abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202948746

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
zie email 27 oktober
pi_202948749
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan het niet lezen. Wat is de strekking ?
Tweeledig.
Een dat de schoolsluiting als zo danig niet fatsoenlijk onderbouwd is en bijzonder schadelijk en dus moet stoppen. En twee dat de onderbouwing voor de harde lockdown ook steeds dunner wordt door nieuwe data.
zie email 27 oktober
pi_202948793
Wel benieuwd wat het volgende EU land is die in een lockdown schiet. Neig naar Frankrijk of Spanje.
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:10:16 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202948800
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:05 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Topargument weer ^O^ _O-
Vertel jij dan maar eens wat het nut is van vaccineren van mensen die nagenoeg geen gevaar lopen. En nee, dan heb ik het niet over corona vaccins.
pi_202948842
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tweeledig.
Een dat de schoolsluiting als zo danig niet fatsoenlijk onderbouwd is en bijzonder schadelijk en dus moet stoppen. En twee dat de onderbouwing voor de harde lockdown ook steeds dunner wordt door nieuwe data.
Het zal mijn bias zijn. Maar de nieuwe data (UK, NY, met omicron) is dat er meer kinderen dan ooit opgenomen worden.
Ik ben er helemaal niet gerust op. De ventilatie is hier helemaal niet op orde. En niemand is daar mee bezig geweest de 3 weken dat de basisscholen gesloten waren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202948861
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zal mijn bias zijn. Maar de nieuwe data (UK, NY, met omicron) is dat er meer kinderen dan ooit opgenomen worden.
Ik ben er helemaal niet gerust op. De ventilatie is hier helemaal niet op orde. En niemand is daar mee bezig geweest de 3 weken dat de basisscholen gesloten waren.
Schiet het omhoog?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202948873
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wel benieuwd wat het volgende EU land is die in een lockdown schiet. Neig naar Frankrijk of Spanje.
In Gran Canaria is in elk geval de geplande avondklok voor Oud & Nieuw, 1, 2 jan en 3 koningen afgeschoten door de rechtbank
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:15:02 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202948885
quote:

[..]
Wordt er uberhaupt vanuit het kabinet gewerkt aan het verbeteren van ventilatie en het verhogen van de IC-capaciteit?
pi_202948892
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Schiet het omhoog?
Het is wat het is. Maar de beste maatregelen qua ventilatie zijn hier niet genomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202948903
Naja iedereen komt aan de beurt maar ik wens niemand een ziekenhuisopname of erger toe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202948912
quote:

[..]
Ja een verdubbeling, maar alsnog heb je het over tientallen aan opnames in de UK toch?
blablablabla
pi_202948923
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat kan gewoon goed gaan. Of gaat Weerwind ook enkel de rechtsbescherming in Almere dienen?
Maar het kan ook misgaan inderdaad, afwachten.
Ik denk dat die vooral erg afhankelijk is van hoe de pandemie zich gaat ontwikkelen. Veel experts die ik volg op twitter maar ook in de buitenlandse media zeggen wel dat het na deze winter voor het grootste gedeelte over is op het noordelijk halfrond dan. Dat komt vooral omdat iedereen dan wel gevaccineerd is of genezen (of gestorven). Dus als je de komende tijd rustig alle maatregelen kan afbouwen ben je natuurlijk een gevierd man. Maar komt er ineens toch een nieuwe Griekse letter voorbij die wel een complete immuun escape is en je staat volgend jaar een nieuwe lockdown af te kondigen dan is die meteen de meest gehate man van Nederland.
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:17:32 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202948926
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:16 schreef ludovico het volgende:
Naja iedereen komt aan de beurt maar ik wens niemand een ziekenhuisopname of erger toe.
Ik ook niet, doe mij maar een omikronnetje in januari dan is het vinkje weer veiliggesteld de komende tijd.
pi_202948927
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wordt er uberhaupt vanuit het kabinet gewerkt aan het verbeteren van ventilatie en het verhogen van de IC-capaciteit?
Ik hoor niets meer over ventilatie. Behalve 2 ramen tegenover elkaar open zetten met het kerstdiner. :')

Niets significants dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202948931
quote:
Amerikaanse gezondheidsdiensten: ga niet op cruisevakantie

Mensen kunnen beter niet aan boord van een cruiseschip gaan, ook al zijn ze volledig gevaccineerd. Dat adviseren de Amerikaanse Centers for Disease Control and Prevention na een reeks uitbraken op cruiseschepen.

De gezondheidsdiensten stellen dat het virus zich makkelijk kan verspreiden op schepen. De waarschuwing is een klap voor de sector die net begon op te krabbelen, nadat die maandenlang had stilgelegen door de pandemie. Cruiseschepen mogen sinds juni weer varen, maar wel onder strikte voorwaarden. Zo moet iedereen aan boord gevaccineerd zijn.

Vorig jaar, aan het begin van de pandemie, vonden er regelmatig uitbraken plaats op cruiseschepen. Het leidde ertoe dat schepen lang op zee rondvoeren voordat ze ergens konden aanleggen.

Ook deze week nog werden schepen geweigerd in havens in het Caribisch gebied. De Odyssey of the Seas van Royal Caribbean International, waarop vorige week 55 mensen positief hadden getest, mocht niet afmeren in de havens van Curaçao en Aruba. De Carnival Freedom van Carnival Cruises werd vanwege het aantal coronagevallen geweerd in Bonaire.

pi_202948935
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-mutaties~a56bea24/

Goed om te zien dat we leren van onze fouten :) Deze shitshow is nog niet afgelopen of de potentiële volgende pandemie is door ons infantiele gedrag alweer in de maak.
blablablabla
pi_202948947
quote:

[..]
waardoor worden die kinderen opgenomen?
pi_202948953
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:04 schreef capricia het volgende:

[..]
De man die nooit code zwart af riep.
Ik vind dat een politieke beslissing.
Deze opmerking snapte ik niet goed, bedoel je Kuipers hiermee of De Jonge? Want Kuipers mag dat helemaal niet, code zwart is officieele status voor de zorg in Nederland en een beslissing voor de minister, niet voor een ziekenhuis.
pi_202948959
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]
waardoor worden die kinderen opgenomen?
Artsen, vermoed ik?
pi_202948977
Wat ik mij dan wel afvraag, die enorme surge aan cases in UK,FR,ES, etc , je zou toch denken dat die mensen allemaal toch wel enige vorm van klachten hebben, anders ga je niet zo massaal naar de teststraat.

Als omicron daadwerkelijk zo mild is....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202948983
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]
nah, die hebben andere dingen te doen.
pi_202948994
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik denk dat die vooral erg afhankelijk is van hoe de pandemie zich gaat ontwikkelen. Veel experts die ik volg op twitter maar ook in de buitenlandse media zeggen wel dat het na deze winter voor het grootste gedeelte over is op het noordelijk halfrond dan. Dat komt vooral omdat iedereen dan wel gevaccineerd is of genezen (of gestorven). Dus als je de komende tijd rustig alle maatregelen kan afbouwen ben je natuurlijk een gevierd man. Maar komt er ineens toch een nieuwe Griekse letter voorbij die wel een complete immuun escape is en je staat volgend jaar een nieuwe lockdown af te kondigen dan is die meteen de meest gehate man van Nederland.
Ik betwijfel dat. De meeste Nederlanders zijn redelijke mensen, de schreeuwers op Twitter zijn absoluut niet representatief.

Waar mensen allergisch voor zijn is het vertellen van halve of hele onwaarheden. Daar prikken ze feilloos door heen. Die fout maakt Hugo ongeveer elke week en dat wordt voor Ernst Windvaan ook een uitdaging.
zie email 27 oktober
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:20:58 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202949000
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik hoor niets meer over ventilatie. Behalve 2 ramen tegenover elkaar open zetten met het kerstdiner. :')

Niets significants dus.
Ja dat was wel heel gek. Maar wat kunnen we ook verwachten van clowns die geen idee hebben waarom ze bepaalde maatregelen invoeren:

Ventileren past waarschijnlijk niet in het klimaatplan om van het gas af te gaan?
pi_202949004
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik ook niet, doe mij maar een omikronnetje in januari dan is het vinkje weer veiliggesteld de komende tijd.
Covid kissing orgy party?
pi_202949017
pi_202949018
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

_O- alsof de pestvlag weer uitgehangen wordt.
pi_202949028
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja een verdubbeling, maar alsnog heb je het over tientallen aan opnames in de UK toch?
Het is dan ook wel meteen de grootste groep kinderen die in het ziekenhuis terecht komen. Bedoel, pokken of mazelen hebben opgeteld niet eens zoveel opnamens in 1 jaar.
Dus ja. Het kan klein zijn voor de coronaopnamens in totaal in een jaar. Maar huge voor kinderen die in het ziekenhuis belanden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202949058
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Deze opmerking snapte ik niet goed, bedoel je Kuipers hiermee of De Jonge? Want Kuipers mag dat helemaal niet, code zwart is officieele status voor de zorg in Nederland en een beslissing voor de minister, niet voor een ziekenhuis.
De procedure daar voor begint wel bij de chef LNAZ/LCPS die een seintje moet geven aan de IGJ.
zie email 27 oktober
pi_202949063
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Artsen, vermoed ik?
ok, waarmee?
pi_202949079
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kuipers

Die was politiek genoeg over triage enzo. Dat er hier nooit code zwart komt.

Als je met ouderen omgaat/werkt. Snap je dit wil.
Er werd altijd al geselecteerd bij de poort. Maar de laatste 2 maanden wat extra. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:26:02 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202949090
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De procedure daar voor begint wel bij de chef LNAZ/LCPS die een seintje moet geven aan de IGJ.
Wat een hoop afkortingen :P
pi_202949097
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ok, waarmee?
Ik zou zeggen, loop eens een ziekenhuis binnen in het VK en doe navraag. Als ik een aanname moet doen zou ik zeggen dat ze opgenomen worden met de kenmerken van covid maar ik heb daar verder geen bewijs voor.
pi_202949108
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wat een hoop afkortingen :P
LNAZ: Landelijk Netwerk Acute Zorg
LCPS: Landelijk Centrum PatientenSpreiding
IGJ: Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
zie email 27 oktober
pi_202949112
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgens mij is Kuipers geen van beiden ;)
pi_202949116
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is dan ook wel meteen de grootste groep kinderen die in het ziekenhuis terecht komen. Bedoel, pokken of mazelen hebben opgeteld niet eens zoveel opnamens in 1 jaar.
Dus ja. Het kan klein zijn voor de coronaopnamens in totaal in een jaar. Maar huge voor kinderen die in het ziekenhuis belanden.
Weet je toevallig in welke leeftijdsgroepen die opnames nu zijn bij kinderen? Ik had een paar dagen terug met Za een discussie over dat als omicron echt vooral in de bovenste luchtwegen blijft vooral erg jonge kinderen daar vaker last van hebben. Hetzelfde zie je met het RS virus bijvoorbeeld.
pi_202949142
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Weet je toevallig in welke leeftijdsgroepen die opnames nu zijn bij kinderen? Ik had een paar dagen terug met Za een discussie over dat als omicron echt vooral in de bovenste luchtwegen blijft vooral erg jonge kinderen daar vaker last van hebben. Hetzelfde zie je met het RS virus bijvoorbeeld.
Ik ben daar niet ingedoken. Helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202949147
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
https://www.lnaz.nl/lnaz
Dagelijks bestuurder LNAZ en daarmee ook bestuurder van het LCPS: https://lcps.nu/over-ons/
zie email 27 oktober
pi_202949154
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, loop eens een ziekenhuis binnen in het VK en doe navraag. Als ik een aanname moet doen zou ik zeggen dat ze opgenomen worden met de kenmerken van covid maar ik heb daar verder geen bewijs voor.
quote:
Yeah, I spoke about this today with Dr. Robert Posada. He's an expert on infectious diseases and children at Mount Sinai Health Systems in New York City. He says it's mostly high fevers and respiratory distress, Ari, these kids often struggling to breathe. And unfortunately, he thinks cases of kids being hospitalized will likely continue to grow, and not just in New York.
pi_202949157
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.lnaz.nl/lnaz
Dagelijks bestuurder LNAZ en daarmee ook bestuurder van het LCPS: https://lcps.nu/over-ons/
En in zn stukken noemt hij zichzelf voorzitter, maar dat kan ik niet in de formele stukken terugvinden.
zie email 27 oktober
pi_202949172
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Overigens was dat al waar te nemen in de VS voordat omicron een ding was, gebieden waar covid zeer zwaar heerste kregen ook te maken met een grote influx op de pediatrische IC aldaar, ik weet even uit mijn hoofd niet meer welk Staat het was eerder dit jaar.
pi_202949179
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En in zn stukken noemt hij zichzelf voorzitter, maar dat kan ik niet in de formele stukken terugvinden.
Lijkt me wat druk naast je ministerspost?
pi_202949199
quote:
80s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lijkt me wat druk naast je ministerspost?
Die functie moet hij neerleggen natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_202949205
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben daar niet ingedoken. Helaas.
Ik heb het ook nog nergens kunnen vinden. Maar in Zuid-Afrika waren volgens mij ook opvallen meer kinderen opgenomen dan voor omicron. Dus daarom zou ik dat op zich niet een hele gekke reden vinden. Maar is puur speculatief nog hoor van mijn kant.
pi_202949206
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
https://www.tweedekamer.n(...)igen%20fase%202d.pdf

Kijk eens de brief voor fase 2d, let op de ondertekening.
zie email 27 oktober
pi_202949249
Ben je ooit wel eens met iemand mee geweest bij de vaccinatie-prikken, nu ook bij de boosters. Dat je mee naar binnen moest. Dus niet buiten wachten.
Omdat iemand slechthorend is (daar zijn geen aanpassingen voor getroffen).

Zo ja. Dan weet je dat je na de eerste screening (legitimatie en bevestigingsmail) naar een apart hokje moet met die persoon die je begeleidt. En daar staat boven:
"Triage". :')

En dan komt er een echte arts. Omdat je slechthorend bent. En iemand bij je hebt.
En die gaat triageren of je door mag voor je prik, of dat de extra persoon er überhaupt wel bij mag zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202949264
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Overigens was dat al waar te nemen in de VS voordat omicron een ding was, gebieden waar covid zeer zwaar heerste kregen ook te maken met een grote influx op de pediatrische IC aldaar, ik weet even uit mijn hoofd niet meer welk Staat het was eerder dit jaar.
Ik weet dat in het VK op een gegeven moment ook best veel kinderen waren opgenomen. Maar toen werd al snel duidelijk dat het vooral door het RS virus kwam wat weer terug was gekomen. Dat zag je afgelopen zomer ook in Nederland. Als mensen toch weer een beetje hun normale leven oppakken komen de andere virussen ook weer terug. Ik las vandaag dat in Zweden en Rusland bijvoorbeeld griep gewoon weer naast het corona virus aan het rond gaan is.
twitter
pi_202949299
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.tweedekamer.n(...)igen%20fase%202d.pdf

Kijk eens de brief voor fase 2d, let op de ondertekening.
Ok, ik was abuis dus. Waarvan akte ;)
pi_202949391
twitter

Ik kan het artikel niet lezen maar in het eerste stuk staat wel iets dat omicron minder ziekmakend is bij de ouderen.
pi_202949423
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:48 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik kan het artikel niet lezen maar in het eerste stuk staat wel iets dat omicron minder ziekmakend is bij de ouderen.
Gisteren stond er nog dat noodhospitalen en defensie gereed gebracht moest worden.
In de UK.
Maar alle oud en nieuw vieringen kunnen gewoon doorgaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202949451
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Gisteren stond er nog dat noodhospitalen en defensie gereed gebracht moest worden.
Dat was van een arts toch? ik kon er verder nergens wat over terug vinden
pi_202949463
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is sowieso vreemd daar want even later een bericht dat Boris in het nieuwe jaar gaat kijken of er toch maatregelen nodig zijn. We gaan het zien. Maar ik denk dat ze het gewoon niet willen doen.
pi_202949492
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat was van een arts toch? ik kon er verder nergens wat over terug vinden
Niet echt.

Britain plans field wards to meet the Omicron surge.
https://www.google.com/am(...)als-omicron.amp.html

https://www.bbc.com/news/uk-wales-59829044
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202949499
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het is sowieso vreemd daar want even later een bericht dat Boris in het nieuwe jaar gaat kijken of er toch maatregelen nodig zijn. We gaan het zien. Maar ik denk dat ze het gewoon niet willen doen.
Ik denk dat de kerstdagen in Angelsaksische landen meer belangrijk zijn dan hier..waar we ook Sinterklaas hebben enzo.
Wild guess.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202949523
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:19 schreef _serial_ het volgende:
Wat ik mij dan wel afvraag, die enorme surge aan cases in UK,FR,ES, etc , je zou toch denken dat die mensen allemaal toch wel enige vorm van klachten hebben, anders ga je niet zo massaal naar de teststraat.

Als omicron daadwerkelijk zo mild is....
Honderduizenden mensen met heel lichte klachten, anders zou het overal al code zwart zijn.
pi_202949554
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat de kerstdagen in Angelsaksische landen meer belangrijk zijn dan hier..waar we ook Sinterklaas hebben enzo.
Wild guess.
Kerst is heel belangrijk in Engeland. Dat merk ik ook aan me familie die ik daar heb. Me oom is Schots maar zijn ouders sturen voor een verjaardag van hun klein kinderen niks van een cadeautje of zo iets. Maar met Kerst werd er een berg geld op gestuurd om voor de klein kinderen kerstcadeaus te kopen. Plus natuurlijk het schandaal wat uitlekte over de kerstborrels in downing street helpen ook niet mee.
pi_202950105
Nog niet bijgelezen, excuses indien dubbel, in reactie op 470 kinderen met Covid in de UK:

twitter
pi_202950155
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 03:07 schreef Za het volgende:
Nog niet bijgelezen, excuses indien dubbel, in reactie op 470 kinderen met Covid in de UK:

[ twitter ]
Dat zou betekenen dat kinderen vooral meer besmet worden maar niet zo zeer meer ziek. Zou kunnen natuurlijk, maar ik zie wel graag meer bewijs.
zie email 27 oktober
pi_202950158
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Wild guess.
Ik denk dat Boris vooral een imagoprobleem heeft.
zie email 27 oktober
pi_202951043
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 03:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zou betekenen dat kinderen vooral meer besmet worden maar niet zo zeer meer ziek. Zou kunnen natuurlijk, maar ik zie wel graag meer bewijs.
We zitten ook nog met dat RS virus wat sinds begin dec het seizoen is.

Maar goed, vorig jaar was er ook opeens een bericht dat de afdelingen in the UK vol lagen met kinderen. Het bleef bij dat ene bericht.
Later niks meer over gehoord.
Go hard or go home
  vrijdag 31 december 2021 @ 08:27:02 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202951156
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 08:16 schreef Noek het volgende:

[..]
We zitten ook nog met dat RS virus wat sinds begin dec het seizoen is.

Maar goed, vorig jaar was er ook opeens een bericht dat de afdelingen in the UK vol lagen met kinderen. Het bleef bij dat ene bericht.
Later niks meer over gehoord.
In het begin ook die longartsen met hun scans from hell bij kerngezonde jonge mensen. Lijkt ook wel mee te vallen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202951257
Veel plezier vanavond allen. We hebben corona eronder kunnen krijgen _O_
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  vrijdag 31 december 2021 @ 08:45:33 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202951352
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 03:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als die opname cijfers enorm stijgen kan het natuurlijk nooit alleen "with" zijn dan moet ook een deel daarvan "from" zijn lijkt me.
pi_202951543
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 08:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als die opname cijfers enorm stijgen kan het natuurlijk nooit alleen "with" zijn dan moet ook een deel daarvan "from" zijn lijkt me.
Ligt eraan. Als er elke dag 100 kinderen met gebroken been worden opgenomen en in november hadden 10 daarvan Covid en nu 40, stijgt dus volgens de statistiek zoals die op dit moment gepresenteerd wordt het aantal Covid opnames. Dat is een reflectie van in een golf zitten maar die 30 extra gevallen zegt dus niks over zwaarte van de infectie.
pi_202951616
There is no need for any new lockdown measures to tackle Omicron because severe cases are remaining stable, says an NHS boss - despite Britain's Covid cases hitting another pandemic high yesterday.
Chris Hopson, head of NHS Providers, said trust chief executives are warning that Britons should be careful in how they construe the daily Covid hospitalisation numbers.
A further 332 people had died within 28 days of testing positive for Covid-19, said the Government, in data including a backlog of hospital deaths reported by NHS England covering the period from December 24 to 29.
Some 2,082 virus-infected patients were hospitalised on December 28, a leap of nearly 90 per cent compared to the figure the week before. It marked the highest daily total since February, according to Government data.
But experts have called for caution over interpretations of the hospital numbers amid the rapid spread of Omicron, given that patients are suffering milder disease now than in previous waves.

Vertaling:
Er zijn geen nieuwe lockdown-maatregelen nodig om Omicron aan te pakken, omdat ernstige gevallen stabiel blijven, zegt een NHS-baas – ondanks dat de Britse Covid-gevallen gisteren opnieuw een pandemisch hoogtepunt bereikten.
Chris Hopson, hoofd van NHS Providers, zei dat trust-ceo's waarschuwen dat Britten voorzichtig moeten zijn bij het interpreteren van de dagelijkse Covid-hospitalisatiecijfers.
Nog eens 332 mensen waren overleden binnen 28 dagen na het testen van positief voor Covid-19, zei de regering, in gegevens, waaronder een achterstand van ziekenhuissterfgevallen gerapporteerd door NHS Engeland voor de periode van 24 tot 29 december.
Op 28 december werden zo'n 2.082 met virus geïnfecteerde patiënten in het ziekenhuis opgenomen, een sprong van bijna 90 procent ten opzichte van de week ervoor. Het was het hoogste dagelijkse totaal sinds februari, volgens gegevens van de regering.
Maar experts hebben opgeroepen tot voorzichtigheid bij interpretaties van de ziekenhuisaantallen te midden van de snelle verspreiding van Omicron, aangezien patiënten nu aan een mildere ziekte lijden dan in eerdere golven.
https://www.dailymail.co.(...)d-UK-infections.html

Je kan zeggen dat het na het feestvieren in de VK erg meevalt met opnames en doden. Dat er geen verdere restricties komen zegt genoeg.
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:07:02 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202951654
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 08:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Veel plezier vanavond allen. We hebben corona eronder kunnen krijgen _O_
Het jaar beginnen in een lockdown en eindigen in een lockdown geeft toch wel een fijn gevoel van closure ^O^
pi_202951728
Is het goudenjaar 1988 al aan de beurt?
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:13:36 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202951742
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:04 schreef Mondkapje het volgende:
There is no need for any new lockdown measures to tackle Omicron because severe cases are remaining stable, says an NHS boss - despite Britain's Covid cases hitting another pandemic high yesterday.
vooral dit belangrijk

vrijdag 31 december 2021 @ 09:19:39 #69
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202951834
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:12 schreef Simmertje het volgende:
Is het goudenjaar 1988 al aan de beurt?
Misschien vandaag als ze geen pauze inlassen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:19:53 #70
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202951840
Ik las in de kranten gisteren alleen maar over het groeiende aantal besmettingen maar niet over de stijging daarvan en de relatie tot ziekenhuisopnames en sterfgevallen. Het lijkt alsof de media de lockdown ook wel prima vindt, ik begrijp dat niet zo goed.
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:22:53 #72
335133 MichaelScott
pi_202951888
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:20 schreef Mondkapje het volgende:
Ik las in de kranten gisteren alleen maar over het groeiende aantal besmettingen maar niet over de stijging daarvan en de relatie tot ziekenhuisopnames en sterfgevallen. Het lijkt alsof de media de lockdown ook wel prima vindt, ik begrijp dat niet zo goed.
Meer onrust in de samenleving -> meer nieuwsartikelen -> meer clicks -> meer inkomsten
pi_202951954
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Meer onrust in de samenleving -> meer nieuwsartikelen -> meer clicks -> meer inkomsten
Of juist niet. Wel in de kranten grote artikelen over Antwerpen met mooie plaatjes.
pi_202952077
Veel besmettingen weer om me heen. Allemaal wat snotterig of positief omdat ze samenwonen met een corona-lijer.
Jammer, we proberen dit zo hard te voorkomen.
Go hard or go home
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:36:08 #75
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202952131
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:19 schreef tja77 het volgende:

[..]
Spijker…kop
Doodsangst? Zegt ze dat? _O-
pi_202952167
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:20 schreef Mondkapje het volgende:
Dat is ook niet te begrijpen, omdat het onzin is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202952171
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211229_79239250

quote:
Het OMT moet terug in z’n hok | column

Begin 2020 was daar opeens het OMT. Eigenlijk niets toevalligs, want dit is een soort standaard-commissie als er een infectieziekte uitbreekt. Dat gebeurt gelukkig zo weinig dat maar weinig mensen van het OMT hadden gehoord. Er werd een enorm vergadercircuit opgetuigd met tientallen experts. Het was ongetwijfeld noodzakelijk. Maar nu is de situatie anders.
Nederlanders moesten de afgelopen anderhalf jaar leren wat het OMT is en dat is eigenlijk nooit gelukt. Dat begint al bij de naam: Outbreak Management Team, alsof het OMT de virusuitbraak zou ’managen’. Dat is niet waar: het OMT geeft alleen advies. Het management van de virusuitbraak – voor zover daar al sprake van kan zijn – is vervolgens de taak van allerlei mensen, maar niet van het OMT. De naam suggereert meer macht dan men heeft. Opvallend veel mensen zijn in die macht gaan geloven, met name in de coronakritische hoek. Ze hebben een punt.

Wie beslist er in Nederland nou echt over het coronabeleid? In theorie is dat de Tweede Kamer, maar de praktijk is anders. Het OMT bestaat uit een heel bijzonder soort adviseurs. In plaats van in relatieve stilte een advies uit te brengen waar de politiek zich op kan baseren, lobbyen de leden actief in de media dat de politiek hun adviezen moet uitvoeren. Zie de laatste lockdown: OMT’ers begonnen overal te vertellen waarom hun advies ontzettend goed en noodzakelijk was. Zo kan de politiek nergens meer onderuit: de experts adviseren het toch? Normaal zou een minister dit nooit van zijn adviseurs accepteren, bij het OMT doen we dit al bijna twee jaar.

OMT’ers maken het met hun publieke lobby onmogelijk dat politici een eigen oordeel over het coronabeleid vellen, ook andere deskundigen raadplegen en bredere afwegingen maken. En dus heeft Nederland nu als enige Europese land een echte lockdown, een voorbeeld wat nergens anders in deze vorm wordt gevolgd. Zuidelijk Nederland gaat inmiddels massaal naar België voor vermaak en daar is de cultuursector na een rechtszaak heropend. In Nederland was deze week ook al een kort geding tegen de algehele sluiting. Ondertussen zijn de uitgestelde operaties niet meer te tellen, maar er is weinig debat over hoe dat op te oplossen.

Er is maar één oplossing: het OMT terug in zijn hok. Vul de talkshowtafels weer met politici die een mening hebben over corona, al dan niet gebaseerd op expertkennis uit rapporten en brieven van het OMT. Ondervraag politici kritisch over hun belangenafwegingen en reken ze daar bij verkiezingen op af. Dit levert niet alleen bredere afwegingen op dan alleen de coronabestrijding, maar het geeft ook veel meer helderheid wie er aan de touwtjes trekt. Dit brengt ook de coronacritici weer een klein beetje dichterbij de werkelijkheid.
Goed verhaal.
pi_202952189
Zijn er cijfers van het aantal weigeraars voor de boosters?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:43:26 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202952246
quote:
mwa, alsof het daar alleen aan ligt
pi_202952291
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:43 schreef Tarado het volgende:
mwa, alsof het daar alleen aan ligt
Zeker niet maar het is wel een van de oorzaken
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:45:30 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202952297
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:40 schreef halfway het volgende:
Zijn er cijfers van het aantal weigeraars voor de boosters?
dat zal in februari wel zo'n beetje bekend zijn maar er is nog altijd die QR hè dus ik denk dat die toch nog veel weifelaars over de streep gaat trekken
pi_202952312
https://edition.cnn.com/2(...)years-eve/index.html

Heb het idee dat elk land bezig is met het idee dat Omicron wel eens het einde van de ellende kan zijn behalve wij. Wanneer gaat het OMT weer overleggen met de politiek?
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:47:12 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202952332
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:45 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Zeker niet maar het is wel een van de oorzaken
Op zich jammer dat zo'n denktank in de publiciteit moet komen maar dan had je weer gehad "wie zijn die mensen die over ons lot beschikken", het blijft gewoon moeilijk.
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:47:31 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202952341
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:46 schreef Simmertje het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)years-eve/index.html

Heb het idee dat elk land bezig is met het idee dat Omicron wel eens het einde van de ellende kan zijn behalve wij. Wanneer gaat het OMT weer overleggen met de politiek?
maandag
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:47:40 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202952343
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zal in februari wel zo'n beetje bekend zijn maar er is nog altijd die QR hè dus ik denk dat die toch nog veel weifelaars over de streep gaat trekken
Ongetwijfeld, maar ik denk dat er toch wel een aardig verschil gaat zijn straks tussen aantallen die wel prik 1/2 hebben gehaald en de groep die een booster haalt. Zeker in de jongere groepen zullen een boel hun booster wel uitstellen zolang ze die nog niet per se nodig hebben voor reizen of andere dingen.
pi_202952378
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
maandag
Ben benieuwd, volgens mij waren er wel OMT leden ook die twijfels hadden bij de huidige lockdown:

https://www.at5.nl/artike(...)ockdown-nog-nodig-is
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:56:19 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202952511
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ben benieuwd, volgens mij waren er wel OMT leden ook die twijfels hadden bij de huidige lockdown:

https://www.at5.nl/artike(...)ockdown-nog-nodig-is
quote:
We winnen tijd en ik realiseer mij dat de kosten hiervan hoog zijn, maar ik hoop dat we er uiteindelijk profijt van zullen hebben.
Zodra het kan, gaan we versoepelen, dat staat buiten kijf.
ik zie er niet zoveel twijfel in maar laten we hopen dat het iig niet verlengd wordt, de scholen gewoon open op 10 januari en de rest niet langer dan 4 dagen later
pi_202952517
quote:
Dit zou verplichte kost moeten zijn voor iedereen die de (langetermijn) effecten van alle maatregelen bagatelliseert.
De pandemie zelf is een crisis, maar daarnaast hebben we zelf nog een véél grotere crisis gecreëerd die zijn weerga niet kent en waarvan we nog decennia lang de negatieve gevolgen gaan ervaren.
pi_202952520
Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-12-2021 t/m 31-12-2021

nr / aantal posts / gebruiker
001 945 _serial_
002 893 WheeledWarrior
003 890 AlwaysHappy
004 856 Spablauw214
005 811 Da_Sandman
006 795 chratnox
007 778 Jor_Dii
008 765 Wirelessmouse
009 718 Tarado
010 696 THEFXR
011 681 DireStraits7
012 673 Scrummie
013 668 DonDruiper
014 667 Molo
015 652 capricia
016 648 Tijn
017 593 trein2000
018 564 nostra
019 549 Noek
020 535 bloodymary1
021 506 Momo
022 434 miss_sly
023 413 Sherlock_Holmes
024 410 galantis
025 403 ludovico
026 398 dick_laurent
027 396 Elan
027 396 Zipportal
029 386 Za
030 384 zalkc
031 364 mir1986
032 352 Mondkapje
033 345 Jed1Gam
034 340 Johannes788
035 334 Cesare-Borgia
036 331 Vallon
037 329 Halcon
038 321 Red_85
038 321 Tijger_m
040 304 Questular
041 297 leolinedance
042 289 Wantie
043 283 Discombobulate
044 260 Pistolero
045 254 ipa84
046 250 Anton91
047 240 Oliver23
048 233 alpeko
049 229 Lenny_Leonard
050 228 GurneyIsBestOke
050 228 popje
SPOILER
pi_202952525
quote:
Zijn gezin betaalt niet alleen de tol met zijn voortdurende afwezigheid, maar ook met de bedreigingen aan zijn adres die steeds heftiger worden. Het loopt dusdandig uit de hand dat er eind 2021 een politiepost voor zijn huis verschijnt. Zijn adres circuleert al enige tijd op de sociale media. Er is al eens een verdacht pakketje gesignaleerd in de straat. En in december belt zelfs een gemaskerde man aan om een gesprek met de minister te eisen.
:{.

Prima stuk verder. Kritisch waar het moet, maar altijd met nuance.
https://www.volkskrant.nl(...)op-van-jut~bcb7f7b7/
In Southern Sun
pi_202952532
Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 17-01-2020 t/m 31-12-2021

001 17771 chratnox
002 14957 WheeledWarrior
003 14764 Jor_Dii
004 14164 _serial_
005 13875 DireStraits7
006 12274 Tijn
007 12240 trein2000
008 09986 Molo
009 09878 miss_sly
010 09346 AlwaysHappy
011 09336 Da_Sandman
012 08443 Predator40
013 08401 capricia
014 08096 Evenstar
015 07914 Mammietje
016 07481 Momo
017 07350 Elan
018 07148 THEFXR
019 07130 Tarado
020 07126 Vallon
021 07079 Tijger_m
022 06727 raptorix
023 06681 Red_85
024 06550 Scrummie
025 06398 Zipportal
026 06107 DonDruiper
027 05924 Noek
028 05848 Janneke141
029 05347 Drekkoning
030 05245 Cesare-Borgia
031 05184 galantis
032 04920 Za
033 04898 Dven
034 04852 zalkc
035 04822 leolinedance
036 04418 ludovico
037 04410 Jed1Gam
038 04399 vosss
039 04254 tesssssssss
040 04248 Anton91
041 04169 Wirelessmouse
042 04106 dick_laurent
043 03938 Eyjafjallajoekull
044 03831 _I
045 03746 crystal_meth
046 03730 eragon2890
047 03698 MoreDakka
048 03693 Lenny_Leonard
049 03613 Spablauw214
050 03598 Caland
SPOILER
pi_202952534
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
[..]
ik zie er niet zoveel twijfel in maar laten we hopen dat het iig niet verlengd wordt, de scholen gewoon open op 10 januari en de rest niet langer dan 4 dagen later
Ik denk dat er pas wat open gaat zodra die 2G en 3G op de werkvloer er door gedrukt is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202952551
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:57 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 17-01-2020 t/m 31-12-2021

001 17771 chratnox
002 14957 WheeledWarrior
003 14764 Jor_Dii
004 14164 _serial_
005 13875 DireStraits7
006 12274 Tijn
007 12240 trein2000
008 09986 Molo
009 09878 miss_sly
010 09346 AlwaysHappy
011 09336 Da_Sandman
012 08443 Predator40
013 08401 capricia
014 08096 Evenstar
015 07914 Mammietje
016 07481 Momo
017 07350 Elan
018 07148 THEFXR
019 07130 Tarado
020 07126 Vallon
021 07079 Tijger_m
022 06727 raptorix
023 06681 Red_85
024 06550 Scrummie
025 06398 Zipportal
026 06107 DonDruiper
027 05924 Noek
028 05848 Janneke141
029 05347 Drekkoning
030 05245 Cesare-Borgia
031 05184 galantis
032 04920 Za
033 04898 Dven
034 04852 zalkc
035 04822 leolinedance
036 04418 ludovico
037 04410 Jed1Gam
038 04399 vosss
039 04254 tesssssssss
040 04248 Anton91
041 04169 Wirelessmouse
042 04106 dick_laurent
044 03831 _I
045 03746 crystal_meth
046 03730 eragon2890
047 03698 MoreDakka
048 03693 Lenny_Leonard
049 03613 Spablauw214
050 03598 Caland
SPOILER
Weet iemand waar @Fer_de_Lance gebleven is?
vosss is de naam,
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:58:59 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202952552
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:57 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik denk dat er pas wat open gaat zodra die 2G en 3G op de werkvloer er door gedrukt is.
En dan gaat 2G/3G op de werkvloer ineens het magische verschil maken?
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:59:25 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202952560
quote:

[..]
dat denk ik niet en 3G lijkt me sowieso nutteloos met deze nieuwe variant en dat thuistesten is een wassen neus
pi_202952567
quote:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 17-01-2020 t/m 31-12-2021

001 17771 chratnox

Helemaal uit de top100 gevallen :'(
pi_202952576
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En dan gaat 2G/3G op de werkvloer ineens het magische verschil maken?
Nee natuurlijk niet, maar de QR pas moet kosten wat kost breed ingezet worden. Zoveel is inmiddels wel duidelijk.
vosss is de naam,
pi_202952582
quote:
Waarom zit er publiek in de studio?

Wel benieuwd hoever de woorden van Keijzer dit keer uit z'n verband zijn getrokken.

/edit het eerste filmpje is een kort fragment van een huilende horecaondernemer. Maar de traditionele media, die spelen een dubieuze rol hoor :D.
In Southern Sun
  Moderator vrijdag 31 december 2021 @ 10:01:03 #100
5428 crew  miss_sly
pi_202952584
quote:

[..]
Misschien valt het mee. De Jonge is daarmee gekomen, maar de Raad voor de Rechtspraak heeft er een nogal vernietigend rapport over geschreven. De Jonge is dadelijk niet meer de verantwoordelijke minister, dus kan de nieuwe er misschien anders mee omgaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:03:55 #101
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202952625
quote:

001 17771 chratnox
002 14957 WheeledWarrior
003 14764 Jor_Dii
004 14164 _serial_
005 13875 DireStraits7
006 12274 Tijn
007 12240 trein2000
008 09986 Molo
009 09878 miss_sly
010 09346 AlwaysHappy
011 09336 Da_Sandman
012 08443 Predator40
013 08401 capricia
014 08096 Evenstar
015 07914 Mammietje
016 07481 Momo
017 07350 Elan
018 07148 THEFXR
019 07130 Tarado
020 07126 Vallon
021 07079 Tijger_m
022 06727 raptorix
023 06681 Red_85
024 06550 Scrummie
025 06398 Zipportal
026 06107 DonDruiper
027 05924 Noek
028 05848 Janneke141
029 05347 Drekkoning
030 05245 Cesare-Borgia
031 05184 galantis
032 04920 Za
033 04898 Dven
034 04852 zalkc
035 04822 leolinedance
036 04418 ludovico
037 04410 Jed1Gam
038 04399 vosss
039 04254 tesssssssss
040 04248 Anton91
041 04169 Wirelessmouse
042 04106 dick_laurent
044 03831 _I
045 03746 crystal_meth
046 03730 eragon2890
047 03698 MoreDakka
048 03693 Lenny_Leonard
049 03613 Spablauw214
050 03598 Caland
SPOILER
Mooie cijfers. Hoeren open.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:04:20 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202952628
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, maar de QR pas moet kosten wat kost breed ingezet worden. Zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Internationaal blijft het sowieso bestaan maar nationaal zie ik er geen enkel voordeel meer in tenzij het testgedeelte met PCR, anders kan je het beter laten.
pi_202952639
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
[..]
Ik hoop het zo. Deze lockdown valt me echt zoveel zwaarder dan die van vorig jaar.
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:05:39 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202952651
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:04 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ik hoop het zo. Deze lockdown valt me echt zoveel zwaarder dan die van vorig jaar.
Dat is ook niet zo gek, dit is al de derde. Op een gegeven moment is de koek echt wel op bij de meeste mensen.
pi_202952661
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien valt het mee. De Jonge is daarmee gekomen, maar de Raad voor de Rechtspraak heeft er een nogal vernietigend rapport over geschreven. De Jonge is dadelijk niet meer de verantwoordelijke minister, dus kan de nieuwe er misschien anders mee omgaan.
Als zijn opvolger Paternotte wordt dan kunnen we onze borst nat maken. :X
vosss is de naam,
pi_202952682
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:06 schreef vosss het volgende:

[..]
Als zijn opvolger Paternotte wordt dan kunnen we onze borst nat maken. :X
Mwoah gok ik niet. Naam van Ernst Kuipers wordt wel steeds nadrukkelijker genoemd.
pi_202952717
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
Internationaal blijft het sowieso bestaan maar nationaal zie ik er geen enkel voordeel meer in tenzij het testgedeelte met PCR, anders kan je het beter laten.
Internationaal moeten we daar ook vanaf. Je kunt mensen toch niet opsluiten in eigen land voor een verkoudheid, want dat is de richting waar dit virus op gaat.

Wanneer precies vervalt die QR kutzooi Internationaal? Bij wat voor cijfers? Of mag ik nooit meer het land uit zolang ik ongeprikt ben zo lang ik nog leef? 8)7
vosss is de naam,
pi_202952720
De Jonge naar Wonen, dat vind ik dan wel weer mooi. Eerst sluit hij ons op en daarna gaat hij voor meer cellen zorgen.
pi_202952819
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De Jonge naar Wonen, dat vind ik dan wel weer mooi. Eerst sluit hij ons op en daarna gaat hij voor meer cellen zorgen.
Mooi waardeloos dat hij niet helemaal oprot. Wonen is een veel te belangrijk dossier om over te laten aan een ijdele prutser.
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:12:58 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202952821
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:08 schreef vosss het volgende:

[..]
Internationaal moeten we daar ook vanaf. Je kunt mensen toch niet opsluiten in eigen land voor een verkoudheid, want dat is de richting waar dit virus op gaat.

Wanneer precies vervalt die QR kutzooi Internationaal? Bij wat voor cijfers? Of mag ik nooit meer het land uit zolang ik ongeprikt ben zo lang ik nog leef? 8)7
Laten we aannemen 2 jaar nadat de boel (wereldwijd) onder controle is, dus 2026?
pi_202952889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:56 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Dit zou verplichte kost moeten zijn voor iedereen die de (langetermijn) effecten van alle maatregelen bagatelliseert.
De pandemie zelf is een crisis, maar daarnaast hebben we zelf nog een véél grotere crisis gecreëerd die zijn weerga niet kent en waarvan we nog decennia lang de negatieve gevolgen gaan ervaren.
Het zou verplichte kost moeten zijn voor mensen die 'MSM-journalisten' verwijten geen kritische vragen te stellen, want dit is er een schoolvoorbeeld van :D.
In Southern Sun
pi_202952895
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Mooi waardeloos dat hij niet helemaal oprot. Wonen is een veel te belangrijk dossier om over te laten aan een ijdele prutser.
Wonen is momenteel 80% van mijn werk en ik zie hem daar graag als minister.

Hij heeft laten zien dat hij zijn beleid afstemt op wat mensen met verstand van het onderwerp wijs vinden en dat heeft het woondossier nodig. En harde en impopulaire beslissingen nemen durft hij ook en ook dat is bij wonen nodig.
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:15:32 #113
68638 Zwansen
pi_202952898
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Neem die prik dan gewoon. :')

Zo fit en jong ben jij toch ook niet meer?
pi_202952923
quote:
Omikron dominant in Frankrijk

Omikron is in Frankrijk de dominante virusvariant geworden. Begin deze week was van alle coronagevallen 62,4 procent de besmettelijkere variant. Twee weken eerder was dat nog 15 procent. Gisteren kwamen er ruim 206.000 positieve tests bij. Minister van Gezondheid Olivier Véran sprak eerder deze week over een tsunami aan besmettingen.

In Frankrijk moet meer thuis gewerkt worden, wordt het aantal mensen op bijeenkomsten beperkt en in Parijs geldt vanaf vandaag weer een mondkapjesplicht op straat. Het parlement behandelt een wetsvoorstel om 2G-beleid in te voeren.

In Nederland is omikron sinds dinsdag dominant.

vrijdag 31 december 2021 @ 10:17:29 #115
68638 Zwansen
pi_202952943
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Mooie cijfers. Hoeren open.
Sta ik niet in de top 100? Ik eis een hertelling. Wat een farce.
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:19:00 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_202952988
quote:

[..]
Ik denk dat zo’n maatregel echt dermate verregaand is dat ze dat er niet doorheen krijgen. Is ook weer een enorm paardenmiddel om mensen van 20-30 jaar oud niet naar hun werk te laten gaan
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:21:19 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202953065
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:19 schreef Blik het volgende:

[..]
Ik denk dat zo’n maatregel echt dermate verregaand is dat ze dat er niet doorheen krijgen. Is ook weer een enorm paardenmiddel om mensen van 20-30 jaar oud niet naar hun werk te laten gaan
De vraag is vooral wat je ermee denkt op te lossen.
pi_202953068
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het zou verplichte kost moeten zijn voor mensen die 'MSM-journalisten' verwijten geen kritische vragen te stellen, want dit is er een schoolvoorbeeld van :D.
Nog even los van je punt over kritische vragen, de Balie is natuurlijk in de verste verte geen MSM. Het overgrote deel van de mensen in Nederland zal er nog nooit van gehoord hebben.
pi_202953117
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:21 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Nog even los van je punt over kritische vragen, de Balie is natuurlijk in de verste verte geen MSM. Het overgrote deel van de mensen in Nederland zal er nog nooit over gehoord hebben.
Dat is dan ook exact m'n punt.
In Southern Sun
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:25:31 #120
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202953153
Wanneer wordt eigenlijk de 2g wetgeving door de kamer behandeld?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202953193
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Tsja, dat jij dit geen kritisch interview vindt, daar kan ik verder niet zo veel mee. Dan heb je vooral de hele achtergrond en het doel van het gesprek niet helemaal begrepen denk ik.
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:27:23 #122
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202953201
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:56 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-12-2021 t/m 31-12-2021

001 945 _serial_
002 893 WheeledWarrior
003 890 AlwaysHappy
004 856 Spablauw214
005 811 Da_Sandman
006 795 chratnox
007 778 Jor_Dii
008 765 Wirelessmouse
009 718 Tarado
010 696 THEFXR
011 681 DireStraits7
012 673 Scrummie
013 668 DonDruiper
014 667 Molo
015 652 capricia
016 648 Tijn
017 593 trein2000
018 564 nostra
019 549 Noek
020 535 bloodymary1
021 506 Momo
022 434 miss_sly
023 413 Sherlock_Holmes
024 410 galantis
025 403 ludovico
026 398 dick_laurent
027 396 Elan
027 396 Zipportal
029 386 Za
030 384 zalkc
031 364 mir1986
032 352 Mondkapje
033 345 Jed1Gam
034 340 Johannes788
035 334 Cesare-Borgia
036 331 Vallon
037 329 Halcon
038 321 Red_85
038 321 Tijger_m
040 304 Questular
041 297 leolinedance
042 289 Wantie
043 283 Discombobulate
044 260 Pistolero
045 254 ipa84
046 250 Anton91
047 240 Oliver23
048 233 alpeko
049 229 Lenny_Leonard
050 228 GurneyIsBestOke
050 228 popje
SPOILER
Waar sta ik?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202953212
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Er wordt hier ook net gedaan alsof de overheid er alles aan doet om te verhullen dat deze crisis blijvende economische schade oplevert.

Wat totale flauwekul is natuurlijk, want het CPB heeft daar al diverse studies over gepubliceerd die gewoon terug te vinden zijn met een simpele Google opdracht.

Ook Rutte heeft dat al lang toegegeven en benadrukt dat dit meegenomen wordt in de maatregelen en compensatieregeling voor oa mkb.
pi_202953225
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:27 schreef popje het volgende:

[..]
Waar sta ik?
#50.
pi_202953296
quote:
Boa's gaan vuurwerkverbod niet handhaven

Boa's, oftewel buitengewoon opsporingsambtenaren, gaan het vuurwerkverbod vandaag niet handhaven. "We gaan wel handhaven op wat op dit moment het belangrijkste is, namelijk de coronaregels", zegt voorzitter Richard Gerrits van vakbond BOA ACP.

In het NOS Radio 1 Journaal legt hij uit dat er te weinig medewerkers zijn om beide zaken te controleren. "De capaciteit van de handhaving is niet gegroeid, maar we hebben wel meer taken." Daarnaast staat de veiligheid van de handhavers voorop. Gerrits noemt het illegale vuurwerk dat tegenwoordig wordt afgestoken "echte bommen".

Vanwege het vuurwerkverbod wordt er "massaal" vuurwerk over de grens gekocht, zegt Gerrits. "Dat houd je ook niet tegen. Mensen zijn creatief genoeg om aan vuurwerk te komen."

Tijdens de jaarwisseling zijn boa's uitgerust met oordoppen en veiligheidsbrillen. Daarnaast dragen ze volgens de vakbondsvoorzitter ook bodycams, waarmee beelden worden gemaakt van wat de handhavers meemaken.

pi_202953304
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:27 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Tsja, dat jij dit geen kritisch interview vindt, daar kan ik verder niet zo veel mee. Dan heb je vooral de hele achtergrond en het doel van het gesprek niet helemaal begrepen denk ik.
Wat is het doel van het 'gesprek' dan?
In Southern Sun
pi_202953323
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:04 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Bij mij ook, maar dat komt vooral omdat deze lockdown gebaseerd is op schromelijk overdreven modellen, en dat het OMT dit nu ook beseft maar niet per direct de lockdown opheft.

We zitten dus voor niks nu allemaal thuis. Of ja, voor het ego van het OMT... Dat maakt deze lockdown zo zwaar voor mij.
Alpha kenny one
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:36:04 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202953446
twitter
pi_202953470
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:31 schreef falling_away het volgende:

[..]
Bij mij ook, maar dat komt vooral omdat deze lockdown gebaseerd is op schromelijk overdreven modellen, en dat het OMT dit nu ook beseft maar niet per direct de lockdown opheft.

We zitten dus voor niks nu allemaal thuis. Of ja, voor het ego van het OMT... Dat maakt deze lockdown zo zwaar voor mij.
Daarnaast zie je de beelden van andere landen om ons heen met restaurantjes, terrasjes, volle stadions. Zeer pijnlijk.
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:36:59 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202953473
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:36 schreef capricia het volgende:
Ben je ooit wel eens met iemand mee geweest bij de vaccinatie-prikken, nu ook bij de boosters. Dat je mee naar binnen moest. Dus niet buiten wachten.
Omdat iemand slechthorend is (daar zijn geen aanpassingen voor getroffen).

Zo ja. Dan weet je dat je na de eerste screening (legitimatie en bevestigingsmail) naar een apart hokje moet met die persoon die je begeleidt. En daar staat boven:
"Triage". :')

En dan komt er een echte arts. Omdat je slechthorend bent. En iemand bij je hebt.
En die gaat triageren of je door mag voor je prik, of dat de extra persoon er überhaupt wel bij mag zijn.
Wat is hier :') aan

Triage is een vrij gebruikelijke medische term
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202953497
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat is het doel van het 'gesprek' dan?
Het staat letterlijk bij de video, maar vooruit:

quote:
Avondklokrellen, psychische nood onder studenten en opvlammende protesten over corona, woningnood en racisme. 2021 was turbulent jaar voor de jongere generatie. En de vooruitzichten voor 2022 zijn vooralsnog somber. Nieuwskamer en De Balie gingen de straat op en de Tweede Kamer in met de vraag: hoe was het om jong te zijn in 2021?

Tijdens dit programma gaan we op zoek naar splinters van hoop voor de jeugd. Hoe houden zij zich staande? Hoe gaan zij in 2022 hun invloed vergroten? En welke besluiten moet de politiek nemen om een betere toekomst voor jongeren te creëren?
Keijzer vertelt, onder andere vanuit haar persoonlijke ervaringen, hoe zij er over denkt.
pi_202953526
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Crap ben ik net platgespoten met Phizer -O- :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:36 schreef Simmertje het volgende:
Daarnaast zie je de beelden van andere landen om ons heen met restaurantjes, terrasjes, volle stadions. Zeer pijnlijk.
Mja het is nooit goed. Als we niks hadden gedaan en de ziekenhuizen hadden vol gelegen hadden ze er ook van langs gekregen. Eindelijk doen ze een keer iets pro actief.

Toegegeven, we hebben volgens mij nog niet meegemaakt dat het OMT in een spoedzitting bijeen moest komen om te kijken of de lock down er niet af kon.
pi_202953543
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:38 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]
Keijzer vertelt, onder andere vanuit haar persoonlijke ervaringen, hoe zei er over denkt.
Zij.

Keijzer is nog maar een paar centimeter verwijderd van de totale complotgekkies.
pi_202953564
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:38 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]
Keijzer vertelt, onder andere vanuit haar persoonlijke ervaringen, hoe zei er over denkt.
En die mag je daarom dan geen kritische vragen stellen?
In Southern Sun
pi_202953566
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:39 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Crap ben ik net platgespoten met Phizer -O- :')
[..]
Mja het is nooit goed. Als we niks hadden gedaan en de ziekenhuizen hadden vol gelegen hadden ze er ook van langs gekregen. Eindelijk doen ze een keer iets pro actief.

Toegegeven, we hebben volgens mij nog niet meegemaakt dat het OMT in een spoedzitting bijeen moest komen om te kijken of de lock down er niet af kon.
Hadden ze maar zo pro actief geweest met het boosteren. In plaats van pro actief de vaccinatiecentra sluiten afgelopen zomer.
pi_202953567
1987 en 1988 aan de beurt.
SPOILER
pi_202953575
quote:
[ twitter ]
Gister was er nog zo'n klaagbericht dat alleen mensen van 45 en ouder Moderna booster krijgen en daaronder juist Pfizer ivm die hartspierontsteking? Af en toe ben ik het echt even kwijt :')
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:41:55 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202953590
quote:
[ twitter ]
Hele draadje lezen is wel aan te bevelen hier

Supply chain ding, niet effectiviteit
pi_202953592
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zij.

Keijzer is nog maar een paar centimeter verwijderd van de totale complotgekkies.
:') :') :')
pi_202953616
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:40 schreef Anton91 het volgende:
SPOILER
vraag me af waarom dat alleen maar in NL taal is, we hebben toch veel allochtonen in het land en die moeten ook geprikt worden.
pi_202953650
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]
vraag me af waarom dat alleen maar in NL taal is, we hebben toch veel allochtonen in het land en die moeten ook geprikt worden.
Twitter is wel het geschikte medium om die te bereiken, inderdaad.
In Southern Sun
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:44:20 #142
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202953662
twitter

Zelfs viesdikke darters merken niks van dat nieuwe variantje

Just a flu
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202953670
quote:

[..]
Veel van hen zullen vast wel iemand hebben die ze daar bij helpt. Je hoeft ook niet op de eerste dag direct een afspraak te maken.
pi_202953680
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zij.

Hahaha. Nee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En die mag je daarom dan geen kritische vragen stellen?
Dat zeg ik niet.

Maar jullie zijn al weer vroeg op dreef vandaag, veel plezier nog. :)
pi_202953693
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:40 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Hadden ze maar zo pro actief geweest met het boosteren. In plaats van pro actief de vaccinatiecentra sluiten afgelopen zomer.
Die hadden ze open moeten houden voor drie personen per week?
In Southern Sun
pi_202953701
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:44 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Just a flu
Hij zal wel in zijn Febo trainingspak op de bank liggen.
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:46:27 #147
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202953715
quote:

[..]
UWV is ook voornamelijk Nederlands, dat ging altijd prima.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:46:39 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202953724
quote:
[ twitter ]

Just a flu
Vaccinaties werken O+
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:48:01 #149
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202953747
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Vaccinaties werken O+
Toch het land op slot

Gr gr het OMT
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:49:14 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202953764
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Die hadden ze open moeten houden voor drie personen per week?
Het is idd zinniger als ongevaccineerden het probleem zijn in Nederland om vaccinatiecentra dicht te gooien of iig veel minder makkelijk te bereiken en ook maar een lockdown af te kondigen

Constructief wel
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:49:46 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202953781
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Toch het land op slot

Gr gr het OMT
Politiek besluit, sta ik niet achter
Wel pro vaccineren
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:51:37 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202953817
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Politiek besluit, sta ik niet achter
Wel pro vaccineren
Ik ben ook pro vaccineren en pro-boosters voor risicogroepen.

Anti-lockdowns tenzij echt noodzakelijk en ook anti-QR geneuzel.
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:52:00 #153
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202953825
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als hij dat met net zoveel ijver doet gaan we eindelijk eens plezier aan die man beleven :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202953844
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:40 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Zeker! Maar dat is het rund in de ster kijken
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:52:52 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202953851
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:38 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]
Keijzer vertelt, onder andere vanuit haar persoonlijke ervaringen, hoe zij er over denkt.
Ah, weer een 'het is vooral heel erg voor jongeren'-emo rollercoaster. Het is heel erg voor iedereen, Mona. Maar bedankt voor de open deur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202953876
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:52 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Zeker! Maar dat is het rund in de ster kijken
Klein foutje maar en wat is een lockdown nou op een mensenleven?
pi_202953880
quote:
[ twitter ]

Just a flu
Dankzij de vaccinaties natuurlijk. Daarbij is hij er aan gewend om zich kut te voelen, dat is voor hem gewoon een normale dag.
pi_202953883
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Het is idd zinniger als ongevaccineerden het probleem zijn in Nederland om vaccinatiecentra dicht te gooien of iig veel minder makkelijk te bereiken en ook maar een lockdown af te kondigen

Constructief wel
Laten we ook nog honderd ziekenhuizen bouwen.
In Southern Sun
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:57:07 #159
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202953933
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:40 schreef Anton91 het volgende:
SPOILER
Klik op de link maar kan alleen een normale vaccinatie afspraak maken :? (eerste of tweede)

Of moet ik echt tot 11 uur wachten? :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202953963
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Klik op de link maar kan alleen een normale vaccinatie afspraak maken :? (eerste of tweede)

Ninja edit, maar ja tot 11u wachten :9
  vrijdag 31 december 2021 @ 10:58:47 #161
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202953966
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee dat wordt voor de gein in die tweet gezet
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202953984
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Als hij dat met net zoveel ijver doet gaan we eindelijk eens plezier aan die man beleven :D
Lekker zorgvuldig zijn met huisjes bouwen :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202954007
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, weer een 'het is vooral heel erg voor jongeren'-emo rollercoaster. Het is heel erg voor iedereen, Mona. Maar bedankt voor de open deur.
Nou ja, oudjes die achter de geraniums zitten zullen er wellicht iets minder van merken.

En je mag nog altijd iets van bezoek ontvangen (wat trouwens een advies is).
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:06:19 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202954051
Hmm 12 januari pas de eerste mogelijkheid (amsterdam) valt me tegen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:06:20 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202954052
Ik zou als 1988’er maandagochtend al geprikt kunnen worden.

Lekker geregeld Hugo, maar ik wacht nog een maand of 2-3.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:06:32 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202954054
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, oudjes die achter de geraniums zitten zullen er wellicht iets minder van merken.

En je mag nog altijd iets van bezoek ontvangen (wat trouwens een advies is).
'Wellicht' kopen we niets voor. Zou voor de grap eens navraag doen hoe een lockdown o.m. in een verzorgingstehuis wordt ervaren. (Wel digitaal, natuurlijk).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:08:11 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202954092
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik ben ook pro vaccineren en pro-boosters voor risicogroepen.

Anti-lockdowns tenzij echt noodzakelijk en ook anti-QR geneuzel.
Check
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:08:19 #168
68638 Zwansen
pi_202954094
twitter
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:08:46 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202954105
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Laten we ook nog honderd ziekenhuizen bouwen.
Geen idee wat je hiermee bedoelt :)
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:09:08 #170
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202954114
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Lekker zorgvuldig zijn met huisjes bouwen :7
En veilig, vergeet veilig niet. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202954139
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Geen idee wat je hiermee bedoelt :)
Ok :).
In Southern Sun
pi_202954204
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Hij zal wel in zijn Febo trainingspak op de bank liggen.
Omg nu wil ik een Febo-trainingspak :@
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:12:45 #173
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202954216
Een mooi nieuwjaar gewenst voor iedereen hier; dat we maar weer veel mogen touwtrekken over het beleid en alle permanent wordende samenlevingsrestricties.

Voor mij was 2021 het jaar waar in het rendement van zelf-organisatie duidelijk is geworden. In 2022 ga ik daar nog meer op inzetten. Mocht alles toch weer open gaan zoals voorheen, dan zal ik wel extra genieten dat het allemaal voor je wordt geregeld. Op naar een mooi 2022.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202954239
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:12 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Zijn uitgesnackt volgens de febo webshop :X

https://www.febo.nl/shop/
pi_202954260
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zijn uitgesnackt volgens de febo webshop :X

https://www.febo.nl/shop/
Godver, het bestaat nog ook _O-
pi_202954268
Significant increase' of patients with COVID - as hospital suspends visitors

Dr Chaand Nagpaul, chairman of the council at the British Medical Association, told Sky News: "What's concerning is that we are seeing significant increases in people in hospital.

"In fact, as of yesterday, the number of people admitted and also the number of patients in hospital is at a level as high as during the lockdown earlier this year in spring, in February-March.

"Now that is a significant number and it is increasing, so while the proportion of people who end up in hospital as a result of Omicron is smaller, we are definitely seeing significant increases."

Dr Nagpaul said 25,000 patients were admitted with COVID-19 in the four-week period leading up to Christmas and he said those admissions have been preventing six million people on the NHS waiting list from being treated.

Asked whether those admissions were people taken to hospital because of coronavirus, or for other health reasons and "happened to have COVID", Dr Nagpaul replied: "That's a very good question and, in fact, that's data I don't have and data it is really important is made available, because I absolutely agree, we need to differentiate between the two."

Fresh NHS figures on hospitalisations in England are due to be published today. https://news.sky.com/stor(...)visitations-12506682
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202954293
7 januari mijn vakantieprik *O*
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:17:30 #178
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202954320
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Godver, het bestaat nog ook _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202954360
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:15 schreef RipCity het volgende:

Dr Chaand Nagpaul, chairman of the council at the British Medical Association, told Sky News: "What's concerning is that we are seeing significant increases in people in hospital.

"In fact, as of yesterday, the number of people admitted and also the number of patients in hospital is at a level as high as during the lockdown earlier this year in spring, in February-March.

"Now that is a significant number and it is increasing, so while the proportion of people who end up in hospital as a result of Omicron is smaller, we are definitely seeing significant increases."

Dr Nagpaul said 25,000 patients were admitted with COVID-19 in the four-week period leading up to Christmas and he said those admissions have been preventing six million people on the NHS waiting list from being treated.

Asked whether those admissions were people taken to hospital because of coronavirus, or for other health reasons and "happened to have COVID", Dr Nagpaul replied: "That's a very good question and, in fact, that's data I don't have and data it is really important is made available, because I absolutely agree, we need to differentiate between the two."

Fresh NHS figures on hospitalisations in England are due to be published today. https://news.sky.com/stor(...)visitations-12506682
Dus nu evenveel mensen in het ziekenhuis als vorig jaar, met als groot verschil dat er toen een lockdown was en je nu bijna alles gewoon nog kan doen in Engeland. Dat is best positief imo.
pi_202954378
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:19 schreef Blik het volgende:

[..]
Dat interesseert de pensionado's, die voorstander van 2G op het werk zijn, geen biet.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202954394
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:12 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
pi_202954447
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:15 schreef RipCity het volgende:

Maar tot nu toe valt het wel mee met de hoeveelheid mensen die op de IC terecht komt.
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:23:50 #184
68638 Zwansen
pi_202954460
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Haute Friture! :D
pi_202954513
pi_202954528
More from Professor Peter Openshaw, who says someone only needs to be exposed to "a whiff of infected breath" to catch the highly transmissible Omicron variant of coronavirus.

"Omicron is so infectious. We're lucky really that it wasn't this infectious when it first moved into human-to-human transmission," he told BBC Breakfast.

"We've had several iterations of this virus going through different stages of its evolution.

"It has ended up being so infectious that it almost needs just a whiff of infected breath and you could get infected."

1x keer kuchen en je hebt het.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dus nu evenveel mensen in het ziekenhuis als vorig jaar, met als groot verschil dat er toen een lockdown was en je nu bijna alles gewoon nog kan doen in Engeland. Dat is best positief imo.
Idd
pi_202954564
Hier laatst m’n twijfels geuit over de booster, maar zojuist toch maar m’n afspraak ingepland voor 15 januari a.s. :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202954590
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:25 schreef RipCity het volgende:
More from Professor Peter Openshaw, who says someone only needs to be exposed to "a whiff of infected breath" to catch the highly transmissible Omicron variant of coronavirus.

"Omicron is so infectious. We're lucky really that it wasn't this infectious when it first moved into human-to-human transmission," he told BBC Breakfast.

"We've had several iterations of this virus going through different stages of its evolution.

"It has ended up being so infectious that it almost needs just a whiff of infected breath and you could get infected."

Als het zo besmettelijk was geweest tijdens de eerste golf waren we misschien wel al vanaf geweest :9
pi_202954604
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier laatst m’n twijfels geuit over de booster, maar zojuist toch maar m’n afspraak ingepland voor 15 januari a.s. :)
wat heeft je het ravijn in gepusht?
pi_202954626
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Zelfde hier. Sterker nog, heb oprecht met tegenzin de afspraak gemaakt. Realiteit is dat ik wel op vakantie wil kunnen het komende jaar
pi_202954628
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]
wat heeft je het ravijn in gepusht?
Verantwoordelijkheidsgevoel en daarmee m’n familie willen beschermen zo goed als het kan :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202954710
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Verantwoordelijkheidsgevoel en daarmee m’n familie willen beschermen zo goed als het kan :)
Sowieso goed dat je doet wat goed voor je voelt O+
pi_202954714
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik had als vroege twintiger toch echt wel een stuk meer moeite gehad met alle maatregelen dan nu. Ik geloof ook niet dat ik me braaf aan de maatregelen gehouden had en dat had thuis de nodige discussies en strijd opgeleverd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202954769
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik had als vroege twintiger toch echt wel een stuk meer moeite gehad met alle maatregelen dan nu. Ik geloof ook niet dat ik me braaf aan de maatregelen gehouden had en dat had thuis de nodige discussies en strijd opgeleverd.
Denk dat het per persoon verschilt; in welke periode van je leven zulke maatregelen het hardst binnen komen. Ik had het als tiener of twintiger juist minder erg gevonden dan nu ik dertig ben :P
pi_202954993
Lekker in de rij staan voor wat wappiebollen.

pi_202955019
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:25 schreef RipCity het volgende:

[..]
Idd
Dit klinkt vrij overtrokken. Meende dat ons RIVM juist zei dat delta en omikron elkaar qua besmettelijkheid niet veel ontlopen. Omikron lijkt besmettelijker maar dat komt waarschijnlijk doordat wij daar minder immuun voor zijn.
I'll give you something to do
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:53:30 #197
22565 asco
Los in deze tent
pi_202955087
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:48 schreef Zipportal het volgende:

:D
pi_202955235
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:08 schreef Zwansen het volgende:
[ twitter ]
Wat is het doel eigenlijk van die tweet? Een wedstrijdje ‘de minste besmettingen’ ten koste van heel veel vind ik niet heel prijzenswaardig.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:02:15 #199
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202955258
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:48 schreef Zipportal het volgende:

:D
Tics van je petten.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:04:33 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_202955310
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Zelfde hier. Sterker nog, heb oprecht met tegenzin de afspraak gemaakt. Realiteit is dat ik wel op vakantie wil kunnen het komende jaar
Als je dat wilt zou ik nog even wachten met die booster. ik ga niet eerder dan eind april mijn afspraak maken want dan kan ik zeker de meivakantie en zomervakantie gebruik maken van de QR. Kans is zeer aanwezig dat deze booster voor de zomer alweer uitgewerkt is
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:05:08 #201
342627 tja77
pi_202955326
quote:
Mooi filmpje.

Maar gewoon door blijven boosteren!!!!!
pi_202955364
Ik weet nog een interessant lijstje: hoe vaak zijn welke virologen in Op1 geweest?
pi_202955386
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:08 schreef Zwansen het volgende:
[ twitter ]
Meneer Jos heeft het maar druk om zijn ironie uit te leggen. Verder zegt dit kale geafiekje natuurlijk allemaal vrij weinig.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202955471
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zodat je geen wandelende Omicronbom wordt die met 1 keer ademen 10 anderen besmet.
pi_202955538
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Meneer Jos heeft het maar druk om zijn ironie uit te leggen. Verder zegt dit kale geafiekje natuurlijk allemaal vrij weinig.
Het blijft me verbazen dat mensen naar zo'n grafiek kunnen wijzen en dan zonder blikken of blozen zeggen dat dit door de lockdown komt, terwijl die daling is ingezet door de oude maatregelen.

Ja zo komt het OMT met alles weg.
Alpha kenny one
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:15:35 #206
342627 tja77
pi_202955546
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Maar tis natuurlijk geen dwang, je doet het volledig vrijwillig.
  Moderator vrijdag 31 december 2021 @ 12:16:40 #207
236264 crew  capricia
pi_202955562
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:15 schreef falling_away het volgende:

[..]
Het blijft me verbazen dat mensen naar zo'n grafiek kunnen wijzen en dan zonder blikken of blozen zeggen dat dit door de lockdown komt, terwijl die daling is ingezet door de oude maatregelen.

Oude maatregelen als in de avondlockdown, bedoel je?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:18:03 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202955594
https://www.ad.nl/gezond/(...)-onze-ogen~afcd313f/

Dat zelfs huisartsen meegaan in deze onzin...
pi_202955617
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Oude maatregelen als in de avondlockdown, bedoel je?
Ja
Alpha kenny one
pi_202955654
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:18 schreef Momo het volgende:

lol, dit artikel zegt ook alles.
ze gingen niet naar de huisarts, want die zou ze doorverwijzen naar het ziekenhuis en daar hadden ze geen vertrouwen in. Dus ging ze bij wildvreemde een middel tegen wormen halen.

Ik denk echt dat het gros van de mensen gewoon echt te dom is voor eigen onderzoek, en dat de mentaliteit van vroeger (de dokter zegt het, en die zal het wel weten) beter is voor de volksgezondheid.

-edit- en ook om met dit verhaal in de krant te gaan lijkt me niet verstandig, je krijgt vast bedreigingen van wappies nu.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:22:13 #211
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202955679
quote:

Dat is echt fantastisch
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202955724
quote:

Lol goed verhaal.

quote:
Toen het gehoopte herstel uitbleef, ging Van Doorn zich meer verdiepen in de website en het contact met de dokter. ,,Toen pas zag ik dat de inspectie het middel afraadt.
Lekker zelf onderzoek gedaan _O_.
In Southern Sun
pi_202955738
quote:

[..]

Het OMT adviseerde ook de vorige maatregelen dus je zegt tegelijk dat zet helemaal verkeerd doen en dat ze het fantastisch doen?
pi_202955767
Are we on the brink of OVER-vaccinating in the fight against Covid?

Professor Ian Jones, a virologist at the University of Reading, said descriptions of Omicron being a 'natural vaccine' were right.
The logic behind the argument is that as Omicron is highly transmissible but milder than other variants, it can give an immunity boost without causing as much serious illness, with some data suggesting a combination of infection than vaccination providing the best type of immunity in the long-run.
Future variants 'may be even more mild', Professor Jones told MailOnline, adding that the need for healthy adults to get top-up jabs could soon recede. Instead of doling out jabs every few months, he said annual boosters for the vulnerable ahead of the winter would be 'more feasible'.

Vertaling:
Professor Ian Jones, een viroloog aan de Universiteit van Reading, zei dat de beschrijvingen van Omicron als een 'natuurlijk vaccin' juist waren.
De logica achter het argument is dat, aangezien Omicron zeer overdraagbaar is, maar milder dan andere varianten, het een immuniteitsboost kan geven zonder zoveel ernstige ziekte te veroorzaken, waarbij sommige gegevens wijzen op een combinatie van infectie dan vaccinatie die het beste type immuniteit op lange termijn biedt. -loop.
Toekomstige varianten 'kunnen nog milder zijn', vertelde professor Jones aan MailOnline, eraan toevoegend dat de behoefte voor gezonde volwassenen om aanvullende prikken te krijgen snel zou kunnen afnemen. In plaats van om de paar maanden jabs uit te delen, zei hij dat jaarlijkse boosters voor de kwetsbaren voor de winter 'haalbaarder' zouden zijn.
https://www.dailymail.co.(...)pring-pointless.html

In deze redenatie is Omicron zelf al een soort van vaccin. Fijn, geen boosters meer, alleen nog voor 60plus in de winter, net als met de griepprik.
pi_202955789
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:12 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zodat je geen wandelende Omicronbom wordt die met 1 keer ademen 10 anderen besmet.
Daar zal een booster je niet mee helpen hoor. Het voorkomt alleen dat je er zelf niet te ziek van zult worden :7

(en deze booster is niet specifiek voor Omicron)
pi_202955850
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:26 schreef Mondkapje het volgende:
Professor Ian Jones, a virologist at the University of Reading, said descriptions of Omicron being a 'natural vaccine' were right.
The logic behind the argument is that as Omicron is highly transmissible but milder than other variants, it can give an immunity boost without causing as much serious illness, with some data suggesting a combination of infection than vaccination providing the best type of immunity in the long-run.
Future variants 'may be even more mild', Professor Jones told MailOnline, adding that the need for healthy adults to get top-up jabs could soon recede. Instead of doling out jabs every few months, he said annual boosters for the vulnerable ahead of the winter would be 'more feasible'.

Vertaling:
Professor Ian Jones, een viroloog aan de Universiteit van Reading, zei dat de beschrijvingen van Omicron als een 'natuurlijk vaccin' juist waren.
De logica achter het argument is dat, aangezien Omicron zeer overdraagbaar is, maar milder dan andere varianten, het een immuniteitsboost kan geven zonder zoveel ernstige ziekte te veroorzaken, waarbij sommige gegevens wijzen op een combinatie van infectie dan vaccinatie die het beste type immuniteit op lange termijn biedt. -loop.
Toekomstige varianten 'kunnen nog milder zijn', vertelde professor Jones aan MailOnline, eraan toevoegend dat de behoefte voor gezonde volwassenen om aanvullende prikken te krijgen snel zou kunnen afnemen. In plaats van om de paar maanden jabs uit te delen, zei hij dat jaarlijkse boosters voor de kwetsbaren voor de winter 'haalbaarder' zouden zijn.
https://www.dailymail.co.(...)pring-pointless.html

In deze redenatie is Omicron zelf al een soort van vaccin.
een helder licht.
een vaccin is een zwak virus (ja dit is veeeelll eenvoudiger gesteld, maar is wel het basisprincipe).
geef een verzwakt virus, lichaam maakt anti-stoffen en pakt het sterke virus.
Dus inderdaad een verzwakt virus, werkt als een soort vaccin.

bedankt hans.
pi_202955874
quote:

[..]

Je bedoelt dankzij de oude maatregelen die door het OMT werden aangeraden?

Niet je snuggerste bericht. :')
pi_202955895
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:12 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Daar gaat deze booster niet tegen helpen, helaas. Zijn ook na drie prikken nog erg veel doorbraakinfecties.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:31:02 #219
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202955919
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het OMT adviseerde ook de vorige maatregelen dus je zegt tegelijk dat zet helemaal verkeerd doen en dat ze het fantastisch doen?
Klopt, zo fantastisch dat die maatregelen zelfs effect hadden in omringende landen _O_ OMTGod _O_
pi_202955930
One last party for England? Boris warns of 'challenges in coming weeks' in NYE message as he mulls new restrictions NEXT WEEK and experts warn fresh curbs could be needed 'at speed' after cases hit record of 189,213 and hospitalisations double
Prime Minister Boris Johnson will decide next week whether to impose new Covid restrictions in England
https://www.dailymail.co.(...)ovid-curbs-week.html

Spannend voor de Britten. Daar is het steeds van: 'next week' besluiten we of het strenger moet, hier is het van: over twee weken besluiten we of het minder streng kan. Waarbij ''next week' en 'twee weken' alsmaar langer duren. Waarbij zij feestvieren en wij gevangen zitten.
pi_202956001
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:31 schreef Mondkapje het volgende:
One last party for England? Boris warns of 'challenges in coming weeks' in NYE message as he mulls new restrictions NEXT WEEK and experts warn fresh curbs could be needed 'at speed' after cases hit record of 189,213 and hospitalisations double
Prime Minister Boris Johnson will decide next week whether to impose new Covid restrictions in England

Spannend voor de Britten.
neu niet spannend, die gaan gewoon in lockdown.
Hadden ze 2 weken eerder moeten doen, had een hoop ellende bespaart. Maar goed altijd blijven geloven dat deze golf wel mee zal vallen ipv de golf echt mee te laten vallen door op tijd in te grijpen.
pi_202956041
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:33 schreef koemleit het volgende:

[..]
neu niet spannend, die gaan gewoon in lockdown.
Hadden ze 2 weken eerder moeten doen, had een hoop ellende bespaart. Maar goed altijd blijven geloven dat deze golf wel mee zal vallen ipv de golf echt mee te laten vallen door op tijd in te grijpen.
Ze hebben zichzelf juist een hoop ellende bespaard. En als de omicronbesmettingen opeens een dalende lijn laten zien, moet ik nog zien of ze in lockdown gaan.
pi_202956060
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ze hebben zichzelf juist een hoop ellende bespaard. En als de omicronbesmettingen opeens een dalende lijn laten zien, moet ik nog zien of ze in lockdown gaan.
Waarom zou dat gebeuren?
In Southern Sun
pi_202956075
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Waarom zou dat gebeuren?
In Zuid-Afrika is omicron al over het hoogtepunt heen.

Zuid-Afrika lijkt over piek omikrongolf heen: "Tegen eind januari is variant zo goed als verdwenen"
https://www.hln.be/buiten(...)-verdwenen~a75d19e1/
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:37:35 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202956077
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
is gewoon nog even afwachten, ik hoop dat het daar meezit want dan is het hier ook zo maar nu al stellen dat ze het zo goed doen is gewoon te vroeg
pi_202956116
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
alle golven in z-Afrika zijn korter geweest dan in west Europa helaas.
Om de een of andere reden blijft het hier altijd maar ellenlang door golven terwijl daar het een korte piek is.

maar laten we hopen dat het dit keer anders is!
pi_202956125
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
is gewoon nog even afwachten, ik hoop dat het daar meezit want dan is het hier ook zo maar nu al stellen dat ze het zo goed doen is gewoon te vroeg
Ze hebben al gewonnen, zij hebben een gezellige wintermaand gehad.
pi_202956148
Lockdown zal wel niet, maar misschien wat strengere maatregelen. Tegen de tijd dat ze strengere maatregelen krijgen (als ze dat uberhaupt krijgen) hebben ze in ieder geval wel al flink wat immuniteit opgebouwd.
pi_202956150
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Zuid-Afrika lijkt over piek omikrongolf heen: "Tegen eind januari is variant zo goed als verdwenen"
Dat zegt helaas weinig over de situatie in Engelad specifiek of Europa in het algemeen. Ik help het je hopen, maar er is niets dat wijst op een afname daar. Tenzij maatregelen, uiteraard.
In Southern Sun
pi_202956184
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat zegt helaas weinig over de situatie in Engelad specifiek of Europa in het algemeen. Ik help het je hopen, maar er is niets dat wijst op een afname daar. Tenzij maatregelen, uiteraard.
Ook in het Verenigd Koninkrijk - dat als een van de eerste Europese landen een omikrongolf zag opdoemen - verwachten ze een dergelijke evolutie met een steile opmars, snelle piek en steile neergang
Er komt een snelle neergang, de vraag is alleen wanneer.
pi_202956186
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:38 schreef koemleit het volgende:

[..]
Om de een of andere reden blijft het hier altijd maar ellenlang door golven terwijl daar het een korte piek is.

Omdat ze de mogelijkheid hebben om het virus de kans te geven te doen wat het moet doen... verspreiden. Hele jonge populatie die er weinig last van heeft.
pi_202956210
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:42 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ook in het Verenigd Koninkrijk - dat als een van de eerste Europese landen een omikrongolf zag opdoemen - verwachten ze een dergelijke evolutie met een steile opmars, snelle piek en steile neergang
Ben benieuwd :).
In Southern Sun
pi_202956222
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:39 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
en als er straks code zwart optreed? heb je dan nog steeds gewonnen met je gezellige wintermand?
(ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, maar "een gezellige tijd hebben" vind ik wel heel erg korte termijn denken.)
pi_202956236
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Omdat ze de mogelijkheid hebben om het virus de kans te geven te doen wat het moet doen... verspreiden. Hele jonge populatie die er weinig last van heeft.
Of ze registreren beroerd.
Of het klimaat heeft invloed.
Of ze houden cijfers achter
Of...
pi_202956258
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:44 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Of ze registreren beroerd.
Of het klimaat heeft invloed.
Of...
Of het maakt niet zoveel uit; hier zijn oude én jonge mensen ziek geworden. En met omikron wordt oud en jong minder ziek en minder lang ziek.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:45:04 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202956261
Die Engelsen hebben wel lekker hele decembermaand kunnen zuipen terwijl wij nog niet eens voor een eiersnijder mogen shoppen bij Action.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:45:17 #237
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202956268
oeps verkeerde topic.

quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:46 schreef Gunner het volgende:
stemplaatgenot.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:45:24 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202956275
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:42 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
ik hoop echt dat het gewoon klopt hoor en dat het VK zonder maatregelen wegkomt maar ze hebben in de afgelopen dagen wel heel veel noodcapaciteit neergezet waar ze eigenlijk geen personeel voor hebben, dus helemaal zeker zijn ze er ook nog niet van
pi_202956280
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:39 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Niets kan tegen een fijne kerst op. Zelfs niet als je bevolking later in veldhospitalen moet liggen
pi_202956295
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:45 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Of het maakt niet zoveel uit; hier zijn oude én jonge mensen ziek geworden. En met omikron wordt oud en jong minder ziek en minder lang ziek.
Daar begint het steeds meer op te lijken. Zou betekenen dat er licht is aan het einde van de coronatunnel *O*
pi_202956323
De oorlog is voorbij.
pi_202956330
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Niets kan tegen een fijne kerst op. Zelfs niet als je bevolking later in veldhospitalen moet liggen
Ze hadden toch ook prima thuis kunnen blijven als ze geen risico willen nemen?
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:49:29 #243
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_202956365
Ben benieuwd of er nog meer oversterfte gaat komen na bezoek in Antwerpen.
pi_202956397
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ze hadden toch ook prima thuis kunnen blijven als ze geen risico willen nemen?
Je weet dat als de zorg zo vol zit dat er veldhospitalen er moeten komen de open hartoperatie van oom Dirk niet door kan gaan he. Oom Dirk die netjes thuis zat om risico's te mijden en nu de zorg niet in kan omdat er heel veel mensen waren die de risico's aandurfden
pi_202956493
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:50 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je weet dat als de zorg zo vol zit dat er veldhospitalen er moeten komen de open hartoperatie van oom Dirk niet door kan gaan he. Oom Dirk die netjes thuis zat om risico's te mijden en nu de zorg niet in kan omdat er heel veel mensen waren die de risico's aandurfden
Dat die hartoperatie van oom Dirk geannuleerd is is gewoon een politieke keuze. Coronastatistieken hebben momenteel immers prioriteit, iedereen met een andere aandoening dan corona moet nog maar gewoon even volhouden en solidair zijn.
pi_202956500
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:31 schreef Mondkapje het volgende:

Spannend voor de Britten. Daar is het steeds van: 'next week' besluiten we of het strenger moet, hier is het van: over twee weken besluiten we of het minder streng kan. Waarbij ''next week' en 'twee weken' alsmaar langer duren. Waarbij zij feestvieren en wij gevangen zitten.
Ik zie het wel gebeuren dat er in januari wat meer landen richting een lockdown gaan. Alles op alles zetten om de feestdagen enigszins door te komen met kleinere beperkingen en dan mid januari op slot. Het volk (helemaal in Engeland waar kerst echt wat meer een ding is dan hier) accepteert denk ik wat eerder restricties in januari dan tijdens de feestmaand. Maar ik hoop dat landen de lockdown niet weer aangrijpen; geeft alleen maar meer precedent voor volgende jaren. We gaan het zien.
pi_202956546
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:38 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik ben niet op de hoogte van de maatregelen in Zuid Afrika, maar wellicht duren de golven hier langer omdat we ze proberen te rekken met maatregelen?
pi_202956547
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zie het wel gebeuren dat er in januari wat meer landen richting een lockdown gaan. Alles op alles zetten om de feestdagen enigszins door te komen met kleinere beperkingen en dan mid januari op slot. Het volk (helemaal in Engeland waar kerst echt wat meer een ding is dan hier) accepteert denk ik wat eerder restricties in januari dan tijdens de feestmaand. Maar ik hoop dat landen de lockdown niet weer aangrijpen; geeft alleen maar meer precedent voor volgende jaren. We gaan het zien.
Fijn geboosterd zijn en toch weer in lockdown met zijn allen.
pi_202956570
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:57 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Fijn geboosterd zijn en toch weer in lockdown met zijn allen.
Het word inderdaad tijd voor een lockdown voor niet gevaccineerden.
In Southern Sun
pi_202956585
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat die hartoperatie van oom Dirk geannuleerd is is gewoon een politieke keuze. Coronastatistieken hebben momenteel immers prioriteit, iedereen met een andere aandoening dan corona moet nog maar gewoon even volhouden en solidair zijn.
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er bij die discussie over overvolle ziekenhuizen altijd voorbij wordt gegaan aan een heel simpel punt: Je kan zieke mensen ook simpelweg, jeweetwel, niet opnemen. Er is geen natuurwet die bepaald dat iedereen die ziek is(of eigenlijk in dit geval: corona heeft) opgenomen moet worden.

Maar om de één of andere reden durven we dat medisch-etische vraagstuk niet eens een klein beetje te overwegen.
pi_202956614
Positief trouwens dat het aantal doden in VK nog laag blijft vergeleken met de vorige golven, ook in Portugal trouwens met 28k besmettingen.
pi_202956626
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er bij die discussie over overvolle ziekenhuizen altijd voorbij wordt gegaan aan een heel simpel punt: Je kan zieke mensen ook simpelweg, jeweetwel, niet opnemen. Er is geen natuurwet die bepaald dat iedereen die ziek is(of eigenlijk in dit geval: corona heeft) opgenomen moet worden.

Maar om de één of andere reden durven we dat medisch-etische vraagstuk niet eens een klein beetje te overwegen.
En terecht. Bizar hoeveel mensen deze waanzinnige gedachtes normaal zijn gaan vinden de afgelopen maanden.
In Southern Sun
pi_202956647
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En terecht. Bizar hoeveel mensen deze waanzinnige gedachtes normaal zijn gaan vinden de afgelopen maanden.
Nu gebeurd er toch hetzelfde, maar dan andersom? Corona patiënten krijgen voorrang en de rest mag afwachten; wat net zo goed levens kost. Ook dát is een keuze. Linksom of rechtsom; er zijn patiënten die niet te behandelen zijn door de druk.
pi_202956653
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik vind het bizar hoeveel mensen waanzinnige gedachtes over verregaande restricties voor ongevaccineerden of ongeboosterden normaal zijn gaan vinden de afgelopen maanden. :)
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:04:21 #255
335133 MichaelScott
pi_202956658
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Zodra de gevolgen van die keuze zichtbaar zijn durven veel mensen dat niet aan.

Terwijl we ook gewoon mensen met zeldzame ziektes laten overlijden omdat een bestaande behandeling niet uitgevoerd/vergoed wordt in Nederland. Dat gebeurt niet in het zicht dus dan is het goed.
pi_202956680
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nu gebeurd er toch hetzelfde, maar dan andersom? Corona patiënten krijgen voorrang en de rest mag afwachten; wat net zo goed levens kost. Ook dát is een keuze. Linksom of rechtsom; er zijn patiënten die niet te behandelen zijn door de druk.
Precies, en dus moet die druk naar beneden.
In Southern Sun
pi_202956722
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Precies, en dus moet die druk naar beneden.
Precies, en de simpelste manier om de druk in de ziekenhuizen naar beneden te krijgen is om geen of midner coronapatiënten meer op te nemen.

En ja ik snap ook wel dat dit zo overdreven simplistisch is opgeschreven en verregaande gevolgen kan hebben, maar je hebt de afgelopen anderhalf jaar genoeg tijd gehad om er over na te denken.
pi_202956750
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:07 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Precies, en de simpelste manier om de druk in de ziekenhuizen naar beneden te krijgen is om geen of midner coronapatiënten meer op te nemen.

En ja ik snap ook wel dat dit overdreven simplistisch opgeschreven gedacht en verregaande gevolgen kan hebben, maar je hebt de afgelopen anderhalf jaar genoeg tijd gehad om er over na te denken.
Dit valt in de categorie niet testen is geen nieuwe besmettingen.
In Southern Sun
pi_202956773
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dit valt in de categorie niet testen is geen nieuwe besmettingen.
Zeker met Omicron moeten we in 2022 zo snel mogelijk afstappen van die testfetisj bij elk kuchje of snottebelletje inderdaad. :)
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:12:26 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202956826
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
we moeten zeker met een andere oplossing komen, corona krijgt veel te veel voorrang wat in het begin wel te billijken was maar nu het blijvend is, wel een ander verhaal
pi_202956847
quote:
Omikron verspreidt zich in Hongkong
In Hongkong zijn de eerste omikronbesmettingen tussen inwoners onderling vastgesteld, nadat een vlucht vanuit de VS was teruggekeerd. Vijf crewleden zijn positief getest en een aantal heeft zich niet aan de regels gehouden, zegt luchtvaartmaatschappij Cathay Pacific.

Crewleden moeten na terugkomst drie dagen in isolatie, maar een besmet crewlid had twee dagen na terugkomst in een restaurant geluncht. Zijn vader en iemand die 10 meter verderop zat, raakten besmet. Een andere besmette medewerker was naar een bar gegaan in een drukbezochte uitgaanswijk. Afgelopen week werden quarantaineregels voor crewleden versoepeld. Zij mogen thuis in quarantaine, de meeste anderen moeten dat op eigen kosten in hotels doen.

De minister van Gezondheidszorg noemde de acties onverantwoordelijk en bestuurder Carrie Lam heeft Cathay Pacific laten weten dat ze zeer teleurgesteld is. De maatschappij heeft excuses aangeboden en zegt maatregelen te nemen richting de medewerkers die de regels overtraden.

In Hongkong zijn 81 omikrongevallen vastgesteld. De rest kwam van mensen die uit het buitenland waren gekomen. Hongkong is zo goed als afgesloten van de rest van de wereld, maar het is dus niet gelukt om omikron buiten de deur te houden.
De zero covid strategie van China gaat denk ik als een keiharde boemerang inslaan nu we te maken hebben met de Omikron variant. Een zero covid strategie is denk ik nu zo goed als kansloos geworden en de Chinese bevolking heeft nog geen enkele immuniteit/weerstand weten op te bouwen.

Zelfs China gaat het virus er niet meer onder krijgen denk ik.
pi_202956889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:13 schreef Breekfast het volgende:

[..]
De zero covid strategie van China gaat denk ik als een keiharde boemerang inslaan nu we te maken hebben met de Omikron variant. Een zero covid strategie is denk ik nu zo goed als kansloos geworden en de Chinese bevolking heeft nog geen enkele immuniteit/weerstand weten op te bouwen.

Zelfs China gaat het virus er niet meer onder krijgen denk ik.
Lekker voor ze. Verdienen ze na alle ellende die ze de rest vd wereld (En eigen bewoners dagelijks) gegeven hebben.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:15:24 #263
14505 OProg
A Life in Music
pi_202956903
Uiteraard gaat alleen Noord Korea het onder controle houden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202956912
Geen enkele immuniteit opgebouwd?
Denk dat ze daar ook gewoon gevaccineerd zijn. Weet t wel zeker.
Go hard or go home
pi_202956926
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:15 schreef OProg het volgende:
Uiteraard gaat alleen Noord Korea het onder controle houden.
De pinguïns op Antarctica maken ook wel een goede kans :D
pi_202956971
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:07 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Precies, en de simpelste manier om de druk in de ziekenhuizen naar beneden te krijgen is om geen of midner coronapatiënten meer op te nemen. vaccineren en boosteren.
ftfy

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:15 schreef Noek het volgende:
Klopt, alleen wel met minder goede vaccins dan de onze. En ook zij moeten boosteren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:18:36 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202957003
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:04 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik vind het bizar hoeveel mensen waanzinnige gedachtes over verregaande restricties voor ongevaccineerden of ongeboosterden normaal zijn gaan vinden de afgelopen maanden. :)
ik ben er niet voor hoor maar ik moet de eerste ongevaccineerde nog tegenkomen met een goeie reden, zeker in de 50+ range, boosters vind ik dan weer een ander verhaal.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:19:18 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202957026
quote:
ja klopt maar hun vaccin schijnt tegen omicron heel weinig te doen
pi_202957042
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
ftfy
[..]
Klopt, alleen wel met minder goede vaccins dan de onze. En ook zij moeten boosteren.
Misschien zitten zij al aan hun 13e verplichte booster. Zou me niets verbazen.
Met ws een campagne die binnen 16 uur 53 min is afgerond.
Go hard or go home
pi_202957043
quote:
Met het Chinese vaccin ja. Dit was de berichtgeving daarover in april 2021, nog voordat Delta/Omikron hun intrede deden:

quote:
China erkent lage effectiviteit eigen vaccins en overweegt andere vaccinstrategie

De Chinese coronavaccins bieden een relatief lage bescherming en daarom overweegt het land de vaccinatiestrategie aan te passen. Dat heeft Gao Fu, de baas van de hoogste gezondheidsautoriteit in China, gezegd op een conferentie in Chengdu.

Uit onderzoek in Brazilië bleek eerder dat de effectiviteit van Sinovac net boven de 50 procent uitkomt. Ter vergelijking: de Amerikaanse farmaceut Pfizer claimt voor het eigen vaccin een effectiviteit van 97 procent.

De cijfers over de effectiviteit van de Chinese vaccins variëren, omdat er geen gestandaardiseerde cijfers bestaan. Ook Gao Fu noemde geen precieze percentages. Bovendien heeft China nooit de resultaten van de derde testfase vrijgegeven. "Het is daarom bijzonder dat de baas van een belangrijk instituut met deze uitspraken kwam", zegt correspondent Garrie van Pinxteren.

Het is onduidelijk of de autoriteiten achter de uitspraken van de directeur staan. "Het is misschien niet goed gevallen, want vermeldingen over deze uitspraken op sociale media werden meteen gewist en gecensureerd."

Ook in Europa gebruikt
China vaccineert de eigen bevolking met Chinese vaccins en heeft tientallen miljoenen doses Sinovac geëxporteerd naar zo'n 25 landen in onder meer Afrika, Azië, het Midden-Oosten en Turkije. Een ander Chinees vaccin, van farmaceut Sinopharm, wordt toegediend in onder meer Hongarije en Servië. Tsjechië wil het middel op korte termijn gaan gebruiken.

In China zijn tot gisteren bijna 165 miljoen vaccindoses toegediend, waarvan bijna 25 miljoen in de afgelopen zes dagen. Deze week kondigde China aan dit jaar naar verwachting drie miljard doses coronavaccins te produceren.

Het land heeft geen enkel buitenlands vaccins goedgekeurd voor gebruik in China. In Chinese staatsmedia is herhaaldelijk twijfel gezaaid over de werking van zogeheten mRNA-vaccins. De middelen van Pfizer/BioNTech en Moderna zijn met deze nieuwe technologie ontwikkeld, maar werden in China tot dusver als onveilig en ineffectief bestempeld.

Combinatie van vaccins
Daar lijkt Gao Fu nu van terug te komen. Op de conferentie suggereerde de directeur van de gezondheidsautoriteit voor het eerst de mogelijke toepassing van deze methode. "Iedereen moet de voordelen van mRNA-vaccins overwegen. We moeten het niet negeren omdat we al een aantal vaccins hebben", zei hij.

"Dat is een belangrijke verschuiving", zegt correspondent Van Pinxteren, "maar het is onduidelijk of China mRNA-vaccins overweegt te importeren of zelf te produceren."

Daarnaast overweegt de regering vaccins te combineren, in de hoop een hogere effectiviteit te behalen. In verschillende landen wordt op dit moment onderzocht of het mengen (het ene middel als eerste prik en een ander middel als tweede prik) voor een boost in immuniteit zorgt. Zo wordt in het Verenigd Koninkrijk een combinatie van Pfizer en AstraZeneca onderzocht.
Als het destijds al maar net boven de 50% uitkwam, dan zal het nu wel helemaal vrij belabberd zijn.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:21:31 #271
342627 tja77
pi_202957079
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik ben er niet voor hoor maar ik moet de eerste ongevaccineerde nog tegenkomen met een goeie reden, zeker in de 50+ range, boosters vind ik dan weer een ander verhaal.
Goeie reden?
Is dat aan jou om te bepalen?
Jij hebt je laten vaccineren, dus echt neutraal sta jij er niet in lijkt me.
pi_202957100
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
Oh eens hoor. Maar het maakt me eigenlijk niet zo veel uit waarom iemand niet gevaccineerd is. Al is het een geschifte wappie die gelooft in een satanistisch complot van Bill Gates die de wereld wil overnemen met 5G.

Iemand zo veel rechten ontzeggen op basis van zijn of haar vaccinatiestatus vind ik principieel en moreel verwerpelijk.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:24:26 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202957139
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Goeie reden?
Wie staat er wel neutraal in
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:24:49 #274
342627 tja77
pi_202957153
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:22 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Oh eens hoor. Maar het maakt me eigenlijk niet zo veel uit waarom iemand niet gevaccineerd is. Al is het een geschifte wappie die gelooft in een satanistisch complot van Bill Gates die de wereld wil overnemen met 5G.

Iemand zo veel rechten ontzeggen op basis van zijn of haar vaccinatiestatus vind ik principieel en moreel verwerpelijk.
Eens.
pi_202957188
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:22 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Ik vind het ook verwerpelijk, maar als ik moet kiezen (en zo wordt het wel steeds meer gebracht) tussen maatregelen/lockdowns voor iedereen (inclusief de ongevaccineerden) & enkel beperkingen voor ongevaccineerden dan kies ik heel egoïstisch gezien toch voor laatstgenoemde optie.

Haalt niet weg dat ik niet denk dat 2G ons gaat redden of zo. Puur een houvast om ons te laten geloven dat we het virus in eigen hand hebben en er van kunnen winnen; dat de cijfers nu puur hoog zijn vanwege ongevaccineerden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2021 13:27:15 ]
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:26:43 #276
342627 tja77
pi_202957203
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Wie staat er wel neutraal in
Niemand, dus wie ben jij om een ander te beoordelen op zijn of haar keuze? Jij bent niet in een positie om voor een ander te bepalen of diegene een legitieme reden heeft zich wel of niet te laten vaccineren.
pi_202957213
twitter

Hij heeft het al 2x opgelopen, houdt zich niet echt lekker aan de maatregelen deze Erik, wij maar thuis op de blaren zitten en Erik lekker Covid verspreiden.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:27:28 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202957230
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Goeie reden?
ja dat bepaal ik, ik respecteer jouw recht om erover te beslissen maar dan kan ik niet vaccineren toch nog steeds de verkeerde beslissing vinden en de redenen die ik daarover tot nu toe gehoord heb bullshit vinden.
pi_202957241
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:26 schreef tja77 het volgende:

[..]
Niemand, dus wie ben jij om een ander te beoordelen op zijn of haar keuze? Jij bent niet in een positie om voor een ander te bepalen of diegene een legitieme reden heeft zich wel of niet te laten vaccineren.
Daar denkt de politiek heel anders over.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:28:18 #280
342627 tja77
pi_202957248
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind het ook verwerpelijk, maar als ik moet kiezen (en zo wordt het wel steeds meer gebracht) tussen maatregelen/lockdowns voor iedereen (inclusief de ongevaccineerden) & enkel beperkingen voor ongevaccineerden dan kies ik heel egoïstisch gezien toch voor laatstgenoemde optie.

Haalt niet weg dat ik niet denk dat 2G ons gaat redden of zo.
Eigenlijk zijn we allemaal egoïstisch natuurlijk. Je eigen belang (en dat van jouw dierbaren) staat immers voorop.
pi_202957267
Prachtige cijfers. Tijd voor een UI. @Oriente
pi_202957276
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
ja dat bepaal ik, ik respecteer jouw recht om erover te beslissen maar dan kan ik niet vaccineren toch nog steeds de verkeerde beslissing vinden en de redenen die ik daarover tot nu toe gehoord heb bullshit vinden.
Mag natuurlijk.

Ik denk dat we nog een hoop niet weten en dat de meest basale statistiekjes over vaccinatiejaar 2021 pas halverwege 2022 naar buiten komen.

Verschillen zullen i.i.g. niet enorm verschillend zijn voor het gros van de mensen, maar dat maakt het juist zo een arbitrair iets om er uberhaupt wat van te vinden.
pi_202957291
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Haalt niet weg dat ik niet denk dat 2G ons gaat redden of zo. Puur een houvast om ons te laten geloven dat we het virus in eigen hand hebben en er van kunnen winnen; dat de cijfers nu puur hoog zijn vanwege ongevaccineerden.
Maar die hypothetische situatie dat dat zinvol zou zijn is niet reeel.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:30:51 #284
342627 tja77
pi_202957306
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
Je bent vrij op een eigen mening, en ik ben vrij om er mijn reet mee af te vegen. Het zal me een worst wezen dat jij vindt dat een ander zich maar moet laten vaccineren.
Jij kunt niet voor een ander die afweging maken als jij niet degene bent die het betreft.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:31:57 #285
342627 tja77
pi_202957324
quote:
80s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Daar denkt de politiek heel anders over.
Klopt, en dat is al erg genoeg.
pi_202957363
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:31 schreef tja77 het volgende:

[..]
Klopt, en dat is al erg genoeg.
Gebrek aan weerstand daartegen zit mij ook niet lekker, en de observatie dat ze keihard doorrammen in het buitenland zonder spuugje of glijmiddel is ook veelzeggend.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:35:02 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202957399
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:30 schreef tja77 het volgende:

[..]
Je bent vrij op een eigen mening, en ik ben vrij om er mijn reet mee af te vegen. Het zal me een worst wezen dat jij vindt dat een ander zich maar moet laten vaccineren.
Jij kunt niet voor een ander die afweging maken als jij niet degene bent die het betreft.
wat zeg je nu allemaal, ik neem toch jouw beslissingen niet, die neem je zelf maar daar mag ik toch wel wat vinden, net als andersom en ik heb niet gezegd dat iedereen zich moet laten vaccineren alleen dat diegenen die dat niet doen nooit een goeie reden hebben.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:35:43 #288
342627 tja77
pi_202957414
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Gebrek aan weerstand daartegen zit mij ook niet lekker, en de observatie dat ze keihard doorrammen in het buitenland zonder spuugje of glijmiddel is ook veelzeggend.
Iedereen die zich er op wat voor manier tegen verzet wordt weggezet als wappie of gestoorde.
Die zullen er ook echt wel tussenzitten, maar die zitten net zo goed in de groep die wel aan deze bullshit meewerken.
pi_202957511
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:35 schreef tja77 het volgende:

[..]
Iedereen die zich er op wat voor manier tegen verzet wordt weggezet als wappie of gestoorde.
Die zullen er ook echt wel tussenzitten, maar die zitten net zo goed in de groep die wel aan deze bullshit meewerken.
Ik mis het respect voor de impact van alle maatregelen.

Dat uit zich in nonchalant zijn in het gebrek aan zorg capaciteit oplossen en ondersteunen. Mensen opsluiten is wel effe makkelijker, incl boa's en weet ik het.

Maar simpel volk heeft het gevoelsmatig ook wel aardig in de smiezen, wie bepaalt er wat er met het lijf van het individu moet gebeuren? Men voelt gewoon aan "blijf van mijn lijf".
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:39:18 #290
342627 tja77
pi_202957528
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
wat zeg je nu allemaal, ik neem toch jouw beslissingen niet, die neem je zelf maar daar mag ik toch wel wat vinden, net als andersom en ik heb niet gezegd dat iedereen zich moet laten vaccineren alleen dat diegenen die dat niet doen nooit een goeie reden hebben.
Geen goede reden…
Daar ga je weer.
Jij kunt onmogelijk voor een ander zeggen of diegene een goede reden heeft om zich niet te laten vaccineren. Jij VINDT het geen goede reden, maar dat wil niet zeggen dat het geen goede reden IS.
pi_202957548
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Jij vindt het niet een goede reden om de veiligheid van het vaccin af te wachten, of niet op 0 te zetten voor hen met 0 risico? Tjah, kan..
pi_202957564
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:27 schreef ludovico het volgende:

[ twitter ]

Hij heeft het al 2x opgelopen, houdt zich niet echt lekker aan de maatregelen deze Erik, wij maar thuis op de blaren zitten en Erik lekker Covid verspreiden.
Eerste keer dat Erik niet een selfie post.

8 december geboostered dus https://www.instagram.com/p/CXPF6Grlbzl/?utm_medium=copy_link
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:42:33 #293
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202957633
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:39 schreef tja77 het volgende:

[..]
Geen goede reden…
Daar ga je weer.
Jij kunt onmogelijk voor een ander zeggen of diegene een goede reden heeft om zich niet te laten vaccineren. Jij VINDT het geen goede reden, maar dat wil niet zeggen dat het geen goede reden IS.
klopt ik vind het geen goeie reden, tenminste ik heb tot nu toe geen goeie reden gehoord en jij heb je reden om het niet te doen, die vind jij blijkbaar wel prima maar het blijven meningen.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:43:26 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202957651
quote:

[ twitter ]

Hij woont in New York waar alles open is _O- En dan ga je posten dat hij zich niet aan de maatregelen houdt...
pi_202957662
quote:

[ twitter ]

Waarom moet hij zich aan maatregelen houden? Op zijn leeftijd is het volgens jou maar een mild griepje, en natuurlijke immuniteit opbouwen is het beste...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202957694
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij vindt het niet een goede reden om de veiligheid van het vaccin af te wachten, of niet op 0 te zetten voor hen met 0 risico? Tjah, kan..
De veiligheid van het vaccin is reeds bekend.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:45:30 #297
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202957709
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Hij woont in New York waar alles open is _O- En dan ga je posten dat hij zich niet aan de maatregelen houdt...
Ook al woon en werk je in het buitenland, je houdt je maar lekker aan de NEDERLANDSE regels!!!!!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202957810
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Hij kan zich toch gewoon aan de NL maatregelen houden in NY
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:45 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook al woon en werk je in het buitenland, je houdt je maar lekker aan de NEDERLANDSE regels!!!!!
Wat Anne zegt.
pi_202957835
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
De veiligheid van het vaccin is reeds bekend.
Ja de veiligheid van asbest ook.
pi_202957858
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom moet hij zich aan maatregelen houden? Op zijn leeftijd is het volgens jou maar een mild griepje, en natuurlijke immuniteit opbouwen is het beste...
Do your thang, mij part is iedereen vrij, maar mensen die anderen de maat nemen moeten niet hypocriet komen doen natuurlijk.
pi_202957878
Vraag voor mensen die recent in Spanje zijn geweest. @_serial_ @dick_laurent

We moeten 48 uur van te voren zo'n QR code aanmaken met reisgeschiedenis, of je gezond bent, etc. Zijn we nu mee bezig en we krijgen de vraag te zien:

''Select the type of Certificate you have''

EU Digital COVID Certificate.
Equivalent digital COVID-19 certificate, recognized by the EU. List of Countries with this certificate
Other Certificate

Als we de eerste twee opties kiezen moeten we hem uploaden, maar dat kan toch helemaal niet?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2021 13:51:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')