Ah ja, die was wel wat aan de fanatieke kant inderdaad. Met z'n 'verstandige landen'.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gretzl. Maar die is vertrokken geloof ik.
Waarvan akte.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Was nog erbij vergeten te melden:
en ondanks dat de cijfers waarop de modellen gebaseerd zijn die de tot de lockdown hebben geleid grof overschat waren. Met de cijfers van nu zou er nooit tot een directe lockdown zijn over gegaan maar ze willen geen gezichtsverlies lijden bij het OMT.
Mensen die daarom alsnog een lockdown goedpraten zijn net zo goed wappies.
nee, is betaal shitquote:Op donderdag 30 december 2021 21:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Kan iemand een samenvatting van dit stuk geven?
https://www.telegraaf.nl/(...)na-gaat-normaliseren
Wel een andere periode.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah ja, die was wel wat aan de fanatieke kant inderdaad. Met z'n 'verstandige landen'.
Apart dat de Frankrijk-correspondent in het Journaal om 20.00 uur een heel ander verhaal ophing. Over de verplichte quarantaine van 17 dagen in combinatie met de 208.000 positieve gevallen vandaag en de bijbehorende uitval van werknemers. En dat het dus over vier maanden verkiezingen is.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:33 schreef Spablauw214 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ockdowns-blijven-uit
Goed stuk over de overweging van andere Europese landen om geen lockdown in te stellen. Samenvattend: vertrouwen in de vaccinaties in combinatie met groeiende acceptatie (rek is eruit bij de bevolking).
Ik weet wel een burgemeester die wat omicron kan gebruiken...quote:Op donderdag 30 december 2021 21:50 schreef THEFXR het volgende:
de eetlust daalt met omikron, dus de mensen vallen wat af
Iedereen besmet niemand naar ICU?quote:Op donderdag 30 december 2021 21:27 schreef THEFXR het volgende:
In Ontario gaat het ook los, zelfs positieve zustertjes moeten werken als ze geen klachten hebben.
.
[ afbeelding ]
Het is heel gezellig in Antwerpen.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:09 schreef bianconeri het volgende:
Je wordt toch wel zat van al die idiote berichten over ruim 20.000 Nederlanders die naar België zijn geweest met de trein.
Laat staan hoeveel per auto en dan heb je het nog niet over de hoeveelheden naar Duitsland.
Kotsmisselijk word je toch van dit landje?
Stelletje wappie schaapjes dat alleen maar egoistisch en koppig aan het denken is en alleen maar bezig is met ikkuh ikkuh ikkuh. Kan nog geen dag zonder dronken worden in een disco en dat soort onzin.
quote:Op donderdag 30 december 2021 22:09 schreef bianconeri het volgende:
Je wordt toch wel zat van al die idiote berichten over ruim 20.000 Nederlanders die naar België zijn geweest met de trein.
Laat staan hoeveel per auto en dan heb je het nog niet over de hoeveelheden naar Duitsland.
Stelletje wappie schaapjes dat alleen maar egoistisch en koppig aan het denken is en alleen maar bezig is met ikkuh ikkuh ikkuh. Kan nog geen dag zonder dronken worden in een disco en dat soort onzin.
Totaal onnodig bericht inderdaad alleen goed om een tweedeling te creëren.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:09 schreef bianconeri het volgende:
Dit is de NLse lockdown.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:09 schreef bianconeri het volgende:
Morgen lekker naar België én Duitsland. Gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:09 schreef bianconeri het volgende:
Ik denk eerder dat die mensen zelf lekker zat geworden zijn van de tripeltjes en quadrupeltjes in Antwerpen.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:09 schreef bianconeri het volgende:
Ben jij een voorstander van de grenzen dicht of heb je liever een verbod om de eigen omgeving te verlaten?quote:
Wij mogen dan wel klaar zijn met het virus, het virus is nog niet klaar met onsquote:Op donderdag 30 december 2021 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat die mensen zelf lekker zat geworden zijn van de tripeltjes en quadrupeltjes in Antwerpen.
Ik ben geen voorstander van EU grenzen dicht. Ik ben ook geen voorstander van huisarrest voor burgers.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ben jij een voorstander van de grenzen dicht of heb je liever een verbod om de eigen omgeving te verlaten?
Als de overheid het zo belangrijk vindt moeten ze maar de landsgrenzen dichtgooien. Zolang ze dat niet doen moeten ze hun bek houden als het volk de adviesjes niet opvolgt. Een advies is en blijft vrijblijvend.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:09 schreef bianconeri het volgende:
Nee, ik weet namelijk dat je de huidige maatregelen lachwekkend vind, wat zou voor jou nog moeten gebeuren om je het gevoel te geven dat het wel gaat helpen?quote:Op donderdag 30 december 2021 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van EU grenzen dicht. Ik ben ook geen voorstander van huisarrest voor burgers.
Beantwoort dat je vragen?
Binnen de EU deed NL nooit haar genezen dicht voor buurlanden.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als de overheid het zo belangrijk vindt moeten ze maar de landsgrenzen dichtgooien. Zolang ze dat niet doen moeten ze hun bek houden als het volk de adviesjes niet opvolgt. Een advies is en blijft vrijblijvend.
Huh? Nogal apart, deze conclusie.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, ik weet namelijk dat je de huidige maatregelen lachwekkend vind, wat zou voor jou nog moeten gebeuren om je het gevoel te geven dat het wel gaat helpen?
Tripje Vaals telt niet hè.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:12 schreef nattermann het volgende:
[..]
Morgen lekker naar België én Duitsland. Gewoon omdat het kan.
Klopt. Wij vinden grenzen een vies woord. Zelfs in de donkerste dagen moest en zou de grens opblijven voor die 34 grensbewoners die goedkoop willen tanken. Duitse burgemeesters vertellen dat ook vaak vol trots, dat de DE-Nl grens nooit dicht is geweest.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Binnen de EU deed NL nooit haar genezen dicht voor buurlanden.
DL deed dat voor Nederlanders, België idem.
Maar NL? Nooit.
Ik heb je de afgelopen tijd juist redelijk vaak de opmerking zien maken dat je vond dat hier geen serieus te nemen lockdown was, iets met kerstkoren staat me sowieso nog bij. Ik wil graag weten wat er nog veranderd moet worden en welke maatregelen er nog extra getroffen moeten worden?quote:Op donderdag 30 december 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh? Nogal apart, deze conclusie.
Ik vind de huidige maatregelen helemaal niet lachwekkend.
Ik ben blij dat wij deze maatregelen getroffen hebben. Ik sta hier juist achter.
Ik verwacht mijn booster binnenkort ook te krijgen, maar zodra ik als reservist opgeroepen word voor dit land vertrek ik naar het buitenlandquote:Op donderdag 30 december 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag een nieuwe chip door een militair ingespoten gekregen![]()
Hoor nu waarschijnlijk tot de nieuwe reservisten.
Welke versie? Ik heb Windows 3.11 for Workgroups gekregen.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:
Ah. Een woordverwarring. Semantics.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb je de afgelopen tijd juist redelijk vaak de opmerking zien maken dat je vond dat her geen serieus te nemen lockdown was, iets met kerstkoren staat me sowieso nog bij. Ik wil graag weten wat er nog veranderd moet worden en welke maatregelen er nog extra getroffen moeten worden?
Maar wat moet er dan nog veranderen voor jou om dit wel een lockdown te noemen en met welke maatregelen moet dat bereikt worden?quote:Op donderdag 30 december 2021 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Een woordverwarring. Semantics.
Ik vind dit namelijk geen echte lockdown. Omdat een aantal bedrijven dicht zijn. Burgers mogen en kunnen nog van alles. Alleen men noemt dit een lockdown. Ook prima. Als men dat zo wil noemen.
Dit is voor mij dus geen serieuze lockdown. En laten we hopen dat dat er ook niet van gaat komen.
Dus ik hoop dat dit het is. Deze winter. En ik ben gewoon tevreden met de maatregelen vanuit onze overheid. Welk naampje je er ook aan geeft.
Ik was er toch wel een beetje van de kaart van, van mijn booster gisteren, vanochtend wat koorts gehad en de ochtend in bed doorgebracht. Weet je in ieder geval dat het werktquote:Op donderdag 30 december 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Dat tig winkels dicht moeten die je eigenlijk zelden gebruikt is niet direct een lockdown. Kappers en dergelijks ga je wel merken als het lang genoeg gaat duren maar als ze de maatregelen voor februari opheffen is er niet echt iets aan de hand. Het is zuur voor de ondernemers, echt zuur. Maar voor de man in de straat kun je eigenlijk nog heel veel. Zelfs dat click en collect werkt redelijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:37 schreef zalkc het volgende:
Maar wat moet er dan nog veranderen voor jou om dit wel een lockdown te noemen en met welke maatregelen moet dat bereikt worden?
Waarom is dat belangrijk?quote:Op donderdag 30 december 2021 22:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar wat moet er dan nog veranderen voor jou om dit wel een lockdown te noemen en met welke maatregelen moet dat bereikt worden?
Dat is je lijf dat probeert om die overheidstracker af te stoten.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik was er toch wel een beetje van de kaart van, van mijn booster gisteren, vanochtend wat koorts gehad en de ochtend in bed doorgebracht. Weet je in ieder geval dat het werkt
Ok ik had hem vandaag, Even serieus een tikje de dag erna? Ik hoop niet dat ik dat heb want nog plannen voor oud en nieuw bij vriendenquote:Op donderdag 30 december 2021 22:39 schreef zalkc het volgende:
Ik was er toch wel een beetje van de kaart van, van mijn booster gisteren, vanochtend wat koorts gehad en de ochtend in bed doorgebracht. Weet je in ieder geval dat het werkt
Ik gok dat iedereen er anders op reageert, mijn vrouw had alleen een beurs gevoel in de arm.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:41 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ok ik had hem vandaag, Even serieus een tikje de dag erna? Ik hoop niet dat ik dat heb want nog plannen voor oud en nieuw bij vrienden
Het is gewoon een winkelsluiting voor een aantal winkels en bedrijven.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:39 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens. Dat tig winkels dicht moeten die je eigenlijk zelden gebruikt is niet direct een lockdown. Kappers en dergelijks ga je wel merken als het lang genoeg gaat duren maar als ze de maatregelen voor februari opheffen is er niet echt iets aan de hand. Het is zuur voor de ondernemers, echt zuur. Maar voor de man in de straat kun je eigenlijk nog heel veel. Zelfs dat click en collect werkt redelijk.
Die maatregelen gaan niet weg voor februariquote:Op donderdag 30 december 2021 22:39 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens. Dat tig winkels dicht moeten die je eigenlijk zelden gebruikt is niet direct een lockdown. Kappers en dergelijks ga je wel merken als het lang genoeg gaat duren maar als ze de maatregelen voor februari opheffen is er niet echt iets aan de hand. Het is zuur voor de ondernemers, echt zuur. Maar voor de man in de straat kun je eigenlijk nog heel veel. Zelfs dat click en collect werkt redelijk.
En de kinderen die niet naar school mogen? Die mogen ook nog alles? En dat er nog wat meer ondernemers de afgrond in worden gestort is geen probleem toch.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon een winkelsluiting voor een aantal winkels en bedrijven.
Burgers kunnen verders alles nog.
Als dat de definitie van een lockdown is, okay.
Daarom heb ik mijn boosterafapraak volgende week gepland. Geen zin om onze gezellig O&N te verpesten.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:41 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ok ik had hem vandaag, Even serieus een tikje de dag erna? Ik hoop niet dat ik dat heb want nog plannen voor oud en nieuw bij vrienden
Vraag terug:quote:Op donderdag 30 december 2021 22:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die maatregelen gaan niet weg voor februari
Dat was 1 week extra kerstvakantie. Tot nu toe.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En de kinderen die niet naar school mogen? Die mogen ook nog alles? En dat er nog wat meer ondernemers de afgrond in worden gestort is geen probleem toch.
Onzin?quote:Op donderdag 30 december 2021 22:09 schreef bianconeri het volgende:
Ja potdomme komt gij nu met dit advies terwijl mijn arm al geterroriseerd is!quote:Op donderdag 30 december 2021 22:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarom heb ik mijn boosterafapraak volgende week gepland. Geen zin om onze gezellig O&N te verpesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |