abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:05:06 #201
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202411478
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:59 schreef Vallon het volgende:

[..]
Trap er niet in. Het is hier prematuur goochelen met cijfers die zelfs als het maar 5% minder effectief is, dit getalsmatig exponentiële gevolgen zal hebben. Het is de bekende rekentruc om het aantal gevallen van omicron bij de lopende getallen te rekenen die dan in verhouding idd rekenkundig totaal gezien tot een lichte daling in effectiviteit zal leiden. Los daarvan zegt effectiviteit over wat en waar dat dan het geval is of aan betekenis heeft voor het individu. Heeft het invididu 90% kans op nauwelijks (over)leven of 10% kans op een rotte manier te (over)lijden ?.

Voorbeeld van de rekentruc die steeds wordt toegepast. Men heeft 100 gevallen die zonder omicron dan 95% effectief is. Nu komen op/in die 100 daar 5 omicrongevallen bij en men rekent gelukzalig uit dat het vaccins toch nog steeds voor 90% effectief is.
Dit obscure trucje wordt vaker gebruikt ook bij berekening van zg. vaccineffectiviteit door de mensen mee te rekenen als deler die sws nooit qua noemer in het ziekenhuis komen. Beter zou zijn dat men de effectiviteit duidt binnenin de kwetsbare en de mensen die (reeds) gezond zijn, niet daarin meerekent.

Vooralsnog weet men hoegenaamd nog niets. Er is zelfs gerede kans dat door het grote aantal mutaties t.o.v. de Wuhan variant, de door het vaccin veroorzaakte antilichamen niet of nauwelijks in staat zijn om het gewijzigde SpikeEiwit te kunnen herkennen. Er is ook meer dan het oog kan inzien. Als het SpikeEiwit al deze wijzigingen heeft ondergaan zal dat ook zeker het geval zijn met de andere viruseiwitten met op dit moment, onvoorspelbare gevolgen. In zekere zin is het nu weer GroundHogDay van eind December 2019 met imho grote kans op een nieuw virus.

Bijkomende complicatie is dat nog meer onduidelijk is of en in welke mate de bestaande vaccinaties en bestaande varianten hier verder een spaak in het wobbelwiel gaan steken.
Again zeg nergens dat het niet mogelijk is etc maar dat men er veels te simpel over denkt. Want straks is de zorg ineens veels te duur en dan staan de anti-overheid wappies te janken over een te dure zorgverzekering dan wel te hoge belastingen..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_202411487
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Morgen weer de ANBO schuimbekkend in de krant.
Eigenlijk moeten we de lockdown uitbreiden met een weekendsluiting, alles alleen maar open als de pensionado's kunnen gaan.
pi_202411494
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:03 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
wie gaan daar werken dan?
Indonesische en filipijnse meisjes staan te springen om in de zorg te werken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202411498
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Goed nieuws. Opschieten met die boostercampagne dus.
Ho ho ho, vanwaar die haast..
Go hard or go home
pi_202411501
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:06 schreef RipCity het volgende:

[..]
Indonesische en filepijnse meisjes staan te springen om in de zorg te werken.
Geef ze de NL nationaliteit en je hebt al die vacatures zo gevuld, of Bulgaarse seizoenwerkers, als je het kort bij huis wilt zoeken.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:09:06 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202411529
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bedoel jij nou te zeggen dat de boomers niet solidair zijn met de jongere generatie?

Wil je niet dat soort gekke dingen zeggen.
Ah, de aloude boomer-mythe.

Jammer zeg, die tweedeling. Vooral als het gebaseerd is op volstrekte kolder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202411534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Again zeg nergens dat het niet mogelijk is etc maar dat men er veels te simpel over denkt. Want straks is de zorg ineens veels te duur en dan staan de anti-overheid wappies te janken over een te dure zorgverzekering dan wel te hoge belastingen..
En als ze elke winter met geld gaan smijten om bedrijven overeind te houden rekenen ze dat ook door op de bevolking. Uiteindelijk wordt de rekening altijd betaald door het volk - dan betaal ik toch liever mee aan iets waar je op kan bouwen (lange termijn).
pi_202411546
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, de aloude boomer-mythe.

Jammer zeg, die tweedeling. Vooral als het gebaseerd is op volstrekte kolder.
Die mening komt van jezelf?

Interessant dan zal er wel wat in zitten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202411550
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:40 schreef Evenstar het volgende:
De tering, 18 dagen nadat ik eerste klachten kreeg en ik test nog steeds positief _O- Ben toch wel heel benieuwd of ik nog besmettelijk ben. Wie wil komen testen? :P

Van GGD hoef ik officieel niet meer in quarantaine, maar wil nog steeds een dagje terug naar werk, maar dat schiet niet op zo .....
PCR of antigeentest / zelftest?

Bij een PCR test wordt alles tig miljoen keer vergroot en zo vinden ze altijd wel wat ook al ben je niet meer besmettelijk.
pi_202411553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nadeel is nu vooral dat ik niet meer op werk kan testen. Daar keken ze ook naar je viral load, terwijl ze bij GGD gewoon positief = positief aanhouden.

Ik wacht nog een weekje en dan ga ik wel op bezoek.
Dat maakt het best vervelend, aangezien een PCR test op dit moment (indirect) als toegangsbewijs dient. Ik weet niet hoe complex het is voor de PCR tests bij GGD om ook naar viral loads te gaan kijken, maar dat lijkt me wel fair als je herstelbewijzen daarop baseert. Straks heeft iemand die corona gehad heeft 2 maanden lang geen toegang tot zijn werkplek omdat diegene nog steeds positief test terwijl ie allang hersteld is.
pi_202411555
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nadeel is nu vooral dat ik niet meer op werk kan testen. Daar keken ze ook naar je viral load, terwijl ze bij GGD gewoon positief = positief aanhouden.

Ik wacht nog een weekje en dan ga ik wel op bezoek.
Aan het begin van het jaar van de winter in de lente was het nog zo bij de GGD als je positief testen was het advies om dan daarna 3 maanden niet meer te testen vanwege dat. Maar de PCR test, test alleen op rna van het virus en als je de besmetting hebt doorgemaakt is dat nog een tijdje te vinden maar ben je niet meer besmettelijk. Daarom dat ze op je werk naar een lage virale load kijken. Want een ziekenhuis moet natuurlijk wat voorzichtiger zijn dan de gewone maatschappij anders staat die binnen een korte tijd compleet stil.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:11:15 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202411563
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die mening komt van jezelf?

Interessant dan zal er wel wat in zitten.
Ja. Ik baseer me wat minder op de hersenscheten van, ik zeg maar wat, BNW'ers (Wellicht dat je daar nog enkele ondersteuning vindt voor je denkbeelden), of de nieuwe sociaal-darwinisten van vandaag, de Zwagerianen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202411587
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En als ze elke winter met geld gaan smijten om bedrijven overeind te houden rekenen ze dat ook door op de bevolking. Uiteindelijk wordt de rekening altijd betaald door het volk - dan betaal ik toch liever mee aan iets waar je op kan bouwen (lange termijn).
Wat nodig is is nodig, kosten horen hier helemaal niet leidend te zijn. Als totale kosten dan.

Wat een behandeling an sich mag kosten allicht wel, maar niemand is pro code zwart taferelen. Dus een tekort aan IC personeel zou door niemand een goed idee gevonden moeten worden.

Het land plat is duurder dan meer IC personeel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202411604
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:44 schreef galantis het volgende:

[..]
Voordat een select clubje gaat vinden dat zo'n nieuwe normaal het meest acceptabele is mag wat mij betreft er eerst wel even een behoorlijk maatschappijbreed debat en stemming hierover op gang komen die alle opties langsgaat. Sectoren met een seizoensbestemming vind ik persoonlijk te zot voor woorden en funest voor met name de jongere generatie. Dan worden we zo langzaam aan het slachtoffer van onze eigen welvaart.
Oh eens. Jammer genoeg zijn bijna alle opties tot referenda vakkundig de vernieling in gewerkt, want dit had er wat mij betreft wel één geweest.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:13:10 #215
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202411614
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik verwacht dat het gaat zijn zoals die Duitse minister zei. Volgend jaar is iedereen of gevaccineerd, genezen ("natuurlijke immuniteit) of dood.

Wel moet er idd gekeken worden naar een duurzame oplossing voor genoeg bedden in een volgende crisis.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:13:50 #216
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202411630
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat nodig is is nodig, kosten horen hier helemaal niet leidend te zijn. Als totale kosten dan.

Wat een behandeling an sich mag kosten allicht wel, maar niemand is pro code zwart taferelen. Dus een tekort aan IC personeel zou door niemand een goed idee gevonden moeten worden.

Het land plat is duurder dan meer IC personeel.
@ludovico betaald voortaan onze belasting jongens...
pi_202411654
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:13 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik verwacht dat het gaat zijn zoals die Duitse minister zei. Volgend jaar is iedereen of gevaccineerd, genezen ("natuurlijke immuniteit) of dood.

Wel moet er idd gekeken worden naar een duurzame oplossing voor genoeg bedden in een volgende crisis.
Zijn dan ook alle specifieke maatregelen tegen ongevaccineerden weg? Gezien zij dan ook antistoffen hebben? Of waarom niet?
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:14:40 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202411656
quote:

[..]
@:ludovico betaald voortaan onze belasting jongens...
Hij heeft in zoverre wel een punt dat dat hele platte rendementsdenken ons überhaupt in deze situatie gestort heeft. Daarom is dat vingertjewijzen naar boomers ook zo hypocriet; dat hele liberale denken is pas iets van de jaren '90, en heeft een hoge vlucht genomen daarna. En ook onder die oh zo arme jonge generatie is stemmen op partijen als VVD en D66 schering en inslag.

Vakbonden? Solidariteit? Maatschappelijke cohesie? Vieze woorden sinds de glorieuze neoliberale revolutie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202411662
quote:

[..]
Ik heb weleens gelezen dat één IC bed 1 miljoen per jaar kost, totaal, inclusief personeel. 100 extra bedden kost dan dus 100 miljoen per jaar. Op de zorgbegroting is dat echt een schijntje.
pi_202411672
quote:

[..]
Wat snap je niet aan kosten lock down >> kosten IC personeel.
pi_202411679
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat maakt het best vervelend, aangezien een PCR test op dit moment (indirect) als toegangsbewijs dient. Ik weet niet hoe complex het is voor de PCR tests bij GGD om ook naar viral loads te gaan kijken, maar dat lijkt me wel fair als je herstelbewijzen daarop baseert. Straks heeft iemand die corona gehad heeft 2 maanden lang geen toegang tot zijn werkplek omdat diegene nog steeds positief test terwijl ie allang hersteld is.
Leuk ook als ze gaan introduceren dat je een PCR test moet hebben gedaan om te reizen. Als gevaccineerde dan. Als die PCR test zo lang gevoelig blijft.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:16:13 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202411693
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Als je klachtenvrij bent ben je toch niet meer besmettelijk?
Volgens de leerschool is dat vooral een term dat men statistisch gezien minder virus van heel veel heeft.
Verder is de term besmettelijk weinigzeggend en vooral afhankelijk of de ander dan daarvoor ook vatbaar is.
De kans dat 100.000.000 virus deeltjes besmetten is net zo groot dat een armzalige ondetecteerbare 10 dat doen nl. 50/50.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202411726
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb weleens gelezen dat één IC bed 1 miljoen per jaar kost, totaal, inclusief personeel. 100 extra bedden kost dan dus 100 miljoen per jaar. Op de zorgbegroting is dat echt een schijntje.
Moet die wel geëxploiteerd worden met zorg personeel en een patiënt op bed etc etc, daarnaast zijn marginale kosten iets anders dan gemiddelde kosten.

Cq je vergelijking vangt enorm bot.

En een patiënt verdwijnt ook niet zomaar. Doen alsof die niet bestaat is ook maar vreemd. Ergens gaten laten vallen is het probleem ergens anders laten vallen.
pi_202411730
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Leuk ook als ze gaan introduceren dat je een PCR test moet hebben gedaan om te reizen. Als gevaccineerde dan. Als die PCR test zo lang gevoelig blijft.
Of voor herstelbewijzen PCR tests met lagere cycli doen? @ipa84 dan vind je toch minder snel dood virus?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 21:19:11 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202411744
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:10 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Aan het begin van het jaar van de winter in de lente was het nog zo bij de GGD als je positief testen was het advies om dan daarna 3 maanden niet meer te testen vanwege dat. Maar de PCR test, test alleen op rna van het virus en als je de besmetting hebt doorgemaakt is dat nog een tijdje te vinden maar ben je niet meer besmettelijk. Daarom dat ze op je werk naar een lage virale load kijken. Want een ziekenhuis moet natuurlijk wat voorzichtiger zijn dan de gewone maatschappij anders staat die binnen een korte tijd compleet stil.
Als iedereen er drie maanden uit zou liggen gaat het snel ja _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')