abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:52:15 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202407978

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

(Bron)
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:53:39 #2
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202407990
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het feit dat scholen niet dicht zijn heeft dan ook geen epidemiologische reden, dat is toch duidelijk?
Echter valt dat voor sport net zo goed te verantwoorden en dat heeft een véél kleinere invloed op het aantal besmettingen.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:53:54 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202407994
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:51 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ja dat werkt echt. Als je sport ben je iig zeker omringd met enkel gevacineerde, wonderbaar qr systeem, dat kan je op die andere locaties niet zeggen.
Ik ben het met je eens dat de huidige maatregelen gevoelsmatig weinig effect sorteren terwijl ze wel irritant zijn.
pi_202408021
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
1% van de besmettingen is naar sport te herleiden en met deze avondklokdown haal je heus niet die hele procent er af, met een beetje geluk voorkom je er 0.2% mee, en dan ook nog eens onder een groep die van te voren zich heeft moeten laten testen. Het is zo ontzettend weinig.

Plus, het is voor veel mensen die toch al niet op de IC’s belanden (gevaccineerde jongeren en jongvolwassenen) wel een ontzettend belangrijke uitlaatklep, zowel fysiek als mentaal, en georganiseerde sport is echt niet zo simpel te vervangen als ‘ja ga maar ff naar buiten met twee gewichten’, voor veel mensen is begeleiding bij het sport gewoon noodzakelijk.

Sport is gewoon essentieel voor veel mensen, net als school en supermarkten. Als het dan geen gigantisch grote besmettingsbron is moet je dat gewoon open houden.
Ik ben het hier echt volkomen mee eens. Sport is essentieel.

En zeker buiten moet dat gewoon kunnen, zonder publiek en eventueel zonder wedstrijden.
zie email 27 oktober
pi_202408023
https://www.ad.nl/binnenl(...)sten-br-br~a4166721/
quote:
Eerste Kamer steunt inzetten van coronabewijs voor toegang tot niet-essentiële winkels en diensten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 17:57:43 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202408031
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:53 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat de huidige maatregelen gevoelsmatig weinig effect sorteren terwijl ze wel irritant zijn.
Dit vat het wel samen ja :D

Heb er zelf weinig last van moet ik zeggen. Ik sport thuis, boodschappen laat ik bezorgen en ben toch klaar met werken voorlopig :P Voor werkend Nederland is het wel wat lastiger.
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:57:45 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202408034
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En zeker buiten moet dat gewoon kunnen, zonder publiek en eventueel zonder wedstrijden.
Het zou sowieso goed zijn om meer onderscheid tussen binnen- en buitenactiviteiten te maken. Dat dat niet gelijk in maart 2020 zo was, vooruit. Maar inmiddels lopen we toch zeker een jaar achter de feiten aan wat dit betreft.
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:58:32 #8
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202408043
De drukte in de sportschool is met de sluitingstijd van 17:00 hoger dan ooit.

Hoe precies is het goed dat de sportscholen om 17:00 sluiten?
pi_202408053
Dat gelul van 'besmettingen zijn voor percentage X te herleiden naar activiteit X' is niets meer dan dat: gelul. Het BCO ligt al tijden op zijn gat en het is bekend dat die medewerkers gewoon thuis invullen want dan hoeft er niet zoveel werk verzet te worden.

Heb je dus niets aan.
pi_202408058
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:58 schreef Sureahcamidd het volgende:

Het doel was dat mensen minder zouden gaan sporten om zo de besmettingen te drukken, dat is het enige dat ik kan bedenken.
pi_202408063
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:58 schreef Sureahcamidd het volgende:

Niet..gewoon niet. Ik sport nu 6 uur s'ochtends mensen die ik savonds altijd tref zie ik nu s"ochtends
pi_202408074
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:59 schreef Confetti het volgende:
Dat gelul van 'besmettingen zijn voor percentage X te herleiden naar activiteit X' is niets meer dan dat: gelul. Het BCO ligt al tijden op zijn gat en het is bekend dat die medewerkers gewoon thuis invullen want dan hoeft er niet zoveel werk verzet te worden.

Heb je dus niets aan.
Hoe weet je eigenlijk waar je een besmetting hebt opgelopen als je de eerste bent in je huishouden?

Dat kan je toch niet weten.
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:01:48 #13
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202408077
Mooi kut ben al meer dan twee weken aan het blaffen maar 4 tests hebben geen Covid kunnen vinden (jeej!). Maar bloed laten prikken voor mijn gesprek met de reumatoloog einde van de week kan niet want je moet klachten vrij zijn.

Daarnaast zit ik ook niet lekker op mijn gemak als ik zit te blaffen in de wachtkamer...

Ge
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_202408083
quote:

Heb je dus niets aan.
Niets gaat mij te ver. Het is onaannemelijk dat daar hele fundamentele veranderingen in zijn. En natuurlijk zal een groot deel niet gevonden worden, daarvoor is Corona te wijd verspreid. Maar als een sector nog nooit hoog gestaan heeft dan zegt dat wel degelijk iets.
zie email 27 oktober
pi_202408084
quote:
balen als batterij telefoon leeg is of je ‘m vergeet. Mag je weer ergens niet naar binnen.

Binnenkort krijg je van die poortjes springers zoals je op stations ziet maar dan om de Blokker en Hema in te kunnen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:02:31 #16
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202408087
quote:

Heb je dus niets aan.
De waar vraag is ook niet zo relevant. Als je met beperkingen wilt ingrijpen, moet je gewoon een percentage van alle menselijke contact terugbrengen. Dat scheelt besmetting-snelheid.

En een plan maken hoe te handelen bij het bereiken van het volgende dal.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202408113
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Hoe weet je eigenlijk waar je een besmetting hebt opgelopen als je de eerste bent in je huishouden?

Je kunt ongeveer terugrekenen op welke dag dat moet zijn gebeurd. Dan kun je vaak natuurlijk best wel een educated guess maken.
zie email 27 oktober
pi_202408118
quote:

[..]

Daarom is 'thuis' ook eigenlijk een restcategorie.
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:08:22 #19
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202408141
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat buitensport niet kan is al helemaal vreemd maar ook binnensport lijkt mij vrij essentieel, als je toch nog niet in volledige lockdown zit. Een aantal tiental man in een goed geventileerde sportzaal lijkt mij geen probleem.

Het is al langer een punt wat ik maak deze crisis maar kijk nou eens wat echt zin heeft in plaats van alles op één hoop gooien. Een maximaal aantal mensen op een ruimte is gewoon al veel effectiever dan bepaalde tijden verbieden, als je echt iets wil bereiken. Mensen komen toch wel samen, kijk dan hoe je het in openbare plekken kan spreiden ipv dat je het simpelweg verbiedt.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202408142
quote:

[..]

Toen ik corona kreeg, kreeg ik later een melding dat ik de maandag ervoor bij iemand in de buurt was geweest. Dat was nog toen er amper contact was. Even nagedacht en toch maar eens nagevraagd of de notaris waar ik die maandag was toevallig besmet was. En ja, dat was ie.
pi_202408151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:02 schreef RipCity het volgende:

[..]
balen als batterij telefoon leeg is of je ‘m vergeet. Mag je weer ergens niet naar binnen.

Binnenkort krijg je van die poortjes springers zoals je op stations ziet maar dan om de Blokker en Hema in te kunnen.
+ thermometers, want je kan alsnog corona bij je dragen, en een blafmelder als je teveel hoest.
pi_202408163
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dit vat het wel samen ja :D

Heb er zelf weinig last van moet ik zeggen. Ik sport thuis, boodschappen laat ik bezorgen en ben toch klaar met werken voorlopig :P Voor werkend Nederland is het wel wat lastiger.
Ik merk het vooral eens in de zoveel paar maanden wanneer we weer eens willen reizen. Normaal boeken we wat en dan hebben we maanden om er naar toe te leven. Voorpret. Dat geeft veel stress; al die wisselende regeltjes ook.

Daarnaast vinden we het leuk om naar de bios te gaan en om uit eten te gaan, maar die dingen kunnen we opvangen met thuisbezorgd, en onze kasten vol met films en series. Soort thuisbioscoop hier. Sporten kunnen we ook binnen. Veel natuur in de omgeving, dus wandelen is ook geen probleem. Thuis werken ook niet. En winkelen doe ik eigenlijk enkel online. Voor 99% van de zaken althans.

Haalt niet weg dat ik liever had gezien dat ze de scholen hadden gesloten; ik denk dat dat meer effect heeft (gecombineerd met verplicht thuis werken ipv streng advies) dan al dat ingrijpen op horeca, winkels, etc. Zal nog meer schelen als mensen zich ook echt aan de basis maatregelen zouden houden. Mondkapjes juist zouden dragen, etc. Sinterklaas ook echt niet vieren met opa en oma.
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:10:41 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_202408169
quote:
Effect nul, irritatie mega

Alsof dit enig effect heeft met anderhalve meter en mondkapjes op. En ook voor later in het proces is dit een laakbaar beleid dat tweeledigheid promoot.

Geen enkele partij die dit ondersteunt krijgt mijn stem in de toekomst
pi_202408172
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Toen ik corona kreeg, kreeg ik later een melding dat ik de maandag ervoor bij iemand in de buurt was geweest. Dat was nog toen er amper contact was. Even nagedacht en toch maar eens nagevraagd of de notaris waar ik die maandag was toevallig besmet was. En ja, dat was ie.
Aah dat is wel handig dan ja.
pi_202408179

GeenStijl upload net een interview met de vrouw van het ontsnapte quarantaine stel. })
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')