SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
Echter valt dat voor sport net zo goed te verantwoorden en dat heeft een véél kleinere invloed op het aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat scholen niet dicht zijn heeft dan ook geen epidemiologische reden, dat is toch duidelijk?Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Ik ben het met je eens dat de huidige maatregelen gevoelsmatig weinig effect sorteren terwijl ze wel irritant zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja dat werkt echt. Als je sport ben je iig zeker omringd met enkel gevacineerde, wonderbaar qr systeem, dat kan je op die andere locaties niet zeggen.![]()
Ik ben het hier echt volkomen mee eens. Sport is essentieel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
1% van de besmettingen is naar sport te herleiden en met deze avondklokdown haal je heus niet die hele procent er af, met een beetje geluk voorkom je er 0.2% mee, en dan ook nog eens onder een groep die van te voren zich heeft moeten laten testen. Het is zo ontzettend weinig.
Plus, het is voor veel mensen die toch al niet op de IC’s belanden (gevaccineerde jongeren en jongvolwassenen) wel een ontzettend belangrijke uitlaatklep, zowel fysiek als mentaal, en georganiseerde sport is echt niet zo simpel te vervangen als ‘ja ga maar ff naar buiten met twee gewichten’, voor veel mensen is begeleiding bij het sport gewoon noodzakelijk.
Sport is gewoon essentieel voor veel mensen, net als school en supermarkten. Als het dan geen gigantisch grote besmettingsbron is moet je dat gewoon open houden.
En zeker buiten moet dat gewoon kunnen, zonder publiek en eventueel zonder wedstrijden.zie email 27 oktober![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)sten-br-br~a4166721/quote:Eerste Kamer steunt inzetten van coronabewijs voor toegang tot niet-essentiële winkels en diensten![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dit vat het wel samen jaquote:Op dinsdag 30 november 2021 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de huidige maatregelen gevoelsmatig weinig effect sorteren terwijl ze wel irritant zijn.
Heb er zelf weinig last van moet ik zeggen. Ik sport thuis, boodschappen laat ik bezorgen en ben toch klaar met werken voorlopigVoor werkend Nederland is het wel wat lastiger.
![]()
Het zou sowieso goed zijn om meer onderscheid tussen binnen- en buitenactiviteiten te maken. Dat dat niet gelijk in maart 2020 zo was, vooruit. Maar inmiddels lopen we toch zeker een jaar achter de feiten aan wat dit betreft.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben het hier echt volkomen mee eens. Sport is essentieel.
En zeker buiten moet dat gewoon kunnen, zonder publiek en eventueel zonder wedstrijden.![]()
De drukte in de sportschool is met de sluitingstijd van 17:00 hoger dan ooit.
Hoe precies is het goed dat de sportscholen om 17:00 sluiten?![]()
Dat gelul van 'besmettingen zijn voor percentage X te herleiden naar activiteit X' is niets meer dan dat: gelul. Het BCO ligt al tijden op zijn gat en het is bekend dat die medewerkers gewoon thuis invullen want dan hoeft er niet zoveel werk verzet te worden.
Heb je dus niets aan.![]()
Het doel was dat mensen minder zouden gaan sporten om zo de besmettingen te drukken, dat is het enige dat ik kan bedenken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:58 schreef Sureahcamidd het volgende:
Niet..gewoon niet. Ik sport nu 6 uur s'ochtends mensen die ik savonds altijd tref zie ik nu s"ochtendsquote:Op dinsdag 30 november 2021 17:58 schreef Sureahcamidd het volgende:
Hoe weet je eigenlijk waar je een besmetting hebt opgelopen als je de eerste bent in je huishouden?quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:59 schreef Confetti het volgende:
Dat gelul van 'besmettingen zijn voor percentage X te herleiden naar activiteit X' is niets meer dan dat: gelul. Het BCO ligt al tijden op zijn gat en het is bekend dat die medewerkers gewoon thuis invullen want dan hoeft er niet zoveel werk verzet te worden.
Heb je dus niets aan.
Dat kan je toch niet weten.![]()
Mooi kut ben al meer dan twee weken aan het blaffen maar 4 tests hebben geen Covid kunnen vinden (jeej!). Maar bloed laten prikken voor mijn gesprek met de reumatoloog einde van de week kan niet want je moet klachten vrij zijn.
Daarnaast zit ik ook niet lekker op mijn gemak als ik zit te blaffen in de wachtkamer...
GeThe name is Putler, Vladimir Putler![]()
Niets gaat mij te ver. Het is onaannemelijk dat daar hele fundamentele veranderingen in zijn. En natuurlijk zal een groot deel niet gevonden worden, daarvoor is Corona te wijd verspreid. Maar als een sector nog nooit hoog gestaan heeft dan zegt dat wel degelijk iets.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:59 schreef Confetti het volgende:
Heb je dus niets aan.zie email 27 oktober![]()
balen als batterij telefoon leeg is of je ‘m vergeet. Mag je weer ergens niet naar binnen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:56 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)sten-br-br~a4166721/
[..]
Binnenkort krijg je van die poortjes springers zoals je op stations ziet maar dan om de Blokker en Hema in te kunnen.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
De waar vraag is ook niet zo relevant. Als je met beperkingen wilt ingrijpen, moet je gewoon een percentage van alle menselijke contact terugbrengen. Dat scheelt besmetting-snelheid.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:59 schreef Confetti het volgende:
Heb je dus niets aan.
En een plan maken hoe te handelen bij het bereiken van het volgende dal.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Je kunt ongeveer terugrekenen op welke dag dat moet zijn gebeurd. Dan kun je vaak natuurlijk best wel een educated guess maken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk waar je een besmetting hebt opgelopen als je de eerste bent in je huishouden?
Dat kan je toch niet weten.zie email 27 oktober![]()
Daarom is 'thuis' ook eigenlijk een restcategorie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk waar je een besmetting hebt opgelopen als je de eerste bent in je huishouden?
Dat buitensport niet kan is al helemaal vreemd maar ook binnensport lijkt mij vrij essentieel, als je toch nog niet in volledige lockdown zit. Een aantal tiental man in een goed geventileerde sportzaal lijkt mij geen probleem.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben het hier echt volkomen mee eens. Sport is essentieel.
En zeker buiten moet dat gewoon kunnen, zonder publiek en eventueel zonder wedstrijden.
Het is al langer een punt wat ik maak deze crisis maar kijk nou eens wat echt zin heeft in plaats van alles op één hoop gooien. Een maximaal aantal mensen op een ruimte is gewoon al veel effectiever dan bepaalde tijden verbieden, als je echt iets wil bereiken. Mensen komen toch wel samen, kijk dan hoe je het in openbare plekken kan spreiden ipv dat je het simpelweg verbiedt.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Toen ik corona kreeg, kreeg ik later een melding dat ik de maandag ervoor bij iemand in de buurt was geweest. Dat was nog toen er amper contact was. Even nagedacht en toch maar eens nagevraagd of de notaris waar ik die maandag was toevallig besmet was. En ja, dat was ie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
+ thermometers, want je kan alsnog corona bij je dragen, en een blafmelder als je teveel hoest.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:02 schreef RipCity het volgende:
[..]
balen als batterij telefoon leeg is of je ‘m vergeet. Mag je weer ergens niet naar binnen.
Binnenkort krijg je van die poortjes springers zoals je op stations ziet maar dan om de Blokker en Hema in te kunnen.![]()
Ik merk het vooral eens in de zoveel paar maanden wanneer we weer eens willen reizen. Normaal boeken we wat en dan hebben we maanden om er naar toe te leven. Voorpret. Dat geeft veel stress; al die wisselende regeltjes ook.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit vat het wel samen ja
Heb er zelf weinig last van moet ik zeggen. Ik sport thuis, boodschappen laat ik bezorgen en ben toch klaar met werken voorlopigVoor werkend Nederland is het wel wat lastiger.
Daarnaast vinden we het leuk om naar de bios te gaan en om uit eten te gaan, maar die dingen kunnen we opvangen met thuisbezorgd, en onze kasten vol met films en series. Soort thuisbioscoop hier. Sporten kunnen we ook binnen. Veel natuur in de omgeving, dus wandelen is ook geen probleem. Thuis werken ook niet. En winkelen doe ik eigenlijk enkel online. Voor 99% van de zaken althans.
Haalt niet weg dat ik liever had gezien dat ze de scholen hadden gesloten; ik denk dat dat meer effect heeft (gecombineerd met verplicht thuis werken ipv streng advies) dan al dat ingrijpen op horeca, winkels, etc. Zal nog meer schelen als mensen zich ook echt aan de basis maatregelen zouden houden. Mondkapjes juist zouden dragen, etc. Sinterklaas ook echt niet vieren met opa en oma.![]()
Effect nul, irritatie megaquote:Op dinsdag 30 november 2021 17:56 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alsof dit enig effect heeft met anderhalve meter en mondkapjes op. En ook voor later in het proces is dit een laakbaar beleid dat tweeledigheid promoot.
Geen enkele partij die dit ondersteunt krijgt mijn stem in de toekomst![]()
Aah dat is wel handig dan ja.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toen ik corona kreeg, kreeg ik later een melding dat ik de maandag ervoor bij iemand in de buurt was geweest. Dat was nog toen er amper contact was. Even nagedacht en toch maar eens nagevraagd of de notaris waar ik die maandag was toevallig besmet was. En ja, dat was ie.![]()
![]()
EXCLUSIEF - Interview met 'ontsnapt' quarantaine-stel: "Ondanks negatieve PCR in gedwongen isolatie"
GeenStijl upload net een interview met de vrouw van het ontsnapte quarantaine stel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vast al behandeld, maar toch: https://www.omroepbrabant(...)en-heropvoedingskampDe sfeervolle muziek:quote:De gemeente Eindhoven laat weten dat de boodschap wordt afgewisseld met sfeervolle muziek. Er zijn op het stadhuis zo'n tien klachten binnengekomen over het volume van de luidsprekers.
![]()
Vroeger toen ik er nog studeerde, was het nog live: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Arnol_Koxquote:Op dinsdag 30 november 2021 18:12 schreef Vasilevski het volgende:
Vast al behandeld, maar toch: https://www.omroepbrabant(...)en-heropvoedingskamp
[..]
De sfeervolle muziek:![]()
quote:Eerste Kamer akkoord met mogelijkheid coronapas in niet-essentiële winkels
De Eerste Kamer steunt, zoals verwacht, de mogelijkheid om een coronatoegangsbewijs te vragen voor toegang tot niet-essentiële winkels en dienstverlening. Een meerderheid van de coalitiepartijen, PvdA, GroenLinks en 50Plus zal vanavond voor het wetsvoorstel van het kabinet stemmen, bleek tijdens het debat in de senaat.
Dat betekent niet dat voor het bezoek aan kledingwinkels, kappers of pretparken nu een QR-code verplicht is. Daarvoor moet het kabinet eerst nog een ministeriële regeling opstellen die moet worden goedgekeurd door beide Kamers.
Eerder deze maand ging de Tweede Kamer al akkoord met de mogelijkheid van het breder inzetten van het coronatoegangsbewijs.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-nederland-verspreidOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Bijzonder trouwens dat 2G, een vliegtuig met 60 besmettingen, ofwel gevaccineerd ofwel getest. Hoe zorgt dat 2G-beleid nu precies voor minder besmettingen? Wie kan me dat uitleggen?![]()
Niet, daarom 2G+, en daarna 3G.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:18 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat 2G, een vliegtuig met 60 besmettingen, ofwel gevaccineerd ofwel getest. Hoe zorgt dat 2G-beleid nu precies voor minder besmettingen? Wie kan me dat uitleggen?![]()
Maar binnensport vind ook plaats in muffe gymzaaltjes en dansstudiotjes. Ik kan me voorstellen dat daar een zeker risico in zit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat buitensport niet kan is al helemaal vreemd maar ook binnensport lijkt mij vrij essentieel, als je toch nog niet in volledige lockdown zit. Een aantal tiental man in een goed geventileerde sportzaal lijkt mij geen probleem.
Het is al langer een punt wat ik maak deze crisis maar kijk nou eens wat echt zin heeft in plaats van alles op één hoop gooien. Een maximaal aantal mensen op een ruimte is gewoon al veel effectiever dan bepaalde tijden verbieden, als je echt iets wil bereiken. Mensen komen toch wel samen, kijk dan hoe je het in openbare plekken kan spreiden ipv dat je het simpelweg verbiedt.
Bovendien kan zo’n beetje elke sport, eventueel met wat aanpassingen, best buiten.zie email 27 oktober![]()
2G komt er hier pas door als het geen bal meer bijdraagt. Het zal mensen alleen verder uiteen drijven wanneer het op essentiële plekken wordt vereist.
Hopelijk is er tegen die tijd een nieuwe optie als een vaccinatie plicht óf de nadrukkelijke optie af te zien van zorg-bij-covid. Het een of het ander, de plicht indien geen keuze.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
2G is gevaccineerd of genezen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:18 schreef mir1986 het volgende:
Kortom, geen enkele garantie dat men het virus niet bij zich draagt of overbrengt. Juist dat testen doet nog het meest van de drie Gs.quote:![]()
Er komt nog wel een test + prik/genezen < 6mnd geleden variant.. dan zit je redelijk safe. Zou je nog besmettelijk nog bevattelijk moeten zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kortom, geen enkele garantie dat men het virus niet bij zich draagt of overbrengt. Juist dat testen doet nog het meest van de drie Gs.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ook een beetje jouw eigen conclusie toch?quote:
Misschien heeft het RIVM het bij het rechte eind en hebben we idd een daling te pakken volgende week.![]()
Dan gaat het heel rustig worden bij de IKEA.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:30 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Er komt nog wel een test + prik/genezen < 6mnd geleden variant.. dan zit je redelijk safe. Zou je nog besmettelijk nog bevattelijk moeten zijn.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
We stay anderhalve meter from each other (…..)quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:12 schreef Vasilevski het volgende:
Vast al behandeld, maar toch: https://www.omroepbrabant(...)en-heropvoedingskamp
[..]
De sfeervolle muziek:Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Even los van de risico's, we zijn met zijn allen weer vooral bezig de mazen op te zoeken, dat helpt natuurlijk ook niet. Als betaald voetbal uitzondering heeft wil betaald korfbal dat ook, net als darten. Hebben die een uitzondering willen de semi-pro's ook een uitzondering, gevolgd door de fanatieke amateurs. Dat weer gevolgd door de amateursport en sportscholen etc, met tot gevolg dat iedereen een uitzondering heeft.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar binnensport vind ook plaats in muffe gymzaaltjes en dansstudiotjes. Ik kan me voorstellen dat daar een zeker risico in zit.
Bovendien kan zo’n beetje elke sport, eventueel met wat aanpassingen, best buiten.
Ik geloof echt niet dat het 3 weken is, maar hoe meer uitzonderingen we in het systeem bouwen hoe langer die 3 weken opgerekt gaat worden, want er zijn gewoon meer contactmomenten. Alles om 5 uur dichtgooien heeft één doel, reisbewegingen beperken. Net als vorig jaar de scholen gesloten werden om ouders thuis te houden worden nu sporten beperkt om ouders thuis te houden.
Dat allemaal even los van hoe succesvol dat is uiteraard.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2021 18:35:40 ]![]()
Wel fijn dat we beschikken over goede (cardiale) zorg die adequaat kan worden ingezet als wij vaker bypassen, gedotterd, of andere hartoperaties nodig hebben omdat wij niet meer mogen sporten na 17:00."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Ja, en nu wordt er tot 17u in muffe zaaltjes gesport.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar binnensport vind ook plaats in muffe gymzaaltjes en dansstudiotjes. Ik kan me voorstellen dat daar een zeker risico in zit.
Bovendien kan zo’n beetje elke sport, eventueel met wat aanpassingen, best buiten.
16u is nu een hele populaire tijd. Haske gezellig!![]()
Mooi voor het eten en 's avonds niks meer.Go hard or go home![]()
Peiling eenvandaag
Hugo de Jonge door als minister?
37% Ja
54% Nee
Draagvlak voor 'avondlockdown'
61% negatiefIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.![]()
Precies.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even los van de risico's, we zijn met zijn allen weer vooral bezig de mazen op te zoeken, dat helpt natuurlijk ook niet. Als betaald voetbal uitzondering heeft wil betaald korfbal dat ook, net als darten. Hebben die een uitzondering willen de semi-pro's ook een uitzondering, gevolgd door de fanatieke amateurs. Dat weer gevolgd door de amateursport en sportscholen etc, met tot gevolg dat iedereen een uitzondering heeft.
Ik geloof echt niet dat het 3 weken is, maar hoe meer uitzonderingen we in het systeem bouwen hoe langer die 3 weken opgerekt gaat worden, want er zijn gewoon meer contactmomenten. Alles om 5 uur dichtgooien heeft één doel, reisbewegingen beperken. Net als vorig jaar de scholen gesloten werden om ouders thuis te houden worden nu sporten beperkt om ouders thuis te houden.
Dat allemaal even los van hoe succesvol dat is uiteraard.
Maar het helpt ook niet dat we eigenlijk ook niet weten waar we aan toe zijn. Het enige wat we min of meer zeker weten is dat dit geen 3 weken gaat duren terwijl dat ongeveer het enige "harde feit" is dat de overheid communiceert.
Gaan we het met dit pakket doen?
Gaan we nog harder ingrijpen?
Hoe lang gaat dit duren?
Aan de ene kant denk ik het is 5 voor twaalf qua maatregelen dus laat ik maar thuis blijven.
Aan de andere kant wordt ik al depressief van het idee dat we straks weer 4 maanden dicht zijn en denk ik laat ik ook maar gaan fitnessen zodat ik s middags nog kan sporten.![]()
Holt enderhelf mieter!quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
We stay anderhalve meter from each other (…..)![]()
De mensen van het 1V-panel vonden de maatregelen niet streng genoeg. Die wilden een korte strenge lockdown want “ dan kan er straks weer meer”quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:42 schreef jcdragon het volgende:
Peiling eenvandaag
37% Ja
54% Nee
61% negatief
Sorry hoor maar als je hier nu nog in gelooft dan ben je imo net zo’n domme oetlul als die “het is maar een griepje”-figuren![]()
![]()
![]()
Beetje makkelijk scoren, hij moet hoe dan ook beslissingen nemen waar het volk niet blij van wordt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:42 schreef jcdragon het volgende:
Peiling eenvandaag
37% Ja
54% Nee
61% negatief
Een andere neer zetten zou misschien helpen met versnelling van de booster maar ook die moet weer beslissingen nemen die niet populair zijn.
Ik zou zeggen ze een Baudet of een van Haga er neer.. eens zien hoe snel iedereen de Jonge terug wil hebben..The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Arnol, jeugdsentimentquote:Op dinsdag 30 november 2021 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vroeger toen ik er nog studeerde, was het nog live: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Arnol_Kox
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Die reactiesquote:Op dinsdag 30 november 2021 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zo ziet zorgvuldigheid er uit mensen…![]()
Het % Nederlanders dat sarcasme snapt loopt gelijk op met het % dat al een booster heeft.![]()
Zelfs als je morgen in een Spaanse lockdown gaat, ben je nog 2,5-3 maanden bezig om op 2-3k per dag te komen. Dat is dus tot eind februari. Dan begint de lente al zowat.
Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets. Zelfs een strenge lockdown kan de trend niet meer tijdig keren zo lang hebben we gewacht. Vorig jaar duurde het ook 4 maanden voor er weer iets kon. En dat was nog met een minder besmettelijke variant en een minder murw gebeukte bevolking.![]()
Zelfs de 1Vandaag Boomers zijn klaar met Hugo en Grap.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:42 schreef jcdragon het volgende:
Peiling eenvandaag
37% Ja
54% Nee
61% negatief![]()
![]()
Die garantie heb je nooit, ook niet met testen, en die moet je wat mij betreft ook niet willen. 2G zorgt ervoor dat iedereen die binnen is in ieder geval een redelijke mate van bescherming geniet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kortom, geen enkele garantie dat men het virus niet bij zich draagt of overbrengt. Juist dat testen doet nog het meest van de drie Gs.I'll give you something to do![]()
Deze shit houdt zeker nog aan tot eind april volgend jaar, dus als je nu al hard gaat inzetten blijf je in een semi lockdown tot begin zomer.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Zelfs als je morgen in een Spaanse lockdown gaat, ben je nog 2,5-3 maanden bezig om op 2-3k per dag te komen. Dat is dus tot eind februari. Dan begint de lente al zowat.
Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets.![]()
Voor de situatie in het ziekenhuis en de oplopende achterstallige operaties maakt het natuurlijk wel degelijk veel uit of de instroom de komende maanden daalt of niet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets. Zelfs een strenge lockdown kan de trend niet meer tijdig keren zo lang hebben we gewacht.![]()
Heb ook het idee dat veel mensen het zo bekijken: onvoldoende visie in het huidige beleid, dus gewoon je leven leven op de grenzen van wat kan/mag, want volgende maand mag er misschien weer minder.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets.
Kan het ze niet kwalijk nemen.![]()
Nee, ze willen juist strengere maatregelenquote:Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zelfs de 1Vandaag Boomers zijn klaar met Hugo en Grap.
Manier van spreken, arrogantie, volksvertegenwoordigers die hem niet aanstaan de rug toe keren, doen alsof iedereen gek is behalve hijzelf. Heb ik het nog niet eens over zijn beleid gehad, zijn er al genoeg punten op basis waarvan ik afkeer voel van Hugo.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Beetje makkelijk scoren, hij moet hoe dan ook beslissingen nemen waar het volk niet blij van wordt.
Een andere neer zetten zou misschien helpen met versnelling van de booster maar ook die moet weer beslissingen nemen die niet populair zijn.
Ik zou zeggen ze een Baudet of een van Haga er neer.. eens zien hoe snel iedereen de Jonge terug wil hebben..![]()
Ze willen nog een paar 80+rs vroegtijdig het graf in jagen, scheelt in opnames, voordat de booster locomotief op stoom komt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:49 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Die reacties![]()
Het % Nederlanders dat sarcasme snapt loopt gelijk op met het % dat al een booster heeft.![]()
Eens, maar we kunnen ons wel de vraag stellen of we de nevenschade van een totale lockdown acceptabel vinden. Linksom of rechtsom zal de druk op de zorg sowieso nog maanden torenhoog zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de situatie in het ziekenhuis en de oplopende achterstallige operaties maakt het natuurlijk wel degelijk veel uit of de instroom de komende maanden daalt of niet.![]()
Is dat gevraagd?quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ze willen juist strengere maatregelen![]()
Gewoon even de schouders eronder daarquote:Op dinsdag 30 november 2021 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de situatie in het ziekenhuis en de oplopende achterstallige operaties maakt het natuurlijk wel degelijk veel uit of de instroom de komende maanden daalt of niet.
@Lenny_Leonard![]()
Misschien helpt een leuk dansje voor de werk sfeer?quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon even de schouders eronder daar
@:Lenny_LeonardZuiger van het FOK!-OMT![]()
Neem je dan ook even de nevenschade mee in je berekeningen zoals toenamen huiselijk geweld, seksueel geweld, drugsmisbruik, alcoholmisbruik en zo zullen er nog wel meer dingen zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de situatie in het ziekenhuis en de oplopende achterstallige operaties maakt het natuurlijk wel degelijk veel uit of de instroom de komende maanden daalt of niet.![]()
Maar ieder risico elimineren lijkt mij ook niet de doelstelling, tenzij je in een harde lockdown zit. Ja Hot Yoga is riskanter dan tennis, maar echt onderscheid zou ik op dat niveau niet meer maken omdat het verschil wat het maakt toch te klein is, en tegenover ieder klein risico kan je het nut wat sporten oplevert zetten. Hooguit kan je kijken naar of de anderhalve meter gehouden kan worden (maar daarvoor is de QR-code lijkt mij) en het aantal mensen in een zaal.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het laatste valt redelijk tegen denk ik? In ieder geval tafeltennis (lol geen sport) is geen buitensport, tenzij het windstil is. Met het weer en hoe vroeg het donker is in Nederland zullen de meeste sporten binnen moeten uiteindelijk.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Zal een zware kerst worden voor de pakketbezorgersquote:Op dinsdag 30 november 2021 17:56 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Geweldig ja! Schreeuwjezus. Toen hij vorig jaar overleed en er artikelen over hem verschenen was ik vooral verbaasd over de vrouw die hij had.quote:![]()
Dat is allemaal onzichtbaar leed. Volgens de voorstanders van de lockdownstrategie moeten we de zorg tegen elke prijs overeind houden, daar is alles aan ondergeschikt, dondert niet wat de nevenschade is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Neem je dan ook even de nevenschade mee in je berekeningen zoals toenamen huiselijk geweld. seksueel geweld, drugsmisbruik. alcoholmisbruik en zo zullen er nog wel meer dingen zijn.
Maar net als zero covid, zijn lockdowns niet iets wat jarenlang vol te houden is.![]()
Nee tuurlijk niet, want dat is gewoon een teken van gebrek aan wilskracht.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Neem je dan ook even de nevenschade mee in je berekeningen zoals toenamen huiselijk geweld, seksueel geweld, drugsmisbruik, alcoholmisbruik en zo zullen er nog wel meer dingen zijn.
Geluk kun je maken!Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Sinds de laatste persconferentie is anderhalve meter afstand ook verplicht op locaties waar het CTB gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hooguit kan je kijken naar of de anderhalve meter gehouden kan worden (maar daarvoor is de QR-code lijkt mij) en het aantal mensen in een zaal.![]()
Dat is het probleem met alles maar van 1 kant te bekijken. Je zag al veel meer nevenschade na de 2de lockdown dan na de eerste dus bij de derde zal het alleen maar erger worden. Je moet gewoon alles afwegen dan alleen maar naar 1 ding te kijken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is allemaal onzichtbaar leed. Volgens de voorstanders van de lockdownstrategie moeten we de zorg tegen elke prijs overeind houden, daar is alles aan ondergeschikt, dondert niet wat de nevenschade is.
Maar net als zero covid, zijn lockdowns niet iets wat jarenlang vol te houden is.![]()
Je kan eigenlijk alleen maar bidden dat iedereen na deze winter enige vorm van immuniteit heeft opgebouwd en er, door slimme inzet van boosters, veel minder mensen in het ziekenhuis komen. Anders gaan we in oktober gewoon weer op slot. Tenzij er acceptatie komt, maar getuige dat 1V-onderzoek is dat nog heel, heel ver weg.![]()
En dan straks weer een volgende variant?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan eigenlijk alleen maar bidden dat iedereen na deze winter enige vorm van immuniteit heeft opgebouwd en er, door slimme inzet van boosters, veel minder mensen in het ziekenhuis komen. Anders gaan we in oktober gewoon weer op slot. Tenzij er acceptatie komt, maar getuige dat 1V-onderzoek is dat nog heel, heel ver weg.![]()
Hoe zie je acceptatie dan voor je? Is dat acceptatie van code zwart?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan eigenlijk alleen maar bidden dat iedereen na deze winter enige vorm van immuniteit heeft opgebouwd en er, door slimme inzet van boosters, veel minder mensen in het ziekenhuis komen. Anders gaan we in oktober gewoon weer op slot. Tenzij er acceptatie komt, maar getuige dat 1V-onderzoek is dat nog heel, heel ver weg.I'll give you something to do![]()
Wat is het alternatief? Straks door naar de volgende lockdown?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:05 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En dan straks weer een volgende variant?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Probleem is dat de nevenschade pas later of überhaupt niet aan de oppervlakte komt. Dat kan je niet in beeld brengen zoals naar adem happende patiënten die door gaan op de stoep.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is het probleem met alles maar van 1 kant te bekijken. Je zag al veel meer nevenschade na de 2de lockdown dan na de eerste dus bij de derde zal het alleen maar erger worden. Je moet gewoon alles afwegen dan alleen maar naar 1 ding te kijken.
Maar dat maakt de omvang van het probleem niet minder groot en het probleem zelf niet minder urgent.![]()
Dat gaat gewoon geheid gebeuren, met dit beleid zitten we elk jaar in een lockdown.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Straks door naar de volgende lockdown?![]()
Ja, ik ook inderdaad.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geweldig ja! Schreeuwjezus. Toen hij vorig jaar overleed en er artikelen over hem verschenen was ik vooral verbaasd over de vrouw die hij had.
Heb ooit geld van hem gehad om shag te kopen toen ik een tiener was (sigaretten waren veel te duur)
Die hebben al flinke problemen, hier kwamen ze zelfs extra op zondag omdat ze vanalles moesten wegwerken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zal een zware kerst worden voor de pakketbezorgers![]()
Eens maar welke politicus is dat nou niet. Overigens heeft ie gelijk dat ie Baudet de rug toe keerde.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:53 schreef maan_man het volgende:
[..]
Manier van spreken, arrogantie, volksvertegenwoordigers die hem niet aanstaan de rug toe keren, doen alsof iedereen gek is behalve hijzelf. Heb ik het nog niet eens over zijn beleid gehad, zijn er al genoeg punten op basis waarvan ik afkeer voel van Hugo.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Een strategie waarbij we zo veel mogelijk gezonde levensjaren willen veiligstellen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe zie je acceptatie dan voor je? Is dat acceptatie van code zwart?
Als dat uiteindelijk inhoudt dat we code zwart moeten slikken, dan is het niet anders. Ik zie niet hoe we de huidige situatie, met continue dreiging van maatregelen en lockdowns, nog jaren gaan volhouden.![]()
Dat zou ik graag willen weten. Als iedereen een verse lading antistoffen heeft, kan je dan een winter doorkomen zonder maatregelen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:07 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon geheid gebeuren, met dit beleid zitten we elk jaar in een lockdown.
Op het station reclame voor een stedentrip naar Wenen, je mag daar niet eens naar buiten.![]()
Van de zomer reclames voor jongeren om te vaccineren, want dan kan je eenvoudig doorlopen als je op vakantie gaat, moet je nu alsnog weer gaan PCRn.![]()
![]()
Ik vind het echt compleet onacceptabel dat we code zwart zouden "moeten slikken". We betalen allemaal elke maand zorgpremie en je mag daarvoor verwachten dat je medische hulp krijgt als je dat nodig hebt. Je kunt jezelf geen rijk, westers land noemen als je dit soort basale zorgverlening niet eens kan bieden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een strategie waarbij we zo veel mogelijk gezonde levensjaren willen veiligstellen.
Als dat uiteindelijk inhoudt dat we code zwart moeten slikken, dan is het niet anders. Ik zie niet hoe we de huidige situatie, met continue dreiging van maatregelen en lockdowns, nog jaren gaan volhouden.![]()
Daarom moeten we de zorg opschalen. Of het in 2022 of het jaar erop pas effect heeft.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou ik graag willen weten. Als iedereen een verse lading antistoffen heeft, kan je dan een winter doorkomen zonder maatregelen?
Het moet toch gebeuren. Beter daar geld aan uitgeven dan boa's en qr onzin.![]()
Dus toch een poldervariant?
Omicron Was al voor bekendmaking in NL
https://www.ctvnews.ca/mo(...)nouncement-1.5686891![]()
Code zwart of een vergelijkbaar scenario met een verregaand liberaal zorgbeleid is lastig te verteren voor de meesten omdat men het al snel persoonlijk maakt. Maar vanuit bijvoorbeeld een utilitaristisch oogpunt is dit niet zo heel relevant.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een strategie waarbij we zo veel mogelijk gezonde levensjaren willen veiligstellen.
Als dat uiteindelijk inhoudt dat we code zwart moeten slikken, dan is het niet anders. Ik zie niet hoe we de huidige situatie, met continue dreiging van maatregelen en lockdowns, nog jaren gaan volhouden.
Extra slachtoffers door code zwart vallen waarschijnlijk vooralsnog in het niet bij de aantallen slachtoffers die covid sowieso al maakt. Waar het wringt is natuurlijk dat je dan niet iedereen kan helpen die je wil helpen en dat ligt ethisch gezien gevoelig natuurlijk.I'll give you something to do![]()
Zo rijk dat elke week een miljard over de balk wordt gegooid aan steunpakketten, maar de zorg dat is al zo duur.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt compleet onacceptabel dat we code zwart zouden "moeten slikken". We betalen allemaal elke maand zorgpremie en je mag daarvoor verwachten dat je medische hulp krijgt als je dat nodig hebt. Je kunt jezelf geen rijk, westers land noemen als je dit soort basale zorgverlening niet eens kan bieden.![]()
![]()
Tunnelvisie qua maatregelen, meer kan ik er ook niet van maken helaas.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.
Op het station reclame voor een stedentrip naar Wenen, je mag daar niet eens naar buiten.![]()
Van de zomer reclames voor jongeren om te vaccineren, want dan kan je eenvoudig doorlopen als je op vakantie gaat, moet je nu alsnog weer gaan PCRn.![]()
Nuff said...quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.![]()
Heel simpel gesteld moet de zorg ook tegen alle kosten overeind gehouden worden. Als je zorg onderuit gaat komt het verborgen leed dat er nu is ook heel snel aan de oppervlakte, dan zijn de problemen niet te overzien.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is allemaal onzichtbaar leed. Volgens de voorstanders van de lockdownstrategie moeten we de zorg tegen elke prijs overeind houden, daar is alles aan ondergeschikt, dondert niet wat de nevenschade is.
Maar net als zero covid, zijn lockdowns niet iets wat jarenlang vol te houden is.
De manier waarop die zorg overeind gehouden wordt is waar de discussie over moet gaan. Wat doen we als we een lockdown uit willen gaan? Welke besmettingsgraad accepteren we? Welke ziekenhuisbezetting? Hoe zorgen we voor een duurzame voortgang, aangezien de ziekenhuisbezetting vanwege corona de komende maanden/jaren geen 0 gaat worden.![]()
Onzichtbaar leed waar talloze datapunten en artikelen in de media over zijn, maar je moet het natuurlijk wel leuk blijven framen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar net als zero covid, zijn lockdowns niet iets wat jarenlang vol te houden is.
Wat is eigenlijk de nevenschade van 2/3e van de ziekenhuizen die geplande zorg moeten uitstellen of heb je daar even geen antwoord op?![]()
Dit dus, echt totaal onacceptabelquote:Op dinsdag 30 november 2021 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt compleet onacceptabel dat we code zwart zouden "moeten slikken". We betalen allemaal elke maand zorgpremie en je mag daarvoor verwachten dat je medische hulp krijgt als je dat nodig hebt. Je kunt jezelf geen rijk, westers land noemen als je dit soort basale zorgverlening niet eens kan bieden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het gedrag van mensen dit jaar is dan ook anders dan vorig jaar. Veel minder mensen houden zich nog aan de regels.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.![]()
Denk dat ze echt een keer in kaart moeten brengen hoeveel mensen in de afgelopen maanden vaker positief zijn getest.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets. Zelfs een strenge lockdown kan de trend niet meer tijdig keren zo lang hebben we gewacht. Vorig jaar duurde het ook 4 maanden voor er weer iets kon. En dat was nog met een minder besmettelijke variant en een minder murw gebeukte bevolking.
Als dat een groot aantal is, dan blijven we nog jaren op 10.000 besmettingen per dag zitten.
Los van het feit dat ik mezelf niet zie testen, als ik al zou testen en ook positief zijn dan is het voor mij ook gelijk klaar. Maar heb het vermoeden dat er voldoende mensen zijn die telkens opnieuw in de positieve testen zitten.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dan kun je die CTB ook wel afschaffen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sinds de laatste persconferentie is anderhalve meter afstand ook verplicht op locaties waar het CTB gevraagd wordt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Plus we hebben een ietwat besmettelijkere Delta variantquote:Op dinsdag 30 november 2021 19:27 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het gedrag van mensen dit jaar is dan ook anders dan vorig jaar. Veel minder mensen houden zich nog aan de regels.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit gaat natuurlijk breder dan de zorg inmiddels, constant sectoren sluiten, mensen zonder werk/inkomen, geestelijk zal dat ook onderschat worden en voor meer doden zorgen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heel simpel gesteld moet de zorg ook tegen alle kosten overeind gehouden worden. Als je zorg onderuit gaat komt het verborgen leed dat er nu is ook heel snel aan de oppervlakte, dan zijn de problemen niet te overzien.
De manier waarop die zorg overeind gehouden wordt is waar de discussie over moet gaan. Wat doen we als we een lockdown uit willen gaan? Welke besmettingsgraad accepteren we? Welke ziekenhuisbezetting? Hoe zorgen we voor een duurzame voortgang, aangezien de ziekenhuisbezetting vanwege corona de komende maanden/jaren geen 0 gaat worden.![]()
Meerdere politici hebben daar een handje van, maar als het over de jacht van wilde zwijnen op de schrubberkutteheide gaat, dan heeft dat wat minder impact. Jij kunt beter met Baudet in debat gaan. Je keert niet alleen Baudet de rug toe, maar via hem ook enkele honderdduizenden die op hem gestemd hebben.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Eens maar welke politicus is dat nou niet. Overigens heeft ie gelijk dat ie Baudet de rug toe keerde.![]()
Aan de andere kant is bijna 90% is gevaccineerd, tegenover 0% vorig jaar.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:27 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het gedrag van mensen dit jaar is dan ook anders dan vorig jaar. Veel minder mensen houden zich nog aan de regels.![]()
ik vind het niet zo bizar dat we in dezelfde situatie zitten als vorig jaar dankzij de vaccinatiecampagne.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
kan je nagaan wat voor effect het gedrag heeft.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Aan de andere kant is bijna 90% is gevaccineerd, tegenover 0% vorig jaar.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
En de Britse dan, dat was ook al een mega-besmetter.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Plus we hebben een ietwat besmettelijkere Delta variant![]()
![]()
Vrij weinig als je gevaccineerd bent, want dan kan je om niet op de IC.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
kan je nagaan wat voor effect het gedrag heeft.![]()
Voor die tijd zeker en toen kwam de mega-mega-besmetterquote:Op dinsdag 30 november 2021 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En de Britse dan, dat was ook al een mega-besmetter.
Volgend jaar zeggen we dit over omikron, dat is dus een mega-mega-mega-besmetter.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Alle aanbiedingen van vakantie met in de kleine letters dat er wellicht coronamaatregelen zullen gaan geldenquote:Op dinsdag 30 november 2021 19:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.
Van de zomer reclames voor jongeren om te vaccineren, want dan kan je eenvoudig doorlopen als je op vakantie gaat, moet je nu alsnog weer gaan PCRn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
oh sorry, ik dacht dat dit een serieuze reeks reacties was, my bad...quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vrij weinig als je gevaccineerd bent, want dan kan je om niet op de IC.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Natuurlijk niet. Er komen regelmatig hoepels bij, maar we halen de oude natuurlijk niet weg.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan kun je die CTB ook wel afschaffen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Delta was een lachertje, ben benieuwd hoe de volgende wordt, minsten 380% besmettelijker dat zeker.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Voor die tijd zeker en toen kwam de mega-mega-besmetter
Volgend jaar zeggen we dit over omikron, dat is dus een mega-mega-mega-besmetter.![]()
Of de mogelijkheden tot gedrag? Zoals alles klakkeloos versoepelen eind September?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
kan je nagaan wat voor effect het gedrag heeft.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denk dat je een ander probleem over het hoofd ziet, de grote berg fragiele (dikke) ouderen, die blijft onveranderd en wordt elk jaar groter. Daar kan geen goed gedrag tegenop.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh sorry, ik dacht dat dit een serieuze reeks reacties was, my bad...![]()
Kijk al uit naar de grafieken hieroverquote:Op dinsdag 30 november 2021 19:27 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het gedrag van mensen dit jaar is dan ook anders dan vorig jaar. Veel minder mensen houden zich nog aan de regels.![]()
En vorig jaar (als in 12 maanden geleden) ging ik ook nog geregeld naar het werk hoor. En met mijn huidige werk zit ik vooral thuis.
We zitten over een maandje in precies dezelfde lockdown en dan kun je niets anders dan je aan de regels te houden. Er zullen dan nog wel mensen verbaast gaan opkijken dat de cijfers dan niet gelijk fors gaan dalen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wat heb je aan virologen die de waarheid niet spreken? Het effect van de maatregelen zou zichtbaar zijn, terwijl de teststraten vol zijn oftewel men weet niet hoeveel besmettingen er momenteel rondgaan.![]()
Dat is toch niet echt duidelijk overgekomen, bron: een aantal van mijn werkgevers. Veel onduidelijkheid, boze mensen die het te druk vinden en anderen die het wel prima vinden. De sfeer is er in ieder geval niet beter op geworden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sinds de laatste persconferentie is anderhalve meter afstand ook verplicht op locaties waar het CTB gevraagd wordt.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
De NOS besteedt aandacht aan de populariteit van Hugo de Jonge, terwijl er zich drama's voltrekken in de verpleeghuizen.
Percentage overlijdens in verpleeghuizen op niveau van vorig jaar
Eén op de vijf verpleeghuisbewoners overleed in de afgelopen maanden aan de gevolgen van COVID-19, berekende berekende hoogleraar oudergeneeskunde Cees Hertogh maandag. Dat percentage is ongeveer gelijk aan het niveau van vorig jaar, toen nog niemand was gevaccineerd. Over heel 2020 gerekend overleden vorig jaar nog wel meer verpleeghuisbewoners aan de gevolgen van COVID-19: zo'n vijftig per dag.
https://www.nu.nl/coronav(...)ieker-te-worden.html![]()
Ja ik hoorde van een vriendin die in het verpleeghuis werkt dat er al drie dood zijn gegaan het weekend. Allemaal besmet, maar ook al met onderliggende dingen. Net zoals met de griep.
Bejaarden met diabetes waarvan de insuline door ziekte niet goed te regelen is, bejaarden met hartklachten of beroertes. Dan is covid of griep al een killer.![]()
Vreselijk zeg!quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:43 schreef quirina het volgende:
Ja ik hoorde van een vriendin die in het verpleeghuis werkt dat er al drie dood zijn gegaan het weekend. Allemaal besmet, maar ook al met onderliggende dingen. Net zoals met de griep.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Zomer 2020: je kon vrij op vakantiequote:Op dinsdag 30 november 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Er komen regelmatig hoepels bij, maar we halen de oude natuurlijk niet weg.
Zomer 2021: dubbel gevaccineerd en zonder grote obstakels op vakantie
Zomer 2022: dubbel gevaccineerd+booster+pcr test (ongetwijfeld)
![]()
![]()
2020 was één grote bende manquote:Op dinsdag 30 november 2021 19:47 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Zomer 2020: je kon vrij op vakantie
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
https://www.nu.nl/politie(...)aken-en-kappers.htmlquote:Ook Eerste Kamer steunt inzet coronapas in kledingzaken en kappers
De Eerste Kamer steunt de mogelijkheid om het coronatoegangsbewijs in te kunnen zetten in niet-essentiële winkels en niet-essentiële dienstverlening. Bezoekers van kleding- en meubelwinkels, maar ook van kappers en aan pretparken zouden dan hun QR-code moeten laten zien.
...
Was je coronapas stuk!Isn't it ironic, don't you think
Er is allang uitgerekend dat de maatregelen tot dusver veel meer gezonde levensjaren hebben gekost dan dat er zijn gered.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzichtbaar leed waar talloze datapunten en artikelen in de media over zijn, maar je moet het natuurlijk wel leuk blijven framen.
Wat is eigenlijk de nevenschade van 2/3e van de ziekenhuizen die geplande zorg moeten uitstellen of heb je daar even geen antwoord op?
En verder mag je dat laatdunkende toontje wel achterwege laten. Ik heb een andere mening dan jij en daar heb ik gewoon recht op he.![]()
Coronapassen in kledingzaken en kappers? 🤬
Slaat nergens op. Kleding heb je gewoon nodig, je haren verzorgen is ook nodig.
Ach kleding kopen we gewoon online en de kapper kan je ook aan huis regelen.![]()
We zijn inmiddels al zo ver dat je én klachtenvrij moet zijn, én een coronapas, én een mondkapje, én anderhalve meter afstand om naar de kapper te kunnen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:52 schreef quirina het volgende:
Coronapassen in kledingzaken en kappers? 🤬
Slaat nergens op. Kleding heb je gewoon nodig, je haren verzorgen is ook nodig.
Ach kleding kopen we gewoon online en de kapper kan je ook aan huis regelen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Moet je ook nog haar hebben eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
We zijn inmiddels al zo ver dat je én klachtenvrij moet zijn, én een coronapas, én een mondkapje, én anderhalve meter afstand om naar de kapper te kunnen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Oh absoluut, dat ben ik ook helemaal met je eens. Maar de zorg laten klappen/imploderen is geen optie, dat kan gewoonweg niet. Dan moet je dus nadenken over de manier waarop je de zorg ondersteuning biedt en of daar momenteel de juiste dingen in gedaan worden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:29 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk breder dan de zorg inmiddels, constant sectoren sluiten, mensen zonder werk/inkomen, geestelijk zal dat ook onderschat worden en voor meer doden zorgen.![]()
Het alternatief is de maatschappij laten klappen. Het kan eigenlijk allebei niet. Daarom is het ook belangrijk dat er een langetermijnstrategie komt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh absoluut, dat ben ik ook helemaal met je eens. Maar de zorg laten klappen/imploderen is geen optie, dat kan gewoonweg niet. Dan moet je dus nadenken over de manier waarop je de zorg ondersteuning biedt en of daar momenteel de juiste dingen in gedaan worden.![]()
Dat is eigenlijk het enige wat nog over is door dit wanbeleid? Als de mensen aan het roer na 2 jaar nog steeds dezelfde dingen gebruiken die niet werken dan is het gewoon klaar. Ik zie het ook niet zo snel veranderen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh absoluut, dat ben ik ook helemaal met je eens. Maar de zorg laten klappen/imploderen is geen optie, dat kan gewoonweg niet. Dan moet je dus nadenken over de manier waarop je de zorg ondersteuning biedt en of daar momenteel de juiste dingen in gedaan worden.
Dit gaat bovenop de doden nu enorme gevolgenen hebben lange termijn.![]()
Goede post. Ik ben het ook wel met je eens hoor. Maar ik mis elk plan om dit op de langere termijn onder controle te brengen. Op dit moment lukt het ons niet eens om uit de pandemische fase te komen doordat de zorg niets kan hebben en de vaccinatiegraad onvoldoende is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heel simpel gesteld moet de zorg ook tegen alle kosten overeind gehouden worden. Als je zorg onderuit gaat komt het verborgen leed dat er nu is ook heel snel aan de oppervlakte, dan zijn de problemen niet te overzien.
De manier waarop die zorg overeind gehouden wordt is waar de discussie over moet gaan. Wat doen we als we een lockdown uit willen gaan? Welke besmettingsgraad accepteren we? Welke ziekenhuisbezetting? Hoe zorgen we voor een duurzame voortgang, aangezien de ziekenhuisbezetting vanwege corona de komende maanden/jaren geen 0 gaat worden.
Er moet echt iets aan de zorgcapaciteit gebeuren. Je kan niet nog jarenlang “ja maar de zorg” roepen en bij elk voorstel tot een oplossing kan niet en past niet zeggen. Zodra je de lockdown opheft lopen de cijfers weer op en is het wachten op de volgende lockdown. Dat is ook niet werkbaar toch.![]()
Ik wil ergens in de aankomende winter wel weer een autotripje maken naar zuidelijk Scandinavië, maar vooruitzichten zijn me te onzeker om daadwerkelijk over te gaan tot boeken ...![]()
Die langetermijnstrategie had er al op z'n minst begin dit jaar moeten liggen voor deze periode.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het alternatief is de maatschappij laten klappen. Het kan eigenlijk allebei niet. Daarom is het ook belangrijk dat er een langetermijnstrategie komt.![]()
Zomer 2021 had je in de meeste landen ook een test nodig.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:47 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Zomer 2020: je kon vrij op vakantie
Volgens mij zijn er veel mensen die vinden dat dit prima kan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goede post. Ik ben het ook wel met je eens hoor. Maar ik mis elk plan om dit op de langere termijn onder controle te brengen. Op dit moment lukt het ons niet eens om uit de pandemische fase te komen doordat de zorg niets kan hebben en de vaccinatiegraad onvoldoende is.
Er moet echt iets aan de zorgcapaciteit gebeuren. Je kan niet nog jarenlang “ja maar de zorg” roepen en bij elk voorstel tot een oplossing kan niet en past niet zeggen.
Als je relatief gezien weinig last hebt van maatregelen zul je vanuit die positie meer geneigd zijn te sympathiseren met de zorg. En zie je maatregelen sneller als een gerechtvaardigd offer.I'll give you something to do![]()
Grap is natuurlijk dat je bij de kapper bijna niemand kunt besmetten. Tenzij het op de spiegel blijft zitten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
We zijn inmiddels al zo ver dat je én klachtenvrij moet zijn, én een coronapas, én een mondkapje, én anderhalve meter afstand om naar de kapper te kunnen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat vind ik niet, dat is wat mij betreft een valse vergelijking. De maatschappij laten klappen heeft net zo veel gevolgen als de zorg laten klappen, beiden zijn fundamenten van onze samenleving.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het alternatief is de maatschappij laten klappen. Het kan eigenlijk allebei niet. Daarom is het ook belangrijk dat er een langetermijnstrategie komt.
Dat houdt in dat er (tijdelijk) dingen moeten wijken om die fundamenten in stand te houden en te verstevigen, maar dat we als samenleving wel (erg) kritisch mogen zijn om te zorgen dat die fundamenten op een goede manier verstevigd worden.
Dat stutten/verstevigen zie ik momenteel niet gebeuren. Elke fundamentele discussie verzandt in jij-bakken en scoren voor de bühne, terwijl er op dit moment hele grote problemen in de samenleving zijn. De zorg is één van de problemen en op dit moment de meest acute, maar er spelen nog veel meer grote problemen. Zonder dit een politieke discussie te maken, ik denk niet dat dit (demissionaire) kabinet daar een goed antwoord op heeft, en ik weet eerlijk gezegd niet op welke manier dat er wel komt.
Ik heb enige hoop dat er als uitkomst uit deze pandemie komt dat iemand op tafel slaat en zegt: Dit kan zo niet langer, we moeten het anders gaan doen. Wat precies weet ik niet, maar het gesprek hebben is in elk geval een begin.![]()
Ze dachten oprecht dat het na de vaccinatiecampagne wel afgelopen was. Dat dacht bijna iedereen. Maar als je de kranten terugleest werd er al vanaf dag 1 gewaarschuwd dat “vaccineer je vrijheid terug” volledig wensdenken was.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die langetermijnstrategie had er al op z'n minst begin dit jaar moeten liggen voor deze periode.![]()
Ik denk dat ze dachten dat het na de vaccinatiecampagne behapbaar zou zijn. Dat dachten ook medici, en ik denk dat indien we de originele variant zouden hebben gehad dat misschien ook wel zo zou zijn geweest. De originele variant had "maar" een R tussen de 3 ofzo. Met 70% of meer van de populatie gevaccineerd krijg je nog kleine clusters maar dan is het wel klaar.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze dachten oprecht dat het na de vaccinatiecampagne wel afgelopen was. Dat dacht bijna iedereen. Maar als je de kranten terugleest werd er al vanaf dag 1 gewaarschuwd dat “vaccineer je vrijheid terug” volledig wensdenken was.![]()
Binnenkort je QR code in de kledingwinkel en de bouwmarkt laten zien! Mooi dat Hugod die besmettingshaarden zo goed aanpakt!![]()
sarcasme![]()
Klopt, ik ook hoor. Maar inderdaad, er waren er genoeg in die tijd die voorspelden, ook in dit topic (en ik was daar dus niet 1 van, laat ik dat benadrukken), dat dit een blijvertje was, dat we aanpassingen moesten doen in de zorg, etc.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze dachten oprecht dat het na de vaccinatiecampagne wel afgelopen was. Dat dacht bijna iedereen. Maar als je de kranten terugleest werd er al vanaf dag 1 gewaarschuwd dat “vaccineer je vrijheid terug” volledig wensdenken was.
Maar ja, we zitten weer in een halve lockdown, op weg naar een hele. En nóg gaat het lichtje niet branden, en als je er naar vraagt is het 'ja zijn we mee bezig, komt eraan'.![]()
Echt he..quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:10 schreef Shogo het volgende:
Binnenkort je QR code in de kledingwinkel en de bouwmarkt laten zien! Mooi dat Hugod die besmettingshaarden zo goed aanpakt!![]()
sarcasme
Als je zulke beslissingen maakt, kun je ook gewoon niet meer rationeel denken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat moment gaat er uiteindelijk wel komen in Europa, want je kan niet voor eeuwig met miljarden strooien. Maar dat komt waarschijnlijk pas als de toestand echt dramatisch is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb enige hoop dat er als uitkomst uit deze pandemie komt dat iemand op tafel slaat en zegt: Dit kan zo niet langer, we moeten het anders gaan doen. Wat precies weet ik niet, maar het gesprek hebben is in elk geval een begin.![]()
![]()
Ik herhaal mijn uitspraak die vooral voor bouwmarkten heel passend is:quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Echt he..
Als je zulke beslissingen maakt, kun je ook gewoon niet meer rationeel denken.
Als je alleen een hamer hebt, dan worden alle problemen op een gegeven moment spijkers.
Comme-a-ya-yippie-yippie-yee.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat geld voor de zorg moet uiteindelijk natuurlijk ook ergens vandaan komen. Met een maatschappij die compleet kapot gemaakt is, komt er ook geen cent belasting meer binnen en dan bezwijkt de zorg alsnóg als bij-effect van de maatregelen die je neemt om de zorg te beschermen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat moment gaat er uiteindelijk wel komen in Europa, want je kan niet voor eeuwig met miljarden strooien. Maar dat komt waarschijnlijk pas als de toestand echt dramatisch is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Mwah. De generatie die strooit met die miljarden zal er zelf nauwelijks aan terug hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat moment gaat er uiteindelijk wel komen in Europa, want je kan niet voor eeuwig met miljarden strooien. Maar dat komt waarschijnlijk pas als de toestand echt dramatisch is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dit is de route die we op dit moment nemen. Je had die +10 miljard die zo weer aan steunpakketten weggegooid wordt ook in een speciaal corona-ziekenhuis kunnen steken. Maar dat doet men niet, bang dat het dan leeg staat.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat geld voor de zorg moet uiteindelijk natuurlijk ook ergens vandaan komen. Met een maatschappij die compleet kapot gemaakt is, komt er ook geen cent belasting meer binnen en dan bezwijkt de zorg alsnóg als bij-effect van de maatregelen die je neemt om de zorg te beschermen.![]()
Je had je ook kunnen richten op enkel de risicogroepen en 50+ met boosters, gericht de risicogroep benaderen, maar dat doet men ook niet, had minder tijd en geld gekost.![]()
Maatregelen bekostigen via steunpakketten kost immens veel geld. Maar het gaat er vooral om wat ze niet kosten: Moeite.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit is de route die we op dit moment nemen. Je had die +10 miljard die zo weer aan steunpakketten weggegooid wordt ook in een speciaal corona-ziekenhuis kunnen steken. Maar dat doet men niet, bang dat het dan leeg staat.![]()
Je had je ook kunnen richten op enkel de risicogroepen en 50+ met boosters, gericht de risicogroep benaderen, maar dat doet men ook niet, had minder tijd en geld gekost.
Geld is gemakkelijk uitgegeven. Je klapt de boel dicht, de ondernemers houden hun handen op, die vul je, en verder hoef je niets te doen. Het is de weg van de minste weerstand.I'll give you something to do![]()
Het gaat niet eens om het geld wat je vandaag uitgeeft, maar om het geld wat je morgen niet binnen krijgt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Maatregelen bekostigen via steunpakketten kost immens veel geld. Maar het gaat er vooral om wat ze niet kosten: Moeite.
Geld is gemakkelijk uitgegeven. Je klapt de boel dicht, de ondernemers houden hun handen op, die vul je, en verder hoef je niets te doen. Het is de weg van de minste weerstand.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Steunpakketten horen als doel te hebben dat je tijd koopt om het probleem op te lossen. Zolang je het probleem niet oplost is het dweilen met de kraan open.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Maatregelen bekostigen via steunpakketten kost immens veel geld. Maar het gaat er vooral om wat ze niet kosten: Moeite.
Geld is gemakkelijk uitgegeven. Je klapt de boel dicht, de ondernemers houden hun handen op, die vul je, en verder hoef je niets te doen. Het is de weg van de minste weerstand.
Als het kabinet van mening is dat het een acceptabele uitkomst is dat bepaalde sectoren een seizoensbestemming worden zullen ze ze eenmalig moeten steunen om daarop om te bouwen, waarna die sector zich aan het "nieuwe normaal (brrr)" zal moeten houden.
Het "probleem" is daarnaast dat de verantwoording voor het geld er eigenlijk niet is. Het geld hoeft pas over jaren terugbetaald te worden, dan is dit demissionaire kabinet allang weg. Het volgende kabinet (of degene die daarna komt) heeft dan het probleem.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2021 20:29:26 ]![]()
![]()
https://www.jpost.com/hea(...)ected-tuesday-687392
[ Bericht 10% gewijzigd door jcdragon op 30-11-2021 20:34:20 ]Isn't it ironic, don't you think
Wordt de orkaan straks toch nog een storm in een glas water?quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Volk blijft je ook makkelijk te vriend op kortere termijn. Mensen gaan pas echt wat ondernemen als ze zelf financieel in de klem komen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Geld is gemakkelijk uitgegeven. Je klapt de boel dicht, de ondernemers houden hun handen op, die vul je, en verder hoef je niets te doen. Het is de weg van de minste weerstand.
En die hogere belastingen, ach dan zit je er toch niet meer.![]()
Bedoel jij nou te zeggen dat de boomers niet solidair zijn met de jongere generatie?quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mwah. De generatie die strooit met die miljarden zal er zelf nauwelijks aan terug hoeven te betalen.
Wil je niet dat soort gekke dingen zeggen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ik denk dat het kabinet al op dat punt is, maar het nog niet hardop durft uit te spreken. Het huidige steunpakket is slechts uitstel van executie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
Als het kabinet van mening is dat het een acceptabele uitkomst is dat bepaalde sectoren een seizoensbestemming worden zullen ze ze eenmalig moeten steunen om daarop om te bouwen, waarna die sector zich aan het "nieuwe normaal (brrr)" zal moeten houden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Daarom ben ik zo boos op Hugo net zijn zorgvuldige gekut met qr voor de gamma terwijl hij als een gek die boostershot moet fixen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed nieuws. Opschieten met die boostercampagne dus.![]()
Ik ben denk ik gewoon weer in juni aan de beurt voor een booster. Geen enkel vertrouwen meer met dit tempo.![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed nieuws. Opschieten met die boostercampagne dus.Op korte termijn vrij ernstig mocht deze variant dominant worden. De ongevaccineerden gaan nog meer drukken op de zorg.quote:At the same time, those not inoculated have a 2.4 times greater chances of developing serious symptoms – a significant figure.![]()
Kan je het net zo goed over de zomer heen trekken eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben denk ik gewoon weer in juni aan de beurt voor een booster. Geen enkel vertrouwen meer met dit tempo.![]()
Lijkt mij geen goed plan om zaken met bidden en smeken, te lijf te gaan. De tijd van de middeleewuen zijn we al voorbij en als er al een religieuze macht is, heeft die ons voorzien van inzichten om daarnaar te handelen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan eigenlijk alleen maar bidden dat iedereen na deze winter enige vorm van immuniteit heeft opgebouwd en er, door slimme inzet van boosters, veel minder mensen in het ziekenhuis komen. Anders gaan we in oktober gewoon weer op slot. Tenzij er acceptatie komt, maar getuige dat 1V-onderzoek is dat nog heel, heel ver weg.
Beter is de zaak aanschouwen en eindelijk eens een plan gaan ontvouwen voor de langere termijn ipv mensen wegzetten op hunaard en gedrag.
Ook die immuniteit is een lege huls. Samengevat iedereen heef immuniteit die juist bij kwetsbaren langzamer op gang komt waardoor het virus zich meer kan vermenigvuldigen en die mensen (daarom) in het ziekenhuis kan doen belanden omdat hun afweer ontoereikend is. Mensen hebben een structureel verkeerd beeld van wat vaccins hier aan betekenis aangaande immuniteit hebben en beperkt kunnen bijdragen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Politici worden beoordeeld op de korte termijn. Lange termijn is gewoon minder boeiend; dat zijn problemen voor een volgend kabinet. Of als ze zelf deel uitmaken van dat kabinet gewoon het kabinet daarna.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom ze zoveel geld stoppen in bedrijven vanwege gekozen lockdowns als ze dat geld ook in de zorg hadden kunnen stoppen. Hier wisten er aardig wat users vorig jaar al dat er lange termijn moest worden gedacht (al werden die snel in een hoekje gedrukt, want vaccinaties zouden ons redden), in plaats daarvan gingen ze nog meer afschalen toen het rustiger werd, want dan zouden zorgmedewerkers zich gaan vervelen.![]()
Omdat bakken geld naar de zorg juist een korte termijn gedachte is. Mensen gaan er veels te makkelijk ervan uit dat we zomaar genoeg mensen gaan vinden die überhaupt in de zorg v willen gaan werken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Politici worden beoordeeld op de korte termijn. Lange termijn is gewoon minder boeiend; dat zijn problemen voor een volgend kabinet. Of als ze zelf deel uitmaken van dat kabinet gewoon het kabinet daarna.
Ik snap echt niet waarom ze zoveel geld stoppen in bedrijven vanwege gekozen lockdowns als ze dat geld ook in de zorg hadden kunnen stoppen. Hier wisten er aardig wat users vorig jaar al dat er lange termijn moest worden gedacht (al werden die snel in een hoekje gedrukt, want vaccinaties zouden ons redden), in plaats daarvan gingen ze nog meer afschalen toen het rustiger werd, want dan zouden zorgmedewerkers zich gaan vervelen.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Vaccinatieplicht gaat vroeg of laat wel op tafel komen. De zwijgende (gevaccineerde) meerderheid wil vroeg of laat van die maatregelen af. Het begint aan alle kanten te knellen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
Op korte termijn vrij ernstig mocht deze variant dominant worden. De ongevaccineerden gaan nog meer drukken op de zorg.![]()
Evenstar
![]()
De tering, 18 dagen nadat ik eerste klachten kreeg en ik test nog steeds positiefBen toch wel heel benieuwd of ik nog besmettelijk ben. Wie wil komen testen?
Van GGD hoef ik officieel niet meer in quarantaine, maar wil nog steeds een dagje terug naar werk, maar dat schiet niet op zo .....![]()
Als je klachtenvrij bent ben je toch niet meer besmettelijk?quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:40 schreef Evenstar het volgende:
De tering, 18 dagen nadat ik eerste klachten kreeg en ik test nog steeds positiefBen toch wel heel benieuwd of ik nog besmettelijk ben. Wie wil komen testen?
Van GGD hoef ik officieel niet meer in quarantaine, maar wil nog steeds een dagje terug naar werk, maar dat schiet niet op zo .....![]()
A, daar hebben we weer een “kan niet”. Vertel, wat stel jij voor dan? Hoe gaan we uit de pandemische fase komen als dat niet via het opschalen van de zorg is?quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat bakken geld naar de zorg juist een korte termijn gedachte is. Mensen gaan er veels te makkelijk ervan uit dat we zomaar genoeg mensen gaan vinden die überhaupt in de zorg v willen gaan werken.![]()
Dat is een vraagstuk voor het volgende kabinet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
A, daar hebben we weer een “kan niet”. Vertel, wat stel jij voor dan? Hoe gaan we uit de pandemische fase komen als dat niet via het opschalen van de zorg is?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Weet je zeker dat je geen turbo omicron hebt? Is wel heel lang, hoe lang heb je echt klachten gehad?quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:40 schreef Evenstar het volgende:
Je bent wel een superspreader, blijkbaar heeft je lichaam veel virus aangemaaktquote:Op dinsdag 30 november 2021 20:40 schreef Evenstar het volgende:
Van GGD hoef ik officieel niet meer in quarantaine, maar wil nog steeds een dagje terug naar werk, maar dat schiet niet op zo .....
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Voordat een select clubje gaat vinden dat zo'n nieuwe normaal het meest acceptabele is mag wat mij betreft er eerst wel even een behoorlijk maatschappijbreed debat en stemming hierover op gang komen die alle opties langsgaat. Sectoren met een seizoensbestemming vind ik persoonlijk te zot voor woorden en funest voor met name de jongere generatie. Dan worden we zo langzaam aan het slachtoffer van onze eigen welvaart.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Steunpakketten horen als doel te hebben dat je tijd koopt om het probleem op te lossen. Zolang je het probleem niet oplost is het dweilen met de kraan open.
Als het kabinet van mening is dat het een acceptabele uitkomst is dat bepaalde sectoren een seizoensbestemming worden zullen ze ze eenmalig moeten steunen om daarop om te bouwen, waarna die sector zich aan het "nieuwe normaal (brrr)" zal moeten houden.
Het "probleem" is daarnaast dat de verantwoording voor het geld er eigenlijk niet is. Het geld hoeft pas over jaren terugbetaald te worden, dan is dit demissionaire kabinet allang weg. Het volgende kabinet (of degene die daarna komt) heeft dan het probleem.I'll give you something to do![]()
Geen actieve herinnering an.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is een vraagstuk voor het volgende kabinet.![]()
Ik zeg nergens kan niet, alleen dat men er veels te makkelijk over denkt...quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
A, daar hebben we weer een “kan niet”. Vertel, wat stel jij voor dan? Hoe gaan we uit de pandemische fase komen als dat niet via het opschalen van de zorg is?The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Dan moet je het verleidelijk maken voor mensen om de zorg in te gaan. Studies betalen, betere salarissen of arbeidsvoorwaarden; kortere speciale opleidingen gericht op Covid en soortgelijke virussen. Etc.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat bakken geld naar de zorg juist een korte termijn gedachte is. Mensen gaan er veels te makkelijk ervan uit dat we zomaar genoeg mensen gaan vinden die überhaupt in de zorg v willen gaan werken.
Het is juist korte termijn denken om elke winter met geld te gaan gooien richting bedrijven. Dat hoef je niet keer op keer te doen als je de zorg aantrekkelijker maakt.
Lockdowns helpen tegen een acuut probleem. Dat is het ondertussen alleen niet meer; het is chronisch geworden.![]()
Tering, wat treffend omschreven dit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan worden we zo langzaam aan het slachtoffer van onze eigen welvaart.![]()
Evenstar
![]()
Volgens de GGD wel, maar bij UMC Utrecht wilden ze altijd dat je negatief test voordat je weer op werk verschijnt. Nu ben ik al klaar met werken, maar moet nog terug om alles in te leveren en fatsoenlijk afscheid te nemen, maar dat schiet dus niet op zoquote:Op dinsdag 30 november 2021 20:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als je klachtenvrij bent ben je toch niet meer besmettelijk?
@MomoDenk dat ik tien dagen lang klachten heb gehad. Nooit heel ernstig geweest, behalve koorts en echt ellendig gevoel voor drie dagen. Daarna was het vooral reuk- en smaakverlies wat super irritant was. Nu nog niet helemaal terug.
@phpmystyle Misschien is dat het![]()
![]()
Die kant gaan we sowieso wel op, ook los van corona. In 2050 moet ongeveer 1 op de 3 werkenden in de zorg werken, zo is becijferd. Dan heb je naast de zorg, onderwijs, ambtenarij en levensmiddelenvoorziening echt geen mensen meer over die in zoiets niet-essentieels als de recreatieve sector kunnen werken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Voordat een select clubje gaat vinden dat zo'n nieuwe normaal het meest acceptabele is mag wat mij betreft er eerst wel even een behoorlijk maatschappijbreed debat en stemming hierover op gang komen die alle opties langsgaat. Sectoren met een seizoensbestemming vind ik persoonlijk te zot voor woorden en funest voor met name de jongere generatie. Dan worden we zo langzaam aan het slachtoffer van onze eigen welvaart.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je kan shit super aantrekkelijk maken maar als mensen geen zin hebben om bijvoorbeeld veel ellende te zien.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan moet je het verleidelijk maken voor mensen om de zorg in te gaan. Studies betalen, betere salarissen of arbeidsvoorwaarden; kortere speciale opleidingen gericht op Covid en soortgelijke virussen. Etc.
Het is juist korte termijn denken om elke winter met geld te gaan gooien richting bedrijven. Dat hoef je niet keer op keer te doen als je de zorg aantrekkelijker maakt.
Lockdowns helpen tegen een acuut probleem. Dat is het ondertussen alleen niet meer; het is chronisch geworden.
Ik wil bijvoorbeeld best agent worden en daarvoor flink afvallen enzo... maar als ik nu bureau hofstad zit te kijken denk ik: "ik heb helemaal geen zin om de opvoeding van jochies van 14 over te nemen"The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Laat dit waar zijn, want anders dreigt het wel een erg somber 2022 te worden...quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:28 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]
Optimisme is lastig op te brengen in deze koude, natte & donkere dagen.![]()
Ja je ziet wel waar de prioriteiten liggen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Echt he..
Als je zulke beslissingen maakt, kun je ook gewoon niet meer rationeel denken.![]()
![]()
Pcr? Die kunnen tot 3 maanden na je besmetting positief zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:40 schreef Evenstar het volgende:
Je zal het dan zo aantrekkelijk moeten maken dat mensen daar over heen stappen. Ik denk dat er best wat mensen zijn die best in de zorg zouden willen helpen, maar het te duur vinden, of omdat ze elders meer kunnen gaan verdienen. Er zijn zoveel manieren om het aantrekkelijker te maken. Daar trek je niet iedereen mee nee, maar je zal er best extra personeel door weten te werven. Hoe meer personeel; hoe meer spreiding er is ook waardoor er op individuele basis ook minder zorgdruk is; dat kan het dan ook weer verleidelijker maken; het kan een positieve vicieuze cirkel worden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:51 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je kan shit super aantrekkelijk maken maar als mensen geen zin hebben om bijvoorbeeld veel ellende te zien.
Ik wil bijvoorbeeld best agent worden en daarvoor flink afvallen enzo... maar als ik nu bureau hofstad zit te kijken denk ik: "ik heb helemaal geen zin om de opvoeding van jochies van 14 over te nemen"
Denken in ''kan niet'' of ''gaat toch niet helpen'' komen we niet mee verder. Het is oorlogstijd. Zo wordt het altijd omschreven. Dan moeten we creatief gaan denken; dan moeten we juist met oplossingen komen die in normale tijden te lastig zijn. Anders zitten we hier over een paar jaar nog steeds - geen stap verder. We blijven het immers goed praten dat er niet lange termijn gedacht wordt en als dat wel gebeurd dan ''kan het niet''. Tja, wat dan? Elke winter met lockdowns smijten alsof het niks is? Meermaals per jaar boosteren?![]()
Trap er niet in. Het is hier prematuur goochelen met cijfers die zelfs als het maar 5% minder effectief is, dit getalsmatig exponentiële gevolgen zal hebben. Het is de bekende rekentruc om het aantal gevallen van omicron bij de lopende getallen te rekenen die dan in verhouding idd rekenkundig totaal gezien tot een lichte daling in effectiviteit zal leiden. Los daarvan zegt effectiviteit over wat en waar dat dan het geval is of aan betekenis heeft voor het individu. Heeft het invididu 90% kans op nauwelijks (over)leven of 10% kans op een rotte manier te (over)lijden ?.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:28 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]
Voorbeeld van de rekentruc die steeds wordt toegepast. Men heeft 100 gevallen die zonder omicron dan 95% effectief is. Nu komen op/in die 100 daar 5 omicrongevallen bij en men rekent gelukzalig uit dat het vaccins toch nog steeds voor 90% effectief is.
Dit obscure trucje wordt vaker gebruikt ook bij berekening van zg. vaccineffectiviteit door de mensen mee te rekenen als deler die sws nooit qua noemer in het ziekenhuis komen. Beter zou zijn dat men de effectiviteit duidt binnenin de kwetsbare en de mensen die (reeds) gezond zijn, niet daarin meerekent.
Vooralsnog weet men hoegenaamd nog niets. Er is zelfs gerede kans dat door het grote aantal mutaties t.o.v. de Wuhan variant, de door het vaccin veroorzaakte antilichamen niet of nauwelijks in staat zijn om het gewijzigde SpikeEiwit te kunnen herkennen. Er is ook meer dan het oog kan inzien. Als het SpikeEiwit al deze wijzigingen heeft ondergaan zal dat ook zeker het geval zijn met de andere viruseiwitten met op dit moment, onvoorspelbare gevolgen. In zekere zin is het nu weer GroundHogDay van eind December 2019 met imho grote kans op een nieuw virus.
Bijkomende complicatie is dat nog meer onduidelijk is of en in welke mate de bestaande vaccinaties en bestaande varianten hier verder een spaak in het wobbelwiel gaan steken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Nietquote:Op dinsdag 30 november 2021 18:18 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat 2G, een vliegtuig met 60 besmettingen, ofwel gevaccineerd ofwel getest. Hoe zorgt dat 2G-beleid nu precies voor minder besmettingen? Wie kan me dat uitleggen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dit argument staat wel echt als een huis op de rotsen imo.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denken in ''kan niet'' of ''gaat toch niet helpen'' komen we niet mee verder. Het is oorlogstijd. […] Dan moeten we creatief gaan denken; dan moeten we juist met oplossingen komen die in normale tijden te lastig zijn.![]()
Je hoeft geen speciaal ziekenhuis te bouwen. We hebben bedden zat in Nederland.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit is de route die we op dit moment nemen. Je had die +10 miljard die zo weer aan steunpakketten weggegooid wordt ook in een speciaal corona-ziekenhuis kunnen steken. Maar dat doet men niet, bang dat het dan leeg staat.![]()
Je had je ook kunnen richten op enkel de risicogroepen en 50+ met boosters, gericht de risicogroep benaderen, maar dat doet men ook niet, had minder tijd en geld gekost.
Alleen geen personeel om er ook daadwerkelijk patiënten in te leggenIk zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Morgen weer de ANBO schuimbekkend in de krant.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat is dit voor discriminatie???![]()
Het is als de naakte Keizer die de laatste mode draagt. Mensen die vragen stellen bij de kleur daarvan moeten naar de oogarts.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:18 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat 2G, een vliegtuig met 60 besmettingen, ofwel gevaccineerd ofwel getest. Hoe zorgt dat 2G-beleid nu precies voor minder besmettingen? Wie kan me dat uitleggen?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zorg in Nederland is al heel efficiënt ingericht, probleem is de periodieke piekbelasting door Covid.
Daarom zou je daar iets speciaals voor moeten inrichten, flexibel opschalen makkelijker maken in de wintermaanden, speciaal corona-ziekenhuis, zoiets. Zo'n centrale plek in een klein land als Nederland kan best.![]()
Achja geen personeel als je geen knaak betaald, geen wonder.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:01 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Je hoeft geen speciaal ziekenhuis te bouwen. We hebben bedden zat in Nederland.
Alleen geen personeel om er ook daadwerkelijk patiënten in te leggen![]()
wie gaan daar werken dan?quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Zorg in Nederland is al heel efficiënt ingericht, probleem is de periodieke piekbelasting door Covid.
Daarom zou je daar iets speciaals voor moeten inrichten, flexibel opschalen makkelijker maken in de wintermaanden, speciaal corona-ziekenhuis, zoiets. Zo'n centrale plek in een klein land als Nederland kan best.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Voorsorteren op #oudhoutquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat is dit voor discriminatie???"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Idee is natuurlijk dat ongevaccineerden minder contacten hebben zodat de kans kleiner is dat ze besmet raken.quote:
Maar stel dan gewoon vaccinatie verplicht in plaats van deze indirecte verplichting.![]()
Evenstar
![]()
Nadeel is nu vooral dat ik niet meer op werk kan testen. Daar keken ze ook naar je viral load, terwijl ze bij GGD gewoon positief = positief aanhouden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Pcr? Die kunnen tot 3 maanden na je besmetting positief zijn.
Ik wacht nog een weekje en dan ga ik wel op bezoek.![]()
Again zeg nergens dat het niet mogelijk is etc maar dat men er veels te simpel over denkt. Want straks is de zorg ineens veels te duur en dan staan de anti-overheid wappies te janken over een te dure zorgverzekering dan wel te hoge belastingen..quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Trap er niet in. Het is hier prematuur goochelen met cijfers die zelfs als het maar 5% minder effectief is, dit getalsmatig exponentiële gevolgen zal hebben. Het is de bekende rekentruc om het aantal gevallen van omicron bij de lopende getallen te rekenen die dan in verhouding idd rekenkundig totaal gezien tot een lichte daling in effectiviteit zal leiden. Los daarvan zegt effectiviteit over wat en waar dat dan het geval is of aan betekenis heeft voor het individu. Heeft het invididu 90% kans op nauwelijks (over)leven of 10% kans op een rotte manier te (over)lijden ?.
Voorbeeld van de rekentruc die steeds wordt toegepast. Men heeft 100 gevallen die zonder omicron dan 95% effectief is. Nu komen op/in die 100 daar 5 omicrongevallen bij en men rekent gelukzalig uit dat het vaccins toch nog steeds voor 90% effectief is.
Dit obscure trucje wordt vaker gebruikt ook bij berekening van zg. vaccineffectiviteit door de mensen mee te rekenen als deler die sws nooit qua noemer in het ziekenhuis komen. Beter zou zijn dat men de effectiviteit duidt binnenin de kwetsbare en de mensen die (reeds) gezond zijn, niet daarin meerekent.
Vooralsnog weet men hoegenaamd nog niets. Er is zelfs gerede kans dat door het grote aantal mutaties t.o.v. de Wuhan variant, de door het vaccin veroorzaakte antilichamen niet of nauwelijks in staat zijn om het gewijzigde SpikeEiwit te kunnen herkennen. Er is ook meer dan het oog kan inzien. Als het SpikeEiwit al deze wijzigingen heeft ondergaan zal dat ook zeker het geval zijn met de andere viruseiwitten met op dit moment, onvoorspelbare gevolgen. In zekere zin is het nu weer GroundHogDay van eind December 2019 met imho grote kans op een nieuw virus.
Bijkomende complicatie is dat nog meer onduidelijk is of en in welke mate de bestaande vaccinaties en bestaande varianten hier verder een spaak in het wobbelwiel gaan steken.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Eigenlijk moeten we de lockdown uitbreiden met een weekendsluiting, alles alleen maar open als de pensionado's kunnen gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Morgen weer de ANBO schuimbekkend in de krant.![]()
Indonesische en filipijnse meisjes staan te springen om in de zorg te werken.quote:Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Ho ho ho, vanwaar die haast..quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed nieuws. Opschieten met die boostercampagne dus.Go hard or go home![]()
Geef ze de NL nationaliteit en je hebt al die vacatures zo gevuld, of Bulgaarse seizoenwerkers, als je het kort bij huis wilt zoeken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:06 schreef RipCity het volgende:
[..]
Indonesische en filepijnse meisjes staan te springen om in de zorg te werken.![]()
Ah, de aloude boomer-mythe.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bedoel jij nou te zeggen dat de boomers niet solidair zijn met de jongere generatie?
Wil je niet dat soort gekke dingen zeggen.
Jammer zeg, die tweedeling. Vooral als het gebaseerd is op volstrekte kolder.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
En als ze elke winter met geld gaan smijten om bedrijven overeind te houden rekenen ze dat ook door op de bevolking. Uiteindelijk wordt de rekening altijd betaald door het volk - dan betaal ik toch liever mee aan iets waar je op kan bouwen (lange termijn).quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Again zeg nergens dat het niet mogelijk is etc maar dat men er veels te simpel over denkt. Want straks is de zorg ineens veels te duur en dan staan de anti-overheid wappies te janken over een te dure zorgverzekering dan wel te hoge belastingen..![]()
Die mening komt van jezelf?quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, de aloude boomer-mythe.
Jammer zeg, die tweedeling. Vooral als het gebaseerd is op volstrekte kolder.
Interessant dan zal er wel wat in zitten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
PCR of antigeentest / zelftest?quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:40 schreef Evenstar het volgende:
Van GGD hoef ik officieel niet meer in quarantaine, maar wil nog steeds een dagje terug naar werk, maar dat schiet niet op zo .....
Bij een PCR test wordt alles tig miljoen keer vergroot en zo vinden ze altijd wel wat ook al ben je niet meer besmettelijk.![]()
Dat maakt het best vervelend, aangezien een PCR test op dit moment (indirect) als toegangsbewijs dient. Ik weet niet hoe complex het is voor de PCR tests bij GGD om ook naar viral loads te gaan kijken, maar dat lijkt me wel fair als je herstelbewijzen daarop baseert. Straks heeft iemand die corona gehad heeft 2 maanden lang geen toegang tot zijn werkplek omdat diegene nog steeds positief test terwijl ie allang hersteld is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nadeel is nu vooral dat ik niet meer op werk kan testen. Daar keken ze ook naar je viral load, terwijl ze bij GGD gewoon positief = positief aanhouden.
Aan het begin van het jaar van de winter in de lente was het nog zo bij de GGD als je positief testen was het advies om dan daarna 3 maanden niet meer te testen vanwege dat. Maar de PCR test, test alleen op rna van het virus en als je de besmetting hebt doorgemaakt is dat nog een tijdje te vinden maar ben je niet meer besmettelijk. Daarom dat ze op je werk naar een lage virale load kijken. Want een ziekenhuis moet natuurlijk wat voorzichtiger zijn dan de gewone maatschappij anders staat die binnen een korte tijd compleet stil.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nadeel is nu vooral dat ik niet meer op werk kan testen. Daar keken ze ook naar je viral load, terwijl ze bij GGD gewoon positief = positief aanhouden.
Ja. Ik baseer me wat minder op de hersenscheten van, ik zeg maar wat, BNW'ers (Wellicht dat je daar nog enkele ondersteuning vindt voor je denkbeelden), of de nieuwe sociaal-darwinisten van vandaag, de Zwagerianen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die mening komt van jezelf?
Interessant dan zal er wel wat in zitten.Omnibus in omnibus.
Wat nodig is is nodig, kosten horen hier helemaal niet leidend te zijn. Als totale kosten dan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En als ze elke winter met geld gaan smijten om bedrijven overeind te houden rekenen ze dat ook door op de bevolking. Uiteindelijk wordt de rekening altijd betaald door het volk - dan betaal ik toch liever mee aan iets waar je op kan bouwen (lange termijn).
Wat een behandeling an sich mag kosten allicht wel, maar niemand is pro code zwart taferelen. Dus een tekort aan IC personeel zou door niemand een goed idee gevonden moeten worden.
Het land plat is duurder dan meer IC personeel."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Oh eens. Jammer genoeg zijn bijna alle opties tot referenda vakkundig de vernieling in gewerkt, want dit had er wat mij betreft wel één geweest.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Voordat een select clubje gaat vinden dat zo'n nieuwe normaal het meest acceptabele is mag wat mij betreft er eerst wel even een behoorlijk maatschappijbreed debat en stemming hierover op gang komen die alle opties langsgaat. Sectoren met een seizoensbestemming vind ik persoonlijk te zot voor woorden en funest voor met name de jongere generatie. Dan worden we zo langzaam aan het slachtoffer van onze eigen welvaart.![]()
Ik verwacht dat het gaat zijn zoals die Duitse minister zei. Volgend jaar is iedereen of gevaccineerd, genezen ("natuurlijke immuniteit) of dood.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En als ze elke winter met geld gaan smijten om bedrijven overeind te houden rekenen ze dat ook door op de bevolking. Uiteindelijk wordt de rekening altijd betaald door het volk - dan betaal ik toch liever mee aan iets waar je op kan bouwen (lange termijn).
Wel moet er idd gekeken worden naar een duurzame oplossing voor genoeg bedden in een volgende crisis.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
@ludovico betaald voortaan onze belasting jongens...quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat nodig is is nodig, kosten horen hier helemaal niet leidend te zijn. Als totale kosten dan.
Wat een behandeling an sich mag kosten allicht wel, maar niemand is pro code zwart taferelen. Dus een tekort aan IC personeel zou door niemand een goed idee gevonden moeten worden.
Het land plat is duurder dan meer IC personeel.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Zijn dan ook alle specifieke maatregelen tegen ongevaccineerden weg? Gezien zij dan ook antistoffen hebben? Of waarom niet?quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het gaat zijn zoals die Duitse minister zei. Volgend jaar is iedereen of gevaccineerd, genezen ("natuurlijke immuniteit) of dood.
Wel moet er idd gekeken worden naar een duurzame oplossing voor genoeg bedden in een volgende crisis."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hij heeft in zoverre wel een punt dat dat hele platte rendementsdenken ons überhaupt in deze situatie gestort heeft. Daarom is dat vingertjewijzen naar boomers ook zo hypocriet; dat hele liberale denken is pas iets van de jaren '90, en heeft een hoge vlucht genomen daarna. En ook onder die oh zo arme jonge generatie is stemmen op partijen als VVD en D66 schering en inslag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
@:ludovico betaald voortaan onze belasting jongens...
Vakbonden? Solidariteit? Maatschappelijke cohesie? Vieze woorden sinds de glorieuze neoliberale revolutie.Omnibus in omnibus.
Ik heb weleens gelezen dat één IC bed 1 miljoen per jaar kost, totaal, inclusief personeel. 100 extra bedden kost dan dus 100 miljoen per jaar. Op de zorgbegroting is dat echt een schijntje.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
@:ludovico betaald voortaan onze belasting jongens...![]()
Wat snap je niet aan kosten lock down >> kosten IC personeel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
@:ludovico betaald voortaan onze belasting jongens..."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Leuk ook als ze gaan introduceren dat je een PCR test moet hebben gedaan om te reizen. Als gevaccineerde dan. Als die PCR test zo lang gevoelig blijft.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat maakt het best vervelend, aangezien een PCR test op dit moment (indirect) als toegangsbewijs dient. Ik weet niet hoe complex het is voor de PCR tests bij GGD om ook naar viral loads te gaan kijken, maar dat lijkt me wel fair als je herstelbewijzen daarop baseert. Straks heeft iemand die corona gehad heeft 2 maanden lang geen toegang tot zijn werkplek omdat diegene nog steeds positief test terwijl ie allang hersteld is.![]()
Volgens de leerschool is dat vooral een term dat men statistisch gezien minder virus van heel veel heeft.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als je klachtenvrij bent ben je toch niet meer besmettelijk?
Verder is de term besmettelijk weinigzeggend en vooral afhankelijk of de ander dan daarvoor ook vatbaar is.
De kans dat 100.000.000 virus deeltjes besmetten is net zo groot dat een armzalige ondetecteerbare 10 dat doen nl. 50/50."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Moet die wel geëxploiteerd worden met zorg personeel en een patiënt op bed etc etc, daarnaast zijn marginale kosten iets anders dan gemiddelde kosten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb weleens gelezen dat één IC bed 1 miljoen per jaar kost, totaal, inclusief personeel. 100 extra bedden kost dan dus 100 miljoen per jaar. Op de zorgbegroting is dat echt een schijntje.
Cq je vergelijking vangt enorm bot.
En een patiënt verdwijnt ook niet zomaar. Doen alsof die niet bestaat is ook maar vreemd. Ergens gaten laten vallen is het probleem ergens anders laten vallen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Of voor herstelbewijzen PCR tests met lagere cycli doen? @ipa84 dan vind je toch minder snel dood virus?quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Leuk ook als ze gaan introduceren dat je een PCR test moet hebben gedaan om te reizen. Als gevaccineerde dan. Als die PCR test zo lang gevoelig blijft.![]()
Evenstar
![]()
Als iedereen er drie maanden uit zou liggen gaat het snel jaquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Aan het begin van het jaar van de winter in de lente was het nog zo bij de GGD als je positief testen was het advies om dan daarna 3 maanden niet meer te testen vanwege dat. Maar de PCR test, test alleen op rna van het virus en als je de besmetting hebt doorgemaakt is dat nog een tijdje te vinden maar ben je niet meer besmettelijk. Daarom dat ze op je werk naar een lage virale load kijken. Want een ziekenhuis moet natuurlijk wat voorzichtiger zijn dan de gewone maatschappij anders staat die binnen een korte tijd compleet stil.![]()
![]()
Kom maar met de cijfers.. in de meeste sectoren gaat het gewoon meer dan goed.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan kosten lock down >> kosten IC personeel.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Ja. Want ik zie het over een paar maandjes nog wel komen tot een clash tussen mensen die maatregelen willen handhaven versus mensen die terug richting het oude normaal willen. Zie daar maar eens uit te komen als overheid, je kan het nooit goed doen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh eens. Jammer genoeg zijn bijna alle opties tot referenda vakkundig de vernieling in gewerkt, want dit had er wat mij betreft wel één geweest.![]()
Die 1 miljoen per bed per jaar was inclusief personeel en dat soort zaken. Binnen de ~80 miljard per jaar voor de zorg is er echt wel 100 miljoen te vinden die gepakt kan worden zonder dat het ergens pijn oplevert.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet die wel geëxploiteerd worden met zorg personeel en een patiënt op bed etc etc, daarnaast zijn marginale kosten iets anders dan gemiddelde kosten.
Cq je vergelijking vangt enorm bot.
En een patiënt verdwijnt ook niet zomaar. Doen alsof die niet bestaat is ook maar vreemd. Ergens gaten laten vallen is het probleem ergens anders laten vallen.
Overigens, ik ben het met je punt eens hè, ik vind dat de (IC) zorg uitgebreid moet worden om de toegenomen zorgdruk langdurig op te lossen.![]()
Ik neem aan van wel ja. Vandaar dat geef het nog één winter om enigsinds gecontroleerd rond te gaan en die Duitser kan best gelijk krijgen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zijn dan ook alle specifieke maatregelen tegen ongevaccineerden weg? Gezien zij dan ook antistoffen hebben? Of waarom niet?The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Ligt daar dan ook je grens? Alleen nog discrimineren tm nieuw jaar? Daarna alle discriminatie klaar?quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel ja. Vandaar dat geef het nog één winter om enigsinds gecontroleerd rond te gaan en die Duitser kan best gelijk krijgen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Evenstar
![]()
Achteraf gezien had WHO trouwens wel gelijk. Heel veel mensen vonden het raar dat WHO bleef roepen dat men er niet zou zijn met alleen vaccineren, terwijl de overheden het bijna als een gegarandeerde uitweg bleven presenteren.![]()
Met herstel bewijs wel maar zonder weer niet want dan mis je weer pre-symptomatische mensen. Maar dan moet je daar weer een heel systeem voor ontwikkelen wat je ook niet zomaar doet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of voor herstelbewijzen PCR tests met lagere cycli doen? @:ipa84 dan vind je toch minder snel dood virus?![]()
Ik ben het vaak met je oneens maar hier heb je denk ik een punt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij heeft in zoverre wel een punt dat dat hele platte rendementsdenken ons überhaupt in deze situatie gestort heeft. Daarom is dat vingertjewijzen naar boomers ook zo hypocriet; dat hele liberale denken is pas iets van de jaren '90, en heeft een hoge vlucht genomen daarna. En ook onder die oh zo arme jonge generatie is stemmen op partijen als VVD en D66 schering en inslag.
Vakbonden? Solidariteit? Maatschappelijke cohesie? Vieze woorden sinds de glorieuze neoliberale revolutie.
Er wordt in Nederland doorgaans veel gekotst op het christendom, maar de kerk bewaakte wel op een bepaalde manier de moraal/normen en waarden in de samenleving. De kerken liepen leeg en in plaats van gemeenschapszin en omzien naar elkaar kwamen egoïsme en eigenpijperij. Het resultaat daarvan zien we hier.![]()
Ik denk dat dat niet geaccepteerd zou worden door mensen, dat dan de compliance op de maatregelen keihard onderuit zou zijn gegaan. Een beetje als "als vaccineren niet de oplossing is, waarom zou ik het dan doen?"quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:22 schreef Evenstar het volgende:
Achteraf gezien had WHO trouwens wel gelijk. Heel veel mensen vonden het raar dat WHO bleef roepen dat men er niet zou zijn met alleen vaccineren, terwijl de overheden het bijna als een gegarandeerde uitweg bleven presenteren.![]()
Mja men ziet mij hier als aanvallend denk ik soms....quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 1 miljoen per bed per jaar was inclusief personeel en dat soort zaken. Binnen de ~80 miljard per jaar voor de zorg is er echt wel 100 miljoen te vinden die gepakt kan worden zonder dat het ergens pijn oplevert.
Overigens, ik ben het met je punt eens hè, ik vind dat de (IC) zorg uitgebreid moet worden om de toegenomen zorgdruk langdurig op te lossen.
Maar het gaat voor een groot deel om flexibiliteit. Die kosten zijn een fractie van 1:1 doortrekken.
En we praten nu over Covid. Iets meer dan 100 jaar terug hadden we iets dat tientallen factoren erger was. Omgerekend naar QALY's misschien wel honderden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Maar daar zit wel een probleem... ook het hoger management in de zorg faalt al jaren lang. Daar mag ook best wel eens naar gekeken worden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 1 miljoen per bed per jaar was inclusief personeel en dat soort zaken. Binnen de ~80 miljard per jaar voor de zorg is er echt wel 100 miljoen te vinden die gepakt kan worden zonder dat het ergens pijn oplevert.
Overigens, ik ben het met je punt eens hè, ik vind dat de (IC) zorg uitgebreid moet worden om de toegenomen zorgdruk langdurig op te lossen.
Als ik kijk wat er allemaal wordt uitgegeven wordt bij de toko waar mijn vrouw werkt; wat niets te maken heeft met het welzijn van de patiënten eerder andersom...The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Ja ik denk het wel ja. Misschien dat een mutatie dat nog kan veranderen..quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ligt daar dan ook je grens? Alleen nog discrimineren tm nieuw jaar? Daarna alle discriminatie klaar?The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Ik denk dat je daar de kern van het 'probleem' hebt. In de zorg wordt eigenlijk alleen gerekend met QALY's als 't gaat over kosten. Dus, hoeveel QALY kost het als ik het niet doe, hoeveel levert het op als je het wel doet. Één QALY hangt een bedrag aan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja men ziet mij hier als aanvallend denk ik soms....
Maar het gaat voor een groot deel om flexibiliteit. Die kosten zijn een fractie van 1:1 doortrekken.
En we praten nu over Covid. Iets meer dan 100 jaar terug hadden we iets dat tientallen factoren erger was. Omgerekend naar QALY's misschien wel honderden.
De introductie van Covid heeft dat systeem compleet op zijn kop gegooid, een levensjaar was ineens 10x zoveel waard. Ik denk persoonlijk (grotendeels) terecht, maar het zorgt er wel voor dat de discussie wat we als samenleving willen laten om deze toegenomen kosten te betalen.
Voor mij persoonlijk is gezondheid één van de grootste en belangrijkste waardes die er zijn. Ik heb een tijd in de VS gewoond en ben het dus gewend dat er een gigantisch bedrag per maand naar zorg gaat, wat dat betreft hebben we het in Nederland met de zorg echt ontzettend goed.
Alleen, de zorg in Nederland is ingericht op kwaliteit, niet op kwantiteit. Met de komende vergrijzing zullen er sowieso flinke veranderingen/verbeteringen plaats moeten vinden in de zorg, ik denk dat Covid dat wel 's in een stroomversnelling kan brengen.![]()
In de kern is dat feitelijk het momentele beleid. Dansen om de hoge golf in de tijd pogen af te (gaan) platten. Precies zo insturen dat de zorg het op de top van haar kunnen kan afdempen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het gaat zijn zoals die Duitse minister zei. Volgend jaar is iedereen of gevaccineerd, genezen ("natuurlijke immuniteit) of dood.
Wel moet er idd gekeken worden naar een duurzame oplossing voor genoeg bedden in een volgende crisis.
Verder is er een cruciale denkfout gaande dat vaccinatie of genezing iemand zou beschermen tegen de oorzaak van gevolgen.
De hoofdoorzaak dat mensen gevolgen ondervinden komt omdat kwetsbaren een probleem hebben om hun cellulaire zuurstofvoorziening in balans te houden en hun afweer simpelweg te traag reageert op infectie.
Laat nu net het virus, dat juist inhecht op de belangrijke ACE2 receptoren, die vooral bij mensen die (reeds) ziek ook fragiel zijn te noemen, dat nog verder in de vernieling helpen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Evenstar
![]()
Yup, snap ook wel waarom de overheden dat deden hoor. Heel veel mensen keken toen echter met argwaan naar WHO, zo van "wat lullen zij nou", terwijl zij dus de enige echt eerlijke waren in dat geval.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet geaccepteerd zou worden door mensen, dat dan de compliance op de maatregelen keihard onderuit zou zijn gegaan. Een beetje als "als vaccineren niet de oplossing is, waarom zou ik het dan doen?"![]()
Zou moeten iig maar vooralsnog minder IC personeel dan begin pandemie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar de kern van het 'probleem' hebt. In de zorg wordt eigenlijk alleen gerekend met QALY's als 't gaat over kosten. Dus, hoeveel QALY kost het als ik het niet doe, hoeveel levert het op als je het wel doet. Één QALY hangt een bedrag aan.
De introductie van Covid heeft dat systeem compleet op zijn kop gegooid, een levensjaar was ineens 10x zoveel waard. Ik denk persoonlijk (grotendeels) terecht, maar het zorgt er wel voor dat de discussie wat we als samenleving willen laten om deze toegenomen kosten te betalen.
Voor mij persoonlijk is gezondheid één van de grootste en belangrijkste waardes die er zijn. Ik heb een tijd in de VS gewoond en ben het dus gewend dat er een gigantisch bedrag per maand naar zorg gaat, wat dat betreft hebben we het in Nederland met de zorg echt ontzettend goed.
Alleen, de zorg in Nederland is ingericht op kwaliteit, niet op kwantiteit. Met de komende vergrijzing zullen er sowieso flinke veranderingen/verbeteringen plaats moeten vinden in de zorg, ik denk dat Covid dat wel 's in een stroomversnelling kan brengen.
Dat slappe gedoe "opschalen kan niet begrijp dat nou" kan ik helemaal niks mee. Incapabel gedoe vind ik dat."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik vraag het maar omdat de grenzen van mensen maar blijven schuiven.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ja ik denk het wel ja. Misschien dat een mutatie dat nog kan veranderen.."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
WHO heeft ook belangen bij wat ze zeggen, onderschat dat nietquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup, snap ook wel waarom de overheden dat deden hoor. Heel veel mensen keken toen echter met argwaan naar WHO, zo van "wat lullen zij nou", terwijl zij dus de enige echt eerlijke waren in dat geval.
Maar geen overheidsbelangen die politiek gekleurd zijn, dat kloptOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, eens. Ik heb in 't verleden vrij veel werk gedaan voor zorgorganisaties (IT). Veel dubbel werk, processen die echt geoptimaliseerd kunnen worden, processen die volgens de medewerkers overbodig zijn maar wel gedaan moeten worden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Maar daar zit wel een probleem... ook het hoger management in de zorg faalt al jaren lang. Daar mag ook best wel eens naar gekeken worden.
Als ik kijk wat er allemaal wordt uitgegeven wordt bij de toko waar mijn vrouw werkt; wat niets te maken heeft met het welzijn van de patiënten eerder andersom...
Een klein maar zichtbaar voorbeeld, op de kraamkamer waar mijn vrouw bevallen is hadden ze een hartmonitor voor de baby terwijl die nog in de buik zat, die kon weeën meten en de hartslag van de baby enzo. Dat apparaat moest draadloos kunnen werken, maar op geen enkele manier aan de praat te krijgen. Ze hebben 3 verschillende apparaten geprobeerd, telkens waren er problemen mee en moesten ze opnieuw gekoppeld worden. Uit pure armoede heeft de verloskundige dat apparaat maar bekabeld aangesloten, want anders bleven ze bezig en wisten ze niet hoe het ging met de hartslag van de kleine.
De verloskundige van het ziekenhuis is dus bijna een half uur bezig geweest om dat apparaat aan de gang te krijgen. Gegarandeerd dat de bevalling van mijn vrouw niet de enige is waar het op die manier gaat, dus laten we voor 't gemak even stellen dat die verloskundige bij een deel van de bevallingen per week 20 minuten kwijt is. Dat telt al snel op, want het is tijd die zij niet kan besteden aan andere patiënten.![]()
De WHO had zichzelf een beetje gediskwalificeerd door zo aan de leiband van China te lopen. Daarnaast zeiden ze constant dat de pandemie pas over is als de hele wereld is gevaccineerd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup, snap ook wel waarom de overheden dat deden hoor. Heel veel mensen keken toen echter met argwaan naar WHO, zo van "wat lullen zij nou", terwijl zij dus de enige echt eerlijke waren in dat geval.
Dat was ook wel een beetje voorbarig natuurlijk.![]()
![]()
Eerste voorzichtige signalen laten een kleine daling/stagnatie zien betreft instroom verpleegafdelingen![]()
![]()
![]()
Die hele "kan niet" mentaliteit heb ik ook een broertje dood aan. Nu is geld vaak niet de oplossing, maar het is ook niet duidelijk wat de oplossing wel is. Zolang er alleen maar geroepen wordt dat het niet kan gaat het nooit beter worden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou moeten iig maar vooralsnog minder IC personeel dan begin pandemie.
Dat slappe gedoe "opschalen kan niet begrijp dat nou" kan ik helemaal niks mee. Incapabel gedoe vind ik dat.![]()
Code zwart tegenhouden kan goedkoper door eerder effectieve maar minder kostbare maatregelen te nemen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
In de kern is dat feitelijk het momentele beleid. Dansen om de hoge golf in de tijd pogen af te (gaan) platten. Precies zo insturen dat de zorg het op de top van haar kunnen kan afdempen.
Verder is er een cruciale denkfout gaande dat vaccinatie of genezing iemand zou beschermen tegen de oorzaak van gevolgen.
De hoofdoorzaak dat mensen gevolgen ondervinden komt omdat kwetsbaren een probleem hebben om hun cellulaire zuurstofvoorziening in balans te houden en hun afweer simpelweg te traag reageert op infectie.
Laat nu net het virus, dat juist inhecht op de belangrijke ACE2 receptoren, die vooral bij mensen die (reeds) ziek ook fragiel zijn te noemen, dat nog verder in de vernieling helpen.
We zijn letterlijk 3-4 weken te laat met kroegen en bars sluiten. En het gemak dat men nu naar ongevaccineerden wijst... Het OMT en het kabinet zien het gebeuren en doen niks. Misschien zou dat wat meer aandacht mogen krijgen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Evenstar
![]()
Tuurlijk, ook zij hebben belangen. In dit geval hadden ze gelijk, terwijl ze werden weggezet als paniekzaaiers. In een ander geval kan het natuurlijk weer anders zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:33 schreef Molo het volgende:
[..]
WHO heeft ook belangen bij wat ze zeggen, onderschat dat niet
Maar geen overheidsbelangen die politiek gekleurd zijn, dat klopt![]()
Er kan echt áltijd wel íets iig jaquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die hele "kan niet" mentaliteit heb ik ook een broertje dood aan. Nu is geld vaak niet de oplossing, maar het is ook niet duidelijk wat de oplossing wel is. Zolang er alleen maar geroepen wordt dat het niet kan gaat het nooit beter worden.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het lastige is natuurlijk wel dat er een stijging zichtbaar moet zijn voor mensen snappen waarom er maatregelen genomen moeten worden, anders is de navolging nagenoeg 0. Dan zeggen mensen: Joh, het ziekenhuis is leeg, doe normaal, idioot.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Code zwart tegenhouden kan goedkoper door eerder effectieve maar minder kostbare maatregelen te nemen.
We zijn letterlijk 3-4 weken te laat met kroegen en bars sluiten. En het gemak dat men nu naar ongevaccineerden wijst... Het OMT en het kabinet zien het gebeuren en doen niks. Misschien zou dat wat meer aandacht mogen krijgen.
Dat kun je (gedeeltelijk) voorkomen door op een duidelijkere manier te communiceren. Maak die wekelijkse epidemiologische rapporten van het RIVM op dagelijkse basis gewoon openbaar, met cijfers van de dag ervoor. Zelfs Zuid-Afrika heeft het op die manier ingericht.![]()
Zekersquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tuurlijk, ook zij hebben belangen. In dit geval hadden ze gelijk, terwijl ze werden weggezet als paniekzaaiers. In een ander geval kan het natuurlijk weer anders zijn.
Heb ze ook wel dingen zien doen die duidelijk in belang van henzelf waren. Never waste a good crisis dit dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Evenstar
![]()
Het moet ook gewoon makkelijker worden uitgelegd en dat kan ook gewoon.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lastige is natuurlijk wel dat er een stijging zichtbaar moet zijn voor mensen snappen waarom er maatregelen genomen moeten worden, anders is de navolging nagenoeg 0. Dan zeggen mensen: Joh, het ziekenhuis is leeg, doe normaal, idioot.
Dat kun je (gedeeltelijk) voorkomen door op een duidelijkere manier te communiceren. Maak die wekelijkse epidemiologische rapporten van het RIVM op dagelijkse basis gewoon openbaar, met cijfers van de dag ervoor. Zelfs Zuid-Afrika heeft het op die manier ingericht.
Als je eind oktober een grafiekje laat zien met "hier bevindt u zich nu" en dan laat zien wat er gaat gebeuren over een paar weken dan heeft de gemiddelde Nederlander daar echt wel begrip voor.
Je moet niet met lulverhalen aankomen zoals Hugo dat doet. Hele sprookjes en vergelijkingen met alles en nog wat. Nee, gewoon een grafiekje, desnoods in 5 minuten gemaakt in Powerpoint. Dit is het nu, dit wordt het straks als we niks doen. Nog even een tweede slide met wat ze verwachten van de ingevoerde maatregelen en klaar ...
Nu moeten ze een persconferentie van een uur houden en geven ze nauwelijks informatie. Behalve dat het kut gaat, nog kutter zal gaan en dat het echt niet anders kan. Nou bedankt.![]()
![]()
Draadje, is de omicron variant niet perse minder "ziekmakend"?
Waarschijnlijk moet er meer data zijn uit meer landen om een goede conclusie te maken...![]()
Het lijkt misschien dat ik die mentaliteit heb. Maar het enige wat ik bedoel te zeggen is dat het wel enigsinds met beleid gedaan moet worden dus enigsinds helder hebben of de oplossingen wel duurzaam genoeg zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die hele "kan niet" mentaliteit heb ik ook een broertje dood aan. Nu is geld vaak niet de oplossing, maar het is ook niet duidelijk wat de oplossing wel is. Zolang er alleen maar geroepen wordt dat het niet kan gaat het nooit beter worden.
Maar misschien komt dat doordat ik in de IT zit waar we een grondige hekel hebben aan halfbakken oplossingen voor een probleem.
Workaround ok, maar zorg ook voor een echte oplossing.
Mss zie ik de huidige maatregelen als workaround maar verwacht ook een duurzame oplossing. Maar zolang het vingertje wijzen blijft in de 2e kamer heb ik daar een hard hoofd in..The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Isn't it ironic, don't you think
Evenstar
![]()
Meest zorgvuldige land in Europa. Zou iedereen een voorbeeld aan moeten nemenquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:46 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.volkskrant.nl(...)n-de-beurt~b7109a05/
![]()
![]()
Geld niet alleen voor de IT maar in het bedrijfsleven. Iets waar de politiek klaarblijkelijk totaal niks van weet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het lijkt misschien dat ik die mentaliteit heb. Maar het enige wat ik bedoel te zeggen is dat het wel enigsinds met beleid gedaan moet worden dus enigsinds helder hebben of de oplossingen wel duurzaam genoeg zijn.
Maar misschien komt dat doordat ik in de IT zit waar we een grondige hekel hebben aan halfbakken oplossingen voor een probleem.
Workaround ok, maar zorg ook voor een echte oplossing.
Mss zie ik de huidige maatregelen als workaround maar verwacht ook een duurzame oplossing. Maar zolang het vingertje wijzen blijft in de 2e kamer heb ik daar een hard hoofd in..You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Dit zal niet kloppen gezien de financiële markten het totaal niet boeiend vinden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk moet er meer data zijn uit meer landen om een goede conclusie te maken..."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dan hebben we misschien de poldermodelvariantquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Misschien zijn wij wel de bron, maar daar gaan ze nooit achter komen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Nah het is gewoon te lang goed gegaan waardoor die maatschappelijke cohesie niet meer nodig was. Echt een schuldige daarvan kan je niet aanwijzen.. is gewoon zo geëvolueerd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij heeft in zoverre wel een punt dat dat hele platte rendementsdenken ons überhaupt in deze situatie gestort heeft. Daarom is dat vingertjewijzen naar boomers ook zo hypocriet; dat hele liberale denken is pas iets van de jaren '90, en heeft een hoge vlucht genomen daarna. En ook onder die oh zo arme jonge generatie is stemmen op partijen als VVD en D66 schering en inslag.
Vakbonden? Solidariteit? Maatschappelijke cohesie? Vieze woorden sinds de glorieuze neoliberale revolutie.
Ik dacht gezien te hebben dat jij ook gelovig bent? Wees eens eerlijk wat heeft de kerk hier tegen gedaan? De traditionele kerken hebben namelijk hier naar mijn mening ook een negatieve rol in gespeeld.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Vaak niet gepland maar wel geanticipeerd indien zich wat onverhoopt voordoet dat vraagt om aanpassing.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Zekers
Heb ze ook wel dingen zien doen die duidelijk in belang van henzelf waren. Never waste a good crisis dit dat
Vaak ook met de allerbeste bedoelingen die naarmate ze langer duren tot standaard verworden.
Iets dat een ondernemer ook doet als die merkt dat de behoefte aan producten gaat verschuiven.
Niet slecht maar wel wrang te accepteren dat zorgverlening uiteindelijk ook gewoon business is die niet kan draaien op liefde en oud papier. Wat discussie dan moeilijk maakt is de verweving tussen emotie en die van zaken.
Dat zien we hier ook voortdurend dat wanneer iemand spreekt over kosten een ander er een intriest (grens)geval bijhaalt dat het gesprek doet kantelen. Vervolgens wordt degene die rekent in getallen, weggezet als onmens."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Evenstar
![]()
Alles wat hij zegt klopt, alleen het is nog steeds te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk moet er meer data zijn uit meer landen om een goede conclusie te maken...
Het is een land met een relatief lage vaccinatiegraad zover ik weet. Dat laat hij nu geheel buiten beschouwing lijkt het. Als bijna 60% ongevaccineerd is dan is het niet gek dat een besmettelijkere variant voor een hele sterke stijging zorgt in alle categorieën.
Edit: Misschien klopt het straks wel, maar ik krijg bij al deze figuren heel erg het idee dat ze vooral dingen roepen zodat ze straks kunnen zeggen dat zij het hebben geroepen. Als het niet uitkomt zeggen ze gewoon "well, it was a rought estimate anyway" en gaan ze weer in hibernation totdat een volgende mutatie om de hoek komt kijken.![]()
Klopt. alleen zag ik hem vorige week al lichtjes intreden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ook een beetje jouw eigen conclusie toch?
Misschien heeft het RIVM het bij het rechte eind en hebben we idd een daling te pakken volgende week.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als ik kijk naar de generaties tot aan generatie X, was materialisme en persoonlijk genot verre van het hoogst haalbare doel in het leven; het is sindsdien een nieuwe religie geworden ('zelfverwerkelijking') met een eigen set geboden ('gij zult rendabel zijn', 'gij zult consumeren', 'gij zult succesvol zijn') en het individu als god zelf. Als de boomers iets hebben gedaan, is het de eerste prinsen-en-prinsessen generatie ter wereld gekweekt: de dertigers en veertigers en hun sportschool-zomervakantie-twee-onder-een-kapwoning obsessie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:51 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nah het is gewoon te lang goed gegaan waardoor die maatschappelijke cohesie niet meer nodig was. Echt een schuldige daarvan kan je niet aanwijzen.. is gewoon zo geëvolueerd.
Ik dacht gezien te hebben dat jij ook gelovig bent? Wees eens eerlijk wat heeft de kerk hier tegen gedaan? De traditionele kerken hebben namelijk hier naar mijn mening ook een negatieve rol in gespeeld.
Daar HAD de kerk iets tegen kunnen doen ware het niet dat die veel te lang conservatief bleven ouwehoeren over seksualiteit en geslacht.Omnibus in omnibus.
Dat veroorzaken ze deels zelf natuurlijk, door discutabele tijden en uitleg er aan vast te hangen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:35 schreef chratnox het volgende:
Even los van de risico's, we zijn met zijn allen weer vooral bezig de mazen op te zoeken
Als ze gewoon gezegd hadden : we verbieden sportwedstrijden in welke vorm dan ook, vanwege de verplaatsingen die daarmee gepaard gaan, maar trainen op je eigen club mag wel, had je gewoon geen of veel minder discussie gehad, en had je ook geen bonden of clubs gehad die allerlei mazen gingen opzoeken.
Maar dat is slechts mijn ongezouten mening op persoonlijke titel, los van het FOK!OMTwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Evenstar
![]()
Was even aan het bijlezen op NOS ...Dit is een grap .... toch? Een hele maand de tijd en dan met whopping 15 nieuwe locaties komenquote:Begin januari moeten er in Nederland 85 vaccinatielocaties beschikbaar zijn, verspreid over het land. Eind vorige week waren er nog 70 locaties open, maar dat aantal moet de komende periode worden opgehoogd vanwege de boosterprikken.
Boostercampagne is straks pas na de winter klaar en tegen de tijd dat winterseizoen 22/23 begint zijn ze waarschijnlijk nogmaals te laat, omdat ze het niet hadden zien aankomen.![]()
Ik gok dat toch de huisartsen weer ingezet gaan worden hierom, en wellicht gaan apothekers ook prikkenquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:58 schreef Evenstar het volgende:
Was even aan het bijlezen op NOS ...
[..]
Dit is een grap .... toch? Een hele maand de tijd en dan met whopping 15 nieuwe locaties komen
Lekker efficiënt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar goed dat we dat vliegverbod voor zuidelijk Afrika hebben dan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Misschien zijn wij wel de bron, maar daar gaan ze nooit achter komen.![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:46 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.volkskrant.nl(...)n-de-beurt~b7109a05/
![]()
![]()
Ze hadden er 143 in de eerste vaccinatieronde.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:58 schreef Evenstar het volgende:
Was even aan het bijlezen op NOS ...
[..]
Dit is een grap .... toch? Een hele maand de tijd en dan met whopping 15 nieuwe locaties komen
Boostercampagne is straks pas na de winter klaar en tegen de tijd dat winterseizoen 22/23 begint zijn ze waarschijnlijk nogmaals te laat, omdat ze het niet hadden zien aankomen.
Het is natuurlijk wel lastiger omdat veel zalen nu niet beschikbaar zijn, waar ze dat eerst wel waren, daar zul je dus echt iets moeten bouwen met keten/tenten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Terwijl de scholen nog open zijn? Dat is toch de grote aanjager?quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:35 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Eerste voorzichtige signalen laten een kleine daling/stagnatie zien betreft instroom verpleegafdelingen![]()
![]()
Kennelijk is dat een probleem dat alleen in Nederland bestaat, en niet in de andere 26 landen van de EU.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze hadden er 143 in de eerste vaccinatieronde.
Het is natuurlijk wel lastiger omdat veel zalen nu niet beschikbaar zijn, waar ze dat eerst wel waren, daar zul je dus echt iets moeten bouwen met keten/tenten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Geeft mij opnieuw aan dat epidemiologen eens moeten gaan accepteren dat een wijdverspreid virus niet rondtrekt maar gelijktijdig overal inslaat. De actie van indammen gaat zeker niet de verspreiding tegen houden, hooguit de optreksnelheid daarvan omdat Delta nog de wegfile beheerst.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Misschien zijn wij wel de bron, maar daar gaan ze nooit achter komen.
Strikt genomen zoiu men een apart beleid moeten gaan maken voor omicron dat feitelijk geen ondergeschikte variant is maar een nieuwe virusversie. Ik snap ook dat dit nu teveel is gevraagd in een wereld die al niet in staat is de Alpha-Delta te beheersen.
Het zal mij niet verbazen dat we een herhaling gaan zien waarbij Alpha werd overwoekerd door Delta die naar ik het idee krijgt, zal worden overschaduwt door Omicron.
Deze laatste biedt immer een alles in één versie die daarmee grote kans heeft om de hoofdvariant uit te groeien. Prettig is de variant makkelijker gedetecteerd kan worden, de populatie inmiddels enige generieke afweer heeft opgebouwd en daardoor mogelijk minder ernstige gevolgen zal ontwikkelen.
Onzeker is of vaccins nog hun eerstelijns bescherming kunnen bieden omdat het SpikeEiwit flink verschilt als waar het voor moet werken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wellicht kan het ongebruikte idee van een prikfestival weer van stal worden gehaald. Op het lowlandsterrein, met wat muziek van Frans Bauer en een koffie met advocaatje toe voor die kutboomers.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel lastiger omdat veel zalen nu niet beschikbaar zijn, waar ze dat eerst wel waren, daar zul je dus echt iets moeten bouwen met keten/tenten.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Zo denk ik er ook over, maar het is ons gebeurd zonder dat we door hebben wat we aan het aanrichten waren. Onze generatie om dat aan te passen...quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de generaties tot aan generatie X, was materialisme en persoonlijk genot verre van het hoogst haalbare doel in het leven; het is sindsdien een nieuwe religie geworden ('zelfverwerkelijking') met een eigen set geboden ('gij zult rendabel zijn', 'gij zult consumeren', 'gij zult succesvol zijn') en het individu als god zelf. Als de boomers iets hebben gedaan, is het de eerste prinsen-en-prinsessen generatie ter wereld gekweekt: de dertigers en veertigers en hun sportschool-zomervakantie-twee-onder-een-kapwoning obsessie.
Daar HAD de kerk iets tegen kunnen doen ware het niet dat die veel te lang conservatief bleven ouwehoeren over seksualiteit en geslacht.
Te beginnen met het verbieden van the Happinez... geluk kan je niet forceren.. om leren gaat met ongeluk is beter voor je..
Anyway back ontopicThe name is Putler, Vladimir Putler![]()
Er ligt een hele sector stil die heel goed is in het maken van tijdelijke locaties, zoals tenten enzo.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel lastiger omdat veel zalen nu niet beschikbaar zijn, waar ze dat eerst wel waren, daar zul je dus echt iets moeten bouwen met keten/tenten.![]()
En toen kwam daar Omicron...... over twee weken..quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:05 schreef Tijn het volgende:
We komen nu vrij dicht op het punt waarop het RIVM een daling in de ziekenhuisbezetting verwacht.
[ afbeelding ]die als het doet wat een kansrijk virus doet, over zeg 6 weken zichtbaar de invloed gaat uitoefenen. Wallinga zal inmiddels wel parameter 324 aan zijn astrologische model toevoegen die het wereldbeeld moet vormen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Daar hebben ze waarschijnlijk niet heel zorgvuldig de vaccinatielocaties afgebouwd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kennelijk is dat een probleem dat alleen in Nederland bestaat, en niet in de andere 26 landen van de EU.
Hier zitten de GGD te zeveren over tijdelijke contracten die na 3 verleningen naar onbepaald gaan, dus hebben ze veel personeel ook de laan uit gestuurd, in plaats ze daar een uitzondering voor bedingen.
Heel zorgvuldig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zuid-Afrika is wel de hotspot van de wereld momenteel. Ik word een beetje moe van dat downplayen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Misschien zijn wij wel de bron, maar daar gaan ze nooit achter komen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Boomer / Hippiegeneratie geleefd als prinsen, op 1 salaris een geheel gezin kunnen onderhouden, gratis studeren en de oudedag genieten als koningen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de generaties tot aan generatie X, was materialisme en persoonlijk genot verre van het hoogst haalbare doel in het leven; het is sindsdien een nieuwe religie geworden ('zelfverwerkelijking') met een eigen set geboden ('gij zult rendabel zijn', 'gij zult consumeren', 'gij zult succesvol zijn') en het individu als god zelf. Als de boomers iets hebben gedaan, is het de eerste prinsen-en-prinsessen generatie ter wereld gekweekt: de dertigers en veertigers en hun sportschool-zomervakantie-twee-onder-een-kapwoning obsessie.
Daar HAD de kerk iets tegen kunnen doen ware het niet dat die veel te lang conservatief bleven ouwehoeren over seksualiteit en geslacht.![]()
![]()
Dat is een probleem wat niet meer weggaat en waar overheden en grote bedrijven maar wat graag aan meededen. Daarom denk ik ook dat het zinvoller is te kijken naar wat er wel mogelijk is binnen die kaders, want de hele wereld aanpassen is niet heel realistisch. Hoe krijg je die groep mee? Wat is daarvoor nodig?quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar HAD de kerk iets tegen kunnen doen ware het niet dat die veel te lang conservatief bleven ouwehoeren over seksualiteit en geslacht.
De problemen zijn veel breder dan corona, de pandemie maakt het pijnlijk zichtbaar.![]()
Ach, de RAI kunnen ze wel weer gebruiken. Evenementen heb je toch niet de komende jarenquote:Op dinsdag 30 november 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel lastiger omdat veel zalen nu niet beschikbaar zijn, waar ze dat eerst wel waren, daar zul je dus echt iets moeten bouwen met keten/tenten.![]()
En dan te bedenken dat ik er nog op sollicitatie ben geweest een paar jaar geleden. Dat zou een korte dienstbetrekking zijn geweest
We weten in Nederland nog helemaal niet hoeveel procent van de gevallen Omikron betreft, want de laatste gegevens die we hierover hebben gaan tot 14 november, terwijl het tot nu toe eerste geval hiervan gevonden is op 19 november.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is wel de hotspot van de wereld momenteel. Ik word een beetje moe van dat downplayen.![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is wel de hotspot van de wereld momenteel. Ik word een beetje moe van dat downplayen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Want in zo'n korte tijd ontploft het dusdanig hard dat we Zuid-Afrika voorbij streven?quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
We weten in Nederland nog helemaal niet hoeveel procent van de gevallen Omikron betreft, want de laatste gegevens die we hierover hebben gaan tot 14 november, terwijl het tot nu toe eerste geval hiervan gevonden is op 19 november.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
DELA heeft de koelcontainers laten aanrukken:quote:Uitvaartbedrijf DELA heeft speciale koelcontainers geplaatst bij onder meer crematorium en uitvaartcentrum Tussen de Bergen in Roermond. Aanleiding is het hoge aantal sterftegevallen als gevolg van een coronabesmetting en de griepepidemie.
In totaal staan er koelunits bij tien uitvaartcentra. Behalve in Roermond zijn er ook koelcontainers geplaatst in Nijmegen, Leiden, Eindhoven, Goes en Den Bosch. Zes van de containers zijn al in gebruik.
Druk met overledenen
De overige vier koelcontainers staan er preventief, zegt een woordvoerder van DELA. Het is opnieuw druk met overledenen die een gekoelde plek nodig hebben tot de uitvaart, meestal een periode van vijf of zes dagen. Vooral in regio's als Zuid-Limburg en Oost-Brabant voorziet DELA de komende tijd drukte.
Waardige uitvaart
"Die griepepidemie is normaal voor de periode van het jaar. Nu komen daar de sterftes door corona bij", aldus de woordvoerder. "We weten dat het drukker wordt en dat de behoefte aan die gekoelde ligplekken gaat toenemen. We zetten alles op alles voor een waardige uitvaart, en willen geen nee verkopen als er iemand overlijdt, dus daarom plaatsen we als eerste maatregel die koelunits."
Nedermaas Geleen
Tijdens de eerste coronagolf in maart vorig jaar en de golf van begin dit jaar kwamen er ook koelcontainers bij de uitvaartcentra te staan. Zoals bij crematorium Nedermaas in Geleen. "Helaas zijn we er inmiddels op voorbereid", aldus de zegsman.
https://www.1limburg.nl/d(...)-vanwege-coronadoden![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de generaties tot aan generatie X, was materialisme en persoonlijk genot verre van het hoogst haalbare doel in het leven; het is sindsdien een nieuwe religie geworden ('zelfverwerkelijking') met een eigen set geboden ('gij zult rendabel zijn', 'gij zult consumeren', 'gij zult succesvol zijn') en het individu als god zelf.![]()
Jij kent duidelijk geen boomer ondernemers![]()
Lekker lopen te pochen met je dure Porsche en huis in Spanje
Griepepidemie? Ik dacht dat er momenteel bijna geen griep was? (serieuze vraag)quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:17 schreef maan_man het volgende:
DELA heeft de koelcontainers laten aanrukken:
[..]![]()
GOMMERS: COLOMBIAANSE VARIANT VORMT VOORLOPIG GEEN GEVAARquote:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oorlopig-geen-gevaar
Komen we mooi mee weg.![]()
Je ziet wel een kentering nu, door mijn mentale problemen heb ik veel psychologen en psychiaters gesproken en op een paar na verwachten die een pandemie van o.a. depressies.. de rek is er gewoon uit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een probleem wat niet meer weggaat en waar overheden en grote bedrijven maar wat graag aan meededen. Daarom
[quote]Op
dinsdag 30 november 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een probleem wat niet meer weggaat en waar overheden en grote bedrijven maar wat graag aan meededen. Daarom denk ik ook dat het zinvoller is te kijken naar wat er wel mogelijk is binnen die kaders, want de hele wereld aanpassen is niet heel realistisch. Hoe krijg je die groep mee? Wat is daarvoor nodig?
De problemen zijn veel breder dan corona, de pandemie maakt het pijnlijk zichtbaar.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Zoals nu naar uitziet is code Zwart niet meer voorkomen voor alle ziekenhuizen, wat het ook betreft de IC-bedden de alleen bezet zijn door corona patiënten die lang in liggen. Verder kan zijn dat de cijfers van opnames nog paar weken nog fors kan doorstijgen. Hoe vreselijk het ook is, heeft ook te maken met personeelstekort in gezondheidszorg vooral in de verpleging zoals op reguliere afdelingen en op IC-afdeling.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Is niet besmettelijk..etcquote:Op dinsdag 30 november 2021 22:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je ziet wel een kentering nu, door mijn mentale problemen heb ik veel psychologen en psychiaters gesproken en op een paar na verwachten die een pandemie van o.a. depressies.. de rek is er gewoon uit.![]()
Dit was al een ding, doordat velen de ratrace die het leven is geworden niet meer kunnen opbrengen. Doordat de pandemie allerlei basiszaken en dingen die als vanzelfsprekend werden verondersteld ineens aan het wankelen heeft gebracht, zijn veel mensen uit balans geraakt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je ziet wel een kentering nu, door mijn mentale problemen heb ik veel psychologen en psychiaters gesproken en op een paar na verwachten die een pandemie van o.a. depressies.. de rek is er gewoon uit.![]()
Ik hoop dat jij de hulp hebt die je nodig hebt in deze tijd in elk gevalquote:Op dinsdag 30 november 2021 22:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je ziet wel een kentering nu, door mijn mentale problemen heb ik veel psychologen en psychiaters gesproken en op een paar na verwachten die een pandemie van o.a. depressies.. de rek is er gewoon uit.
Ik ben er bang voor dat je gelijk hebt. Ben bang dat dat in alle leeftijdsgroepen gaat zijn ook. Jongeren vanuit eenzaamheid, jongvolwassenen doordat ze het gevoel hebben dat hun hele wereld instort, ouders met kleine kinderen omdat ze alle mogelijke uitlaatkleppen kwijt zijn, senioren vanwege angst voor 't virus en ouderen (70+) uit eenzaamheid. En dan probeer ik echt te voorkomen dat de ene groep het erger heeft gehad dan de andere, op hun eigen manier is 't voor elke groep kut (geweest).![]()
Dar is altijd de dooddoener die men uit de kast haalt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:23 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
True... het is dan ook bij wijze van spreken![]()
Blijf jezelf dat vooral vertellen... Het is dit soort hersenloze bagger waar ik steeds allergischer voor wordt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boomer / Hippiegeneratie geleefd als prinsen, op 1 salaris een geheel gezin kunnen onderhouden, gratis studeren en de oudedag genieten als koningen.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Forum Opties Forumhop: Hop naar: