abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202945984
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ze kon vorige week toch naar een kerstkoor. Denk in mogelijkheden :7
Ja. Dat is toch oprecht vreemd.
Glühwein stalletjes van de slijter (essentieel bedrijf), oliebollenkramen, Kerstkoren. Met zijn duizenden in volle treinen naar België.
Maar oh wat een lockdown. :')
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202946002
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja ik snap het wel, dan krijg je vervolgens een cirkeltje RIVM die zegt dat transmissie 50% lager is... Want case study..... Ik snap het wel, maar de echte wereld laat naar mijn mening zien dat de case study niet "extern valide" is.
Tja, het is nu een beetje lastig voor zerocovid.

Aan de enige kant al die besmettingen, prima, maar je moet ook aantonen dat die boosters juist helpen. Het is toch een kwestie van keuzes maken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 30 december 2021 @ 23:29:23 #203
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202946010
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heeft Za toch gelijk ;)

Als vaccineren goed tegen verspreiding zou werken hadden we wel wat groepsimmuniteitseffecten moeten zien, maar ondertussen lopen de geconstateerde cases van de geprikten redelijk in de pas van de ongevaccineerden.

Dat bij breakthrough er evenveel virus particles gevonden worden is ook al duidelijk, i.i.g. op dat moment dus gelijke besmettelijkheid.

En als men symptomen heeft en zich ziek voelt zonderen ze zich graag af, dus ik zie naast impirische aanwijzingen ook gewoon logische verklaringen dat vaccineren weinig doet tegen de verspreiding van het virus.

Mja ik snap het wel, dan krijg je vervolgens een cirkeltje RIVM die zegt dat transmissie 50% lager is... Want case study..... Ik snap het wel, maar de echte wereld laat naar mijn mening zien dat de case study niet "extern valide" is.
Er was sowieso al geen 100% bescherming tegen transmissie, maar met delta was het resultaat nog redelijk te overzien, met die variant was er inderdaad weinig tot geen transmissie tussen gevaccineerden. Op basis daarvan is ook 3/2G bedacht.

Alleen is omikron dermate gemuteerd dat transmissie niet meer voorkomen lijkt te worden. De response van de T-cellen schijnt nog wel goed te zijn waardoor ziekenhuisopname wat lager is en ook de is de variant minder ziekmakend. Echter is het idee van transmissie reductie vooralsnog compleet op losse schroeven komen te staan. 2G gaat nu ook echt niet meer werken met deze variant.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 30 december 2021 @ 23:29:34 #204
62913 Blik
The one and Only!
pi_202946022
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zijn opeens heel veel 49-jarigen in Nederland dan. :P
Niet zo heel moeilijk, iedereen onder de 50 krijgt een geldige QR. Boven de 50 alleen als je vaccin/booster/herstelbewijs hebt
pi_202946056
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:28 schreef Blik het volgende:

[..]
Jij vind dus dat het dichtgooien van iedere vorm van sport, spel, plezier en recreatie en het maximaliseren van bezoek tot maximaal 2 daar niet aan voldoet? Ik bedoel, niet een provinciale grens over mogen is vooral schijnpolitiek. Zelfde als een mondkapje buiten dragen. Dat is vooral iets van de zuidelijke landen, dit soort theatrale maatregelen

En niet mogen shoppen in het buitenland, dat is vooral aan de Belgen om dat te stoppen. En ik denk dat de gemiddelde Belgische middenstander heel blij is met alle Nederlanders die komen shoppen.
Of iets aan jouw definitie van een lockdown voldoet, moet je vooral voor jezelf bepalen.
- Goethe, “Faust”
pi_202946126
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Want het is ook echt maar één studie die dat beweert.
Dat doet er an sich niet eens toe, als je 10x op dezelfde wijze iets onderzoekt vind je allicht meer zekerheid over de uitkomsten die bij dié methodologie hoort.

Maar dat maakt die onderzoeken nog niet extern valide.

Ik kaart twee red flags aan, het aantal mensen zonder antistoffen neemt procentueel gezien enorm af met de dag, als er grote verschillen zouden bestaan zouden we met de dag sneller richting groepsimmuniteit moeten bewegen, dat zou exponentieel moeten toenemen zelfs... Dat is gewoon niet wat we zien, helaas, was het maar zo een feest.

1.5 jaar terug voorspelde men overigens al dat dit virus wel endemisch zou worden, ook door allerhande main-stream virulogen en door bijv Diederick Gommers.

Dat houdt gewoon in dat de besmettingen wel wat trager zullen rondwaren maar verdwijnen gaat het niet. Vooralsnog zien we nou net 0.0 van die vertraging terug.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 30 december 2021 @ 23:32:10 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_202946127
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Of iets aan jouw definitie van een lockdown voldoet, moet je vooral voor jezelf bepalen.
Ik denk dat je op basis van de reacties vooral kunt concluderen dat de overheid en het merendeel van de users hier het niet met je eens is
pi_202946156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:29 schreef Blik het volgende:

[..]
Niet zo heel moeilijk, iedereen onder de 50 krijgt een geldige QR. Boven de 50 alleen als je vaccin/booster/herstelbewijs hebt
Hoe reëel schat je in dat dit gaat gebeuren?
- Goethe, “Faust”
pi_202946206
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:29 schreef zalkc het volgende:
Er was sowieso al geen 100% bescherming tegen transmissie, maar met delta was het resultaat nog redelijk te overzien, met die variant was er inderdaad weinig tot geen transmissie tussen gevaccineerden. Op basis daarvan is ook 3/2G bedacht.
Dit ging gelijk al fout. De effecten van het vaccin op de verspreiding was gelijk al dramatisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202946234
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat doet er an sich niet eens toe, als je 10x op dezelfde wijze iets onderzoekt vind je allicht meer zekerheid over de uitkomsten die bij dié methodologie hoort.

Maar dat maakt die onderzoeken nog niet extern valide.

Ik kaart twee red flags aan, het aantal mensen zonder antistoffen neemt procentueel gezien enorm af met de dag, als er grote verschillen zouden bestaan zouden we met de dag sneller richting groepsimmuniteit moeten bewegen, dat zou exponentieel moeten toenemen zelfs... Dat is gewoon niet wat we zien, helaas, was het maar zo een feest.

1.5 jaar terug voorspelde men overigens al dat dit virus wel endemisch zou worden, ook door allerhande main-stream virulogen en door bijv Diederick Gommers.

Dat houdt gewoon in dat de besmettingen wel wat trager zullen rondwaren maar verdwijnen gaat het niet. Vooralsnog zien we nou net 0.0 van die vertraging terug.
Nu alleen nog even corrigeren voor een variant die nogal wat stof doet opwaaien momenteel en totaal onvergelijkbaar is qua gevolgen met welke variant we anderhalf jaar geleden hadden.

En dan ook nog even vergelijken met het parallelle universum waarin niemand gevaccineerd zou zijn, we de huidige maatregelen zouden hebben en hoe snel het dan rond zou gaan.
  donderdag 30 december 2021 @ 23:35:09 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_202946248
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe reëel schat je in dat dit gaat gebeuren?
Dat is niet de vraag, de vraag was wat ik anders zou doen. En dit is het enige scenario waarbij je grip op de zorg kan houden zonder daarbij 100% vd bevolking pijn te doen.
pi_202946313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Iedereen besmet niemand naar ICU?
idd geen icu, wel in het zkh voor infuus, dat moet wel veranderen.
pi_202946316
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:32 schreef Blik het volgende:

[..]
Ik denk dat je op basis van de reacties vooral kunt concluderen dat de overheid en het merendeel van de users hier het niet met je eens is
Dus?
Onze eerste 'lockdown' was tenslotte ook een 'intelligente lockdown'. Heb jij enig idee wat er toen nog open was? :D
Al die andere landen waren dom of zo. :')

Weet je. Het maakt me niet uit. Het is maar een naampje. :D
- Goethe, “Faust”
pi_202946369
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit ging gelijk al fout. De effecten van het vaccin op de verspreiding was gelijk al dramatisch.
De eerste effecten op de transmissie waren juist fantastisch. Dat was ergens juist het probleem, omdat men toen het idee kreeg dat deze vaccins vrijwel alle besmettelijkheid weg zou nemen. Niet wetende dat de effectiviteit tegen besmettelijkheid relatief snel zou afnemen. Echter was deze tegen delta nog altijd zo'n 50%, wat me dunkt een substantiële reductie is.

Het probleem is alleen dat als je 2x minder besmettelijk bent, maar men daardoor 4x zo onvoorzichtig wordt, je per saldo weinig opgeschoten bent. Integendeel.
  donderdag 30 december 2021 @ 23:41:21 #215
62913 Blik
The one and Only!
pi_202946485
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus?
Onze eerste 'lockdown' was tenslotte ook een 'intelligente lockdown'. Heb jij enig idee wat er toen nog open was? :D
Al die andere landen waren dom of zo. :')

Weet je. Het maakt me niet uit. Het is maar een naampje. :D
Ik vind/vond onze lockdown wel degelijk “intelligenter” dan die van andere landen. Buiten een mondkapje op, niet buiten je provincie/gemeente mogen komen of zoals nu niet mogen eten/drinken in OV zijn vrij stupide regels die echt nul toevoegen aan het bestrijden van corona. Zeker niet als je gewoon nog evenementen van 2000 man toelaat (vb. Frankrijk)
pi_202946513
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De eerste effecten op de transmissie waren juist fantastisch. Dat was ergens juist het probleem, omdat men toen het idee kreeg dat deze vaccins vrijwel alle besmettelijkheid weg zou nemen. Niet wetende dat de effectiviteit tegen besmettelijkheid relatief snel zou afnemen. Echter was deze tegen delta nog altijd zo'n 50%, wat me dunkt een substantiële reductie is.

Het probleem is alleen dat als je 2x minder besmettelijk bent, maar men daardoor 4x zo onvoorzichtig wordt, je per saldo weinig opgeschoten bent. Integendeel.
Het doel van de vaccins is nooit het wegnemen van de besmettelijkheid geweest.

De host heeft inderdaad minder zichtbare verschijnselen, maar dat betekent niet dat je het (bijna) niet meer kunt overdragen aan iemand.

Denk wel dat die denkwijze bij veel mensen trouwens een besmetting in de hand gewerkt zal hebben. De info vanuit de overheid is daar niet altijd duidelijk in geweest (ja, zelfs met Hugo in zijn Jip en Janneke taalgebruik).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 30 december 2021 @ 23:42:58 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202946550
twitter

Avondklokje in Quebec
pi_202946556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:35 schreef Blik het volgende:

[..]
Dat is niet de vraag, de vraag was wat ik anders zou doen. En dit is het enige scenario waarbij je grip op de zorg kan houden zonder daarbij 100% vd bevolking pijn te doen.
Okay.
Nou.. dit gaat dus niet gebeuren. We gaan namelijk solidair zijn.
Zoals we dat nu met ongevaccineerden zijn.
Geen 2G. Geen vaccinatieplicht. Geen opnamestop voor ongevaccineerden. Niets.
En dus gelden alle maatregelen voor iedereen.
En dus is er een commissie die na gaat denken ( :') ) over de komende jaren.
Weekje extra kerstvakantie, carnaval in de zomer. Zulk soort dingen.
Want ja. Polderen en zulks.
Hou maar rekening met een 'lockdown' in de wintermaanden alvast.
- Goethe, “Faust”
pi_202946592
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Nu alleen nog even corrigeren voor een variant die nogal wat stof doet opwaaien momenteel en totaal onvergelijkbaar is qua gevolgen met welke variant we anderhalf jaar geleden hadden.
Zo kan je wel blijven goedpraten....... Het is ook binnen alle verwachting dat dit virus zal muteren... We kunnen ons niet laten kapen door een natuurverschijnsel wat totaal te voorspellen valt, daar moet je voorzieningen op treffen.... IC uitbreiden zodat je het wél aankan enzo. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar na 2 jaar met een nog grotere puinhoop zie ik het somber in dat we hier ooit nog vanaf komen, ziet men dan niet in dat dit dramatisch is? Er is géén spontane exit. (ja tenzij enorm veel geluk naar een super mild virus variant).

Maar neemt niet weg, als die verspreiding afgedamd zou moeten worden van antistoffen zou dat ook inzichtelijk moeten zijn bij die nieuwe variant, met de dag zijn er minder mensen zonder antistoffen, procentueel neemt die groep met de dag sneller af (omdat er steeds minder overblijven en de besmettingen +- gelijk). Dan moeten de besmettingen toch volledig autonoom afzwakken?
Maar we zien gelijk case aantal bij gevaccineerden / ongevaccineerd bijna... Dezelfde viral load....

Is het zo aannemelijk dat men even bevattelijk is voor het virus maar dan wel minder verspreidt? Ik weet het niet.... Sneller opruimen geloof ik best maar de schade is verwacht ik dan allang gedaan. Vandaar de hoge besmettingscijfers.
pi_202946671
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:41 schreef Blik het volgende:

[..]
Ik vind/vond onze lockdown wel degelijk “intelligenter” dan die van andere landen. Buiten een mondkapje op, niet buiten je provincie/gemeente mogen komen of zoals nu niet mogen eten/drinken in OV zijn vrij stupide regels die echt nul toevoegen aan het bestrijden van corona. Zeker niet als je gewoon nog evenementen van 2000 man toelaat (vb. Frankrijk)
Ondertussen zijn wij nu wel het enige land in 'lockdown' toch?
- Goethe, “Faust”
  donderdag 30 december 2021 @ 23:46:08 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_202946692
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay.
Nou.. dit gaat dus niet gebeuren. We gaan namelijk solidair zijn.
Zoals we dat nu met ongevaccineerden zijn.
Geen 2G. Geen vaccinatieplicht. Geen opnamestop voor ongevaccineerden. Niets.
En dus gelden alle maatregelen voor iedereen.
En dus is er een commissie die na gaat denken ( :') ) over de komende jaren.
Weekje extra kerstvakantie, carnaval in de zomer. Zulk soort dingen.
Want ja. Polderen en zulks.
Hou maar rekening met een 'lockdown' in de wintermaanden alvast.
Daar ben ik ook bang voor, politieke zelfmoord om mijn voorstel uit te voeren. Dus maar lekker boosteren 3/4x per jaar en in de winter in een lockdown…
pi_202946715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:44 schreef ludovico het volgende:
Zo kan je wel blijven goedpraten....... Het is ook binnen alle verwachting dat dit virus zal muteren...
Vrij irrelevant als je wil bepalen hoezeer een vaccin werkt tegen besmettelijkheid.
pi_202946718
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat gemiddelde dubbel geprikte voorzichtiger is dan gemiddelde non-vaxxer...

Die 50% is gewoon een lab-setting, niet extern valide, is mijn overtuiging, gebaseerd op voornamelijk de kans om besmet te geraken + viral load bij een besmetting.

Zeker kort na vaccinatie geloof ik best (met de oude varianten) dat het heel wat helpt hoor, maar we zijn ook alweer een jaar verder...
  donderdag 30 december 2021 @ 23:47:03 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_202946739
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ondertussen zijn wij nu wel het enige land in 'lockdown' toch?
Ja, nu is vrij kansloos :(
pi_202946750
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:44 schreef ludovico het volgende:
Maar we zien gelijk case aantal bij gevaccineerden / ongevaccineerd bijna... Dezelfde viral load....
De feiten zeggen toch echt wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')