Weet ik ook niet, tis wel op een bootquote:Op maandag 3 januari 2022 19:55 schreef Kanaroe het volgende:
Leuke openingsfoto, wie zijn al die mensen?
Captains Dinner is wat de pot schaft inderdaad!quote:Op maandag 3 januari 2022 20:03 schreef Karzai het volgende:
[..]
Weet ik ook niet, tis wel op een boot
Rats, kuch en bonen? Zonder piccalillyquote:Op maandag 3 januari 2022 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Captains Dinner is wat de pot schaft inderdaad!
Kapucijners en spek. Geen piccaliliy helaas voor de liefhebberquote:Op maandag 3 januari 2022 21:21 schreef maily het volgende:
[..]
Rats, kuch en bonen? Zonder piccalilly
Wij hadden stoofvlees, aardappels en respectievelijk rucola en rauwe spinazie; geen rode kool in huis ...
Jammie kapucijnersquote:Op maandag 3 januari 2022 19:05 schreef Karzai het volgende:
Post hier je ontbijt, lunch, brunch, snack, borrel, avondeten of drinken!
[ afbeelding ]
Sterkte hoor!quote:Op maandag 3 januari 2022 21:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammie kapucijners![]()
Vanavond even gekeken wat ik nog aan Sint dingen heb. 3 Droste letters, zak karamel kruidnoten, zak kokos kruidnoten en 2 zakken kikkers & muizen. Valt me meeMaar moet op. Dus ga m'n best doen. Had net thee met 3 kikkers/muizen.
Knap dat je er maar 3 pakt. Bij mij moet zo'n zakje gewoon leeg in één avond.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammie kapucijners![]()
Vanavond even gekeken wat ik nog aan Sint dingen heb. 3 Droste letters, zak karamel kruidnoten, zak kokos kruidnoten en 2 zakken kikkers & muizen. Valt me meeMaar moet op. Dus ga m'n best doen. Had net thee met 3 kikkers/muizen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Door jullie aangestoken:
Bruine bonen met uitgebakken vetspek, speklapje, mosterd, appelmoes, ui en zuur
Brezelserviettenknödel? Klinkt als pretzelkoekjes....?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ga zo een eend braden, daarbij een sinaasappelsaus, Brezelserviettenknödel en rode kool met appel, en een stoofpeertje gestoofd in rode wijn.
Nee niet echtquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:29 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Brezelserviettenknödel? Klinkt als pretzelkoekjes....?
Vertel!
En een hele eend
Wauw, wat een mooi werkje! Lijkt me lekker.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee niet echt
Serviettenknödel, die zijn er in variaties, maar ik maakte ze vandaag van 10 Brezeln (die dingen die je in Duitsland koop, niet die zoutjes), en wat oud brood, 750 cc melk en 4 eieren. De oudbakken Brezeln en het brood klein snijden, Melk en ei losslaan, zout, peper, nootmuskaat en peterselie erdoor, dit met de Brezeln en het brood tot een massa kneden en 10 minuten laten rusten. Controleren of de massa lekker sappig is en eventueel wat bijsturen met melk of paneermeel.
In plasticfolie tot een worst rollen en ca 45 minuten in ziedend water (tegen de kook aan) garen.
Laat die dan afkoelen en snij dat aan plakken. Kort in wat boter bakken, heerlijk als bijlage bij ragout of wild. goed in te vriezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had ik laatst ook gemaakt. Wel lekker als je prei weg moet werkenquote:Op woensdag 5 januari 2022 14:28 schreef golfer het volgende:
Nu bezig met de voorbereidingen voor een prei-kerrie-ovenschotel verspakket van de Appie.
https://www.ah.nl/product(...)i-kerrie-ovenschotel
In ovenschaal:quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:28 schreef golfer het volgende:
Nu bezig met de voorbereidingen voor een prei-kerrie-ovenschotel verspakket van de Appie.
https://www.ah.nl/product(...)i-kerrie-ovenschotel
Karper serviesquote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:32 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfbelegpozza van turks brood
Soep, supervoedsel!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Toevallig veel soep gegeten vandaag.
Lunch was hot&sour soep en kreeg als avondeten 2 borden snert (met worst, karbonades en spek) met dubbelvla als toetje.
Morgen voor lunch nog een kom hot&sour soep.
Zoiets als dit gooi ik zo in de herhaling, wegens lekker en makkelijk!quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:32 schreef Kanaroe het volgende:
Straks pitabroodjes met soortement van kipshoarma, rode puntpaprika's en een soortement van tzatzki en gemengde slablaadjes.
Dat ziet er heerlijk uit!quote:Op zondag 9 januari 2022 17:05 schreef Blues het volgende:
Blues in CUL / Brood bakken in de oven #29: Met de lucht van zelfgebakken brood
Dit met een salade.
Zowel ingrediënten brood als salade zijn restjes
Hete soep met koud weer is ideaal idd.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Soep, supervoedsel!
Hier net een goddelijk halfzacht gekookt eitje op een geroosterde boterham met wat zout, peper en een likje (belgische) mayo
Hmmm, snert.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Toevallig veel soep gegeten vandaag.
Lunch was hot&sour soep en kreeg als avondeten 2 borden snert (met worst, karbonades en spek) met dubbelvla als toetje.
Morgen voor lunch nog een kom hot&sour soep.
Welke koop jij altijd? Als ik je dat wilt delen. ik koop meestal die vd aldi, van de supermarkten vind ik tot nog toe, die slagersrookworst de beste.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:34 schreef Kanaroe het volgende:
Stamppot boerenkool, met slagersrookworst en spekkies
Ja, gewoon van de Keurslager uit mijn dorp, of die van de inpandige slager bij de Jumbo verderop.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:54 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Welke koop jij altijd? Als ik je dat wilt delen. ik koop meestal die vd aldi, van de supermarkten vind ik tot nog toe, die slagersrookworst de beste.
Ook lekker!quote:Op
maandag 10 januari 2022 16:56 schreef christmastsunami het volgende:
Straks weer eens zelf gemaakte chili con carne, deze keer met nachos.
Als je eenmaal van de slager koopt dan smaakt die Unox en Hemarookworst een stuk minder, met alle respect.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, gewoon van de Keurslager uit mijn dorp, of die van de inpandige slager bij de Jumbo verderop.
De Unox of Hemarookworst vind ik niet lekker
[..]
Ook lekker!
Ah, okee, als ik die eens tegenkom neem ik em misschien wel mee.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als je eenmaal van de slager koopt dan smaakt die Unox en Hemarookworst een stuk minder, met alle respect.
Wat een beetje in de buurt komt is de Veluwse rookworst van AH in het versvak. Die is goed te doen, lijkt ook niet op fabrieksrookworst.
Basmatirijst erbij geeft dit resultaat op het bord:quote:Op maandag 10 januari 2022 16:52 schreef golfer het volgende:
Straks: curry madras met kip met door mij extra toegevoegd champignons en courgette.
Maak een keer snertquote:Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Hmmm, snert.
Jammer dat ik hier nog even geen vriezer heb.
Een klein pannetje is net onpraktisch voor zoiets.
Dat moet in het groot.
En ik vind het wel lekker, maar niet 4 keer in een week tijd.
En nou heb ik zin in snert
Ik ben niet alleen voor koken te leen.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mag ik @:golfer eens lenen? Voor een maandje ofzo?
Oh, maar je mag ook bakken en braden hoorquote:Op maandag 10 januari 2022 21:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben niet alleen voor koken te leen.
Ik heb eens een keer een echt broodje hotdog gegeten. Unox verkoopt ook hotdogworsten. Toen besefte ik dat Unox echt zijn ogen uit zijn kop moet schamen voor de smakeloze prut (andere woorden heb ik er niet voor) die ze verkopen. Gemiddeld is zelfs het juiste woord niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, okee, als ik die eens tegenkom neem ik em misschien wel mee.
Al moet ik bekennen dat ik zelf helemaal niet zo'n worstenliefhebber ben, maar ik heb hier nog 2 disgenoten die (rook-)worst en behaktballen e.d. erg lekker vinden.
Die tonijn is mooi voor 14 februariquote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:32 schreef golfer het volgende:
Ik maakte gebakken aardappels met panko broodkruim, geroosterde wortels uit de oven met karwijzaad, sesamzaad, zout, peper en honing en kort gebakken in sojasaus gemarineerde tonijnsteaks met sesamzaad.![]()
Op het bord:
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |