek mag, dan vergeet ik corona wel sterk verder.quote:
Ik, ik, ik. Duidelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:41 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Zolang ik naar de sportschool en discotheek mag, dan vergeet ik corona wel sterk verder.
Betere modellen en wellicht minder vooringenomenheid. Wat het OMT doet is besmettingscurven in landen met veel vrijheid (Engeland, Denemarken) als referentie hanteren. Dat is appels met peren vergelijken. Zo zijn we dus in de boot genomen. Helaas zijn er nog te veel mensen die de bezoekbeperking netjes naleven. Waarom niet gewoon zeggen: boeien die buitenproportionele beperking. Verder was/is de halve afdeling op vakantie naar het buitenland, en dan werk ik bij de overheid... vertrouwen in de lockdownmaatregelen is vrij laag.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:58 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee hoor, ze hebben niet gegokt. Ze maken gebruik van betere modellen, en hebben betere bestuurders. Hun premier de Croo is van hoger niveau dan onze Rutte. Hun afwegingen zijn veel meer doordacht.
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.quote:
Heb ik iets gemist? Is de pandemie voorbij?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:33 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.
Waar ze betere leiders hebben die wel keihard durven aan te pakken ipv dat softe gedoe en die flut softe regeltjes die wij telkens krijgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Geen toverstafje (weer die domme karikatuur), maar betere leiders. Het management van dit land deugt niet. We moeten het er mee doen, maar vrolijkmakend is het niet. En ja, dan kan je wel eens jaloers kijken naar andere landen waar ze betere leiders hebben.
Nou een deel van die onzin even bij elkaar gepakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef matigeuser het volgende:
Wat mij betreft stoppen we hier zo snel mogelijk mee. Zeker met de QR-maatschappij en andere dingen die totaal niet helpen maar wel zorgen voor discriminatie en een tweedeling in de samenleving.
Lockdowns en dergelijke, tja. Die zijn alleen nodig omdat de zorg uitgekleed is en er geen goed werkende medicatie beschikbaar is. Al zijn de meningen verdeeld over Ivermectine, wat nu bijvoorbeeld in Japan massaal wordt gebruikt en daar gaat het nu erg goed en het leven weer zo goed als normaal. Maar dat terzijde.
Als het écht zo'n crisis was die aan de ene kant de meest vergaande maatregelen OOIT rechtvaardigt, zoals een vaccinatieplicht of een 2G systeem waarbij je mensen systematisch discrimineert en uitsluit op basis van een medische status, dan werd er aan de andere kant ook ALLES aan gedaan om dit te voorkomen. Het gaat er toch vanaf het begin aan om, om de zorg en met name de IC-capaciteit niet overbelast te laten geraken?
Voor al die ongevaccineerde FVD idioten is er nooit een pandemie geweest, totdat ze in het ziekenhuis belanden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Is de pandemie voorbij?
Wat de fuck heb jij gerookt de laatste tijd? QR maatschappij een klein iets? Geen tweedeling in de maatschappij? Als een bepaalde groep mensen niet meer naar de sportschool mag of het OV mogen gebruiken met het aankomende 2G systeem en een andere groep wel, hoe is dat geen discriminatie en geen tweedeling?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou een deel van die onzin even bij elkaar gepakt.
1. QR maatschappij helpt zeker wel en is maar iets heel kleins.
2. Die dingen zorgen niet voor een 2-deling en zeker niet voor discriminatie.
3. Lockdowns hebben we hier niet echt gehad en hebben niets met zorg te maken.
4. Corona ziekenhuizen en hogere IC helpen geen ene reet. Dat heet gevolg bestrijden ipv oorzaak bestrijden.
Nutteloos dus.
5. 2G zou top zijn. Maar waarom ze in Nederland niet doorpakken? Om dezelfde reden waarom we nog nooit een lockdown gehad hebben.
De overheid hier is te lief voor de wappie schaapjes en durven geen lockdown te doen.
Zelfde omdat jij ook al zo'n figuur bent die roept bah bah bah wat erg.
Dat inderdaad! Het zijn vooral ongevaccineerde mensen met overgewicht en op hoge leeftijd die op de IC terecht komen. Gemiddelde sterfteleeftijd bij Covid-19 is iets van 81 jaar. Moet daarvoor het hele land op slot, terwijl de rest van de wereld voor 80-90% open is (op enkele steden in China na)? Bijna een open deur dat deze lockdown totaal buitenproportioneel is. Hier heb ik me niet voor laten vaccineren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:33 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.
Klopt. Maatschappij open en in de ziektekostenverzekeringen een clausule opnemen dat zorg bij onvoldoende meedoen aan pro-actieve maatregelen niet vergoed wordt. Probleem opgelost. Ook voor de toekomst in vergelijkbare gevallen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:29 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat inderdaad! Het zijn vooral ongevaccineerde mensen met overgewicht en op hoge leeftijd die op de IC terecht komen. Gemiddelde sterfteleeftijd bij Covid-19 is iets van 81 jaar. Moet daarvoor het hele land op slot, terwijl de rest van de wereld voor 80-90% open is (op enkele steden in China na)? Bijna een open deur dat deze lockdown totaal buitenproportioneel is. Hier heb ik me niet voor laten vaccineren.
Ik blijf het een vreemde redenering vinden. Het is toch ook niet zo dat er geen maatregelen genomen kunnen worden en het virus ongebreideld zijn gang kan gaan? Het maakt alleen de range groter zodat je eerder af kunt schalen en iets meer ruimte hebt om af te wachten. Nu is het zo krap dat er gewacht kan worden tot de raven wit zijn en de signaalwaardes bereikt worden. Of tot het weer zomer is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:12 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Geklets. Meer zorgcapaciteit lost het probleem niet op. Ga je eens inlezen in exponentiële groei.
Dan ook een clausule dat in dat geval er niet verplicht betaald hoeft te worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt. Maatschappij open en in de ziektekostenverzekeringen een clausule opnemen dat zorg bij onvoldoende meedoen aan pro-actieve maatregelen niet vergoed wordt. Probleem opgelost. Ook voor de toekomst in vergelijkbare gevallen.
Prima, anti-vax mogen vijf euro korting.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:16 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dan ook een clausule dat in dat geval er niet verplicht betaald hoeft te worden.
Als het alleen gaat over covidkosten: prima wat mij betreft, ik ziek wel weer uit, zeker met de nieuwe mutatie.
Prima. Maak dan ook even de optie dat ik - in het zeer onwaarschijnlijke geval dat ik deze verkoudheid nogmaals krijg en er iets van merk - (uit eigen portemonnee) medicatie mag aankopen die een dokter mij zonder gevaar op faillissement mag voorschrijven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt. Maatschappij open en in de ziektekostenverzekeringen een clausule opnemen dat zorg bij onvoldoende meedoen aan pro-actieve maatregelen niet vergoed wordt. Probleem opgelost. Ook voor de toekomst in vergelijkbare gevallen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef matigeuser het volgende:
Wat mij betreft stoppen we hier zo snel mogelijk mee. Zeker met de QR-maatschappij en andere dingen die totaal niet helpen maar wel zorgen voor discriminatie en een tweedeling in de samenleving.
Lockdowns en dergelijke, tja. Die zijn alleen nodig omdat de zorg uitgekleed is en er geen goed werkende medicatie beschikbaar is. Al zijn de meningen verdeeld over Ivermectine, wat nu bijvoorbeeld in Japan massaal wordt gebruikt en daar gaat het nu erg goed en het leven weer zo goed als normaal. Maar dat terzijde.
Als we nou eens 1-2 Corona-hospitalen zouden inrichten, met spoed mensen opleiden zodat ze (alleen) covid-zorg kunnen geven en een IC bed of 3000 erbij, dan zijn we er. Dan kunnen we de winters gewoon opvangen en weer gaan leven.
Te duur hoor ik je denken? De afgelopen lockdowns (dus zonder de huidige) hebben meer dan 70 miljard gekost. Ondertussen komen er ook 1100 vluchtelingen per week bij die allemaal huisvesting ontvangen. De blaadjes worden in hier in de straat nog gewoon opgehaald. Schilderijen worden gekocht door de staat. Linkse hobby's gaan door. Klimaatplannen gaan door. Etc. Er is geld zat. Het wordt alleen niet aan het oplossen van deze crisis besteed. Blijkbaar is het nog niet erg genoeg.
Te weinig personeel beschikbaar hoor ik je denken? Er moeten 4 mensen per IC bed beschikbaar zijn! Dat zijn dus 12.000 nieuwe mensen! Er zijn al te weinig mensen in de zorg! Hoe dan!?
Zoals ik al zei. Het is toch crisis? Waarom zie ik (NOG STEEDS) niet elke dag op TV op NPO 1 / 2 / 3 de hele dag op repeat reclamespotjes waarin zorgpersoneel wordt gewerfd? "Dames en heren, vanwege de grootste crisis sinds de 2e wereldoorlog (ik citeer Rutte) zijn we op zoek naar jou. We hebben nu meer handen aan het bed nodig. In onze covid-noodhospitalen wordt alleen covid-zorg gegeven. Je hoeft dus geen achtergrond te hebben in de medische wereld. Wij leiden je binnen 6 maanden op tot covidzorgverlener. Je verdient ¤ 20.000 belastingvrij per maand en krijgt een gratisch Porsche. Dit is goedkoper dan weer 70 miljard uitgeven aan lockdowns en die kant willen we niet meer op. Meld je nu aan en dan zitten we in de winter van 2022 niet meer in de shit!"
Ik weet zeker dat heel veel mensen zich zouden aanmelden. Met dit salaris en zeg een termijn van maximaal 5 jaar of korter als de crisis is opgelost. Dan zijn deze mensen 'binnen' en hebben ze ons als helden uit de crisis geholpen. Dat kost maar 14 miljard, exclusief de 12.000 Porsches.
We kunnen wel, we willen blijkbaar niet. In een échte crisis, zoals bijvoorbeeld die 2e wereldoorlog, mobiliseerden landen zich in mum van tijd. Tanks en vliegtuigen rolden als warme broodjes van de lopende band. Olie werd opgepompt. Militairen kregen spoedcursussen parachute springen, wondverzorging, aanvalstactieken, etc. Vrouwen werden opgeroepen om in de fabrieken te werken. Kogels maken. Uniformen naaien. In een paar maanden tijd werd een hele natie oorlogsklaar.
En wij krijgen een virusje met een IFR van 0.15% niet onder controle? En ze kunnen niks beters verzinnen dan de huidige 'maatregelen'? Mensen uitsluiten? Wel buiten sporten maar daarna geen drankje op het terras? Openingstijden verkorten zodat meer mensen tegelijk in de supermarkt of sportschool aanwezig zijn? Flikker toch op. Echt.
Er zijn maar 2 opties. Ofwel, alle politici in het hele Westen zijn incomptente idioten en moeten dus worden ontslagen uit hun functie. Ofwel, er wordt hier een hele andere agenda naadloos uitgerold. En ook in dat geval weg met die corrupte bende. Hier klopt niks van.
Als het écht zo'n crisis was die aan de ene kant de meest vergaande maatregelen OOIT rechtvaardigt, zoals een vaccinatieplicht of een 2G systeem waarbij je mensen systematisch discrimineert en uitsluit op basis van een medische status, dan werd er aan de andere kant ook ALLES aan gedaan om dit te voorkomen. Het gaat er toch vanaf het begin aan om, om de zorg en met name de IC-capaciteit niet overbelast te laten geraken?
DOE DAN GODVERDOMME IETS. En dan is het ook direct, helemaal klaar en kun je alle maatregelen afschaffen. Met Omicron voor de deur, of zeg maar gerust al binnen, is er in feite voor vrijwel de gehele bevolking weinig meer aan de hand. En de ouderen en zwakkeren kunnen zich mooi, vrijwillig, laten vaccineren net zoals dat zij een griepprik nemen. Dat gecombineerd met heel bovenstaand verhaal kunnen we makkelijk een nieuwe golf in het najaar 2022 opvangen.
TL:DR: Flikker die QR-app van je telefoon en forceer de overheid om échte maatregelen te nemen die wel werken. Wat dan? Lees bovenstaand verhaal dan alsnog luie vlegel.
Wat krijg ik dan precies voor die prijs? Geen zorg?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Prima, anti-vax mogen vijf euro korting.
Rest van de wereld vrijwel alles open. Het geduld houdt een keer op.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Is de pandemie voorbij?
Als je meer bedden hebt zal je minder maatregelen nemen, maar exponentiële groei zal er voor zorgen dat deze bedden slechts korte tijd later vol zullen liggen. Waarmee je weer meer maatregelen moet nemen of nog meer bedden moet hebben. Natuurlijk bereik je ergens een keer een maximum, maar dan zit je echt in de vele duizenden bedden. Om nog maar niet te spreken over de uitval van zorgpersoneel omdat zij ook ziek worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:12 schreef Akkerdjie het volgende:
Blijft e
[..]
Ik blijf het een vreemde redenering vinden. Het is toch ook niet zo dat er geen maatregelen genomen kunnen worden en het virus ongebreideld zijn gang kan gaan? Het maakt alleen de range groter zodat je eerder af kunt schalen en iets meer ruimte hebt om af te wachten. Nu is het zo krap dat er gewacht kan worden tot de raven wit zijn en de signaalwaardes bereikt worden. Of tot het weer zomer is.
Als zorgcapaciteit geen issue is, waarom hebben we dan überhaupt het aantal ic-bedden dat we hebben en niet nog 100 minder? Je hebt er toch nauwelijks wat aan in de pandemie.
Japan, waar men altijd al mondkapjes draagt als men een loopneus heeft, waar jij natuurlijk niet aan wilquote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef matigeuser het volgende:
Ja maar, ja maar, ja maar,quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:04 schreef Coritchando het volgende:
Het blijft lachwekkend om te zien dat de gekkies blijven geloven in een antischurft middel wat natuurlijk nooit werkt tegen een infectieziekte.
Diezelfde mensen geloven dan natuurlijk weer niet in een tegen de infectieziekte ontwikkelt vaccin en pil.
Mensen die over Ivermectine of HCQ beginnen zijn bij mij direct af, het laat direct zien wat voor simpele zielen het zijn. Ze weten namelijk niet eens dat het in Japan helemaal niet ingezet wordt, er is geen eens een goedkeuring![]()
Jawel hoor, ik heb niks tegen mondkapjes. Ik geloof alleen niet in de werking, tenminste niet de manier waarop we dat hier doen. Zo'n oud vod uit je jaszak halen, in de winkel opzetten, op de parkeerplek weer af, in de andere winkel weer op. Doet meer kwaad dan goed.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Japan, waar men altijd al mondkapjes draagt als men een loopneus heeft, waar jij natuurlijk niet aan wil
Japan, dat alle grenzen dichtgooide
Japan, waar de nationale noodtoestand werd uitgeroepen en een keiharde lockdown werd ingevoerd
Japan, waar de inwoners zich heel strikt aan de regels houden
Dit had allemaal het gewenste resultaat en het is idd onder controle.
Weet ik niet. Wat ik denk is dat veel mensen de hoop verliezen. En duidelijk ook geen vertrouwen meer hebben in de toekomst. Kijk dan met name naar de ondernemers. Die hun zaak kapot zien gaan. Of jongeren die de muren op zich af zien komen. En een gebrek aan een eenduidige communicatie met name vanuit het OMT helpt zeker niet mee.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:46 schreef Cupfighter het volgende:
In ieder geval stoppen met die lockdowns, dit is niet meer te handelen en te accepteren
Dus wat je bedoeld is dat Nederlanders viespeuken zijn met geen begrip voor hygienequote:Op woensdag 5 januari 2022 09:15 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik heb niks tegen mondkapjes. Ik geloof alleen niet in de werking, tenminste niet de manier waarop we dat hier doen. Zo'n oud vod uit je jaszak halen, in de winkel opzetten, op de parkeerplek weer af, in de andere winkel weer op. Doet meer kwaad dan goed.
Volledig gevaccineerd totale bevolking Japan: 79,0%quote:Maar prima, wat mij betreft doen we de maskers wel. De vaccinatiegraad in Japan is rond de 70%, dus ruim lager dan wij (88%) en daar kan nu alles weer open.
Je hebt dus geen ideequote:Of dat nou aan ivermectine of andere middelen / behandelingen ligt, durf ik niet te bevestigen.
Wat niet kloptquote:Ik weet wel dat Japan zich heeft uitgesproken om geen vaccinatieplicht te gaan invoeren.
Hier in Europa gaan we de andere kant op, terwijl dat niet gerechtvaardigd is, niet nodig is en ook niet bewezen helpt. Zie mijn bovenstaande verhaal.
Zeker nog nooit in Japan geweestquote:Dat Japanners zich meer 'aan de regels houden' geloof ik direct, maar ze hebben al een tijdje veel minder regels dan wij. Dus het aantal contactmomenten is ongetwijfeld veel groter.
Goed dat je de cijfers over de vaccinaties hebt opgehelderd. Dat was dus een fout van mij. Ik hield vast aan Hugo de Jonge's geroeptoeter over die 88%. Ook heb ik dat getal vaak ik het nieuws gezien. Waarschijnlijk omdat ze alleen vanaf 18 jaar telden i.p.v. de gehele bevolking. Dan staat Japan er dus iets beter voor. Al geloof ik niet dat dat verschil ook het grote verschil in de situaties tussen onze landen maakt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus wat je bedoeld is dat Nederlanders viespeuken zijn met geen begrip voor hygiene
[..]
Volledig gevaccineerd totale bevolking Japan: 79,0%
Volledig gevaccineerd totale bevolking Nederland: 70%
[..]
Je hebt dus geen idee
[..]
Wat niet klopt
[..]
Zeker nog nooit in Japan geweest
En de niet gevaccineerden die denken dat ze niet kwetsbaar zijn voor het virus maar dit uiteindelijk toch zijn? Met andere woorden: de grootste groep die nu op de IC ligt?quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:54 schreef Gia het volgende:
Als blijkt dat Omikron dusdanig mild is, dat de ziekenhuizen niet meer overspoeld worden, dan graag zo snel mogelijk de QR-code weg en alles weer open. Want of je nu als gevaccineerde of als ongevaccineerde besmet raakt, maakt met zo'n mild virus niet uit.
Kwetsbaren moeten zich maar laten vaccineren. Niet kwetsbaren kunnen het maar beter krijgen. Dat zorgt ook voor de groepsimmuniteit.
Maar, zoals gezegd, pas als de zorg het aankan.
Maatregelen om ongevaccineerden te beschermen graag zo snel mogelijk weg.
Ik haal al je argumenten onderuit en nog blijf je volhouden dat je toch gelijk hebt? Je geeft toe dat je je niet geïnformeerd hebt, maar toch trek je allerlei geflipte conclusies?quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:57 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Goed dat je de cijfers over de vaccinaties hebt opgehelderd. Dat was dus een fout van mij. Ik hield vast aan Hugo de Jonge's geroeptoeter over die 88%. Ook heb ik dat getal vaak ik het nieuws gezien. Waarschijnlijk omdat ze alleen vanaf 18 jaar telden i.p.v. de gehele bevolking. Dan staat Japan er dus iets beter voor. Al geloof ik niet dat dat verschil ook het grote verschil in de situaties tussen onze landen maakt.
Feit is wel dat zij momenteel geen lockdown hebben en wij wel. Ook dat zij geen vaccinatieplicht gaan krijgen, althans dat zegt de overheid, en wij waarschijnlijk wel. Volgens een vriend van me die er woont kan hij als ongevaccineerde gewoon overal naar binnen zonder iets te hoeven laten zien dus volgens mij hebben ze ook geen 2G of 3G systeem.
Het kán dus anders. En niet alleen Japan, er zijn veel meer landen waar het anders gaat dan hier. En niet altijd per definitie slechter. Dus, wat verklaart volgens jou dan het verschil? En wat moeten wij doen zodat het hier ook weer open kan? En waarom zitten wij in heel Europa met extreem vergaande regels zoals een 1G / 2G / 3G systeem, vaccinatieplichten, etc?
Doen het zichzelf aan. Niet de verantwoordelijkheid van de gevaccineerden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:58 schreef Intint het volgende:
[..]
En de niet gevaccineerden die denken dat ze niet kwetsbaar zijn voor het virus maar dit uiteindelijk toch zijn? Met andere woorden: de grootste groep die nu op de IC ligt?
Ja als zij nu de enige waren die er last van hadden, by all means. Probleem is echter dat de hele bevolking last heeft van deze groep omdat zij de IC bedden grotendeels bezet houden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Doen het zichzelf aan. Niet de verantwoordelijkheid van de gevaccineerden.
Daarbij zeg ik ook duidelijk: pas afschaffen als de zorg het aan kan.
Maar ook zorgen dat de zorg het aan kan, door meer bedden (en personeel), zodat we een nieuwe pandemie of een oorlog qua zorg kunnen doorstaan.
En waar had jij de afgelopen 10-20 jaar op bezuinigd om meer geld voor de zorg te hebben om dat te betalen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Doen het zichzelf aan. Niet de verantwoordelijkheid van de gevaccineerden.
Daarbij zeg ik ook duidelijk: pas afschaffen als de zorg het aan kan.
Maar ook zorgen dat de zorg het aan kan, door meer bedden (en personeel), zodat we een nieuwe pandemie of een oorlog qua zorg kunnen doorstaan.
Je hebt volgens mij mijn hele grote verhaal hierboven helemaal niet gelezen. Ik kom helemaal niet tot 'geflipte conclusies' of waanzinnige ideeën. Het enige wat ik zeg dat we moeten doen is het massaal opschalen van de zorg en dat in combinatie met vrijwillige (!) vaccinaties en de opkomst van mildere varianten zoals Omicron, daarmee moeten we volgende winter de pieken kunnen opvangen zodat lockdowns en 2G en dergelijke niet meer nodig zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik haal al je argumenten onderuit en nog blijf je volhouden dat je toch gelijk hebt? Je geeft toe dat je je niet geïnformeerd hebt, maar toch trek je allerlei geflipte conclusies?
Heb je zelf door hoe dom je overkomt?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:02 schreef SwJ het volgende:
[..]
'Er is geld zat'.
Dat weet jij? Knap. Hoeveel geld is er nodig voor de benodigde IC bedden, opleidingen en personeel? Aangezien je weet dat er geld genoeg is, weet je ook hoeveel er nodig is.
Wie is 'we'?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:34 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]we pissen 2 miljard per week weg voor een onnodige lockdown, maar het geld is op hoor
Achteraf heb je gemakkelijk praten, waar had jij 10 jaar geleden op bezuinigd om meer IC Bedden en personeel op te leiden, en waar had je dat mee gerechtvaardigd?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:34 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]we pissen 2 miljard per week weg voor een onnodige lockdown, maar het geld is op hoor
Dit dus, en het gaat niet alleen om jongeren, ook om alleenstaanden/ouderen die het gewoon lastig hebben mentaal gezien, dan hoor ik al hier en daar geluiden dat de lockdown verlengt gaat worden, gekkenwerk gewoonquote:Op woensdag 5 januari 2022 09:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Weet ik niet. Wat ik denk is dat veel mensen de hoop verliezen. En duidelijk ook geen vertrouwen meer hebben in de toekomst. Kijk dan met name naar de ondernemers. Die hun zaak kapot zien gaan. Of jongeren die de muren op zich af zien komen. En een gebrek aan een eenduidige communicatie met name vanuit het OMT helpt zeker niet mee.
Ik kan en ben bereid meer voor de zorg te betalen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En waar had jij de afgelopen 10-20 jaar op bezuinigd om meer geld voor de zorg te hebben om dat te betalen?
En wat brengen meer IC plekken? In D zijn die er veel meer, maar zijn er 136 op de 100.000 overleden aan corona en in NL 120
Daarom meer bedden. En met 'bed' bedoel ik inclusief personeel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:15 schreef Intint het volgende:
[..]
Ja als zij nu de enige waren die er last van hadden, by all means. Probleem is echter dat de hele bevolking last heeft van deze groep omdat zij de IC bedden grotendeels bezet houden.
Het verschil met bovenstaande is dat Corona voor heel veel mensen geen enkel probleem is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Stel je voor dat je in 1900 geboren bent.
Op je 14e verjaardag begint de Eerste Wereldoorlog, die eindigt op je 18e verjaardag. 22 miljoen mensen komen om in die oorlog. Later in het jaar wordt de planeet getroffen door een Spaanse griepepidemie die duurt tot je 20e verjaardag. 50 miljoen mensen sterven eraan in die twee jaar. Ja, 50 miljoen.
Op je 29e verjaardag, begint de Grote Depressie. De werkloosheid loopt op tot 25%, het BBP daalt met 27%. Dat duurt tot je 33ste. Het land stort bijna in, samen met de wereldeconomie.
Als je 39 wordt, begint de Tweede Wereldoorlog. Je bent nog niet eens over de heuvel. En probeer niet op adem te komen. Op je 41e verjaardag, wordt de Verenigde Staten volledig bij WO II betrokken. Tussen je 39ste en 45ste verjaardag, komen 75 miljoen mensen om in de oorlog.
Pokken waren epidemisch tot je 40e, het doodde 300 miljoen mensen tijdens je leven.
Als je 50 bent, begint de Koreaanse oorlog. 5 miljoen mensen komen om. Vanaf je geboorte, tot je 55e, heb je elke zomer te maken met de angst voor polio-epidemieën. Je maakte mee dat vrienden en familie polio kregen en verlamd raakten en/of stierven.
Op je 55e begint de oorlog in Vietnam, die pas na 20 jaar eindigt. 4 miljoen mensen komen om in dat conflict. Tijdens de Koude Oorlog leefde je elke dag met de angst voor nucleaire vernietiging. Op je 62e verjaardag heb je de Cubaanse Raket Crisis, een kantelpunt in de Koude Oorlog. Het leven op onze planeet, zoals wij het kennen, eindigde bijna. Als je 75 wordt, eindigt de Vietnamoorlog eindelijk.
Denk aan iedereen op deze planeet die in 1900 geboren is. Hoe hebben zij dat allemaal kunnen doorstaan? Toen je een kind was in 1985 en dacht dat je 85 jarige grootouder niet begreep hoe moeilijk school was. En hoe gemeen dat kind in je klas was. Toch overleefden ze alles wat hierboven staat. Perspectief is een verbazingwekkende kunst. Verfijnd en verhelderend naarmate de tijd verstrijkt. Laten we proberen de dingen in perspectief te houden. Je ouders en/of grootouders waren geroepen om al het bovenstaande te doorstaan - jij bent geroepen om thuis te blijven en op de bank te zitten.
Ja? Is dit de oplossing? Of is er een makkelijkere?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom meer bedden. En met 'bed' bedoel ik inclusief personeel.
Niet afschalen is ook een oplossing.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:02 schreef Intint het volgende:
[..]
Ja? Is dit de oplossing? Of is er een makkelijkere?
En thuis op de bank hangen voor Netflix is dat wel?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:58 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Het verschil met bovenstaande is dat Corona voor heel veel mensen geen enkel probleem is.
Dus we zouden ons moeten richten op het uitvinden tijdmachine in plaats van gewoon zorgen dat meer mensen zich laten prikken?quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet afschalen is ook een oplossing.
Het schijntquote:Op woensdag 5 januari 2022 12:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En thuis op de bank hangen voor Netflix is dat wel?
Niet achteraf, we zitten er nog midden in hoor. We pissen nog steeds miljarden aan lockdowns weg, plus al die kosten voor controles. Dat geld had je ook kunnen besteden aan de zorg.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Achteraf heb je gemakkelijk praten, waar had jij 10 jaar geleden op bezuinigd om meer IC Bedden en personeel op te leiden, en waar had je dat mee gerechtvaardigd?
Je beantwoord de vraag nietquote:Op woensdag 5 januari 2022 12:24 schreef Homey het volgende:
[..]
Niet achteraf, we zitten er nog midden in hoor. We pissen nog steeds miljarden aan lockdowns weg, plus al die kosten voor controles. Dat geld had je ook kunnen besteden aan de zorg.
Dit is bestuursfalen.
Voorlopig zijn we nog niet uit deze, ik verwacht er niks van 14 januaro.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:01 schreef Netsplitter het volgende:
Bij elke nieuwe mutatie gaan we weer in een lockdown. Er is er weer eentje gevonden in Frankrijk, dus bereid je maar voor...
Laat dit soort copypaste rotzooi gewoon lekker op je Facebook boomergroep svp.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Stel je voor dat je in 1900 geboren bent.
Op je 14e verjaardag begint de Eerste Wereldoorlog, die eindigt op je 18e verjaardag. 22 miljoen mensen komen om in die oorlog. Later in het jaar wordt de planeet getroffen door een Spaanse griepepidemie die duurt tot je 20e verjaardag. 50 miljoen mensen sterven eraan in die twee jaar. Ja, 50 miljoen.
Op je 29e verjaardag, begint de Grote Depressie. De werkloosheid loopt op tot 25%, het BBP daalt met 27%. Dat duurt tot je 33ste. Het land stort bijna in, samen met de wereldeconomie.
Als je 39 wordt, begint de Tweede Wereldoorlog. Je bent nog niet eens over de heuvel. En probeer niet op adem te komen. Op je 41e verjaardag, wordt de Verenigde Staten volledig bij WO II betrokken. Tussen je 39ste en 45ste verjaardag, komen 75 miljoen mensen om in de oorlog.
Direct na de oorlog gaan we naar Indonesie om daar nog eens 4 jaar lang oorlog te voeren. Een slordige 80.000 mensen komen om.
Pokken waren epidemisch tot je 40e, het doodde 300 miljoen mensen tijdens je leven.
Als je 50 bent, begint de Koreaanse oorlog. 5 miljoen mensen komen om. Vanaf je geboorte, tot je 55e, heb je elke zomer te maken met de angst voor polio-epidemieën. Je maakte mee dat vrienden en familie polio kregen en verlamd raakten en/of stierven.
Op je 55e begint de oorlog in Vietnam, die pas na 20 jaar eindigt. 4 miljoen mensen komen om in dat conflict. Tijdens de Koude Oorlog leefde je elke dag met de angst voor nucleaire vernietiging. Op je 62e verjaardag heb je de Cubaanse Raket Crisis, een kantelpunt in de Koude Oorlog. Het leven op onze planeet, zoals wij het kennen, eindigde bijna. Als je 75 wordt, eindigt de Vietnamoorlog eindelijk.
Denk aan iedereen op deze planeet die in 1900 geboren is. Hoe hebben zij dat allemaal kunnen doorstaan? Toen je een kind was in 1985 en dacht dat je 85 jarige grootouder niet begreep hoe moeilijk school was. En hoe gemeen dat kind in je klas was. Toch overleefden ze alles wat hierboven staat. Perspectief is een verbazingwekkende kunst. Verfijnd en verhelderend naarmate de tijd verstrijkt. Laten we proberen de dingen in perspectief te houden. Je ouders en/of grootouders waren geroepen om al het bovenstaande te doorstaan - jij bent geroepen om thuis te blijven en op de bank te zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |