Die reactiesquote:Op dinsdag 30 november 2021 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zo ziet zorgvuldigheid er uit mensen…
Zelfs de 1Vandaag Boomers zijn klaar met Hugo en Grap.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:42 schreef jcdragon het volgende:
Peiling eenvandaag
Hugo de Jonge door als minister?
37% Ja
54% Nee
Draagvlak voor 'avondlockdown'
61% negatief
Die garantie heb je nooit, ook niet met testen, en die moet je wat mij betreft ook niet willen. 2G zorgt ervoor dat iedereen die binnen is in ieder geval een redelijke mate van bescherming geniet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kortom, geen enkele garantie dat men het virus niet bij zich draagt of overbrengt. Juist dat testen doet nog het meest van de drie Gs.
Deze shit houdt zeker nog aan tot eind april volgend jaar, dus als je nu al hard gaat inzetten blijf je in een semi lockdown tot begin zomer.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Zelfs als je morgen in een Spaanse lockdown gaat, ben je nog 2,5-3 maanden bezig om op 2-3k per dag te komen. Dat is dus tot eind februari. Dan begint de lente al zowat.
Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets.
Voor de situatie in het ziekenhuis en de oplopende achterstallige operaties maakt het natuurlijk wel degelijk veel uit of de instroom de komende maanden daalt of niet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Zelfs als je morgen in een Spaanse lockdown gaat, ben je nog 2,5-3 maanden bezig om op 2-3k per dag te komen. Dat is dus tot eind februari. Dan begint de lente al zowat.
Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets. Zelfs een strenge lockdown kan de trend niet meer tijdig keren zo lang hebben we gewacht.
Heb ook het idee dat veel mensen het zo bekijken: onvoldoende visie in het huidige beleid, dus gewoon je leven leven op de grenzen van wat kan/mag, want volgende maand mag er misschien weer minder.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets.
Nee, ze willen juist strengere maatregelenquote:Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zelfs de 1Vandaag Boomers zijn klaar met Hugo en Grap.
Manier van spreken, arrogantie, volksvertegenwoordigers die hem niet aanstaan de rug toe keren, doen alsof iedereen gek is behalve hijzelf. Heb ik het nog niet eens over zijn beleid gehad, zijn er al genoeg punten op basis waarvan ik afkeer voel van Hugo.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Beetje makkelijk scoren, hij moet hoe dan ook beslissingen nemen waar het volk niet blij van wordt.
Een andere neer zetten zou misschien helpen met versnelling van de booster maar ook die moet weer beslissingen nemen die niet populair zijn.
Ik zou zeggen ze een Baudet of een van Haga er neer.. eens zien hoe snel iedereen de Jonge terug wil hebben..
Ze willen nog een paar 80+rs vroegtijdig het graf in jagen, scheelt in opnames, voordat de booster locomotief op stoom komt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:49 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Die reacties![]()
Het % Nederlanders dat sarcasme snapt loopt gelijk op met het % dat al een booster heeft.
Eens, maar we kunnen ons wel de vraag stellen of we de nevenschade van een totale lockdown acceptabel vinden. Linksom of rechtsom zal de druk op de zorg sowieso nog maanden torenhoog zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de situatie in het ziekenhuis en de oplopende achterstallige operaties maakt het natuurlijk wel degelijk veel uit of de instroom de komende maanden daalt of niet.
Is dat gevraagd?quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ze willen juist strengere maatregelen
Gewoon even de schouders eronder daarquote:Op dinsdag 30 november 2021 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de situatie in het ziekenhuis en de oplopende achterstallige operaties maakt het natuurlijk wel degelijk veel uit of de instroom de komende maanden daalt of niet.
Misschien helpt een leuk dansje voor de werk sfeer?quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon even de schouders eronder daar
@:Lenny_Leonard
Neem je dan ook even de nevenschade mee in je berekeningen zoals toenamen huiselijk geweld, seksueel geweld, drugsmisbruik, alcoholmisbruik en zo zullen er nog wel meer dingen zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ieder risico elimineren lijkt mij ook niet de doelstelling, tenzij je in een harde lockdown zit. Ja Hot Yoga is riskanter dan tennis, maar echt onderscheid zou ik op dat niveau niet meer maken omdat het verschil wat het maakt toch te klein is, en tegenover ieder klein risico kan je het nut wat sporten oplevert zetten. Hooguit kan je kijken naar of de anderhalve meter gehouden kan worden (maar daarvoor is de QR-code lijkt mij) en het aantal mensen in een zaal.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar binnensport vind ook plaats in muffe gymzaaltjes en dansstudiotjes. Ik kan me voorstellen dat daar een zeker risico in zit.
Bovendien kan zo’n beetje elke sport, eventueel met wat aanpassingen, best buiten.
Zal een zware kerst worden voor de pakketbezorgersquote:Op dinsdag 30 november 2021 17:56 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)sten-br-br~a4166721/
[..]
Geweldig ja! Schreeuwjezus. Toen hij vorig jaar overleed en er artikelen over hem verschenen was ik vooral verbaasd over de vrouw die hij had.quote:
Dat is allemaal onzichtbaar leed. Volgens de voorstanders van de lockdownstrategie moeten we de zorg tegen elke prijs overeind houden, daar is alles aan ondergeschikt, dondert niet wat de nevenschade is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Neem je dan ook even de nevenschade mee in je berekeningen zoals toenamen huiselijk geweld. seksueel geweld, drugsmisbruik. alcoholmisbruik en zo zullen er nog wel meer dingen zijn.
Nee tuurlijk niet, want dat is gewoon een teken van gebrek aan wilskracht.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Neem je dan ook even de nevenschade mee in je berekeningen zoals toenamen huiselijk geweld, seksueel geweld, drugsmisbruik, alcoholmisbruik en zo zullen er nog wel meer dingen zijn.
Sinds de laatste persconferentie is anderhalve meter afstand ook verplicht op locaties waar het CTB gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hooguit kan je kijken naar of de anderhalve meter gehouden kan worden (maar daarvoor is de QR-code lijkt mij) en het aantal mensen in een zaal.
Dat is het probleem met alles maar van 1 kant te bekijken. Je zag al veel meer nevenschade na de 2de lockdown dan na de eerste dus bij de derde zal het alleen maar erger worden. Je moet gewoon alles afwegen dan alleen maar naar 1 ding te kijken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is allemaal onzichtbaar leed. Volgens de voorstanders van de lockdownstrategie moeten we de zorg tegen elke prijs overeind houden, daar is alles aan ondergeschikt, dondert niet wat de nevenschade is.
Maar net als zero covid, zijn lockdowns niet iets wat jarenlang vol te houden is.
En dan straks weer een volgende variant?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan eigenlijk alleen maar bidden dat iedereen na deze winter enige vorm van immuniteit heeft opgebouwd en er, door slimme inzet van boosters, veel minder mensen in het ziekenhuis komen. Anders gaan we in oktober gewoon weer op slot. Tenzij er acceptatie komt, maar getuige dat 1V-onderzoek is dat nog heel, heel ver weg.
Hoe zie je acceptatie dan voor je? Is dat acceptatie van code zwart?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan eigenlijk alleen maar bidden dat iedereen na deze winter enige vorm van immuniteit heeft opgebouwd en er, door slimme inzet van boosters, veel minder mensen in het ziekenhuis komen. Anders gaan we in oktober gewoon weer op slot. Tenzij er acceptatie komt, maar getuige dat 1V-onderzoek is dat nog heel, heel ver weg.
Wat is het alternatief? Straks door naar de volgende lockdown?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:05 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En dan straks weer een volgende variant?
Probleem is dat de nevenschade pas later of überhaupt niet aan de oppervlakte komt. Dat kan je niet in beeld brengen zoals naar adem happende patiënten die door gaan op de stoep.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is het probleem met alles maar van 1 kant te bekijken. Je zag al veel meer nevenschade na de 2de lockdown dan na de eerste dus bij de derde zal het alleen maar erger worden. Je moet gewoon alles afwegen dan alleen maar naar 1 ding te kijken.
Dat gaat gewoon geheid gebeuren, met dit beleid zitten we elk jaar in een lockdown.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Straks door naar de volgende lockdown?
Ja, ik ook inderdaad.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geweldig ja! Schreeuwjezus. Toen hij vorig jaar overleed en er artikelen over hem verschenen was ik vooral verbaasd over de vrouw die hij had.
Die hebben al flinke problemen, hier kwamen ze zelfs extra op zondag omdat ze vanalles moesten wegwerken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zal een zware kerst worden voor de pakketbezorgers
Eens maar welke politicus is dat nou niet. Overigens heeft ie gelijk dat ie Baudet de rug toe keerde.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:53 schreef maan_man het volgende:
[..]
Manier van spreken, arrogantie, volksvertegenwoordigers die hem niet aanstaan de rug toe keren, doen alsof iedereen gek is behalve hijzelf. Heb ik het nog niet eens over zijn beleid gehad, zijn er al genoeg punten op basis waarvan ik afkeer voel van Hugo.
Een strategie waarbij we zo veel mogelijk gezonde levensjaren willen veiligstellen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe zie je acceptatie dan voor je? Is dat acceptatie van code zwart?
Dat zou ik graag willen weten. Als iedereen een verse lading antistoffen heeft, kan je dan een winter doorkomen zonder maatregelen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:07 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon geheid gebeuren, met dit beleid zitten we elk jaar in een lockdown.
Ik vind het echt compleet onacceptabel dat we code zwart zouden "moeten slikken". We betalen allemaal elke maand zorgpremie en je mag daarvoor verwachten dat je medische hulp krijgt als je dat nodig hebt. Je kunt jezelf geen rijk, westers land noemen als je dit soort basale zorgverlening niet eens kan bieden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een strategie waarbij we zo veel mogelijk gezonde levensjaren willen veiligstellen.
Als dat uiteindelijk inhoudt dat we code zwart moeten slikken, dan is het niet anders. Ik zie niet hoe we de huidige situatie, met continue dreiging van maatregelen en lockdowns, nog jaren gaan volhouden.
Daarom moeten we de zorg opschalen. Of het in 2022 of het jaar erop pas effect heeft.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou ik graag willen weten. Als iedereen een verse lading antistoffen heeft, kan je dan een winter doorkomen zonder maatregelen?
Code zwart of een vergelijkbaar scenario met een verregaand liberaal zorgbeleid is lastig te verteren voor de meesten omdat men het al snel persoonlijk maakt. Maar vanuit bijvoorbeeld een utilitaristisch oogpunt is dit niet zo heel relevant.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een strategie waarbij we zo veel mogelijk gezonde levensjaren willen veiligstellen.
Als dat uiteindelijk inhoudt dat we code zwart moeten slikken, dan is het niet anders. Ik zie niet hoe we de huidige situatie, met continue dreiging van maatregelen en lockdowns, nog jaren gaan volhouden.
Zo rijk dat elke week een miljard over de balk wordt gegooid aan steunpakketten, maar de zorg dat is al zo duur.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt compleet onacceptabel dat we code zwart zouden "moeten slikken". We betalen allemaal elke maand zorgpremie en je mag daarvoor verwachten dat je medische hulp krijgt als je dat nodig hebt. Je kunt jezelf geen rijk, westers land noemen als je dit soort basale zorgverlening niet eens kan bieden.
Tunnelvisie qua maatregelen, meer kan ik er ook niet van maken helaas.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.
Op het station reclame voor een stedentrip naar Wenen, je mag daar niet eens naar buiten.![]()
Van de zomer reclames voor jongeren om te vaccineren, want dan kan je eenvoudig doorlopen als je op vakantie gaat, moet je nu alsnog weer gaan PCRn.
Nuff said...quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.
Heel simpel gesteld moet de zorg ook tegen alle kosten overeind gehouden worden. Als je zorg onderuit gaat komt het verborgen leed dat er nu is ook heel snel aan de oppervlakte, dan zijn de problemen niet te overzien.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is allemaal onzichtbaar leed. Volgens de voorstanders van de lockdownstrategie moeten we de zorg tegen elke prijs overeind houden, daar is alles aan ondergeschikt, dondert niet wat de nevenschade is.
Maar net als zero covid, zijn lockdowns niet iets wat jarenlang vol te houden is.
Onzichtbaar leed waar talloze datapunten en artikelen in de media over zijn, maar je moet het natuurlijk wel leuk blijven framen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit dus, echt totaal onacceptabelquote:Op dinsdag 30 november 2021 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt compleet onacceptabel dat we code zwart zouden "moeten slikken". We betalen allemaal elke maand zorgpremie en je mag daarvoor verwachten dat je medische hulp krijgt als je dat nodig hebt. Je kunt jezelf geen rijk, westers land noemen als je dit soort basale zorgverlening niet eens kan bieden.
Het gedrag van mensen dit jaar is dan ook anders dan vorig jaar. Veel minder mensen houden zich nog aan de regels.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Denk dat ze echt een keer in kaart moeten brengen hoeveel mensen in de afgelopen maanden vaker positief zijn getest.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets. Zelfs een strenge lockdown kan de trend niet meer tijdig keren zo lang hebben we gewacht. Vorig jaar duurde het ook 4 maanden voor er weer iets kon. En dat was nog met een minder besmettelijke variant en een minder murw gebeukte bevolking.
Dan kun je die CTB ook wel afschaffen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sinds de laatste persconferentie is anderhalve meter afstand ook verplicht op locaties waar het CTB gevraagd wordt.
Plus we hebben een ietwat besmettelijkere Delta variantquote:Op dinsdag 30 november 2021 19:27 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het gedrag van mensen dit jaar is dan ook anders dan vorig jaar. Veel minder mensen houden zich nog aan de regels.
Dit gaat natuurlijk breder dan de zorg inmiddels, constant sectoren sluiten, mensen zonder werk/inkomen, geestelijk zal dat ook onderschat worden en voor meer doden zorgen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heel simpel gesteld moet de zorg ook tegen alle kosten overeind gehouden worden. Als je zorg onderuit gaat komt het verborgen leed dat er nu is ook heel snel aan de oppervlakte, dan zijn de problemen niet te overzien.
De manier waarop die zorg overeind gehouden wordt is waar de discussie over moet gaan. Wat doen we als we een lockdown uit willen gaan? Welke besmettingsgraad accepteren we? Welke ziekenhuisbezetting? Hoe zorgen we voor een duurzame voortgang, aangezien de ziekenhuisbezetting vanwege corona de komende maanden/jaren geen 0 gaat worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |