Weet ik ook niet, tis wel op een bootquote:Op maandag 3 januari 2022 19:55 schreef Kanaroe het volgende:
Leuke openingsfoto, wie zijn al die mensen?
Captains Dinner is wat de pot schaft inderdaad!quote:Op maandag 3 januari 2022 20:03 schreef Karzai het volgende:
[..]
Weet ik ook niet, tis wel op een boot
Rats, kuch en bonen? Zonder piccalillyquote:Op maandag 3 januari 2022 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Captains Dinner is wat de pot schaft inderdaad!
Kapucijners en spek. Geen piccaliliy helaas voor de liefhebberquote:Op maandag 3 januari 2022 21:21 schreef maily het volgende:
[..]
Rats, kuch en bonen? Zonder piccalilly
Wij hadden stoofvlees, aardappels en respectievelijk rucola en rauwe spinazie; geen rode kool in huis ...
Jammie kapucijnersquote:Op maandag 3 januari 2022 19:05 schreef Karzai het volgende:
Post hier je ontbijt, lunch, brunch, snack, borrel, avondeten of drinken!
[ afbeelding ]
Sterkte hoor!quote:Op maandag 3 januari 2022 21:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammie kapucijners![]()
Vanavond even gekeken wat ik nog aan Sint dingen heb. 3 Droste letters, zak karamel kruidnoten, zak kokos kruidnoten en 2 zakken kikkers & muizen. Valt me meeMaar moet op. Dus ga m'n best doen. Had net thee met 3 kikkers/muizen.
Knap dat je er maar 3 pakt. Bij mij moet zo'n zakje gewoon leeg in één avond.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammie kapucijners![]()
Vanavond even gekeken wat ik nog aan Sint dingen heb. 3 Droste letters, zak karamel kruidnoten, zak kokos kruidnoten en 2 zakken kikkers & muizen. Valt me meeMaar moet op. Dus ga m'n best doen. Had net thee met 3 kikkers/muizen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Door jullie aangestoken:
Bruine bonen met uitgebakken vetspek, speklapje, mosterd, appelmoes, ui en zuur
Brezelserviettenknödel? Klinkt als pretzelkoekjes....?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ga zo een eend braden, daarbij een sinaasappelsaus, Brezelserviettenknödel en rode kool met appel, en een stoofpeertje gestoofd in rode wijn.
Nee niet echtquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:29 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Brezelserviettenknödel? Klinkt als pretzelkoekjes....?
Vertel!
En een hele eend
Wauw, wat een mooi werkje! Lijkt me lekker.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee niet echt
Serviettenknödel, die zijn er in variaties, maar ik maakte ze vandaag van 10 Brezeln (die dingen die je in Duitsland koop, niet die zoutjes), en wat oud brood, 750 cc melk en 4 eieren. De oudbakken Brezeln en het brood klein snijden, Melk en ei losslaan, zout, peper, nootmuskaat en peterselie erdoor, dit met de Brezeln en het brood tot een massa kneden en 10 minuten laten rusten. Controleren of de massa lekker sappig is en eventueel wat bijsturen met melk of paneermeel.
In plasticfolie tot een worst rollen en ca 45 minuten in ziedend water (tegen de kook aan) garen.
Laat die dan afkoelen en snij dat aan plakken. Kort in wat boter bakken, heerlijk als bijlage bij ragout of wild. goed in te vriezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had ik laatst ook gemaakt. Wel lekker als je prei weg moet werkenquote:Op woensdag 5 januari 2022 14:28 schreef golfer het volgende:
Nu bezig met de voorbereidingen voor een prei-kerrie-ovenschotel verspakket van de Appie.
https://www.ah.nl/product(...)i-kerrie-ovenschotel
In ovenschaal:quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:28 schreef golfer het volgende:
Nu bezig met de voorbereidingen voor een prei-kerrie-ovenschotel verspakket van de Appie.
https://www.ah.nl/product(...)i-kerrie-ovenschotel
Karper serviesquote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:32 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfbelegpozza van turks brood
Soep, supervoedsel!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Toevallig veel soep gegeten vandaag.
