abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:22:44 #91
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202409181
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:16 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.

Op het station reclame voor een stedentrip naar Wenen, je mag daar niet eens naar buiten. _O-
Van de zomer reclames voor jongeren om te vaccineren, want dan kan je eenvoudig doorlopen als je op vakantie gaat, moet je nu alsnog weer gaan PCRn. 8)7
Tunnelvisie qua maatregelen, meer kan ik er ook niet van maken helaas.
pi_202409194
quote:
Toch wel bizar dat het precies dezelfde situatie is als vorig jaar, ondanks die maximale vaccinatiecampagne.
Nuff said...
pi_202409226
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is allemaal onzichtbaar leed. Volgens de voorstanders van de lockdownstrategie moeten we de zorg tegen elke prijs overeind houden, daar is alles aan ondergeschikt, dondert niet wat de nevenschade is.

Maar net als zero covid, zijn lockdowns niet iets wat jarenlang vol te houden is.
Heel simpel gesteld moet de zorg ook tegen alle kosten overeind gehouden worden. Als je zorg onderuit gaat komt het verborgen leed dat er nu is ook heel snel aan de oppervlakte, dan zijn de problemen niet te overzien.

De manier waarop die zorg overeind gehouden wordt is waar de discussie over moet gaan. Wat doen we als we een lockdown uit willen gaan? Welke besmettingsgraad accepteren we? Welke ziekenhuisbezetting? Hoe zorgen we voor een duurzame voortgang, aangezien de ziekenhuisbezetting vanwege corona de komende maanden/jaren geen 0 gaat worden.
pi_202409247
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is allemaal onzichtbaar leed. Volgens de voorstanders van de lockdownstrategie moeten we de zorg tegen elke prijs overeind houden, daar is alles aan ondergeschikt, dondert niet wat de nevenschade is.

Maar net als zero covid, zijn lockdowns niet iets wat jarenlang vol te houden is.
Onzichtbaar leed waar talloze datapunten en artikelen in de media over zijn, maar je moet het natuurlijk wel leuk blijven framen.

Wat is eigenlijk de nevenschade van 2/3e van de ziekenhuizen die geplande zorg moeten uitstellen of heb je daar even geen antwoord op?
pi_202409255
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:17 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind het echt compleet onacceptabel dat we code zwart zouden "moeten slikken". We betalen allemaal elke maand zorgpremie en je mag daarvoor verwachten dat je medische hulp krijgt als je dat nodig hebt. Je kunt jezelf geen rijk, westers land noemen als je dit soort basale zorgverlening niet eens kan bieden.
Dit dus, echt totaal onacceptabel
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202409256
quote:

[..]

Het gedrag van mensen dit jaar is dan ook anders dan vorig jaar. Veel minder mensen houden zich nog aan de regels.
pi_202409263
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Zelfs als je morgen in een Spaanse lockdown gaat, ben je nog 2,5-3 maanden bezig om op 2-3k per dag te komen. Dat is dus tot eind februari. Dan begint de lente al zowat.

Dan kan je beter het huidige doormodderen voortzetten, nu kan er tenminste nog iets. Zelfs een strenge lockdown kan de trend niet meer tijdig keren zo lang hebben we gewacht. Vorig jaar duurde het ook 4 maanden voor er weer iets kon. En dat was nog met een minder besmettelijke variant en een minder murw gebeukte bevolking.
Denk dat ze echt een keer in kaart moeten brengen hoeveel mensen in de afgelopen maanden vaker positief zijn getest.

Als dat een groot aantal is, dan blijven we nog jaren op 10.000 besmettingen per dag zitten.

Los van het feit dat ik mezelf niet zie testen, als ik al zou testen en ook positief zijn dan is het voor mij ook gelijk klaar. Maar heb het vermoeden dat er voldoende mensen zijn die telkens opnieuw in de positieve testen zitten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:28:28 #98
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202409264
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:03 schreef Tijn het volgende:

[..]
Sinds de laatste persconferentie is anderhalve meter afstand ook verplicht op locaties waar het CTB gevraagd wordt.
Dan kun je die CTB ook wel afschaffen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202409274
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:27 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
Het gedrag van mensen dit jaar is dan ook anders dan vorig jaar. Veel minder mensen houden zich nog aan de regels.
Plus we hebben een ietwat besmettelijkere Delta variant :)
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:29:23 #100
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202409282
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Heel simpel gesteld moet de zorg ook tegen alle kosten overeind gehouden worden. Als je zorg onderuit gaat komt het verborgen leed dat er nu is ook heel snel aan de oppervlakte, dan zijn de problemen niet te overzien.

De manier waarop die zorg overeind gehouden wordt is waar de discussie over moet gaan. Wat doen we als we een lockdown uit willen gaan? Welke besmettingsgraad accepteren we? Welke ziekenhuisbezetting? Hoe zorgen we voor een duurzame voortgang, aangezien de ziekenhuisbezetting vanwege corona de komende maanden/jaren geen 0 gaat worden.
Dit gaat natuurlijk breder dan de zorg inmiddels, constant sectoren sluiten, mensen zonder werk/inkomen, geestelijk zal dat ook onderschat worden en voor meer doden zorgen.
pi_202409293
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:09 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Eens maar welke politicus is dat nou niet. Overigens heeft ie gelijk dat ie Baudet de rug toe keerde.
Meerdere politici hebben daar een handje van, maar als het over de jacht van wilde zwijnen op de schrubberkutteheide gaat, dan heeft dat wat minder impact. Jij kunt beter met Baudet in debat gaan. Je keert niet alleen Baudet de rug toe, maar via hem ook enkele honderdduizenden die op hem gestemd hebben.
pi_202409298
quote:

[..]
Aan de andere kant is bijna 90% is gevaccineerd, tegenover 0% vorig jaar.
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:30:05 #103
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202409302
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202409306
quote:
ik vind het niet zo bizar dat we in dezelfde situatie zitten als vorig jaar dankzij de vaccinatiecampagne.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202409325
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Aan de andere kant is bijna 90% is gevaccineerd, tegenover 0% vorig jaar.
kan je nagaan wat voor effect het gedrag heeft.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202409333
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Plus we hebben een ietwat besmettelijkere Delta variant :)
En de Britse dan, dat was ook al een mega-besmetter. :7
pi_202409354
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Vrij weinig als je gevaccineerd bent, want dan kan je om niet op de IC.
pi_202409359
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
En de Britse dan, dat was ook al een mega-besmetter. :7
Voor die tijd zeker en toen kwam de mega-mega-besmetter
Volgend jaar zeggen we dit over omikron, dat is dus een mega-mega-mega-besmetter.
pi_202409362
quote:

[..]

Op het station reclame voor een stedentrip naar Wenen, je mag daar niet eens naar buiten. _O-
Van de zomer reclames voor jongeren om te vaccineren, want dan kan je eenvoudig doorlopen als je op vakantie gaat, moet je nu alsnog weer gaan PCRn. 8)7
Alle aanbiedingen van vakantie met in de kleine letters dat er wellicht coronamaatregelen zullen gaan gelden _O_
pi_202409370
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Vrij weinig als je gevaccineerd bent, want dan kan je om niet op de IC.
oh sorry, ik dacht dat dit een serieuze reeks reacties was, my bad...
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:33:14 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202409376
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dan kun je die CTB ook wel afschaffen.
Natuurlijk niet. Er komen regelmatig hoepels bij, maar we halen de oude natuurlijk niet weg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202409378
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Voor die tijd zeker en toen kwam de mega-mega-besmetter
Volgend jaar zeggen we dit over omikron, dat is dus een mega-mega-mega-besmetter.
Delta was een lachertje, ben benieuwd hoe de volgende wordt, minsten 380% besmettelijker dat zeker.
pi_202409381
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of de mogelijkheden tot gedrag? Zoals alles klakkeloos versoepelen eind September?
pi_202409436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
oh sorry, ik dacht dat dit een serieuze reeks reacties was, my bad...
Ik denk dat je een ander probleem over het hoofd ziet, de grote berg fragiele (dikke) ouderen, die blijft onveranderd en wordt elk jaar groter. Daar kan geen goed gedrag tegenop.
pi_202409463
quote:

[..]
Kijk al uit naar de grafieken hierover :7

En vorig jaar (als in 12 maanden geleden) ging ik ook nog geregeld naar het werk hoor. En met mijn huidige werk zit ik vooral thuis.

We zitten over een maandje in precies dezelfde lockdown en dan kun je niets anders dan je aan de regels te houden. Er zullen dan nog wel mensen verbaast gaan opkijken dat de cijfers dan niet gelijk fors gaan dalen.
pi_202409478
Wat heb je aan virologen die de waarheid niet spreken? Het effect van de maatregelen zou zichtbaar zijn, terwijl de teststraten vol zijn oftewel men weet niet hoeveel besmettingen er momenteel rondgaan.
pi_202409521
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:03 schreef Tijn het volgende:

[..]
Sinds de laatste persconferentie is anderhalve meter afstand ook verplicht op locaties waar het CTB gevraagd wordt.
Dat is toch niet echt duidelijk overgekomen, bron: een aantal van mijn werkgevers. Veel onduidelijkheid, boze mensen die het te druk vinden en anderen die het wel prima vinden. De sfeer is er in ieder geval niet beter op geworden.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202409532
De NOS besteedt aandacht aan de populariteit van Hugo de Jonge, terwijl er zich drama's voltrekken in de verpleeghuizen.

Percentage overlijdens in verpleeghuizen op niveau van vorig jaar
Eén op de vijf verpleeghuisbewoners overleed in de afgelopen maanden aan de gevolgen van COVID-19, berekende berekende hoogleraar oudergeneeskunde Cees Hertogh maandag. Dat percentage is ongeveer gelijk aan het niveau van vorig jaar, toen nog niemand was gevaccineerd. Over heel 2020 gerekend overleden vorig jaar nog wel meer verpleeghuisbewoners aan de gevolgen van COVID-19: zo'n vijftig per dag.
https://www.nu.nl/coronav(...)ieker-te-worden.html
pi_202409612
Ja ik hoorde van een vriendin die in het verpleeghuis werkt dat er al drie dood zijn gegaan het weekend. Allemaal besmet, maar ook al met onderliggende dingen. Net zoals met de griep.
Bejaarden met diabetes waarvan de insuline door ziekte niet goed te regelen is, bejaarden met hartklachten of beroertes. Dan is covid of griep al een killer.
  dinsdag 30 november 2021 @ 19:45:00 #120
432997 Ven1972
Man met humor
pi_202409647
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:43 schreef quirina het volgende:
Ja ik hoorde van een vriendin die in het verpleeghuis werkt dat er al drie dood zijn gegaan het weekend. Allemaal besmet, maar ook al met onderliggende dingen. Net zoals met de griep.
Vreselijk zeg!
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')