Ik zeg nergens kan niet, alleen dat men er veels te makkelijk over denkt...quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
A, daar hebben we weer een “kan niet”. Vertel, wat stel jij voor dan? Hoe gaan we uit de pandemische fase komen als dat niet via het opschalen van de zorg is?
Dan moet je het verleidelijk maken voor mensen om de zorg in te gaan. Studies betalen, betere salarissen of arbeidsvoorwaarden; kortere speciale opleidingen gericht op Covid en soortgelijke virussen. Etc.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat bakken geld naar de zorg juist een korte termijn gedachte is. Mensen gaan er veels te makkelijk ervan uit dat we zomaar genoeg mensen gaan vinden die überhaupt in de zorg v willen gaan werken.
Tering, wat treffend omschreven dit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan worden we zo langzaam aan het slachtoffer van onze eigen welvaart.
Volgens de GGD wel, maar bij UMC Utrecht wilden ze altijd dat je negatief test voordat je weer op werk verschijnt. Nu ben ik al klaar met werken, maar moet nog terug om alles in te leveren en fatsoenlijk afscheid te nemen, maar dat schiet dus niet op zoquote:Op dinsdag 30 november 2021 20:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als je klachtenvrij bent ben je toch niet meer besmettelijk?
Die kant gaan we sowieso wel op, ook los van corona. In 2050 moet ongeveer 1 op de 3 werkenden in de zorg werken, zo is becijferd. Dan heb je naast de zorg, onderwijs, ambtenarij en levensmiddelenvoorziening echt geen mensen meer over die in zoiets niet-essentieels als de recreatieve sector kunnen werken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Voordat een select clubje gaat vinden dat zo'n nieuwe normaal het meest acceptabele is mag wat mij betreft er eerst wel even een behoorlijk maatschappijbreed debat en stemming hierover op gang komen die alle opties langsgaat. Sectoren met een seizoensbestemming vind ik persoonlijk te zot voor woorden en funest voor met name de jongere generatie. Dan worden we zo langzaam aan het slachtoffer van onze eigen welvaart.
Je kan shit super aantrekkelijk maken maar als mensen geen zin hebben om bijvoorbeeld veel ellende te zien.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan moet je het verleidelijk maken voor mensen om de zorg in te gaan. Studies betalen, betere salarissen of arbeidsvoorwaarden; kortere speciale opleidingen gericht op Covid en soortgelijke virussen. Etc.
Het is juist korte termijn denken om elke winter met geld te gaan gooien richting bedrijven. Dat hoef je niet keer op keer te doen als je de zorg aantrekkelijker maakt.
Lockdowns helpen tegen een acuut probleem. Dat is het ondertussen alleen niet meer; het is chronisch geworden.
Laat dit waar zijn, want anders dreigt het wel een erg somber 2022 te worden...quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:28 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]
https://www.jpost.com/hea(...)ected-tuesday-687392
Ja je ziet wel waar de prioriteiten liggen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Echt he..
Als je zulke beslissingen maakt, kun je ook gewoon niet meer rationeel denken.
Pcr? Die kunnen tot 3 maanden na je besmetting positief zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:40 schreef Evenstar het volgende:
De tering, 18 dagen nadat ik eerste klachten kreeg en ik test nog steeds positiefBen toch wel heel benieuwd of ik nog besmettelijk ben. Wie wil komen testen?
Van GGD hoef ik officieel niet meer in quarantaine, maar wil nog steeds een dagje terug naar werk, maar dat schiet niet op zo .....
Je zal het dan zo aantrekkelijk moeten maken dat mensen daar over heen stappen. Ik denk dat er best wat mensen zijn die best in de zorg zouden willen helpen, maar het te duur vinden, of omdat ze elders meer kunnen gaan verdienen. Er zijn zoveel manieren om het aantrekkelijker te maken. Daar trek je niet iedereen mee nee, maar je zal er best extra personeel door weten te werven. Hoe meer personeel; hoe meer spreiding er is ook waardoor er op individuele basis ook minder zorgdruk is; dat kan het dan ook weer verleidelijker maken; het kan een positieve vicieuze cirkel worden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:51 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je kan shit super aantrekkelijk maken maar als mensen geen zin hebben om bijvoorbeeld veel ellende te zien.
Ik wil bijvoorbeeld best agent worden en daarvoor flink afvallen enzo... maar als ik nu bureau hofstad zit te kijken denk ik: "ik heb helemaal geen zin om de opvoeding van jochies van 14 over te nemen"
Trap er niet in. Het is hier prematuur goochelen met cijfers die zelfs als het maar 5% minder effectief is, dit getalsmatig exponentiële gevolgen zal hebben. Het is de bekende rekentruc om het aantal gevallen van omicron bij de lopende getallen te rekenen die dan in verhouding idd rekenkundig totaal gezien tot een lichte daling in effectiviteit zal leiden. Los daarvan zegt effectiviteit over wat en waar dat dan het geval is of aan betekenis heeft voor het individu. Heeft het invididu 90% kans op nauwelijks (over)leven of 10% kans op een rotte manier te (over)lijden ?.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:28 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]
https://www.jpost.com/hea(...)ected-tuesday-687392
Nietquote:Op dinsdag 30 november 2021 18:18 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat 2G, een vliegtuig met 60 besmettingen, ofwel gevaccineerd ofwel getest. Hoe zorgt dat 2G-beleid nu precies voor minder besmettingen? Wie kan me dat uitleggen?
Dit argument staat wel echt als een huis op de rotsen imo.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denken in ''kan niet'' of ''gaat toch niet helpen'' komen we niet mee verder. Het is oorlogstijd. […] Dan moeten we creatief gaan denken; dan moeten we juist met oplossingen komen die in normale tijden te lastig zijn.
Je hoeft geen speciaal ziekenhuis te bouwen. We hebben bedden zat in Nederland.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit is de route die we op dit moment nemen. Je had die +10 miljard die zo weer aan steunpakketten weggegooid wordt ook in een speciaal corona-ziekenhuis kunnen steken. Maar dat doet men niet, bang dat het dan leeg staat.![]()
Je had je ook kunnen richten op enkel de risicogroepen en 50+ met boosters, gericht de risicogroep benaderen, maar dat doet men ook niet, had minder tijd en geld gekost.
Morgen weer de ANBO schuimbekkend in de krant.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat is dit voor discriminatie???
Het is als de naakte Keizer die de laatste mode draagt. Mensen die vragen stellen bij de kleur daarvan moeten naar de oogarts.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:18 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat 2G, een vliegtuig met 60 besmettingen, ofwel gevaccineerd ofwel getest. Hoe zorgt dat 2G-beleid nu precies voor minder besmettingen? Wie kan me dat uitleggen?
Achja geen personeel als je geen knaak betaald, geen wonder.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:01 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Je hoeft geen speciaal ziekenhuis te bouwen. We hebben bedden zat in Nederland.
Alleen geen personeel om er ook daadwerkelijk patiënten in te leggen
wie gaan daar werken dan?quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Zorg in Nederland is al heel efficiënt ingericht, probleem is de periodieke piekbelasting door Covid.
Daarom zou je daar iets speciaals voor moeten inrichten, flexibel opschalen makkelijker maken in de wintermaanden, speciaal corona-ziekenhuis, zoiets. Zo'n centrale plek in een klein land als Nederland kan best.
Voorsorteren op #oudhoutquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat is dit voor discriminatie???
Idee is natuurlijk dat ongevaccineerden minder contacten hebben zodat de kans kleiner is dat ze besmet raken.quote:
Nadeel is nu vooral dat ik niet meer op werk kan testen. Daar keken ze ook naar je viral load, terwijl ze bij GGD gewoon positief = positief aanhouden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Pcr? Die kunnen tot 3 maanden na je besmetting positief zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |