abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202944443
Muilezels...Dat is een lockdown!

[ Bericht 45% gewijzigd door mthecatlover op 30-12-2021 22:52:41 (edit) ]
pi_202944461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daarom heb ik mijn boosterafapraak volgende week gepland. Geen zin om onze gezellig O&N te verpesten.
Then again, ik heb sinds vandaag spiderman like superkrachten. Hah! :7
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202944493
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:49 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ja potdomme komt gij nu met dit advies terwijl mijn arm al geterroriseerd is! :R
Jij bent toch intelligent genoeg om dat zelf te bedenken? 🧐
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202944509
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik gok dat iedereen er anders op reageert, mijn vrouw had alleen een beurs gevoel in de arm.
Ja dat herken ik wel. Irritante pijn in de arm maar meer ook niet gelukkig. :)

Wat me wel opviel ,voor de anti-vaxxer met QR code wens, waar ik ging:
Eerst wordt er geregistreerd dat ik een prik had genomen. Vervolgens in een grote zaal krijg je een stoel aangewezen. Maar als ik weg was gelopen dan had ik op papier de prik gehad. Hier zit wel een flaw die ze bijvoorbeeld kunnen dichten door de prikker iets unieks aan je te laten geven waarna je bewijs pas actief wordt of zo. Don't shoot the messenger dat ik aan dit soort dingen denk :X
  donderdag 30 december 2021 @ 22:52:05 #155
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202944515
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Vraag terug:
Als enkel een bepaald aantal bedrijven gesloten zijn, maar jij als burger mag nog steeds van alles. Vind jij dat dan een lockdown?
Ja, een aantal winkels moet gewoon bereikbaar blijven. En de huidige groep levensmiddelen, drogisterij en apotheken lijkt me relevant om open te blijven. Het lijkt me niet mogelijk om ook die takken te gaan sluiten, al was het maar omdat er ook een keer een grens zit aan het online bestellen.

Dat je nog steeds naar buiten mag lijkt me ook niet vreemd, de groepsgrootte is ook gewoon beperkt tot 2. Er is ook een bezoekslimiet van 1 bezoek per dag.

Maar wat valt er volgens jou onder dat van alles wat nu wel mag en volgens jou niet zou moeten?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 30 december 2021 @ 22:52:43 #156
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_202944545
Oh sorry hélemaal in het verkeerde subforum gepost.

Corona is niet leuk.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_202944577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:51 schreef miss_sly het volgende:
Jij bent toch intelligent genoeg om dat zelf te bedenken? 🧐
Ja nou ja maar dus enzo grrrrrrrrr. Potnondeju ja. Mogelijk wel maar toch ook niet :(
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 december 2021 @ 22:54:16 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202944615
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is gewoon een winkelsluiting voor een aantal winkels en bedrijven.
Burgers kunnen verders alles nog.

Als dat de definitie van een lockdown is, okay.
Burgers kunnen verder niet alles nog, alle teamsporten/binnensporten mogen niet, complete competities zijn geannuleerd, de cultuursector ligt volledig plat, niet alleen theater en bioscoop maar ook alle muzieklessen etc. Scholen (behalve basisscholen) horen op zaterdag dat ze maandag niet meer open mochten.

Leuk hoor, dat bij jou nog een kerstkoor optreedt en een gluhwein kraampje staat, maar mensen kunnen dus niet alles behalve wat shoppen.

Dat jij daar helemaal achter staat is prima, maar het is niet prima om jouw perceptie op te dringen aan anderen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_202944632
Zelfs de overheid noemt dit een lockdown.. https://www.rijksoverheid(...)ederland-in-lockdown

hoe wappie moet je wel zijn om je dan toch in allerlei bochten te wringen om het geen lockdown te noemen?? Er zijn wel meer dingen dicht dan alleen de winkels.

En dan hebben we het nog niet op de valse informatie op basis waarvan deze is ingesteld! Echt walgelijk, zowel de overheid als degenen die het beleid met hand en tand proberen te verdedigen
Alpha kenny one
pi_202944653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:53 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ja nou ja maar dus enzo grrrrrrrrr. Potnondeju ja. Mogelijk wel maar toch ook niet :(
Gelukkig hebben we niet met jou afgesproken morgen. Grote kans dat je Sjaak afhaak wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202944673
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:54 schreef falling_away het volgende:
Zelfs de overheid noemt dit een lockdown.. https://www.rijksoverheid(...)ederland-in-lockdown

hoe wappie moet je wel zijn om je dan toch in allerlei bochten te wringen om het geen lockdown te noemen?? Er zijn wel meer dingen dicht dan alleen de winkels.

En dan hebben we het nog niet op de valse informatie op basis waarvan deze is ingesteld! Echt walgelijk, zowel de overheid als degenen die het beleid met hand en tand proberen te verdedigen
Welke top 3 maatgregelen zou jij aanpassen als jij het voor het zeggen had en waarom? :)
pi_202944712
Lijkt wel een staaltje cognitieve dissonantie i.s.m. SM liefhebberij wat er om gaat in de voorstanders van dit beleid
Alpha kenny one
pi_202944750
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:55 schreef miss_sly het volgende:
Gelukkig hebben we niet met jou afgesproken morgen. Grote kans dat je Sjaak afhaak wordt.
Er komen gelukkig tribunalen. Tot de laatste steen zullen de daders bloeden! :{w #FeesboekEvidence
  donderdag 30 december 2021 @ 22:57:40 #164
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202944776
Dat bagetalliseren van deze lockdown :{

"gewoon een sluiting voor winkels en bedrijven"
"burgers kunnen alles nog"

... :') :W sorry hoor
Tics van je petten.
pi_202944798
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:55 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Welke top 3 maatgregelen zou jij aanpassen als jij het voor het zeggen had en waarom? :)
Gaan we weer. Terug naar de situatie van voor 19 december per direct, en waarom? Omdat die maatregelen goed effect hadden, en de lockdown gebaseerd is op overdreven cijfers .

Nu jij
Alpha kenny one
pi_202944819
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Onzin?

Bier geeft plezier
Aan de toonzetting van haar berichten te zien, drinkt ze wijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_202944840
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:58 schreef falling_away het volgende:

[..]
Gaan we weer. Terug naar de situatie van voor 19 december per direct, en waarom? Omdat die maatregelen goed effect hadden, en de lockdown gebaseerd is op overdreven cijfers .

Nu jij
Ehhh ik hou het niet meer bij van week tot week. Hoe was het voor 19 dec? Wat waren toen de regels?
pi_202944846
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Burgers kunnen verder niet alles nog, alle teamsporten/binnensporten mogen niet, complete competities zijn geannuleerd, de cultuursector ligt volledig plat, niet alleen theater en bioscoop maar ook alle muzieklessen etc. Scholen (behalve basisscholen) horen op zaterdag dat ze maandag niet meer open mochten.

Leuk hoor, dat bij jou nog een kerstkoor optreedt en een gluhwein kraampje staat, maar mensen kunnen dus niet alles behalve wat shoppen.

Dat jij daar helemaal achter staat is prima, maar het is niet prima om jouw perceptie op te dringen aan anderen.
Ja mag van mij helemaal je eigen definitie hebben van wat jij een lockdown vindt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202944877
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:56 schreef falling_away het volgende:
Lijkt wel een staaltje cognitieve dissonantie i.s.m. SM liefhebberij wat er om gaat in de voorstanders van dit beleid
Mwah, als je eigen leven niet of nauwelijks door maatregelen wordt geraakt ben je sneller geneigd te sympathiseren met het meest tastbare leed (zieke mensen, drukke zorg, etc). Althans dat is mijn indruk.
I'll give you something to do
  donderdag 30 december 2021 @ 23:00:53 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202944895
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat was 1 week extra kerstvakantie. Tot nu toe.
Ik hoop dat het daarbij blijft. En ik verwacht dat de scholen als eerste weer open gaan.
Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.
Opvang is ook gesloten
Iig drie weken lang

Extra vakantie is het trouwens ook voor veel kinderen van wie de ouders moeten werken niet

Maar zolang de deuren geen lasnaad hebben en de politie geen patrouilles uitvoert is het idd géén lockdown
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 december 2021 @ 23:01:30 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202944913
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja mag van mij helemaal je eigen definitie hebben van wat jij een lockdown vindt.
Ik noem het geen lockdown maar ik beweer ook niet dat mensen nog gewoon vanalles kunnen behalve wat shoppen.
Mijn 17-jarige heeft in elke geval niet de tijd van haar leven…
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 30 december 2021 @ 23:03:23 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202944982
quote:
12s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Aan de toonzetting van haar berichten te zien, drinkt ze wijn.
Bonny O+
  donderdag 30 december 2021 @ 23:04:24 #173
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202945006
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:00 schreef Molo het volgende:

[..]
Opvang is ook gesloten
Iig drie weken lang

Extra vakantie is het trouwens ook voor veel kinderen van wie de ouders moeten werken niet

Maar zolang de deuren geen lasnaad hebben en de politie geen patrouilles uitvoert is het idd géén lockdown
Ik heb er ook geen vertrouwen in dat het na de kerstvakantie weer wordt opgestart. Ik vertrouw de regering in deze gewoon niet meer.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202945049
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik weet wel een burgemeester die wat omicron kan gebruiken...
Is hij misschien ook voorzitter van een veiligheidsregio?
  donderdag 30 december 2021 @ 23:05:45 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202945069
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:04 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik heb er ook geen vertrouwen in dat het na de kerstvakantie weer wordt opgestart. Ik vertrouw de regering in deze gewoon niet meer.
Wanneer treedt Kuipers aan?

Man man man wat een land zijn we toch

Bedtijd nu iig
  donderdag 30 december 2021 @ 23:06:03 #176
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202945090
Ze noemen het toch niet voor niets lockdownachtige maatregelen. Gaan we filosofisch doen?
"Wat is de definitie van een lockdown?" :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
pi_202945157
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Uit interesse: wanneer zou jij het wel een lockdown vinden? Alleen in de vrij letterlijke zin van het woord dat je niet uit je huis mag, alleen voor essentiële zaken (zoals werk, of wat frisse lucht binnen een kilometer van je huis)?
pi_202945197
quote:
The South African government said Thursday that data from its health department suggested that the country had passed its Omicron peak without a major spike in deaths, offering cautious hope to other countries grappling with the variant.

The South African government said Thursday that data from its health department suggested that the country had passed its Omicron peak without a major spike in deaths, offering cautious hope to other countries grappling with the variant.

“The speed with which the Omicron-driven fourth wave rose, peaked and then declined has been staggering,” said Fareed Abdullah of the South African Medical Research Council. “Peak in four weeks and precipitous decline in another two. This Omicron wave is over in the city of Tshwane. It was a flash flood more than a wave.” The rise in deaths over the period was small, and in the last week, officials said, “marginal.”

Some scientists were quick to forecast the same pattern elsewhere.
NYT
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_202945240
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Wanneer treedt Kuipers aan?

Man man man wat een land zijn we toch

Bedtijd nu iig
10e dacht ik.
  donderdag 30 december 2021 @ 23:09:28 #180
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202945243
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:06 schreef jcdragon het volgende:
Ze noemen het toch niet voor niets lockdownachtige maatregelen. Gaan we filosofisch doen?
Dat station van lockdownachtige maatregelen is allang gepasseerd
pi_202945298
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:06 schreef jcdragon het volgende:
Zolang het geen poging is de huidige situatie te bagatalliseren interesseert de benaming me geen moer.
Feit is dat NL enorm streng is vergeleken met buurlanden en dat dat naar men zegt te verklaren is door het verschil in zorgcapaciteit. Weet je wel, die zorgcapaciteit waarvan eerder weer gezegd dat het vergroten ervan niets uitmaakt. Lachwekkend gewoon.
I'll give you something to do
  donderdag 30 december 2021 @ 23:11:38 #182
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202945330
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:09 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat station van lockdownachtige maatregelen is allang gepasseerd
Er zijn genoeg maatregelen om het een lockdown te noemen. Maar niet hard genoeg voor sommige mensen. En dat kan.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
  donderdag 30 december 2021 @ 23:14:24 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_202945431
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Vraag terug:
Als enkel een bepaald aantal bedrijven gesloten zijn, maar jij als burger mag nog steeds van alles. Vind jij dat dan een lockdown?
Ik vind dit wel een lockdown ja. Kids mochten vorige week niet naar school of bso, het is nu vakantie en ongeveer het enige dat je kan doen is naar het bos gaan. Ik kan alleen naar een supermarkt, voor al het andere moet ik eerst een afspraak of bestelling hebben.

Het kan altijd strenger, maar voor mij voelt dit wel als een lockdown
  donderdag 30 december 2021 @ 23:14:36 #184
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202945438
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:10 schreef galantis het volgende:

[..]
Zolang het geen poging is de huidige situatie te bagatalliseren interesseert de benaming me geen moer.
Feit is dat NL enorm streng is vergeleken met buurlanden en dat dat naar men zegt te verklaren is door het verschil in zorgcapaciteit. Weet je wel, die zorgcapaciteit waarvan eerder weer gezegd dat het vergroten ervan niets uitmaakt. Lachwekkend gewoon.
Mee eens. Zorgcapaciteit en wanneer er met boosteren was begonnen.
pi_202945445
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:10 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik probeer altijd het schouwspel vanaf de bovenverdieping te bekijken.... Maar er is écht een totale mismatch in de discussie bij voor/tegen, men reageert gewoon letterlijk niet op wat je zegt... (en ja dan bedoel ik sommige users op Fok die reageren).

Ik vind dat we toch veel irrationaliteit zien. Prima dat je ergens anders naar kijkt maar laten we s.v.p. de feiten die we wel kennen eerlijk durven benoemen en onderkennen.

Maar die mismatch bevreemd mij. Het vermogen tot discussie / gedachtewisseling raakt een soort van uitgehold.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202945529
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:51 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ja dat herken ik wel. Irritante pijn in de arm maar meer ook niet gelukkig. :)

Wat me wel opviel ,voor de anti-vaxxer met QR code wens, waar ik ging:
Eerst wordt er geregistreerd dat ik een prik had genomen. Vervolgens in een grote zaal krijg je een stoel aangewezen. Maar als ik weg was gelopen dan had ik op papier de prik gehad. Hier zit wel een flaw die ze bijvoorbeeld kunnen dichten door de prikker iets unieks aan je te laten geven waarna je bewijs pas actief wordt of zo. Don't shoot the messenger dat ik aan dit soort dingen denk :X
Ah nice, dus die QR en vaccinatie kunnen we ook gewoon faken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202945561
quote:
UK COVID update: Number in hospital continues to rise, at highest level since February

- New cases: 189,213
- Average: 134,992 (+9,918)
- In hospital: 13,019 (+1,255)
- In ICU: 880 (+7)
- New deaths: 332*
- Average: 99 (+27)

* = includes backlog
Flinke plus richting ziekenhuizen toch wel..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202945574
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Uit interesse: wanneer zou jij het wel een lockdown vinden? Alleen in de vrij letterlijke zin van het woord dat je niet uit je huis mag, alleen voor essentiële zaken (zoals werk, of wat frisse lucht binnen een kilometer van je huis)?
Het doet er niet echt toe, want dat gaat niet Nederlands zijn. Maar ik zou idd aan iets denken in de zin van het beperken van de bewegingsvrijheid van je burgers, met het idee dat ze zo min mogelijk contact met mensen buiten hun huishouden hebben.
Wat ik uit andere EU landen ken (dus geen China):
Dichtstbijzijnde supermarkt in je eentje, geen provinciale grenzen over. Dat soort dingen.

En zeker niet lekker gaan shoppen in je buurlanden. O+ Wat ik overigens prima vind, dat mensen dat doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 30 december 2021 @ 23:19:11 #189
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202945632
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik probeer altijd het schouwspel vanaf de bovenverdieping te bekijken.... Maar er is écht een totale mismatch in de discussie bij voor/tegen, men reageert gewoon letterlijk niet op wat je zegt... (en ja dan bedoel ik sommige users op Fok die reageren).

Ik vind dat we toch veel irrationaliteit zien. Prima dat je ergens anders naar kijkt maar laten we s.v.p. de feiten die we wel kennen eerlijk durven benoemen en onderkennen.

Maar die mismatch bevreemd mij. Het vermogen tot discussie / gedachtewisseling raakt een soort van uitgehold.
Na 2 jaar dezelfde 30-50 users elke keer weer hetzelfde stokpaardje van stal zien halen voor de obligate rondjes frustratie uiting kan ook wel eens een oorzaak zijn. Als @Za over gevaccineerden als besmettingsbron gaat lallen en @_serial_ het sluiten van zwembaden weer aanhaalt is het wel een beetje een herhaling van zetten aan het worden. ;)
pi_202945635
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:17 schreef capricia het volgende:
geen provinciale grenzen over.
Brr, je zou maar als Noord-Hollander in Zuid-Holland in een supermarkt rondlopen i.p.v. Noord-Holland, daar gaat het land pas echt van naar de klote.
quote:
En zeker niet lekker gaan shoppen in je buurlanden. Wat ik overigens prima vind, dat mensen dat doen.
Gelukkig maar.
pi_202945681
quote:

[..]
Het doet er niet echt toe, want dat gaat niet Nederlands zijn. Maar ik zou idd aan iets denken in de zin van het beperken van de bewegingsvrijheid van je burgers, met het idee dat ze zo min mogelijk contact met mensen buiten hun huishouden hebben.
Dichtstbijzijnde supermarkt in je eentje, geen provinciale grenzen over. Dat soort dingen.

En zeker niet lekker gaan shoppen in je buurlanden. O+ Wat ik overigens prima vind, dat mensen dat doen.
Het is natuurlijk allemaal semantiek (then again, wat is dat niet?), maar wel belangrijke semantiek. Dit geen lockdown noemen lezen sommigen als het bagatelliseren van de maatregelen. Terwijl buiten kijf staat dat de maatregelen behoorlijk zwaar zijn, lijkt mij dan.

Mensen uit China zullen inderdaad vreemd kijken als we dit een lockdown noemen en vervolgens met duizenden de grens oversteken om in Antwerpen te gaan winkelen.
  donderdag 30 december 2021 @ 23:21:04 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_202945689
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:55 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
2G voor iedereen boven de 50, verder alles weer open. Basisregels gelden voor iedereen, dus heb je klachten dan blijf je thuis. Etc. Etc. Maar stop met het pesten van volledig gezonde mensen die nul impact hebben op de zorg
pi_202945695
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ik noem het geen lockdown maar ik beweer ook niet dat mensen nog gewoon vanalles kunnen behalve wat shoppen.
Mijn 17-jarige heeft in elke geval niet de tijd van haar leven…
Ze kon vorige week toch naar een kerstkoor. Denk in mogelijkheden :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202945743
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:21 schreef Blik het volgende:
2G voor iedereen boven de 50
Zijn opeens heel veel 49-jarigen in Nederland dan. :P
  donderdag 30 december 2021 @ 23:22:20 #195
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202945745
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ze kon vorige week toch naar een kerstkoor. Denk in mogelijkheden :7
Ik kan dat koor niet rijmen met de groep van max 2 personen buiten maatregel.
pi_202945774
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:19 schreef zalkc het volgende:

[..]
Na 2 jaar dezelfde 30-50 users elke keer weer hetzelfde stokpaardje van stal zien halen voor de obligate rondjes frustratie uiting kan ook wel eens een oorzaak zijn. Als @:za over gevaccineerden als besmettingsbron gaat lallen en @:_serial_ het sluiten van zwembaden weer aanhaalt is het wel een beetje een herhaling van zetten aan het worden. ;)
Heeft Za toch gelijk ;)

Als vaccineren goed tegen verspreiding zou werken hadden we wel wat groepsimmuniteitseffecten moeten zien, maar ondertussen lopen de geconstateerde cases van de geprikten redelijk in de pas van de ongevaccineerden.

Dat bij breakthrough er evenveel virus particles gevonden worden is ook al duidelijk, i.i.g. op dat moment dus gelijke besmettelijkheid.

En als men symptomen heeft en zich ziek voelt zonderen ze zich graag af, dus ik zie naast impirische aanwijzingen ook gewoon logische verklaringen dat vaccineren weinig doet tegen de verspreiding van het virus.

Mja ik snap het wel, dan krijg je vervolgens een cirkeltje RIVM die zegt dat transmissie 50% lager is... Want case study..... Ik snap het wel, maar de echte wereld laat naar mijn mening zien dat de case study niet "extern valide" is.
pi_202945824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zijn opeens heel veel 49-jarigen in Nederland dan. :P
Dat hadden we al geprobeerd maar lukte niet

https://nos.nl/artikel/2261872-emile-ratelband-mag-geen-49-worden
pi_202945841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Flinke plus richting ziekenhuizen toch wel..
Zitten die ook al in een lockdown?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202945856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:23 schreef ludovico het volgende:
Mja ik snap het wel, dan krijg je vervolgens een cirkeltje RIVM die zegt dat transmissie 50% lager is... Want case study..... Ik snap het wel, maar de echte wereld laat naar mijn mening zien dat de case study niet "extern valide" is.
Want het is ook echt maar één studie die dat beweert.
  donderdag 30 december 2021 @ 23:28:07 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_202945964
quote:

[..]

Jij vind dus dat het dichtgooien van iedere vorm van sport, spel, plezier en recreatie en het maximaliseren van bezoek tot maximaal 2 daar niet aan voldoet? Ik bedoel, niet een provinciale grens over mogen is vooral schijnpolitiek. Zelfde als een mondkapje buiten dragen. Dat is vooral iets van de zuidelijke landen, dit soort theatrale maatregelen

En niet mogen shoppen in het buitenland, dat is vooral aan de Belgen om dat te stoppen. En ik denk dat de gemiddelde Belgische middenstander heel blij is met alle Nederlanders die komen shoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')