abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202900602

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
pi_202900632
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Die plannen met dat geld zijn door iedere EU lidstaat afzonderlijk, waaronder Nederland, beoordeeld en goed bevonden.
Heeft NL al een een plan ingediend voor de miljarden waar zij recht op heeft?
Nee, want dan moest de HRA afgeschaft worden. NL had namelijk bedacht dat het een goed idee was bindende voorwaarden aan het krijgen van geld uit het fonds te verbinden :D

Dat was toen Rutte zei dat er "action action action" nodig was, om erna zelf te zeggen dat NL zich niet kon committeren en dat aan het volgende kabinet was.
pi_202900635
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:07 schreef capricia het volgende: [..] Die plannen met dat geld zijn door iedere EU lidstaat afzonderlijk, waaronder Nederland, beoordeeld en goed bevonden. Heeft NL al een een plan ingediend voor de miljarden waar zij recht op heeft?
Waarschijnlijk wil de vvd66 junta daar boa's van opleiden en meer grond bouwrijp maken voor data- en distributiecenters.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:11:02 #4
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202900656
We hebben nog nooit een lockdown gehad, want we mogen nog steeds naar buiten in de miezerregen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202900670
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, want dan moest de HRA afgeschaft worden. NL had namelijk bedacht dat het een goed idee was bindende voorwaarden aan het krijgen van geld uit het fonds te verbinden :D

Dat was toen Rutte zei dat er "action action action" nodig was, om erna zelf te zeggen dat NL zich niet kon committeren en dat aan het volgende kabinet was.
Omdat ik zo solidair ben mag de HRA van mij afgeschaft worden. :7
pi_202900709
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef popje het volgende:
We hebben nog nooit een lockdown gehad, want we mogen nog steeds naar buiten in de miezerregen.
Het is geen lockdown, want met wat creatief denken kan je alsnog alle zaken doen. Je moet wel naar een ander land. Maar als je daar gebruik van maakt en dus daadwerkelijk creatief aan het denken bent dan ben je wel verantwoordelijk voor een nog langere lockdown in Nederland. Dus enerzijds is er wél een lockdown en verlengen we die omdat mensen creatief denken; maar anderzijds is er geen lockdown, want met een beetje creatief denken kan je alles nog in een ander land :P
pi_202900734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Omdat ik zo solidair ben mag de HRA van mij afgeschaft worden. :7
Mij ook, maar ik denk dat er veel mensen zijn die daar financieel veel last mee zullen krijgen :P
  woensdag 29 december 2021 @ 17:14:55 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202900735
Zolang er nog kiosks open zijn kun je niet spreken van een lockdown hoor.
Sowieso hebben wij nog nooit een lockdown gehad.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_202900740
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef popje het volgende:
Hoog tijd dat we de pijn van een échte lockdown gaan voelen!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202900781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mij ook, maar ik denk dat er veel mensen zijn die daar financieel veel last mee zullen krijgen :P
Dan kunnen die fijn uit hun huis gebonjourd en vervangen door expats, arbeidsmigranten en statushouders worden.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:17:37 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202900814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dan kunnen die fijn uit hun huis gebonjourd en vervangen door expats, arbeidsmigranten en statushouders worden.
Nederlanders wonen ook veel te ruim.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_202900831
twitter

Het heilige China volgens de zerocovid groep.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:18:17 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202900833
twitter
pi_202900834
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
Zolang er nog kiosks open zijn kun je niet spreken van een lockdown hoor.
Sowieso hebben wij nog nooit een lockdown gehad.
Zolang we nog buiten mogen wandelen kun je hier niet spreken van een lockdown hoor. Mensen moeten niet zo zeuren ook, ze kunnen thuis lekker Netflix kijken en Fok!ken. Nog even volhouden allemaal! de komende twee weken zijn crucicaal!!

En vooral niet te optimistisch worden a.u.b.!
Alpha kenny one
pi_202900861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Of dan maken starters eindelijk eens kans.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:20:03 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202900886
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Keurige schijtcijfers *O*
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202900955
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:18 schreef falling_away het volgende:

[..]
Zolang we nog buiten mogen wandelen kun je hier niet spreken van een lockdown hoor. Mensen moeten niet zo zeuren ook, ze kunnen thuis lekker Netflix kijken en Fok!ken. Nog even volhouden allemaal! de komende twee weken zijn crucicaal!!

En vooral niet te optimistisch worden a.u.b.!
We hebben nog nooit de pijn van een echte lockdown gevoeld toch?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202900959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Of dan maken starters eindelijk eens kans.
Die gaan eerst maar eens écht de pijn van de krappe woningmarkt voelen en sluiten maar gewoon achteraan in de solidariteitsrij.
pi_202900968
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Dit lijkt met ook wel iets voor Nederland :D
Heb het even nagevraagd bij een Chinese kennis. Blijkt te gaan om mensen die betrokken zijn bij het illegaal binnenlaten van mensen in China. Dat ze daarmee ook covid-maatregelen hebben overtreden is niet de hoofdzaak van dit publieke schouwspel. Athans dat is hoe ze daar het nieuws voorgeschoteld krijgen in de media.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_202901014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:18 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het heilige China volgens de zerocovid groep.
"Starving", die Chinese lockdown is Hubert Bruls op het lijf geschreven!
pi_202901031
twitter

Dit is toch wel een hele forse netto toename. Shit is aan.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:27:14 #22
65846 Bocaj
47th President.
pi_202901061
Reproductiegetal 0,9
Is dat niet voldoende om weer open te gaan?

Of praat ik poep? :?
pi_202901102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:27 schreef Bocaj het volgende:
Reproductiegetal 0,9

WHILE besmettingenD > 0
DO lockdown();
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202901104
quote:
Reproductiegetal 0,9

Nee, de poepcijfers laten ook een daling zien, dus dan praat je geen poep.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:29:33 #25
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202901116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:26 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]

Dat ligt eraan. Wat is de gemiddelde ligduur door Omicron?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202901150
quote:
[ twitter ]

In 1 dag 10% erbij? :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 29 december 2021 @ 17:31:36 #27
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202901162
Vladimir Putin
pi_202901170
quote:
Reproductiegetal 0,9

In Amsterdam is de R van Omikron momenteel 1,2. Las ik hier vanmorgen.
Hopelijk boosteren we nog flink door.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202901178
quote:
[ twitter ]

Dit is toch wel een flinke nuance:
quote:
*anyone testing positive in the 14 days prior to going to hospital or testing positive during their stay are classed as being in hospital with covid. Big difference.
Als je je been breekt en naar het ziekenhuis moet en positief getest ben ben je dus in het ziekenhuis met covid, niet door covid. Lijkt me belangrijk om eventuele ligduur te bepalen.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:33:16 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202901194
quote:
[ twitter ]

ja dat is toch wel jammer, al is ook dit moeilijk in te schatten
  woensdag 29 december 2021 @ 17:34:15 #31
65846 Bocaj
47th President.
pi_202901226
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:31 schreef capricia het volgende:
Hopelijk boosteren we nog flink door.
Als het helpt doen ja. (En het schijnt te helpen.) ^O^
Maar Israel wil al de 4e prik gaan zetten... 8)7
pi_202901234
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Als je je been breekt en naar het ziekenhuis moet en positief getest ben ben je dus in het ziekenhuis met covid, niet door covid. Lijkt me belangrijk om eventuele ligduur te bepalen.
Dat beeld krijg je als het zo wijdverspreid is in de samenleving. Zo schep je echt een verkeerd beeld.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:36:12 #33
65846 Bocaj
47th President.
pi_202901280
quote:
10-2020...
Denk niet dat ze het nog eens gaan doen... (Al blijft het een mooie video!)
pi_202901298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Dit is ook wat onze vriend John Campbell al een paar keer heeft herhaald in z'n video's....iedereen die zich daar voor iets anders meldt in het ziekenhuis wordt standaard getest op Covid. En de mensen die zonder klachten Covid blijken te hebben tellen hier dus ook in mee. Zo klinkt het toch minder spannend
...of munt?
pi_202901369
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Als het helpt doen ja. (En het schijnt te helpen.) ^O^
Maar Israel wil al de 4e prik gaan zetten... 8)7
is er daar eigenlijk een plicht?
pi_202901396
In Frankrijk gaat het momenteel hard:

twitter
pi_202901401
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:36 schreef CoinFlip120 het volgende:

[..]
Dit is ook wat onze vriend John Campbell al een paar keer heeft herhaald in z'n video's....iedereen die zich daar voor iets anders meldt in het ziekenhuis wordt standaard getest op Covid. En de mensen die zonder klachten Covid blijken te hebben tellen hier dus ook in mee. Zo klinkt het toch minder spannend
Ik snap 't ook wel, want als iemand positief getest is en geen klachten heeft wil je niet de afdeling oncologie op rijden. Dan gebruikt diegene dus een bed dat bedoelt is voor een Covid-patiënt. Het zorgt er alleen wel voor dat je inschattingen rondom bezetting en ligduur nogal uit de pas gaan lopen.
pi_202901408
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:40 schreef Breekfast het volgende:

[ twitter ]
Er werd gezegd dat dit Delta was en geen Omicron. Dat klinkt me heel onlogisch in de oren, ik snap niet zo goed waarom Delta ineens zo hard zou gaan groeien in Frankrijk.
pi_202901429
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Die plannen met dat geld zijn door iedere EU lidstaat afzonderlijk, waaronder Nederland, beoordeeld en goed bevonden.
Heeft NL al een een plan ingediend voor de miljarden waar zij recht op heeft?
Nou ja, "beoordeeld en goed bevonden" is wel wat eufemistisch hè. Stampvoetend akkoord gegaan is wat dichterbij de waarheid.

Daar komt nog bij dat de bedongen voorwaarden (leningen ipv giften en controle op de rechtmatigheid van de bestedingen) natuurlijk een wassen neus zijn. Die leningen worden perps, dus de facto een gift, en er is op voorhand al duidelijk dat de Rekenkamer die overeengekomen controle niet kán uitvoeren en er (dus) een enorm frauderisico op de loer ligt. Tel daarbij de begrotings- en verantwoordingsmentaliteit van subsidieontvangers in het algemeen en Zuid-Europese in het bijzonder op en je kan nu al uittekenen wat een fiasco dit gaat worden.

Nederland heeft nog geen plan ingediend inderdaad, want schoof dat door naar het nieuwe kabinet. Niet onlogisch, want de EC wil vrij substantiële hervormingen in onder andere de woningmarkt zien en je regeert niet over je graf heen. Daar heeft Nederland ook gewoon nog tijd voor en het zou bijzonder zijn als het kader van die plannen er niet al ligt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  woensdag 29 december 2021 @ 17:42:58 #40
65846 Bocaj
47th President.
pi_202901435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Ik meen om een paspoort te krijgen was 1, 2 & 3 verplicht volgens mij...
Hoe het nu met de 4e zit weet ik ff niet...
pi_202901456
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
We hebben nog nooit de pijn van een echte lockdown gevoeld toch?
Nee man dit is een breeze.. Ik zit normaal toch alleen maar op mijn zolderkamer, wat zeurt iedereen nou?

Horeca :')
Sportschool :')
Leuke activiteiten ondernemen (bowlen / poolen / zwemmen) :')
Gezellig naar de stad of kerstmarkt om de sfeer te proeven :')

Gewoon thuisblijven _O_
Alpha kenny one
pi_202901541
quote:

[ twitter ]
das wel goed, nu hopen dat ze niet iedereen in quarantaine zetten
pi_202901550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Nee, maar zonder je prikken kun je daar niet heel veel doen. In elk geval niet naar restaurants, discotheken en zo.
pi_202901571
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, "beoordeeld en goed bevonden" is wel wat eufemistisch hè. Stampvoetend akkoord gegaan is wat dichterbij de waarheid.

Daar komt nog bij dat de bedongen voorwaarden (leningen ipv giften en controle op de rechtmatigheid van de bestedingen) natuurlijk een wassen neus zijn. Die leningen worden perps, dus de facto een gift, en er is op voorhand al duidelijk dat de Rekenkamer die overeengekomen controle niet kán uitvoeren en er (dus) een enorm frauderisico op de loer ligt. Tel daarbij de begrotings- en verantwoordingsmentaliteit van subsidieontvangers in het algemeen en Zuid-Europese in het bijzonder op en je kan nu al uittekenen wat een fiasco dit gaat worden.

Nederland heeft nog geen plan ingediend inderdaad, want schoof dat door naar het nieuwe kabinet. Niet onlogisch, want de EC wil vrij substantiële hervormingen in onder andere de woningmarkt zien en je regeert niet over je graf heen. Daar heeft Nederland ook gewoon nog tijd voor en het zou bijzonder zijn als het kader van die plannen er niet al ligt.
Is gewoon door onze minister van financiën goedgekeurd.
https://www.trouw.nl/econ(...)erstelplan~bce0548f/
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202901638
quote:

[ twitter ]
Die gaan voor de 500k per dag.
pi_202901671
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:43 schreef falling_away het volgende:

[..]
Nee man dit is een breeze.. Ik zit normaal toch alleen maar op mijn zolderkamer, wat zeurt iedereen nou?

Horeca :')
Sportschool :')
Leuke activiteiten ondernemen (bowlen / poolen / zwemmen) :')
Gezellig naar de stad of kerstmarkt om de sfeer te proeven :')

Gewoon thuisblijven _O_
Wel even om 20:00 voor de heilige helden van de zorg applaudisseren hè, jij potentiëel keronadragend biologisch voorwerp.
pi_202901672
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er werd gezegd dat dit Delta was en geen Omicron. Dat klinkt me heel onlogisch in de oren, ik snap niet zo goed waarom Delta ineens zo hard zou gaan groeien in Frankrijk.
Lijkt mij gewoon de Omikron variant die deze stijging veroorzaakt.
pi_202901688
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ze hebben daar toch 2G, een vaccinatieplicht voor allerlei beroepsgroepen. Werkt goed hoor!
pi_202901694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:49 schreef Oriente het volgende:

[..]
Die gaan voor de 500k per dag.
Ze hebben wel testcapaciteit. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202901729
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Blijf je die bullshit nou herhalen? Gezondheidszorg is een mensenrecht... of je nou een 8 jarig kindje bent of een 60 jarige veroordeelde seriemoordenaar. Dan kun je wel weer blijven redeneren dat de tijd van die doctoren en chirurgen beter was besteed bij een ander persoon maar zo werkt het gewoon niet.
Des te spijtiger dat velen nu verstoken blijven vanwege de optimale zorg, omdat er nogal wat simpele zielen zijn die weigeren het vaccin te nemen en daarna onnodig in het ziekenhuis belanden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')