Fascistennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnquote:
en een regio in Chinaquote:Op donderdag 30 december 2021 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ondertussen zijn wij nu wel het enige land in 'lockdown' toch?
Onzin. Die 50% komt uit velddata.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:46 schreef ludovico het volgende:
Die 50% is gewoon een lab-setting, niet extern valide
Helaas, geen enkel leiderschap dat een ander perspectief aannemelijk maakt, me dunkt.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay.
Nou.. dit gaat dus niet gebeuren. We gaan namelijk solidair zijn.
Zoals we dat nu met ongevaccineerden zijn.
Geen 2G. Geen vaccinatieplicht. Geen opnamestop voor ongevaccineerden. Niets.
En dus gelden alle maatregelen voor iedereen.
En dus is er een commissie die na gaat denken () over de komende jaren.
Weekje extra kerstvakantie, carnaval in de zomer. Zulk soort dingen.
Want ja. Polderen en zulks.
Hou maar rekening met een 'lockdown' in de wintermaanden alvast.
We hebben wel een ouderen partij (die dus de flanken van die ouderen verdedigen), maar geen equivalent voor jongeren.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor, politieke zelfmoord om mijn voorstel uit te voeren. Dus maar lekker boosteren 3/4x per jaar en in de winter in een lockdown…
Nou het is nogal afhankelijk van het momentopname en tegen welk virusvariant........ En zoals de eerste signalen nu dat vaccineren met Janssen beter boosterd tegen Omicron..........quote:Op donderdag 30 december 2021 23:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrij irrelevant als je wil bepalen hoezeer een vaccin werkt tegen besmettelijkheid.
De feiten zeggen wat anders omtrent?quote:Op donderdag 30 december 2021 23:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De feiten zeggen toch echt wat anders.
Bijvoorbeeld dat de virale lading hetzelfde is bij gevaccineerden als ongevaccineerden.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
De feiten zeggen wat anders omtrent?
50% van RIVM studie was binnenshuis in gezinnen.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin. Die 50% komt uit velddata.
Je kunt wel dingen blijven roepen, maar het zou voor de discussie wel handig zijn als je daadwerkelijk de onderzoeken zou lezen. En wat minder aannames zou doen die simpelweg onjuist zijn.
Je zult ander onderzoek gelezen hebben. Maar die onderzoeken met die gelijke virale lading zijn er toch echt.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat de virale lading hetzelfde is bij gevaccineerden als ongevaccineerden.
Maar ook dat gevaccineerden gemiddeld genomen minder mensen besmetten dan ongevaccineerden. Ergo, vaccineren reduceert de kans op transmissie.
En die gezinnen wonen allemaal in een laboratorium?quote:Op donderdag 30 december 2021 23:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
50% van RIVM studie was binnenshuis in gezinnen.
Het maakt je genoeg uit om het de laatste dagen vrijwel elke avond even goed te benoemen; dat dit geen lockdown is.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je. Het maakt me niet uit. Het is maar een naampje.
Dit is nooit perfect te meten. 50% reductie en weet ik veel wat voorn getallen genoemd worden zijn niet plausibel, dat probeer ik uit te leggen steeds, maar dan bijt men toe "jaa maar besmettelijkere variant" ach kom.... Dan geldt weer precies hetzelfde verhaal en we zien letterlijk niks qua besmettingscijfers die afvlakken, het is net zo een zooitje als vorig jaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar ook dat gevaccineerden gemiddeld genomen minder mensen besmetten dan ongevaccineerden. Ergo, vaccineren reduceert de kans op transmissie.
Dit is voor de goegemeente ook niet erg. Want hoe meer stempels, hoe makkelijker de wintersport is. Toch?quote:Op donderdag 30 december 2021 23:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor, politieke zelfmoord om mijn voorstel uit te voeren. Dus maar lekker boosteren 3/4x per jaar en in de winter in een lockdown…
50% waarvan de besmetting vast stond, dat is iets héél anders.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
50% van RIVM studie was binnenshuis in gezinnen.
Het werd mij vanavond wederom gevraagd (via grappen).quote:Op donderdag 30 december 2021 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het maakt je genoeg uit om het de laatste dagen vrijwel elke avond even goed te benoemen; dat dit geen lockdown is.![]()
Verder to each their own natuurlijk. Ik zou het alleen niet te hard roepen terwijl je tegenover een ondernemer staat die alles kwijt raakt/is geraakt door al die ''niet lockdowns''.
Oh okay, je mag dat veldtesten noemen, prima.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die gezinnen wonen allemaal in een laboratorium?
En nogmaals, je kunt tientallen onderzoeken vinden die hetzelfde beeld schetsen als het RIVM. Vaccineren voorkomt transmissie.
Alleen bij zogeheten "breakthrough infections". En dat is nogal een belangrijke nuance.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zult ander onderzoek gelezen hebben. Maar die onderzoeken met die gelijke virale lading zijn er toch echt.
Dan ga je richting onobserveerbare biases... Prima hoor, maar dat maakt de case niet beter.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:56 schreef Galvez het volgende:
[..]
50% waarvan de besmetting vast stond, dat is iets héél anders.
Dan hebben ze in de meeste Europese landen momenteel heel veel ongevaccineerde mensen rondlopen.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat de virale lading hetzelfde is bij gevaccineerden als ongevaccineerden.
quote:Op donderdag 30 december 2021 23:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen bij zogeheten "breakthrough infections". En dat is nogal een belangrijke nuance.
Alsof je constateert dat als je frontaal tegen een muur rijdt het niet uit maakt of je 50 km/u of 200 km/u gaat. Maar daarbij niet vermeldt dat de kans om tegen een muur te rijden kleiner is als je 50 km/u gaat.
Dat is praktisch iedereen die raak test toch? Of defineer je dat anders?quote:breakthrough infections"
tuurlijk heeft ZA gelijk, maar een paar kunnen dat niet hebben, dus gelijk een raid!quote:Op donderdag 30 december 2021 23:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heeft Za toch gelijk![]()
Als vaccineren goed tegen verspreiding zou werken hadden we wel wat groepsimmuniteitseffecten moeten zien, maar ondertussen lopen de geconstateerde cases van de geprikten redelijk in de pas van de ongevaccineerden.
Dat bij breakthrough er evenveel virus particles gevonden worden is ook al duidelijk, i.i.g. op dat moment dus gelijke besmettelijkheid.
En als men symptomen heeft en zich ziek voelt zonderen ze zich graag af, dus ik zie naast impirische aanwijzingen ook gewoon logische verklaringen dat vaccineren weinig doet tegen de verspreiding van het virus.
Mja ik snap het wel, dan krijg je vervolgens een cirkeltje RIVM die zegt dat transmissie 50% lager is... Want case study..... Ik snap het wel, maar de echte wereld laat naar mijn mening zien dat de case study niet "extern valide" is.
Portugal zat toch ook sky high... En er zijn nog wel wat cases waarbij er tegen 100% gevaccineerd is waar het gewoon nog lekker rondgaat.quote:Op donderdag 30 december 2021 23:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dan hebben ze in de meeste Europese landen momenteel heel veel ongevaccineerde mensen rondlopen.
Vandaar dat onderzoekers werken met betrouwbaarheidsintervallen?quote:Op donderdag 30 december 2021 23:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is nooit perfect te meten.
Sorry, maar je bent weer een beetje kritisch aan het doen om het kritisch doen.Ik kan het niet anders verwoorden. Het klopt gewoon niet wat je zegt.quote:50% reductie en weet ik veel wat voorn getallen genoemd worden zijn niet plausibel, dat probeer ik uit te leggen steeds,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |