Ik ga ook met riblappen aan de slag, het staat al te trekken in de tamarinde, Die turk, gaf me 2 kilo aan 1 stuk, grapjas.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:25 schreef Kanaroe het volgende:
Gietijzeren pan met soortement van goulash, van riblap, staat in de oven.
Straks eten we dat met frieten en, extra aan de goulash toegevoegde sperzieboontjes.
Hopelijk heb je een goed mes! Wat ga je ermee maken?quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:38 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik ga ook met riblappen aan de slag, het staat al te trekken in de tamarinde, Die turk, gaf me 2 kilo aan 1 stuk, grapjas.
nee ik heb het met een klein mesje en wat uitelkaar trekken gedaanquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hopelijk heb je een goed mes! Wat ga je ermee maken?
Lekker! Smakelijk eten voor laterquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:42 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
nee ik heb het met een klein mesje en wat uitelkaar trekken gedaan
Rendang - Minang Kabau stijl
CUL / Pats hier met je nieuwe keukenspeeltjes topic #9quote:Op woensdag 19 januari 2022 17:17 schreef yinu het volgende:
Wij hebben een nieuwe mixert/keukenmachine van een fancy merk (Bamix). Want de keukenmachine die lief 20 jaar geleden 2ehands kocht is stuk en de staafmixer zei ook ineens poef. Dus we eten al een paar dagen soepen, sauzen en geraspte groenten. Gisteren pasta met tomatensaus en 'pesto' van een restje rucola, walnoten, restje zongedroogde tomaten in olie (+ die olie) en een restje kaas. Dat is nog eens restjes opmaken! Heerlijk.
Die groentenpaté die ik laatst postte heb ik nog eens gemaakt, dat is ook wel een succes. Leve de Bamix!
Das is ja spitze!quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond Currywurst en Kartoffelsalat
Oh jongens wat was t weer heerlijkquote:Op woensdag 19 januari 2022 14:27 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het bami met ijsbergsalade en buikspek met krokant zwoerd volgens dit beproefde recept.
Dat spek ziet er fantastisch uit! Lekker zegquote:Op woensdag 19 januari 2022 18:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh jongens wat was t weer heerlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bami met salade heb ik nog niet eerder gehad. Dat vleesquote:Op woensdag 19 januari 2022 18:24 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was ook niet de bedoeling. Ik dacht dat ik Aziatische roerbakgroenten bij de Appie had meegenomen maar het bleek een ijsbergslamengsel te zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:59 schreef FutureFairytale het volgende:
Bami met salade heb ik nog niet eerder gehad. Dat vlees![]()
En nog lekker wat over denk![]()
Appeltijmworstje?quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:30 schreef borisz het volgende:
Een appeltijmworstje en gemixte groente
What has been seen cannot be unseenquote:Op woensdag 19 januari 2022 18:24 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijk!quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:58 schreef maily het volgende:
Verse worst, kruimige aardappelen, vette jus, salade van tomaat, ui, fetablokjes, pijnboompitjes.
Burps
Eerste wat ik ga doen als restaurants weer open gaan. Dimsum lunchquote:
Lekker menu! Moge het je welbekomen!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Eerste wat ik ga doen als restaurants weer open gaan. Dimsum lunch![]()
Ik heb zojuist een super geslaagd 3 gangen menu gemaakt en genuttigd, al zeg ik het zelf.
Voorgerecht: Hot & sour soep. Morgen als lunch nog lekker 2 kommen over.
Hoofdgerecht: Hainan kip met rijst en komkommer. (Heb saffraanrijst genomen, hoort niet maar lekker en ziet er leuk uit)
Toe: Vanilleijs met gehakte pistachenootjes, boerenjongens en room.
Nu Chinese thee voor de spijsvertering.
Straks latte caramel met een mergpijp van de bakker. Weekend!
![]()
Nee, dat ook anders gedaan. Kippendijen gebruikt, daarna gesneden in dikke plakken en op de bergjes rijst gelegd.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker menu! Moge het je welbekomen!
Had je een hele kip gebruikt voor je hoofdgerecht?
Wat is dat voor een vis?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 12:03 schreef Karzai het volgende:
De vis ligt al in de marinade
[ afbeelding ]
Volgens mij is het.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 14:42 schreef yinu het volgende:
Ah oké, ik zie dat het tostidag is. Dan weet ik dat.
* yinu Tosti-ijzer aanslingert
50/60 minuten is echt heel lang, zeker voor zoete aardappelen in schijfjes is het lang genoeg!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:36 schreef Karzai het volgende:
Ik heb dit gerecht in gedachte, maar volgens mij moet de zoete aardappel veel langer in de oven dan de vis, zal ik deze voorkoken?
https://kookmutsjes.com/recept/marokkaanse-dorade-uit-de-oven
Oh dan is het nu zeker tosti-oefendag? Ik had een goeie met lekker oud zuurdesembrood, belegen kaas en groenteprutje à la bamix.quote:
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:55 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh dan is het nu zeker tosti-oefendag? Ik had een goeie met lekker oud zuurdesembrood, belegen kaas en groenteprutje à la bamix.
Heb de stamppotten van de hema eens geprobeerd, viel ook erg tegen. Jammer, want wat kan je nu verpesten aan een boerenkoolstamppot, aardappelen, spek, boerenkool, zout, peper en een hema worst. Tja, blijkbaar kan je dat verpesten.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:33 schreef borisz het volgende:
Ik had uit een TGTG-pakket de lasagne van de Hema. Je weet dat is eigenlijk een teleurstelling en het is eigenlijk nog erger dan een kilo lasagne bij een andere supermarkt.
Jammer. Geen smaak?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:33 schreef borisz het volgende:
Ik had uit een TGTG-pakket de lasagne van de Hema. Je weet dat is eigenlijk een teleurstelling en het is eigenlijk nog erger dan een kilo lasagne bij een andere supermarkt.
Geen smaak en geen structuur. Het lijkt alsof iets van er saus, pasta en bechamel in het bakje zit, maar hoe....quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammer. Geen smaak?
Gelukkig voor bijna noppes gehaald en hopelijk had je daarna nog wat lekkers.
Ik na hot&sour soeplunch op verjaardag eerst thee met een bosvruchtenpunt (van een heel goeie bakker). Daarna burger op Italiaanse bol met patat, pindasaus en mayo met een blikje cola.
En toen nog thee met een stukje appelplaatcake van dezelfde bakker
Haha, ik las Bambix. Heb ik nu eigenlijk wel zinin.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:09 schreef yinu het volgende:
Ik had omelette du fromage à la Bamix (heel luchtig geklopt dus, was echt een prachtige omelet) met geraspte wortelsalade met mayonaise (ja inderdaad, à la Bamix allebei) en aardappeltjes-bietjes-knolraap uit de oven. Was heerlijk.
Daarna nog even verder met de Bamix gespeeld voor een toetje van opgeklopte melk met bevroren fruit. We hebben nooit slagroom eigenlijk en Gordon Ramsey had dit recept ergens op een reclamefilmpje, en ik moet zeggen: ik ben onder de indruk van de klop-capaciteit van dit ding. Volle melk werd bijna slagroom.
Dat moest verboden worden. Of in ieder geval geen pizza mogen heten.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:36 schreef yinu het volgende:
Ik wil vanavond zelf pizza's gaan maken met een bloemkoolbodem. Dat heb ik nog nooit gedaan maar als ik het even google denk ik dat het best makkelijk is. Zijn er nog tips voor een goed resultaat of goed recept?
Héél goed uitknijpen! Als je denkt dat je dat gedaan hebt dan nog een keer. Met meer kracht.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:36 schreef yinu het volgende:
Ik wil vanavond zelf pizza's gaan maken met een bloemkoolbodem. Dat heb ik nog nooit gedaan maar als ik het even google denk ik dat het best makkelijk is. Zijn er nog tips voor een goed resultaat of goed recept?
Bloemkoolschijf met pizza-topping?quote:Op zondag 23 januari 2022 13:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat moest verboden worden. Of in ieder geval geen pizza mogen heten.
quote:Op zondag 23 januari 2022 13:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Héél goed uitknijpen! Als je denkt dat je dat gedaan hebt dan nog een keer. Met meer kracht.
Ontopic, net op, zondags ontbijt:
[ afbeelding ]
Kidneybonen en mais, gebakken champignons & oesterzwam, gebakken tomaat, gebakken ei, geruld varkensgehakt. Op een bedje van winterpostelein.
Nee, maar ik ben nogal pizzakenner en fan. Eet eigenlijk alleen nog maar in Italië pizza's omdat. Vandaar.quote:Op zondag 23 januari 2022 15:05 schreef yinu het volgende:
[..]
Bloemkoolschijf met pizza-topping?
Heb je ervaring? Ik heb het nog nooit gegeten... maar het leek me wel interessant en ik ben in ieder geval dol op bloemkool dus wat dat betreft lijkt er niet veel mis te kunnen gaan. Hooguit lijkt het niet op pizza.
Deze ga ik opschrijven. Je kunt hem zelfs vegetarisch maken door het gehakt weg te laten.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Héél goed uitknijpen! Als je denkt dat je dat gedaan hebt dan nog een keer. Met meer kracht.
Ontopic, net op, zondags ontbijt:
[ afbeelding ]
Kidneybonen en mais, gebakken champignons & oesterzwam, gebakken tomaat, gebakken ei, geruld varkensgehakt. Op een bedje van winterpostelein.
Mmmmmquote:Op zondag 23 januari 2022 17:31 schreef golfer het volgende:
Straks: varkensrollade uit de oven, gebakken krielaardappeltjes en een salade van gegrilde aubergine en courgette.
Mijn dinergezelschap had er vanavond ook geen zin in, een bloemkoolschijf met pizzatopping, en we waren laat met koken, dus het werd gewoon een pasta met tomatensaus en rucolapesto.quote:Op zondag 23 januari 2022 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben nogal pizzakenner en fan. Eet eigenlijk alleen nog maar in Italië pizza's omdat. Vandaar.
oh dat is lang geleden kippenlevertjes, lekkerquote:Op maandag 24 januari 2022 15:10 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond weer stamppot boerenkool, met prei. Met spekjes en ui en gebakken kippenlevertjes, en een rookworst voor de niet-levertjesliefhebber.
Heerlijk, maar niet te vaak eten!quote:Op maandag 24 januari 2022 15:14 schreef Karzai het volgende:
[..]
oh dat is lang geleden kippenlevertjes, lekker![]()
Eh, ik had beter kunnen schrijven dat ik ze zelf niet te vaak moet eten. Zodat het een lekkernij blijft!quote:
quote:Op maandag 24 januari 2022 18:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Eh, ik had beter kunnen schrijven dat ik ze zelf niet te vaak moet eten. Zodat het een lekkernij blijft!
Heb je toevallig of linkje naar een recept van die waspeen? Ik heb je er al vaker over zien schrijven, lijkt me lekker!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:24 schreef golfer het volgende:
Nu: portie verse sushi.
Vanavond: geroosterde waspeen met knoflook, sjalotten, zou, peper, karwijzaad, honing en sesamzaad uit de oven en gebakken skrei haasfilets. (ja, het is er weer!).
Ik maak het zelf als volgt:quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:43 schreef Kanaroe het volgende:
Heb je toevallig of linkje naar een recept van die waspeen? Ik heb je er al vaker over zien schrijven, lijkt me lekker!
Bedankt! En eet smakelijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik maak het zelf als volgt:
Waspeen schrappen, wassen en in stukken snijden. Knoflook en sjalot in stukken snijden.
Ovenschaal inoliën met olijfolie, stukjes peen en knof en sjalot in de ovenschaal, bestrooien met zout, peper en karwijzaad. Nog wat olijfolie erover sprenkelen, vervolgens een beetje honing er overheen husselen en tenslotte bestrooien met wat sesamzaad.
Oven voorverwarmen op 180 graden (hete lucht) en dan de waspeen in ca. 35 minuten roosteren. Halverwege even doorroeren en omschudden.
Zekerquote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:24 schreef golfer het volgende:
Vanavond: geroosterde waspeen met knoflook, sjalotten, zou, peper, karwijzaad, honing en sesamzaad uit de oven en gebakken skrei haasfilets. (ja, het is er weer!).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |