abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202956116
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
In Zuid-Afrika is omicron al over het hoogtepunt heen.
alle golven in z-Afrika zijn korter geweest dan in west Europa helaas.
Om de een of andere reden blijft het hier altijd maar ellenlang door golven terwijl daar het een korte piek is.

maar laten we hopen dat het dit keer anders is!
pi_202956125
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
is gewoon nog even afwachten, ik hoop dat het daar meezit want dan is het hier ook zo maar nu al stellen dat ze het zo goed doen is gewoon te vroeg
Ze hebben al gewonnen, zij hebben een gezellige wintermaand gehad.
pi_202956148
Lockdown zal wel niet, maar misschien wat strengere maatregelen. Tegen de tijd dat ze strengere maatregelen krijgen (als ze dat uberhaupt krijgen) hebben ze in ieder geval wel al flink wat immuniteit opgebouwd.
pi_202956150
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
In Zuid-Afrika is omicron al over het hoogtepunt heen.

Zuid-Afrika lijkt over piek omikrongolf heen: "Tegen eind januari is variant zo goed als verdwenen"
https://www.hln.be/buiten(...)-verdwenen~a75d19e1/
Dat zegt helaas weinig over de situatie in Engelad specifiek of Europa in het algemeen. Ik help het je hopen, maar er is niets dat wijst op een afname daar. Tenzij maatregelen, uiteraard.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202956184
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat zegt helaas weinig over de situatie in Engelad specifiek of Europa in het algemeen. Ik help het je hopen, maar er is niets dat wijst op een afname daar. Tenzij maatregelen, uiteraard.
Ook in het Verenigd Koninkrijk - dat als een van de eerste Europese landen een omikrongolf zag opdoemen - verwachten ze een dergelijke evolutie met een steile opmars, snelle piek en steile neergang
Er komt een snelle neergang, de vraag is alleen wanneer.
pi_202956186
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:38 schreef koemleit het volgende:

[..]
Om de een of andere reden blijft het hier altijd maar ellenlang door golven terwijl daar het een korte piek is.

Omdat ze de mogelijkheid hebben om het virus de kans te geven te doen wat het moet doen... verspreiden. Hele jonge populatie die er weinig last van heeft.
pi_202956210
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:42 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ook in het Verenigd Koninkrijk - dat als een van de eerste Europese landen een omikrongolf zag opdoemen - verwachten ze een dergelijke evolutie met een steile opmars, snelle piek en steile neergang
Ben benieuwd :).
In Southern Sun
pi_202956222
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:39 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
en als er straks code zwart optreed? heb je dan nog steeds gewonnen met je gezellige wintermand?
(ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, maar "een gezellige tijd hebben" vind ik wel heel erg korte termijn denken.)
pi_202956236
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Omdat ze de mogelijkheid hebben om het virus de kans te geven te doen wat het moet doen... verspreiden. Hele jonge populatie die er weinig last van heeft.
Of ze registreren beroerd.
Of het klimaat heeft invloed.
Of ze houden cijfers achter
Of...
pi_202956258
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:44 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Of ze registreren beroerd.
Of het klimaat heeft invloed.
Of...
Of het maakt niet zoveel uit; hier zijn oude én jonge mensen ziek geworden. En met omikron wordt oud en jong minder ziek en minder lang ziek.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:45:04 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202956261
Die Engelsen hebben wel lekker hele decembermaand kunnen zuipen terwijl wij nog niet eens voor een eiersnijder mogen shoppen bij Action.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:45:17 #237
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202956268
oeps verkeerde topic.

quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:46 schreef Gunner het volgende:
stemplaatgenot.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:45:24 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202956275
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:42 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
ik hoop echt dat het gewoon klopt hoor en dat het VK zonder maatregelen wegkomt maar ze hebben in de afgelopen dagen wel heel veel noodcapaciteit neergezet waar ze eigenlijk geen personeel voor hebben, dus helemaal zeker zijn ze er ook nog niet van
pi_202956280
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:39 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Niets kan tegen een fijne kerst op. Zelfs niet als je bevolking later in veldhospitalen moet liggen
pi_202956295
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:45 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Of het maakt niet zoveel uit; hier zijn oude én jonge mensen ziek geworden. En met omikron wordt oud en jong minder ziek en minder lang ziek.
Daar begint het steeds meer op te lijken. Zou betekenen dat er licht is aan het einde van de coronatunnel *O*
pi_202956323
De oorlog is voorbij.
pi_202956330
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Niets kan tegen een fijne kerst op. Zelfs niet als je bevolking later in veldhospitalen moet liggen
Ze hadden toch ook prima thuis kunnen blijven als ze geen risico willen nemen?
  vrijdag 31 december 2021 @ 12:49:29 #243
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_202956365
Ben benieuwd of er nog meer oversterfte gaat komen na bezoek in Antwerpen.
pi_202956397
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ze hadden toch ook prima thuis kunnen blijven als ze geen risico willen nemen?
Je weet dat als de zorg zo vol zit dat er veldhospitalen er moeten komen de open hartoperatie van oom Dirk niet door kan gaan he. Oom Dirk die netjes thuis zat om risico's te mijden en nu de zorg niet in kan omdat er heel veel mensen waren die de risico's aandurfden
pi_202956493
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:50 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je weet dat als de zorg zo vol zit dat er veldhospitalen er moeten komen de open hartoperatie van oom Dirk niet door kan gaan he. Oom Dirk die netjes thuis zat om risico's te mijden en nu de zorg niet in kan omdat er heel veel mensen waren die de risico's aandurfden
Dat die hartoperatie van oom Dirk geannuleerd is is gewoon een politieke keuze. Coronastatistieken hebben momenteel immers prioriteit, iedereen met een andere aandoening dan corona moet nog maar gewoon even volhouden en solidair zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202956500
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:31 schreef Mondkapje het volgende:
One last party for England? Boris warns of 'challenges in coming weeks' in NYE message as he mulls new restrictions NEXT WEEK and experts warn fresh curbs could be needed 'at speed' after cases hit record of 189,213 and hospitalisations double
Prime Minister Boris Johnson will decide next week whether to impose new Covid restrictions in England
https://www.dailymail.co.(...)ovid-curbs-week.html

Spannend voor de Britten. Daar is het steeds van: 'next week' besluiten we of het strenger moet, hier is het van: over twee weken besluiten we of het minder streng kan. Waarbij ''next week' en 'twee weken' alsmaar langer duren. Waarbij zij feestvieren en wij gevangen zitten.
Ik zie het wel gebeuren dat er in januari wat meer landen richting een lockdown gaan. Alles op alles zetten om de feestdagen enigszins door te komen met kleinere beperkingen en dan mid januari op slot. Het volk (helemaal in Engeland waar kerst echt wat meer een ding is dan hier) accepteert denk ik wat eerder restricties in januari dan tijdens de feestmaand. Maar ik hoop dat landen de lockdown niet weer aangrijpen; geeft alleen maar meer precedent voor volgende jaren. We gaan het zien.
pi_202956546
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:38 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik ben niet op de hoogte van de maatregelen in Zuid Afrika, maar wellicht duren de golven hier langer omdat we ze proberen te rekken met maatregelen?
pi_202956547
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zie het wel gebeuren dat er in januari wat meer landen richting een lockdown gaan. Alles op alles zetten om de feestdagen enigszins door te komen met kleinere beperkingen en dan mid januari op slot. Het volk (helemaal in Engeland waar kerst echt wat meer een ding is dan hier) accepteert denk ik wat eerder restricties in januari dan tijdens de feestmaand. Maar ik hoop dat landen de lockdown niet weer aangrijpen; geeft alleen maar meer precedent voor volgende jaren. We gaan het zien.
Fijn geboosterd zijn en toch weer in lockdown met zijn allen.
pi_202956570
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:57 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Fijn geboosterd zijn en toch weer in lockdown met zijn allen.
Het word inderdaad tijd voor een lockdown voor niet gevaccineerden.
In Southern Sun
pi_202956585
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat die hartoperatie van oom Dirk geannuleerd is is gewoon een politieke keuze. Coronastatistieken hebben momenteel immers prioriteit, iedereen met een andere aandoening dan corona moet nog maar gewoon even volhouden en solidair zijn.
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er bij die discussie over overvolle ziekenhuizen altijd voorbij wordt gegaan aan een heel simpel punt: Je kan zieke mensen ook simpelweg, jeweetwel, niet opnemen. Er is geen natuurwet die bepaald dat iedereen die ziek is(of eigenlijk in dit geval: corona heeft) opgenomen moet worden.

Maar om de één of andere reden durven we dat medisch-etische vraagstuk niet eens een klein beetje te overwegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')