Schandalig, meer kan ik er echt niet van maken.quote:
De fantasische modellen van het RIVM bepalen op dit moment dus toekomst van een hele generatie kinderen. Benieuwd hoe we daar over 10 jaar op terugkijken.quote:Volgens hem speelt ook de schade van een langere schoolsluiting voor kinderen mee in het advies van maandag. "Het leed dat wij kinderen aandoen speelt een rol in onze adviezen. Als het ook maar enigszins verantwoord is, pleit ik ervoor dat de scholen weer openen kunnen. Maar dat moet dus wel kunnen in relatie tot de modellen van het RIVM."
Maar als het 10 januari niet kan, wanneer dan wel? Wanneer is het "veilig"?quote:
Het is inderdaad schandalig als ze weer dicht moeten, ik heb er geen andere woorden voor.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Schandalig, meer kan ik er echt niet van maken.
[..]
De fantasische modellen van het RIVM bepalen op dit moment dus toekomst van een hele generatie kinderen. Benieuwd hoe we daar over 10 jaar op terugkijken.
Je bent wat aanhalingstekens vergeten.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben niet zo happig op scholen a priori open, waarschijnlijk moet dan de rest dicht.
Jaap komt nog met een diavoorstelling.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar als het 10 januari niet kan, wanneer dan wel? Wanneer is het "veilig"?
Of worden we afgescheept met 1 februari, als de boosters zijn gezet? Is het dan wel "veilig"?
Walgelijk dit... open die scholen goddomme, daar zit je toekomst.quote:
Natuurlijk, mafkezen houd je altijd.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mocht er niet vervolgd worden, dan vermoed ik dat de bedreigingen blijven aanhouden.
Is er nog een rest open dan?quote:Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben niet zo happig op scholen a priori open, waarschijnlijk moet dan de rest dicht.
Het woord walgelijk schoot ook door mijn hoofd. Het is ook zo lekker makkelijk. Kinderen zitten niet bij Op1 en ze praten ook niet terug...quote:Op woensdag 29 december 2021 18:35 schreef josja het volgende:
[..]
Walgelijk dit... open die scholen goddomme, daar zit je toekomst.
Eens, bij "moet" had dat zeker gemoetenquote:Op woensdag 29 december 2021 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bent wat aanhalingstekens vergeten.
Verder ben ik een groot voorstander van het heropenen van scholen,, buurthuizen en sportvelden. Die sluiting levert schade op die niet in geld te compenseren is. Een winkelsluiting kun je nog wel afkopen.
Ik denk dat mensen echt niet snappen hoe schadelijk 3 verstoorde schooljaren op rij is voor de ontwikkeling van een kind.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is inderdaad schandalig als ze weer dicht moeten, ik heb er geen andere woorden voor.
Supermarkten en drogisten kunnen nog dicht.quote:
Dan ben je heel snel van corona af.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Supermarkten en drogisten kunnen nog dicht.
Vergeet de voordeuren niet. Met een lasapparaat,quote:Op woensdag 29 december 2021 18:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Supermarkten en drogisten kunnen nog dicht.
Is vast wel op te lossen met wat gaarkeukens waar je om 11 uur en 15 uur wat te eten kunt ophalen.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan ben je heel snel van corona af.
Xi Jing Mark.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef josja het volgende:
[..]
Vergeet de voordeuren niet. Met een lasapparaat,
Mooi he, na bijna 2 jaar nog altijd niet het probleem gericht aanpakken maar blijven voortploeteren met kansloze symboolregeltjes.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef Anton91 het volgende:
Wat een geluk hebben ze in Italië dat ze buiten mondkapjes moeten dragen! Als dat niet het geval zou zijn hadden ze nog veel meer besmettingen gehad, vandaag alweer +98k![]()
![]()
Ergens is het wel bizar dat een club van 10 mensen het leven van 18 miljoen Nederlanders bepalen op dit moment.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Schandalig, meer kan ik er echt niet van maken.
[..]
De fantasische modellen van het RIVM bepalen op dit moment dus toekomst van een hele generatie kinderen. Benieuwd hoe we daar over 10 jaar op terugkijken.
Nou ja, op zich kan dat in theorie best. Maar dan moet die club niet bestaan uit 10 virologen met tunnelvisie.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens is het wel bizar dat een club van 10 mensen het leven van 18 miljoen Nederlanders bepalen op dit moment.
Of misschien wel 1G+ omdat we hebben gezien dat het in Portugal ontzettend goed werkt.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Misschien krijgen we straks wel weer een fantastisch aanbod.
De scholen kunnen alleen open als we 2g op de werkvloer accepteren of iets.
Het wordt inderdaad weleens tijd voor vers bloed daar.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:49 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nou ja, op zich kan dat in theorie best. Maar dan moet die club niet bestaan uit 10 virologen met tunnelvisie.
Worden vaak niet goed gedragen, mensen gaan aan hun gezicht zitten en dergelijke.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef Anton91 het volgende:
Wat een geluk hebben ze in Italië dat ze buiten mondkapjes moeten dragen! Als dat niet het geval zou zijn hadden ze nog veel meer besmettingen gehad, vandaag alweer +98k![]()
![]()
Nee zes prikken in totaal, dat is inclusief de twee (drie) die we al hebben.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:01 schreef TLC het volgende:
De komende 2 jaar 6 boosters in totaal genotvolgens het nieuws net op de radio
Wat had Van Ranst nog te zeggen? Iets over verschillen tussen NL en België? Kon het net niet verstaan.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:01 schreef TLC het volgende:
Of misschien omdat ze er geen twee over elkaar dragen?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Worden vaak niet goed gedragen, mensen gaan aan hun gezicht zitten en dergelijke.
quote:Op woensdag 29 december 2021 18:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Misschien krijgen we straks wel weer een fantastisch aanbod.
De scholen kunnen alleen open als we 2g op de werkvloer accepteren of iets.
Ah, we zijn van eens in de 6 maanden al naar eens in de 4 maanden gegaan?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:01 schreef TLC het volgende:
Of gewoon iedereen gelijk al die 6 boosters ineens geven, als je er toch eenmaal bent..quote:Op woensdag 29 december 2021 19:06 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ah, we zijn van eens in de 6 maanden al naar eens in de 4 maanden gegaan?
Over een paar jaar heeft iedereen permant een infuus in zijn arm zodat er 24/7 vaccins door onze aderen stromen. Pfizergoden
Heerlijk toch, als die mensen straks klagen maar ondertussen hebben de meeste van hun kerst en O&N gevierd met meer dan 2 personen en zijn ze ook even naar Antwerpen geweest omdat ze er echt even uit moesten.quote:
Mag jij nu eens gaan bedenken wat hier gebeurd als Wopke hoofdverdachte in de kot zaak minister van Justitie wordtquote:Op woensdag 29 december 2021 18:26 schreef Confetti het volgende:
Het kenmerk van een bananenrepubliek is dat de politieke leiders immuun zijn voor strafrechtelijke vervolging.
Een clubje dat bovendien voornamelijk uit veeartsen bestaat.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens is het wel bizar dat een club van 10 mensen het leven van 18 miljoen Nederlanders bepalen op dit moment.
Wie uit het OMT is enkel een veearts dan?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een clubje dat bovendien voornamelijk uit veeartsen bestaat.
Wat een baggervaccin is het ook. Het werkt niet eens vier maanden.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Nog drie prikken minimaal te gaan, lekker jezelf volspuiten. Prikken werken maximaal 4 maanden. Ook de jongeren onder ons zullen er aan moeten geloven.
Prima, als dat is wat nodig is om lockdowns te voorkomen.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Nog drie prikken minimaal te gaan, lekker jezelf volspuiten. Prikken werken maximaal 4 maanden. Ook de jongeren onder ons zullen er aan moeten geloven.
Niet "enkel", maar ik zie toch verdomd veel "diergeneeskunde" en vergelijkbare termen voorbij komen in de lijst van OMT-leden. Daar hadden al lang en breed o.a. psychologen horen te zitten.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie uit het OMT is enkel een veearts dan?
Je hebt waarschijnlijk niet verder gelezen danquote:Op woensdag 29 december 2021 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet "enkel", maar ik zie toch verdomd veel "diergeneeskunde" en vergelijkbare termen voorbij komen in de lijst van OMT-leden. Daar hadden al lang en breed o.a. psychologen horen te zitten.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omtquote:In geval van een OMT-Zoönosen (OMT-Z) is de decaan van de Faculteit Diergeneeskunde (UU Universiteit Utrecht) vice-voorzitter en zijn er extra vaste leden:
Ja daar heb je wat aan als je lul eraf valt na de zoveelste boostershot.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prima, als dat is wat nodig is om lockdowns te voorkomen.
Helemaal de weg kwijtquote:Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Je hebt ook niets aan je vrijheid als je de trap niet meer op kunt lopen na de zoveelste covidbesmetting.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja daar heb je wat aan als je lul eraf valt na de zoveelste boostershot.
Ook voor dat kind van 12? Of die dertigjarige? Laat de kwetsbare medemens lekker die prik nemen. Maar echt, zes keer een vaccin moeten nemen? Dan werkt die prik heel goed!quote:Op woensdag 29 december 2021 19:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Had je een vraag dan?quote:Op woensdag 29 december 2021 18:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe is dit een antwoord op mijn post?
Want de zoveelste besmetting is erger dan de eerste?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt ook niets aan je vrijheid als je de trap niet meer op kunt lopen na de zoveelste covidbesmetting.
Je bent beter beschermd na een besmetting dan na vaccinatie, dus wat bedoel je precies? Of bedoel je die long COVID gevallen wat vaak ook tussen de oren zit? Verhalen gehoord: niet kunnen werken, maar wel het hele huis kunnen schilderen en drie weken op vakantie. Dan ben je goed ziek hoor.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt ook niets aan je vrijheid als je de trap niet meer op kunt lopen na de zoveelste covidbesmetting.
Nee, ik heb dat lijstje wel een stukje verder doorgeakkerd.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk niet verder gelezen dan
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
Als je nu die kritische houding eens toepast op je eigen post waar ik op reageerde.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want de zoveelste besmetting is erger dan de eerste?
Of is de zoveelste besmetting maar een fractie van de eerste?
Voor risicogroepen primaquote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Lekker ziek worden, ic-tjes bezetten en het land meehelpen gijzelen is de weg.
Gelukkig komen de geboosterde mensen niet meer op de ic terecht of is dat toch anders?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
IC ligt inderdaad vol met 20-ers en 30-ers.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Even kijkenquote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want de zoveelste besmetting is erger dan de eerste?
Of is de zoveelste besmetting maar een fractie van de eerste?
Maar dat is het niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen idee, dat zullen de experts moeten bepalen. Zolang die goede redenen zien om deze ook aan 12- en 13-jarigen te geven zie ik a priori geen reden om daar mordicus tegen te zijn, laat staan er bij voorbaat al verbolgen over te doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ook voor dat kind van 12? Of die dertigjarige? Laat de kwetsbare medemens lekker die prik nemen. Maar echt, zes keer een vaccin moeten nemen? Dan werkt die prik heel goed!
Veel minder risico, vooralsnogquote:Op woensdag 29 december 2021 19:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gelukkig komen de geboosterde mensen niet meer op de ic terecht of is dat toch anders?
Welke goede redenen zijn dat? Aangezien ze nauwelijks tegen transmissie werken.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen idee, dat zullen de experts moeten bepalen. Zolang die goede redenen zien om deze ook aan 12- en 13-jarigen te geven zie ik a priori geen reden om daar mordicus tegen te zijn, laat staan er bij voorbaat al verbolgen over te doen.
Dat je lul eraf valt na de zoveelste boostershot?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je nu die kritische houding eens toepast op je eigen post waar ik op reageerde.
Jongeren met rust laten is geen zekerheidje. Als ook zij kunnen zorgen voor verbetering door te boosteren dan zij dat zo.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:34 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Voor risicogroepen prima
Maar laat jongeren lekker met rust
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |