abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202408936
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:05 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
En dan straks weer een volgende variant?
Wat is het alternatief? Straks door naar de volgende lockdown?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:05:40 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202408937
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Is dat gevraagd?
Ja
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202408938
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat is het probleem met alles maar van 1 kant te bekijken. Je zag al veel meer nevenschade na de 2de lockdown dan na de eerste dus bij de derde zal het alleen maar erger worden. Je moet gewoon alles afwegen dan alleen maar naar 1 ding te kijken.
Probleem is dat de nevenschade pas later of überhaupt niet aan de oppervlakte komt. Dat kan je niet in beeld brengen zoals naar adem happende patiënten die door gaan op de stoep.

Maar dat maakt de omvang van het probleem niet minder groot en het probleem zelf niet minder urgent.
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:07:20 #79
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202408965
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Wat is het alternatief? Straks door naar de volgende lockdown?
Dat gaat gewoon geheid gebeuren, met dit beleid zitten we elk jaar in een lockdown.
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:07:54 #80
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202408974
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Geweldig ja! Schreeuwjezus. Toen hij vorig jaar overleed en er artikelen over hem verschenen was ik vooral verbaasd over de vrouw die hij had.
Ja, ik ook inderdaad.
Heb ooit geld van hem gehad om shag te kopen toen ik een tiener was (sigaretten waren veel te duur) :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:09:09 #81
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202408992
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zal een zware kerst worden voor de pakketbezorgers :7
Die hebben al flinke problemen, hier kwamen ze zelfs extra op zondag omdat ze vanalles moesten wegwerken.
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:09:27 #82
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202409000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:53 schreef maan_man het volgende:

[..]
Manier van spreken, arrogantie, volksvertegenwoordigers die hem niet aanstaan de rug toe keren, doen alsof iedereen gek is behalve hijzelf. Heb ik het nog niet eens over zijn beleid gehad, zijn er al genoeg punten op basis waarvan ik afkeer voel van Hugo.
Eens maar welke politicus is dat nou niet. Overigens heeft ie gelijk dat ie Baudet de rug toe keerde.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_202409005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Hoe zie je acceptatie dan voor je? Is dat acceptatie van code zwart?
Een strategie waarbij we zo veel mogelijk gezonde levensjaren willen veiligstellen.

Als dat uiteindelijk inhoudt dat we code zwart moeten slikken, dan is het niet anders. Ik zie niet hoe we de huidige situatie, met continue dreiging van maatregelen en lockdowns, nog jaren gaan volhouden.
pi_202409089
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan eigenlijk alleen maar bidden dat iedereen na deze winter enige vorm van immuniteit heeft opgebouwd en er, door slimme inzet van boosters, veel minder mensen in het ziekenhuis komen. Anders gaan we in oktober gewoon weer op slot. Tenzij er acceptatie komt, maar getuige dat 1V-onderzoek is dat nog heel, heel ver weg.
Dat zou ik graag willen weten. Als iedereen een verse lading antistoffen heeft, kan je dan een winter doorkomen zonder maatregelen?
pi_202409113
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:07 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Dat gaat gewoon geheid gebeuren, met dit beleid zitten we elk jaar in een lockdown.
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.

Op het station reclame voor een stedentrip naar Wenen, je mag daar niet eens naar buiten. _O-
Van de zomer reclames voor jongeren om te vaccineren, want dan kan je eenvoudig doorlopen als je op vakantie gaat, moet je nu alsnog weer gaan PCRn. 8)7
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:17:27 #86
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202409122
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een strategie waarbij we zo veel mogelijk gezonde levensjaren willen veiligstellen.

Als dat uiteindelijk inhoudt dat we code zwart moeten slikken, dan is het niet anders. Ik zie niet hoe we de huidige situatie, met continue dreiging van maatregelen en lockdowns, nog jaren gaan volhouden.
Ik vind het echt compleet onacceptabel dat we code zwart zouden "moeten slikken". We betalen allemaal elke maand zorgpremie en je mag daarvoor verwachten dat je medische hulp krijgt als je dat nodig hebt. Je kunt jezelf geen rijk, westers land noemen als je dit soort basale zorgverlening niet eens kan bieden.
pi_202409166
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:14 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat zou ik graag willen weten. Als iedereen een verse lading antistoffen heeft, kan je dan een winter doorkomen zonder maatregelen?
Daarom moeten we de zorg opschalen. Of het in 2022 of het jaar erop pas effect heeft.
Het moet toch gebeuren. Beter daar geld aan uitgeven dan boa's en qr onzin.
pi_202409171
Dus toch een poldervariant?
Omicron Was al voor bekendmaking in NL
https://www.ctvnews.ca/mo(...)nouncement-1.5686891
pi_202409175
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Code zwart of een vergelijkbaar scenario met een verregaand liberaal zorgbeleid is lastig te verteren voor de meesten omdat men het al snel persoonlijk maakt. Maar vanuit bijvoorbeeld een utilitaristisch oogpunt is dit niet zo heel relevant.
Extra slachtoffers door code zwart vallen waarschijnlijk vooralsnog in het niet bij de aantallen slachtoffers die covid sowieso al maakt. Waar het wringt is natuurlijk dat je dan niet iedereen kan helpen die je wil helpen en dat ligt ethisch gezien gevoelig natuurlijk.
I'll give you something to do
pi_202409179
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:17 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind het echt compleet onacceptabel dat we code zwart zouden "moeten slikken". We betalen allemaal elke maand zorgpremie en je mag daarvoor verwachten dat je medische hulp krijgt als je dat nodig hebt. Je kunt jezelf geen rijk, westers land noemen als je dit soort basale zorgverlening niet eens kan bieden.
Zo rijk dat elke week een miljard over de balk wordt gegooid aan steunpakketten, maar de zorg dat is al zo duur. >:)
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:22:44 #91
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202409181
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:16 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.

Op het station reclame voor een stedentrip naar Wenen, je mag daar niet eens naar buiten. _O-
Van de zomer reclames voor jongeren om te vaccineren, want dan kan je eenvoudig doorlopen als je op vakantie gaat, moet je nu alsnog weer gaan PCRn. 8)7
Tunnelvisie qua maatregelen, meer kan ik er ook niet van maken helaas.
pi_202409194
quote:
Nuff said...
pi_202409226
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is allemaal onzichtbaar leed. Volgens de voorstanders van de lockdownstrategie moeten we de zorg tegen elke prijs overeind houden, daar is alles aan ondergeschikt, dondert niet wat de nevenschade is.

Maar net als zero covid, zijn lockdowns niet iets wat jarenlang vol te houden is.
Heel simpel gesteld moet de zorg ook tegen alle kosten overeind gehouden worden. Als je zorg onderuit gaat komt het verborgen leed dat er nu is ook heel snel aan de oppervlakte, dan zijn de problemen niet te overzien.

De manier waarop die zorg overeind gehouden wordt is waar de discussie over moet gaan. Wat doen we als we een lockdown uit willen gaan? Welke besmettingsgraad accepteren we? Welke ziekenhuisbezetting? Hoe zorgen we voor een duurzame voortgang, aangezien de ziekenhuisbezetting vanwege corona de komende maanden/jaren geen 0 gaat worden.
pi_202409247
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is allemaal onzichtbaar leed. Volgens de voorstanders van de lockdownstrategie moeten we de zorg tegen elke prijs overeind houden, daar is alles aan ondergeschikt, dondert niet wat de nevenschade is.

Maar net als zero covid, zijn lockdowns niet iets wat jarenlang vol te houden is.
Onzichtbaar leed waar talloze datapunten en artikelen in de media over zijn, maar je moet het natuurlijk wel leuk blijven framen.

Wat is eigenlijk de nevenschade van 2/3e van de ziekenhuizen die geplande zorg moeten uitstellen of heb je daar even geen antwoord op?
pi_202409255
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:17 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dit dus, echt totaal onacceptabel
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202409256
quote:

[..]

Het gedrag van mensen dit jaar is dan ook anders dan vorig jaar. Veel minder mensen houden zich nog aan de regels.
pi_202409263
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Zelfs als je morgen in een Spaanse lockdown gaat, ben je nog 2,5-3 maanden bezig om op 2-3k per dag te komen. Dat is dus tot eind februari. Dan begint de lente al zowat.

Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets. Zelfs een strenge lockdown kan de trend niet meer tijdig keren zo lang hebben we gewacht. Vorig jaar duurde het ook 4 maanden voor er weer iets kon. En dat was nog met een minder besmettelijke variant en een minder murw gebeukte bevolking.
Denk dat ze echt een keer in kaart moeten brengen hoeveel mensen in de afgelopen maanden vaker positief zijn getest.

Als dat een groot aantal is, dan blijven we nog jaren op 10.000 besmettingen per dag zitten.

Los van het feit dat ik mezelf niet zie testen, als ik al zou testen en ook positief zijn dan is het voor mij ook gelijk klaar. Maar heb het vermoeden dat er voldoende mensen zijn die telkens opnieuw in de positieve testen zitten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:28:28 #98
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202409264
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:03 schreef Tijn het volgende:

[..]
Sinds de laatste persconferentie is anderhalve meter afstand ook verplicht op locaties waar het CTB gevraagd wordt.
Dan kun je die CTB ook wel afschaffen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202409274
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:27 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
Het gedrag van mensen dit jaar is dan ook anders dan vorig jaar. Veel minder mensen houden zich nog aan de regels.
Plus we hebben een ietwat besmettelijkere Delta variant :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:29:23 #100
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202409282
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Heel simpel gesteld moet de zorg ook tegen alle kosten overeind gehouden worden. Als je zorg onderuit gaat komt het verborgen leed dat er nu is ook heel snel aan de oppervlakte, dan zijn de problemen niet te overzien.

De manier waarop die zorg overeind gehouden wordt is waar de discussie over moet gaan. Wat doen we als we een lockdown uit willen gaan? Welke besmettingsgraad accepteren we? Welke ziekenhuisbezetting? Hoe zorgen we voor een duurzame voortgang, aangezien de ziekenhuisbezetting vanwege corona de komende maanden/jaren geen 0 gaat worden.
Dit gaat natuurlijk breder dan de zorg inmiddels, constant sectoren sluiten, mensen zonder werk/inkomen, geestelijk zal dat ook onderschat worden en voor meer doden zorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')