Of misschien wel 1G+ omdat we hebben gezien dat het in Portugal ontzettend goed werkt.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Misschien krijgen we straks wel weer een fantastisch aanbod.
De scholen kunnen alleen open als we 2g op de werkvloer accepteren of iets.
Het wordt inderdaad weleens tijd voor vers bloed daar.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:49 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nou ja, op zich kan dat in theorie best. Maar dan moet die club niet bestaan uit 10 virologen met tunnelvisie.
Worden vaak niet goed gedragen, mensen gaan aan hun gezicht zitten en dergelijke.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:38 schreef Anton91 het volgende:
Wat een geluk hebben ze in Italië dat ze buiten mondkapjes moeten dragen! Als dat niet het geval zou zijn hadden ze nog veel meer besmettingen gehad, vandaag alweer +98k![]()
![]()
Nee zes prikken in totaal, dat is inclusief de twee (drie) die we al hebben.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:01 schreef TLC het volgende:
De komende 2 jaar 6 boosters in totaal genotvolgens het nieuws net op de radio
Wat had Van Ranst nog te zeggen? Iets over verschillen tussen NL en België? Kon het net niet verstaan.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:01 schreef TLC het volgende:
Of misschien omdat ze er geen twee over elkaar dragen?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Worden vaak niet goed gedragen, mensen gaan aan hun gezicht zitten en dergelijke.
quote:Op woensdag 29 december 2021 18:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Misschien krijgen we straks wel weer een fantastisch aanbod.
De scholen kunnen alleen open als we 2g op de werkvloer accepteren of iets.
Ah, we zijn van eens in de 6 maanden al naar eens in de 4 maanden gegaan?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:01 schreef TLC het volgende:
Of gewoon iedereen gelijk al die 6 boosters ineens geven, als je er toch eenmaal bent..quote:Op woensdag 29 december 2021 19:06 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ah, we zijn van eens in de 6 maanden al naar eens in de 4 maanden gegaan?
Over een paar jaar heeft iedereen permant een infuus in zijn arm zodat er 24/7 vaccins door onze aderen stromen. Pfizergoden
Heerlijk toch, als die mensen straks klagen maar ondertussen hebben de meeste van hun kerst en O&N gevierd met meer dan 2 personen en zijn ze ook even naar Antwerpen geweest omdat ze er echt even uit moesten.quote:
Mag jij nu eens gaan bedenken wat hier gebeurd als Wopke hoofdverdachte in de kot zaak minister van Justitie wordtquote:Op woensdag 29 december 2021 18:26 schreef Confetti het volgende:
Het kenmerk van een bananenrepubliek is dat de politieke leiders immuun zijn voor strafrechtelijke vervolging.
Een clubje dat bovendien voornamelijk uit veeartsen bestaat.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens is het wel bizar dat een club van 10 mensen het leven van 18 miljoen Nederlanders bepalen op dit moment.
Wie uit het OMT is enkel een veearts dan?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een clubje dat bovendien voornamelijk uit veeartsen bestaat.
Wat een baggervaccin is het ook. Het werkt niet eens vier maanden.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Nog drie prikken minimaal te gaan, lekker jezelf volspuiten. Prikken werken maximaal 4 maanden. Ook de jongeren onder ons zullen er aan moeten geloven.
Prima, als dat is wat nodig is om lockdowns te voorkomen.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Nog drie prikken minimaal te gaan, lekker jezelf volspuiten. Prikken werken maximaal 4 maanden. Ook de jongeren onder ons zullen er aan moeten geloven.
Niet "enkel", maar ik zie toch verdomd veel "diergeneeskunde" en vergelijkbare termen voorbij komen in de lijst van OMT-leden. Daar hadden al lang en breed o.a. psychologen horen te zitten.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie uit het OMT is enkel een veearts dan?
Je hebt waarschijnlijk niet verder gelezen danquote:Op woensdag 29 december 2021 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet "enkel", maar ik zie toch verdomd veel "diergeneeskunde" en vergelijkbare termen voorbij komen in de lijst van OMT-leden. Daar hadden al lang en breed o.a. psychologen horen te zitten.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omtquote:In geval van een OMT-Zoönosen (OMT-Z) is de decaan van de Faculteit Diergeneeskunde (UU Universiteit Utrecht) vice-voorzitter en zijn er extra vaste leden:
Ja daar heb je wat aan als je lul eraf valt na de zoveelste boostershot.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prima, als dat is wat nodig is om lockdowns te voorkomen.
Helemaal de weg kwijtquote:Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Je hebt ook niets aan je vrijheid als je de trap niet meer op kunt lopen na de zoveelste covidbesmetting.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja daar heb je wat aan als je lul eraf valt na de zoveelste boostershot.
Ook voor dat kind van 12? Of die dertigjarige? Laat de kwetsbare medemens lekker die prik nemen. Maar echt, zes keer een vaccin moeten nemen? Dan werkt die prik heel goed!quote:Op woensdag 29 december 2021 19:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Had je een vraag dan?quote:Op woensdag 29 december 2021 18:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe is dit een antwoord op mijn post?
Want de zoveelste besmetting is erger dan de eerste?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt ook niets aan je vrijheid als je de trap niet meer op kunt lopen na de zoveelste covidbesmetting.
Je bent beter beschermd na een besmetting dan na vaccinatie, dus wat bedoel je precies? Of bedoel je die long COVID gevallen wat vaak ook tussen de oren zit? Verhalen gehoord: niet kunnen werken, maar wel het hele huis kunnen schilderen en drie weken op vakantie. Dan ben je goed ziek hoor.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt ook niets aan je vrijheid als je de trap niet meer op kunt lopen na de zoveelste covidbesmetting.
Nee, ik heb dat lijstje wel een stukje verder doorgeakkerd.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk niet verder gelezen dan
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
Als je nu die kritische houding eens toepast op je eigen post waar ik op reageerde.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want de zoveelste besmetting is erger dan de eerste?
Of is de zoveelste besmetting maar een fractie van de eerste?
Voor risicogroepen primaquote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Lekker ziek worden, ic-tjes bezetten en het land meehelpen gijzelen is de weg.
Gelukkig komen de geboosterde mensen niet meer op de ic terecht of is dat toch anders?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
IC ligt inderdaad vol met 20-ers en 30-ers.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Even kijkenquote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want de zoveelste besmetting is erger dan de eerste?
Of is de zoveelste besmetting maar een fractie van de eerste?
Maar dat is het niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen idee, dat zullen de experts moeten bepalen. Zolang die goede redenen zien om deze ook aan 12- en 13-jarigen te geven zie ik a priori geen reden om daar mordicus tegen te zijn, laat staan er bij voorbaat al verbolgen over te doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ook voor dat kind van 12? Of die dertigjarige? Laat de kwetsbare medemens lekker die prik nemen. Maar echt, zes keer een vaccin moeten nemen? Dan werkt die prik heel goed!
Veel minder risico, vooralsnogquote:Op woensdag 29 december 2021 19:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gelukkig komen de geboosterde mensen niet meer op de ic terecht of is dat toch anders?
Welke goede redenen zijn dat? Aangezien ze nauwelijks tegen transmissie werken.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen idee, dat zullen de experts moeten bepalen. Zolang die goede redenen zien om deze ook aan 12- en 13-jarigen te geven zie ik a priori geen reden om daar mordicus tegen te zijn, laat staan er bij voorbaat al verbolgen over te doen.
Dat je lul eraf valt na de zoveelste boostershot?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je nu die kritische houding eens toepast op je eigen post waar ik op reageerde.
Jongeren met rust laten is geen zekerheidje. Als ook zij kunnen zorgen voor verbetering door te boosteren dan zij dat zo.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:34 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Voor risicogroepen prima
Maar laat jongeren lekker met rust
Het is maar wat je nauwelijks noemt.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Welke goede redenen zijn dat? Aangezien ze nauwelijks tegen transmissie werken.
Maar dan toch maar nemen die prik, ondanks dat je niet weet wat die derde prik op middellange termijn doet? En die 4e prik ook maar nou je toch bezig bent.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is maar wat je nauwelijks noemt.
Daarnaast is helemaal nog niet bekend wat een eventuele derde prik op de middellange termijn doet.
Leuke stemmingmakerij van de T weer.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:37 schreef Confetti het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-ik-voel-me-belazerd
Er is geen andere reden om Moderna te geven aan ouderen dan dat Hugo godverdomme weer heeft lopen kutten met de inkoop van Pfizer. Moderna is tweerangs.
Hubert Bruls-achtigen, pensionado's en andere risicogroepers kunnen ook bijdragen aan verbetering door zichzelf thuis op te sluiten.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:37 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Jongeren met rust laten is geen zekerheidje. Als ook zij kunnen zorgen voor verbetering door te boosteren dan zij dat zo.
Waarom zou Moderna tweederangs zijn?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:37 schreef Confetti het volgende:
Er is geen andere reden om Moderna te geven aan ouderen dan dat Hugo godverdomme weer heeft lopen kutten met de inkoop van Pfizer. Moderna is tweerangs.
Het is natuurlijk wel zo dat ze nu goedkope arbeidskrachten tekort komen en dat zal alleen maar meer worden. Heel slecht komt het ze in Den Haag dus niet uit.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:37 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen echt niet snappen hoe schadelijk 3 verstoorde schooljaren op rij is voor de ontwikkeling van een kind.
Anne-Fleur en Roderick uit het Gooi zullen er uiteindelijk wel prima uit komen. Maar Achmed en Sjonny uit Nieuw-West niet. De kloof tussen arm en rijk wordt alleen maar groter.
Zò krijg je dus een ontwrichte en failliete samenleving. Lekker gewerkt jongens.
Simpel.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:39 schreef mir1986 het volgende:
Ben benieuwd wat ze doen met de mensen die straks vier/vijf/zes prikken achterlopen.
Gaat toch om dat het binnen x maanden is dat je je laatste prik heb gehad?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:39 schreef mir1986 het volgende:
Ben benieuwd wat ze doen met de mensen die straks vier/vijf/zes prikken achterlopen.
Worden aangewezen als moordenaars door vele volgeboosterden en natuurlijk QR-code niet meer geldig.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:39 schreef mir1986 het volgende:
Vooral door zich te vaccineren.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hubert Bruls-achtigen, pensionado's en andere risicogroepers kunnen ook bijdragen aan verbetering door zichzelf thuis op te sluiten.
Je weet ook niet of je vandaag geschept wordt door een auto. Toch maar even binnen blijven dus.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:41 schreef tja77 het volgende:
Maar dan toch maar nemen die prik, ondanks dat je niet weet wat die derde prik op middellange termijn doet?
quote:Volgens topman David Nabarro van wereldgezondheidsorganisatie WHO is er reden om optimistisch te zijn over 2022. Volgens de topman, belast met coronabeleid binnen de organisatie, lijkt het erop dat de omikronvariant een stap op weg is naar het einde van de pandemie.
In een interview met een Amerikaanse radiozender drukt hij iedereen op het hart ook deze variant 'zeer serieus te nemen', maar zegt hij deze variant veel liever te zien dan de vorige deltavariant. "Äls we moeten kiezen tussen leven met delta of leven met omikron, dan is de laatste absoluut de minste van de twee kwaden."
Eerdere pandemieën verliepen meestal volgens hetzelfde patroon, zegt Nabarro. "Het virus muteert in een besmettelijker, maar minder gevaarlijke variant. Omikron is een duidelijke stap op weg naar een wereld waarin corona niet gevaarlijker is dan een verkoudheid."
Volgens hem zou het zelfs nog in 2022 kunnen gebeuren dat de pandemie in grote delen van de wereld niet meer zo allesbepalend hoeft te zijn.
Mag niet naar de kapper want ik heb m’n booster nog niet gehad…quote:Op woensdag 29 december 2021 19:42 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Worden aangewezen als moordenaars door vele volgeboosterden en natuurlijk QR-code niet meer geldig.
Je gaat dan sowieso krijgen dat mensen pas gaan boosteren als ze hun groene vinkje dreigen te verliezen. Het draait al lang niet meer om gezondheid voor de meesten.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:39 schreef mir1986 het volgende:
Klopt. Als het namelijk om iemands gezondheid had gegaan was er maar één rationele keuze mogelijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het draait al lang niet meer om gezondheid voor de meesten.
Dat gaat bij mij al -tig jaren goed hoor.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je weet ook niet of je vandaag geschept wordt door een auto. Toch maar even binnen blijven dus.
En dát is nu precies de sleutel tot het einde van de coronacrisis; Omicron, en niet een acupunctuur van vaccins.quote:
Dit is precies het grote probleem. Ik snap niet dat het daar amper over gaat.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je gaat dan sowieso krijgen dat mensen pas gaan boosteren als ze hun groene vinkje dreigen te verliezen. Het draait al lang niet meer om gezondheid voor de meesten.
Zeg maar dag tegen je groene vinkje.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:44 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ben wel plan de booster over te slaan en vind mezelf toch een redelijk persoon
De kans is groter dat je op een dag verongelukt in het verkeer dan dat je lul eraf gaat vallen als je geboosterd wordt.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:45 schreef tja77 het volgende:
Dat gaat bij mij al -tig jaren goed hoor.
Als ik zo even de stemming peil in mijn omgeving dan is iedereen dubbel gevaccineerd en geboosterd(of bereid de booster te nemen als ze aan de beurt zijn). Het merendeel is ook nog wel bereid om het Omicron-vaccin te nemen maar daarna houdt het bij iedereen ook wel echt op hoor. 3x per jaar boosteren, koekoek.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:44 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ben wel plan de booster over te slaan en vind mezelf toch een redelijk persoon
Ik denk dat het gewoon bij je laatste prik blijft. Ik probeer er tussen de dwang door wel een paar te missen. Zeker deze booster, als t nodig is voor toegang neem ik wel op het moment dat ie tenminste het festival en vakantie geldig is.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:39 schreef mir1986 het volgende:
kijk in maart wel weer eens voor een boostertje, dan lopen die 9 maanden af voor een geldige QRquote:Op woensdag 29 december 2021 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je gaat dan sowieso krijgen dat mensen pas gaan boosteren als ze hun groene vinkje dreigen te verliezen. Het draait al lang niet meer om gezondheid voor de meesten.
dan kan je toch bijna nergens meer heen gaanquote:Op woensdag 29 december 2021 19:44 schreef Mortaxx het volgende:
Blijf je nou doen alsof ieder willekeurig persoon in dodelijk gevaar is als ze corona oplopen?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt. Als het namelijk om iemands gezondheid had gegaan was er maar één rationele keuze mogelijk.
Wat een kwats, ik zal toch van A naar B moeten en hoe veilig dat is heb je grotendeels zelf in de hand.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans is groter dat je op een dag verongelukt in het verkeer dan dat je lul eraf gaat vallen als je geboosterd wordt.
Als je bang bent voor nadelige gevolgen van het vaccin moet je wel consequent zijn en jezelf ook niet meer in het verkeer begeven.
Nee goh, dat standaard blinde vertrouwen in die heilige experts weer. Ondanks dat ze het amper tot nooit bij het rechte eind gehad hebben tot op heden.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen idee, dat zullen de experts moeten bepalen. Zolang die goede redenen zien om deze ook aan 12- en 13-jarigen te geven zie ik a priori geen reden om daar mordicus tegen te zijn, laat staan er bij voorbaat al verbolgen over te doen.
Hier ook hoor. Deze booster pak ik nog maar daarna sta ik niet meer vooraan in de rij als er weer een prikronde komt. Desnoods kies ik m'n vakantielanden wel zo uit dat ik zo min mogelijk aan de shots hoef.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:47 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon bij je laatste prik blijft. Ik probeer er tussen de dwang door wel een paar te missen. Zeker deze booster, als t nodig is voor toegang neem ik wel op het moment dat ie tenminste het festival en vakantie geldig is.
In dat licht gezien snap ik niet waarom we nog in een pandemie zitten.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je weet ook niet of je vandaag geschept wordt door een auto. Toch maar even binnen blijven dus.
Ik pak deze boosterronde in maart welquote:Op woensdag 29 december 2021 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Deze booster pak ik nog maar daarna sta ik niet meer vooraan in de rij als er weer een prikronde komt. Desnoods kies ik m'n vakantielanden wel zo uit dat ik zo min mogelijk aan de shots hoef.
Je hoeft niet per se de dood te willen voorkomen, voordat iets zinvol is.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijf je nou doen alsof ieder willekeurig persoon in dodelijk gevaar is als ze corona oplopen?
Misschien eens stoppen met doen alsof het vergif is wat ze injecteren?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat een kwats, ik zal toch van A naar B moeten en hoe veilig dat is heb je grotendeels zelf in de hand.
Wat heb je precies zelf in handen wanneer je jezelf jaarlijks meerdermalen laat volpompen met dat goedje?
Geen idee wat ik met deze vergelijkingen moet. Het is wel weer mooi geweest met je.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hoeft niet per se de dood te willen voorkomen, voordat iets zinvol is.
Doe jij geen pleister op wanneer je bloed?
Neem jij nooit een paracetamol?
Hooikoortsmedicijnen?
Immodium bij diarree?
IJs bij een verzwikking?
Volgens jouw logica allemaal onnodig immers, want je loopt toch geen dodelijk gevaar?
Je zult links- of rechtsom toch besmet worden. Hoe ernstig zo'n besmetting is heb je grotendeels zelf in de hand.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat een kwats, ik zal toch van A naar B moeten en hoe veilig dat is heb je grotendeels zelf in de hand.
Wat heb je precies zelf in handen wanneer je jezelf jaarlijks meerdermalen laat volpompen met dat goedje?
Ik doe dat nooit nee, behalve dan die pleister. Voor de rest gewoon take it like a man en niet zeuren. Maar het wordt me gelukkig ook niet opgelegd, dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hooikoortsmedicijnen?
Immodium bij diarree?
IJs bij een verzwikking?
Volgens jouw logica allemaal onnodig immers, want je loopt toch geen dodelijk gevaar?
We gebruiken allerlei weinig ingrijpende medicijnen/medische handelingen om leed te voorkomen, waarom zou het bij een vaccin opeens een heel groot issue moeten worden?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geen idee wat ik met deze vergelijkingen moet.
Wat lul jij nou weer, Moderna is effectiever (verschil is echter minimaal) dan Pfizer.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:37 schreef Confetti het volgende:
Nee geen pleisterquote:Op woensdag 29 december 2021 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hooikoortsmedicijnen?
Immodium bij diarree?
IJs bij een verzwikking?
Jij bent ook zo begaan met de klimaatcrisis, ja?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nu mag ik dokter gommie weer.
Misschien heb ik het al wel gehad? Zou zomaar kunnen.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zult links- of rechtsom toch besmet worden. Hoe ernstig zo'n besmetting is heb je grotendeels zelf in de hand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |