abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202947115
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
50% van RIVM studie was binnenshuis in gezinnen.
50% waarvan de besmetting vast stond, dat is iets héél anders.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202947170
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het maakt je genoeg uit om het de laatste dagen vrijwel elke avond even goed te benoemen; dat dit geen lockdown is. :P

Verder to each their own natuurlijk. Ik zou het alleen niet te hard roepen terwijl je tegenover een ondernemer staat die alles kwijt raakt/is geraakt door al die ''niet lockdowns''.
Het werd mij vanavond wederom gevraagd (via grappen).
Nou. Prima. Ik ben hier. Ik reageer.
Mss morgen weer. *)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202947182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En die gezinnen wonen allemaal in een laboratorium?

En nogmaals, je kunt tientallen onderzoeken vinden die hetzelfde beeld schetsen als het RIVM. Vaccineren voorkomt transmissie.
Oh okay, je mag dat veldtesten noemen, prima.

Als vaccineren / antistoffen tegen tranmissie helpen, waarom zien we dan steeds geen afname? Sanquin zat echt heel hoog in de procentueel antistoffen gevonden...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202947209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je zult ander onderzoek gelezen hebben. Maar die onderzoeken met die gelijke virale lading zijn er toch echt.
Alleen bij zogeheten "breakthrough infections". En dat is nogal een belangrijke nuance.

Alsof je constateert dat als je frontaal tegen een muur rijdt het niet uit maakt of je 50 km/u of 200 km/u gaat. Maar daarbij niet vermeldt dat de kans om tegen een muur te rijden kleiner is als je 50 km/u gaat.
pi_202947220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:56 schreef Galvez het volgende:

[..]
50% waarvan de besmetting vast stond, dat is iets héél anders.
Dan ga je richting onobserveerbare biases... Prima hoor, maar dat maakt de case niet beter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202947254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld dat de virale lading hetzelfde is bij gevaccineerden als ongevaccineerden.

Maar ook dat gevaccineerden gemiddeld genomen minder mensen besmetten dan ongevaccineerden. Ergo, vaccineren reduceert de kans op transmissie.
Dan hebben ze in de meeste Europese landen momenteel heel veel ongevaccineerde mensen rondlopen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202947270
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Alleen bij zogeheten "breakthrough infections". En dat is nogal een belangrijke nuance.

Alsof je constateert dat als je frontaal tegen een muur rijdt het niet uit maakt of je 50 km/u of 200 km/u gaat. Maar daarbij niet vermeldt dat de kans om tegen een muur te rijden kleiner is als je 50 km/u gaat.
quote:
breakthrough infections"
Dat is praktisch iedereen die raak test toch? Of defineer je dat anders?
pi_202947287
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heeft Za toch gelijk ;)

Als vaccineren goed tegen verspreiding zou werken hadden we wel wat groepsimmuniteitseffecten moeten zien, maar ondertussen lopen de geconstateerde cases van de geprikten redelijk in de pas van de ongevaccineerden.

Dat bij breakthrough er evenveel virus particles gevonden worden is ook al duidelijk, i.i.g. op dat moment dus gelijke besmettelijkheid.

En als men symptomen heeft en zich ziek voelt zonderen ze zich graag af, dus ik zie naast impirische aanwijzingen ook gewoon logische verklaringen dat vaccineren weinig doet tegen de verspreiding van het virus.

Mja ik snap het wel, dan krijg je vervolgens een cirkeltje RIVM die zegt dat transmissie 50% lager is... Want case study..... Ik snap het wel, maar de echte wereld laat naar mijn mening zien dat de case study niet "extern valide" is.
tuurlijk heeft ZA gelijk, maar een paar kunnen dat niet hebben, dus gelijk een raid!
pi_202947299
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dan hebben ze in de meeste Europese landen momenteel heel veel ongevaccineerde mensen rondlopen.
Portugal zat toch ook sky high... En er zijn nog wel wat cases waarbij er tegen 100% gevaccineerd is waar het gewoon nog lekker rondgaat.
pi_202947335
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit is nooit perfect te meten.
Vandaar dat onderzoekers werken met betrouwbaarheidsintervallen?

quote:
50% reductie en weet ik veel wat voorn getallen genoemd worden zijn niet plausibel, dat probeer ik uit te leggen steeds,
Sorry, maar je bent weer een beetje kritisch aan het doen om het kritisch doen.Ik kan het niet anders verwoorden. Het klopt gewoon niet wat je zegt.

En dat verhaal met die besmettelijkere variant is puur om aan te tonen dat 'maar we hebben nu meer besmettingen dan toen we nog niet gevaccineerd hadden' geen hout snijdt.
pi_202947348
quote:

[..]

Verder to each their own natuurlijk. Ik zou het alleen niet te hard roepen terwijl je tegenover een ondernemer staat die alles kwijt raakt/is geraakt door al die ''niet lockdowns''.
Dan krijg je een niet scheldtirade over je heen :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202947411
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:57 schreef ludovico het volgende:
Als vaccineren / antistoffen tegen tranmissie helpen, waarom zien we dan steeds geen afname? Sanquin zat echt heel hoog in de procentueel antistoffen gevonden...
Omdat de bescherming niet hoog genoeg is om te compenseren voor de toename van het aantal sociale contacten.

En daarnaast de bescherming tegen transmissie dus afneemt met de tijd.
pi_202947454
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Dat is praktisch iedereen die raak test toch? Of defineer je dat anders?
Zie anders dit bericht: https://theconversation.c(...)hey-get-covid-171302

quote:
Some recent studies have shown similar peak viral loads in vaccinated people compared to unvaccinated people who contract COVID. This has raised concerns for the efficacy of vaccines for preventing transmission.

How concerned should we be? Are vaccinated people just as contagious as unvaccinated? What does this mean for future plans for reopening?

These studies only show a similar peak viral load, which is the highest amount of virus in the system over the course of the study.

But vaccinated people clear the virus faster, with lower levels of virus overall, and have less time with very high levels of virus present.

Therefore, vaccinated people are, on average, likely to be less contagious.
pi_202947485
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Avondklokje in Quebec
logisch, de cijfers waren erg hoog.
pi_202947525
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]
logisch, de cijfers waren erg hoog.
Het moet maar he, even volhouden
  Moderator vrijdag 31 december 2021 @ 00:07:04 #256
236264 crew  capricia
pi_202947534
quote:

[..]
Het maakt je genoeg uit om het de laatste dagen vrijwel elke avond even goed te benoemen; dat dit geen lockdown is. :P

Tja. De andere kant van de medaille zijn families die dierbaren kwijtraken waarbij geroepen wordt dat ze toch nog naar 2 maanden te leven hadden gehad of zo. Omdat ze boven de vijftig zijn.

Each to their own. Indeed.
- Goethe, “Faust”
pi_202947661
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Tja. De andere kant van de medaille zijn families die dierbaren kwijtraken waarbij geroepen wordt dat ze toch nog naar 2 maanden te leven hadden gehad of zo. Omdat ze boven de vijftig zijn.

En mensen die nu doodgaan aan kanker? Of de griep? Of een verkoudheid? Of een longontsteking? Helaas gaan mensen dood, de een wat eerder dan de ander. Je kunt daar niet jarenlang de jongeren onder ons voor blijven gijzelen.
pi_202947750
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Vandaar dat onderzoekers werken met betrouwbaarheidsintervallen?
Nee, die betrouwbaarheidsintervallen zijn assumpties op basis van statistiek op basis van aannames over de verdeling van de observaties - vaak gebruikt men de normaal verdeling / bell curve daarvoor.

Je data moet dan nog wel aan allerhande voorwaarden voldoen voordat die voldoet aan al die aannames, goed, bij benadering zal veel data wel "normaal verdeeld" zijn en geeft het behoorlijk okay statistieken terug.

Maar je data / input in je model moet dan nog wel een goede steekproef zijn van de populatie waar je wat over wilt weten.

Kort door de bocht: Als je methodologie van dataverzameling niet leidt tot een random populatie van de populatie waar je conclusies aan wilt verbinden... Is je onderzoek mogelijkerwijs niet extern valide.

Dat werkt allemaal op plausibiliteit.

...............
Het betrouwbaarheidsinterval zegt iets over statistische uitkomsten en waarschijnlijkheid van je inputdata comform een gebruikt statistisch model..... Vaak bij dit type studies wordt 95% confidence interval aangehouden. Volgens alle aannames van het statistische model zal het werkelijke gemiddelde tussen die 95% confidence waardes zich bevinden.

quote:
The confidence level represents the long-run frequency of confidence intervals that contain the true value of the parameter. In other words, 95% of confidence intervals computed at the 95% confidence level contain the parameter, and likewise for other confidence levels
Betrouwbaarheidsintervallen zijn statistiek, niet "onzekerheid" maar "kans".
pi_202947764
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Maatregelen zijn er niet ter preventie van individueel leed, hoe schrijnend ook.
I'll give you something to do
pi_202947766
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:01 schreef DireStraits7 het volgende:
En dat verhaal met die besmettelijkere variant is puur om aan te tonen dat 'maar we hebben nu meer besmettingen dan toen we nog niet gevaccineerd hadden' geen hout snijdt.
Mijn punt is dat je groepsimmuniteitseffecten zou moeten zien, oud of nieuwe variant maak niet uit.

Je zou hoog gevaccineerde landen met laaggevaccineerd kunnen vergelijken etc... Hoeveel effect dat alles heeft op verspreiding van het virus.

Ik wil niet ontkennen dat het goed werkt tegen ernstige ziekte, dat doet het wel, maar de verspreiding zet toch echt weinig zoden aan de dijk, geen game changer i.i.g.
pi_202947792
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:13 schreef ludovico het volgende:
Volgens alle aannames van het statistische model zal het werkelijke gemiddelde tussen die 95% confidence waardes zich bevinden
Dit is niet wat een 95% CI betekent, maar goed.
  Moderator vrijdag 31 december 2021 @ 00:15:51 #262
236264 crew  capricia
pi_202947807
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:10 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En mensen die nu doodgaan aan kanker? Of de griep? Of een verkoudheid? Of een longontsteking? Helaas gaan mensen dood, de een wat eerder dan de ander. Je kunt daar niet jarenlang de jongeren onder ons voor blijven gijzelen.
Verschrikkelijk inderdaad. Die achterstallige zorg.
Maar ben jij dan voorstander om ongevaccineerden maar niet op te nemen, of wat bedoel je precies?
- Goethe, “Faust”
pi_202947808
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Omdat de bescherming niet hoog genoeg is om te compenseren voor de toename van het aantal sociale contacten.

En daarnaast de bescherming tegen transmissie dus afneemt met de tijd.
Kunnen we dan eens worden dat dit virus altijd wel zal blijven en we rekening moeten houden met een hogere zorgbelasting iedere winter?

Is dat IC opschalen niet heel verstandig zodat we snel weer normaal kunnen doen? :)
pi_202947819
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:
Mijn punt is dat je groepsimmuniteitseffecten zou moeten zien, oud of nieuwe variant maak niet uit.

En wie zegt dat je dat niet ziet? Nogmaals, dan zou je in een parallel universum moeten kijken hoeveel bemsettingen we dan zouden hebben.

En dan zouden we, ceteris paribus, waarschijnlijk nog veel meer besmettingen hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:
Ik wil niet ontkennen dat het goed werkt tegen ernstige ziekte, dat doet het wel, maar de verspreiding zet toch echt weinig zoden aan de dijk, geen game changer i.i.g.
Dit was anders dan claimen dan dat het niet de tranmissie zou reduceren.
pi_202947823
quote:
Dat is niet tegenstrijdig met wat ik zeg hè.

Maar laat ik hem invullen:
Als iedereen vroeg na besmetting een ander besmet, kan het sneller opgeruimd worden maar dan is de schade al gedaan.
  Moderator vrijdag 31 december 2021 @ 00:17:43 #266
236264 crew  capricia
pi_202947849
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:14 schreef galantis het volgende:

[..]
Maatregelen zijn er niet ter preventie van individueel leed, hoe schrijnend ook.
Idd.
Dat geldt ook voor de individuele ondernemer.
Het is klote.
- Goethe, “Faust”
pi_202947890
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is niet wat een 95% CI betekent, maar goed.
quote:
The confidence level represents the long-run frequency of confidence intervals that contain the true value of the parameter. In other words, 95% of confidence intervals computed at the 95% confidence level contain the parameter, and likewise for other confidence levels
https://en.wikipedia.org/wiki/Confidence_interval

Je hoeft niks van me aan te nemen maar ik zeg het volgens mij gewoon juist.
pi_202947924
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 00:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Confidence_interval

Je hoeft niks van me aan te nemen maar ik zeg het volgens mij gewoon juist.
Hier staat wat anders dan wat jij net zei.

Je kunt het ware populatiegemiddelde niet kennen. Dus je kunt geen (betekenisvol) interval geven waartussen het populatiegemiddelde noodzakelijk moet zitten.
  Moderator vrijdag 31 december 2021 @ 00:24:11 #269
236264 crew  capricia
pi_202947977
Ik vind het een gebrek aan daadkracht dat wij als enige in lockdown (ja, kan het wel weer tussen haakjes gaan zetten) zijn.
Alle landen om ons heen hebben dat niet. Die hebben 2G, of een vaccinatieplicht, of zoiets.

Bij ons komen we niet verder dan maar van alles sluiten, wat op een lijstje 'niet essentieel' staat.
- Goethe, “Faust”
pi_202948037
twitter

Gaan wij hier ook weer n avondklok krijgen? Canada loopt altijd voor op de rest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')