Lunch was hot&sour soep en kreeg als avondeten 2 borden snert (met worst, karbonades en spek) met dubbelvla als toetje.
Morgen voor lunch nog een kom hot&sour soep.
Zoiets als dit gooi ik zo in de herhaling, wegens lekker en makkelijk!quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:32 schreef Kanaroe het volgende:
Straks pitabroodjes met soortement van kipshoarma, rode puntpaprika's en een soortement van tzatzki en gemengde slablaadjes.
Dat ziet er heerlijk uit!quote:Op zondag 9 januari 2022 17:05 schreef Blues het volgende:
Blues in CUL / Brood bakken in de oven #29: Met de lucht van zelfgebakken brood
Dit met een salade.
Zowel ingrediënten brood als salade zijn restjes
Hete soep met koud weer is ideaal idd.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Soep, supervoedsel!
Hier net een goddelijk halfzacht gekookt eitje op een geroosterde boterham met wat zout, peper en een likje (belgische) mayo
Hmmm, snert.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Toevallig veel soep gegeten vandaag.
Lunch was hot&sour soep en kreeg als avondeten 2 borden snert (met worst, karbonades en spek) met dubbelvla als toetje.
Morgen voor lunch nog een kom hot&sour soep.
Welke koop jij altijd? Als ik je dat wilt delen. ik koop meestal die vd aldi, van de supermarkten vind ik tot nog toe, die slagersrookworst de beste.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:34 schreef Kanaroe het volgende:
Stamppot boerenkool, met slagersrookworst en spekkies
Ja, gewoon van de Keurslager uit mijn dorp, of die van de inpandige slager bij de Jumbo verderop.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:54 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Welke koop jij altijd? Als ik je dat wilt delen. ik koop meestal die vd aldi, van de supermarkten vind ik tot nog toe, die slagersrookworst de beste.
Ook lekker!quote:Op
maandag 10 januari 2022 16:56 schreef christmastsunami het volgende:
Straks weer eens zelf gemaakte chili con carne, deze keer met nachos.
Als je eenmaal van de slager koopt dan smaakt die Unox en Hemarookworst een stuk minder, met alle respect.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, gewoon van de Keurslager uit mijn dorp, of die van de inpandige slager bij de Jumbo verderop.
De Unox of Hemarookworst vind ik niet lekker
[..]
Ook lekker!
Ah, okee, als ik die eens tegenkom neem ik em misschien wel mee.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als je eenmaal van de slager koopt dan smaakt die Unox en Hemarookworst een stuk minder, met alle respect.
Wat een beetje in de buurt komt is de Veluwse rookworst van AH in het versvak. Die is goed te doen, lijkt ook niet op fabrieksrookworst.
Basmatirijst erbij geeft dit resultaat op het bord:quote:Op maandag 10 januari 2022 16:52 schreef golfer het volgende:
Straks: curry madras met kip met door mij extra toegevoegd champignons en courgette.
Maak een keer snertquote:Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Hmmm, snert.
Jammer dat ik hier nog even geen vriezer heb.
Een klein pannetje is net onpraktisch voor zoiets.
Dat moet in het groot.
En ik vind het wel lekker, maar niet 4 keer in een week tijd.
En nou heb ik zin in snert
Ik ben niet alleen voor koken te leen.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mag ik @:golfer eens lenen? Voor een maandje ofzo?
Oh, maar je mag ook bakken en braden hoorquote:Op maandag 10 januari 2022 21:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben niet alleen voor koken te leen.
Ik heb eens een keer een echt broodje hotdog gegeten. Unox verkoopt ook hotdogworsten. Toen besefte ik dat Unox echt zijn ogen uit zijn kop moet schamen voor de smakeloze prut (andere woorden heb ik er niet voor) die ze verkopen. Gemiddeld is zelfs het juiste woord niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, okee, als ik die eens tegenkom neem ik em misschien wel mee.
Al moet ik bekennen dat ik zelf helemaal niet zo'n worstenliefhebber ben, maar ik heb hier nog 2 disgenoten die (rook-)worst en behaktballen e.d. erg lekker vinden.
Die tonijn is mooi voor 14 februariquote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:32 schreef golfer het volgende:
Ik maakte gebakken aardappels met panko broodkruim, geroosterde wortels uit de oven met karwijzaad, sesamzaad, zout, peper en honing en kort gebakken in sojasaus gemarineerde tonijnsteaks met sesamzaad.![]()
Op het bord:
[ link | afbeelding ]
Ik dacht dat het een grapje was, maar het recept bestaat echt! En dan die versiering erom heen.quote:
quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:06 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een grapje was, maar het recept bestaat echt! En dan die versiering erom heen.
quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:44 schreef golfer het volgende:
Vanavond: mezzelune gevuld met ricotta, eekhoorntjesbrood en truffel. Daarbij geroerbakken Italiaanse groentes met gebakken shiitakes en kort aangebraden biefstukspiesjes met tuinkruiden.
Het was vreselijk lekker, het vlees zacht als boter geworden. Had het uit de bouillon genomen en gekoeld, aan plakken gesneden en daarna weer in de bouillon gedaan, dan heb je ten eerste mooie plakken, ten tweede zuigt het zich vol met de bouillon en wordt sappig en smakelijkquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben een staartstuk aan het pocheren in een sterke runderbouillon. Een Oostenrijks gerecht, Tafelspitz en maak daarbij aardappelen, mierikswortelcrème en boontjes. Deze bouillon wordt nu al voor de derde keer gebruikt om vlees in te pocheren, moet daar binnenkort maar eens kroketten mee maken
Lekker weer hoor.quote:
Voor 2 dagen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:30 schreef Karzai het volgende:
Vanavond zuurkool met spek en een beetje kaas doe ik er nog doorheen![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Klinkt ook goedquote:Op donderdag 13 januari 2022 18:15 schreef maily het volgende:
[..]
Voor 2 dagen?![]()
Wij hebben vanaaf grote garnalen met knoflook en spaghetti in tomatensaus.
Lekker!!quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:30 schreef Karzai het volgende:
Vanavond zuurkool met spek en een beetje kaas doe ik er nog doorheen![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hollandse pot heerlijk!
[ afbeelding ]
Vadouvan is idd erg lekker, eigenlijk beter dan Kerriepoeder. Ik mis altijd nog Cross&Blackwell kerriepoeder. Wellicht dat de herinnering beter is, maar die was de standaard imho. Mijn eigen is goed, maar niet zo goed als C&Bquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:39 schreef christmastsunami het volgende:
Die Vadouvan kruiden, zijn helemaal top. Lekkere mix met al die creme fraiche.
Kip Vadouvan is best wel een lekkere combinatie. Ga ik vaker maken.
Bohquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond hert gestoofd in rode wijn, met daarbij rode kool met appeltjes, stoofperen en bloemige aardappelen
Brokkelkaasquote:
Snap niet dat er mensen zijn die kipfilet boven eend verkiezenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:31 schreef Kanaroe het volgende:
Eendenborstfilet en kipfilet (voor de niet-eendliefhebber van mijn disgenoten), ingewreven met chinees 5-kruidenpoeder, gebakken tot en met krokant vel
Daarbij eiernoedels met gewokte sugarsnaps, savooiekool, rode paprika en een zelfgemaakte 'woksaus' op basis van sjalotjes, knoflook, rode chilipeper en verse gember.
Was erg lekker al zeg ik het zelf.
Fijn weekend smulpaapjes
Ik heb een keer eend gehad, vond het niet zo lekker eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Snap niet dat er mensen zijn die kipfilet boven eend verkiezen
De kipfilet was wel lekker sappig, dat scheelt.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zie bovenquote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb een keer eend gehad, vond het niet zo lekker eerlijk gezegd.
En zo heeft iedereen zijn eigensmaak. Hertenvlees heb ik nog nooit gehadquote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:38 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
De kipfilet was wel lekker sappig, dat scheelt.
Maar inderdaad! Schandalig is het![]()
In dit geval betrof het mijn zoon, die vind eend niet lekker.
Maar mijn moeder bijvoorbeeld gruwt van zo'n beetje elke vorm van gevogelte, helaas voor haar.
[..]
Zie boven![]()
Maar ja, ieder zijn/haar voorkeur.
Ik houd bijvoorbeeld niet van hertenvlees, zoals hierboven beschreven.
Simpel. Smaak is iets persoonlijks.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vind ik allemaal heerlijk. Ik vind écht alles lekker qua etenquote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:18 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Simpel. Smaak is iets persoonlijks.
Ik snap ook niet dat mensen sushi eten. Ik dacht in het begin dat ze dat deden voor hun imago. Maar ja, ik ben gek op Hollandse nieuwe. Genoeg mensen die daaraan niet moeten denken.
Wauw. Ik heb vanavond patat met broodjehamburger. Alles zelf gemaakt, behalve het broodje en de mayo.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vind ik allemaal heerlijk. Ik vind écht alles lekker qua eten![]()
Krijg vanavond een 3 gangen diner.
Vooraf: Zelfgemaakte ravioli met rivierkreeftjes en vanille-botersaus.
Hoofd: Hartige notenworteltaart met kikkererwten.
Toe: Speculaastaart met amandelen en gepocheerde peer.
Zus pakt uit
Oeh, dat ziet er veelbelovend uitquote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:33 schreef Karzai het volgende:
vandaag hete kokos kip, naanbrood en een salade
[ afbeelding ]
Zozo, lekker allemaal!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zus pakt uit
Vanaf maandag weer gezond eten. Zoals de rest van de week. In het weekend zondig ik.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wauw. Ik heb vanavond patat met broodjehamburger. Alles zelf gemaakt, behalve het broodje en de mayo.
Ik eet vanavond ook kliekjes (vaak op zaterdag, dan is mijn man mantelzorger voor zijn moeder). Andijviestamp uit de oven met kaaskorstje en ook een eitje erbij.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:40 schreef Kanaroe het volgende:
Oh ja, wij aten restjes boerenkoolstamppot met spekjes en een stukje worst, en noedels met groenten en een toegevoegd gebakken eitje met zachte dooier. Ook bevredigend, alles opmaken!
Goed idee, die geroosterde groenten met hazelnoten!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:37 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik eet vanavond ook kliekjes (vaak op zaterdag, dan is mijn man mantelzorger voor zijn moeder). Andijviestamp uit de oven met kaaskorstje en ook een eitje erbij.
En net bij het opwarmen van de oven een restje overgebleven groenten geroosterd en die doe ik zo in de foodprocessor met geroosterde hazelnoten en een zongedroogd tomaatje voor een vega-'pate' voor op brood morgen.
Dat wisten wij nog niet hoorquote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zus pakt uit
quote:Op zaterdag 15 januari 2022 22:10 schreef maily het volgende:
[..]
Dat wisten wij nog niet hoor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Even een shoutout naar allemaal hier; zo leuk om te volgen hoe en wat jullie koken en eten!
Wat hebben we het toch goed!
Yes die zijn lekker. Ik had vanmiddag een caramel macchiato. Ook verwennerij.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zit heerlijk aan een kokos macchiatoVerwenkoffietje hoor
Het was een soort van experiment maar heel geslaagd! Gisteren had ik een courgette, halve ui, halve biet, stukje knolselder, eindje winterpeen dus geroosterd met komijn en venkelzaad en geblenderd dus met die hazelnoten en een paar zongedroogde tomaatjes uit de olie.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 22:03 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Goed idee, die geroosterde groenten met hazelnoten!
Daar zou ik nooit op zijn gekomen.
Hoop dat je je snel beter voeltquote:Op zondag 16 januari 2022 20:05 schreef Kanaroe het volgende:
Kaas met rode ui koekenpantosties vanavond, wegens ziekerig en geen zin om boodschappen en/of moeite te doen
Beker kippenbouillon erbij gedronken.
Beterschap!quote:Op zondag 16 januari 2022 20:05 schreef Kanaroe het volgende:
Kaas met rode ui koekenpantosties vanavond, wegens ziekerig en geen zin om boodschappen en/of moeite te doen
Beker kippenbouillon erbij gedronken.
Bedankt!quote:Op maandag 17 januari 2022 07:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoop dat je je snel beter voelt
Dankje!quote:Op maandag 17 januari 2022 07:17 schreef Karzai het volgende:
[..]
Beterschap!
Ik begin de dag met koffie en kwark met een banaan
Lunch dubbele boterham met sla, spek, kaas en een gekookt ei. En een sinaasappel
Voor vanavond stoofpotje met rundvlees, ui en wortel uit de vriezer gehaald
Vitamine Lquote:Op maandag 17 januari 2022 14:39 schreef Kanaroe het volgende:
Ik heb een pan kippensoep in wording op het fornuis staan.
Met o.a. gember, foelie, knoflook, rode peper en kruidnagels.
Alleen al door er mee bezig te zijn voel ik me een stuk beter!
Is dat een methode?quote:Op maandag 17 januari 2022 15:29 schreef golfer het volgende:
Vanavond worden het bloemkoolbeignets van Ottolenghi, zonder yoghurtsaus, maar met gebakken aardappelwedges en gehaktballen volgens de methode van de Librije.
Ja. Deze: https://www.smulweb.nl/re(...)-team-van-de-librijequote:
quote:Op maandag 17 januari 2022 15:29 schreef golfer het volgende:
Vanavond worden het bloemkoolbeignets van Ottolenghi, zonder yoghurtsaus, maar met gebakken aardappelwedges en gehaktballen volgens de methode van de Librije.
Vette hap is altijd goedquote:Op maandag 17 januari 2022 18:54 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
Detail bloemkool![]()
[ afbeelding ]
Finse kaas! Apart zeg, beetje parmezanerig?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 15:10 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Spinazie/broccoli/ui/kikkererwt soep met geraspte pittige Finse kaas erover.
Wat een combi
My cup of tea soupquote:Op dinsdag 18 januari 2022 15:10 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een combi
Je bent gelukkig niet misselijkquote:Op dinsdag 18 januari 2022 15:10 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond zuurkoolschotel met rookworst en spek.
Moest even nadenken maar lijkt me heel lekker! Idd wat een combiquote:Op dinsdag 18 januari 2022 15:10 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een combi
Heel goed!quote:Op dinsdag 18 januari 2022 16:06 schreef maily het volgende:
My cup of tea soup![]()
Hoe smaakt die Finse kaas?
Geit. Sterk!quote:Op dinsdag 18 januari 2022 15:32 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Finse kaas! Apart zeg, beetje parmezanerig?
Neen, ik kan gelukkig altijd etenquote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je bent gelukkig niet misselijk
[..]
Ik ga ook met riblappen aan de slag, het staat al te trekken in de tamarinde, Die turk, gaf me 2 kilo aan 1 stuk, grapjas.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:25 schreef Kanaroe het volgende:
Gietijzeren pan met soortement van goulash, van riblap, staat in de oven.
Straks eten we dat met frieten en, extra aan de goulash toegevoegde sperzieboontjes.
Hopelijk heb je een goed mes! Wat ga je ermee maken?quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:38 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik ga ook met riblappen aan de slag, het staat al te trekken in de tamarinde, Die turk, gaf me 2 kilo aan 1 stuk, grapjas.
nee ik heb het met een klein mesje en wat uitelkaar trekken gedaanquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hopelijk heb je een goed mes! Wat ga je ermee maken?
Lekker! Smakelijk eten voor laterquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:42 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
nee ik heb het met een klein mesje en wat uitelkaar trekken gedaan
Rendang - Minang Kabau stijl
CUL / Pats hier met je nieuwe keukenspeeltjes topic #9quote:Op woensdag 19 januari 2022 17:17 schreef yinu het volgende:
Wij hebben een nieuwe mixert/keukenmachine van een fancy merk (Bamix). Want de keukenmachine die lief 20 jaar geleden 2ehands kocht is stuk en de staafmixer zei ook ineens poef. Dus we eten al een paar dagen soepen, sauzen en geraspte groenten. Gisteren pasta met tomatensaus en 'pesto' van een restje rucola, walnoten, restje zongedroogde tomaten in olie (+ die olie) en een restje kaas. Dat is nog eens restjes opmaken! Heerlijk.
Die groentenpaté die ik laatst postte heb ik nog eens gemaakt, dat is ook wel een succes. Leve de Bamix!
Das is ja spitze!quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond Currywurst en Kartoffelsalat
Oh jongens wat was t weer heerlijkquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:27 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het bami met ijsbergsalade en buikspek met krokant zwoerd volgens dit beproefde recept.
Dat spek ziet er fantastisch uit! Lekker zegquote:Op woensdag 19 januari 2022 18:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh jongens wat was t weer heerlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bami met salade heb ik nog niet eerder gehad. Dat vleesquote:Op woensdag 19 januari 2022 18:24 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was ook niet de bedoeling. Ik dacht dat ik Aziatische roerbakgroenten bij de Appie had meegenomen maar het bleek een ijsbergslamengsel te zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:59 schreef FutureFairytale het volgende:
Bami met salade heb ik nog niet eerder gehad. Dat vlees![]()
En nog lekker wat over denk![]()
Appeltijmworstje?quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:30 schreef borisz het volgende:
Een appeltijmworstje en gemixte groente
What has been seen cannot be unseenquote:Op woensdag 19 januari 2022 18:24 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijk!quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:58 schreef maily het volgende:
Verse worst, kruimige aardappelen, vette jus, salade van tomaat, ui, fetablokjes, pijnboompitjes.
Burps
Eerste wat ik ga doen als restaurants weer open gaan. Dimsum lunchquote:
Lekker menu! Moge het je welbekomen!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Eerste wat ik ga doen als restaurants weer open gaan. Dimsum lunch![]()
Ik heb zojuist een super geslaagd 3 gangen menu gemaakt en genuttigd, al zeg ik het zelf.
Voorgerecht: Hot & sour soep. Morgen als lunch nog lekker 2 kommen over.
Hoofdgerecht: Hainan kip met rijst en komkommer. (Heb saffraanrijst genomen, hoort niet maar lekker en ziet er leuk uit)
Toe: Vanilleijs met gehakte pistachenootjes, boerenjongens en room.
Nu Chinese thee voor de spijsvertering.
Straks latte caramel met een mergpijp van de bakker. Weekend!
![]()
Nee, dat ook anders gedaan. Kippendijen gebruikt, daarna gesneden in dikke plakken en op de bergjes rijst gelegd.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker menu! Moge het je welbekomen!
Had je een hele kip gebruikt voor je hoofdgerecht?
Wat is dat voor een vis?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 12:03 schreef Karzai het volgende:
De vis ligt al in de marinade
[ afbeelding ]
Volgens mij is het.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 14:42 schreef yinu het volgende:
Ah oké, ik zie dat het tostidag is. Dan weet ik dat.
* yinu Tosti-ijzer aanslingert
50/60 minuten is echt heel lang, zeker voor zoete aardappelen in schijfjes is het lang genoeg!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:36 schreef Karzai het volgende:
Ik heb dit gerecht in gedachte, maar volgens mij moet de zoete aardappel veel langer in de oven dan de vis, zal ik deze voorkoken?
https://kookmutsjes.com/recept/marokkaanse-dorade-uit-de-oven
Oh dan is het nu zeker tosti-oefendag? Ik had een goeie met lekker oud zuurdesembrood, belegen kaas en groenteprutje à la bamix.quote:
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:55 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh dan is het nu zeker tosti-oefendag? Ik had een goeie met lekker oud zuurdesembrood, belegen kaas en groenteprutje à la bamix.
Heb de stamppotten van de hema eens geprobeerd, viel ook erg tegen. Jammer, want wat kan je nu verpesten aan een boerenkoolstamppot, aardappelen, spek, boerenkool, zout, peper en een hema worst. Tja, blijkbaar kan je dat verpesten.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:33 schreef borisz het volgende:
Ik had uit een TGTG-pakket de lasagne van de Hema. Je weet dat is eigenlijk een teleurstelling en het is eigenlijk nog erger dan een kilo lasagne bij een andere supermarkt.
Jammer. Geen smaak?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:33 schreef borisz het volgende:
Ik had uit een TGTG-pakket de lasagne van de Hema. Je weet dat is eigenlijk een teleurstelling en het is eigenlijk nog erger dan een kilo lasagne bij een andere supermarkt.
Geen smaak en geen structuur. Het lijkt alsof iets van er saus, pasta en bechamel in het bakje zit, maar hoe....quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammer. Geen smaak?
Gelukkig voor bijna noppes gehaald en hopelijk had je daarna nog wat lekkers.
Ik na hot&sour soeplunch op verjaardag eerst thee met een bosvruchtenpunt (van een heel goeie bakker). Daarna burger op Italiaanse bol met patat, pindasaus en mayo met een blikje cola.
En toen nog thee met een stukje appelplaatcake van dezelfde bakker
Haha, ik las Bambix. Heb ik nu eigenlijk wel zinin.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:09 schreef yinu het volgende:
Ik had omelette du fromage à la Bamix (heel luchtig geklopt dus, was echt een prachtige omelet) met geraspte wortelsalade met mayonaise (ja inderdaad, à la Bamix allebei) en aardappeltjes-bietjes-knolraap uit de oven. Was heerlijk.
Daarna nog even verder met de Bamix gespeeld voor een toetje van opgeklopte melk met bevroren fruit. We hebben nooit slagroom eigenlijk en Gordon Ramsey had dit recept ergens op een reclamefilmpje, en ik moet zeggen: ik ben onder de indruk van de klop-capaciteit van dit ding. Volle melk werd bijna slagroom.
Dat moest verboden worden. Of in ieder geval geen pizza mogen heten.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:36 schreef yinu het volgende:
Ik wil vanavond zelf pizza's gaan maken met een bloemkoolbodem. Dat heb ik nog nooit gedaan maar als ik het even google denk ik dat het best makkelijk is. Zijn er nog tips voor een goed resultaat of goed recept?
Héél goed uitknijpen! Als je denkt dat je dat gedaan hebt dan nog een keer. Met meer kracht.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:36 schreef yinu het volgende:
Ik wil vanavond zelf pizza's gaan maken met een bloemkoolbodem. Dat heb ik nog nooit gedaan maar als ik het even google denk ik dat het best makkelijk is. Zijn er nog tips voor een goed resultaat of goed recept?
Bloemkoolschijf met pizza-topping?quote:Op zondag 23 januari 2022 13:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat moest verboden worden. Of in ieder geval geen pizza mogen heten.
quote:Op zondag 23 januari 2022 13:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Héél goed uitknijpen! Als je denkt dat je dat gedaan hebt dan nog een keer. Met meer kracht.
Ontopic, net op, zondags ontbijt:
[ afbeelding ]
Kidneybonen en mais, gebakken champignons & oesterzwam, gebakken tomaat, gebakken ei, geruld varkensgehakt. Op een bedje van winterpostelein.
Nee, maar ik ben nogal pizzakenner en fan. Eet eigenlijk alleen nog maar in Italië pizza's omdat. Vandaar.quote:Op zondag 23 januari 2022 15:05 schreef yinu het volgende:
[..]
Bloemkoolschijf met pizza-topping?
Heb je ervaring? Ik heb het nog nooit gegeten... maar het leek me wel interessant en ik ben in ieder geval dol op bloemkool dus wat dat betreft lijkt er niet veel mis te kunnen gaan. Hooguit lijkt het niet op pizza.
Deze ga ik opschrijven. Je kunt hem zelfs vegetarisch maken door het gehakt weg te laten.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Héél goed uitknijpen! Als je denkt dat je dat gedaan hebt dan nog een keer. Met meer kracht.
Ontopic, net op, zondags ontbijt:
[ afbeelding ]
Kidneybonen en mais, gebakken champignons & oesterzwam, gebakken tomaat, gebakken ei, geruld varkensgehakt. Op een bedje van winterpostelein.
Mmmmmquote:Op zondag 23 januari 2022 17:31 schreef golfer het volgende:
Straks: varkensrollade uit de oven, gebakken krielaardappeltjes en een salade van gegrilde aubergine en courgette.
Mijn dinergezelschap had er vanavond ook geen zin in, een bloemkoolschijf met pizzatopping, en we waren laat met koken, dus het werd gewoon een pasta met tomatensaus en rucolapesto.quote:Op zondag 23 januari 2022 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben nogal pizzakenner en fan. Eet eigenlijk alleen nog maar in Italië pizza's omdat. Vandaar.
oh dat is lang geleden kippenlevertjes, lekkerquote:Op maandag 24 januari 2022 15:10 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond weer stamppot boerenkool, met prei. Met spekjes en ui en gebakken kippenlevertjes, en een rookworst voor de niet-levertjesliefhebber.
Heerlijk, maar niet te vaak eten!quote:Op maandag 24 januari 2022 15:14 schreef Karzai het volgende:
[..]
oh dat is lang geleden kippenlevertjes, lekker![]()
Eh, ik had beter kunnen schrijven dat ik ze zelf niet te vaak moet eten. Zodat het een lekkernij blijft!quote:
quote:Op maandag 24 januari 2022 18:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Eh, ik had beter kunnen schrijven dat ik ze zelf niet te vaak moet eten. Zodat het een lekkernij blijft!
Heb je toevallig of linkje naar een recept van die waspeen? Ik heb je er al vaker over zien schrijven, lijkt me lekker!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:24 schreef golfer het volgende:
Nu: portie verse sushi.
Vanavond: geroosterde waspeen met knoflook, sjalotten, zou, peper, karwijzaad, honing en sesamzaad uit de oven en gebakken skrei haasfilets. (ja, het is er weer!).
Ik maak het zelf als volgt:quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:43 schreef Kanaroe het volgende:
Heb je toevallig of linkje naar een recept van die waspeen? Ik heb je er al vaker over zien schrijven, lijkt me lekker!
Bedankt! En eet smakelijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik maak het zelf als volgt:
Waspeen schrappen, wassen en in stukken snijden. Knoflook en sjalot in stukken snijden.
Ovenschaal inoliën met olijfolie, stukjes peen en knof en sjalot in de ovenschaal, bestrooien met zout, peper en karwijzaad. Nog wat olijfolie erover sprenkelen, vervolgens een beetje honing er overheen husselen en tenslotte bestrooien met wat sesamzaad.
Oven voorverwarmen op 180 graden (hete lucht) en dan de waspeen in ca. 35 minuten roosteren. Halverwege even doorroeren en omschudden.
Zekerquote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:24 schreef golfer het volgende:
Vanavond: geroosterde waspeen met knoflook, sjalotten, zou, peper, karwijzaad, honing en sesamzaad uit de oven en gebakken skrei haasfilets. (ja, het is er weer!).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |