quote:
Het is dan ook wel meteen de grootste groep kinderen die in het ziekenhuis terecht komen. Bedoel, pokken of mazelen hebben opgeteld niet eens zoveel opnamens in 1 jaar.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja een verdubbeling, maar alsnog heb je het over tientallen aan opnames in de UK toch?
De procedure daar voor begint wel bij de chef LNAZ/LCPS die een seintje moet geven aan de IGJ.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deze opmerking snapte ik niet goed, bedoel je Kuipers hiermee of De Jonge? Want Kuipers mag dat helemaal niet, code zwart is officieele status voor de zorg in Nederland en een beslissing voor de minister, niet voor een ziekenhuis.
Kuipersquote:Op vrijdag 31 december 2021 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deze opmerking snapte ik niet goed, bedoel je Kuipers hiermee of De Jonge? Want Kuipers mag dat helemaal niet, code zwart is officieele status voor de zorg in Nederland en een beslissing voor de minister, niet voor een ziekenhuis.
Wat een hoop afkortingenquote:Op vrijdag 31 december 2021 01:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De procedure daar voor begint wel bij de chef LNAZ/LCPS die een seintje moet geven aan de IGJ.
Ik zou zeggen, loop eens een ziekenhuis binnen in het VK en doe navraag. Als ik een aanname moet doen zou ik zeggen dat ze opgenomen worden met de kenmerken van covid maar ik heb daar verder geen bewijs voor.quote:
LNAZ: Landelijk Netwerk Acute Zorgquote:
Volgens mij is Kuipers geen van beidenquote:Op vrijdag 31 december 2021 01:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De procedure daar voor begint wel bij de chef LNAZ/LCPS die een seintje moet geven aan de IGJ.
Weet je toevallig in welke leeftijdsgroepen die opnames nu zijn bij kinderen? Ik had een paar dagen terug met Za een discussie over dat als omicron echt vooral in de bovenste luchtwegen blijft vooral erg jonge kinderen daar vaker last van hebben. Hetzelfde zie je met het RS virus bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is dan ook wel meteen de grootste groep kinderen die in het ziekenhuis terecht komen. Bedoel, pokken of mazelen hebben opgeteld niet eens zoveel opnamens in 1 jaar.
Dus ja. Het kan klein zijn voor de coronaopnamens in totaal in een jaar. Maar huge voor kinderen die in het ziekenhuis belanden.
Ik ben daar niet ingedoken. Helaas.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Weet je toevallig in welke leeftijdsgroepen die opnames nu zijn bij kinderen? Ik had een paar dagen terug met Za een discussie over dat als omicron echt vooral in de bovenste luchtwegen blijft vooral erg jonge kinderen daar vaker last van hebben. Hetzelfde zie je met het RS virus bijvoorbeeld.
https://www.lnaz.nl/lnazquote:Op vrijdag 31 december 2021 01:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij is Kuipers geen van beiden
quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, loop eens een ziekenhuis binnen in het VK en doe navraag. Als ik een aanname moet doen zou ik zeggen dat ze opgenomen worden met de kenmerken van covid maar ik heb daar verder geen bewijs voor.
quote:Yeah, I spoke about this today with Dr. Robert Posada. He's an expert on infectious diseases and children at Mount Sinai Health Systems in New York City. He says it's mostly high fevers and respiratory distress, Ari, these kids often struggling to breathe. And unfortunately, he thinks cases of kids being hospitalized will likely continue to grow, and not just in New York.
En in zn stukken noemt hij zichzelf voorzitter, maar dat kan ik niet in de formele stukken terugvinden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.lnaz.nl/lnaz
Dagelijks bestuurder LNAZ en daarmee ook bestuurder van het LCPS: https://lcps.nu/over-ons/
Overigens was dat al waar te nemen in de VS voordat omicron een ding was, gebieden waar covid zeer zwaar heerste kregen ook te maken met een grote influx op de pediatrische IC aldaar, ik weet even uit mijn hoofd niet meer welk Staat het was eerder dit jaar.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Weet je toevallig in welke leeftijdsgroepen die opnames nu zijn bij kinderen? Ik had een paar dagen terug met Za een discussie over dat als omicron echt vooral in de bovenste luchtwegen blijft vooral erg jonge kinderen daar vaker last van hebben. Hetzelfde zie je met het RS virus bijvoorbeeld.
Lijkt me wat druk naast je ministerspost?quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En in zn stukken noemt hij zichzelf voorzitter, maar dat kan ik niet in de formele stukken terugvinden.
Die functie moet hij neerleggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me wat druk naast je ministerspost?
Ik heb het ook nog nergens kunnen vinden. Maar in Zuid-Afrika waren volgens mij ook opvallen meer kinderen opgenomen dan voor omicron. Dus daarom zou ik dat op zich niet een hele gekke reden vinden. Maar is puur speculatief nog hoor van mijn kant.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben daar niet ingedoken. Helaas.
https://www.tweedekamer.n(...)igen%20fase%202d.pdfquote:Op vrijdag 31 december 2021 01:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij is Kuipers geen van beiden
Ik weet dat in het VK op een gegeven moment ook best veel kinderen waren opgenomen. Maar toen werd al snel duidelijk dat het vooral door het RS virus kwam wat weer terug was gekomen. Dat zag je afgelopen zomer ook in Nederland. Als mensen toch weer een beetje hun normale leven oppakken komen de andere virussen ook weer terug. Ik las vandaag dat in Zweden en Rusland bijvoorbeeld griep gewoon weer naast het corona virus aan het rond gaan is.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Overigens was dat al waar te nemen in de VS voordat omicron een ding was, gebieden waar covid zeer zwaar heerste kregen ook te maken met een grote influx op de pediatrische IC aldaar, ik weet even uit mijn hoofd niet meer welk Staat het was eerder dit jaar.
Ok, ik was abuis dus. Waarvan aktequote:Op vrijdag 31 december 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)igen%20fase%202d.pdf
Kijk eens de brief voor fase 2d, let op de ondertekening.
Gisteren stond er nog dat noodhospitalen en defensie gereed gebracht moest worden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 01:48 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik kan het artikel niet lezen maar in het eerste stuk staat wel iets dat omicron minder ziekmakend is bij de ouderen.
Dat was van een arts toch? ik kon er verder nergens wat over terug vindenquote:Op vrijdag 31 december 2021 01:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Gisteren stond er nog dat noodhospitalen en defensie gereed gebracht moest worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |