SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, want dan moest de HRA afgeschaft worden. NL had namelijk bedacht dat het een goed idee was bindende voorwaarden aan het krijgen van geld uit het fonds te verbindenquote:Op woensdag 29 december 2021 17:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Die plannen met dat geld zijn door iedere EU lidstaat afzonderlijk, waaronder Nederland, beoordeeld en goed bevonden.
Heeft NL al een een plan ingediend voor de miljarden waar zij recht op heeft?
Dat was toen Rutte zei dat er "action action action" nodig was, om erna zelf te zeggen dat NL zich niet kon committeren en dat aan het volgende kabinet was.![]()
Waarschijnlijk wil de vvd66 junta daar boa's van opleiden en meer grond bouwrijp maken voor data- en distributiecenters.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:07 schreef capricia het volgende: [..] Die plannen met dat geld zijn door iedere EU lidstaat afzonderlijk, waaronder Nederland, beoordeeld en goed bevonden. Heeft NL al een een plan ingediend voor de miljarden waar zij recht op heeft?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
We hebben nog nooit een lockdown gehad, want we mogen nog steeds naar buiten in de miezerregen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Omdat ik zo solidair ben mag de HRA van mij afgeschaft worden.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, want dan moest de HRA afgeschaft worden. NL had namelijk bedacht dat het een goed idee was bindende voorwaarden aan het krijgen van geld uit het fonds te verbinden
Dat was toen Rutte zei dat er "action action action" nodig was, om erna zelf te zeggen dat NL zich niet kon committeren en dat aan het volgende kabinet was.![]()
![]()
Het is geen lockdown, want met wat creatief denken kan je alsnog alle zaken doen. Je moet wel naar een ander land. Maar als je daar gebruik van maakt en dus daadwerkelijk creatief aan het denken bent dan ben je wel verantwoordelijk voor een nog langere lockdown in Nederland. Dus enerzijds is er wél een lockdown en verlengen we die omdat mensen creatief denken; maar anderzijds is er geen lockdown, want met een beetje creatief denken kan je alles nog in een ander landquote:Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef popje het volgende:
We hebben nog nooit een lockdown gehad, want we mogen nog steeds naar buiten in de miezerregen.![]()
![]()
Mij ook, maar ik denk dat er veel mensen zijn die daar financieel veel last mee zullen krijgenquote:Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat ik zo solidair ben mag de HRA van mij afgeschaft worden.![]()
![]()
Zolang er nog kiosks open zijn kun je niet spreken van een lockdown hoor.
Sowieso hebben wij nog nooit een lockdown gehad."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Hoog tijd dat we de pijn van een échte lockdown gaan voelen!quote:Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef popje het volgende:
We hebben nog nooit een lockdown gehad, want we mogen nog steeds naar buiten in de miezerregen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dan kunnen die fijn uit hun huis gebonjourd en vervangen door expats, arbeidsmigranten en statushouders worden.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mij ook, maar ik denk dat er veel mensen zijn die daar financieel veel last mee zullen krijgen“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nederlanders wonen ook veel te ruim.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan kunnen die fijn uit hun huis gebonjourd en vervangen door expats, arbeidsmigranten en statushouders worden."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Zolang we nog buiten mogen wandelen kun je hier niet spreken van een lockdown hoor. Mensen moeten niet zo zeuren ook, ze kunnen thuis lekker Netflix kijken en Fok!ken. Nog even volhouden allemaal! de komende twee weken zijn crucicaal!!quote:Op woensdag 29 december 2021 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
Zolang er nog kiosks open zijn kun je niet spreken van een lockdown hoor.
Sowieso hebben wij nog nooit een lockdown gehad.
En vooral niet te optimistisch worden a.u.b.!Alpha kenny one![]()
Of dan maken starters eindelijk eens kans.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan kunnen die fijn uit hun huis gebonjourd en vervangen door expats, arbeidsmigranten en statushouders worden.![]()
Keurige schijtcijfersquote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
We hebben nog nooit de pijn van een echte lockdown gevoeld toch?quote:Op woensdag 29 december 2021 17:18 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zolang we nog buiten mogen wandelen kun je hier niet spreken van een lockdown hoor. Mensen moeten niet zo zeuren ook, ze kunnen thuis lekker Netflix kijken en Fok!ken. Nog even volhouden allemaal! de komende twee weken zijn crucicaal!!
En vooral niet te optimistisch worden a.u.b.!Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Die gaan eerst maar eens écht de pijn van de krappe woningmarkt voelen en sluiten maar gewoon achteraan in de solidariteitsrij.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of dan maken starters eindelijk eens kans.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Heb het even nagevraagd bij een Chinese kennis. Blijkt te gaan om mensen die betrokken zijn bij het illegaal binnenlaten van mensen in China. Dat ze daarmee ook covid-maatregelen hebben overtreden is niet de hoofdzaak van dit publieke schouwspel. Athans dat is hoe ze daar het nieuws voorgeschoteld krijgen in de media.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt met ook wel iets voor NederlandOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
"Starving", die Chinese lockdown is Hubert Bruls op het lijf geschreven!quote:Op woensdag 29 december 2021 17:18 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het heilige China volgens de zerocovid groep.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Reproductiegetal 0,9
Is dat niet voldoende om weer open te gaan?
Of praat ik poep?
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
WHILE besmettingenD > 0quote:Op woensdag 29 december 2021 17:27 schreef Bocaj het volgende:
Reproductiegetal 0,9
Of praat ik poep?
DO lockdown();Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nee, de poepcijfers laten ook een daling zien, dus dan praat je geen poep.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:27 schreef Bocaj het volgende:
Reproductiegetal 0,9
Of praat ik poep?![]()
Dat ligt eraan. Wat is de gemiddelde ligduur door Omicron?quote:Op woensdag 29 december 2021 17:26 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch wel een hele forse netto toename. Shit is aan.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
In 1 dag 10% erbij?quote:Op woensdag 29 december 2021 17:26 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch wel een hele forse netto toename. Shit is aan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
In Amsterdam is de R van Omikron momenteel 1,2. Las ik hier vanmorgen.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:27 schreef Bocaj het volgende:
Reproductiegetal 0,9
Of praat ik poep?
Hopelijk boosteren we nog flink door."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit is toch wel een flinke nuance:quote:Op woensdag 29 december 2021 17:26 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch wel een hele forse netto toename. Shit is aan.Als je je been breekt en naar het ziekenhuis moet en positief getest ben ben je dus in het ziekenhuis met covid, niet door covid. Lijkt me belangrijk om eventuele ligduur te bepalen.quote:*anyone testing positive in the 14 days prior to going to hospital or testing positive during their stay are classed as being in hospital with covid. Big difference.![]()
ja dat is toch wel jammer, al is ook dit moeilijk in te schattenquote:Op woensdag 29 december 2021 17:26 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch wel een hele forse netto toename. Shit is aan.![]()
Als het helpt doen ja. (En het schijnt te helpen.)quote:Op woensdag 29 december 2021 17:31 schreef capricia het volgende:
Hopelijk boosteren we nog flink door.![]()
Maar Israel wil al de 4e prik gaan zetten...
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Dat beeld krijg je als het zo wijdverspreid is in de samenleving. Zo schep je echt een verkeerd beeld.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is toch wel een flinke nuance:
[..]
Als je je been breekt en naar het ziekenhuis moet en positief getest ben ben je dus in het ziekenhuis met covid, niet door covid. Lijkt me belangrijk om eventuele ligduur te bepalen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
10-2020...quote:
Denk niet dat ze het nog eens gaan doen... (Al blijft het een mooie video!)NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Dit is ook wat onze vriend John Campbell al een paar keer heeft herhaald in z'n video's....iedereen die zich daar voor iets anders meldt in het ziekenhuis wordt standaard getest op Covid. En de mensen die zonder klachten Covid blijken te hebben tellen hier dus ook in mee. Zo klinkt het toch minder spannendquote:Op woensdag 29 december 2021 17:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is toch wel een flinke nuance:
[..]
Als je je been breekt en naar het ziekenhuis moet en positief getest ben ben je dus in het ziekenhuis met covid, niet door covid. Lijkt me belangrijk om eventuele ligduur te bepalen....of munt?![]()
is er daar eigenlijk een plicht?quote:Op woensdag 29 december 2021 17:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als het helpt doen ja. (En het schijnt te helpen.)![]()
Maar Israel wil al de 4e prik gaan zetten...![]()
Ik snap 't ook wel, want als iemand positief getest is en geen klachten heeft wil je niet de afdeling oncologie op rijden. Dan gebruikt diegene dus een bed dat bedoelt is voor een Covid-patiënt. Het zorgt er alleen wel voor dat je inschattingen rondom bezetting en ligduur nogal uit de pas gaan lopen.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:36 schreef CoinFlip120 het volgende:
[..]
Dit is ook wat onze vriend John Campbell al een paar keer heeft herhaald in z'n video's....iedereen die zich daar voor iets anders meldt in het ziekenhuis wordt standaard getest op Covid. En de mensen die zonder klachten Covid blijken te hebben tellen hier dus ook in mee. Zo klinkt het toch minder spannend![]()
Er werd gezegd dat dit Delta was en geen Omicron. Dat klinkt me heel onlogisch in de oren, ik snap niet zo goed waarom Delta ineens zo hard zou gaan groeien in Frankrijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:40 schreef Breekfast het volgende:
In Frankrijk gaat het momenteel hard:
[ twitter ]![]()
Nou ja, "beoordeeld en goed bevonden" is wel wat eufemistisch hè. Stampvoetend akkoord gegaan is wat dichterbij de waarheid.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Die plannen met dat geld zijn door iedere EU lidstaat afzonderlijk, waaronder Nederland, beoordeeld en goed bevonden.
Heeft NL al een een plan ingediend voor de miljarden waar zij recht op heeft?
Daar komt nog bij dat de bedongen voorwaarden (leningen ipv giften en controle op de rechtmatigheid van de bestedingen) natuurlijk een wassen neus zijn. Die leningen worden perps, dus de facto een gift, en er is op voorhand al duidelijk dat de Rekenkamer die overeengekomen controle niet kán uitvoeren en er (dus) een enorm frauderisico op de loer ligt. Tel daarbij de begrotings- en verantwoordingsmentaliteit van subsidieontvangers in het algemeen en Zuid-Europese in het bijzonder op en je kan nu al uittekenen wat een fiasco dit gaat worden.
Nederland heeft nog geen plan ingediend inderdaad, want schoof dat door naar het nieuwe kabinet. Niet onlogisch, want de EC wil vrij substantiële hervormingen in onder andere de woningmarkt zien en je regeert niet over je graf heen. Daar heeft Nederland ook gewoon nog tijd voor en het zou bijzonder zijn als het kader van die plannen er niet al ligt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Ik meen om een paspoort te krijgen was 1, 2 & 3 verplicht volgens mij...quote:
Hoe het nu met de 4e zit weet ik ff niet...NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Nee man dit is een breeze.. Ik zit normaal toch alleen maar op mijn zolderkamer, wat zeurt iedereen nou?quote:Op woensdag 29 december 2021 17:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
We hebben nog nooit de pijn van een echte lockdown gevoeld toch?
Horeca![]()
Sportschool![]()
Leuke activiteiten ondernemen (bowlen / poolen / zwemmen)![]()
Gezellig naar de stad of kerstmarkt om de sfeer te proeven![]()
Gewoon thuisblijven
Alpha kenny one![]()
das wel goed, nu hopen dat ze niet iedereen in quarantaine zettenquote:Op woensdag 29 december 2021 17:40 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]![]()
Nee, maar zonder je prikken kun je daar niet heel veel doen. In elk geval niet naar restaurants, discotheken en zo.quote:![]()
Is gewoon door onze minister van financiën goedgekeurd.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, "beoordeeld en goed bevonden" is wel wat eufemistisch hè. Stampvoetend akkoord gegaan is wat dichterbij de waarheid.
Daar komt nog bij dat de bedongen voorwaarden (leningen ipv giften en controle op de rechtmatigheid van de bestedingen) natuurlijk een wassen neus zijn. Die leningen worden perps, dus de facto een gift, en er is op voorhand al duidelijk dat de Rekenkamer die overeengekomen controle niet kán uitvoeren en er (dus) een enorm frauderisico op de loer ligt. Tel daarbij de begrotings- en verantwoordingsmentaliteit van subsidieontvangers in het algemeen en Zuid-Europese in het bijzonder op en je kan nu al uittekenen wat een fiasco dit gaat worden.
Nederland heeft nog geen plan ingediend inderdaad, want schoof dat door naar het nieuwe kabinet. Niet onlogisch, want de EC wil vrij substantiële hervormingen in onder andere de woningmarkt zien en je regeert niet over je graf heen. Daar heeft Nederland ook gewoon nog tijd voor en het zou bijzonder zijn als het kader van die plannen er niet al ligt.
https://www.trouw.nl/econ(...)erstelplan~bce0548f/"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die gaan voor de 500k per dag.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:40 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]![]()
Wel even om 20:00 voor de heilige helden van de zorg applaudisseren hè, jij potentiëel keronadragend biologisch voorwerp.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:43 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee man dit is een breeze.. Ik zit normaal toch alleen maar op mijn zolderkamer, wat zeurt iedereen nou?
Horeca![]()
Sportschool![]()
Leuke activiteiten ondernemen (bowlen / poolen / zwemmen)![]()
Gezellig naar de stad of kerstmarkt om de sfeer te proeven![]()
Gewoon thuisblijven
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Lijkt mij gewoon de Omikron variant die deze stijging veroorzaakt.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat dit Delta was en geen Omicron. Dat klinkt me heel onlogisch in de oren, ik snap niet zo goed waarom Delta ineens zo hard zou gaan groeien in Frankrijk.![]()
Ze hebben daar toch 2G, een vaccinatieplicht voor allerlei beroepsgroepen. Werkt goed hoor!quote:Op woensdag 29 december 2021 17:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat dit Delta was en geen Omicron. Dat klinkt me heel onlogisch in de oren, ik snap niet zo goed waarom Delta ineens zo hard zou gaan groeien in Frankrijk.![]()
Ze hebben wel testcapaciteit.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Des te spijtiger dat velen nu verstoken blijven vanwege de optimale zorg, omdat er nogal wat simpele zielen zijn die weigeren het vaccin te nemen en daarna onnodig in het ziekenhuis belanden.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Blijf je die bullshit nou herhalen? Gezondheidszorg is een mensenrecht... of je nou een 8 jarig kindje bent of een 60 jarige veroordeelde seriemoordenaar. Dan kun je wel weer blijven redeneren dat de tijd van die doctoren en chirurgen beter was besteed bij een ander persoon maar zo werkt het gewoon niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Macron heeft als antwoord voorlopig alleen dat gekut met 2G. Dat gaat helpen ja...totaal wereldvreemd onze leiders.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:40 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]![]()
En als je het vaccin weigert, maar je bent geen simpele ziel.. is het dan wel oke?quote:Op woensdag 29 december 2021 17:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Des te spijtiger dat velen nu verstoken blijven vanwege de optimale zorg, omdat er nogal wat simpele zielen zijn die weigeren het vaccin te nemen en daarna onnodig in het ziekenhuis belanden.
Of zijn alle vaccinweigeraars simpele zielen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Groeten uit Frankrijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:40 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Nou maar hopen dat ze geen tien dagen quarantaine invoeren. Maar goed, zo'n vaart zal het niet lopen. Iets met vrij reizen enzo. Hoop ik. :$
Ben benieuwd of dit al een kerstpiek is. Normaal gesproken te vroeg, maar bij omikron schijnt het slechts 2 à 3 dagen te duren tot er klachten komen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
voor de rechter er mee!!quote:Op woensdag 29 december 2021 17:59 schreef Coco het volgende:
Hugo de Jonge hield vernietigend rapport over 2G-beleid achter![]()
Tribunalen.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:59 schreef Coco het volgende:
Jaquote:Op woensdag 29 december 2021 17:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Of zijn alle vaccinweigeraars simpele zielen?Haters everywhere but I don't really care.![]()
Het erge is eigenlijk dat niemand hierover "verbaasd" of "geschokt" is.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:59 schreef Coco het volgende:
Hugo de Jonge hield vernietigend rapport over 2G-beleid achter
Vervolgens sturen we het op het moment naar de 2e kamer waarbij iedereen min of meer met kerstreces is.
En we doen er niks mee, want verder dan wat boze tweets van Geert komt het ook niet.![]()
Foutje toch.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:59 schreef Coco het volgende:
het CDA heeft wel een verleden met die praktijken, zijn ook altijd voor verboden.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het erge is eigenlijk dat niemand hierover "verbaasd" of "geschokt" is.
Vervolgens sturen we het op het moment naar de 2e kamer waarbij iedereen min of meer met kerstreces is.
En we doen er niks mee, want verder dan wat boze tweets van Geert komt het ook niet.![]()
En volgende week probeert die lapzwans gewoon even dat kut 2g door de kamer heen te jassen en stemmen ze er lekker mee in.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het erge is eigenlijk dat niemand hierover "verbaasd" of "geschokt" is.
En we doen er niks mee, want verder dan wat boze tweets van Geert komt het ook niet.opbokken!
Zonder wrijving geen glans![]()
Oprutte!quote:Op woensdag 29 december 2021 18:15 schreef Haags het volgende:
[..]
En volgende week probeert die lapzwans gewoon even dat kut 2g door de kamer heen te jassen en stemmen ze er lekker mee in.opbokken!
What can change the nature of a man?![]()
Een week oud, dus misschien al voorbij gekomen maar erg mooiOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
De horeca sector in België is blij met Rutte, Hugo en het Nederlandse OMT.quote:Antwerpse ondernemers blij met dagjesmensen uit Nederland
Waar de Antwerpse gouverneur Nederlanders heeft opgeroepen om niet naar België te komen, zijn ondernemers in Antwerpen juist blij met de dagjesmensen. Volgens de VRT spreken de meeste ondernemers van 20 procent meer omzet dan verwacht. Een vereniging van horeca-uitbaters zegt dat Nederlanders de eindejaarsomzet hebben gered.
"We bereiken weer normale omzetten", zegt de voorzitter van horecavereniging vzw Groenplaats. "We kijken dan naar de cijfers van 2019, van voor corona dus. Het is echt sinds de Nederlanders naar hier zijn gekomen dat we die omzetten weer halen, ondanks het feit dat de horeca nog altijd om 23.00 uur dicht moet. Op dit moment zorgen Nederlanders gemakkelijk voor 20 tot 30 procent van onze omzet, denk ik."
De afgelopen dagen zorgen Nederlanders die hier de lockdown willen ontvluchten voor drukte in onder meer Antwerpen. Demissionair minister De Jonge riep vandaag op om vooral niet naar België te reizen voor een dagje uit. "Het is niet zo moeilijk om te bedenken dat als het hier niet verstandig is om naar een drukke winkelstraat te gaan, dat het daar ook niet verstandig is. Ik doe een dringende oproep: blijf thuis."![]()
Tja, geld is geld hequote:Op woensdag 29 december 2021 18:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De horeca sector in België is blij met Rutte, Hugo en het Nederlandse OMT.![]()
Alles wat zorgt voor meer omzet is mooi meegenomen, maakt eigenlijk niet om wat en waarom
Twiddel![]()
Hoe is dit een antwoord op mijn post?quote:Op woensdag 29 december 2021 17:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Is gewoon door onze minister van financiën goedgekeurd.
https://www.trouw.nl/econ(...)erstelplan~bce0548f/When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Het laat gewoon zien dat er geen draagvlak meer is voor dit coronabeleid als je inwoners massaal naar het buitenland gaan om een dagje normaal te doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:19 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Tja, geld is geld he![]()
Alles wat zorgt voor meer omzet is mooi meegenomen, maakt eigenlijk niet om wat en waarom![]()
Het kenmerk van een bananenrepubliek is dat de politieke leiders immuun zijn voor strafrechtelijke vervolging.quote:
In echte rechtsstaten als Frankrijk, Spanje en Italie zijn politici al vervolgd voor wanbeleid. Als je hier voorstelt dat de verantwoordelijken voor grove nalatigheid moeten worden vervolgd word je weggezet als nazi die executies wil.![]()
mocht er niet vervolgd worden, dan vermoed ik dat de bedreigingen blijven aanhouden.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het kenmerk van een bananenrepubliek is dat de politieke leiders immuun zijn voor strafrechtelijke vervolging.
In echte rechtsstaten als Frankrijk, Spanje en Italie zijn politici al vervolgd voor wanbeleid. Als je hier voorstelt dat de verantwoordelijken voor grove nalatigheid moeten worden vervolgd word je weggezet als nazi die executies wil.![]()
Schandalig, meer kan ik er echt niet van maken.quote:De fantasische modellen van het RIVM bepalen op dit moment dus toekomst van een hele generatie kinderen. Benieuwd hoe we daar over 10 jaar op terugkijken.quote:Volgens hem speelt ook de schade van een langere schoolsluiting voor kinderen mee in het advies van maandag. "Het leed dat wij kinderen aandoen speelt een rol in onze adviezen. Als het ook maar enigszins verantwoord is, pleit ik ervoor dat de scholen weer openen kunnen. Maar dat moet dus wel kunnen in relatie tot de modellen van het RIVM."![]()
Maar als het 10 januari niet kan, wanneer dan wel? Wanneer is het "veilig"?quote:
Of worden we afgescheept met 1 februari, als de boosters zijn gezet? Is het dan wel "veilig"?![]()
Ik ben niet zo happig op scholen a priori open, waarschijnlijk moet dan de rest dicht."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Het is inderdaad schandalig als ze weer dicht moeten, ik heb er geen andere woorden voor.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Schandalig, meer kan ik er echt niet van maken.
[..]
De fantasische modellen van het RIVM bepalen op dit moment dus toekomst van een hele generatie kinderen. Benieuwd hoe we daar over 10 jaar op terugkijken.![]()
Je bent wat aanhalingstekens vergeten.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben niet zo happig op scholen a priori open, waarschijnlijk moet dan de rest dicht.
Verder ben ik een groot voorstander van het heropenen van scholen,, buurthuizen en sportvelden. Die sluiting levert schade op die niet in geld te compenseren is. Een winkelsluiting kun je nog wel afkopen.zie email 27 oktober![]()
Jaap komt nog met een diavoorstelling.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar als het 10 januari niet kan, wanneer dan wel? Wanneer is het "veilig"?
Of worden we afgescheept met 1 februari, als de boosters zijn gezet? Is het dan wel "veilig"?![]()
Walgelijk dit... open die scholen goddomme, daar zit je toekomst.quote:Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Natuurlijk, mafkezen houd je altijd.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mocht er niet vervolgd worden, dan vermoed ik dat de bedreigingen blijven aanhouden.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Is er nog een rest open dan?quote:Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben niet zo happig op scholen a priori open, waarschijnlijk moet dan de rest dicht.![]()
Het woord walgelijk schoot ook door mijn hoofd. Het is ook zo lekker makkelijk. Kinderen zitten niet bij Op1 en ze praten ook niet terug...quote:Op woensdag 29 december 2021 18:35 schreef josja het volgende:
[..]
Walgelijk dit... open die scholen goddomme, daar zit je toekomst.
Maar fair is het niet.zie email 27 oktober![]()
Eens, bij "moet" had dat zeker gemoetenquote:Op woensdag 29 december 2021 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bent wat aanhalingstekens vergeten.
Verder ben ik een groot voorstander van het heropenen van scholen,, buurthuizen en sportvelden. Die sluiting levert schade op die niet in geld te compenseren is. Een winkelsluiting kun je nog wel afkopen.
Ook eens met verhaal over scholen, maar er moet echt meer open. Iedereen heeft lucht nodig."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ik denk dat mensen echt niet snappen hoe schadelijk 3 verstoorde schooljaren op rij is voor de ontwikkeling van een kind.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is inderdaad schandalig als ze weer dicht moeten, ik heb er geen andere woorden voor.
Anne-Fleur en Roderick uit het Gooi zullen er uiteindelijk wel prima uit komen. Maar Achmed en Sjonny uit Nieuw-West niet. De kloof tussen arm en rijk wordt alleen maar groter.
Zò krijg je dus een ontwrichte en failliete samenleving. Lekker gewerkt jongens.![]()
Er zijn inmiddels verschillende studies die stellen dat de dominante omikronvariant minder ziekmakend is dan de deltavariant. Maar Illy wil daar nog niet de conclusie aan verbinden dat de scholen straks weer open kunnen: "Het kan zo zijn dat het ziekmakende karakter meevalt, maar dat er toch nog te veel besmettingen komen door kinderen. Dat kan dan alsnog leiden tot een te hoge piek."
Volgens hem speelt ook de schade van een langere schoolsluiting voor kinderen mee in het advies van maandag. "Het leed dat wij kinderen aandoen speelt een rol in onze adviezen. Als het ook maar enigszins verantwoord is, pleit ik ervoor dat de scholen weer openen kunnen. Maar dat moet dus wel kunnen in relatie tot de modellen van het RIVM.
En dan ook dat kulargument; ja maar er kunnen alsnog veel besmettingen komen, ook al valt het mee. En dan wordt het straks de scholen open per februari en daarna de winkels en daarna weer per 3 weken een hele krappe versoepeling...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Supermarkten en drogisten kunnen nog dicht.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dan ben je heel snel van corona af.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Supermarkten en drogisten kunnen nog dicht.zie email 27 oktober![]()
Wat een geluk hebben ze in Italië dat ze buiten mondkapjes moeten dragen! Als dat niet het geval zou zijn hadden ze nog veel meer besmettingen gehad, vandaag alweer +98k![]()
![]()
![]()
![]()
Vergeet de voordeuren niet. Met een lasapparaat,quote:Op woensdag 29 december 2021 18:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Supermarkten en drogisten kunnen nog dicht.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Gelukkig gaat groep 8 in Amsterdam na de kerstvakantie wel weer naar school.
Zonder wrijving geen glans![]()
Is vast wel op te lossen met wat gaarkeukens waar je om 11 uur en 15 uur wat te eten kunt ophalen.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan ben je heel snel van corona af.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Xi Jing Mark.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef josja het volgende:
[..]
Vergeet de voordeuren niet. Met een lasapparaat,
zie email 27 oktober![]()
Mooi he, na bijna 2 jaar nog altijd niet het probleem gericht aanpakken maar blijven voortploeteren met kansloze symboolregeltjes.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef Anton91 het volgende:
Wat een geluk hebben ze in Italië dat ze buiten mondkapjes moeten dragen! Als dat niet het geval zou zijn hadden ze nog veel meer besmettingen gehad, vandaag alweer +98k![]()
![]()
Verder viel het te verwachten dat de Zuid-Europese landen - die het zogenaamd nog prima deden in november - ook voor de bijl zouden gaan nu de winter daar eveneens is aangebroken en iedereen naar binnen gaat.
[ Bericht 9% gewijzigd door WheeledWarrior op 29-12-2021 18:46:36 ]![]()
Ergens is het wel bizar dat een club van 10 mensen het leven van 18 miljoen Nederlanders bepalen op dit moment.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Schandalig, meer kan ik er echt niet van maken.
[..]
De fantasische modellen van het RIVM bepalen op dit moment dus toekomst van een hele generatie kinderen. Benieuwd hoe we daar over 10 jaar op terugkijken.![]()
Nou ja, op zich kan dat in theorie best. Maar dan moet die club niet bestaan uit 10 virologen met tunnelvisie.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens is het wel bizar dat een club van 10 mensen het leven van 18 miljoen Nederlanders bepalen op dit moment.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: