abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202900602

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
pi_202900632
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Die plannen met dat geld zijn door iedere EU lidstaat afzonderlijk, waaronder Nederland, beoordeeld en goed bevonden.
Heeft NL al een een plan ingediend voor de miljarden waar zij recht op heeft?
Nee, want dan moest de HRA afgeschaft worden. NL had namelijk bedacht dat het een goed idee was bindende voorwaarden aan het krijgen van geld uit het fonds te verbinden :D

Dat was toen Rutte zei dat er "action action action" nodig was, om erna zelf te zeggen dat NL zich niet kon committeren en dat aan het volgende kabinet was.
pi_202900635
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:07 schreef capricia het volgende: [..] Die plannen met dat geld zijn door iedere EU lidstaat afzonderlijk, waaronder Nederland, beoordeeld en goed bevonden. Heeft NL al een een plan ingediend voor de miljarden waar zij recht op heeft?
Waarschijnlijk wil de vvd66 junta daar boa's van opleiden en meer grond bouwrijp maken voor data- en distributiecenters.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:11:02 #4
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202900656
We hebben nog nooit een lockdown gehad, want we mogen nog steeds naar buiten in de miezerregen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202900670
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, want dan moest de HRA afgeschaft worden. NL had namelijk bedacht dat het een goed idee was bindende voorwaarden aan het krijgen van geld uit het fonds te verbinden :D

Dat was toen Rutte zei dat er "action action action" nodig was, om erna zelf te zeggen dat NL zich niet kon committeren en dat aan het volgende kabinet was.
Omdat ik zo solidair ben mag de HRA van mij afgeschaft worden. :7
pi_202900709
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef popje het volgende:
We hebben nog nooit een lockdown gehad, want we mogen nog steeds naar buiten in de miezerregen.
Het is geen lockdown, want met wat creatief denken kan je alsnog alle zaken doen. Je moet wel naar een ander land. Maar als je daar gebruik van maakt en dus daadwerkelijk creatief aan het denken bent dan ben je wel verantwoordelijk voor een nog langere lockdown in Nederland. Dus enerzijds is er wél een lockdown en verlengen we die omdat mensen creatief denken; maar anderzijds is er geen lockdown, want met een beetje creatief denken kan je alles nog in een ander land :P
pi_202900734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Omdat ik zo solidair ben mag de HRA van mij afgeschaft worden. :7
Mij ook, maar ik denk dat er veel mensen zijn die daar financieel veel last mee zullen krijgen :P
  woensdag 29 december 2021 @ 17:14:55 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202900735
Zolang er nog kiosks open zijn kun je niet spreken van een lockdown hoor.
Sowieso hebben wij nog nooit een lockdown gehad.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_202900740
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef popje het volgende:
Hoog tijd dat we de pijn van een échte lockdown gaan voelen!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202900781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mij ook, maar ik denk dat er veel mensen zijn die daar financieel veel last mee zullen krijgen :P
Dan kunnen die fijn uit hun huis gebonjourd en vervangen door expats, arbeidsmigranten en statushouders worden.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:17:37 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202900814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dan kunnen die fijn uit hun huis gebonjourd en vervangen door expats, arbeidsmigranten en statushouders worden.
Nederlanders wonen ook veel te ruim.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_202900831
twitter

Het heilige China volgens de zerocovid groep.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:18:17 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202900833
twitter
pi_202900834
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
Zolang er nog kiosks open zijn kun je niet spreken van een lockdown hoor.
Sowieso hebben wij nog nooit een lockdown gehad.
Zolang we nog buiten mogen wandelen kun je hier niet spreken van een lockdown hoor. Mensen moeten niet zo zeuren ook, ze kunnen thuis lekker Netflix kijken en Fok!ken. Nog even volhouden allemaal! de komende twee weken zijn crucicaal!!

En vooral niet te optimistisch worden a.u.b.!
Alpha kenny one
pi_202900861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Of dan maken starters eindelijk eens kans.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:20:03 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202900886
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Keurige schijtcijfers *O*
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202900955
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:18 schreef falling_away het volgende:

[..]
Zolang we nog buiten mogen wandelen kun je hier niet spreken van een lockdown hoor. Mensen moeten niet zo zeuren ook, ze kunnen thuis lekker Netflix kijken en Fok!ken. Nog even volhouden allemaal! de komende twee weken zijn crucicaal!!

En vooral niet te optimistisch worden a.u.b.!
We hebben nog nooit de pijn van een echte lockdown gevoeld toch?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202900959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Of dan maken starters eindelijk eens kans.
Die gaan eerst maar eens écht de pijn van de krappe woningmarkt voelen en sluiten maar gewoon achteraan in de solidariteitsrij.
pi_202900968
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Dit lijkt met ook wel iets voor Nederland :D
Heb het even nagevraagd bij een Chinese kennis. Blijkt te gaan om mensen die betrokken zijn bij het illegaal binnenlaten van mensen in China. Dat ze daarmee ook covid-maatregelen hebben overtreden is niet de hoofdzaak van dit publieke schouwspel. Athans dat is hoe ze daar het nieuws voorgeschoteld krijgen in de media.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_202901014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:18 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het heilige China volgens de zerocovid groep.
"Starving", die Chinese lockdown is Hubert Bruls op het lijf geschreven!
pi_202901031
twitter

Dit is toch wel een hele forse netto toename. Shit is aan.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:27:14 #22
65846 Bocaj
47th President.
pi_202901061
Reproductiegetal 0,9
Is dat niet voldoende om weer open te gaan?

Of praat ik poep? :?
pi_202901102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:27 schreef Bocaj het volgende:
Reproductiegetal 0,9

WHILE besmettingenD > 0
DO lockdown();
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202901104
quote:
Reproductiegetal 0,9

Nee, de poepcijfers laten ook een daling zien, dus dan praat je geen poep.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:29:33 #25
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202901116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:26 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]

Dat ligt eraan. Wat is de gemiddelde ligduur door Omicron?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202901150
quote:
[ twitter ]

In 1 dag 10% erbij? :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 29 december 2021 @ 17:31:36 #27
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202901162
Vladimir Putin
pi_202901170
quote:
Reproductiegetal 0,9

In Amsterdam is de R van Omikron momenteel 1,2. Las ik hier vanmorgen.
Hopelijk boosteren we nog flink door.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202901178
quote:
[ twitter ]

Dit is toch wel een flinke nuance:
quote:
*anyone testing positive in the 14 days prior to going to hospital or testing positive during their stay are classed as being in hospital with covid. Big difference.
Als je je been breekt en naar het ziekenhuis moet en positief getest ben ben je dus in het ziekenhuis met covid, niet door covid. Lijkt me belangrijk om eventuele ligduur te bepalen.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:33:16 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202901194
quote:
[ twitter ]

ja dat is toch wel jammer, al is ook dit moeilijk in te schatten
  woensdag 29 december 2021 @ 17:34:15 #31
65846 Bocaj
47th President.
pi_202901226
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:31 schreef capricia het volgende:
Hopelijk boosteren we nog flink door.
Als het helpt doen ja. (En het schijnt te helpen.) ^O^
Maar Israel wil al de 4e prik gaan zetten... 8)7
pi_202901234
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Als je je been breekt en naar het ziekenhuis moet en positief getest ben ben je dus in het ziekenhuis met covid, niet door covid. Lijkt me belangrijk om eventuele ligduur te bepalen.
Dat beeld krijg je als het zo wijdverspreid is in de samenleving. Zo schep je echt een verkeerd beeld.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:36:12 #33
65846 Bocaj
47th President.
pi_202901280
quote:
10-2020...
Denk niet dat ze het nog eens gaan doen... (Al blijft het een mooie video!)
pi_202901298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Dit is ook wat onze vriend John Campbell al een paar keer heeft herhaald in z'n video's....iedereen die zich daar voor iets anders meldt in het ziekenhuis wordt standaard getest op Covid. En de mensen die zonder klachten Covid blijken te hebben tellen hier dus ook in mee. Zo klinkt het toch minder spannend
...of munt?
pi_202901369
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Als het helpt doen ja. (En het schijnt te helpen.) ^O^
Maar Israel wil al de 4e prik gaan zetten... 8)7
is er daar eigenlijk een plicht?
pi_202901396
In Frankrijk gaat het momenteel hard:

twitter
pi_202901401
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:36 schreef CoinFlip120 het volgende:

[..]
Dit is ook wat onze vriend John Campbell al een paar keer heeft herhaald in z'n video's....iedereen die zich daar voor iets anders meldt in het ziekenhuis wordt standaard getest op Covid. En de mensen die zonder klachten Covid blijken te hebben tellen hier dus ook in mee. Zo klinkt het toch minder spannend
Ik snap 't ook wel, want als iemand positief getest is en geen klachten heeft wil je niet de afdeling oncologie op rijden. Dan gebruikt diegene dus een bed dat bedoelt is voor een Covid-patiënt. Het zorgt er alleen wel voor dat je inschattingen rondom bezetting en ligduur nogal uit de pas gaan lopen.
pi_202901408
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:40 schreef Breekfast het volgende:

[ twitter ]
Er werd gezegd dat dit Delta was en geen Omicron. Dat klinkt me heel onlogisch in de oren, ik snap niet zo goed waarom Delta ineens zo hard zou gaan groeien in Frankrijk.
pi_202901429
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Die plannen met dat geld zijn door iedere EU lidstaat afzonderlijk, waaronder Nederland, beoordeeld en goed bevonden.
Heeft NL al een een plan ingediend voor de miljarden waar zij recht op heeft?
Nou ja, "beoordeeld en goed bevonden" is wel wat eufemistisch hè. Stampvoetend akkoord gegaan is wat dichterbij de waarheid.

Daar komt nog bij dat de bedongen voorwaarden (leningen ipv giften en controle op de rechtmatigheid van de bestedingen) natuurlijk een wassen neus zijn. Die leningen worden perps, dus de facto een gift, en er is op voorhand al duidelijk dat de Rekenkamer die overeengekomen controle niet kán uitvoeren en er (dus) een enorm frauderisico op de loer ligt. Tel daarbij de begrotings- en verantwoordingsmentaliteit van subsidieontvangers in het algemeen en Zuid-Europese in het bijzonder op en je kan nu al uittekenen wat een fiasco dit gaat worden.

Nederland heeft nog geen plan ingediend inderdaad, want schoof dat door naar het nieuwe kabinet. Niet onlogisch, want de EC wil vrij substantiële hervormingen in onder andere de woningmarkt zien en je regeert niet over je graf heen. Daar heeft Nederland ook gewoon nog tijd voor en het zou bijzonder zijn als het kader van die plannen er niet al ligt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  woensdag 29 december 2021 @ 17:42:58 #40
65846 Bocaj
47th President.
pi_202901435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Ik meen om een paspoort te krijgen was 1, 2 & 3 verplicht volgens mij...
Hoe het nu met de 4e zit weet ik ff niet...
pi_202901456
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
We hebben nog nooit de pijn van een echte lockdown gevoeld toch?
Nee man dit is een breeze.. Ik zit normaal toch alleen maar op mijn zolderkamer, wat zeurt iedereen nou?

Horeca :')
Sportschool :')
Leuke activiteiten ondernemen (bowlen / poolen / zwemmen) :')
Gezellig naar de stad of kerstmarkt om de sfeer te proeven :')

Gewoon thuisblijven _O_
Alpha kenny one
pi_202901541
quote:

[ twitter ]
das wel goed, nu hopen dat ze niet iedereen in quarantaine zetten
pi_202901550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Nee, maar zonder je prikken kun je daar niet heel veel doen. In elk geval niet naar restaurants, discotheken en zo.
pi_202901571
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, "beoordeeld en goed bevonden" is wel wat eufemistisch hè. Stampvoetend akkoord gegaan is wat dichterbij de waarheid.

Daar komt nog bij dat de bedongen voorwaarden (leningen ipv giften en controle op de rechtmatigheid van de bestedingen) natuurlijk een wassen neus zijn. Die leningen worden perps, dus de facto een gift, en er is op voorhand al duidelijk dat de Rekenkamer die overeengekomen controle niet kán uitvoeren en er (dus) een enorm frauderisico op de loer ligt. Tel daarbij de begrotings- en verantwoordingsmentaliteit van subsidieontvangers in het algemeen en Zuid-Europese in het bijzonder op en je kan nu al uittekenen wat een fiasco dit gaat worden.

Nederland heeft nog geen plan ingediend inderdaad, want schoof dat door naar het nieuwe kabinet. Niet onlogisch, want de EC wil vrij substantiële hervormingen in onder andere de woningmarkt zien en je regeert niet over je graf heen. Daar heeft Nederland ook gewoon nog tijd voor en het zou bijzonder zijn als het kader van die plannen er niet al ligt.
Is gewoon door onze minister van financiën goedgekeurd.
https://www.trouw.nl/econ(...)erstelplan~bce0548f/
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202901638
quote:

[ twitter ]
Die gaan voor de 500k per dag.
pi_202901671
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:43 schreef falling_away het volgende:

[..]
Nee man dit is een breeze.. Ik zit normaal toch alleen maar op mijn zolderkamer, wat zeurt iedereen nou?

Horeca :')
Sportschool :')
Leuke activiteiten ondernemen (bowlen / poolen / zwemmen) :')
Gezellig naar de stad of kerstmarkt om de sfeer te proeven :')

Gewoon thuisblijven _O_
Wel even om 20:00 voor de heilige helden van de zorg applaudisseren hè, jij potentiëel keronadragend biologisch voorwerp.
pi_202901672
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er werd gezegd dat dit Delta was en geen Omicron. Dat klinkt me heel onlogisch in de oren, ik snap niet zo goed waarom Delta ineens zo hard zou gaan groeien in Frankrijk.
Lijkt mij gewoon de Omikron variant die deze stijging veroorzaakt.
pi_202901688
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ze hebben daar toch 2G, een vaccinatieplicht voor allerlei beroepsgroepen. Werkt goed hoor!
pi_202901694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:49 schreef Oriente het volgende:

[..]
Die gaan voor de 500k per dag.
Ze hebben wel testcapaciteit. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202901729
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Blijf je die bullshit nou herhalen? Gezondheidszorg is een mensenrecht... of je nou een 8 jarig kindje bent of een 60 jarige veroordeelde seriemoordenaar. Dan kun je wel weer blijven redeneren dat de tijd van die doctoren en chirurgen beter was besteed bij een ander persoon maar zo werkt het gewoon niet.
Des te spijtiger dat velen nu verstoken blijven vanwege de optimale zorg, omdat er nogal wat simpele zielen zijn die weigeren het vaccin te nemen en daarna onnodig in het ziekenhuis belanden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202901797
quote:

[ twitter ]
Macron heeft als antwoord voorlopig alleen dat gekut met 2G. Dat gaat helpen ja...totaal wereldvreemd onze leiders.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:55:39 #52
445514 DonDruiper
pi_202901826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Des te spijtiger dat velen nu verstoken blijven vanwege de optimale zorg, omdat er nogal wat simpele zielen zijn die weigeren het vaccin te nemen en daarna onnodig in het ziekenhuis belanden.
En als je het vaccin weigert, maar je bent geen simpele ziel.. is het dan wel oke?

Of zijn alle vaccinweigeraars simpele zielen?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 17:59:25 #53
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202901949
quote:

[ twitter ]
Groeten uit Frankrijk. :')

Nou maar hopen dat ze geen tien dagen quarantaine invoeren. Maar goed, zo'n vaart zal het niet lopen. Iets met vrij reizen enzo. Hoop ik. :$

Ben benieuwd of dit al een kerstpiek is. Normaal gesproken te vroeg, maar bij omikron schijnt het slechts 2 à 3 dagen te duren tot er klachten komen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202902030
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]
voor de rechter er mee!!
Dit is Rutte's nieuwe bestuurscultuur 8-)
  woensdag 29 december 2021 @ 18:08:09 #58
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202902125
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:55 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Of zijn alle vaccinweigeraars simpele zielen?
Ja
Haters everywhere but I don't really care.
pi_202902219
quote:
Het erge is eigenlijk dat niemand hierover "verbaasd" of "geschokt" is.

Vervolgens sturen we het op het moment naar de 2e kamer waarbij iedereen min of meer met kerstreces is.

En we doen er niks mee, want verder dan wat boze tweets van Geert komt het ook niet.
  woensdag 29 december 2021 @ 18:13:21 #60
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202902249
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Vervolgens sturen we het op het moment naar de 2e kamer waarbij iedereen min of meer met kerstreces is.

En we doen er niks mee, want verder dan wat boze tweets van Geert komt het ook niet.
het CDA heeft wel een verleden met die praktijken, zijn ook altijd voor verboden.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 18:14:53 #62
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202902280
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Foutje toch.
Kan gebeuren.

@ikweethetookniet
What can change the nature of a man?
pi_202902289
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En volgende week probeert die lapzwans gewoon even dat kut 2g door de kamer heen te jassen en stemmen ze er lekker mee in. :r opbokken!
Zonder wrijving geen glans
pi_202902303
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]
voor de rechter er mee!!
Er komen tribunalen
- verwijderd door admin -
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 18:17:09 #65
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202902347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:15 schreef Haags het volgende:

[..]
En volgende week probeert die lapzwans gewoon even dat kut 2g door de kamer heen te jassen en stemmen ze er lekker mee in. :r opbokken!
Oprutte!
What can change the nature of a man?
  woensdag 29 december 2021 @ 18:17:33 #66
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202902355
Een week oud, dus misschien al voorbij gekomen maar erg mooi :P

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202902361
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:15 schreef groenen het volgende:

[..]
Er komen tribunalen
Dat geloof je echt?
Twiddel
pi_202902364
twitter
pi_202902375
quote:
Antwerpse ondernemers blij met dagjesmensen uit Nederland
Waar de Antwerpse gouverneur Nederlanders heeft opgeroepen om niet naar België te komen, zijn ondernemers in Antwerpen juist blij met de dagjesmensen. Volgens de VRT spreken de meeste ondernemers van 20 procent meer omzet dan verwacht. Een vereniging van horeca-uitbaters zegt dat Nederlanders de eindejaarsomzet hebben gered.

"We bereiken weer normale omzetten", zegt de voorzitter van horecavereniging vzw Groenplaats. "We kijken dan naar de cijfers van 2019, van voor corona dus. Het is echt sinds de Nederlanders naar hier zijn gekomen dat we die omzetten weer halen, ondanks het feit dat de horeca nog altijd om 23.00 uur dicht moet. Op dit moment zorgen Nederlanders gemakkelijk voor 20 tot 30 procent van onze omzet, denk ik."

De afgelopen dagen zorgen Nederlanders die hier de lockdown willen ontvluchten voor drukte in onder meer Antwerpen. Demissionair minister De Jonge riep vandaag op om vooral niet naar België te reizen voor een dagje uit. "Het is niet zo moeilijk om te bedenken dat als het hier niet verstandig is om naar een drukke winkelstraat te gaan, dat het daar ook niet verstandig is. Ik doe een dringende oproep: blijf thuis."
De horeca sector in België is blij met Rutte, Hugo en het Nederlandse OMT.
pi_202902396
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:18 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De horeca sector in België is blij met Rutte, Hugo en het Nederlandse OMT.
Tja, geld is geld he :P
Alles wat zorgt voor meer omzet is mooi meegenomen, maakt eigenlijk niet om wat en waarom :P
Twiddel
pi_202902412
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Is gewoon door onze minister van financiën goedgekeurd.
https://www.trouw.nl/econ(...)erstelplan~bce0548f/
Hoe is dit een antwoord op mijn post?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_202902468
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:19 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Tja, geld is geld he :P
Alles wat zorgt voor meer omzet is mooi meegenomen, maakt eigenlijk niet om wat en waarom :P
Het laat gewoon zien dat er geen draagvlak meer is voor dit coronabeleid als je inwoners massaal naar het buitenland gaan om een dagje normaal te doen.
  woensdag 29 december 2021 @ 18:25:36 #73
445514 DonDruiper
pi_202902537
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:08 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja
Eng gedachtegoed wel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202902561
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:15 schreef groenen het volgende:

[..]
Er komen tribunalen
Het kenmerk van een bananenrepubliek is dat de politieke leiders immuun zijn voor strafrechtelijke vervolging.

In echte rechtsstaten als Frankrijk, Spanje en Italie zijn politici al vervolgd voor wanbeleid. Als je hier voorstelt dat de verantwoordelijken voor grove nalatigheid moeten worden vervolgd word je weggezet als nazi die executies wil.
pi_202902667
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het kenmerk van een bananenrepubliek is dat de politieke leiders immuun zijn voor strafrechtelijke vervolging.

In echte rechtsstaten als Frankrijk, Spanje en Italie zijn politici al vervolgd voor wanbeleid. Als je hier voorstelt dat de verantwoordelijken voor grove nalatigheid moeten worden vervolgd word je weggezet als nazi die executies wil.
mocht er niet vervolgd worden, dan vermoed ik dat de bedreigingen blijven aanhouden.
pi_202902679
quote:
Schandalig, meer kan ik er echt niet van maken.

quote:
Volgens hem speelt ook de schade van een langere schoolsluiting voor kinderen mee in het advies van maandag. "Het leed dat wij kinderen aandoen speelt een rol in onze adviezen. Als het ook maar enigszins verantwoord is, pleit ik ervoor dat de scholen weer openen kunnen. Maar dat moet dus wel kunnen in relatie tot de modellen van het RIVM."
De fantasische modellen van het RIVM bepalen op dit moment dus toekomst van een hele generatie kinderen. Benieuwd hoe we daar over 10 jaar op terugkijken.
pi_202902718
quote:
Maar als het 10 januari niet kan, wanneer dan wel? Wanneer is het "veilig"?

Of worden we afgescheept met 1 februari, als de boosters zijn gezet? Is het dan wel "veilig"?
  woensdag 29 december 2021 @ 18:32:25 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202902746
Ik ben niet zo happig op scholen a priori open, waarschijnlijk moet dan de rest dicht.
Vladimir Putin
pi_202902753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:30 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]
De fantasische modellen van het RIVM bepalen op dit moment dus toekomst van een hele generatie kinderen. Benieuwd hoe we daar over 10 jaar op terugkijken.
Het is inderdaad schandalig als ze weer dicht moeten, ik heb er geen andere woorden voor.
pi_202902790
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben niet zo happig op scholen a priori open, waarschijnlijk moet dan de rest dicht.
Je bent wat aanhalingstekens vergeten.

Verder ben ik een groot voorstander van het heropenen van scholen,, buurthuizen en sportvelden. Die sluiting levert schade op die niet in geld te compenseren is. Een winkelsluiting kun je nog wel afkopen.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 december 2021 @ 18:35:35 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202902820
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar als het 10 januari niet kan, wanneer dan wel? Wanneer is het "veilig"?

Of worden we afgescheept met 1 februari, als de boosters zijn gezet? Is het dan wel "veilig"?
Jaap komt nog met een diavoorstelling.
pi_202902823
quote:
Walgelijk dit... open die scholen goddomme, daar zit je toekomst.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202902826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]
mocht er niet vervolgd worden, dan vermoed ik dat de bedreigingen blijven aanhouden.
Natuurlijk, mafkezen houd je altijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202902844
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
Is er nog een rest open dan?
pi_202902851
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:35 schreef josja het volgende:

[..]
Walgelijk dit... open die scholen goddomme, daar zit je toekomst.
Het woord walgelijk schoot ook door mijn hoofd. Het is ook zo lekker makkelijk. Kinderen zitten niet bij Op1 en ze praten ook niet terug...

Maar fair is het niet.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 december 2021 @ 18:36:48 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202902855
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je bent wat aanhalingstekens vergeten.

Verder ben ik een groot voorstander van het heropenen van scholen,, buurthuizen en sportvelden. Die sluiting levert schade op die niet in geld te compenseren is. Een winkelsluiting kun je nog wel afkopen.
Eens, bij "moet" had dat zeker gemoeten ;)

Ook eens met verhaal over scholen, maar er moet echt meer open. Iedereen heeft lucht nodig.
Vladimir Putin
pi_202902868
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Het is inderdaad schandalig als ze weer dicht moeten, ik heb er geen andere woorden voor.
Ik denk dat mensen echt niet snappen hoe schadelijk 3 verstoorde schooljaren op rij is voor de ontwikkeling van een kind.

Anne-Fleur en Roderick uit het Gooi zullen er uiteindelijk wel prima uit komen. Maar Achmed en Sjonny uit Nieuw-West niet. De kloof tussen arm en rijk wordt alleen maar groter.

Zò krijg je dus een ontwrichte en failliete samenleving. Lekker gewerkt jongens.
  woensdag 29 december 2021 @ 18:37:08 #88
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202902874
Er zijn inmiddels verschillende studies die stellen dat de dominante omikronvariant minder ziekmakend is dan de deltavariant. Maar Illy wil daar nog niet de conclusie aan verbinden dat de scholen straks weer open kunnen: "Het kan zo zijn dat het ziekmakende karakter meevalt, maar dat er toch nog te veel besmettingen komen door kinderen. Dat kan dan alsnog leiden tot een te hoge piek."

Volgens hem speelt ook de schade van een langere schoolsluiting voor kinderen mee in het advies van maandag. "Het leed dat wij kinderen aandoen speelt een rol in onze adviezen. Als het ook maar enigszins verantwoord is, pleit ik ervoor dat de scholen weer openen kunnen. Maar dat moet dus wel kunnen in relatie tot de modellen van het RIVM.

En dan ook dat kulargument; ja maar er kunnen alsnog veel besmettingen komen, ook al valt het mee. En dan wordt het straks de scholen open per februari en daarna de winkels en daarna weer per 3 weken een hele krappe versoepeling...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202902875
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Supermarkten en drogisten kunnen nog dicht.
pi_202902906
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:37 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dan ben je heel snel van corona af.
zie email 27 oktober
pi_202902920
Wat een geluk hebben ze in Italië dat ze buiten mondkapjes moeten dragen! Als dat niet het geval zou zijn hadden ze nog veel meer besmettingen gehad, vandaag alweer +98k :{ :{ :{
pi_202902922
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:37 schreef zalkc het volgende:

[..]
Vergeet de voordeuren niet. Met een lasapparaat,
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202902942
Gelukkig gaat groep 8 in Amsterdam na de kerstvakantie wel weer naar school.

:+
pi_202902954
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan ben je heel snel van corona af.
Is vast wel op te lossen met wat gaarkeukens waar je om 11 uur en 15 uur wat te eten kunt ophalen.
pi_202902957
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef josja het volgende:

[..]
Vergeet de voordeuren niet. Met een lasapparaat,
Xi Jing Mark. _O-
zie email 27 oktober
  woensdag 29 december 2021 @ 18:41:16 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202903002
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef Anton91 het volgende:
Wat een geluk hebben ze in Italië dat ze buiten mondkapjes moeten dragen! Als dat niet het geval zou zijn hadden ze nog veel meer besmettingen gehad, vandaag alweer +98k :{ :{ :{
Mooi he, na bijna 2 jaar nog altijd niet het probleem gericht aanpakken maar blijven voortploeteren met kansloze symboolregeltjes.

Verder viel het te verwachten dat de Zuid-Europese landen - die het zogenaamd nog prima deden in november - ook voor de bijl zouden gaan nu de winter daar eveneens is aangebroken en iedereen naar binnen gaat.

[ Bericht 9% gewijzigd door WheeledWarrior op 29-12-2021 18:46:36 ]
pi_202903124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Supermarkten
pi_202903184
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:30 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]
Ergens is het wel bizar dat een club van 10 mensen het leven van 18 miljoen Nederlanders bepalen op dit moment.
  woensdag 29 december 2021 @ 18:47:47 #99
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202903199
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:25 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Eng gedachtegoed wel.
Ah sorry, alle 60+-ers, had erbij moeten staan.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_202903283
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ergens is het wel bizar dat een club van 10 mensen het leven van 18 miljoen Nederlanders bepalen op dit moment.
Nou ja, op zich kan dat in theorie best. Maar dan moet die club niet bestaan uit 10 virologen met tunnelvisie.
pi_202903410
Misschien krijgen we straks wel weer een fantastisch aanbod.
De scholen kunnen alleen open als we 2g op de werkvloer accepteren of iets.
pi_202903483
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Of misschien wel 1G+ omdat we hebben gezien dat het in Portugal ontzettend goed werkt.
pi_202903502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:49 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Nou ja, op zich kan dat in theorie best. Maar dan moet die club niet bestaan uit 10 virologen met tunnelvisie.
Het wordt inderdaad weleens tijd voor vers bloed daar.
En eigenlijk moeten we af van het OMT in zijn huidige vorm (maar daar was volgens mij de 2e kamer ook wel mee bezig).
  woensdag 29 december 2021 @ 19:01:11 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202903649
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef Anton91 het volgende:
Worden vaak niet goed gedragen, mensen gaan aan hun gezicht zitten en dergelijke.
Vladimir Putin
pi_202903656
De komende 2 jaar 6 boosters in totaal genot _O_ volgens het nieuws net op de radio
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 29 december 2021 @ 19:03:13 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_202903703
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:01 schreef TLC het volgende:
De komende 2 jaar 6 boosters in totaal genot _O_ volgens het nieuws net op de radio
Nee zes prikken in totaal, dat is inclusief de twee (drie) die we al hebben.

(Niet dat het niet nog steeds bizar is maar toch)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202903721
quote:
Wat had Van Ranst nog te zeggen? Iets over verschillen tussen NL en België? Kon het net niet verstaan.
I'll give you something to do
pi_202903728
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Worden vaak niet goed gedragen, mensen gaan aan hun gezicht zitten en dergelijke.
Of misschien omdat ze er geen twee over elkaar dragen?
  woensdag 29 december 2021 @ 19:04:38 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202903745
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:54 schreef Kickinalfa het volgende:
pi_202903804
quote:
Ah, we zijn van eens in de 6 maanden al naar eens in de 4 maanden gegaan?

Over een paar jaar heeft iedereen permant een infuus in zijn arm zodat er 24/7 vaccins door onze aderen kunnen stromen. Pfizergoden _O_
pi_202903851
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:06 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ah, we zijn van eens in de 6 maanden al naar eens in de 4 maanden gegaan?

Over een paar jaar heeft iedereen permant een infuus in zijn arm zodat er 24/7 vaccins door onze aderen stromen. Pfizergoden _O_
Of gewoon iedereen gelijk al die 6 boosters ineens geven, als je er toch eenmaal bent.. :P
  woensdag 29 december 2021 @ 19:08:42 #112
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202903901
En vragen of die boosters optioneel zijn is natuurlijk als vragen of water droog is?
  woensdag 29 december 2021 @ 19:14:43 #113
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202904056
quote:
OMIKRONNED
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202904103
quote:
Heerlijk toch, als die mensen straks klagen maar ondertussen hebben de meeste van hun kerst en O&N gevierd met meer dan 2 personen en zijn ze ook even naar Antwerpen geweest omdat ze er echt even uit moesten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 29 december 2021 @ 19:16:08 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_202904110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:26 schreef Confetti het volgende:
Mag jij nu eens gaan bedenken wat hier gebeurd als Wopke hoofdverdachte in de kot zaak minister van Justitie wordt ;) zoals ze nu plannen in Rutte 4
Juist hij gaat zich zelf seponeren :r
  woensdag 29 december 2021 @ 19:17:49 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202904164
Meer dan 200k positief getest vandaag in Frankrijk, ben benieuwd of dat aantal lang zo hoog blijft daar.
pi_202904204
twitter
  woensdag 29 december 2021 @ 19:20:07 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202904240
Omikron slaat toe _O_
pi_202904252
Het besmettelijke gedeelte van de nieuwe variant is in ieder geval wel bewezen :)
  woensdag 29 december 2021 @ 19:20:36 #120
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202904264
quote:
Verwacht je ook niet met het voetbal en WK dartsen.
:')
pi_202904349
Ook nog gewoon publiek in de Engelse voetbalstadions :') alsof er nog geen Omikron genoeg is :')

Engeland, geen wonder dat God daarvan een eiland heeft gemaakt
pi_202904350
twitter

Nog drie prikken minimaal te gaan, lekker jezelf volspuiten. Prikken werken maximaal 4 maanden. Ook de jongeren onder ons zullen er aan moeten geloven.
pi_202904371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een clubje dat bovendien voornamelijk uit veeartsen bestaat.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:24:39 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202904413
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een clubje dat bovendien voornamelijk uit veeartsen bestaat.
Wie uit het OMT is enkel een veearts dan?
pi_202904443
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Nog drie prikken minimaal te gaan, lekker jezelf volspuiten. Prikken werken maximaal 4 maanden. Ook de jongeren onder ons zullen er aan moeten geloven.
Wat een baggervaccin is het ook. Het werkt niet eens vier maanden.
pi_202904477
En in die vier maanden kan je dus ook nog steeds corona oplopen?
pi_202904515
quote:
[ twitter ]

Prima, als dat is wat nodig is om lockdowns te voorkomen.
pi_202904516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Wie uit het OMT is enkel een veearts dan?
Niet "enkel", maar ik zie toch verdomd veel "diergeneeskunde" en vergelijkbare termen voorbij komen in de lijst van OMT-leden. Daar hadden al lang en breed o.a. psychologen horen te zitten.
pi_202904557
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Niet "enkel", maar ik zie toch verdomd veel "diergeneeskunde" en vergelijkbare termen voorbij komen in de lijst van OMT-leden. Daar hadden al lang en breed o.a. psychologen horen te zitten.
Je hebt waarschijnlijk niet verder gelezen dan
quote:
In geval van een OMT-Zoönosen (OMT-Z) is de decaan van de Faculteit Diergeneeskunde (UU Universiteit Utrecht) vice-voorzitter en zijn er extra vaste leden:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
  woensdag 29 december 2021 @ 19:29:43 #130
342627 tja77
pi_202904571
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja daar heb je wat aan als je lul eraf valt na de zoveelste boostershot.
pi_202904574
quote:
[ twitter ]

Helemaal de weg kwijt
pi_202904630
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:29 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ja daar heb je wat aan als je lul eraf valt na de zoveelste boostershot.
Je hebt ook niets aan je vrijheid als je de trap niet meer op kunt lopen na de zoveelste covidbesmetting.
pi_202904658
quote:

[..]
Ook voor dat kind van 12? Of die dertigjarige? Laat de kwetsbare medemens lekker die prik nemen. Maar echt, zes keer een vaccin moeten nemen? Dan werkt die prik heel goed!
pi_202904661
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Hoe is dit een antwoord op mijn post?
Had je een vraag dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202904664
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:29 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Helemaal de weg kwijt
Lekker ziek worden, ic-tjes bezetten en het land meehelpen gijzelen is de weg.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:32:55 #136
342627 tja77
pi_202904665
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je hebt ook niets aan je vrijheid als je de trap niet meer op kunt lopen na de zoveelste covidbesmetting.
Want de zoveelste besmetting is erger dan de eerste?
Of is de zoveelste besmetting maar een fractie van de eerste?
pi_202904693
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je bent beter beschermd na een besmetting dan na vaccinatie, dus wat bedoel je precies? Of bedoel je die long COVID gevallen wat vaak ook tussen de oren zit? Verhalen gehoord: niet kunnen werken, maar wel het hele huis kunnen schilderen en drie weken op vakantie. Dan ben je goed ziek hoor.
pi_202904717
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je hebt waarschijnlijk niet verder gelezen dan
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
Nee, ik heb dat lijstje wel een stukje verder doorgeakkerd.
pi_202904719
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef tja77 het volgende:

[..]
Als je nu die kritische houding eens toepast op je eigen post waar ik op reageerde.
pi_202904724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Voor risicogroepen prima

Maar laat jongeren lekker met rust
pi_202904739
quote:

[..]
Gelukkig komen de geboosterde mensen niet meer op de ic terecht of is dat toch anders?
  woensdag 29 december 2021 @ 19:34:41 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202904740
quote:

[..]
IC ligt inderdaad vol met 20-ers en 30-ers.
pi_202904746
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef tja77 het volgende:

[..]
Even kijken

pi_202904747
quote:

[..]
Maar dat is het niet.
Het enige wat nodig is om lockdowns te voorkomen is competente politici. Jammer dat we die alleen niet hebben in Nederland.
pi_202904774
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ook voor dat kind van 12? Of die dertigjarige? Laat de kwetsbare medemens lekker die prik nemen. Maar echt, zes keer een vaccin moeten nemen? Dan werkt die prik heel goed!
Geen idee, dat zullen de experts moeten bepalen. Zolang die goede redenen zien om deze ook aan 12- en 13-jarigen te geven zie ik a priori geen reden om daar mordicus tegen te zijn, laat staan er bij voorbaat al verbolgen over te doen.
pi_202904791
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:34 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Gelukkig komen de geboosterde mensen niet meer op de ic terecht of is dat toch anders?
Veel minder risico, vooralsnog
pi_202904816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Geen idee, dat zullen de experts moeten bepalen. Zolang die goede redenen zien om deze ook aan 12- en 13-jarigen te geven zie ik a priori geen reden om daar mordicus tegen te zijn, laat staan er bij voorbaat al verbolgen over te doen.
Welke goede redenen zijn dat? Aangezien ze nauwelijks tegen transmissie werken.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:36:49 #148
342627 tja77
pi_202904831
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je nu die kritische houding eens toepast op je eigen post waar ik op reageerde.
Dat je lul eraf valt na de zoveelste boostershot?
Legitieme vraag toch?
pi_202904859
https://www.telegraaf.nl/(...)-ik-voel-me-belazerd

Er is geen andere reden om Moderna te geven aan ouderen dan dat Hugo godverdomme weer heeft lopen kutten met de inkoop van Pfizer. Moderna is tweerangs.
pi_202904872
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:34 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Voor risicogroepen prima

Maar laat jongeren lekker met rust
Jongeren met rust laten is geen zekerheidje. Als ook zij kunnen zorgen voor verbetering door te boosteren dan zij dat zo.
pi_202904921
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:36 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Welke goede redenen zijn dat? Aangezien ze nauwelijks tegen transmissie werken.
Het is maar wat je nauwelijks noemt.

Daarnaast is helemaal nog niet bekend wat een eventuele derde prik op de middellange termijn doet.
pi_202904941
Ben benieuwd wat ze doen met de mensen die straks vier/vijf/zes prikken achterlopen.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:41:00 #153
342627 tja77
pi_202904987
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is maar wat je nauwelijks noemt.

Daarnaast is helemaal nog niet bekend wat een eventuele derde prik op de middellange termijn doet.
Maar dan toch maar nemen die prik, ondanks dat je niet weet wat die derde prik op middellange termijn doet? En die 4e prik ook maar nou je toch bezig bent.

Goed bezig joh
pi_202905001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:37 schreef Confetti het volgende:

Er is geen andere reden om Moderna te geven aan ouderen dan dat Hugo godverdomme weer heeft lopen kutten met de inkoop van Pfizer. Moderna is tweerangs.
Leuke stemmingmakerij van de T weer.
pi_202905022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:37 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Jongeren met rust laten is geen zekerheidje. Als ook zij kunnen zorgen voor verbetering door te boosteren dan zij dat zo.
Hubert Bruls-achtigen, pensionado's en andere risicogroepers kunnen ook bijdragen aan verbetering door zichzelf thuis op te sluiten.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:41:55 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202905032
quote:

Waarom zou Moderna tweederangs zijn?
twitter
pi_202905035
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:37 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen echt niet snappen hoe schadelijk 3 verstoorde schooljaren op rij is voor de ontwikkeling van een kind.

Anne-Fleur en Roderick uit het Gooi zullen er uiteindelijk wel prima uit komen. Maar Achmed en Sjonny uit Nieuw-West niet. De kloof tussen arm en rijk wordt alleen maar groter.

Zò krijg je dus een ontwrichte en failliete samenleving. Lekker gewerkt jongens.
Het is natuurlijk wel zo dat ze nu goedkope arbeidskrachten tekort komen en dat zal alleen maar meer worden. Heel slecht komt het ze in Den Haag dus niet uit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202905037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:39 schreef mir1986 het volgende:
Ben benieuwd wat ze doen met de mensen die straks vier/vijf/zes prikken achterlopen.
Simpel.
Niet gevaccineerd -> 2 prikken
2 prikken -> booster
Booster -> booster

Etc
  woensdag 29 december 2021 @ 19:42:34 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202905060
quote:
Gaat toch om dat het binnen x maanden is dat je je laatste prik heb gehad?
  woensdag 29 december 2021 @ 19:42:46 #160
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202905072
quote:
Worden aangewezen als moordenaars door vele volgeboosterden en natuurlijk QR-code niet meer geldig.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:43:07 #161
342627 tja77
pi_202905087
Volpompen met booster op de boosterrrrrrr
pi_202905090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hubert Bruls-achtigen, pensionado's en andere risicogroepers kunnen ook bijdragen aan verbetering door zichzelf thuis op te sluiten.
Vooral door zich te vaccineren.
pi_202905096
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:41 schreef tja77 het volgende:
Maar dan toch maar nemen die prik, ondanks dat je niet weet wat die derde prik op middellange termijn doet?
Je weet ook niet of je vandaag geschept wordt door een auto. Toch maar even binnen blijven dus.
pi_202905108
Beschamend dat we zo gaan blijven doorprikken. Zorg dan dat je vaccins maakt die een lange immuniteit geven want dit is gewoon ironisch slecht natuurlijk.
pi_202905117
quote:
Volgens topman David Nabarro van wereldgezondheidsorganisatie WHO is er reden om optimistisch te zijn over 2022. Volgens de topman, belast met coronabeleid binnen de organisatie, lijkt het erop dat de omikronvariant een stap op weg is naar het einde van de pandemie.

In een interview met een Amerikaanse radiozender drukt hij iedereen op het hart ook deze variant 'zeer serieus te nemen', maar zegt hij deze variant veel liever te zien dan de vorige deltavariant. "Äls we moeten kiezen tussen leven met delta of leven met omikron, dan is de laatste absoluut de minste van de twee kwaden."

Eerdere pandemieën verliepen meestal volgens hetzelfde patroon, zegt Nabarro. "Het virus muteert in een besmettelijker, maar minder gevaarlijke variant. Omikron is een duidelijke stap op weg naar een wereld waarin corona niet gevaarlijker is dan een verkoudheid."

Volgens hem zou het zelfs nog in 2022 kunnen gebeuren dat de pandemie in grote delen van de wereld niet meer zo allesbepalend hoeft te zijn.

pi_202905129
Ik ben wel plan de booster over te slaan en vind mezelf toch een redelijk persoon
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 29 december 2021 @ 19:44:24 #167
342627 tja77
pi_202905134
quote:
6s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:42 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Worden aangewezen als moordenaars door vele volgeboosterden en natuurlijk QR-code niet meer geldig.
Mag niet naar de kapper want ik heb m’n booster nog niet gehad…
Wat een treurnis _O-
  woensdag 29 december 2021 @ 19:44:29 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202905138
quote:
Je gaat dan sowieso krijgen dat mensen pas gaan boosteren als ze hun groene vinkje dreigen te verliezen. Het draait al lang niet meer om gezondheid voor de meesten.
pi_202905185
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het draait al lang niet meer om gezondheid voor de meesten.
Klopt. Als het namelijk om iemands gezondheid had gegaan was er maar één rationele keuze mogelijk.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:45:46 #170
342627 tja77
pi_202905189
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je weet ook niet of je vandaag geschept wordt door een auto. Toch maar even binnen blijven dus.
Dat gaat bij mij al -tig jaren goed hoor.
Maar veel plezier achter de geraniums dan maar.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:46:04 #171
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202905208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:43 schreef Haags het volgende:

[..]

En dát is nu precies de sleutel tot het einde van de coronacrisis; Omicron, en niet een acupunctuur van vaccins.
pi_202905225
quote:

[..]
Je gaat dan sowieso krijgen dat mensen pas gaan boosteren als ze hun groene vinkje dreigen te verliezen. Het draait al lang niet meer om gezondheid voor de meesten.
Dit is precies het grote probleem. Ik snap niet dat het daar amper over gaat.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:46:25 #173
342627 tja77
pi_202905228
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:44 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ben wel plan de booster over te slaan en vind mezelf toch een redelijk persoon
Zeg maar dag tegen je groene vinkje.
pi_202905267
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:45 schreef tja77 het volgende:
Dat gaat bij mij al -tig jaren goed hoor.
De kans is groter dat je op een dag verongelukt in het verkeer dan dat je lul eraf gaat vallen als je geboosterd wordt.

Als je bang bent voor nadelige gevolgen van het vaccin moet je wel consequent zijn en jezelf ook niet meer in het verkeer begeven.
pi_202905271
quote:
Als ik zo even de stemming peil in mijn omgeving dan is iedereen dubbel gevaccineerd en geboosterd(of bereid de booster te nemen als ze aan de beurt zijn). Het merendeel is ook nog wel bereid om het Omicron-vaccin te nemen maar daarna houdt het bij iedereen ook wel echt op hoor. 3x per jaar boosteren, koekoek.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:47:18 #176
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202905274
quote:
Ik denk dat het gewoon bij je laatste prik blijft. Ik probeer er tussen de dwang door wel een paar te missen. Zeker deze booster, als t nodig is voor toegang neem ik wel op het moment dat ie tenminste het festival en vakantie geldig is.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202905312
quote:

[..]
kijk in maart wel weer eens voor een boostertje, dan lopen die 9 maanden af voor een geldige QR
pi_202905315
Ik zie mezelf als redelijk persoon en pak de booster gewoon.
pi_202905367
quote:
dan kan je toch bijna nergens meer heen gaan

niet dat je iemand hebt om iets mee te doen, maar toch :)
graag op anoniem
  woensdag 29 december 2021 @ 19:50:50 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202905426
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt. Als het namelijk om iemands gezondheid had gegaan was er maar één rationele keuze mogelijk.
Blijf je nou doen alsof ieder willekeurig persoon in dodelijk gevaar is als ze corona oplopen?
  woensdag 29 december 2021 @ 19:51:25 #181
342627 tja77
pi_202905447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De kans is groter dat je op een dag verongelukt in het verkeer dan dat je lul eraf gaat vallen als je geboosterd wordt.

Als je bang bent voor nadelige gevolgen van het vaccin moet je wel consequent zijn en jezelf ook niet meer in het verkeer begeven.
Wat een kwats, ik zal toch van A naar B moeten en hoe veilig dat is heb je grotendeels zelf in de hand.
Wat heb je precies zelf in handen wanneer je jezelf jaarlijks meerdermalen laat volpompen met dat goedje?
pi_202905475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee goh, dat standaard blinde vertrouwen in die heilige experts weer. Ondanks dat ze het amper tot nooit bij het rechte eind gehad hebben tot op heden.
Die naïviteit mbt het vertrouwen daarin blijft ook stuitend.
Zelfs Job had minder geloofsvertrouwen.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:52:39 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202905487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:47 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik denk dat het gewoon bij je laatste prik blijft. Ik probeer er tussen de dwang door wel een paar te missen. Zeker deze booster, als t nodig is voor toegang neem ik wel op het moment dat ie tenminste het festival en vakantie geldig is.
Hier ook hoor. Deze booster pak ik nog maar daarna sta ik niet meer vooraan in de rij als er weer een prikronde komt. Desnoods kies ik m'n vakantielanden wel zo uit dat ik zo min mogelijk aan de shots hoef.
pi_202905502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
In dat licht gezien snap ik niet waarom we nog in een pandemie zitten.
pi_202905527
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hier ook hoor. Deze booster pak ik nog maar daarna sta ik niet meer vooraan in de rij als er weer een prikronde komt. Desnoods kies ik m'n vakantielanden wel zo uit dat ik zo min mogelijk aan de shots hoef.
Ik pak deze boosterronde in maart wel
pi_202905529
Gelukkig zijn er in Israël aanwijzingen dat een vierde booster discutabel is, vandaar dat ie ook on hold is, hopelijk wint de wetenschap het van de angst, want elke 10 weken boosteren is natuurlijk totaal gestoord.
pi_202905534
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Blijf je nou doen alsof ieder willekeurig persoon in dodelijk gevaar is als ze corona oplopen?
Je hoeft niet per se de dood te willen voorkomen, voordat iets zinvol is.

Doe jij geen pleister op wanneer je bloed?
Neem jij nooit een paracetamol?
Hooikoortsmedicijnen?
Immodium bij diarree?
IJs bij een verzwikking?

Volgens jouw logica allemaal onnodig immers, want je loopt toch geen dodelijk gevaar?
pi_202905541
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:51 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat een kwats, ik zal toch van A naar B moeten en hoe veilig dat is heb je grotendeels zelf in de hand.
Wat heb je precies zelf in handen wanneer je jezelf jaarlijks meerdermalen laat volpompen met dat goedje?
Misschien eens stoppen met doen alsof het vergif is wat ze injecteren?
pi_202905550
https://www.rtlnieuws.nl/(...)19-liveblog-lockdown

Omicron goed voor 80% van de besmettingen in Amsterdam
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:55:04 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202905569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hooikoortsmedicijnen?
Immodium bij diarree?
IJs bij een verzwikking?

Volgens jouw logica allemaal onnodig immers, want je loopt toch geen dodelijk gevaar?
Geen idee wat ik met deze vergelijkingen moet. Het is wel weer mooi geweest met je.
pi_202905576
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:51 schreef tja77 het volgende:

[..]
Je zult links- of rechtsom toch besmet worden. Hoe ernstig zo'n besmetting is heb je grotendeels zelf in de hand.
pi_202905595
twitter
pi_202905616
quote:

[..]

Hooikoortsmedicijnen?
Immodium bij diarree?
IJs bij een verzwikking?

Ik doe dat nooit nee, behalve dan die pleister. Voor de rest gewoon take it like a man en niet zeuren. Maar het wordt me gelukkig ook niet opgelegd, dat is een ander verhaal.
pi_202905653
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geen idee wat ik met deze vergelijkingen moet.
We gebruiken allerlei weinig ingrijpende medicijnen/medische handelingen om leed te voorkomen, waarom zou het bij een vaccin opeens een heel groot issue moeten worden? :')
pi_202905667
quote:

Wat lul jij nou weer, Moderna is effectiever (verschil is echter minimaal) dan Pfizer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2021 19:58:00 ]
pi_202905675
quote:
Nu mag ik dokter gommie weer.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:59:11 #197
342627 tja77
pi_202905713
quote:

[..]

Hooikoortsmedicijnen?
Immodium bij diarree?
IJs bij een verzwikking?

Nee geen pleister
Nooit Paracetamol
Heb geen hooikoorts
Ik heb nooit diarree, heb ik dat wel dan drink ik wat cola.
IJs bij een verzwikking? Nog nooit gedaan, wel bij een spierscheuring om een zwelling te verminderen, maar dan HEB je dus al een blessure.
Is wel wat anders dan een virus dat je misschien oploopt of zelfs ongemerkt al hebt gehad waar het overgrote deel van de gezonde 50-minners amper last van hebben.
pi_202905715
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nu mag ik dokter gommie weer.
Jij bent ook zo begaan met de klimaatcrisis, ja?
pi_202905746
Natuurlijk gebruiken onze noeste fokkers geen enkel ander medicijn. Dat is alleen maar voor zwakke beta mannen.

Corona moet bang voor hun zijn en niet andersom!
  woensdag 29 december 2021 @ 20:01:09 #200
342627 tja77
pi_202905775
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je zult links- of rechtsom toch besmet worden. Hoe ernstig zo'n besmetting is heb je grotendeels zelf in de hand.
Misschien heb ik het al wel gehad? Zou zomaar kunnen.
pi_202905784
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
We gebruiken allerlei weinig ingrijpende medicijnen/medische handelingen om leed te voorkomen, waarom zou het bij een vaccin opeens een heel groot issue moeten worden? :')
Het vaccin is geen groot issue, alle door politici er aan vastgehangen bureaucratie, maatregelen en verbanning uit de samenleving van niet-gevaccineerden echter wel.
pi_202905812
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:59 schreef tja77 het volgende:
Is wel wat anders dan een virus dat je misschien oploopt of zelfs ongemerkt al hebt gehad waar het overgrote deel van de gezonde 50-minners amper last van hebben.
En waarom het risico nemen om bij die groep te horen voor wie het niet gaat om "amper last".

En waarom ben je zo bang voor potentiële bijwerkingen van het vaccin terwijl jouw opmerking ("waar het overgrote deel van gezonde 50-minners amper last van heeft") evengoed opgaat voor het vaccin. Behalve dan dat het slechts een fractie is van de groep ongevaccineerden die last heeft van een natuurlijke infectie .
pi_202905824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Het voelt meer als preventieve medicatie waarbij je "geluk" hebt dat je corona krijgt als het nog werkt.
pi_202905837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:01 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het vaccin is geen groot issue, alle door politici er aan vastgehangen bureaucratie, maatregelen en verbanning uit de samenleving van niet-gevaccineerden echter wel.
Louter ingevoerd omdat er te veel mensen onterecht geloven een adonislichaam te hebben.
pi_202905868
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:01 schreef tja77 het volgende:

[..]
Misschien heb ik het al wel gehad? Zou zomaar kunnen.
Kan. Maar waarom ben jij zo bang dan voor het vaccin? Als je niet bang bent voor covid ben je toch zeker niet bang voor zo'n onschuldig spuitje? Jouw lichaam zal ongetwijfeld sterk genoeg zijn om zo'n vaccin te kunnen overwinnen. ^O^
  woensdag 29 december 2021 @ 20:05:29 #206
8369 speknek
Another day another slay
pi_202905910
quote:
Ik ga deze booster wel nemen. Ik verwacht dat het enige wat het echt doet (zeker voor mij aangezien ik al twee keer Moderna en covid zelf gehad heb) is korte tijd veel antistoffen genereren, die ervoor zorgen dat je de komende maanden geen covid krijgt, en dat het daarna weer wegzakt. Maar de covid misere is altijd het ergst tussen januari en maart, dus als mijn prikje ervoor zorgt dat het minder circuleert en alles weer open kan heb ik dat wel voor de samenleving over. Boosterprikken in de zomer zit ik niet op te wachten. Dan pas weer december volgend jaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 20:06:28 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202905941
Vind trouwens dat ze long-covid in Nederland gewoon lange-covid moeten gaan noemen. Als je het in spreektaal hoort denk je toch eerst aan longen... Helemaal oudere mensen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202905967
quote:
Is dit echt?
pi_202905986
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Louter ingevoerd omdat er te veel mensen onterecht geloven een adonislichaam te hebben.
Zelfs met een vaccinatiegraad van 100% zouden we nog verregaande maatregelen hebben, om je maar even uit de illusie te helpen.
pi_202906003
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:05 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik ga deze booster wel nemen. Ik verwacht dat het enige wat het echt doet (zeker voor mij aangezien ik al twee keer Moderna en covid zelf gehad heb) is korte tijd veel antistoffen genereren, die ervoor zorgen dat je de komende maanden geen covid krijgt, en dat het daarna weer wegzakt. Maar de covid misere is altijd het ergst tussen januari en maart, dus als mijn prikje ervoor zorgt dat het minder circuleert en alles weer open kan heb ik dat wel voor de samenleving over. Boosterprikken in de zomer zit ik niet op te wachten. Dan pas weer december volgend jaar.
Ik ook ik had die AZ gekregen die dus 0,0 beschermt. Ik wil die booster zo snel mogelijk
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_202906022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:07 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Zelfs met een vaccinatiegraad van 100% zouden we nog verregaande maatregelen hebben, om je maar even uit de illusie te helpen.
Met een 100% vaccinatiegraad hadden we geen lockdown gehad.
pi_202906023
quote:
88s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind trouwens dat ze long-covid in Nederland gewoon lange-covid moeten gaan noemen. Als je het in spreektaal hoort denk je toch eerst aan longen... Helemaal oudere mensen.
Jonge mensen hebben ook longen :D
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 29 december 2021 @ 20:10:02 #213
342627 tja77
pi_202906052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kan. Maar waarom ben jij zo bang dan voor het vaccin? Als je niet bang bent voor covid ben je toch zeker niet bang voor zo'n onschuldig spuitje? Jouw lichaam zal ongetwijfeld sterk genoeg zijn om zo'n vaccin te kunnen overwinnen. ^O^
Ik heb serieus zitten denken om het Jansen vaccin te nemen (dit was einde van de zomer).
Maar door het introduceren van die QR en het verwijt van Hugo dat alle shit door de ongevaccineerden komt, sta ik er steeds verder van af om me te laten vaccineren.
Dom? Mag je vinden.
Daarnaast ben ik van mening dat de lockdowns niet door de ongevaccineerden gezonde 50-minners komen, maar door het faalbeleid in de zorg.
pi_202906087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En daarom gooit men sportscholen ook dicht, zulke logica kan alleen maar aan het verknipte brein van een politicus ontsproten zijn.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 20:11:01 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202906102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:09 schreef Soury het volgende:

[..]
Jonge mensen hebben ook longen :D
Ja maar younge peoples are wat meer used aan englishe terms you know...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202906156
quote:
88s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Enderhelve mieter!
pi_202906159
quote:
88s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja stupid enzo
pi_202906167
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En daarom gooit men sportscholen ook dicht, zulke logica kan alleen maar aan het verknipte brein van een politicus ontsproten zijn.
De Tweede Kamer heeft al opgeroepen sport mogelijk te maken. Ben benieuwd wat het kabinet daarmee gaat doen.
pi_202906182
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat is een utopie. "Utopie is het best te definiëren als 'onmogelijke werkelijkheid'" " en "The problem of utopia is that it can only be approached across a sea of blood, and you never arrive"

Wat we nu zien met die dystopische praktijken.

We moeten blij zijn dat we vrijwillig al zo'n hoge vaccinatiegraad hebben. En de rest maar zonder repressie zien op te lossen. Of afwachten tot het virus vanzelf weer gaat liggen en endemisch wordt, want aan ons insignificante mensjes gaat het echt niet liggen, ook niet met vaccins.
pi_202906215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Mensen willen dit niet begrijpen.
pi_202906227
@Momo vriendin heeft boosterafpsraak van 19-1 naar 7-1 om kunnen zetten. In Den haag *O*
  woensdag 29 december 2021 @ 20:15:24 #222
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202906241
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:10 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik heb serieus zitten denken om het Jansen vaccin te nemen (dit was einde van de zomer).
Maar door het introduceren van die QR en het verwijt van Hugo dat alle shit door de ongevaccineerden komt, sta ik er steeds verder van af om me te laten vaccineren.
Dom? Mag je vinden.
Daarnaast ben ik van mening dat de lockdowns niet door de ongevaccineerden gezonde 50-minners komen, maar door het faalbeleid in de zorg.
Ach, covid is eerder opgelost dan de problemen in de zorg.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:15:37 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_202906250
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:10 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dom? Mag je vinden.
Dan zou ik als eind dertiger met een PhD natuurlijk ook zonder problemen 180 mogen rijden, ik bedoel statistisch gezien zijn het vooral laagopgeleide 20ers die de zorg belasten met auto-ongelukken.

Als je zware covid krijgt ben je nog steeds onderdeel van het probleem. Een ongevaccineerde 40er heeft ongeveer net zoveel kans te overlijden als een gevaccineerde 70er, dus als je vindt dat je het daarmee goed doet ben je jezelf misschien een beetje voor de gek aan het houden.
pi_202906254
Ik wil heel graag een vaccin nemen, vrijwillig, als het tot een langdurige immuniteit leidt zoals bijvoorbeeld het hepatitis B vaccin wat ik heb.

Maar ik heb totaal geen zin om een vaccin te nemen wat elke 9 maand moet omdat de antilichamen afnemen. En bovendien voor een virus waar ik, nu ik volledig gevaccineerd ben, vrijwillig, toch geen hinder van ga ondervinden.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:15:54 #225
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202906262
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Omdat het niet te begrijpen is, omdat het complete onzin is.
pi_202906307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]
iedere % zorgt voor minder ziekenhuisopnames. Dat de 100% halen niet realistisch is ben ik het mee eens.
pi_202906311
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten blij zijn dat we vrijwillig al zo'n hoge vaccinatiegraad hebben.
Ik vind eerlijk gezegd dat het deel dat zich vrijwillig heeft laten vaccineren tegenvalt. Iets meer dan 80% van de volwassenen. En dan 10% procent die zich na meer of minder drang heeft laten aansporen alsnog dat vaccin te nemen. Dat betekent dat we ondanks het overweldigende bewijs dat vaccineren helpt (en de facto een no-brainer is) nog altijd zo'n grote groep heeft dat nog geen enkele prik genomen heeft. Dat vind ik toch wel verbijsterend.
pi_202906322
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]
We zullen het nooit weten, maar ik acht de kans héél groot dat we ook met een 100% vaccinatiegraad in lockdown waren gegaan. Gewoon, omdat het OMT in blinde paniek voor Omicron het zekere voor het onzekere wil nemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:17 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
iedere % zorgt voor minder ziekenhuisopnames. Dat de 100% halen niet realistisch is ben ik het mee eens.
Ja leuk, maar wat heeft dat te maken met lockdowns? Die zijn een volledig politieke keuze.
pi_202906323
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Willen is het goede woord, inderdaad.
pi_202906399
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:15 schreef speknek het volgende:
Als je zware covid krijgt ben je nog steeds onderdeel van het probleem. Een ongevaccineerde 40er heeft ongeveer net zoveel kans te overlijden als een gevaccineerde 70er, dus als je vindt dat je het daarmee goed doet ben je jezelf misschien een beetje voor de gek aan het houden.
Ik vind het sowieso een beetje problematisch om alleen maar de nadruk te leggen op overlijdens. Of zelfs ziekenhuisopnames.

Als ik potentieel twee weken ziek op bed en een maand lang geen reuk en smaak kan voorkomen door even een half uurtje op en neer naar de GGD te gaan, waarom zou ik dat in vredesnaam niet doen?
  woensdag 29 december 2021 @ 20:20:15 #231
342627 tja77
pi_202906444
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:15 schreef speknek het volgende:

[..]
Dan zou ik als eind dertiger met een PhD natuurlijk ook zonder problemen 180 mogen rijden, ik bedoel statistisch gezien zijn het vooral laagopgeleide 20ers die de zorg belasten met auto-ongelukken.

Nee, 180 rijden mag gewoon niet volgens de letter van de wet.
Als ik zware covid krijg, heb ik 99,9% op een ziektebeeld ZONDER opname IC of kliniek.
Dus wat jij nu zegt is dat ik net zo zeer de zorg belast als iemand van 70 MET vaccinatie? Nou, dan is er toch niks aan de hand?
pi_202906461
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:17 schreef Pistolero het volgende:
Gewoon, omdat het OMT in blinde paniek voor Omicron het zekere voor het onzekere wil nemen.
Het probleem is dat wij hier geen buffer hadden om meer data af te wachten (zoals andere landen doen). Met een 100% vaccinatiegraad hadden was de ic-bezetting minstens de helft lager en is het risico op nieuwe ic-opnames vele malen lager. Ergo, een lockdown was niet nodig geweest.
pi_202906522
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:20 schreef tja77 het volgende:
'Het staat in de wet' is niet echt een argument. Of zou je ook voor 2G staan mocht dat in de wet komen te staan?
pi_202906554
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Het probleem is dat wij hier geen buffer hadden om meer data af te wachten (zoals andere landen doen). Met een 100% vaccinatiegraad hadden was de ic-bezetting minstens de helft lager en is het risico op nieuwe ic-opnames vele malen lager. Ergo, een lockdown was niet nodig geweest.
Dat klopt allemaal wel, maar het punt is dus dat het invoeren(en afschaffen) van de lockdown door de regering niet gebaseerd is op logica en feiten, maar op angst.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:23:58 #235
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202906574
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:15 schreef Haags het volgende:
@:momo vriendin heeft boosterafpsraak van 19-1 naar 7-1 om kunnen zetten. In Den haag *O*
Mooi *O*
pi_202906580
quote:

[..]
Nederlands zijn stronteigenwijs. Denken dat ze van een vaccin allerlei enge ziektes krijgen omdat Truus het op Twitter zegt. Maar wel lekker doorroken, zuipen en vreten.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:24:27 #237
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_202906598
twitter

Ze geloven het zelf niet eens. :')
Zeer stabiel genie.
pi_202906657
twitter

Die gast moet niet op tv. Bald fraud.
pi_202906666
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:23 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Dat klopt allemaal wel, maar het punt is dus dat het invoeren(en afschaffen) van de lockdown door de regering niet gebaseerd is op logica en feiten, maar op angst.
Het een sluit het ander niet uit.
pi_202906680
quote:

[..]
Met een vaccinatieplicht had je alsnog maatregelen nodig gehad. Maar ik denk niet dat we nu dan in lockdown hadden gezeten eerlijk gezegd.
pi_202906697
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:24 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Nederlands zijn stronteigenwijs. Denken dat ze van een vaccin allerlei enge ziektes krijgen omdat Truus het op Twitter zegt. Maar wel lekker doorroken, zuipen en vreten.
Ja, want de vaccinatiegraad in Nederland is veel lager dan die in het buitenland, oh wacht.
Het idee dat Nederlanders zo eigenwijs en ongehoorzaam zijn en dat mensen in het buitenland braaf alle regeltjes opvolgen is totale onzin en doodvermoeiend.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:26:53 #242
342627 tja77
pi_202906700
quote:

[..]
Degene die een vaccin halen, maar vanwege een bmi van 40+ toch gewoon worden opgenomen na besmetting, die zijn klachtwaardig.
pi_202906709
quote:

[..]
Aan de andere kant: als we ons allemaal volproppen met thuisbezorgd.nl pizza's zodat we 150+ kilo wegen en louter alleen thuis op een keyboard jengelen, dan zouden we nog slechts een verwaarloosbaar risico lopen.
pi_202906721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Met een vaccinatieplicht had je alsnog maatregelen nodig gehad. Maar ik denk niet dat we nu dan in lockdown hadden gezeten eerlijk gezegd.
Ben benieuwd hoe het zal gaan in landen als Oostenrijk, waar straks de facto iedereen (verplicht) geboosterd gaat zijn.
pi_202906735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat het deel dat zich vrijwillig heeft laten vaccineren tegenvalt. Iets meer dan 80% van de volwassenen. En dan 10% procent die zich na meer of minder drang heeft laten aansporen alsnog dat vaccin te nemen. Dat betekent dat we ondanks het overweldigende bewijs dat vaccineren helpt (en de facto een no-brainer is) nog altijd zo'n grote groep heeft dat nog geen enkele prik genomen heeft. Dat vind ik toch wel verbijsterend.
Alleen 50+ is relevant, de rest zijn schijnprikken. Is dat eigenlijk bekend, hoeveel procent van 50+ is gevaccineerd?
  woensdag 29 december 2021 @ 20:27:46 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_202906747
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:20 schreef tja77 het volgende:
Ah ja goede reden. Zo staat het geschreven in het heilige boek.
quote:
Als ik zware covid krijg, heb ik 99,9% op een ziektebeeld ZONDER opname IC of kliniek.
Dus wat jij nu zegt is dat ik net zo zeer de zorg belast als iemand van 70 MET vaccinatie? Nou, dan is er toch niks aan de hand?
Als ik 180 scheur op de snelweg heb ik 99.9% kans niet op de IC te komen.
pi_202906770
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Alleen 50+ is relevant, de rest zijn schijnprikken. Is dat eigenlijk bekend, hoeveel procent van 50+ is gevaccineerd?
Nee, dat houdt De Jonge angstvallig geheim, helaas.
pi_202906818
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe het zal gaan in landen als Oostenrijk, waar straks de facto iedereen (verplicht) geboosterd gaat zijn.
Ik denk uiteindelijk ook niet dat er een alternatief is. Het is de minst slechte optie. We willen geen lockdowns (eigenlijk überhaupt geen maatregelen), geen zorg weigeren, geen discriminatie, geen permanente aanpassingen aan de inrichting van de samenleving en de zorg structureel opschalen duurt jaren.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:29:45 #249
8369 speknek
Another day another slay
pi_202906821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:27 schreef Confetti het volgende:

[..]
40+.
En ja, 88-90%.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:30:30 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_202906849
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, dat houdt De Jonge angstvallig geheim, helaas.
Staat gewoon op het coronadashboard
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
pi_202906865
quote:
Dat snap ik ook wel.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:31:35 #252
342627 tja77
pi_202906883
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:27 schreef speknek het volgende:

[..]
Ah ja goede reden. Zo staat het geschreven in het heilige boek.
[..]
Als ik 180 scheur op de snelweg heb ik 99.9% kans niet op de IC te komen.
Hey, van mij mag je.
Geen idee wat je wilt aantonen met je rare vergelijking maar als jij 180 wilt rijden…be my guest.
Als ik mezelf niet wil laten vaccineren, dan is dat ook nog steeds gewoon mijn keuze.
pi_202906896
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:29 schreef Spablauw214 het volgende:
en de zorg structureel opschalen duurt jaren.
Ik wil overigens de commentaren nog wel zien zodra de rekening hiervoor gepresenteerd wordt.
pi_202906899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:54 schreef Discombobulate het volgende:
Gelukkig zijn er in Israël aanwijzingen dat een vierde booster discutabel is, vandaar dat ie ook on hold is, hopelijk wint de wetenschap het van de angst, want elke 10 weken boosteren is natuurlijk totaal gestoord.
Ik hoef dan tenminste niet meer te klagen dat ik niet vaak genoeg volgespoten word >:)
  woensdag 29 december 2021 @ 20:33:06 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_202906952
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:31 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hey, van mij mag je.
Geen idee wat je wilt aantonen met je rare vergelijking maar als jij 180 wilt rijden…be my guest.
Als ik mezelf niet wil laten vaccineren, dan is dat ook nog steeds gewoon mijn keuze.
Natuurlijk. Een niet erg snuggere en ietwat asociale, maar je eigen keuze.
Totdat het net als de snelheidslimiet verplicht wordt natuurlijk, dan is het logisch want het staat in de wet.
pi_202906968
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:31 schreef tja77 het volgende:
Klopt. En als de rest van de samenleving ervoor kiest jou vervolgens als paria te behandelen is dat ook een eigen keuze, toch?
  woensdag 29 december 2021 @ 20:34:06 #257
342627 tja77
pi_202906990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:33 schreef speknek het volgende:

[..]
Natuurlijk. Een niet erg snuggere en ietwat asociale, maar je eigen keuze.
Totdat het net als de snelheidslimiet verplicht wordt natuurlijk, dan is het logisch want het staat in de wet.
:')
pi_202907062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Aan de andere kant: als we ons allemaal volproppen met thuisbezorgd.nl pizza's zodat we 150+ kilo wegen en louter alleen thuis op een keyboard jengelen, dan zouden we nog slechts een verwaarloosbaar risico lopen.
Haha, jij snapt m
pi_202907085
twitter
  woensdag 29 december 2021 @ 20:37:01 #260
342627 tja77
pi_202907086
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt. En als de rest van de samenleving ervoor kiest jou vervolgens als paria te behandelen is dat ook een eigen keuze, toch?
Wat een ander van mij vindt, zal me een worst wezen (zeker als ik die ander niet ken).
Iemand dingen ontzeggen omdat diegene niet door een vaccinatiehoepel wil springen (want daar gaat het zo langzamerhand gewoon over) is te ridicuul voor woorden.
pi_202907107
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:26 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ja, want de vaccinatiegraad in Nederland is veel lager dan die in het buitenland, oh wacht.
Het idee dat Nederlanders zo eigenwijs en ongehoorzaam zijn en dat mensen in het buitenland braaf alle regeltjes opvolgen is totale onzin en doodvermoeiend.
Ja, die is zeker wel laag hier.
pi_202907172
quote:
Jongeren (al zeg ik het zelf) doen het gewoon goed. Tuurlijk een feestje hier en een feestje daar, maar het is niet zo dat De Pijp, een van de feestbuurten van Amsterdam, elk weekend naar de tering gaat. Sterker nog; het is dood hier.

Verder vind ik dat hogescholen en universiteiten coulanter moeten zijn mbt tentamens en herkansingen. Open boek tentamens is ook een optie in plaats van 200-300 man stoppen in de RAI voor een tentamen :') of Proctor met hackers op de achtergrond. Nu.nl had daar laatst een leuk item erover.
graag op anoniem
pi_202907192
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:37 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat een ander van mij vindt, zal me een worst wezen (zeker als ik die ander niet ken).
Iemand dingen ontzeggen omdat diegene niet door een vaccinatiehoepel wil springen (want daar gaat het zo langzamerhand gewoon over) is te ridicuul voor woorden.
De rest vd samenleving.
Lekker dramatisch en groots. :')
Go hard or go home
pi_202907200
quote:
6s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:39 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Jongeren (al zeg ik het zelf) doen het gewoon goed. Tuurlijk een feestje hier en een feestje daar, maar het is niet zo dat De Pijp, een van de feestbuurten van Amsterdam, elk weekend naar de tering gaat. Sterker nog; het is dood hier.

Verder vind ik dat hogescholen en universiteiten coulanter moeten zijn mbt tentamens en herkansingen. Open boek tentamens is ook een optie in plaats van 200-300 man stoppen in de RAI voor een tentamen :')
Mss kunnen ze eens starten met naar de stembus gaan. :D

Welke politieke partijen vind jij dat opkomen voor de belangen van jongeren?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 29 december 2021 @ 20:40:36 #265
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202907210
https://www.limburger.nl/(...)mburger&utm_term=0-1

quote:
Het kabinet gaat ervan uit de er komend jaar drie boosterrondes voor coronvaccins kunnen komen en ten minste één boosterronde in 2023. Dat schrijft demissionair gezondheidsminister Hugo de Jonge woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Ik vind het zo wel welletjes geweest, heb de booster gehad en blijf echt niet bezig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202907240
quote:

[..]

Verder vind ik dat hogescholen en universiteiten coulanter moeten zijn mbt tentamens en herkansingen. Open boek tentamens is ook een optie in plaats van 200-300 man stoppen in de RAI voor een tentamen :')
Je zou denken dat die in tijden van pandemie een beetje flexibel meedenken ja. In plaats van het zo moeilijk te maken dat studenten bewust positief naar hun tentamen komen. :X En ik kan ze geen ongelijk geven als dat het verschil kan zijn tussen een jaar studievertraging of niet. :X
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202907241
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:37 schreef tja77 het volgende:
Waarom, eigen keuze toch?
pi_202907246
quote:
82s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het zo wel welletjes geweest, heb de booster gehad en blijf echt niet bezig.
Er moet zoals in China ook hier een anale coronatest komen voor op schiphol. Volgens mij is dat daar wel een groot succes.
graag op anoniem
  woensdag 29 december 2021 @ 20:42:29 #269
342627 tja77
pi_202907263
quote:
[..]
Ja, dan zeg maar dag met je handje tegen het groene vinkje.
pi_202907299
quote:
Verder vind ik dat hogescholen en universiteiten coulanter moeten zijn mbt tentamens en herkansingen. Open boek tentamens is ook een optie in plaats van 200-300 man stoppen in de RAI voor een tentamen
Een tentamen omgooien is niet iets wat je zo 1, 2, 3 kunt doen. In ieder geval niet als je nog enigszins waarde hecht aan betrouwbaarheid en validiteit.

Overigens is het niet ok wat er bij de VU gebeurd is, maar tegelijkertijd is het ook wel makkelijk om dit eenzijdig op het bord van de VU te gooien.
pi_202907305
quote:
[..]
Prikezeltje strekje doet iedereen aan mee, ook de komende 5 jaar. Dus haal hem nu maar braaf. Anders geen groen vinkje.
pi_202907306
quote:
A. Want dat hebben ze nog niet gedaan?
B. Ik lees heel veel over onderscheid tussen jongeren en ouderen, maar de groep er tussen dan? Als je het hebt over jongeren kan je net zo goed 50 minners zeggen. Ook voor dertigers en veertigers is het risico nihil, helemaal na vaccinatie.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:45:31 #273
342627 tja77
pi_202907336
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarom, eigen keuze toch?
Jezelf laten vaccineren is een eigen keuze, en volgens Knabbel en Babbel zou er geen (in)directe vaccinatiedwang komen.
Vaccinaties helpen schijnbaar geen zak bij besmettingen, dus als ik me niet vaccineer breng ik voornamelijk mezelf in gevaar.
Hetzelfde als met peuken, drugs en alcohol.
Wil je al die gebruikers daarvan ook buitensluiten?
pi_202907345
quote:
[..]
Dan is je QR na verloop van de booster niet meer geldig.

Gr. Hugo
  woensdag 29 december 2021 @ 20:45:51 #275
330914 Sherlock_Holmes
pi_202907347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als ik potentieel twee weken ziek op bed en een maand lang geen reuk en smaak kan voorkomen door even een half uurtje op en neer naar de GGD te gaan, waarom zou ik dat in vredesnaam niet doen?
Je doet net alsof het een zekerheid is dat dit je overkomt bij een besmetting, terwijl dit gewoon een klein percentage betreft.

Dat is het probleem ook met dit virus. In de meeste gevallen merk je er haast niets van.
pi_202907357
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
A. Want dat hebben ze nog niet gedaan?
B. Ik lees heel veel over onderscheid tussen jongeren en ouderen, maar de groep er tussen dan? Als je het hebt over jongeren kan je net zo goed 50 minners zeggen. Ook voor dertigers en veertigers is het risico nihil, helemaal na vaccinatie.
jongeren zijn geloof ik 18-30? of iets hoger geen idee wat dat tegenwoordig is
graag op anoniem
  woensdag 29 december 2021 @ 20:47:02 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202907381
Dus minimaal 3 spuiten in 2022 en al 1 in 2023. Weet nog niet of ik daar wel aan ga beginnen.
pi_202907384
quote:
[..]
Dat zeg je nu. Je hebt je eerder ook al laten vaccineren en bent nu ook voor de booster gegaan, dus als puntje bij paaltje komt laat je je waarschijnlijk toch wel weer prikken. :P
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:47:31 #279
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202907401
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:45 schreef tja77 het volgende:

[..]
Jezelf laten vaccineren is een eigen keuze, en volgens Knabbel en Babbel zou er geen (in)directe vaccinatiedwang komen.
Vaccinaties helpen schijnbaar geen zak bij besmettingen, dus als ik me niet vaccineer breng ik voornamelijk mezelf in gevaar.
Hetzelfde als met peuken, drugs en alcohol.
Wil je al die gebruikers daarvan ook buitensluiten?
Vaccinaties helpen geen zak bij besmettingen? ludovico, ben jij dat?
  woensdag 29 december 2021 @ 20:48:49 #280
330914 Sherlock_Holmes
pi_202907435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik hoef dan tenminste niet meer te klagen dat ik niet vaak genoeg volgespoten word >:)
TMI :{w :+
  woensdag 29 december 2021 @ 20:48:52 #281
78780 deedeetee
pi_202907438
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan is je QR na verloop van de booster niet meer geldig.

Gr. Hugo
Dus over 10 weken geen QR meer ? Nou ja ik heb dat ding toch nog nooit nodig gehad.
pi_202907439
Het zou niet zo moeilijk hoeven te zijn als ze niet zo’n verslaving zouden hebben gehad om de bevolking onder controle te houden met zo’n QR systeem. Geef iedereen de basis vaccinatie en hou de boosters gewoon lekker vrijwillig; desnoods wel verplichten voor de echte risico groepen die de druk op de zorg hoog houden. Maar nee hoor, iedereen moet lijden blijkbaar.
pi_202907444
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je doet net alsof het een zekerheid is dat dit je overkomt bij een besmetting, terwijl dit gewoon een klein percentage betreft.

Dat is het probleem ook met dit virus. In de meeste gevallen merk je er haast niets van.
De meerderheid van de mensen die besmet raakt verliest (tijdelijk) haar reuk en geur. Voor een fors deel daarvan is dat voor een substantiële periode.
pi_202907451
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Dat zeg je nu. Je hebt je eerder ook al laten vaccineren en bent nu ook voor de booster gegaan, dus als puntje bij paaltje komt laat je je waarschijnlijk toch wel weer prikken. :P
Dit :p

Al die mensen die zich niet laten prikken halen nu wel onnodig de booster. Zeker als je gewoon onder de 50 bent zonder enige gezondheids issues hoef je echt die booster niet.
pi_202907469
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het zou niet zo moeilijk hoeven te zijn als ze niet zo’n verslaving zouden hebben gehad om de bevolking onder controle te houden met zo’n QR systeem. Geef iedereen de basis vaccinatie en hou de boosters gewoon lekker vrijwillig; desnoods wel verplichten voor de echte risico groepen die de druk op de zorg hoog houden. Maar nee hoor, iedereen moet lijden blijkbaar.
En dat cirkeltje de komende jaren ;)
  woensdag 29 december 2021 @ 20:49:47 #286
342627 tja77
pi_202907475
quote:
19s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Vaccinaties helpen geen zak bij besmettingen? ludovico, ben jij dat?
Is toch gewoon zo?
Kijk naar het aantal besmettingen vandaag.
In Frankrijk, Engeland meer dan 100.000 en dat terwijl een groot deel van de bevolking gevaccineerd is.
pi_202907479
quote:

[..]

Verder vind ik dat hogescholen en universiteiten coulanter moeten zijn mbt tentamens en herkansingen. Open boek tentamens is ook een optie in plaats van 200-300 man stoppen in de RAI voor een tentamen :') of Proctor met hackers op de achtergrond. Nu.nl had daar laatst een leuk item erover.
In Nijmegen heeft de medezeggenschap dat hele proctoring er uit getyft. Heel mooi.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 december 2021 @ 20:50:03 #288
330914 Sherlock_Holmes
pi_202907480
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:37 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja, die is zeker wel laag hier.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:50:44 #289
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202907503
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:49 schreef tja77 het volgende:

[..]
Is toch gewoon zo?
In Frankrijk, Engeland meer dan 100.000 en dat terwijl een groot deel van de bevolking gevaccineerd is.
Moet je nagaan als ze niet gevaccineerd zouden zijn…
  woensdag 29 december 2021 @ 20:50:53 #290
445514 DonDruiper
pi_202907511
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:49 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Al die mensen die zich niet laten prikken halen nu wel onnodig de booster. Zeker als je gewoon onder de 50 bent zonder enige gezondheids issues hoef je echt die booster niet.
Alsof die boosters nog maar iets te maken hebben met gezondheid.

Zonder word je gewoon buitengesloten.

De reden dat ik die boosters maar haal is vanwege m'n groene vinkje. Niks meer, niks minder.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202907513
quote:
Gompie wil verschil tussen jong en oud. Trein2000 vind dat een uitermate gevaarlijk en polariserend idee. Moeten we niet doen. We moeten van het lompe beleid af.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 december 2021 @ 20:51:02 #292
342627 tja77
pi_202907514
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De meerderheid van de mensen die besmet raakt verliest (tijdelijk) haar reuk en geur. Voor een fors deel daarvan is dat voor een substantiële periode.
Voor veel mensen is het een pluspunt als ze hun geur definitief kwijtraken.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:51:03 #293
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202907516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, had al het vermoeden dat de overheid weer in een maatregelen(kramp) zou schieten bij de eerste berichten over Omimimimimicron.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:51:38 #294
78780 deedeetee
pi_202907526
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Als ik denk dat het beter is om t niet te laten doen echt niet hoor. Ik ga liever gewoon dood. Dat te vaak je lichaam/immuunsysteem een opdonder geven kan niet goed zijn.
  woensdag 29 december 2021 @ 20:51:44 #295
342627 tja77
pi_202907528
quote:
19s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Moet je nagaan als ze niet gevaccineerd zouden zijn…
Geen idee, hebben we cijfers van de pre-vaccinatie periode?
  woensdag 29 december 2021 @ 20:52:19 #296
78780 deedeetee
pi_202907545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:49 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

jaargang '51 *)
pi_202907548
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:49 schreef tja77 het volgende:

[..]
Is toch gewoon zo?
pi_202907591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:47 schreef leolinedance het volgende:
Dus minimaal 3 spuiten in 2022 en al 1 in 2023. Weet nog niet of ik daar wel aan ga beginnen.
Te laat. Daar ga jij niet meer over maar de Staat.

Tenzij je je leven in een bunker wilt doorbrengen in je eentje.
pi_202907604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Alsof die boosters nog maar iets te maken hebben met gezondheid.

Zonder word je gewoon buitengesloten.

De reden dat ik die boosters maar haal is vanwege m'n groene vinkje. Niks meer, niks minder.
En dat allemaal voor een virus wat voor de meerderheid maar amper wat voorstelt.
pi_202907625
nou ik ga die booster echt niet halen, maar ik heb dan ook flinke bijwerkingen gehad van de eerste 2 prikken
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')