Geen toverstafje (weer die domme karikatuur), maar betere leiders. Het management van dit land deugt niet. We moeten het er mee doen, maar vrolijkmakend is het niet. En ja, dan kan je wel eens jaloers kijken naar andere landen waar ze betere leiders hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geld is er inderdaad zat maar dan heb je nog mensen nodig. Dus waar is dat toverstafje om dat te regelen?
Zijn ze anders al mee bezig, alleen in Gelderland al 101 IC verpleegkundigen in opleiding sinds maart vorig jaar.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:38 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Toevallig gedaan, waar precies hebben we geminderd? Er gaat jaar op jaar meer geld naar de zorg.
Je hebt echt geen idee hoe het werkt, dat blijkt. Maar het klinkt wel lekker populistisch "breid de zorg maar uit".
Dat werd ook wel tijd ook, we hebben zoveel uitstromers gehad de afgelopen maanden dat er nodig iets bij moet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Zijn ze anders al mee bezig, alleen in Gelderland al 101 IC verpleegkundigen in opleiding sinds maart vorig jaar.
101 in Gelderland. Verder is de uitstroom niet zo erg dat waren hoofdzakelijk parttimers die er toch al geen zin in hadden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dat werd ook wel tijd ook, we hebben zoveel uitstromers gehad de afgelopen maanden dat er nodig iets bij moet.
Maar die 101 extra gaan het aantal bedden niet verdubbelen op korte termijn. Het is waarschijnlijk al niet eens voldoende om de recente uitstroom op te vangen.
Zij hebben een grote gok genomen? Hebben zij daar dan een ander variant? Daar is het al maanden open. Waarom merk je daar dan niks van die exponentiele groei in de ziekenhuizen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Belgie heeft een grote gok genomen op Omikron. Dat het goed uitpakt is meer geluk dan wijsheid.
Waarom zijn er in Engeland geen maatregelen meer? (zelfs discotheken open)quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want de IC capaciteit wordt op exact dezelfde manier berekend in Belgie of Duitsland als in Nederland.
Right,
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.html
Maar zelfs dan nog: als er geen maatregelen genomen worden, dan zit je op een gegeven moment alsnog tegen je capaciteit aan, hoe groot die ook is. Waarom denk je dat er in al die andere landen nog steeds maatregelen genomen worden?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:25 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Waarom zijn er in Engeland geen maatregelen meer? (zelfs discotheken open)
ja, alleen mondkapjes en covid pass alleen voor grote evenementen, minst strikt van Europa wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Er zijn in Engeland wel degelijk maatregelen. Alleen minder strikt dan hier.
https://www.gov.uk/govern(...)to-plan-b-in-england
Dus er zijn maatregelen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:39 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
ja, alleen mondkapjes en covid pass alleen voor grote evenementen, minst strikt van Europa wel.
Zolang ik naar de sportschool en discotheek mag, dan vergeet ik corona wel sterk verder.quote:
Ik, ik, ik. Duidelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:41 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Zolang ik naar de sportschool en discotheek mag, dan vergeet ik corona wel sterk verder.
Betere modellen en wellicht minder vooringenomenheid. Wat het OMT doet is besmettingscurven in landen met veel vrijheid (Engeland, Denemarken) als referentie hanteren. Dat is appels met peren vergelijken. Zo zijn we dus in de boot genomen. Helaas zijn er nog te veel mensen die de bezoekbeperking netjes naleven. Waarom niet gewoon zeggen: boeien die buitenproportionele beperking. Verder was/is de halve afdeling op vakantie naar het buitenland, en dan werk ik bij de overheid... vertrouwen in de lockdownmaatregelen is vrij laag.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:58 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee hoor, ze hebben niet gegokt. Ze maken gebruik van betere modellen, en hebben betere bestuurders. Hun premier de Croo is van hoger niveau dan onze Rutte. Hun afwegingen zijn veel meer doordacht.
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.quote:
Heb ik iets gemist? Is de pandemie voorbij?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:33 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.
Waar ze betere leiders hebben die wel keihard durven aan te pakken ipv dat softe gedoe en die flut softe regeltjes die wij telkens krijgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Geen toverstafje (weer die domme karikatuur), maar betere leiders. Het management van dit land deugt niet. We moeten het er mee doen, maar vrolijkmakend is het niet. En ja, dan kan je wel eens jaloers kijken naar andere landen waar ze betere leiders hebben.
Nou een deel van die onzin even bij elkaar gepakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef matigeuser het volgende:
Wat mij betreft stoppen we hier zo snel mogelijk mee. Zeker met de QR-maatschappij en andere dingen die totaal niet helpen maar wel zorgen voor discriminatie en een tweedeling in de samenleving.
Lockdowns en dergelijke, tja. Die zijn alleen nodig omdat de zorg uitgekleed is en er geen goed werkende medicatie beschikbaar is. Al zijn de meningen verdeeld over Ivermectine, wat nu bijvoorbeeld in Japan massaal wordt gebruikt en daar gaat het nu erg goed en het leven weer zo goed als normaal. Maar dat terzijde.
Als het écht zo'n crisis was die aan de ene kant de meest vergaande maatregelen OOIT rechtvaardigt, zoals een vaccinatieplicht of een 2G systeem waarbij je mensen systematisch discrimineert en uitsluit op basis van een medische status, dan werd er aan de andere kant ook ALLES aan gedaan om dit te voorkomen. Het gaat er toch vanaf het begin aan om, om de zorg en met name de IC-capaciteit niet overbelast te laten geraken?
Voor al die ongevaccineerde FVD idioten is er nooit een pandemie geweest, totdat ze in het ziekenhuis belanden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Is de pandemie voorbij?
Wat de fuck heb jij gerookt de laatste tijd? QR maatschappij een klein iets? Geen tweedeling in de maatschappij? Als een bepaalde groep mensen niet meer naar de sportschool mag of het OV mogen gebruiken met het aankomende 2G systeem en een andere groep wel, hoe is dat geen discriminatie en geen tweedeling?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou een deel van die onzin even bij elkaar gepakt.
1. QR maatschappij helpt zeker wel en is maar iets heel kleins.
2. Die dingen zorgen niet voor een 2-deling en zeker niet voor discriminatie.
3. Lockdowns hebben we hier niet echt gehad en hebben niets met zorg te maken.
4. Corona ziekenhuizen en hogere IC helpen geen ene reet. Dat heet gevolg bestrijden ipv oorzaak bestrijden.
Nutteloos dus.
5. 2G zou top zijn. Maar waarom ze in Nederland niet doorpakken? Om dezelfde reden waarom we nog nooit een lockdown gehad hebben.
De overheid hier is te lief voor de wappie schaapjes en durven geen lockdown te doen.
Zelfde omdat jij ook al zo'n figuur bent die roept bah bah bah wat erg.
Dat inderdaad! Het zijn vooral ongevaccineerde mensen met overgewicht en op hoge leeftijd die op de IC terecht komen. Gemiddelde sterfteleeftijd bij Covid-19 is iets van 81 jaar. Moet daarvoor het hele land op slot, terwijl de rest van de wereld voor 80-90% open is (op enkele steden in China na)? Bijna een open deur dat deze lockdown totaal buitenproportioneel is. Hier heb ik me niet voor laten vaccineren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:33 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Eerst moest ik solidair zijn meer dan 1 jaar lang met kwetsbaren en daar had ik vrede mee, wilde ook niet mijn ouders besmetten en die zijn ook op leeftijd. Maar nu solidair met kwetsbare ongevaccineerden, waarom nemen die geen vaccin dan? Ik ben wel een beetje klaar met solidair zijn 2 jaar lang, nu is het de beurt aan de niet-kwetsbaren en gevaccineerden om van vrijheid te genieten.
Klopt. Maatschappij open en in de ziektekostenverzekeringen een clausule opnemen dat zorg bij onvoldoende meedoen aan pro-actieve maatregelen niet vergoed wordt. Probleem opgelost. Ook voor de toekomst in vergelijkbare gevallen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:29 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat inderdaad! Het zijn vooral ongevaccineerde mensen met overgewicht en op hoge leeftijd die op de IC terecht komen. Gemiddelde sterfteleeftijd bij Covid-19 is iets van 81 jaar. Moet daarvoor het hele land op slot, terwijl de rest van de wereld voor 80-90% open is (op enkele steden in China na)? Bijna een open deur dat deze lockdown totaal buitenproportioneel is. Hier heb ik me niet voor laten vaccineren.
Ik blijf het een vreemde redenering vinden. Het is toch ook niet zo dat er geen maatregelen genomen kunnen worden en het virus ongebreideld zijn gang kan gaan? Het maakt alleen de range groter zodat je eerder af kunt schalen en iets meer ruimte hebt om af te wachten. Nu is het zo krap dat er gewacht kan worden tot de raven wit zijn en de signaalwaardes bereikt worden. Of tot het weer zomer is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:12 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Geklets. Meer zorgcapaciteit lost het probleem niet op. Ga je eens inlezen in exponentiële groei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |