Dan krijg je een niet scheldtirade over je heenquote:Op donderdag 30 december 2021 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Verder to each their own natuurlijk. Ik zou het alleen niet te hard roepen terwijl je tegenover een ondernemer staat die alles kwijt raakt/is geraakt door al die ''niet lockdowns''.
Omdat de bescherming niet hoog genoeg is om te compenseren voor de toename van het aantal sociale contacten.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:57 schreef ludovico het volgende:
Als vaccineren / antistoffen tegen tranmissie helpen, waarom zien we dan steeds geen afname? Sanquin zat echt heel hoog in de procentueel antistoffen gevonden...
Zie anders dit bericht: https://theconversation.c(...)hey-get-covid-171302quote:Op donderdag 30 december 2021 23:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Dat is praktisch iedereen die raak test toch? Of defineer je dat anders?
quote:Some recent studies have shown similar peak viral loads in vaccinated people compared to unvaccinated people who contract COVID. This has raised concerns for the efficacy of vaccines for preventing transmission.
How concerned should we be? Are vaccinated people just as contagious as unvaccinated? What does this mean for future plans for reopening?
These studies only show a similar peak viral load, which is the highest amount of virus in the system over the course of the study.
But vaccinated people clear the virus faster, with lower levels of virus overall, and have less time with very high levels of virus present.
Therefore, vaccinated people are, on average, likely to be less contagious.
Het moet maar he, even volhoudenquote:Op vrijdag 31 december 2021 00:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
logisch, de cijfers waren erg hoog.
Tja. De andere kant van de medaille zijn families die dierbaren kwijtraken waarbij geroepen wordt dat ze toch nog naar 2 maanden te leven hadden gehad of zo. Omdat ze boven de vijftig zijn.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het maakt je genoeg uit om het de laatste dagen vrijwel elke avond even goed te benoemen; dat dit geen lockdown is.![]()
Verder to each their own natuurlijk. Ik zou het alleen niet te hard roepen terwijl je tegenover een ondernemer staat die alles kwijt raakt/is geraakt door al die ''niet lockdowns''.
En mensen die nu doodgaan aan kanker? Of de griep? Of een verkoudheid? Of een longontsteking? Helaas gaan mensen dood, de een wat eerder dan de ander. Je kunt daar niet jarenlang de jongeren onder ons voor blijven gijzelen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. De andere kant van de medaille zijn families die dierbaren kwijtraken waarbij geroepen wordt dat ze toch nog naar 2 maanden te leven hadden gehad of zo. Omdat ze boven de vijftig zijn.
Each to their own. Indeed.
Nee, die betrouwbaarheidsintervallen zijn assumpties op basis van statistiek op basis van aannames over de verdeling van de observaties - vaak gebruikt men de normaal verdeling / bell curve daarvoor.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Vandaar dat onderzoekers werken met betrouwbaarheidsintervallen?
Betrouwbaarheidsintervallen zijn statistiek, niet "onzekerheid" maar "kans".quote:The confidence level represents the long-run frequency of confidence intervals that contain the true value of the parameter. In other words, 95% of confidence intervals computed at the 95% confidence level contain the parameter, and likewise for other confidence levels
Maatregelen zijn er niet ter preventie van individueel leed, hoe schrijnend ook.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. De andere kant van de medaille zijn families die dierbaren kwijtraken waarbij geroepen wordt dat ze toch nog naar 2 maanden te leven hadden gehad of zo. Omdat ze boven de vijftig zijn.
Mijn punt is dat je groepsimmuniteitseffecten zou moeten zien, oud of nieuwe variant maak niet uit.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:01 schreef DireStraits7 het volgende:
En dat verhaal met die besmettelijkere variant is puur om aan te tonen dat 'maar we hebben nu meer besmettingen dan toen we nog niet gevaccineerd hadden' geen hout snijdt.
Dit is niet wat een 95% CI betekent, maar goed.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:13 schreef ludovico het volgende:
Volgens alle aannames van het statistische model zal het werkelijke gemiddelde tussen die 95% confidence waardes zich bevinden
Verschrikkelijk inderdaad. Die achterstallige zorg.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En mensen die nu doodgaan aan kanker? Of de griep? Of een verkoudheid? Of een longontsteking? Helaas gaan mensen dood, de een wat eerder dan de ander. Je kunt daar niet jarenlang de jongeren onder ons voor blijven gijzelen.
Kunnen we dan eens worden dat dit virus altijd wel zal blijven en we rekening moeten houden met een hogere zorgbelasting iedere winter?quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de bescherming niet hoog genoeg is om te compenseren voor de toename van het aantal sociale contacten.
En daarnaast de bescherming tegen transmissie dus afneemt met de tijd.
En wie zegt dat je dat niet ziet? Nogmaals, dan zou je in een parallel universum moeten kijken hoeveel bemsettingen we dan zouden hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:
Mijn punt is dat je groepsimmuniteitseffecten zou moeten zien, oud of nieuwe variant maak niet uit.
Dit was anders dan claimen dan dat het niet de tranmissie zou reduceren.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:
Ik wil niet ontkennen dat het goed werkt tegen ernstige ziekte, dat doet het wel, maar de verspreiding zet toch echt weinig zoden aan de dijk, geen game changer i.i.g.
Dat is niet tegenstrijdig met wat ik zeg hè.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie anders dit bericht: https://theconversation.c(...)hey-get-covid-171302
[..]
Idd.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Maatregelen zijn er niet ter preventie van individueel leed, hoe schrijnend ook.
quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is niet wat een 95% CI betekent, maar goed.
https://en.wikipedia.org/wiki/Confidence_intervalquote:The confidence level represents the long-run frequency of confidence intervals that contain the true value of the parameter. In other words, 95% of confidence intervals computed at the 95% confidence level contain the parameter, and likewise for other confidence levels
Hier staat wat anders dan wat jij net zei.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Confidence_interval
Je hoeft niks van me aan te nemen maar ik zeg het volgens mij gewoon juist.
quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier staat wat anders dan wat jij net zei.
95% kans dat de werkelijke mean binnen het interval past is wel gewoon de aanname die gemaakt wordt in wetenschappelijke studies op basis van deze statistiek. Er is idd 5% kans dat het model een slecht model is van de werkelijkheid, dan is de werkelijke waarde buiten de 95% confidence interval van het model.... Kan gebeuren, 5% kans bij zo een model.quote:In other words, 95% of confidence intervals computed at the 95% confidence level contain the parameter, and likewise for other confidence levels.
Hugo heeft oplossing, containerhuizenquote:Op vrijdag 31 december 2021 00:31 schreef Oriente het volgende:
Hugo die minister van Wonen wordt is toch ook wel een leuke hé.
Beste mensen,
Vanaf 11:00 komen de mensen met geboortejaren 1984 en 1985 in aanmerking voor een Tinyhouse.
Hoe denk jij over Ernst Kuipers..die uit de zorg komt?quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:31 schreef Oriente het volgende:
Hugo die minister van Wonen wordt is toch ook wel een leuke hé.
Beste mensen,
Vanaf 11:00 komen de mensen met geboortejaren 1984 en 1985 in aanmerking voor een Tinyhouse.
Ik ben bang dat die veel te emotioneel/reactief gaat handelen, juist omdat hij uit de zorg komt. Ik weet niet of dit zoveel beter gaat zijn dan de Jonge. Maar goed, ik ben wel van het mensen eerst een kans geven alvorens ze meteen af te schieten. Dus laten we dat maar doen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe denk jij over Ernst Kuipers..die uit de zorg komt?
En dat is net zo respectloos ja.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als wat ik dacht.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:36 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die veel te emotioneel/reactief gaat handelen, juist omdat hij uit de zorg komt. Ik weet niet of dit zoveel beter gaat zijn dan de Jonge. Maar goed, ik ben wel van het mensen eerst een kans geven alvorens ze meteen af te schieten. Dus laten we dat maar doen.
Dat gaat ook wel zo zijn, maar dan is de vraag of "de zorg op #1" gaat betekenen dat we in een enorme maatregelenfuik blijven hangen, óf dat er juist gekeken gaat worden naar andere manieren om de zorg te verbeteren en meer te ontlasten. Ter info, die manieren heb ik zo niet paraat, maar die moeten ze dan maar eens gaan bedenken.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als wat ik dacht.
Ja eens.
Want iemand uit de zorg zelf, geeft mij het gevoel dat de zorg op 1 staat.
Maar ik wacht wel even af.
In de restaurants gebeurt het natuurlijk ..quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:27 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Gaan wij hier ook weer n avondklok krijgen? Canada loopt altijd voor op de rest.
quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:42 schreef leolinedance het volgende:
Sinds makker @:_serial_ gisteren dit fimpje postte is mijn vertrouwen in het beleid echt tot het nulpunt gedaald![]()
Altijd goed om een bron erbij te plaatsen ...quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:45 schreef _serial_ het volgende:
Het is overigens beleid momenteel dat 45+ een Moderna Booster krijgt, en 45- een Pfizer Booster.
Ik ben zelf vrij sceptisch over 2G of een vaccinatieplicht. Het kan het vertrouwen ook ondermijnen bij andere vaccinaties. Ik las een paar weken terug een artikel in een Belgische krant dat bijvoorbeeld bij de gewone rijksvaccinatieprogramma de opkomst lager is dan voor de crisis. Dat kan in de toekomst ook weer problemen geven bijvoorbeeld. Ik blijf het vooral frustrerend vinden dat er een gebrek aan informatie was voor sommige doelgroepen. Sommige mensen zal je nooit bereiken maar in de zomer werd al snel duidelijk dat mensen met een taalachterstand niet bereikt werden of dat het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam een telefoon lijn open gooide waar mensen vragen konden stellen. Dat waren gewoon vragen van ik gebruik medicatie a kan ik me laten vaccineren of ik heb ziekte b kan ik het vaccin handelen. Allemaal dingen waar je veeeeel eerdere mee had moeten beginnen. Maar helaas zo als met alles in deze crisis is het de bekende fout met 1 size fits all en dan achteraf weer verbijsterd naar de schade kijken.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:24 schreef capricia het volgende:
Ik vind het een gebrek aan daadkracht dat wij als enige in lockdown (ja, kan het wel weer tussen haakjes gaan zetten) zijn.
Alle landen om ons heen hebben dat niet. Die hebben 2G, of een vaccinatieplicht, of zoiets.
Bij ons komen we niet verder dan maar van alles sluiten, wat op een lijstje 'niet essentieel' staat.
U drukt wij draaienquote:Op vrijdag 31 december 2021 00:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Altijd goed om een bron erbij te plaatsen ...
Ik word door mijn werkgever 'verplicht' om vaccinaties tegen hepatitis A/B, DTP en hersenvliesontsteking te nemen. Heb deze jaren geleden al ooit gehad, maar weiger nu ook. Het is wel een keer klaar met dat geprik.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben zelf vrij sceptisch over 2G of een vaccinatieplicht. Het kan het vertrouwen ook ondermijnen bij andere vaccinaties. Ik las een paar weken terug een artikel in een Belgische krant dat bijvoorbeeld bij de gewone rijksvaccinatieprogramma de opkomst lager is dan voor de crisis. Dat kan in de toekomst ook weer problemen geven bijvoorbeeld. Ik blijf het vooral frustrerend vinden dat er een gebrek aan informatie was voor sommige doelgroepen. Sommige mensen zal je nooit bereiken maar in de zomer werd al snel duidelijk dat mensen met een taalachterstand niet bereikt werden of dat het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam een telefoon lijn open gooide waar mensen vragen konden stellen. Dat waren gewoon vragen van ik gebruik medicatie a kan ik me laten vaccineren of ik heb ziekte b kan ik het vaccin handelen. Allemaal dingen waar je veeeeel eerdere mee had moeten beginnen. Maar helaas zo als met alles in deze crisis is het de bekende fout met 1 size fits all en dan achteraf weer verbijsterd naar de schade kijken.
Newsflash: wel meer mensen dan alleen jongeren hebben last van deze lockdown.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En mensen die nu doodgaan aan kanker? Of de griep? Of een verkoudheid? Of een longontsteking? Helaas gaan mensen dood, de een wat eerder dan de ander. Je kunt daar niet jarenlang de jongeren onder ons voor blijven gijzelen.
Mogelijk is dit een ideaal punt om in te stappen voor Kuipers. Omikron lijkt door haar mildere ziektebeeld (en door de hoge vaccinatiegraad+immuniteit door de deltagolf in Nederland) toch een belangrijke weg richting het einde van de pandemie en we zitten al in een harde lockdown die, terecht of niet, op zijn minst totaal te voorkomen was maar nu wel zorgt dat er wat ruimte ontstaat in de ziekenhuizen. Dieper dan dit kan Nederland nauwelijks nog zinken, maar de situatie is ergens ook wel weer hoopvol op zijn minst.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe denk jij over Ernst Kuipers..die uit de zorg komt?
Het is VWS, dat is niet alleen zorg maar wel een stuk breder dan dat. En dat vindt ik dan tegelijk het probleem met iemand als Kuipers benoemen mocht dat gewaarheid worden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als wat ik dacht.
Ja eens.
Want iemand uit de zorg zelf, geeft mij het gevoel dat de zorg op 1 staat.
Maar ik wacht wel even af.
Nederland en lange termijn plannen / Nederland die actief zorg op schaaltquote:Op vrijdag 31 december 2021 00:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mogelijk is dit een ideaal punt om in te stappen voor Kuipers. Omikron lijkt door haar mildere ziektebeeld (en door de hoge vaccinatiegraad+immuniteit door de deltagolf in Nederland) toch een belangrijke weg richting het einde van de pandemie en we zitten al in een harde lockdown die, terecht of niet, op zijn minst totaal te voorkomen was maar nu wel zorgt dat er wat ruimte ontstaat in de ziekenhuizen. Dieper dan dit kan Nederland nauwelijks nog zinken, maar de situatie is ergens ook wel weer hoopvol op zijn minst.
Het zou goed kunnen dat het vanaf hier vooral versoepelen wordt, en vanaf dan kan je aan de slag met lange termijn plannen om de zorg op te schalen en dan heb je iedereen tevreden.
Thanks.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
U drukt wij draaien
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie#versiebeheer
Ach. Ja. De uitgestelde zorg.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Newsflash: wel meer mensen dan alleen jongeren hebben last van deze lockdown.
Er zit een verpleeghuisbestuurder naast hem als minister voor langdurige zorg.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is VWS, dat is niet alleen zorg maar wel een stuk breder dan dat. En dat vindt ik dan tegelijk het probleem met iemand als Kuipers benoemen mocht dat gewaarheid worden.
De man die nooit code zwart af riep.quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is VWS, dat is niet alleen zorg maar wel een stuk breder dan dat. En dat vindt ik dan tegelijk het probleem met iemand als Kuipers benoemen mocht dat gewaarheid worden.
Topargument weerquote:Op vrijdag 31 december 2021 00:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik word door mijn werkgever 'verplicht' om vaccinaties tegen hepatitis A/B, DTP en hersenvliesontsteking te nemen. Heb deze jaren geleden al ooit gehad, maar weiger nu ook. Het is wel een keer klaar met dat geprik.
Ik heb overigens grotendeels een kantoorbaan en kom misschien 1% van de tijd in de buurt van een locatie waar je zo'n ziekte zou kunnen oplopen. En dan moet je wel heel gek doen.
Ik kan het niet lezen. Wat is de strekking ?quote:Op vrijdag 31 december 2021 00:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-kind-mee-a4073788
In de NRC een stuk over de rechtvaardig van de harde lockdown en meer in het bijzonder de schoolsluiting. Men is er kritisch op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |