abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202956323
De oorlog is voorbij.
pi_202956330
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Niets kan tegen een fijne kerst op. Zelfs niet als je bevolking later in veldhospitalen moet liggen
Ze hadden toch ook prima thuis kunnen blijven als ze geen risico willen nemen?
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:49:29 #243
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_202956365
Ben benieuwd of er nog meer oversterfte gaat komen na bezoek in Antwerpen.
pi_202956397
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ze hadden toch ook prima thuis kunnen blijven als ze geen risico willen nemen?
Je weet dat als de zorg zo vol zit dat er veldhospitalen er moeten komen de open hartoperatie van oom Dirk niet door kan gaan he. Oom Dirk die netjes thuis zat om risico's te mijden en nu de zorg niet in kan omdat er heel veel mensen waren die de risico's aandurfden
pi_202956493
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:50 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je weet dat als de zorg zo vol zit dat er veldhospitalen er moeten komen de open hartoperatie van oom Dirk niet door kan gaan he. Oom Dirk die netjes thuis zat om risico's te mijden en nu de zorg niet in kan omdat er heel veel mensen waren die de risico's aandurfden
Dat die hartoperatie van oom Dirk geannuleerd is is gewoon een politieke keuze. Coronastatistieken hebben momenteel immers prioriteit, iedereen met een andere aandoening dan corona moet nog maar gewoon even volhouden en solidair zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202956500
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:31 schreef Mondkapje het volgende:
One last party for England? Boris warns of 'challenges in coming weeks' in NYE message as he mulls new restrictions NEXT WEEK and experts warn fresh curbs could be needed 'at speed' after cases hit record of 189,213 and hospitalisations double
Prime Minister Boris Johnson will decide next week whether to impose new Covid restrictions in England
https://www.dailymail.co.(...)ovid-curbs-week.html

Spannend voor de Britten. Daar is het steeds van: 'next week' besluiten we of het strenger moet, hier is het van: over twee weken besluiten we of het minder streng kan. Waarbij ''next week' en 'twee weken' alsmaar langer duren. Waarbij zij feestvieren en wij gevangen zitten.
Ik zie het wel gebeuren dat er in januari wat meer landen richting een lockdown gaan. Alles op alles zetten om de feestdagen enigszins door te komen met kleinere beperkingen en dan mid januari op slot. Het volk (helemaal in Engeland waar kerst echt wat meer een ding is dan hier) accepteert denk ik wat eerder restricties in januari dan tijdens de feestmaand. Maar ik hoop dat landen de lockdown niet weer aangrijpen; geeft alleen maar meer precedent voor volgende jaren. We gaan het zien.
pi_202956546
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:38 schreef koemleit het volgende:

[..]
alle golven in z-Afrika zijn korter geweest dan in west Europa helaas.
Om de een of andere reden blijft het hier altijd maar ellenlang door golven terwijl daar het een korte piek is.

maar laten we hopen dat het dit keer anders is!
Ik ben niet op de hoogte van de maatregelen in Zuid Afrika, maar wellicht duren de golven hier langer omdat we ze proberen te rekken met maatregelen?
pi_202956547
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zie het wel gebeuren dat er in januari wat meer landen richting een lockdown gaan. Alles op alles zetten om de feestdagen enigszins door te komen met kleinere beperkingen en dan mid januari op slot. Het volk (helemaal in Engeland waar kerst echt wat meer een ding is dan hier) accepteert denk ik wat eerder restricties in januari dan tijdens de feestmaand. Maar ik hoop dat landen de lockdown niet weer aangrijpen; geeft alleen maar meer precedent voor volgende jaren. We gaan het zien.
Fijn geboosterd zijn en toch weer in lockdown met zijn allen.
pi_202956570
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:57 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Fijn geboosterd zijn en toch weer in lockdown met zijn allen.
Het word inderdaad tijd voor een lockdown voor niet gevaccineerden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202956585
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat die hartoperatie van oom Dirk geannuleerd is is gewoon een politieke keuze. Coronastatistieken hebben momenteel immers prioriteit, iedereen met een andere aandoening dan corona moet nog maar gewoon even volhouden en solidair zijn.
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er bij die discussie over overvolle ziekenhuizen altijd voorbij wordt gegaan aan een heel simpel punt: Je kan zieke mensen ook simpelweg, jeweetwel, niet opnemen. Er is geen natuurwet die bepaald dat iedereen die ziek is(of eigenlijk in dit geval: corona heeft) opgenomen moet worden.

Maar om de één of andere reden durven we dat medisch-etische vraagstuk niet eens een klein beetje te overwegen.
pi_202956614
Positief trouwens dat het aantal doden in VK nog laag blijft vergeleken met de vorige golven, ook in Portugal trouwens met 28k besmettingen.
pi_202956626
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er bij die discussie over overvolle ziekenhuizen altijd voorbij wordt gegaan aan een heel simpel punt: Je kan zieke mensen ook simpelweg, jeweetwel, niet opnemen. Er is geen natuurwet die bepaald dat iedereen die ziek is(of eigenlijk in dit geval: corona heeft) opgenomen moet worden.

Maar om de één of andere reden durven we dat medisch-etische vraagstuk niet eens een klein beetje te overwegen.
En terecht. Bizar hoeveel mensen deze waanzinnige gedachtes normaal zijn gaan vinden de afgelopen maanden.
In Southern Sun
pi_202956647
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En terecht. Bizar hoeveel mensen deze waanzinnige gedachtes normaal zijn gaan vinden de afgelopen maanden.
Nu gebeurd er toch hetzelfde, maar dan andersom? Corona patiënten krijgen voorrang en de rest mag afwachten; wat net zo goed levens kost. Ook dát is een keuze. Linksom of rechtsom; er zijn patiënten die niet te behandelen zijn door de druk.
pi_202956653
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik vind het bizar hoeveel mensen waanzinnige gedachtes over verregaande restricties voor ongevaccineerden of ongeboosterden normaal zijn gaan vinden de afgelopen maanden. :)
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:04:21 #255
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202956658
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Zodra de gevolgen van die keuze zichtbaar zijn durven veel mensen dat niet aan.

Terwijl we ook gewoon mensen met zeldzame ziektes laten overlijden omdat een bestaande behandeling niet uitgevoerd/vergoed wordt in Nederland. Dat gebeurt niet in het zicht dus dan is het goed.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202956680
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nu gebeurd er toch hetzelfde, maar dan andersom? Corona patiënten krijgen voorrang en de rest mag afwachten; wat net zo goed levens kost. Ook dát is een keuze. Linksom of rechtsom; er zijn patiënten die niet te behandelen zijn door de druk.
Precies, en dus moet die druk naar beneden.
In Southern Sun
pi_202956722
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Precies, en dus moet die druk naar beneden.
Precies, en de simpelste manier om de druk in de ziekenhuizen naar beneden te krijgen is om geen of midner coronapatiënten meer op te nemen.

En ja ik snap ook wel dat dit zo overdreven simplistisch is opgeschreven en verregaande gevolgen kan hebben, maar je hebt de afgelopen anderhalf jaar genoeg tijd gehad om er over na te denken.
pi_202956750
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:07 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Precies, en de simpelste manier om de druk in de ziekenhuizen naar beneden te krijgen is om geen of midner coronapatiënten meer op te nemen.

En ja ik snap ook wel dat dit overdreven simplistisch opgeschreven gedacht en verregaande gevolgen kan hebben, maar je hebt de afgelopen anderhalf jaar genoeg tijd gehad om er over na te denken.
Dit valt in de categorie niet testen is geen nieuwe besmettingen.
In Southern Sun
pi_202956773
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dit valt in de categorie niet testen is geen nieuwe besmettingen.
Zeker met Omicron moeten we in 2022 zo snel mogelijk afstappen van die testfetisj bij elk kuchje of snottebelletje inderdaad. :)
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:12:26 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202956826
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
we moeten zeker met een andere oplossing komen, corona krijgt veel te veel voorrang wat in het begin wel te billijken was maar nu het blijvend is, wel een ander verhaal
pi_202956847
quote:
Omikron verspreidt zich in Hongkong
In Hongkong zijn de eerste omikronbesmettingen tussen inwoners onderling vastgesteld, nadat een vlucht vanuit de VS was teruggekeerd. Vijf crewleden zijn positief getest en een aantal heeft zich niet aan de regels gehouden, zegt luchtvaartmaatschappij Cathay Pacific.

Crewleden moeten na terugkomst drie dagen in isolatie, maar een besmet crewlid had twee dagen na terugkomst in een restaurant geluncht. Zijn vader en iemand die 10 meter verderop zat, raakten besmet. Een andere besmette medewerker was naar een bar gegaan in een drukbezochte uitgaanswijk. Afgelopen week werden quarantaineregels voor crewleden versoepeld. Zij mogen thuis in quarantaine, de meeste anderen moeten dat op eigen kosten in hotels doen.

De minister van Gezondheidszorg noemde de acties onverantwoordelijk en bestuurder Carrie Lam heeft Cathay Pacific laten weten dat ze zeer teleurgesteld is. De maatschappij heeft excuses aangeboden en zegt maatregelen te nemen richting de medewerkers die de regels overtraden.

In Hongkong zijn 81 omikrongevallen vastgesteld. De rest kwam van mensen die uit het buitenland waren gekomen. Hongkong is zo goed als afgesloten van de rest van de wereld, maar het is dus niet gelukt om omikron buiten de deur te houden.
De zero covid strategie van China gaat denk ik als een keiharde boemerang inslaan nu we te maken hebben met de Omikron variant. Een zero covid strategie is denk ik nu zo goed als kansloos geworden en de Chinese bevolking heeft nog geen enkele immuniteit/weerstand weten op te bouwen.

Zelfs China gaat het virus er niet meer onder krijgen denk ik.
pi_202956889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:13 schreef Breekfast het volgende:

[..]
De zero covid strategie van China gaat denk ik als een keiharde boemerang inslaan nu we te maken hebben met de Omikron variant. Een zero covid strategie is denk ik nu zo goed als kansloos geworden en de Chinese bevolking heeft nog geen enkele immuniteit/weerstand weten op te bouwen.

Zelfs China gaat het virus er niet meer onder krijgen denk ik.
Lekker voor ze. Verdienen ze na alle ellende die ze de rest vd wereld (En eigen bewoners dagelijks) gegeven hebben.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:15:24 #263
14505 OProg
A Life in Music
pi_202956903
Uiteraard gaat alleen Noord Korea het onder controle houden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202956912
Geen enkele immuniteit opgebouwd?
Denk dat ze daar ook gewoon gevaccineerd zijn. Weet t wel zeker.
Go hard or go home
pi_202956926
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:15 schreef OProg het volgende:
Uiteraard gaat alleen Noord Korea het onder controle houden.
De pinguïns op Antarctica maken ook wel een goede kans :D
pi_202956971
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:07 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Precies, en de simpelste manier om de druk in de ziekenhuizen naar beneden te krijgen is om geen of midner coronapatiënten meer op te nemen. vaccineren en boosteren.
ftfy

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:15 schreef Noek het volgende:
Klopt, alleen wel met minder goede vaccins dan de onze. En ook zij moeten boosteren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:18:36 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202957003
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:04 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik vind het bizar hoeveel mensen waanzinnige gedachtes over verregaande restricties voor ongevaccineerden of ongeboosterden normaal zijn gaan vinden de afgelopen maanden. :)
ik ben er niet voor hoor maar ik moet de eerste ongevaccineerde nog tegenkomen met een goeie reden, zeker in de 50+ range, boosters vind ik dan weer een ander verhaal.
  vrijdag 31 december 2021 @ 13:19:18 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202957026
quote:
ja klopt maar hun vaccin schijnt tegen omicron heel weinig te doen
pi_202957042
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
ftfy
[..]
Klopt, alleen wel met minder goede vaccins dan de onze. En ook zij moeten boosteren.
Misschien zitten zij al aan hun 13e verplichte booster. Zou me niets verbazen.
Met ws een campagne die binnen 16 uur 53 min is afgerond.
Go hard or go home
pi_202957043
quote:
Met het Chinese vaccin ja. Dit was de berichtgeving daarover in april 2021, nog voordat Delta/Omikron hun intrede deden:

quote:
China erkent lage effectiviteit eigen vaccins en overweegt andere vaccinstrategie

De Chinese coronavaccins bieden een relatief lage bescherming en daarom overweegt het land de vaccinatiestrategie aan te passen. Dat heeft Gao Fu, de baas van de hoogste gezondheidsautoriteit in China, gezegd op een conferentie in Chengdu.

Uit onderzoek in Brazilië bleek eerder dat de effectiviteit van Sinovac net boven de 50 procent uitkomt. Ter vergelijking: de Amerikaanse farmaceut Pfizer claimt voor het eigen vaccin een effectiviteit van 97 procent.

De cijfers over de effectiviteit van de Chinese vaccins variëren, omdat er geen gestandaardiseerde cijfers bestaan. Ook Gao Fu noemde geen precieze percentages. Bovendien heeft China nooit de resultaten van de derde testfase vrijgegeven. "Het is daarom bijzonder dat de baas van een belangrijk instituut met deze uitspraken kwam", zegt correspondent Garrie van Pinxteren.

Het is onduidelijk of de autoriteiten achter de uitspraken van de directeur staan. "Het is misschien niet goed gevallen, want vermeldingen over deze uitspraken op sociale media werden meteen gewist en gecensureerd."

Ook in Europa gebruikt
China vaccineert de eigen bevolking met Chinese vaccins en heeft tientallen miljoenen doses Sinovac geëxporteerd naar zo'n 25 landen in onder meer Afrika, Azië, het Midden-Oosten en Turkije. Een ander Chinees vaccin, van farmaceut Sinopharm, wordt toegediend in onder meer Hongarije en Servië. Tsjechië wil het middel op korte termijn gaan gebruiken.

In China zijn tot gisteren bijna 165 miljoen vaccindoses toegediend, waarvan bijna 25 miljoen in de afgelopen zes dagen. Deze week kondigde China aan dit jaar naar verwachting drie miljard doses coronavaccins te produceren.

Het land heeft geen enkel buitenlands vaccins goedgekeurd voor gebruik in China. In Chinese staatsmedia is herhaaldelijk twijfel gezaaid over de werking van zogeheten mRNA-vaccins. De middelen van Pfizer/BioNTech en Moderna zijn met deze nieuwe technologie ontwikkeld, maar werden in China tot dusver als onveilig en ineffectief bestempeld.

Combinatie van vaccins
Daar lijkt Gao Fu nu van terug te komen. Op de conferentie suggereerde de directeur van de gezondheidsautoriteit voor het eerst de mogelijke toepassing van deze methode. "Iedereen moet de voordelen van mRNA-vaccins overwegen. We moeten het niet negeren omdat we al een aantal vaccins hebben", zei hij.

"Dat is een belangrijke verschuiving", zegt correspondent Van Pinxteren, "maar het is onduidelijk of China mRNA-vaccins overweegt te importeren of zelf te produceren."

Daarnaast overweegt de regering vaccins te combineren, in de hoop een hogere effectiviteit te behalen. In verschillende landen wordt op dit moment onderzocht of het mengen (het ene middel als eerste prik en een ander middel als tweede prik) voor een boost in immuniteit zorgt. Zo wordt in het Verenigd Koninkrijk een combinatie van Pfizer en AstraZeneca onderzocht.
Als het destijds al maar net boven de 50% uitkwam, dan zal het nu wel helemaal vrij belabberd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')