abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202408190
Vast al behandeld, maar toch: https://www.omroepbrabant(...)en-heropvoedingskamp

quote:
De gemeente Eindhoven laat weten dat de boodschap wordt afgewisseld met sfeervolle muziek. Er zijn op het stadhuis zo'n tien klachten binnengekomen over het volume van de luidsprekers.
De sfeervolle muziek:

pi_202408226
quote:
Vroeger toen ik er nog studeerde, was het nog live: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Arnol_Kox
  Redactie Frontpage dinsdag 30 november 2021 @ 18:17:36 #28
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202408236
quote:
Eerste Kamer akkoord met mogelijkheid coronapas in niet-essentiële winkels
De Eerste Kamer steunt, zoals verwacht, de mogelijkheid om een coronatoegangsbewijs te vragen voor toegang tot niet-essentiële winkels en dienstverlening. Een meerderheid van de coalitiepartijen, PvdA, GroenLinks en 50Plus zal vanavond voor het wetsvoorstel van het kabinet stemmen, bleek tijdens het debat in de senaat.

Dat betekent niet dat voor het bezoek aan kledingwinkels, kappers of pretparken nu een QR-code verplicht is. Daarvoor moet het kabinet eerst nog een ministeriële regeling opstellen die moet worden goedgekeurd door beide Kamers.

Eerder deze maand ging de Tweede Kamer al akkoord met de mogelijkheid van het breder inzetten van het coronatoegangsbewijs.

https://nos.nl/liveblog/2(...)-nederland-verspreid
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202408238
Bijzonder trouwens dat 2G, een vliegtuig met 60 besmettingen, ofwel gevaccineerd ofwel getest. Hoe zorgt dat 2G-beleid nu precies voor minder besmettingen? Wie kan me dat uitleggen?
pi_202408268
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:18 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat 2G, een vliegtuig met 60 besmettingen, ofwel gevaccineerd ofwel getest. Hoe zorgt dat 2G-beleid nu precies voor minder besmettingen? Wie kan me dat uitleggen?
Niet, daarom 2G+, en daarna 3G.
pi_202408282
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Niet, daarom 2G+, en daarna 3G.
Zodat de gevaccineerden elkaar kunnen besmetten bedoel je?
pi_202408325
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dat buitensport niet kan is al helemaal vreemd maar ook binnensport lijkt mij vrij essentieel, als je toch nog niet in volledige lockdown zit. Een aantal tiental man in een goed geventileerde sportzaal lijkt mij geen probleem.

Het is al langer een punt wat ik maak deze crisis maar kijk nou eens wat echt zin heeft in plaats van alles op één hoop gooien. Een maximaal aantal mensen op een ruimte is gewoon al veel effectiever dan bepaalde tijden verbieden, als je echt iets wil bereiken. Mensen komen toch wel samen, kijk dan hoe je het in openbare plekken kan spreiden ipv dat je het simpelweg verbiedt.
Maar binnensport vind ook plaats in muffe gymzaaltjes en dansstudiotjes. Ik kan me voorstellen dat daar een zeker risico in zit.

Bovendien kan zo’n beetje elke sport, eventueel met wat aanpassingen, best buiten.
zie email 27 oktober
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:26:23 #33
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202408331
2G komt er hier pas door als het geen bal meer bijdraagt. Het zal mensen alleen verder uiteen drijven wanneer het op essentiële plekken wordt vereist.

Hopelijk is er tegen die tijd een nieuwe optie als een vaccinatie plicht óf de nadrukkelijke optie af te zien van zorg-bij-covid. Het een of het ander, de plicht indien geen keuze.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202408333
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:18 schreef mir1986 het volgende:
2G is gevaccineerd of genezen.
pi_202408349
twitter

Zo ziet zorgvuldigheid er uit mensen…
zie email 27 oktober
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:27:56 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202408353
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
2G is gevaccineerd of genezen.
Kortom, geen enkele garantie dat men het virus niet bij zich draagt of overbrengt. Juist dat testen doet nog het meest van de drie Gs.
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:30:56 #37
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202408379
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:27 schreef Tijn het volgende:

[..]
Kortom, geen enkele garantie dat men het virus niet bij zich draagt of overbrengt. Juist dat testen doet nog het meest van de drie Gs.
Er komt nog wel een test + prik/genezen < 6mnd geleden variant.. dan zit je redelijk safe. Zou je nog besmettelijk nog bevattelijk moeten zijn.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202408394
quote:
Ook een beetje jouw eigen conclusie toch?
Misschien heeft het RIVM het bij het rechte eind en hebben we idd een daling te pakken volgende week.
pi_202408413
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:30 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Er komt nog wel een test + prik/genezen < 6mnd geleden variant.. dan zit je redelijk safe. Zou je nog besmettelijk nog bevattelijk moeten zijn.
Dan gaat het heel rustig worden bij de IKEA.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202408421
quote:
We stay anderhalve meter from each other (…..)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202408425
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar binnensport vind ook plaats in muffe gymzaaltjes en dansstudiotjes. Ik kan me voorstellen dat daar een zeker risico in zit.

Bovendien kan zo’n beetje elke sport, eventueel met wat aanpassingen, best buiten.
Even los van de risico's, we zijn met zijn allen weer vooral bezig de mazen op te zoeken, dat helpt natuurlijk ook niet. Als betaald voetbal uitzondering heeft wil betaald korfbal dat ook, net als darten. Hebben die een uitzondering willen de semi-pro's ook een uitzondering, gevolgd door de fanatieke amateurs. Dat weer gevolgd door de amateursport en sportscholen etc, met tot gevolg dat iedereen een uitzondering heeft.

Ik geloof echt niet dat het 3 weken is, maar hoe meer uitzonderingen we in het systeem bouwen hoe langer die 3 weken opgerekt gaat worden, want er zijn gewoon meer contactmomenten. Alles om 5 uur dichtgooien heeft één doel, reisbewegingen beperken. Net als vorig jaar de scholen gesloten werden om ouders thuis te houden worden nu sporten beperkt om ouders thuis te houden.

Dat allemaal even los van hoe succesvol dat is uiteraard.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2021 18:35:40 ]
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:39:30 #42
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202408491
Wel fijn dat we beschikken over goede (cardiale) zorg die adequaat kan worden ingezet als wij vaker bypassen, gedotterd, of andere hartoperaties nodig hebben omdat wij niet meer mogen sporten na 17:00.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_202408520
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, en nu wordt er tot 17u in muffe zaaltjes gesport.

16u is nu een hele populaire tijd. Haske gezellig! O+
Mooi voor het eten en 's avonds niks meer.
Go hard or go home
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:42:48 #44
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202408547
Peiling eenvandaag

Hugo de Jonge door als minister?

37% Ja
54% Nee

Draagvlak voor 'avondlockdown'
61% negatief
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
pi_202408598
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Even los van de risico's, we zijn met zijn allen weer vooral bezig de mazen op te zoeken, dat helpt natuurlijk ook niet. Als betaald voetbal uitzondering heeft wil betaald korfbal dat ook, net als darten. Hebben die een uitzondering willen de semi-pro's ook een uitzondering, gevolgd door de fanatieke amateurs. Dat weer gevolgd door de amateursport en sportscholen etc, met tot gevolg dat iedereen een uitzondering heeft.

Ik geloof echt niet dat het 3 weken is, maar hoe meer uitzonderingen we in het systeem bouwen hoe langer die 3 weken opgerekt gaat worden, want er zijn gewoon meer contactmomenten. Alles om 5 uur dichtgooien heeft één doel, reisbewegingen beperken. Net als vorig jaar de scholen gesloten werden om ouders thuis te houden worden nu sporten beperkt om ouders thuis te houden.

Dat allemaal even los van hoe succesvol dat is uiteraard.
Precies.

Maar het helpt ook niet dat we eigenlijk ook niet weten waar we aan toe zijn. Het enige wat we min of meer zeker weten is dat dit geen 3 weken gaat duren terwijl dat ongeveer het enige "harde feit" is dat de overheid communiceert.

Gaan we het met dit pakket doen?
Gaan we nog harder ingrijpen?
Hoe lang gaat dit duren?

Aan de ene kant denk ik het is 5 voor twaalf qua maatregelen dus laat ik maar thuis blijven.
Aan de andere kant wordt ik al depressief van het idee dat we straks weer 4 maanden dicht zijn en denk ik laat ik ook maar gaan fitnessen zodat ik s middags nog kan sporten.
pi_202408602
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:35 schreef RipCity het volgende:

[..]
We stay anderhalve meter from each other (…..)
Holt enderhelf mieter!
pi_202408619
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:42 schreef jcdragon het volgende:
Peiling eenvandaag

37% Ja
54% Nee

61% negatief
De mensen van het 1V-panel vonden de maatregelen niet streng genoeg. Die wilden een korte strenge lockdown want “ dan kan er straks weer meer” :')

Sorry hoor maar als je hier nu nog in gelooft dan ben je imo net zo’n domme oetlul als die “het is maar een griepje”-figuren :') :')
pi_202408622
Draagvlak voor sm**l pampers?
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:47:31 #49
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202408640
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:42 schreef jcdragon het volgende:
Peiling eenvandaag

37% Ja
54% Nee

61% negatief
Beetje makkelijk scoren, hij moet hoe dan ook beslissingen nemen waar het volk niet blij van wordt.

Een andere neer zetten zou misschien helpen met versnelling van de booster maar ook die moet weer beslissingen nemen die niet populair zijn.

Ik zou zeggen ze een Baudet of een van Haga er neer.. eens zien hoe snel iedereen de Jonge terug wil hebben..
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:49:18 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202408677
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Vroeger toen ik er nog studeerde, was het nog live: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Arnol_Kox
Arnol, jeugdsentiment O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')